De Paddock

De Paddock (http://www.depaddock.eu/forum/index.php)
-   Belcar Original (http://www.depaddock.eu/forum/forumdisplay.php?f=18)
-   -   wat gebeurt er volgend jaar (http://www.depaddock.eu/forum/showthread.php?t=5940)

nmbs 27-08-2003 19:26

wat gebeurd er volgend jaar
 
Eerst heb ik nog een paar vragen over dit jaar.
Wat is er van de bmw Z4 van racing projects?
Wat is er van de astra coupe waarvan we een paar maanden geleden een paar foto's van mochten zien?
Ik vondt dat een aantal auto's toch minder was dan ander jaren(minder gastrijders?)en tenop zichte van en normale race hoe komt dat?
Ligt de oorzaak misschien aan de slecht draaiende economie.
Wij hadden zaterdag nacht eens nagedacht over hoeveel teams er al verdwenen zijn in de voorbije 4 jaar en het zijn er een heel deel als je een beetje nadenkt.
Nog zo een heikel punt wat gaat er volgend jaar gebeuren met al de bmw's van het type E36?
Toen george severich zijn bmw stuk reed.Werd er gezegt dat hij niet meer hersteld zou worden omwille van het feit dat hij volgend jaar niet meer gehomologeerd is.
Ik heb ze eens geteld dit weekend en het zijn 10 stuks om juist te zijn.
Wat gaat er hier mee gebeuren?
ik hoop dat deze teams de belcar niet vaarwel gaan zeggen!

Bart.Vandecavey 27-08-2003 19:51

Re: wat gebeurd er volgend jaar
 
Quote:

Originally posted by nmbs
Eerst heb ik nog een paar vragen over dit jaar.
Wat is er van de bmw Z4 van racing projects?
Wat is er van de astra coupe waarvan we een paar maanden geleden een paar foto's van mochten zien?
Ik vondt dat een aantal auto's toch minder was dan ander jaren(minder gastrijders?)en tenop zichte van en normale race hoe komt dat?
Ligt de oorzaak misschien aan de slecht draaiende economie.
Wij hadden zaterdag nacht eens nagedacht over hoeveel teams er al verdwenen zijn in de voorbije 4 jaar en het zijn er een heel deel als je een beetje nadenkt.
Nog zo een heikel punt wat gaat er volgend jaar gebeuren met al de bmw's van het type E36?
Toen george severich zijn bmw stuk reed.Werd er gezegt dat hij niet meer hersteld zou worden omwille van het feit dat hij volgend jaar niet meer gehomologeerd is.
Ik heb ze eens geteld dit weekend en het zijn 10 stuks om juist te zijn.
Wat gaat er hier mee gebeuren?
ik hoop dat deze teams de belcar niet vaarwel gaan zeggen!

Ik denk dat ze nog een jaar uitstel zullen krijgen net als de Audi 80...

Mark 27-08-2003 19:52

Re: wat gebeurd er volgend jaar
 
Quote:

Originally posted by nmbs

Wij hadden zaterdag nacht eens nagedacht over hoeveel teams er al verdwenen zijn in de voorbije 4 jaar en het zijn er een heel deel als je een beetje nadenkt.

Ze staan nog steeds op het net:

Belcar '98: http://belcar-1998.bene.ws/

Belcar '99: http://belcar-1999.bene.ws/

Via die pagina's kun je controleren of jouw nachtelijke hersenspinsels een beetje kloppen. ;)

Scapa 27-08-2003 20:11

De E-36 BMW's zijn volgend jaar voor het laatste jaar gehomologeerd. Ik ben ook wel benieuwd wie er volgend jaar met de E-36 blijft rijden en wie iets anders gaat doen. Er zijn inderdaad een pak teams verdwenen, dit is volgens mij vooral te wijten aan de recessie.

flugel 27-08-2003 20:43

Quote:

Originally posted by stijnconinx
De E-36 BMW's zijn volgend jaar voor het laatste jaar gehomologeerd. Ik ben ook wel benieuwd wie er volgend jaar met de E-36 blijft rijden en wie iets anders gaat doen. Er zijn inderdaad een pak teams verdwenen, dit is volgens mij vooral te wijten aan de recessie.
Woowoow, in België is er geen sprake van een recessie hé in tegenstelling tot duitsland, maar dit geheel terzijde ;)

Feit is dat vele teams afhaken omwille van het finciële plaatje, bedrijven zijn nu éénmaal niet geneigd te investeren in sponsoringprojecten in deze mindere periode. Alhoewel, als je sommige teams bezig ziet denk je het omgekeerde.

R@ce@holiC 27-08-2003 20:47

Je ziet ook meer en meer teams die overstappen van Touring naar GT. Zie Kuismanen en Selleslagh...

Of je hebt het omgekeerde , zoals Beliën , die terugkeren naar Touring. Dit kan enkel maar aangemoedigd worden vind ik. Het aantal touringwagens is sterk aan het afnemen. Hopelijk zet deze trend zich niet voort de komende jaren :(

Mark 27-08-2003 22:01

Ach, de ruwe versie van de Kamala stond wel in de paddock.

We zullen er mee moeten leren leven dat 40 of 50 wagens ook leuk is om te zien. Economisch zwaar weer.........daar kan geen enkele organisator iets aan doen.

Scapa 27-08-2003 22:40

Quote:

Originally posted by flugel
Woowoow, in België is er geen sprake van een recessie hé in tegenstelling tot duitsland, maar dit geheel terzijde ;)

Wat ik bedoelde was "vertraagde economische groei" maar recessie is voor de meeste wat duidelijker :p

Ik ben vooral benieuwd naar de evolutie van de BTCS en de gevolgen hiervan voor de Belcar. De groei van de BTCS (door de steun van de Franstalige media) zou er wel eens voor kunnen zorgen dat "tragere" deelnemers van de Belcar overstappen naar de Waalse, eigenlijk Brusselse, vrienden. BTCS is minder competitief waardoor je met een mindere wagen toch vooraan kan meestrijden en zo meer media-aandacht krijgt...

Raceboy 27-08-2003 22:46

Maar die met hun porsches kunnen niet meer naar het BTCS he. Dat was toch enkele dit jaar ?

joost 28-08-2003 08:21

Quote:

Originally posted by flugel
Woowoow, in België is er geen sprake van een recessie hé in tegenstelling tot duitsland, maar dit geheel terzijde ;)


Kijk vandaag eens in De Standaard of TIJD, ook onze economie is letterlijk gekrompen. Recessie is trouwens eens term die je in tijden van crisis wel mag gebruiken, al krimpt de economie niet letterlijk.

Belcar lijdt zeker onder de economie en bovendien worden we in ons klein België met de waanzinnige situatie geconfronteerd waarbij er nog een kampioenschap is met een tiental goede GT's en enkele silhouettes die niet zouden misstaan in het Belcar-kampioenschap.
Het is hoog tijd dat de organisatoren samen gaan zitten om dat wederzijds kannibalisme te stoppen en uit elkaars vaarwater te blijven.
Zou er geen mogelijkheid bestaan om het belcar-kampioenschap louter en alleen aan GT's/silhouettes voor te behouden met een GTC-divisie (- 2000 cc) als budgetvriendelijke optie (Ginetta, Lotus, Opel Speedster, Caterham...)?
We komen nu makkelijk (BTCS + Belcar) aan 40 GT's en voeg daarbij nog een tiental GTC's en je hebt een prachtig endurance-kampioenschap.
En laat de BTCS zijn pijlen richten op de echte Tourings...
Een veel gehoorde opmerking van de piloten/teams behelst ook de format, dwz. de 5 2-uren wedstrijden op Spa en Zolder. Veel teams/piloten zouden die wat graag ruilen voor 2 2-uren wedstrijden + een 1000 km of 6 uren-wedstrijd waar je 3 piloten kan inzetten (budget). Bovendien lijkt de buitenlandse uitstap ook een gemis, maar ik denk dat die wel terugkomt. Waarom het vernieuwde Brands-Hatch niet?

Joost

airco 28-08-2003 08:43

Quote:

Originally posted by joost
Kijk vandaag eens in De Standaard of TIJD, ook onze economie is letterlijk gekrompen. Recessie is trouwens eens term die je in tijden van crisis wel mag gebruiken, al krimpt de economie niet letterlijk.

/off-topic
:no:

Een land is in recessie als het BBP (bruto binnenlands product) gedurende 2 kwartalen op rij krimpt.

Dat is de enige juiste definitie van recessie. Dit is in België vooralsnog niet het geval (in Nederland en Duitsland al wel).

juist is juist he ;)

/off-topic

Asterix 28-08-2003 09:07

Quote:

Originally posted by joost
Zou er geen mogelijkheid bestaan om het belcar-kampioenschap louter en alleen aan GT's/silhouettes voor te behouden met een GTC-divisie (- 2000 cc) als budgetvriendelijke optie (Ginetta, Lotus, Opel Speedster, Caterham...)?
We komen nu makkelijk (BTCS + Belcar) aan 40 GT's en voeg daarbij nog een tiental GTC's en je hebt een prachtig endurance-kampioenschap.
En laat de BTCS zijn pijlen richten op de echte Tourings...
Een veel gehoorde opmerking van de piloten/teams behelst ook de format, dwz. de 5 2-uren wedstrijden op Spa en Zolder. Veel teams/piloten zouden die wat graag ruilen voor 2 2-uren wedstrijden + een 1000 km of 6 uren-wedstrijd waar je 3 piloten kan inzetten (budget). Bovendien lijkt de buitenlandse uitstap ook een gemis, maar ik denk dat die wel terugkomt. Waarom het vernieuwde Brands-Hatch niet?

Joost

Ik denk dat de toerisme piloten dit misschien niet zo leuk zouden vinden ? Dit zou inhouden dat op nationaal niveau alleen GT's van belang zijn ?

Lemans 28-08-2003 09:53

Aangaande de BMW Z8 (niet Z4!) van Raceprojects, het is mischien goed om weten dat Raceprojects voor ontwikkeling en
opbouw van de wagens het moet doen met ....1 persoon .
Voor het klaarmaken van de wagens voor de wedstrijden kan ik gelukkig nog rekenen op de waardevolle en noodzakelijke hulp van Herbots Giovanni. Voeg hier nog aan toe dat we het dit jaar hebben moeten doen met een budget van 35000 Euro voor Touring-cup en Belcar samen en de reden is snel gevonden waarom het Z8 project op een laag pitje staat.
Het is wel zo dat de opbouw van de Z8 deze winter voorang krijgt. Zoals bij onze E46 coupe zal alles in eigen huis worden ontwikkeld, op schokdempers en remklauwen na.
( ook de reden waarom we desondanks alles nog kunnen meekoersen!)
Het is ook te hopen dat we nog partners (sponsors) vinden zoals Bridgestone, die jaar na jaar trouw blijven en toch zorgen voor (een voor ons !) belangrijke financiele steun .

Groeten Johan

Mark 28-08-2003 11:33

In de gedachten van Joost kan ik me wel vinden........3 Super Racing Weekends GT (RACB Cups + Belcar) en 3 Super Racing weekends Toerisme (RACB cups + BTCS)......

Spa zijn 2004 miles voor Toerisme en Zolder zijn 24 Uurs voor GT's . Soms heeft die Joost toch wel eens goeie ingeving ;)

joost 28-08-2003 12:52

Quote:

Originally posted by Asterix
Ik denk dat de toerisme piloten dit misschien niet zo leuk zouden vinden ? Dit zou inhouden dat op nationaal niveau alleen GT's van belang zijn ?
neen, de tourismewagens zouden een eigen kampioenschap hebben met een mix van sprint en endurance. maar misschien terug met de steun van invoerders.

Joost

Scapa 29-08-2003 16:35

In een kort interview met Jeffrey van Hooijdonk in de P-magazine zegt hij dat Belgium Racing volgend jaar met een gloednieuwe bolide aan de start zal verschijnen. Ik gok op een Mosler...

flugel 29-08-2003 16:42

Quote:

Originally posted by stijnconinx
In een kort interview met Jeffrey van Hooijdonk in de P-magazine zegt hij dat Belgium Racing volgend jaar met een gloednieuwe bolide aan de start zal verschijnen. Ik gok op een Mosler...
In datzelfde interview blijft em zich optrekken aan het feit dat hij ooit formule 1 gaat rijden... maar de 24u laat hij niet links liggen dan... klein probleem voor hem, ze staan in de F1 nie bepaald te wachten op hem :)

Scapa 29-08-2003 16:45

Quote:

Originally posted by flugel
In datzelfde interview blijft em zich optrekken aan het feit dat hij ooit formule 1 gaat rijden...
Yeah right, zal wel een tikfout zijn :D

A.J. 29-08-2003 17:38

Quote:

Originally posted by stijnconinx
In een kort interview met Jeffrey van Hooijdonk in de P-magazine zegt hij dat Belgium Racing volgend jaar met een gloednieuwe bolide aan de start zal verschijnen. Ik gok op een Mosler...
Je zit in de buurt. Doe nog één ultima gok ... :D

Mark 29-08-2003 17:40

Quote:

Originally posted by A.J.
Je zit in de buurt. Doe nog één ultima gok ... :D
Is dat geen tikfout A.J.? ;)

bobcat 30-08-2003 13:42

Quote:

Originally posted by Marshal
Ach, de ruwe versie van de Kamala stond wel in de paddock.

We zullen er mee moeten leren leven dat 40 of 50 wagens ook leuk is om te zien. Economisch zwaar weer.........daar kan geen enke :le organisator iets aan doen.

Heb die Kalama ook gezien, t'was zeker een ruwe versie, ze hebben nog veeel werk. Zou nog dit jaar moeten rijden!??

De test piloot zou Jurgen Van Hover zijn.

Mark 03-09-2003 23:14

Geen Mini in 2004? Of is dat de Mini van seizoen 2002 die te koop staat....................

Quote:

Mini Cooper S3 BMW motor M3 3.0 liter met 360 Pk achterwiel aandrijving optioneel sequentiele zesbak vele onderdelen Belcar kampioen 2002 Fastest Mini in the World 2002 ( Donington )

prijs 90500 € forum Supercarchallenge
=> meer overde toekomst van de mini en het nieuwe project van qvick hier

DJ Scorpio 04-09-2003 07:57

Quote:

Originally posted by A.J.
Je zit in de buurt. Doe nog één ultima gok ... :D
mmm... ultima gok... ;) bedoel je misschien dat hij met een ultima sportscar aan de start gaat verschijnen ???

Zie hier --> Ultima Sportscars

Mark 18-09-2003 23:26

Weet iemand iets over het gerucht dat Kuismanen volgend jaar FIA GT rijden met een Ferrari (550 of 575 ??? )

Las het net op een ander forum, de poster van het bericht kwam uit Finland. Zeer speculatief allemaal.........maar toch.

Mark 19-09-2003 21:48

ok, wie spreekt er fins? :D

Quote:

The original text:
... että Pertti Kuismasen ruokahalu kasvaa syödessä. Orecan valmistamalla Viperilla GT-sarjoja kiertävä turkulainen vaihtanee kuluvan kauden päätteeksi automerkkiä, eikä ihan mihin tahansa merkkiin. Ensi kaudella hänet nähtäneen GT-sarjan kilpailuissa Ferrarin tuulilasin takana. http://www.rpmm.net/asp/vm_varikolla.asp
Vrije vertaling door de desbetreffende poster: It just says, that Oreca prepared Viper could change to a Ferrari to compete on GT-races, no mention of Belcar.

mse 21-09-2003 18:04

MSE is met een project bezig voor 2004
Marcos Mantis - Ford Moneo - BMW M3 - ......

de eerste rollout met de Mondeo en de Marcos is afgelopen donderdag in Zolder geweest.

BMW Beliën 23-09-2003 01:02

Volgens Derdaele zouden ze met de huidige wagen nog het seizoen uitrijden. Ze hadden een aanbod om volgend weekend mee te rijden in de 2003miles, maar dan zou de wagen helemaal herstickert moeten worden en dat zagen ze niet goed zitten om dan die volgende maand weer helemaal in de Belgium Racing bestickering te moeten zetten.
De wagen voor volgend jaar zal zeker een BMW zijn volgens wat Derdaele de zondagmorgen bij ons in de box vertelde.
Als er de volgende week niet de 4X4 was in Overpelt had Beliën motorsport ook meegedaan in de 2003 miles.

Mario 23-09-2003 07:59

Ik doe niet mee met dat gemuggezift over dt-fouten in individuele berichtjes, maar kan iemand aub de dt-fout in de titel eens corrigeren ?

Dit forum wil zich toch als uitstalraam profileren, wel dan verbaast het me dat dit zolang ongemerkt bleef, temeer daar het toch wel erg flagrant is.


All times are GMT +2. The time now is 09:49.

Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.