De Paddock

De Paddock (http://www.depaddock.eu/forum/index.php)
-   Autosport algemeen (http://www.depaddock.eu/forum/forumdisplay.php?f=6)
-   -   Clio Cup - Racing Festival 2003 (http://www.depaddock.eu/forum/showthread.php?t=6025)

Mark 02-09-2003 23:11

Quote:

Originally posted by mse

17.30 Race ID&T Clio Renault Sport Cup 11 L
18.15 Race 2 Renault Sport Clio Cup B 20’ + 1L

Er zijn zo van die zekerheden in het leven ;).

Geachte belgische Clio Cup Piloot,

Op de timing is uw start voorzien om 18.15 uur voor race 2, gezien de voorgaande race kunt u er nu al vanuit gaan dat we die tijd niet gaan halen. Dat wordt een late zondag :D

Steve 02-09-2003 23:19

:) :) :)

Raceboy 02-09-2003 23:29

Kunnen we die niet samen laten rijden? Dan moeten die depannagewagens maar één ker het circuit op.

Rrubinio 03-09-2003 10:50

Quote:

Originally posted by raceboy
Kunnen we die niet samen laten rijden? Dan moeten die depannagewagens maar één ker het circuit op.
Zoveel depannagewagens hebben ze niet in de streek "Verviers - Spa - Malmedy- Stavelot - Sankt-Vit" :D

A.J. 03-09-2003 11:45

Ze kunnen de Belgen dan richting Combes laten vertrekken en de Nederlanders richting Busstop. Dan Kan de timing gehaald worden en moeten de depanage wagens zich gewoon opstellen aan de dubbele linkse :D

Mark 03-09-2003 19:02

Tja Cup Clio's en Renault Nederland....een duivels pact:

Quote:

Zo heel erg vaak kijk ik niet TV-reclames, ideaal om naar de koelkast te lopen Gisteren gebeurde het dan toch dat ik een reclameblokje meepikte, met verbazing heb ik naar de reclame gekeken van de Renault Clio Extreme.

Dat je een cross-over maakt tussen het straatmodel en het circuitmodel, daar is niks mee. Ook niet dat je de mensen de kans geeft om zelf aan een circuit-experience deel te nemen.

Maar dan de beelden die ze daar bij laten zien, schandalig. Je ziet het betere schuifwerk e.d uit een race op Assen............met als bonus een Clio die in het grind staat. Het geeft mij dus het gevoel dat Renault Nederland het niet erg vind dat er met hun merk gerost wordt op het circuit. Zij ervaren dat dus als positieve reclame...............kijken als zij daar zo over denken hoef je dus ook geen beterschap te verwachten in de Cliotencup.
Afkomstig van een thread die ik heb gestart op een nederlands forum

JPMontoya 03-09-2003 20:29

Heb diezelfde reclame ook gezien, op een van de Nederlandse zenders... ik moest hetzelfde als jij denken Marshal

Mark 03-09-2003 20:58

Quote:

Originally posted by JPMontoya
Heb diezelfde reclame ook gezien, op een van de Nederlandse zenders... ik moest hetzelfde als jij denken Marshal
Jij en ik dezelfde gedachte? Oef dat gaat de verkeerde kant op, of begin je verstandig te worden :D

Mark 11-09-2003 17:19

Zelfs bij het testen vliegen ze al van de baan :D

Quote:

Bericht van Menno Kuus
Geachte redactie,

Gisteren 10 september te Spa Francorchamps heb ik tijdens het testrijden voor
volgend raceweekend met de Renault Clio, een vreselijke klap meegemaakt en een koprol opvolgend.

Allereerst denk je, shit, mijn auto kort.... Daarna het besef van de klap en de
(spier)pijn. De eerste onderzoeken in het ziekenhuis van Malmedy wezen uit dat
de eerste nekwervel vervelend gebroken zou zijn. Dan ben je weer terug op aarde
en besef je dat de autosport nog steeds gevaarlijk kan zijn. Natuurlijk weet je
op het moment dat je in de raceauto stapt, het jou ook kan gebeuren. Want wie
weet zich de vreselijke klap van Phil Bastiaans zich nog te herinneren te Assen?
Ik wel. Alleen hoop je en denk je dat het jou nooit zal overkomen. Ik ook, tot
gisteren...

Met de ambulance naar Nederland vervoerd naar het UMC te Utrecht waarvandaan ik op dit mailtje verstuur uit het internetcafe. Na dus de foto's en verklaring
van de Belgische artsen te hebben overhandigd ben ik door de medische malle
molen gehaald tot diep in de nacht.
Wat blijkt, de breuk die in Belgie nog een breuk leek te zijn, is hier na CT en
MRI scan niet te zien....

Door het oog van de naald dus. Op dit moment wacht ik op de uitslag van mijn
laatste ondezoek en ben al weer een beetje mobieler.

Ik moet zeggen dat ik de reacties van mede rijders en teameigenaren en
organisatie hartverwarmend vind en wil een ieder daar hierbij ook voor
bedanken!

Ik hoop dat de laatste onderzoeken ook positief uitvallen en ik weer huiswaarts
kan keren en wellicht een mogelijkheid vind om mijn seizoen alsnog af te maken
in de Clio's!

Opmerking: H.A.N.S. lijkt mij niet meer uit de autosport weg te denken.... Ik
ben VOOR!

Menno Kuus ............BRON: Autosport.nl

Kelly Jamers 14-09-2003 13:07

En alweer eentje minder....
Philip Jacobs doet niet meer mee...

redje 14-09-2003 19:17

Quote:

Originally posted by Kelly Jamers
En alweer eentje minder....
Philip Jacobs doet niet meer mee...

:o :o :o :o Da's spijtig. :(

RX-7 freakske 16-09-2003 00:20

Alweer een der toppiloten uit de clio cup, wabnt hij draaide tenslotte steeds vooraan mee.

Maarja, als we zo blijven uitdunnen geven ik al de cup races nog een jaar of twee en dan schiet er niks meer van over denk ik.
Volgens bronnen zou zelfs de nederlandse cup races ook stopgezet worden na dit seizoen. Dit laatste heb ik zelf ook maar horen waaien.

Mark 16-09-2003 06:55

Quote:

Originally posted by RX-7 freakske

Volgens bronnen zou zelfs de nederlandse cup races ook stopgezet worden na dit seizoen. Dit laatste heb ik zelf ook maar horen waaien.

lees deze thread eens

Kleine aanvullig op dat verhaal, Renault Nederland stopt dit jaar dus met de ondersteuning, organisatie en de centjes voor de Clio's . Wellicht dat het op "particuliere basis" doorgaat, maar dan kun je van de 40 tot 50 deelnemers in 2003 er nog zo'n 20 (of zoiets in de buurt, beetje speculatief) verwachten in 2004

Baron 16-09-2003 09:00

Yep! De fatsoenlijke piloten verdwijnen en alleen de cowboys blijven over. Dank je wel, Renault! Als je de geruchten in de paddock hoort zullen er ook in België, net zoals in Nederland, niet veel meer zijn die volgend jaar hun bij elkaar geschraapte sponsorgeld te grabbel willen gooien in de Renault Banger Cup.
Misschien kunnen die Belgische en Nederlandse idioten het op een akkoordje gooien en in 2004 samen de Benelux Clioten Cup rijden. Kwestie van toch nog een beetje startveld te krijgen.

Mark 16-09-2003 12:35

Quote:

Originally posted by Baron
de Renault Banger Cup.
Misschien kunnen die Belgische en Nederlandse idioten het op een akkoordje gooien en in 2004 samen de Benelux Clioten Cup rijden. Kwestie van toch nog een beetje startveld te krijgen.

Met races in Warneton, Venray, Posterholt :D

Kelly Jamers 16-09-2003 13:26

Ik denk dat bij deze de reden duidelijk is waarom philip stopt: de kosten van de schades zijn al TE hoog opgelopen en het risico is bijzonder groot om de laatste 2 race weekends nog meer schade op te lopen. Er zijn immers meerdere piloten die nog voor de titel kunnen gaan dus het zal hard om hard gaan vrees ik...
Bij deze kan hij zich des te meer concentreren om de titel binnen te halen in de yaris cup.

Mark 16-09-2003 17:34

Zullen we omstreeks 17.00 uur a.s. zondag een forum-meeting houden bij de Bus-stop? De artiesten zijn al geregeld :D

Baron 16-09-2003 21:33

Quote:

Originally posted by Marshal
Met races in Warneton, Venray, Posterholt :D
Dat ze dan ook maar het reglement overboord gooien en er meteen een demolition derby van maken : de Clioot die het langst kan blijven rijden met zijn karretje, is de winnaar.
Afgaande op het wanspektakel dat we dit seizoen al geserveerd kregen, moet dat volgens mij toch de ultieme natte droom zijn van enkele Renault Sport-verantwoordelijken in België en Nederland. :D :D :D

Mark 21-09-2003 21:01

In de busstop viel het dus mee, zowel bij de belgen als de nederlanders.

Toch twee goede opmerkingen van de speaker gehoord tijdens de nederlandse clio race:

begin safety-car:
Speaker: "Ja dames en heren, dat zijn ze wel gewend"

tijdens safety-car:
Speaker: "Naar het schijnt ligt er een euro op de baan, ze kunnen hem nu beter zoeken :"

Echter bij de belgen was het feest, zover ik heb kunnen zien zijn er 5 belgische clio's op de rechte lijn er vanaf gegaan. Wellicht dat RX7-freakse daar meer van weet.................

flugel 21-09-2003 22:05

hoeveel ronden hebben ze dan gereden? Wordt denk ik tijd om eens de kostprijs per gereden kilometer te berekenen :D

Mark 21-09-2003 22:21

Tja ben vooral benieuwd naar de uitslag. Na een paar ronden een vrij langdurige safetycar periode.........met als rest twee race-rondjes waarbij de laatste ronde een rode vlag kreeg.

Oftewel, de einduitslag zou de stand VOOR de safetycar-periode zijn.

De kostprijs per RACE-kilometer zal heel wat hoger liggen dan de prijs per gereden Kilometer :D :D.

flugel 21-09-2003 22:29

Quote:

Originally posted by Marshal
Tja ben vooral benieuwd naar de uitslag. Na een paar ronden een vrij langdurige safetycar periode.........met als rest twee race-rondjes waarbij de laatste ronde een rode vlag kreeg.

Oftewel, de einduitslag zou de stand VOOR de safetycar-periode zijn.

De kostprijs per RACE-kilometer zal heel wat hoger liggen dan de prijs per gereden Kilometer :D :D.

Spijtig eigenlijk, op papier zou dit toch één van de betere cups moeten zijn, competitieve wagens, vrij groot deelnemersveld (aan het begin van het seizoen toch)... nu juist nog piloten vinden ipv cowboys en der zit mss nog een beetje toekomst in :)

Steve 21-09-2003 22:43

Quote:

Originally posted by Marshal
In de busstop viel het dus mee, zowel bij de belgen als de nederlanders.



Echter bij de belgen was het feest, zover ik heb kunnen zien zijn er 5 belgische clio's op de rechte lijn er vanaf gegaan. Wellicht dat RX7-freakse daar meer van weet.................

Ook 2de crash was op de rechte lijn, beeld was niet scherp genoeg via live-stream om alles perfect te zien.

T'is niet alleen bij ons hoor die brokken, vandaag tijdens de live-stream van Racing Festival nog gekeken naar Dtm èn BTCC (allemaal live, werd bijna gek!) en daar in Engeland kijken ze ook niet op een bumper meer of minder.

Kelly Jamers 22-09-2003 08:15

In het kamp van First Motorsport was er eentje heel gelukkig met zijn wijze beslissing van niet deel te nemen aan de clio cup!
Ik snap niet hoe dat zulke dingen kunnen! Wat zei renault: ja, wat moeten we doen? Straffen uitdelen? Dan komen ze met advocaten naar de rechtbank. Conclusie? Ze weten het zelf niet.
1 ding: zoals het er nu naar uitziet is het nu de moment om clio s te verkopen want ik vrees ervoor dat de cup zal stoppen indien er niemand met een deftig voorstel op de proppen komt!
Ik neem aan dat er een ongeval kan gebeuren, maar 3 maal op een recht stuk???....
Sorry, maar dat gaat er bij mij niet in.

Mark 22-09-2003 12:43

Quote:

Originally posted by Kelly Jamers
Wat zei renault: ja, wat moeten we doen? Straffen uitdelen? Dan komen ze met advocaten naar de rechtbank. Conclusie? Ze weten het zelf niet.

Hmmmmmmmm, volgens mij is het een RACB evenement, via de sportkommissie zijn er genoeg maatregelen te bedenken die ook waterdicht blijken te zijn voor een rechtbank.

Maar ja, dan moeten die mannen iets gaan bedenken en uitvoeren.........laat nou net daar een klein probleempje zitten ;)

Trouwens waarom is een ticket voor Superweekend op Spa 100% !!!! duurder als in Zolder? :confused: Heb ze toch echt niet 2 x zo vaak voorbij zien komen.

Bart.Vandecavey 22-09-2003 12:44

Dat is omdat er 2x minder volk is...

Mark 22-09-2003 12:52

Quote:

Originally posted by Bart.Vandecavey
Dat is omdat er 2x minder volk is...
Of twee keer zoveel gaten in het hek :D :D

Puur gevalletje van prijsdiscriminatie............op naar het europees gerechtshof, zoiets mag niet in Europa :) A, nee...........alweer advocaten. Terug naar de clio's

A.J. 22-09-2003 12:57

Bij Renault zullen ze wel tevreden zijn met de gang van zaken zeker? Hun afdeling van de wisselstukken heeft nog nooit zo'n goede omzet gehad als dit jaar :D

Kelly Jamers 22-09-2003 13:09

de grootste winnaar in de clio cup dit weekend is renault!
een kleine schatting:
6 nieuwe kassen
4 nieuwe motors
...
= kassa kassa

flugel 22-09-2003 17:19

Marshal reken jij uit of moet ik rekenen, begint echt wel interesant te worden om te weten hoeveel je per "race kilometer" moet betalen :D

Baron 23-09-2003 09:44

Na zondag ben ik er van overtuigd dat die hele Clio Cup een definitief verloren zaak is. De cowboys mogen gewoon hun gang blijven gaan; en van de "blauwe blazer"-garde van Renault en de RACB moet je ook geen heil verwachten. Ik vraag me af of die heren eigenlijk wel een race bekijken. Hangen ze niet liever in een mezzanine of VIP-tent aan de bar met een glas champagne in hun hand?
Moeten we sowieso nog woorden vuilmaken aan die Clio Cup? Met autosport heeft dat hele gedoe niet meer veel te maken.

Mark 23-09-2003 12:48

Wat nog geen mens gelukt is, is de nederlandse Clio Cup wel gelukt namelijk: Klonen :D

Op 3 jaar tijd zijn de belgische Clio's net zo erg gworden als de nederlandse. Groot verschil met de vroegere Megane's..........daar werd destijds wel redelijk netjes gereden...........

DamonHill 24-09-2003 21:54

Op www.racefotos.be staat een fotoreeks over het ongeval met Wim, die door Saelens het gras werd ingedrukt bij de start van race 1.

Nu snap ik wel meteen waarom die vent zo moet zoeken om nog ergens aan de bak te kunnen komen, als je dit soort kamikaze acties onderneemt :no:

Moet zeggen dat ik voor dit incident Saelens als een goed piloot beschouwde maar nu is mijn respect voor hem wel tot zwaar onder nul gedaald :mad:

redje 24-09-2003 22:28

Quote:

Originally posted by DamonHill
Op www.racefotos.be staat een fotoreeks over het ongeval met Wim, die door Saelens het gras werd ingedrukt bij de start van race 1.

Nu snap ik wel meteen waarom die vent zo moet zoeken om nog ergens aan de bak te kunnen komen, als je dit soort kamikaze acties onderneemt :no:

Moet zeggen dat ik voor dit incident Saelens als een goed piloot beschouwde maar nu is mijn respect voor hem wel tot zwaar onder nul gedaald :mad:

Er zijn nog zo'n gastrijders geweest die dit jaar ineens in die wagens rare zaken deden.

Kelly Jamers 25-09-2003 10:15

Quote:

Originally posted by DamonHill
Op www.racefotos.be staat een fotoreeks over het ongeval met Wim, die door Saelens het gras werd ingedrukt bij de start van race 1.

Nu snap ik wel meteen waarom die vent zo moet zoeken om nog ergens aan de bak te kunnen komen, als je dit soort kamikaze acties onderneemt :no:

Moet zeggen dat ik voor dit incident Saelens als een goed piloot beschouwde maar nu is mijn respect voor hem wel tot zwaar onder nul gedaald :mad:

Jezus!!! Ik ben die foto's gaan bekijken!!
Tussen haakjes, was dat wel Saelens die in de wagen zat,
want blijkbaar toen Leinders gemaskerde racer was,
was het ook Corthals die de kwali's en de eerste race had gereden he!!??
Helaas gaat hier niemand op kunnen antwoorden....
Allesinds: beneden peil!!!!
Van Corthals zou k dit kunnen begrijpen, die weet niet beter,
maar van Saelens zou k verschieten,
zou die zijn reputatie ZO op het spel zetten.

Andy Jaenen, als gij dit leest, zeg is wat gij denkt...

A.J. 25-09-2003 10:24

Quote:

Originally posted by Kelly Jamers

Andy Jaenen, als gij dit leest, zeg is wat gij denkt...

Wat ik denk van zulke situaties en de gehele Clio cup :

Ze zouden die jongens moeten laten rijden met oude R5-kes vanop het autokerkhof want deze wagens zijn te duur en te snel om botsautoke te spelen.
Misschien een tip aan Renault : hou de finale dit weekend op HASSELT Kermis in plaats van tijdens de Masters.

Kelly Jamers 25-09-2003 10:44

Quote:

Originally posted by A.J.
Wat ik denk van zulke situaties en de gehele Clio cup :

Ze zouden die jongens moeten laten rijden met oude R5-kes vanop het autokerkhof want deze wagens zijn te duur en te snel om botsautoke te spelen.
Misschien een tip aan Renault : hou de finale dit weekend op HASSELT Kermis in plaats van tijdens de Masters.

Denkt gij dat Saelens in de Clio zat??

Baron 25-09-2003 11:55

Quote:

Originally posted by DamonHill
Op www.racefotos.be staat een fotoreeks over het ongeval met Wim, die door Saelens het gras werd ingedrukt bij de start van race 1.

Nu snap ik wel meteen waarom die vent zo moet zoeken om nog ergens aan de bak te kunnen komen, als je dit soort kamikaze acties onderneemt :no:

Moet zeggen dat ik voor dit incident Saelens als een goed piloot beschouwde maar nu is mijn respect voor hem wel tot zwaar onder nul gedaald :mad:

Die fotoreeks is hallucinant. Hoe kan een professioneel piloot zich met zo een laffe daad verlagen? Wat Saelens daar uitsteekt is ronduit crimineel te noemen. En hij krijgt daar geen enkele sanctie voor? Het zoveelste bewijs dat in die Clio Cup alles mag.

redje 25-09-2003 13:14

Quote:

Originally posted by Kelly Jamers
Denkt gij dat Saelens in de Clio zat??
Aan David vragen. ;)

GM RACING 25-09-2003 13:58

Hello,
Fotookes es goed bekeken, afschuwelijk !!! dit is héél duidelijk opzet.....tenminste als het geen defecte stuurinrichting was....
(En zeggen dat ik bijna getekent had voor deelname aan Clio-cup!)
(al es meegemaakt in een vorig leven in de fun-cup, is daarna nooit meer gebeurt met dit team wegens bepaalde reactie van ondergetekende...) :D.
Doei
Luc
GM RACING


All times are GMT +2. The time now is 02:36.

Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.