De Paddock

De Paddock (http://www.depaddock.eu/forum/index.php)
-   Driver's seat & Trackdays (http://www.depaddock.eu/forum/forumdisplay.php?f=22)
-   -   ERAN RACING : 24 september Circuit Zolder (http://www.depaddock.eu/forum/showthread.php?t=5946)

A.J. 28-08-2003 10:36

ERAN RACING : 24 september Circuit Zolder

Op 24 september organiseren wij onze volgende Open Circuit Dag op Circuit Zolder. Er zijn nu reeds meer dan 25 deelnemers aan de cricuit experience ingeschreven. Allemaal potentiele toekomstige piloten die hun eerste stappen komen zetten op het circuit. Er zullen nog wel een aantal deelnemers bijkomen zoals gewoonlijk tijdens de laatste weken voor het evenement.
Voor het vrij rijden vanaf 14u stromen de inschrijvingen ook binnen. Het zal dus weer een goed bezette dag worden.

Extra : er is extra mogelijkheid om op circuit Zolder te rijden op woensdag 3 september.

FormulaV-JH495 28-08-2003 12:22

3 september ??

da ziet er goed uit ... dan kan ik na het werk doorrijden naar de LIMBURG :)
HELP wanted :D iemand die mij kan vastgespen * single seaters do not really offer you a lot of movement * :D

C.B. 28-08-2003 21:22

Met instructeurs???????

A.J. 29-08-2003 00:23

Quote:

Originally posted by C.B.
Met instructeurs???????
neen, de mensen van Promove hebben het circuit gehuurd maar hebben geen klanten voor die dag en daarom kan er op die dag getraind worden zonder begeleiding enz...

B.V.S. 29-08-2003 13:13

Quote:

Originally posted by FormulaV-JH495
3 september ??

HELP wanted :D iemand die mij kan vastgespen * single seaters do not really offer you a lot of movement * :D

ook iemand nodig om te duwen... na 2 ronden? :D :D

RaceFan 29-08-2003 13:46

Dju, Manta heeft kapotte koppeling en Elise kapotte aandrijfriem met alle bekende gevolgen vandien. :( :( 'k zal dan wachten tot 18.00h, dan kan ik met de fiets op circuit :D

Greetz!
Gert

yannick88 29-08-2003 15:09

Hallo Andy

Enig info over de prijs en per uur betalen of voor de ganse namiddag .

Met sportieve groeten

FormulaV-JH495 29-08-2003 20:57

Quote:

Originally posted by B.V.S.
ook iemand nodig om te duwen... na 2 ronden? :D :D
:D:D:D LOL ... hopelijk nie ... :D:D:D

problemen zouden moeten opgelost zijn ... anders plak ik er een dikke FOR SALE sticker op ...

FormulaV-JH495 30-08-2003 22:16

Quote:

Originally posted by yannick88
Hallo Andy

Enig info over de prijs en per uur betalen of voor de ganse namiddag .

Das nu eens een interessante vraag ... en kan ik mijn 1 uur tegoed bon ook gebruiken :D

FV = a cheap formula ... :D

Jo Smets 04-09-2003 08:30

Hallo FormulaV en de rest natuurlijk ook,

Hoe is het gisteren (woensdag) nog afgelopen na de ontstekingsproblemen??

Een beetje weinig volk aanwezig, maar dat mogen we niet bij Eran neerleggen he.

Vind het trouwens sportief dat zij zo het circuit proberen mee te verhuren.

Race-groetjes
Jo Smets
www.smetsminiracing.com
www.jstechnologies.tk

FormulaV-JH495 04-09-2003 11:20

Jo ...

Alles was met de 2e poging in orde ...
Heb toch nog een goe 15 ronden kunnen rijden wat eigenlijk een volle bak benzine is :D

Het voelt wel raar aan om het ganse cicruit alleen voor jezelf te hebben ... I want one for personal use too :D en het circuit lag er echt proper bij ... It was GREATTTTTT.

PS : PROMOVE verkoopt hun Formule Fords 1800 Zetec
VanDiemen '94 .. toch goed voor een rondetijd van ver onder de 1:50 ' :D ... voor 250000bef BTW ecl. (??? had nog geen tijd om de prijs om te zetten nr € ...en ze zien er echt goed uit ...

Jo Smets 04-09-2003 11:24

FormulaV,

Gelukkig dat het goed is gegaan.

Dat zijn die formules die gisteren ook rondreden daar he...
Ja, die zien er mooi uit en dan is dit niet duur, je kan misschien wisselen?? :)

PS: Had je die ene van Promove gezien, zonder helm, gordels en te veel kabaal. Die moeten dan het voorbeeld geven :):)

mvg,
Jo Smets
www.smetsminiracing.com
www.jstechnologies.tk

FormulaV-JH495 04-09-2003 13:23

Jo,

Nog eens bedankt voor de hulp ...

Het was nog goe ... zelfs mijn rondetijd met een paar seconden verbeterd :) ... en ik heb nu ook een keer mij DBa's kunnen nachecken en 't was goe onder de 95DBa ...
Maar het is wel enorm raar om eigenlijk maar met 3 man op 't circuit van Zolder rond te rijden ... heb nu wel voor eens geen rekening moeten houden .... Want my own personal circuit now :D ...lol

FYI ... Promove verkoopt hun FFord 1800 Zetec (VanDiemen '94)
250000 bef BTW Exl. ... (nog geen tijd gehad om de prijs om te zetten in € ...:D:D:D)

Jo Smets 08-09-2003 13:28

Formula V ,

ben jij op 24 september ook aanwezig,
ik zal er dit keer ook zijn. Niet met de Mini maar met de Saxo, ik kan het niet laten.

Verder nog mensen die al weten dat ze gaan??

mvg,
Jo Smets

A.J. 11-09-2003 19:51

De inschrijvingslijst voor 24 september bevat voor de circuit experience een aantal Porsches, BMW's, Mercedessen, Honda's en verder een BMW Z4, Lotus Elise, Volvo T5, Subaru, VW Corrado,...

Voor het "Free Driving" komen de inschrijvingen nu vlot binnen. We hebben een aantal Porsches, Peugeots, Alfa's, BMW's,...

Ook heb ik vandaag een zicht gekregen op onze data voor volgend jaar. Dit jaar hebben we nog 24 september (woensdag) en 31 oktober (Vrijdag).
Volgend jaar hebben we opties in Zolder op
4 februari (woensdag)
19 maart (Vrijdag)
5 mei (woensdag)
16 juni (woensdag)
3 augustus (dinsdag)
1 september (woensdag)
29 oktober (vrijdag) en
3 december (vrijdag).

In Francorchamps gaan we een optie nemen op
12 of 13 april en
21 of 22 september.

In Juli plannen we een uitstap naar de Nordschleife (Nurburgring Duitsland) of naar Charade (Clermont Ferrand Frankrijk)

Jo Smets 12-09-2003 08:42

Andy,

dat klinkt prima in de oren. Goed gevuld.
Ook goed dat het volgend jaar al in februari start.

race-groeten,
Jo Smets

maverick 18-09-2003 17:47

Yo Racefan ...

Nu het licht weer op groen staat voor de manta ... kunnen we dat beestje weer eens laten brullen ... alleen maar te hopen dat het droog blijft ... zoniet ... blijft er inderdaad nog altijd als optie over : .... "de fiets" ....(misschien een goede les voor "W"... oooh) kwestie van het parcour eens goed te kunnen 'bekijken' .. lijkt me ook eens leuk .... lol

C U
Maverick

FormulaV-JH495 19-09-2003 00:05

Ik ben er nie ... mijn vrouw heeft een last-minute geboekt en omdat zij eigenlijk wel mijn grootste sponsor is moet ik wel mee :)
Maar op zondag 28 is er een manche van de Historic Cup op het circuit(-tje) van Croix-en-Ternois.

maar zal er wel zijn op de laatste open circuit day (van 2003).

A.J. ... het kalender voor 2004 ziet er echt goed uit .
zeker die 2 dagen op Spa :D

RaceFan 19-09-2003 09:41

Quote:

Originally posted by maverick
Yo Racefan ...

Nu het licht weer op groen staat voor de manta ... kunnen we dat beestje weer eens laten brullen ... alleen maar te hopen dat het droog blijft ... zoniet ... blijft er inderdaad nog altijd als optie over : .... "de fiets" ....(misschien een goede les voor "W"... oooh) kwestie van het parcour eens goed te kunnen 'bekijken' .. lijkt me ook eens leuk .... lol

C U
Maverick

Yo buddy,
De Manta zal tegen volgende week in orde zijn en laten we hopen dat het weer zal meevallen zoals gisteren. Btw, sinds gisteren ben ik een ervaring rijker...De Corvette in mijne spiegel...alleen het duurde niet lang :D

maverick 19-09-2003 11:52

wat gaan we doen met "W" ... ?

RaceFan 19-09-2003 11:57

Quote:

Originally posted by maverick
wat gaan we doen met "W" ... ?
Ik stuur je privé een mail, want we gaan hier serieus :Offtopic:

maverick 20-09-2003 12:13

Hey racefanaten,

Kan er mij misschien eens iemand verklaren hoe de geluidsmeting in z'n werking gaat ...

In augustus waren we zoals gewoonlijk met 2 wagens op het circuit ; een lotus elise en een opel manta...
Nu de eerste sessie kregen wij na "een drietal uren" plots een zwarte vlag voor + 95 dB ... we reden zowat voorheen alléén voorbij "de meetpost" net voor de zwarte vlag waren we leuk aan het spelen met een andere deelnemer ... rarara plots de zwarte vlag ... de manta kreeg die sessie geen zwarte vlag voor + 95 dB...

Een volgende racedag waren we er wederom met de 2 wagens en nu kreeg de manta de zwarte vlag en de elise niet ... ?? er is tussen deze 2 sessie's niets aan de wagens gewijzigd ... ??

greetzzz

B.V.S. 21-09-2003 16:50

Ik kan er alleszins geen verklaring voor geven, maar het is zeker een ongelofelijke klucht...
Ze hebben mij vorig jaar tijdens de RPN in een van de eerste ronden een zwarte vlag gegeven voor teveel DB's, terwijl ik er 200% zeker van ben dat ik geen enkele keer alleen aan de meetpost gepasseerd ben... da mogen ze mij ook nekeer uitleggen...
Uiteindelijk kunt ge u er enkel maar bij neerleggen...!!

Jo Smets 22-09-2003 12:56

Besten, er worden 2 metingen gedaan op zolder. eentje na de bianchi-bocht en eentje bij het hospitaal.

Deze laatste wordt wel gemeten maar mag niet als referentie gebruikt worden. Even inhouden na de bianchi is dus de boodschap voor randgevallen.

Je krijgt trouwens een tweede akns nadat je een zwarte vlag hebt gekregen.

mvg,
Jo Smets

A.J. 22-09-2003 13:06

Ik kan jullie enkel aanraden om het geluidsniveau van uw wagen tot maximum 92 decibel te beperken. Dan ga je nooit problemen hebben, zelfs als een beetje te hoog in toeren gaat ofzo blijf je dan onder het niveau. Iedereen kan tijdens de dag of na het afvlaggen op het sekretariaat de gemeten waarden gaan afhalen om zo te zien hoeveel geluid u gemaakt hebt. Het gas lossen is geen oplossing want er wordt ook buiten het circuit gemeten. Op het rustplein mag er slechts 60 db gemaakt worden. Dus als iedereen die in overtreding is gewoon gas lost aan de meter en de rest van het circuit teveel lawaai maakt zal de 60 db duidelijk overschreden worden. Als dit te veel gebeurt gaat men ons sanctioneren door ons te verbieden om te organiseren en dat zou toch voor niemand interessant zijn.
DUS : Zorg ervoor dat je wagen niet boven de 92db komt! Als men tegenwoordig in de Touring Cup rijdt met slechts enkele overtredingen per dag moet dat bij ons ook kunnen. Daar draaien de toppers 1'43" zonder lawaai : Lawaai is echt niet nodig om snel te rijden

Jo Smets 22-09-2003 15:24

OK, volkomen gelijk met deze uitspraken,

maar je moet maar eens op zolder aankomen met 96dB en dan niet kunnen rijden. Best irritant lijkt me. Het wat rustiger aan doen lijkt me dan de beste oplossing.

mvg,
Jo Smets

pieterp.be 23-09-2003 16:15

Ik heb nog enkele vraagjes:
1. Hoe zit het met de lunch? Kunnen we daar iets krijgen of breng je best zelf iets mee?
2. Hoe zit het met meenemen van passagiers? Kan dit tijdens de sessies vrij rijden (natuurlijk niet tijdens de cursus)?

RaceFan 23-09-2003 16:25

Quote:

Originally posted by pieterp.be
Ik heb nog enkele vraagjes:
1. Hoe zit het met de lunch? Kunnen we daar iets krijgen of breng je best zelf iets mee?
2. Hoe zit het met meenemen van passagiers? Kan dit tijdens de sessies vrij rijden (natuurlijk niet tijdens de cursus)?

1/ De ottobar en ditto keuken is geopend. Wij hebben er al een gewoonte van gemaakt om elke keer een goei curry worst met fruut te eten :D

2/ Deze moeten zich ook inschrijven (afstand van verhaal) waarna ze een toelatingsbandje krijgen. Let wel !! GEEN kinderen onder de 16 jaar en ik denk niet dat je met een bus passagiers kunt afkomen. Alhoewel, wat mij betreft als het de autosport maar ten goede komt, maar dat laat ik aan A.J. over. Ik ben een gelukkige deelnemer, geen organisator.

See ya tomorrow PM!!
Gert

pieterp.be 23-09-2003 17:05

Okee, dacht wel dat we konden lunchen in de Ottobar.

En ik heb heus geen horde supporters, maar wel een enkele goede vriend en gefascineerde die een keertje mee wil bollen. Ik houd het liever low profile :)

Tot morgen dan (hopelijk blijft het droog), begin is toch om half acht niet?

RaceFan 23-09-2003 17:11

Quote:

Originally posted by pieterp.be
Okee, dacht wel dat we konden lunchen in de Ottobar.

En ik heb heus geen horde supporters, maar wel een enkele goede vriend en gefascineerde die een keertje mee wil bollen. Ik houd het liever low profile :)

Tot morgen dan (hopelijk blijft het droog), begin is toch om half acht niet?

Dagindeling (zie: www.Eranracing.be)
7u begin inschrijvingen
8u theorie
9u instructeur begeleiding op circuit
10u pace-car rondes
11u vrij rijden cursisten
12u pauze
13u vrij rijden cursisten
14u einde cursus circuit experience

Succes & have fun!!!
Gert

A.J. 23-09-2003 19:35

Passagiers kunnen inderdaad mee, na het ondertekenen van een afstand van verhaal. helm en gordel zijn verplicht.

pieterp.be 24-09-2003 18:50

Ik heb me waanzinnig geamuseerd! Het was echt een leuke dag, heb weer wat bijgeleerd en het ging echt goed.

Mijn excuses nog dat ik de baan vol gras, zand en grind gegooid heb bij mijn exit in de chicane. Gelukkig is het allemaal zonder schade geëindigd (beetje kiezel tussen band en velg maar was snel opgelost).

A.J. 24-09-2003 21:07

Weer een mooie dag geweest. Dit jaar treffen we het echt met het weer. In de ochtendsessie hadden we een 32-tal nieuwe deelnemers. Van Porsche tot Alfa 147, van Maserati tot VW Corrado, of van VW Fun Cup (ken die auto van ergens) tot een Ferrari, alle types van wagens waren weer aanwezig. De groep viel heel goed mee en zo hebben we de circuit experience helemaal kunnen afwerken zonder ongevallen of schade, op een koppakking van een Alfa Romeo 75 na dan.
Tijdens de namiddag was er weer een grote opkomst. Ook hier een bonte bende BMW's, Porsches, Opels, Honda's, Subaru's. Sterk was de eerste circuit rit van Niels Cox, een jonge karter van nog geen 15, die binnenkort gaat deelnemen aan de RACB Formule Renault Academie.
Bedankt aan iedereen voor de dicipline want we konden de dag afsluiten zonder brokken. Alles verliep vlot en we kunnen ons weer opmaken voor de volgende Eran-dag op 31 oktober.

B.V.S. 24-09-2003 22:07

Quote:

Originally posted by A.J.
Sterk was de eerste circuit rit van Niels Cox, een jonge karter van nog geen 15, die binnenkort gaat deelnemen aan de RACB Formule Renault Academie.
yep yep... ik zat erbij en ik keek ernaar..!! :cool:
was inderdaad zeer sterk...

maverick 25-09-2003 09:34

Andy,

Een dikke proficiat, wederom een leuke dag ! De manta heeft ons weer veel plezier doen beleven...
Toch één vraagje ... hoe zit dat nu met de inschrijvingsstrookjes ?? Aan de tafel zeggen ze bijhouden en jij zegt afgeven ?? (... kwestie van de charmante dames aan de inschrijvingstafel niet ontevreden te maken ... lol)

Thankx ... C U next time guys...

greetzzz
Tom

A.J. 25-09-2003 10:05

De misverstanden met de strookjes worden opgelost.
Hoe zaten jullie trouwens met het geluid nu? Vorige keer waren er toch wat problemen geloof ik?

Jo Smets 25-09-2003 10:08

Besten,

schitterend weer, een goede sfeer, lekker scheuren op het circuit en goede commentaar krijgen van BVS, wat moet je nog meer hebben om je dag goed te maken.

Andy, en ERAN alweer proficiat met de inrichting deze leuke en leerrijke dag.

Toch heb ik nog een algemene vraag. Wat staat er nu precies op die geluidsmetingen? wat betekenen de haakjes rond de gemeten waarden en waar staan de "hits" voor??

nogmaals bedankt BVS

race-groeten,
Jo Smets

A.J. 25-09-2003 10:18

De meeste geluidsmetingen worden niet in rekening genomen, en staan dus tussen haakjes want er mag 2,5 seconden voor u of na u geen andere wagen passeren. Indien wel wordt deze waarde niet gebruikt. Dus vaak zal je maar om de 7 à 8 ronden een vrije meting hebben. Het meten wordt door een toestel gedaan en staat in rechtstreekse verbinding met de computer op de toren. Er staat niemand meer bij de meters, want voor alle duidelijkheid : er staan meerdere meters langs het circuit.

Wat die hits betreft zal ik eens navragen.

RaceFan 25-09-2003 10:43

Quote:

Originally posted by A.J.
Hoe zaten jullie trouwens met het geluid nu? Vorige keer waren er toch wat problemen geloof ik?
In het begin kregen we een waarschuwing aan onze broek, maar het bleef bij die ene keer. Als we de resultaten bekenen, zaten behoorlijk goed op enkele uitschieters na. Waarschijnlijk veroorzaakt door de backfires. We kunnen er helaas geen andere/grotere demper opzetten, want de wagen hangt te laag en bij gevolg schuurt de eerste demper soms tegen de grond. We gaan de Manta binnenkort voorzien van 16" velgen om grotere remschijven te steken en om hem hoger van grond te krijgen.
Er is wel een groot voordeel aan de geluidsmetingen...je krijgt er de laptimes bij. Btw, snelste ronde van de Manta was 2.01. :D Niet slecht zou 'k zeggen met standaard 13" schijven vooraan en trommels achteraan. :eek:
Ivm die "hits" dit is het aantal pulsen dat de receiver kreeg van de transponder ( da rood kaske) in de wagen.

/* "quote" syntax fout even rechtgezet, mvg, Bart */

Jo Smets 25-09-2003 13:49

Besten,

bedankt voor de info mbt geluid en hits.

PS als je om je geluidsmeting vraagt, vernoem dan niet dat er ook de tijden op staan, daar hadden we gisteren problemen mee. Het is namelijk niet de bedoeling dat je de tidjen via die transponder krijgt. De leuke dame deed vrij moeilijk daarover en dreigde de tijden eraf te halen.

PS ik draaide met een Saxo 1.4 VTS 75 pk standaard 2.19 en ik had zelfs metingen van 94.5 Db :) zal wel van passerende Manta geweest zijn :)

mvg,
Jo Smets

All times are GMT +2. The time now is 00:37.