De Paddock

De Paddock (http://www.depaddock.eu/forum/index.php)
-   Community-forum (http://www.depaddock.eu/forum/forumdisplay.php?f=8)
-   -   tour de france 2003 (http://www.depaddock.eu/forum/showthread.php?t=5599)

yvdp 13-07-2003 23:37

tour de france 2003

Armstrong dus nu in het geel. Persoonlijk hoop ik op dit moment dat Hamilton gaat winnen. :D Zou pas leuk zijn.
Wat vinden jullie van de tour. Buiten de laatste 2ritten een saaie eerste week achter de rug vind ik.

Finish 13-07-2003 23:50

Een virus bij Fassa Bortolo was nodig om Pettachi te stoppen, Zabel of McEwen mogen van geluk spreken dat hun voornaamste concurrent er 'op z'n Cippollinis' vroegtijdig de brui aangaf.
Voor de rest een kleine Australische heropleving met Cooke en O'Grady. Baden Cooke die trouwens door velen aanzien werd als dé boeman bij de eerste massale valpartij op zondag.
In de Alpen een mooi solo-nummer van ex-Festina-ik heb nooit iets genomen-Richard Virenque en vandaag een Mayo die wat mayonnaise aan de Tour probeert toe te voegen door Lance te laten inzien dat die gele trui niet vanzelfsprekend is...

...enkel vrees ik dat de 5de Tour de Lance erg dichtbij is.

En als ik heel eerlijk mag zijn: het raakt m'n koude kleren niet. Of als ik het anders mag formuleren: het raakt m'n warme kleren niet, want het is bijna waanzinnig om bij dit weer urenlang aan je beeldbuis gekluisterd te zitten voor een troepje vol medicamenten gespoten renners die hun lichaam afbeulen voor dat kleine momentje vergankelijke glorie wanneer ze als eerste over de streep komen.

yvdp 13-07-2003 23:52

hehe, nice going finish. Ik zet de tv pas aan tegen het einde van de rit. Daarvoor is er echt nix te beleven aan zo'n etappe.

airco 14-07-2003 06:29

komkom .... er komt een tijd dat je de spons moet vegen over wat gebeurd is ..... Virenque heeft overigens openlijk bekend dat hij doping heeft gebruikt ... en heeft daar ook voor geboet ....

Voorlopig geen dopinggevallen meer in het wielrennen .... Dus geef ze dan ook het voordeel van de twijfel .....

De voorbije 2 dagen heb ik bangelijke koers gezien ...
- Virenque als topatleet een vlucht van 200 km afronden in morzine is prachtig.
- Met Iban Mayo is er een nieuwe toerwinnaar opgestaan ..... Misschien is het dit jaar nog niet ... maar een van de komende jaren komt het ervan ... no doubt about that.

En ivm met de 5e tourzege voor Lance Armstrong ....... Zet dat nog maar ff tussen haakjes ...... Ik heb er de voorbije dagen minstens 3 gezien die even sterk zijn dan Lance in de bergen .... Bovendien lijkt zijn vedettenploeg minder steun te kunnen geven dan de voorbije jaren.

Wielrennen (en dan vooral de tour de france) blijft mij enorm boeien ...... Lekker beulen over een paar duizend kilometer over de alpen en de pyreneën.

yvdp 14-07-2003 10:34

Ik vond lance helemaal zo sterk niet in de bergen. Het feit alleen al dat hij gisteren nog voor die 3de plaats ging spurten zegt al genoeg. Hij heeft elke seconde nodig.

Raceboy 14-07-2003 18:24

Tour om zeep met de val van Beloki :(

http://vrtnieuws.streampower.be/nieu...x.html?video_1

kartboyke 14-07-2003 19:11

Ja, Vreselijk valleke van Beloki, liever hij dan ik zenne, veeeeeeeele liever

Obi-Jan 14-07-2003 19:17

Quote:

Originally posted by raceboy

http://vrtnieuws.streampower.be/nieu...x.html?video_1

Eh... moet ge bij Belgacom ADSL zitten om dat te mogen bekijken of zo?

*edt*

Ah, I see... gescheiden kleedkamers voor Telenet en Belgacom ADSL klanten bij vrtnieuws.net.

Jan.
=---

HHugo 14-07-2003 19:18

Dat net Beloki nu moet vallen. :( Armstrong demonstreert ondertussen even dat hij het veldrijden niet verleerd is...

Finish 14-07-2003 19:27

Quote:

Originally posted by Obi-Jan
Eh... moet ge bij Belgacom ADSL zitten om dat te mogen bekijken of zo?

Jan.
=---

Jup, ADSL heeft momenteel voorrang op de telenetters :)

Obi-Jan 14-07-2003 19:33

Hebt ge gezien wat een chance dat die (Armstrong) gehad heeft? -Alleen waar dat 'm van de baan schoot was die berm gelijk met de weg.

Jan.
=---

airco 14-07-2003 20:31

Quote:

Originally posted by Finish
Jup, ADSL heeft momenteel voorrang op de telenetters :)
deze rel is al een hele tijd opgelost. Al na een paar dagen vrtnieuws.net waren de filmpjes er ook voor telenet.

airco 14-07-2003 20:32

Quote:

Originally posted by raceboy
om zeep durf ik zeker ng niet te stellen .... Vinokourov is ook behoorlijk sterk .....
Iban Mayo kan Armstrong pijn doen in de bergen ......

Er is nog niets verloren in deze tour.

redje 14-07-2003 21:15

Quote:

Originally posted by airco
om zeep durf ik zeker ng niet te stellen .... Vinokourov is ook behoorlijk sterk .....
Iban Mayo kan Armstrong pijn doen in de bergen ......

Er is nog niets verloren in deze tour.

Zolang er renners zijn die kunnen klimmen én tijdrijden, zal t moeilijk zijn. Mayo zal sterk moeten uitpakken in de Pyreneeën om veel tijd te sprokkelen die hij zal verliezen in de tijdritten. Vinokourov is sterk, maar hoeveel keer kan hij dat nog?
Ik denk da Armstrong zal winnen, maar de geschiedenis zal zich herhalen en volgend jaar wint iemand anders. Nog nooit is er iemand geweest die 6 keer de tour kon winnen en dat zal nu niet anders zijn.

yvdp 14-07-2003 21:25

Echt spijtig hé. Ben echt beginnen vloeken toen... :s
Nu maar hope op vino en majo hé. Laat het aub een spannende tour zijn/worden

airco 14-07-2003 21:25

Niet vergeten dat Mayo 2e was in de tijdrit van de Dauphiné Liberé he ....

1e was toen Armstrong met een kleine minuut voorsprong op Mayo ......

1 minuut verliezen in de tijdrit is geen ramp ..... op Alpe D'Huez verloor Armstrong al 1 min 40 ..... nog 1 zo een ritje en de eerste tourzege van Mayo is niet meer ver af

fordje 14-07-2003 21:52

Quote:

Originally posted by yvdp
Nu maar hope op vino en majo hé.
Precies reclame voor de voedingsafdeling van de GB :D

Wat mij betreft mogen ze Lance nog veel blijven bestoken. Als hij dan wint zal het zijn omdat hij inderdaad de sterkste was en niet omdat hij de beste ploeg had.

Mayo bij Davatamon-Ouick Step en Lance kon naar zijn geel fluiten !

Toch jammer van Beloki, ik zag die nog gekke toeren uithalen ...(alsof dit er geen was, maar dan met erg slechte afloop).

Volgende afspraak binnen een kleine week !En laten we hopen dat de tijdritten de rest van de tour niet overbodig maken.

yvdp 14-07-2003 22:07

Heb je al eens gekeken naar de laatste 4-5 ritten... Echt nix anders dan plat. Is echt niet leuk meer :(

Finish 14-07-2003 23:13

Quote:

Originally posted by yvdp
Heb je al eens gekeken naar de laatste 4-5 ritten... Echt nix anders dan plat. Is echt niet leuk meer :(
ach, Pettachi is er al niet meer bij, tijd voor Lotto-Domo om McEwen aan groen te helpen. Zabel lijkt me niet meer de oude te zijn. Die laatste 4-5 ritten dus afstemmen op tv1 omstreeks ongeveer 16u30; de laatste kilometers zijn altijd de interessantste :D

joost 15-07-2003 10:15

voor de freaks van wielrennen: www.gigabike.be

yvdp 15-07-2003 10:27

Quote:

ach, Pettachi is er al niet meer bij, tijd voor Lotto-Domo om McEwen aan groen te helpen. Zabel lijkt me niet meer de oude te zijn. Die laatste 4-5 ritten dus afstemmen op tv1 omstreeks ongeveer 16u30; de laatste kilometers zijn altijd de interessantste :D
Afstemmen op het nieuws ja :D Samenvatting van heel de rit in 5minuten.

HHugo 18-07-2003 19:43

1min36 voor Ullrich :eek: , en ik heb dat weer gemist natuurlijk :(

Finish 18-07-2003 23:24

Ik heb vandaag ook eens gekeken, en dankzij Ullrich en Vinokourov ga ik dat de komende dagen meer doen.
Ik ben zelfs benieuwd naar de bergrit van morgen, en wees maar zeker dat ik voor Janneke zal supporteren :D

Gilles 18-07-2003 23:45

Quote:

yep, dat doe ik ook altijd ... :D

yvdp 18-07-2003 23:50

Quote:

Ik heb vandaag ook eens gekeken, en dankzij Ullrich en Vinokourov ga ik dat de komende dagen meer doen.
Ik ben zelfs benieuwd naar de bergrit van morgen, en wees maar zeker dat ik voor Janneke zal supporteren :D

same here. Go jeanke ullrich

Sennake 19-07-2003 09:40

Ik ben ook aangenaam verrast door de uitslag van de tijdrit. Maar eigenlijk nog meer door de "slechts" 30 seconden toegave op Armstrong van Vinokourov, dan door de sterke prestatie van Ullrich. Ik denk dan ook dat Vinokourov de in het oog te houden man zal zijn in de Pyrineeën... Vergeet niet dat die jongen voor 2 rijdt nu zijn beste vriend Kiviliv verongelukt is. Hieruit put hij naar eigen zeggen zijn kracht en het blijkt verdorie nog te werken ook!
Maar natuurlijk mag ook Ullrich aanvallen en Armstrong bestoken. Als Vinokourov en Ullrich samenwerken kan het voor Armstrong nog een lastige week worden...

Mario 19-07-2003 09:54

Vergeet de Spanjaarden niet en in het bijzonder die twee van Euskaltel die bij de eerste 5 of 6 staan. Spanjaarden zijn in de Pyreneeën meestal te duchten, wat het dubbel zo jammer maakt dat Beloki er niet meer bij is :(.

Sennake 19-07-2003 10:51

Quote:

Originally posted by Mario
Vergeet de Spanjaarden niet en in het bijzonder die twee van Euskaltel die bij de eerste 5 of 6 staan. Spanjaarden zijn in de Pyreneeën meestal te duchten, wat het dubbel zo jammer maakt dat Beloki er niet meer bij is :(.
Voor een ritzege zijn ze zeker te duchten, voor de gele trui denk ik dat ze iets te ver naar achter geslagen zijn. Tenslotte kan Armstrong ook nog een beetje de bergen op eh ;)

Mario 19-07-2003 10:59

Ja, ja, dat misschien wel, maar ze kunnen nog een rol spelen in het wedstrijdverloop waardoor Armstrong en zijn ploeg nog meer onder druk komen.

yvdp 19-07-2003 17:24

nog 15 seconden over voor armstrong. Het wordt nu echt wel superspannend... :D

tsjolder 20-07-2003 11:06

Dat wordt weer zappen vanmiddag.... Al denk ik dat het vooral tur wordt, want inhalen op Silverstone is toch bijna onbestaande en deze tour is qua spanning echt wel top. Het enige wat ik jammer vind, is dat ze telkens zo lang wachten: in totaal hebben ze nog steeds (buiten tijdritten) nog maar een kilometer of 15 man tegen man gekoerst, voor de rest heel de tijd in het spoor van US Postals...

Finish 20-07-2003 11:15

zappen is niet nodig. Vanaf 16u wordt het meestal spannend, en dan is de race net voorbij.

tsjolder 20-07-2003 17:41

OK, ik geef het toe, ik ben een kieken. Niet kijken in de krant en er zomaar vanuitgaan dat ge er met logisch denken ook geraakt en pas even voor 15u eens piepen bij de F1. Zo het grootste deel van een, naar t schijnt, schitterende race gemist.

De tour: ze zijn heel erg aan mekaar gewaagd en zowel Armstrong als Ullrich durft precies niet alle registers opentrekken. Ze zijn hoofdzakelijk bang van mekaar, gelukkig zijn er nog attractieve coureurs gelijk Vino en Mayo. Ik heb ook wel heimwee naar de tijd dat ook de grote renners eens van op de voorlaatste col aangingen, of nog vroeger. Nu is het eigenlijk altijd maar een paar kilometer echt koers.

Finish 20-07-2003 17:47

Wat nogmaals mijn stelling van vanmorgen bevestigt :)

Armstrong heeft vandaag begrepen dat Ullrich niet de enige is die op z'n gele trui aast. Mogelijk brengt die laatste tijdrit de ontknoping. En dan vrees ik voor Vino, maar juich ik voor Ullrich.

yvdp 21-07-2003 17:44

bleh, de tour gereden? Ik hoop van niet hoor. Maar Ullrich zal serieus moete doortrappe. Achterstand van 1min7. Is nog te doen hé.

FastFons 21-07-2003 17:46

Ik hoop vooral dat armstrong de tour niet wint, dan kan hij volgend jaar voor zen 6e gaan en beter doen dan merckx zou ik helemaal belachelijk vinden.

FF

PS: Armstrong zit vandaag aan zen 54 gele trui, merckx reed 111 dagen in het geel...

yvdp 21-07-2003 17:53

ik hoop hetzelfde FF!

airco 21-07-2003 18:18

het is nog niet gedaan met deze tour ......

1 min 07 is mogelijk in de tijdrit .... maar makkelijk zal het niet zijn ....

FastFons 21-07-2003 18:35

Mja, ik zie armstrong toch niet meer zoveel verliezen als in de eerste tijdrit, of het moet weer verschrikkelijk heet worden. Gisteren kon ge al goed zien dat het tij aan het keren was, hij zag er al veel minder vermoeid uit, en vandaag zag hij er zelfs fris uit, al was het toch niet meer met de kracht van de vorige jaren had ik de indruk, hij moest meer gaan zitten dan vroeger het geval was.

FF

roadrunner 21-07-2003 18:59

Quote:

Originally posted by airco
1 min 07 is mogelijk in de tijdrit .... maar makkelijk zal het niet zijn ....
Het is een zeer klein verschil, vergeleken met de vorige rondes die Armstrong won, maar net te veel om in de tijdrit in te halen.

All times are GMT +2. The time now is 08:51.