![]() |
Jaguar & Peugeot Keen On Scv8
The new SCV8 Supercar Championship announced last week is gaining momentum thanks to a positive response from manufacturers. Jaguar and Peugeot have already offered support for the series.
550bhp, V8 powered X Types and 406s could therefore be amongst the first cars to be entered for next year's races. The simplicity of the regulations should mean that manufacturers can get cars on track shortly after their launch, making the series a powerful marketing tool. Peugeot UK Head of Motorsport, Mick Linford commented, “The SCV8 Supercar Championship brings a fresh approach to saloon car racing and is certainly a series that opens up new opportunities to manufacturers. The unique design approach also means that new models can quickly be introduced into the Championship which could add a special dimension to any manufacturers launch programmes, with the car being seen on track at the same time that it is introduced on the road.” The new SCV8 Supercar Championship is well advanced in its development with the championship programming pending MSA approval in the near future. http://www.pistonheads.com/uploads/news/6980-1.jpg http://www.pistonheads.com/motorspor...p?storyId=6980 New SCV8 series should spice things up nicely! There's a new championship about to be launched and it could fill a nice little niche in the UK race scene. The last few years have seen the British Touring Car Championship degrade from the heady days of exciting saloon racing into hot hatch racing. Whilst it still draws huge crowds and some good racing there are many who yearn to see big, powerful saloons dicing with each other. Classic saloon racing is alive and well, but there are few contemporary saloons rubbing door handles currently. That could be about to change with the new SCV8 Supercar Championship. Next year we could see V8 powered, 550bhp rear wheel drive saloons racing. The formula is in its final stages of prepartion and plans so far are for two races per meeting and will feature popular mid range, four door saloons. The organisers are hoping that the grid of twenty cars will comprise of Jaguars, Audis, MGs, Peugeots, Fords and more. The regulations will written in a manner intended to keep costs considerably lower than those incurred by the top touring car teams. The team are planning to run the series on the same billing as the current British GT and F3 tour, no doubt boosting the popularity of that tour considerably. A terrestrial TV package is also planned http://www.pistonheads.com/motorspor...p?storyId=6956 De duitse V8Star vond ik vorig jaar geweldig, maar door slecht management en dergelijke zit die serie een beetje in het slop. Aan de andere kant van het Kanaal gaan ze het nu ook proberen........hopelijk leren ze van de fouten die de duitsers hebben gemaakt. Het oog wil ook wat, die Jaguar (mwoa.....frame met Jaguar plaatwerk) kan mijn goedkeuring wel wegdragen. |
YES YES YES!!!
|
No comment :)
|
Dat behoeft meer uitleg Driesco! ;)
|
De redend at ASCAR nooit echt van de grond is geraakt is omdat er met Amerikaanse modellen (ford Taurus, Pontiac Grand prix en Chevy Monte Carlo) gereden wordt. Dit zou wel eens goed kunnen uitdraaien voor deze serie. Maar in Engeland zijn ze wel bezig met een hoop series te creëren, dat kan niet goed blijven gaan.
|
Quote:
|
Nou uitlekken.......vorige week stond een groot stuk in de Autosport. Waarin Andy Rouse het e.e.a. verteld over dit nieuwe kampioenschap. Ze testen het prototype al sinds 2001.................echt geheim is het nooit geweest. Heb daar al vaker kleine stukjes van gelezen in de Autosport.
|
Peugeot en Jaguar zouden beter meedoen aan de DTM ipv nog maar eens een aparte serie te starten. En dan maar janken achteraf dat er zoveel kampioenschappen kapot gaan bij gebrek aan fabrieksteams enz. Niet moeilijk als ieder merk in een aparte serie wil rijden met slechts enkele merken. Of vergis ik mij?
Concept van beide kampioenschappen zal wel anders zijn, maar vooraleer je besluit erin te stappen, moet zoiets toch overwogen worden. Dat de organisatoren eens rond de tafel zouden gaan zitten, zou ook al wel helpen. |
groot verschil...SCV8 gaat om honderduizenden euro's, DTM gaat om tientallen miljoenen euro's.
|
kleine update:
Positief: het eerste model met jaguar-look heeft getest. Er zijn dus nu al drie varianten beschikbaar, 406-look en de vectra-look. Negatief: De organisatie van de F3 en GT kampioenschappen heeft geen behoefte om deze klasse in het programma op te nemen. Rouse heeft daarop besloten alleen verder te gaan..............of dat goed is weet ik niet. Als randprogramma krijg je dan allemaal van die kleine lokale klasse als dagvulling......... |
Honda heeft ook al toestemming gegeven om van de Accord een versie te maken.
|
Het water loopt me al in de mond :)
http://www.carenthusiast.com/scv8/scv8_01.jpg http://www.brookspeed.com/photos/brookspeed_scv8.jpg http://www.web-solution.co.uk/scv8/pugscv8.jpg |
Dat ze ook maar eens naar België komen. Wij hebben geen V8 serie meer die op bezoek komt :(
|
Quote:
|
Quote:
|
Quote:
|
Bericht teruggevonden op een andere site (www.pistonheads.com):
Accord V8 on the grid Honda has become the fourth manufacturer to confirm approval for the SCV8 Supercar Championship. Approval from Honda for its Accord brand to be represented, takes the all-new championship to within one manufacturer of its target of five brands for 2004. So far approved cars include the Honda Accord, Jaguar X Type, Peugeot (2004 Saloon) and the Vauxhall Vectra. Andy Rouse, four-time BTCC Champion and creator of the SCV8 concept said: “This is fantastic news. We never expected to confirm four brands so quickly following the announcement of the series on 1 July. To have such respected manufacturers approving the use of their brands within the series is extremely positive for the championship and demonstrates the serious level of interest that exists in SCV8 Supercars .” SCV8 features a team franchise scheme where leading race teams will apply to exclusively represent one of the five brands, with each franchise holder building four cars to create a 20-car grid for 2004. Each of the five franchise teams can enter all four cars themselves or sell up to two of them for entry via appointed satellite teams. In future years, the grid will expand to eight manufacturer brands to provide the ultimate 32-car grid. The SCV8 Supercar Championship is already well ahead of target for its 2004 launch. The Jaguar X-Type SCV8 successfully completed its initial shakedown tests last Friday at Silverstone, and a comprehensive database of teams and drivers have expressed serious interest in the championship. Allied to a high level of commercial interest from sponsors to television and now the acceptance of four manufacturers, the SCV8 Championship is ahead of schedule on all fronts. SCV8 has been developed with the aim of bringing fans a series that features the excitement and spectacle of extremely high performance, yet easily recognisable, saloon cars for fast and furious championship racing. The V8, 550bhp, rear wheel drive configuration of the cars guarantees crowd pleasing action and has been designed to put the wow! factor back into British motor racing. |
[QUOTE]Originally posted by stijnconinx
[B]Bericht teruggevonden op een andere site (www.pistonheads.com): Accord V8 on the grid Honda has become the fourth manufacturer to confirm approval for the SCV8 Supercar Championship. Approval from Honda for its Accord brand to be represented, takes the all-new championship to within one manufacturer of its target of five brands for 2004. Bedankt voor de info. |
Help, Andy Rouse en zijn SUPERCAR Promotions Limited (organisator SCV8) zijn door hun informatie mappen heen. Reeds 100 teams en rijders hebben een map ontvangen...........dat wil dus zeggen dat het "leeft" in de UK.
100 maal intresse is zeer zeker geen 100 maal deelname, maar toch........het kon weleens mooi worden. In de komende weken zouden de eerste deals bekend gemaakt gaan worden. |
wilson heeft al een test rit gemaakt met de jag, check autosport.com
|
Quote:
De eerste deals zijn bekend gemaakt, het zijn niet de minste. Team Vic Lee Motorsports, Team Dynamics en Team Varta zijn de eerste 3 van 5 mogelijke franchise-teams. Oftewel 12 van de 20 startplaatsen zijn "verkocht" E.e.a. wil niet zeggen dat ze alle drie met 4 wagens aan de start zullen komen. Elk franchise team kan twee plaatsen doorverkopen.............. Verlaten deze teams dan de BTCC? Nee, de drie hebben wel de intentie om hun BTCC deelname voort te zetten. Onderhuids zijn de SCV8's allemaal gelijk, de buitenkant niet. Daar is ook al meer van bekend: Team Dynamics: Jaguar X-type body Vic Lee Motorsports: Peugeot 407 Varta: Vauxhall Vectra Welke modellen volgen? Alfa Romeo 166 Audi A6 Ford Mondeo Honda Accord Mazda 6 MG ZT Renault Laguna Saab 9-3 Volvo S60 VW Passat edit: er is ook een site van de SCV8: http://www.scv8.co.uk/ |
mooi.....nu alleen nog bidden dat ze de plas oversteken
|
Quote:
|
en britten komen ook niet zo graag an dat eilandje af....jah en circuits zijn er genoeg..silverstone,brands hatch, donnington knockhill, oulton park etc
|
De voorlopige kalender:
CALENDAR 2004 Rounds Dates Venue 1 & 2 Sun/Mon, 30/31 May * Silverstone, Northamptonshire (International) 3 & 4 Sat/Sun, 26/27 June Snetterton, Norfolk 5 & 6 Sunday 18 July ** Castle Combe, Wiltshire 7 & 8 Sat/Sun, 31 July/01 August TBA 9 & 10 Sat/Sun, 07/08 August Silverstone, Northamptonshire (International) 11 & 12 Sunday 22 August ** Oulton Park, Cheshire(International) 13 & 14 Sat/Sun, 4/5 September Knockhill, Scotland 15 & 16 Sat/Sun, 18/19 September TBA 17 & 18 Sat/Sun, 2/3 October Croft, North Yorkshire 19 & 20 Sat/Sun, 16/17 October Brands Hatch, Kent (Indy) |
zie je wel
op de plaatsen waar nu nog TBa staat moet wsl donnington komen ofzo ik zie ze engeland echt niet verlaten |
Het ziet er dus niet goed uit voor dit kampioenschap, uitgesteld voor 2004................ze plannen nu voor 2005 :(
Dus of dat kampioenschap ooit doorgaat is nog maar de vraag? Als ik het goed heb bestaan er nu drie auto's van de SCV8 serie.........kunnen die al een jaartje oefenen in de Belcar :D |
Net wat gelezen over de BTCC op crash.net:
Quote:
ALS het moest zijn dat Colin McRae gaat rijden in de BTCC, dan mogen we wel gaan spreken van een échte alround driver. (WRC, Dakar en BTCC. whats next ...???) |
motogp...
|
ik wil niet moeilijk doen hoor maar is dit niet eenbeetje offtopic
|
het is er dan toch eindelijk van hekomen, alle ongeveer dan wel..
5 augustus op doningtonpark reden de 'Dunlop V8 Supercars' in het zelfde weekend met britcar. echt scv8 was het niet, er deed maar 1 zo wagen mee dat was de peugeot 407, dan reden er nog 2 v8stars mee (een opel en een jaguar) dan nog mercedes v8 (mss die uit belcar ?), een btcc vauxhall (geen v8 maja :D), een mosler, en nog een hop marcos en tvr v8's uitslagen van de races zijn hier te vinden http://www.msttiming.com/singlesessi...tdonington.gif wat foto's http://www.eerc.co.uk/cms/e107_plugi..._DSC_3251W.jpg http://www.eerc.co.uk/cms/e107_plugi..._DSC_4308W.jpg http://www.eerc.co.uk/cms/e107_plugi..._DSC_3462W.jpg http://www.eerc.co.uk/cms/e107_plugi..._3753W%7E0.jpg |
All times are GMT +2. The time now is 15:35. |
Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.