De Paddock

De Paddock (http://www.depaddock.eu/forum/index.php)
-   Belcar Original (http://www.depaddock.eu/forum/forumdisplay.php?f=18)
-   -   Zichtbaarheid tijdens de nacht van de nummers (http://www.depaddock.eu/forum/showthread.php?t=5874)

Mark 21-08-2003 02:16

Zichtbaarheid tijdens de nacht van de nummers
 
Wie vandaag getuige was van de nachtraining kon weer concluderen dat de zichtbaarheid van de nummers wederom miserabel was. Let wel, de teams zullen wel voldoen aan de reglementen echter schieten de reglementen te kort op dit gebied.

Ben ik nu zo'n slimme jongen? Nee, ik zie alleen dat enkele teams dat met aparte (fosfor?) stickers oplossen. Winnaar in dit geheel was System Force (nr. 50) ...............in elke positie dat ik zat of lag kon ik dat nummer lezen. Al die andere met schemerlampje helaas.............

Kan zoiets niet via de inschrijvingen geregeld worden? Als deelnemer ben je verplicht om een aantal vaste stickers te dragen..dan kan de organisatie daar toch zo "fosfor sticker" voor de euroraces en de 24 uur bij doen.

Zal wel weer om centen draaien, maar dan verhoog je toch gewoonweg de inschrijving.......op die 50 of 100 euro zal het ook niet komen!

Trouwens als je dan 4 vershillende kleurtjes pakt kan Jan Publiek de koers ook beter volgen.

GTB kan dan bv. met de kleur roze rijden (merendeel Porsche :D :D)

Ach tis maar een opmerking van een zo iemand langs de baan........

A.J. 21-08-2003 02:25

Je hebt voor 200% gelijk
Gewoon de "verplichte" Flandria rent nummers in fosfor en opgelost.

NGT Racing 21-08-2003 08:07

Die stickers zijn idd geweldig,
de enige wagens die verder herkend konden worden waren de C5R, plaatsing vd lichten & sound, de Thiers porsche met de gele en de witte koplamp, de kuismannen Viper ( Mr 10.000 Watt ). En Marc Goossens wegens zeer snel bewegend voertuig :-)

Megane 21-08-2003 08:31

Quote:

Originally posted by FLAT6
Die stickers zijn idd geweldig,
de enige wagens die verder herkend konden worden waren de C5R, plaatsing vd lichten & sound, de Thiers porsche met de gele en de witte koplamp, de kuismannen Viper ( Mr 10.000 Watt ). En Marc Goossens wegens zeer snel bewegend voertuig :-)

Ook de wauters/wauters porsche met de minste verlichting achteraan. Dan is hij al wel voorbij natuurlijk.

Scapa 21-08-2003 09:37

Zalig gewoon die fosfor-stickers. Wij hebben dat ook :p

Mistery 21-08-2003 16:36

Ook de wagens van GLPK zijn hiermee bestickerd...

Ottooke 21-08-2003 17:37

Quote:

Originally posted by FLAT6
Die stickers zijn idd geweldig,
de enige wagens die verder herkend konden worden waren de C5R, plaatsing vd lichten & sound, de Thiers porsche met de gele en de witte koplamp, de kuismannen Viper ( Mr 10.000 Watt ). En Marc Goossens wegens zeer snel bewegend voertuig :-)

Quote:

Originally posted by Megane
Ook de wauters/wauters porsche met de minste verlichting achteraan. Dan is hij al wel voorbij natuurlijk.
En ook niet te vergeten, de Mini met groene lichten. Of die nu werkelijk helpen weet ik niet, maar het ziet er wel cool uit :)

Scapa 21-08-2003 22:04

Quote:

Originally posted by Mistery
Ook de wagens van GLPK zijn hiermee bestickerd...
Na-apers :p :D

Bart.Vandecavey 22-08-2003 00:01

Er is wel geen een die dat systeem van de Thierssen heeft gedaan hé, trekt op niks maar werkt wel...

Mark 22-08-2003 00:11

Quote:

Originally posted by Bart.Vandecavey
Er is wel geen een die dat systeem van de Thierssen heeft gedaan hé, trekt op niks maar werkt wel...
tis dat je hetzelf zegt ;) ...................maaruh is mij niet opgevallen, wat is het dan wel als ik vragen mag?

Bart.Vandecavey 22-08-2003 19:44

Quote:

Originally posted by Marshal
tis dat je hetzelf zegt ;) ...................maaruh is mij niet opgevallen, wat is het dan wel als ik vragen mag?
De eerste twee koersen reden ze met gele lichten, in de tweede koers zijn die kapot gegaan en hebben ze nieuwe witte gestoken.

Nu voor de 24 uur hebben ze een geel glas rechts gecombineerd met een wit links dus schijnt hij in twee verschillende kleurtjes...

Mark 22-08-2003 20:13

Ja kan wel werken, maar ik heb daar dus niks aan. Wij communiceren in nummers, dus ik zie nog steeds niks.

Ennuh, je ziet het verschil pas als het donker is...........hoe moet de doodnormale toeschouwer dat dan opmerken :confused:

Als het licht is zie je geen verschil, is het donker zeggen ze: Hee, moet je kijken 2 kleuren lampen......weten ze nog steeds niet wie het is. Tis een goeie oplossing voor team-intimi ;) maar niet voor de toeschouwer en de baanposten.

C.B. 24-08-2003 17:34

Waarom is er nog niemand op het gedacht gekomen om de wagen helemaal vol te hangen met fosforstickers?

Valt op en ZEEEEEEEER herkenbaar! LOL.

Sennake 24-08-2003 21:13

Quote:

Originally posted by C.B.
Waarom is er nog niemand op het gedacht gekomen om de wagen helemaal vol te hangen met fosforstickers?

Valt op en ZEEEEEEEER herkenbaar! LOL.

Zoiets bedoel je?

http://www.anthonykumpen.com/_2003/p...1_kw02_029.jpg

Bart.Vandecavey 24-08-2003 23:00

Ik denk dat hij bedoelde volledig de wagen beplakt met een fosfor sticker...

laurent 24-08-2003 23:29

Quote:

Originally posted by Ottooke
En ook niet te vergeten, de Mini met groene lichten. Of die nu werkelijk helpen weet ik niet, maar het ziet er wel cool uit :)
Wij herkenden hem van ver bij t binnekomen van de pits... Iedereen omgeven met een groene gloed,
en Volgens de piloten was het vrij relax voor de ogen.

redje 24-08-2003 23:52

De Mini was goed te herkennen, evenals de wagens met fosforstickers. De 36 van de gebroeders Thiers ook duidelijk met zn lichten. Er was er eentje met een antenne en daarop een klein licht, kdacht van JDK.

laurent 24-08-2003 23:56

yup da was JDK

Megane 25-08-2003 06:34

Quote:

Originally posted by redje
De Mini was goed te herkennen, evenals de wagens met fosforstickers. De 36 van de gebroeders Thiers ook duidelijk met zn lichten. Er was er eentje met een antenne en daarop een klein licht, kdacht van JDK.
Ik denk dat het KS motorsport was ( Van bellinghen).

Scapa 25-08-2003 08:15

Quote:

Originally posted by Megane
Ik denk dat het KS motorsport was ( Van bellingen).
Ik ben er zeker van ;)

Mark 25-08-2003 10:07

Toch lijkt het me verstandiger om zoiets reglementair vast te leggen. Kijk individuele herkenningstekens zijn goed voor de teammembers e.d. ...................maar de toeschouwer langs de baan heeft daar vrij weinig aan.

Overigens wel leuk om te zien hoe sommige teams dat elk jaar weer oplossen, de een kerstboom op zijn dak, de ander blacklights achter de voorruit............creatief een 10!

NGT Racing 25-08-2003 11:09

Voor de nummers te lezen was het blijkbaar toch niet zo makkelijk, op een gegeven moment ( moet rond middernacht geweest zijn )spint de de system force porsche in de eerste linkse en komt in de grindbak terecht, de marshalls nemen hun driehoekje met gele spotjes om het gevaar aan te geven, volledig volgens de regels van de kunst.
Ik heb niet kunnen tellen hoeveel wagens er daar onder geel een plaatsje hebben goedgemaakt ten nadele van de jongens die flink van het gas gingen.
De Marshalls waren druk aan het toekijken ( toch niet de slechtst verlichtte plaats van het circuit ) maar ik denk niet dat ze alle terroristen hebben kunnen opschrijven.
Jammer

Scapa 25-08-2003 16:11

Quote:

Originally posted by Marshal
Toch lijkt het me verstandiger om zoiets reglementair vast te leggen. Kijk individuele herkenningstekens zijn goed voor de teammembers e.d. ...................maar de toeschouwer langs de baan heeft daar vrij weinig aan.


Het is vooral de bedoeling dat de teamleden (de mannen aan de muur eigenlijk) de wagen herkennen... Er zijn zo al reglementen genoeg vind ik.

Mark 25-08-2003 16:34

Quote:

Originally posted by stijnconinx
Het is vooral de bedoeling dat de teamleden (de mannen aan de muur eigenlijk) de wagen herkennen... Er zijn zo al reglementen genoeg vind ik.
Of de organisatie nu een fletse niet lezen sticker (en waarschijnlijk de goedkoopste) sticker uitdeelt of ze delen een (duurdere) fosfor sticker uit.............ik zie daar niet veel verschil in qua regels enzo..........als je het reglement leest zou er eigenlijk helemaal niks veranderen.

Quote:

Sportief reglement: 74. Nummers en achtergronden, evenals de verplichte publiciteit worden door de organisator ter beschikking gesteld. Deze zijn verkrijgbaar bij de paddockverantwoordelijke van Mediagroup Van Dyck Belcar 2003. Tijdens de meetings op Circuit Zolder is dat op het wedstrijdsecretariaat, tijdens andere meetings in de Mediagroup Van Dyck Belcar-mobilhome. Deze dienen voor de technische controle en voor de volledige duur van de meeting in zijn geheel te worden aangebracht:
Zet het woordje fosfor ertussen en klaar is kees................bij het technisch reglement kun je dan zelf wat schrappen m.b.t. verlichting van de nummers..........ik zie alleen maar een win-win stituatie :D

Scapa 25-08-2003 16:52

Ik dacht dat je de individuele herkenningstekens (waar ik bvb groene lichten, neon's, kerstbomen en wat ik nog allemaal onder versta) wou reglementeren. Jij bedoelt gewoon de nummers, misverstand dus :)

A.J. 25-08-2003 16:55

Echt reglementair zijn die fosfor nummers wel niet. In het reglement staat dat de nummers op een "witte" achtergrond moetetn staan en deze lichtgevende achtergronden zijn toch wat geelachtig :+ :D

Scapa 25-08-2003 17:00

Zijn die extra antennes op sommige wagens geen aërodynamische hulpmiddelen die buiten de contouren van de wagen uitsteken en bovendien scherp zijn? :+

petit piérre 25-08-2003 18:37

toch heel simpel waarom de meeste van die teams geen fosfor sticker plakken. s'Nachts kunnen ze gerust hun grootste tegenstander zonder moeite een zetje geven richting opgave of schade, zonder dat ze er zelf de dupe van worden. Ook inhalen onder geel (knipperend licht) zal vele piloten wel niet vreemd zijn. Dat brengt ons dan weer nnar een vorige thread. "baancommissaris; een gevaarlijke job" Hiervoor heb ik dan ook een oplossing. Alle piloten die volgend seizoen in de Belcar willen deelnemen zouden dit jaar evenveel dagen moeten doorbrengen op een marshalspost. 3 dagen per weekend mogen de belcar deelnemers vrij trainen, kwalificeren en racen, aan 7 wedstrijden per jaar. Dat maakt dan 21 dagen als baanpost doorbrengen dit jaar, om volgend jaar weer je race-licentie te behalen.
Dit lost dan 2 problemen; de veiligheid van de baanposten (de rijders die als BK gediend hebben, beseffen HOPELIJK wat wij soms meemaken!!), en het te kort aan baanposten waarmee de circuits SOMS te maken heeft.
Is dit mogelijk of ben ik luidop aan het dromen???????
Greetz

Mark 25-08-2003 18:53

Quote:

Originally posted by petit piérre
Is dit mogelijk of ben ik luidop aan het dromen???????
Je weet toch, de meeste dromen zijn bedrog ;)

Hoe een simpel idee (en dan nog wel van een hollander :+ ) zoveel los kan maken :D

fast freddy 12-09-2003 18:48

bwa kijk voor 's nachts zou dit heel handig zijn
maar een hele auto vol ermee is ook niet zo mooi he

Maarten 15-09-2003 16:04

ik weet niet of het duidelijk is, maar ik heb eindelijk een foto gevonden (met dank aan bart) van onze wagen in de nacht met lichtgevende stickers. Spijtig dat de wagen niet meer gecentreerd is, want ik moet toegeven dat het wel mooi is
http://www.vwfuncup.com/gallery/25h/332-nuit.jpg


All times are GMT +2. The time now is 22:09.

Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.