![]() |
niveau coureurs
Met Bert Login deel ik de mening dat er dit jaar (te) veel coureurs waren die bleek van onvoldoende ervaring hebben gegeven. Ik zou niet weten hoe je zoiets kunt uitsluiten maar dat er iets moet gebeuren is evident. (Nog) zwaardere ongevallen kunnen anders niet uitblijven en dat verdiend de mooiste race van het jaar niet.
|
Dat de groten blij zijn dat er enkele kleinere zijn met centen in de Belcar, anders konden ze met 7 wagens de 24H rijden.
Niveau te laag voor sommigen, overstappen naar FIA GT. Anderzijds mooie reclame van Bert voor de TC en de sprinterscup. Aan sommigen hun tijden te zien zullen ze het nog knap lastig krijgen, zelfs in de TC. :) |
Re: niveau coureurs
Quote:
En er is nog altijd FIA GT voor iemand als Bert Longin, daar rijden veel minder onervaren piloten mee... maar daar wint hij dan niet ook... |
Ik trek hier geen partij en de cirkel is meer dan vicieus,
in TC kan je veel leren en je goed amuseren maar buiten de kenissen de mama's de pappa's ikzelf en een handvol andere mensen is er geen kat, leg maar eens aan een sponsor uit dat hij daar geld voor geeft en met zijn klanten naartoe komt. Belcar heeft een hoopwagens die onder de 1,40 draaien op Zolder en een aantal wagens die naargelang de piloot niet onder de 1,50 geraken. De snelle mannen naar de FIA GT sturen likt me niet echt een schitterend idee, de gentlemen drivers die met de broodnodige centen komen naar de TC verwijzen is ook geen oplossing, money makes the world go around ( including race cars ) Er is een aantal jaren geleden al eens ingegrepen met de licenties als ik me niet vergis, je moet eerst een aantal races gereden hebben om in de 24 te mogen aantreden, maar waar met je de lat leggen, Enkel een rondetijd zegt niet veel, de betere piloten met de mindere wagens zouden er het slachtoffer van kunnen worden, Als ik de commentaar op pitstop goed begrepen heb zitten ze niet verveeld met het snelheidsverschil maar met de onzekerheid over de lijn ( Trage houdt ideale lijn en snelle ervoorbij of trage van de ideale lijn om de snelle door te laten ) hierover een duidelijk statement zou al iets kunnen helpen denk ik. Of in de briefing een soort gedragscode per bocht Bianchi, trage houdt de lijn, Villeneuve trage maakt plaats enz |
Quote:
|
Toen ik aan de 24 uren deelnam , eind jaren tachtig (7de in 1985 en 3de in 1989), was het snelheidsverschil tussen de eerste en laatste auto misschien 12 à 15 sekonden. We reden ook allemaal, zeker de 'snelle' auto's met een NORMALE lichtbundel . Alles verliep perfekt en we hielden ook rekening met jongens die niet onmiddelijk goed uit de voeten konden met hun auto of moesten wennen aan de nacht.
Nu rijden de Heren toppiloten met supersnel materiaal en draaien konstant snelle tijden,. De anderen moeten dan maar uit de weg gaan , maar vraag eens even aan zo'n gast met een BMW wat hij in zijn spiegel ziet !!!! Ik sprak met Joe turbo Aerts, reeds meer dan twintig jaar deelnemer aan deze 24 uren, ex-winnaar en van alle markten thuis. De grote en krachtige lichtbundel van de snelle auto's maken als het ware een lichtblok in je achteruitkijkspiegel. Je weet niet meer waar die auto is en hoe dicht hij achter jou zit. Los het maar op ...... De snelheid van de topwagens naar beneden halen is één zaak, een beetje begrip is twee en doe ook iets aan die verlichting, anders heb je binnenkort nog 20 auto's aan de start.......................... Nu voor alles is er een oplossing, kijk maar even naar de 24 uren van de Nurburgring, al worden daar ook regelmatig SUPERsnelle wagens van de baan gereden door gedubbelden ! |
Ik zou beginnen met in het technisch reglement te verplichten van de lampkes uit de pinkers te halen ...
|
Er wordt inderdaad overdreven met de lichten. Maar hoe kan je bepalen wat er maximum aan verlichting mag geplaatst worden? Standaard verlichting zou een oplossing kunnen zijn maar dan zullen er veel piloten een stuk trager gaan rijden dan nu omdat ze "minder" zien. Voor mij zou het mogen ofwel maximum 2 extra lichten maar dan wel met duidelijke bepaling van maximale sterkte. Een beperking is wel nodig naar mijn bescheiden mening.
|
[QUOTE]Originally posted by guy
[B]Toen ik aan de 24 uren deelnam , eind jaren tachtig (7de in 1985 en 3de in 1989), was het snelheidsverschil tussen de eerste en laatste auto misschien 12 à 15 sekonden. We reden ook allemaal, zeker de 'snelle' auto's met een NORMALE lichtbundel . GOE GEZEGD GUY-ke !! :) :) Die piloten van de snellere wagens zouden eens moeten beseffen dat ze met hunne "kerstboom" altijd te laten branden een véél groter risico op ongeval lopen omdat ge werkelijk ONMOGELIJK kunt zien of er nu 2 of 3 wagens achter U zitten, en of ze nu 10 of 30 meter achter U zijn ; niets kunde nog zien !!! Gewoon standaard lichten (met 150 watt lampen erin) en eventueel één paar KLEINE verstralers erop is méér dan genoeg om uwe weg te vinden , geloof me . (zeker in Zolder ; daar is de helft van de omloop toch al verlicht door de paddock-lichten ) Anders moeten die gasten eens dringend hun ogen laten nakijken hoor ! ! En dat gezaag altijd over die snelle en trage auto's is trouwens DIKKE BULLSH*T : het is aan de snellere auto's (en ik schrijf opzettelijk niet "piloten" !!) om in te schatten of ze in kunnen halen of niet ; anders moeten ze maar wachten tot NA de bocht ! Die zever altijd van niveau-verschil en snelheidsverschil is er al honderd jaar en op alle omlopen van het melkwegstelsel ; hebben jullie soms liever van die "spannende" koersen waar iedereen even snel in een treintje achter elkaar rijden (stijl F3000) maar dan 24 uur achteréén ????????? Zowel in Daytona , op de Ring of in Le Mans zijn er snelle en tragere mannen en auto's ; in Le Mans is dat snelheidsverschil nog vééééél groter, en daar rijden ook wel amateurs mee hoor ! 't is tenminste zo dat het publiek nog eens een inhaalmaneuver kan zien . Zo, dat moest nu echt eens van mijn hart zie ! ! :D :D :+ |
Wat het niveau van de piloten betreft kunnen we toch enkele opmerkingen maken :
Telkens er een aanrijding is tussen een snelle en een langzamere deelnemer wordt bijna altijd enkel naar het verhaal van de "snelle" geluisterd en deze geeft dan ook meestal de schuld aan de langzamere, wat tevens een eenvoudig excuse is. Alsof snelle piloten geen fouten maken??? In de Belcar zijn er dit jaar meer auto's geplooid door "snelle" piloten dan door "langzame" piloten... De teams rijden bijna allemaal met 4 piloten die dan ook allemaal een "budget" moeten meebrengen. Als er dan geen "goede" piloten gevonden worden met budget wordt er al snel een "onervaren" piloot gekozen zolang er maar betaald wordt. Ook in de "grote" teams waar er vaak gereclameerd wordt over de andere deelnemers gaat men vaak over tot het inzetten van extra wagens als er zich piloten aanbieden met budget, vooral omdat ze er financieel een goede zaak mee doen. Ik persoonlijk vind dat we niet zoveel moeten zeuren over het niveau, als er alleen al een beetje meer respect zou zijn op de piste tussen de verschillende piloten dan gebeurden er minder aanrijdingen en bleef het voor iedereen plezant. Van al de piloten in de BELCAR zijn er maar heel weinig met het beroep van piloot, voor het grootste deel is het een hobby en dat wordt weleens vergeten. Zelf heb ik ook al miserie gehad met "onervare" piloten, gelukkig zonder serieuze gevolgen, maar ik ben nog steeds van mening dat tijdens een 24 uren race iedereen wil finishen. "To finish first, first you have to finish" zou normaal gezien het motto moeten zijn voor zo'n race... In de tijden dat de 24 uren races gereden werden door slechts 2 piloten per wagen was het een echte uithoudingsproef, tegenwoordig met 4 piloten is het een aaneenschakeling geworden van sprints. Laat alles toch gewoon zijn beloop gaan en heb gewoon een beetje meer respect voor de andere deelnemers, dan is iedereen gelukkig...... |
Iedereen is hier altijd maar bezig over snelheid en respect, maar eigenlijk is het zoals AJ schrijft. Toen ik vorig jaar meereed waren wij de kleine garnaal van 2002. Chris vertelde me de achterruit en de spiegels af te plakken omdat die mannen met hunnen kertsboom steeds alles laten branden. En het was zo ; ik kan jullie beloven dat je niets ziet als die grote jongens afkomen. Blijkbaar hebben ZIJ het nodig om veel licht te maken, anders zien ze niet en kunnen ze geen snelle ronden draaien.
Het ganse gebeuren ligt hem dus in het respect voor materiaal en medemens. In de TC zitten we ook met rondeverschillen van om en bij de 15 à 20 seconden, en als Schreurs of die mannen van US Carworld met hunne Porsche afkomen, dan wachten die mannen tot na de bocht om op het rechte stuk dan weg te scheuren. Het steeds moeten in de spiegels kijken is een afmatting op zich, de snellere moeten maar met meer verstand rijden. Aanrijdingen heb je altijd, maar om het inderdaad steeds op de kap van de tragere te zitten is heel dom. Ik herinner me dat Anthony Kumpen na de race vorig jaar tegen me zij, jullie als tragere waren niet het probleem, het zijn diegene die in de bochten gaan twijfelen die het probleem vormen. Kom maar eens kijken naar de 10 uur allemaal, de show van de 24 H is het niet, maar het respect en de sfeer tussen de teams zit er dan goed in. Al die zogezegde namen, die 1 keer per jaar meerijden, al die zogezegde namen die sprintraces rijden en dan zomaar de 24H gaan rijden, een oplossing zou kunnen zijn: verplicht 1 jaar TC rijden om dan de 24H te mogen rijden. Kwestie van respect, wedstrijdritme en ervaring op te doen tijdens 5 x 4 H en 1 x 10 H. |
Dit is een eeuwig probleem maar de zogenaamde snellere piloten zouden toch moeten onthouden dat:
- het niet de echte toppers (Vosse - Goossens - Euser...) zijn die 'zagen' maar wel de subtoppers, zonder hierop namen te kleven. - er zonder een hoop gentlemen-drivers helemaal geen 24 uren zouden zijn... - dat ook zij ooit in de weg hebben gereden - er licentieproeven bestaan en dat er dit jaar minstens één iemand geweigerd is - snelheidsverschillen inherent zijn aan dit soort wedstrijden, wil je dat niet ga dan ETCC of DTM rijden en bewijs je zelf daar eens. - zij ook wel eens fouten maken bij het inhalen - als je jezelf bestempeld als goede piloot dan maakt het inhalen van minder getalenteerde collega's daar deel van uit .... Leven en laten leven, dit is letterlijk toepasbaar want de toppers zorgen voor de uitstraling en de gentlemen-rijders zorgen voor een 'de body van de wedstrijd', beiden zijn eigenlijk afhankelijk van elkaar, Joost |
Chou
Onze Chou heeft dat deez jaar goe gedaan, en aangezien hij geen extra kosten voor polyester heeft kan hij der ene opdoen den dinsdag.
|
Quote:
joost, jij zou het toch moeten weten :D jan |
Een goeie piloot zou moeten weten dat het voor tragere deelnemers dubbel zo moeilijk is en dat hij in het donker met al het licht niet weet wie er nu juist achter hem rijdt en daardoor misschien de deur dichtdoet. Zo liggen afgeven op tragere deelnemers is toch wat overdreven vind ik.
Misschien is een systeem waardoor bijvoorbeeld de eerste tien op de grid bijvoorbeeld gele lichten krijgen (het omgekeerde van fia gt waar de n-gt's gele lichten hebben) een mogelijkheid. Maar dit kan dan weer voor problemen zorgen indien bvb een viper problemen in de kwalifs heeft en hierdoor slechts een elfde tijd realiseert... Niet gemakkelijk! |
Elk jaar weer hetzelfde gezeur......................
Je weet toch aan welke race je deelneemt? Met alle bijbehordende plus- en minpunten. Als het in de ogen van sommigen niet veilig is moet je niet starten.......heel simpel. Maar om achteraf weer lopen te huilen..grow up, get a life. Het gaat ook niet om het verschil tussen snel en langzaam, maar zoals reeds eerder opgemerkt het inzicht waar je op de baan bent. Om een voorbeeldje te geven, een blauwe porsche, met 4 gentlemen drivers volgens de voorbeschouwing, komt op een rustig tempo uit de pits en voegt op dat rustige tempo in op de baan..............echter de Mini en de 72 BMW kwamen op racesnelheid aan. Gevolg was dat 72 vol in de ankers moest.......... Wat had die coureur nu moeten doen? twee opties: - Meer vertragen in de pit-exit zodat die andere twee op normaal tempo door kunnen rijden. - Meer tempo maken zodat hij op gelijkwaardige snelheid als die andere twee op de baan komt. Duidelijk een geval van een gebrek aan inzicht. Maar als je deelneemt aan de 24 Uren van Zolder weet je dat dit soort gasten ertussen zitten......dus niet zeuren en rijden. Of je maakt bezwaar en blijft lekker thuis bij moeder de vrouw :+ edit: De blauwe Porsche die ik bedoel was de ouwe 993 van AD |
[QUOTE]Originally posted by A.J.
[B]Wat het niveau van de piloten betreft kunnen we toch enkele opmerkingen maken : Telkens er een aanrijding is tussen een snelle en een langzamere deelnemer wordt bijna altijd enkel naar het verhaal van de "snelle" geluisterd en deze geeft dan ook meestal de schuld aan de langzamere, wat tevens een eenvoudig excuse is. Alsof snelle piloten geen fouten maken??? In de Belcar zijn er dit jaar meer auto's geplooid door "snelle" piloten dan door "langzame" piloten... Heel juist A.J. Bij incidenten gaat men er al te gemakkelijk vanuit dat het wel de schuld van de piloot met de kleinere wagen zal zijn. En ook de persmensen maken te veel deze fout. Ook onder de piloten van de snelle wagens zijn er rasechte klojo's. Het is niet omdat je met een Porsche rondrijdt, dat je automatisch ook een betere piloot bent dan de kerel in een Renault Clio. Helaas denken sommige piloten van de snellere wagens dat wel van zichzelf. Het is niet omdat je over het nodige budget voor een dikke wagen beschikt, dat je zo een wagen ook beheerst. Zo weten insiders allemaal dat een van de vaste piloten op de Corvette deze wagen helemaal niet aankan. Spijtig genoeg heeft die kerel het nodige geld om elk jaar met een dikke wagen uit te pakken. Sommige piloten zouden beter eerst een of twee jaar ervaring opdoen met een Clio of Golf in Touring Cup of BTCS in plaats van onmiddellijk in een Belcar-Porsche te stappen. Ervaring en talent kun je -gelukkig- niet kopen met geld. |
[QUOTE]Originally posted by Baron
[B] Quote:
|
tja dat is het grote verschil met andere sporten, als je goed kan lopen, moet je prestaties afleveren en dan kan je meedoen aan grote meetings, zelfde bij wielrennen en andere sporten, in autosport kan het soms voldoende zijn om veel geld te hebben en je een zitje te kopen in een snelle wagen ook al heb je totaal geen ervaring of talent...
|
Waarom is de rookietest dan zo belachelijk? Toch enkel om mensen met geld te kunnen laten rijden?
Maak deze test serieus en er zullen een dozijn klungelaars verdwijnen, maar meteen ook mensen die zorgen dat er aantrekkelijke autosport in België mogelijk is. Het ligt dus compleet in de handen van de organisatoren. En die "snellere en betere" coureurs die klagen over het niveau moeten maar FIA GT gaan rijden, bij gasten met "hun niveau". |
In FIA GT is er trouwens ook al wel eens een woordje gepraat over wat daar de privateers wordt genoemd.
Persoonlijk zou ik zelfs niet uit mijn bed komen om naar een kampioenschap te gaan kijken waar alle piloten hetzelfde niveau hebben. |
Quote:
Een ideetje misschien om wat te doen aan het verschil tussen toerwagens en GT's. Waarom niet eerst toerwagens en GT's apart een kwalificatierace, met toekenning van punten, laten rijden; om dan later een finalerace te houden waarin de snelste GT's en toerwagens tegen mekaar uitkomen voor de algemene titel? Alleen tijdens de 24 Uren zou dan nog het hele veld moeten samenrijden. |
Quote:
Zoals marshal al zei je kan er blijven over zagen zoveel je wilt, aan het begin van het seizoen weet je best waaraan je meedoet en moest het zo slecht zijn, waarom keren die zogenaamd goeie piloten elk jaar terug naar de belcar?? |
OK Flugel. Het is natuurlijk allemaal niet zo simpel. Er zijn 2 problemen die zich stellen. Er is de mix tussen toerwagens en GT's (wat de Belcar zo aantrekkelijk maakt, maar het wordt wel steeds moeilijker om die twee klassen samen te laten rijden) en er is het te groot wordende niveauverschil tussen de piloten (zowel bij tourings als GT's).
Een pasklare oplossing waarmee je iedereen tevreden stelt, is er niet. Maar iedereen zal het er toch wel over eens zijn dat er veranderingen moeten komen, zoniet gaan er serieus brokken gemaakt worden. |
Ik heb de bewuste discussie gevoerd met Marc Goossens en Bert Longin tijdens de live uitzending op Kanaaltwee van de 24 Uren.
Beiden waren het erover eens dat het dit jaar bij momenten echt gevaarlijk was. Maar geen van beiden had het dan over rijders die in tragere auto's zitten, over rijders die in dat geval weten hoe ze een lijn moeten houden, rijders met ervaring ... Het ging ook bij hen over het soort rijders dat "out of the blue" in een dikke Porsche terechtkomt en dan maar Belcartje gaat spelen. Wie de startlijst nagaat, ziet daar namen staan van mensen, die bijna nooit rijden, maar dan in de 24 Uren wel plots in een biturbo komen meetuffen. Goossens en Longin hadden geen problemen met Clio's of tragere auto's, wel met rijders die compleet de kluts kwijt zijn. Maar ik weet ook uit ervaring dat die topauto's inderdaad 's nachts vaak met 35 vérstralers rijden die je helemaal verblinden ... Longin had het over een Porsche (ik weet de kleur niet meer ;) ) in zijn eerste stint, dus bij klaarlichte dag ... De betrokken rijder was waarschijnlijk doodsbang, scheurde met een rotvaart van 50 per uur door de Bianchi en wist dan niet eens hoe hij de rechte lijn zou aanpakken. Als een Viper op een Porsche biturbo afstormt, dan vermoedt de Viper-rijder dat hij een snelle machine voor zich krijgt en past hij zich aan. Krijgt hij een Clio in het vizier, dan past hij zich ook aan. Rookietest? Wie met een dikke GTA wil starten, moet minstens 1'45" kunnen rijden. GTB minstens 1'50". Of de selectie-tijd nog scherper zetten. Dan loop je wel het risico dat enkele dikke auto's wegvallen. Want meneer, die afdokt, wil natuurlijk rijden. Niet rijden, geen centen, geen auto ... Het mes snijdt aan 2 kanten. |
Misschien volgend jaar een normtijd bepalen aan de hand van de snelste wagens per klasse in de woensdag nachttraining???
|
Quote:
Wie bepaalt de norm, Wat met GTA wagens die voor de 24 uren atmosferisch gaan en eigelijk met een GTB in de GTA reeks rijden, Wat bij een technisch mankement ( overkomt zelfs de betere teams cfr Zakspeed in 24u Spa ) Wat indien er een rode vlag is gedurende de toch wel vrij korte periode om vier piloten een tijd te laten zetten, Wat met wagens die met minder vermogen rijden dan bij de twee uur races ( ander programma ECU ) om wat zuiniger te draaien. Een soort prekwalificatie kan er vermoedelijk de " zwaarste " gevallen uitfilteren, maar wie gaat zich uitspreken bij de gevallen die zich in de grijze zone bevinden. Blijft een moeilijke bevalling ... |
Allemaal niet te veel lullen en niet nog meer reglementen. Zij die nog sneller willen gaan moeten zich maar aanpassen aan de anderen. Zijn velen snelle piloten vergeten dat ze OOIT ook traag waren en dat zij er misschien ingekomen zijn door van die gasten met veel poen. Dit is volgens mij nu net de charme van een 24 H en andere uithoudingsraces. De spanning zit er in van de eerste tot de laatste minuut. Elke seconde concentratieverlies kan leiden tot een opgave. Vorig jaar : Joyce was één, Selleslaghs was 2, en de klepper tijdens safety van onze Marcos in de wagen van Vande Velde was 3. Alles binnen de 30 minuten !!!
Dienen gast in de Marcos kon wel rijden hé maar was even met de gedachte ergens anders. Dat zijn nu eenmaal de zaken binnen de racerij. Soms spijtig om te zeggen, maar daarvoor komen velen naar het circuit. 24H rondjes rijden allemaal achter elkaar tegen een verscheurende snelheid, daar komt genen mens naar kijken. |
Onze vriend Driesco is blijkbaar nog altijd niet in staat om een discussie op niveau te voeren.
Maar laten we nog wat voort-lullen. Organisatorisch hoeft dat toch geen probleem te zijn? Wie uit het niets met een biturbo wil rijden, moet een rookietest afleggen, te organiseren voor de 24 uren, met scherpe tijden. Wie een crash van een Marcos op een BMW, die bovendien in brand vliegt, als "charme" beschouwt, heeft een ietwat vreemde benadering van autosport. Nog eens, toprijders hebben het niet over tragere auto's, hebben het wel over rijders die niet met een auto overweg kunnen, of het nu een Clio of een Porsche is. |
** mod **
Laten we ons wel beperken tot de feiten van de discussie. persoonlijke aanvallen boven en/of onder de gordel horen niet in een discussie als deze. |
tja Peter, uw verslagen buiten beschouwing gelaten, wat laten ze zien van een autosportwedstrijd? de crashes dacht ik zo, persoonlijk vind ik dat altijd een spijtige zaak, maar autosport blijft op sommige momenten enkel een spektakelsport.
Wat die tragere piloten betreft, waarom pas beslissen in de woensdagtraining voor de 24u wie snel genoeg is, ik denk dat het in het Belcarseizoen al vrij duidelijk is wie trager is of zijn wagen niet voldoende beheerst... maar dan blijft het probleem met de guestwagens... moeilijk dus... |
Ik vind een deftige rookietest met scherpe tijden de beste oplossing. Maar, een rookietest op woensdag voor de 24u is rijkelijk te laat. Al die mensen die willen meerijden als guest of gentleman driver hebben de dikke poen reeds neergeteld en moeten dus meerijden. Het kan niet dat die mensen hun centjes kwijt zijn vlak voor de race.
Kan er organisatorisch een rookietest opgelegd worden op vaste tijdstippen? Bv. op een weekdag 1 maand voor de volgende meeting? Zodat mensen een licentie halen voor ze zich in een team binnenkopen? Of bv. met een verplichte cursus, zoals het gewone rijbewijs, om de kneepjes van het veilig circuitrijden te leren. Dat kan toch niet zo moeilijk zijn... |
Die rookietesten moet men los van de eigenlijke meetings blijven organiseren. Zoals het nu gedaan wordt, is dat goed. Maar men moet de normen bijstellen. Men moet nu ook niet meteen Formule 1 - superlicentietesten gaan afnemen. In de Belcar moet er plaats blijven voor gentlemen-drivers en echte amateurs. Het komt er op aan de echt gevaarlijke klungelaars eruit te halen. Op een heel seizoen gaat het hooguit om een 25-tal piloten. Moet toch niet zo moeilijk zijn, dacht ik.
Die licentie zou ook geen verworven recht mogen zijn. Als iemand in de loop van het seizoen door zijn rijgedrag toont, dat hij het Belcar-niveau niet aankan, zou de mogelijkheid moeten bestaan om die licentie opnieuw in te trekken. |
:no:
What a sorry bunch of people on this site! In flemish there is a term for this: "de beste stuurlui staan aan wal" or sort of... There were no incidents between "slower" or "blue" cars in this event or am I wrong? Don't forget either there were 3 blue Porsches in the 24 hours as well... So do not hit out at the n° 45 only, I saw other things of some of these cars... And I agree with Peter Baert and some of the star drivers of the Belcar, It's not the problem that they are "slower" or even "parked" at some moment, but they have to stay on the racing line. Ask some of the top Belcar drivers what it's like at Le-Mans when they are driving a GT 3 RS and Pirro is come on in his Audi... I think they would have the same feeling as the much talked about "blue"Porsche! And on a personal note some of our Belcar "stars" should not forget they were a risk on the the track themselfs once. |
[QUOTE]Originally posted by speed&style
[B]:no: What a sorry bunch of people on this site! In flemish there is a term for this: "de beste stuurlui staan aan wal" or sort of... Enkele bedenkingen : 1. De Paddock is een forum waar autosportkenners elkaar vinden. De meeste gebruikers van dit forum zijn zelf racers, ex-racers, marshalls, teamleden of mensen die op een of andere manier zeer dicht bij het racegebeuren betrokken zijn, m.a.w. mensen die "met kennis van zaken spreken" (Nederlandse uitdrukking) en dus niet zomaar wat "uit hun nek kletsen" (Nederlandse uitdrukking). Dus jouw opmerking "de beste stuurlui staan aan wal" "raakt kant noch wal" (Nederlandse uitdrukking). 2. Wat de Porsche N° 45 betreft : het ganse seizoen al is het overgrote deel van de deelnemers zich letterlijk en figuurlijk "blauw aan het ergeren" (Nederlandse uitdrukking) over de ... nu ja..."rijvaardigheid" van deze...ahum..."piloten". Daarenboven is deze Porsche, in tegenstelling tot wat jij beweert, in de loop van het seizoen 2003 al meerdere malen bij incidenten betrokken geweest. Als je me niet gelooft, moet je bijvoorbeeld maar eens met de mensen van RTM praten. Praat ook eens met enkele piloten uit de Belcar 2003 over hun ervaringen met deze wagen. Dan zul je horen dat de meesten "een zucht van verlichting slaken" (Nederlandse uitdrukking) telkens ze deze rijdende en onvoorspelbare chicane "zonder kleerscheuren" (Nederlandse uitdrukking) voorbij geraakt zijn. Deze Porsche is voor zowat alle andere deelnemers "een doorn in het oog" (Nederlandse uitdrukking). Soms moet men "de waarheid onder ogen durven zien" (Nederlandse uitdrukking), ook als "de waarheid kwetst" (Nederlandse uitdrukking)! De waarheid is in dit geval dat de bestuurders van de N° 45 niet het aanvaardbare Belcar-niveau halen. 3. Om "on a personal note" te eindigen zou ik tegen onze "kenner" Speed&Style" (What's in a name?) nog dit willen zeggen : van mensen die de waarheid niet willen aanvaarden, zegt men ook dat ze "str.... in hun ogen hebben" (Nederlandse uitdrukking). Tegen zulke mensen zegt men ook wel eens : "Ga op een ander lullen!" (Nederlandse uitdrukking) 4. "Discussie" met speed&style wat mij betreft definitief gesloten. |
Wel that was a swift reply Baron,
And I'm sorry I do not agree with you and I think you should look up the term forum... It's not nice to tell people to: Ga op een ander lullen!" (Nederlandse uitdrukking) when they have a different opinion then yours. Are you the one with "met kennis van zaken spreken" (Nederlandse uitdrukking) en dus niet zomaar wat "uit hun nek kletsen" (Nederlandse uitdrukking). Then I could learn something from you! or you something from me! Have you ever driven a racecar in anger Baron? Speed & Style (what's in a name?) |
Zonder hier een stok in eender wiens hoenderhok te willen gooien, wil ik toch even opmerken dat de veel besproken "blauwe" Porsche nr 45 in werkelijkheid eerder paars, lila of mauve is dan blauw...
Waarvan acte : http://www.misteryracing.com/sennake..._05/45_001.jpg |
:+
Thanks :+ Guy !! |
Awel die 45, da was ne Porsche die ge nie eens hoorde als die voorbij kwam. Kdacht al da hij weggelopen was uit de TC.
|
Quote:
Als we spreken van de 24 uur van Zolder dan toch :p :p :p C U |
All times are GMT +2. The time now is 15:27. |
Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.