![]() |
24H van ZOLDER DE RACE
De warmup is afgelopen. Bijna alle wagens hebben een laatste check-up gedaan.
Voor onze BMW was deze chek-up OK. verder info via de webstek. Alle 2H een update |
Na bijna 9H race is de BMW 15 algemeen en 2 de TB alles verloopt vlot. Buite de kleine sorti in de derde relay waren er geen problemen
Volge ons live via de website!!!! Nog een goeie 6H30 tegaan en voor de pitstop lagen we op een mooie 14 de plaats algemeen en 2 TB. TB: 1 Vanbellingen, 2 Beckers, cassiers , Van Samang, Raes, 3, De Keersmaecker. Op onze newslink kan je ook de voorlopige algemene rangschikking bekijken na 6 en 12H wedstrijd. |
Overwinning voor Kumpen/hezemans/dupont/longin extra proficiat voor Vincent dupont voor zijn 4de 24u van zolder overwinning...
1.Kumpen/Hezemans/Longin/Dupont 2.Hemroulle/Verbergt/Menten 3.Wauters/wauters/Bruynoghe/Vanierschot |
Zoals te verwachten was, een pittige zaterdag en een voort kabbelende zondag..........neemt niet weg dat ik een uitstekende 24 uren achter de rug heb.
Laten we hopen dat er nog vele mogen volgen, alhoewel ik soms daarover sterke twijfels heb................. |
De BMW van MSE met Beckers, Cassiers , Van Samang en Raes heeft het einde niet gehaald.
na heel wat herstellingen is de BMW rond 15h00 tot stilstand gekomen met een defecte aandrijving. De stand onder voorbehoud in tourisme is ook beschikbaar via ons web |
Proficiat aan het GLPK team....
Tevens wil ik er ook op wijzen dat Michaël de Keersmaecker en het G&A Team deze 24u ook hebben uitgereden en hoe dan nog met een eerste plaats TB, proficiat... Een ander spijtige zaak is onze Corvette, SRT tweemaal accident :( :( dat doed toch wel pijn hoor!!! MSE bij jou van hetzelfde rijden tot 15.00 en dan uitvallen, spijtig spijtig.....het positieve is dat je natuurlijk heel veel info uit de wagen krijgt en dat resulteerd naar een positieve volgende race..... |
Uiteraard alleen maar tevreden gezichten bij GLPK, met het record aantal 24-uurs-overwinningen voor Vincent Dupont (4) en een evenaring van het oude record door Anthony, die me verzekerde : "volgend jaar ga ik ook voor de 4e!". Foto's mag je zeer zeker verwachten (we hebben met 24u.be 2 CD's vol "geschoten") maar nu ga ik eerst slapen. Ben doodop.
|
Na een slecht begin (in een totaal een half uur verloren in de pits na een duw van een andere deelnemer waardoor we door de zandbak vlogen en een spoorstang brak) zijn we stilaan kunnen opklimmen om uiteindelijk nog 1ste te finishen in de klasse en 3de in het algemeen toerisme-klassement! Het grote tijdverlies in het begin zorgt er wel voor dat we na 6 en 12 uur race weinig punten scoren. De uiteindelijke overwinning maakt wel veel goed :D
Verder wil ik GLPK feliciteren met de algemene overwinning, Russell met de overwinning in GTB, Beliën met hun overwinning in Toerisme en ook een proficiat aan al teams die de eindmeet wisten te bereiken. |
Quote:
En ik vind het altijd jammer als er een team met opgave gedwongen wordt, maar bijzonder jammer vond ik echt de opgave van de AD-Porsche nummer 35, bestuurd door de immer symphatieke familie Geerinckx. Dirk, Lieve, Matthieu, ik heb niet meer de kans gekregen om jullie persoonlijk te spreken, maar ik had jullie de mooie top-10 plaats waarop jullie uitzicht hadden echt van harte gegund! Volgend jaar beter? |
Quote:
|
Ik zou ook GLPK en AD-sport willen feliciteren (zelfs met slaaptekort)met hun prachtige 24 uur. Een schitterende strijd tussen de 33 en de 36!
|
Proficiat aan al de genoemde teams!
GLPK, AD, Russell, Beliën, G&A... 't Was weer een schitterende wedstrijd... ben nog een beetje aan het nagenieten. Maar toch ook niet te vergeten: de schitterende prestatie van Steve Van Bellingen en de KS-folks. Voor hen heeft het niet mogen zijn, maar ik denk dat iedereen die er iets van kent wel gezien heeft dat ze goe-bezig zijn... Steve was niet echt happy gisteravond. Hopelijk is't ondertussen al wat beter. Anders moet hij maar eens wat pinten gaan drinken met de RTM-folks. Die bleven er erg sereen en professioneel bij ondanks de waanzinnige tegenslag. |
Trouwens,
Ook een DIKKE PROFICIAT aan het team van 24u.be! Knap werk. Ik weet hoe jullie je voelden gisteravond. Over een paar weken heb ik in Spa ook zo het nachtje door getrokken. Echt niet evident hoor... Ik hoop dat iedereen ondertussen terug wat bijgeslapen is. Het tevreden gevoel blijft immers langer dan de slaap... |
Yep Bart, echt een mooie strijd tussen de 33 en de 36. Spijtig dat we nog een hydraulisch probleempje hadden op het einde.
Proficiat aan Mike, Anthony, Bert en Vincent die de wagen op een geweldige manier naar de finish hebben gebracht! Ook proficiat aan alleman dat de hele 24 uren wakker is gebleven en de race hebben uitgereden/gekeken. kortom : proficiat aan iedereen |
We zijn volop in afwachting van het nieuwe klassement. Andy, heb je bijna gedaan met je telraampje? :p :D
|
Klassementen zijn klaar en verstuurd. Was wel een heel werk met die klassementen na 6 en 12 uur. Bijna alle kampioenschappen zijn nog "open". Behalve de GLPK Viper die reeds kampioen is bij de GT's maar nog niet in GTA. Vincent Dupont staat dicht bij de titel in de drivers challenge net zoals Belien in T en TA. In TB en GTB is rekenkundig nog veel mogelijk. Er zijn nog 2 races en daardoor nog 40 punten te verdienen per klasse, 80 per divisie en 132 voor de wisselbeker.
In de Drivers challenge staat Dupont op kop met 300 punten voor Kumpen (251) Cohen (246 en vorige leider) Kuismanen (228,5) Hasenbichler (223,5) Thiers/Thiers (218) Wauters/Wauters (212) Lamot (207,5) Belien/Jakobs (204,5) Divisie T : Belien/Jakobs 182, Van Bellingen/Leyssens 142, Theuws/Derdaele 139, Qvick/Beernaert 118,5, Radermecker/De Sordi 111 (vorige leider) TA : Belien/Jakobs 101, Theuws/Derdaele 79, Aerts/Moonens/Lippens 69,5, Meijers/Meijers/Broekmans 62,5, Carlier/Pasteels/Pauwels 55 TB : Van Bellingen/Leyssens 77, Qvick/Beernaert 75, Van Cleemputte/Gabriel/Aerts 65, De Keersmaeker/Van Delm 64, Beckers/Cassiers 60 Divisie GT : Kumpen/Dupont/Cohen 240, Thiers/Thiers 159, Kuismanen/Hasenbichler/Vosse 156, Lamot/Couwbergs 147, Wauters/Wauters 145 GTA : Kumpen/Cohen/Dupont 120, Kuismanen/Hasenbichler/Vosse 85, Wauters/Wauters 78, De Groot/Van de Haterd 56,5, Verbergt/Menten 43 GTB : Thiers/Thiers/Thiers 98, Lamot/Couwbergs 86,5, Schreurs/Verheyen 70, Verhoeven/Vanhoof/Doring 62, Goossens/Penders/Dujardyn 50 Voor de volledige lijsten kan je contact opnemen met Circuit Zolder of mij een mailtje sturen. |
Bedankt Andy :)
Achteraf bekeken is de nieuwe puntenverdeling het slechtste wat er ons kon gebeuren. Ondanks het feit dat KS is uitgevallen hebben zij toch 20 punten verdiend en blijven zij op kop. Het wordt moeilijk om hun nog in te halen vrees ik... |
Gezien de heel verschillende lezingen in de persberichten (die ook niet altijd kloppen met de schades aan de auto's) zou ik willen weten of iemand de aanleiding en uitkomst heeft gezien van de aanrijding tegen middernacht waarbij de Penders Porsche de Yab Yub BMW en de gele Marcos betrokken waren.
Pruike prestatie ook van de Eurotech mannen in hun eerste 24! Hulde aan het team van 24u.be. Zelfs hackers krijgen ze niet klein! |
Eh foutje.... lees i.p.v. Penders-Porsche RTM-Porsche #14
quote RTM: "Jammer genoeg is er ook minder goed nieuws van het RTM-front. De #14 Biturbo werd aangereden door de Nederlandse Hasdev BMW en diende op te geven". |
Leuke race, veel volk, veel sfeer.
Proficiat aan de winnaars :) |
Quote:
|
Het kwam er ongeveer op neer dat de Eurotech Marcos in de fout is gegaan, waardoor de #14 (aangetikt) in een noodmaneuver de BMW heeft geraakt.
|
"Het kwam er ongeveer op neer dat de Eurotech Marcos in de fout is gegaan, waardoor de #14 (aangetikt) in een noodmaneuver de BMW heeft geraakt".
Ja ja. En die noodmanoeuvre begon al twee bochten eerder waardoor die Porsche al twee keer door het grind ging???? "De #14 Biturbo werd aangereden door de Nederlandse Hasdev BMW" (quote RTM) ??? Net een nieuwe Vlaamse uitdrukking geleerd. Nen pippo. Was dat de chauffeur van de #14 misschien. In de thread over 24u.be hadden ze het over ene die rond middernacht langskwam. Zal rond die tijd geweest zijn zeker? |
Tell me more...
Dit was het verhaal zoals ik het ongeveer uit meerdere versies te horen kreeg, maar ik heb het voorval zelf niet gezien... |
"De #14 Biturbo werd aangereden door de Nederlandse Hasdev BMW" (quote RTM) ???
Donny Crevels is nog verhaal wezen halen bij RTM maar werd 'vriendelijk doch dringend' de deur gewezen. De Porsche was toen al lang en breed onder de zwarte lakens verdwenen. Dan zie je namelijk niet meer waar de schade zit (aan de voorkant heren van RTM!!) |
Quote:
|
Quote:
We komen er wel!! Kwestie van de puzzelstukjes aanleggen... |
Quote:
Wie van de forummers heeft contacten met welke teams, we vragen ze beleefd hun versie te posten, lijkt me de eenvoudigste manier |
Quote:
|
Alle gekheid op een stokje, mbt. de aanrijding tussen Crevels, Virtanen en de Marcos heb ik alle drie de partijen gesproken, Virtanen zegt duidelijk dat Crevels geen schuld heeft, Crevels ging evenmin als de RTM Porsche van zijn gas, maar gaf mogelijk iets te laat ruimte. De Marcos was erbij betrokken, maar die rol is voor velen onduidelijk. Vermoedelijk miste de piloot een versnelling, waardoor een kettingreactie is ontstaan.
Overigens waren Crevels en Virtanen in de karting niet bepaald vrienden.......... |
Dit staat op 24u.be:
15.09 9999 Pitbox Safety car gaat van de baan Weet daar iemand iets meer over? |
Ik denk dat ze gewoon bedoelen : het einde van de safety car periode, dan gaat deze wagen van de baan af aan de Jacky Ickx bocht.
|
Lolja, precies een beetje dubbelzinnig geschreven. Idd de Safey car die terug binnen rijdt, en niet van de baan schuift of iets dergelijks
|
:rolleyes:
Ja, sorry, verkeerd begrepen. |
Quote:
Bedankt mensen met jullie medeleven, idd het was echt rot om nog 3uur voor het einde uit te vallen met een kapotte cardan as!!! De wagen had totaal geen aandrijving meer, en werden wij gedwongen op te geven!! Ja ze hadden mij tot in de pitingang gesleept en gene meter verder :mad: :mad: , heb toen nog getracht de wagen eigenhandig binnen te krijgen al duwend, maar ik weet niet of jullie het al opgevallen is maar het gaat dus echt wel bergop ginds!!! (lol) Op dat moment lagen we op een mooie 7de plaats en 3de gtb een uitslag om van te dromen. En daar is het dus ook bij gebleven, maar dat is autosport en daar moet men mee leren leven. In ieder geval dit is een serieuze stimulans geweest voor ons, Ma en Pa hebben hun taak heel goed volbracht en constant mooie rondetijden neergezet. Het bewijs dat zij het nog steeds aankunnen en er mischien wie weet ook wel een vervolg op zou komen volgend jaar |
Quote:
|
All times are GMT +2. The time now is 19:01. |