![]() |
Quote:
Geachte belgische Clio Cup Piloot, Op de timing is uw start voorzien om 18.15 uur voor race 2, gezien de voorgaande race kunt u er nu al vanuit gaan dat we die tijd niet gaan halen. Dat wordt een late zondag :D |
:) :) :)
|
Kunnen we die niet samen laten rijden? Dan moeten die depannagewagens maar één ker het circuit op.
|
Quote:
|
Ze kunnen de Belgen dan richting Combes laten vertrekken en de Nederlanders richting Busstop. Dan Kan de timing gehaald worden en moeten de depanage wagens zich gewoon opstellen aan de dubbele linkse :D
|
Tja Cup Clio's en Renault Nederland....een duivels pact:
Quote:
|
Heb diezelfde reclame ook gezien, op een van de Nederlandse zenders... ik moest hetzelfde als jij denken Marshal
|
Quote:
|
Zelfs bij het testen vliegen ze al van de baan :D
Quote:
|
En alweer eentje minder....
Philip Jacobs doet niet meer mee... |
Quote:
|
Alweer een der toppiloten uit de clio cup, wabnt hij draaide tenslotte steeds vooraan mee.
Maarja, als we zo blijven uitdunnen geven ik al de cup races nog een jaar of twee en dan schiet er niks meer van over denk ik. Volgens bronnen zou zelfs de nederlandse cup races ook stopgezet worden na dit seizoen. Dit laatste heb ik zelf ook maar horen waaien. |
Quote:
Kleine aanvullig op dat verhaal, Renault Nederland stopt dit jaar dus met de ondersteuning, organisatie en de centjes voor de Clio's . Wellicht dat het op "particuliere basis" doorgaat, maar dan kun je van de 40 tot 50 deelnemers in 2003 er nog zo'n 20 (of zoiets in de buurt, beetje speculatief) verwachten in 2004 |
Yep! De fatsoenlijke piloten verdwijnen en alleen de cowboys blijven over. Dank je wel, Renault! Als je de geruchten in de paddock hoort zullen er ook in België, net zoals in Nederland, niet veel meer zijn die volgend jaar hun bij elkaar geschraapte sponsorgeld te grabbel willen gooien in de Renault Banger Cup.
Misschien kunnen die Belgische en Nederlandse idioten het op een akkoordje gooien en in 2004 samen de Benelux Clioten Cup rijden. Kwestie van toch nog een beetje startveld te krijgen. |
Quote:
|
Ik denk dat bij deze de reden duidelijk is waarom philip stopt: de kosten van de schades zijn al TE hoog opgelopen en het risico is bijzonder groot om de laatste 2 race weekends nog meer schade op te lopen. Er zijn immers meerdere piloten die nog voor de titel kunnen gaan dus het zal hard om hard gaan vrees ik...
Bij deze kan hij zich des te meer concentreren om de titel binnen te halen in de yaris cup. |
Zullen we omstreeks 17.00 uur a.s. zondag een forum-meeting houden bij de Bus-stop? De artiesten zijn al geregeld :D
|
Quote:
Afgaande op het wanspektakel dat we dit seizoen al geserveerd kregen, moet dat volgens mij toch de ultieme natte droom zijn van enkele Renault Sport-verantwoordelijken in België en Nederland. :D :D :D |
In de busstop viel het dus mee, zowel bij de belgen als de nederlanders.
Toch twee goede opmerkingen van de speaker gehoord tijdens de nederlandse clio race: begin safety-car: Speaker: "Ja dames en heren, dat zijn ze wel gewend" tijdens safety-car: Speaker: "Naar het schijnt ligt er een euro op de baan, ze kunnen hem nu beter zoeken :" Echter bij de belgen was het feest, zover ik heb kunnen zien zijn er 5 belgische clio's op de rechte lijn er vanaf gegaan. Wellicht dat RX7-freakse daar meer van weet................. |
hoeveel ronden hebben ze dan gereden? Wordt denk ik tijd om eens de kostprijs per gereden kilometer te berekenen :D
|
Tja ben vooral benieuwd naar de uitslag. Na een paar ronden een vrij langdurige safetycar periode.........met als rest twee race-rondjes waarbij de laatste ronde een rode vlag kreeg.
Oftewel, de einduitslag zou de stand VOOR de safetycar-periode zijn. De kostprijs per RACE-kilometer zal heel wat hoger liggen dan de prijs per gereden Kilometer :D :D. |
Quote:
|
Quote:
T'is niet alleen bij ons hoor die brokken, vandaag tijdens de live-stream van Racing Festival nog gekeken naar Dtm èn BTCC (allemaal live, werd bijna gek!) en daar in Engeland kijken ze ook niet op een bumper meer of minder. |
In het kamp van First Motorsport was er eentje heel gelukkig met zijn wijze beslissing van niet deel te nemen aan de clio cup!
Ik snap niet hoe dat zulke dingen kunnen! Wat zei renault: ja, wat moeten we doen? Straffen uitdelen? Dan komen ze met advocaten naar de rechtbank. Conclusie? Ze weten het zelf niet. 1 ding: zoals het er nu naar uitziet is het nu de moment om clio s te verkopen want ik vrees ervoor dat de cup zal stoppen indien er niemand met een deftig voorstel op de proppen komt! Ik neem aan dat er een ongeval kan gebeuren, maar 3 maal op een recht stuk???.... Sorry, maar dat gaat er bij mij niet in. |
Quote:
Maar ja, dan moeten die mannen iets gaan bedenken en uitvoeren.........laat nou net daar een klein probleempje zitten ;) Trouwens waarom is een ticket voor Superweekend op Spa 100% !!!! duurder als in Zolder? :confused: Heb ze toch echt niet 2 x zo vaak voorbij zien komen. |
Dat is omdat er 2x minder volk is...
|
Quote:
Puur gevalletje van prijsdiscriminatie............op naar het europees gerechtshof, zoiets mag niet in Europa :) A, nee...........alweer advocaten. Terug naar de clio's |
Bij Renault zullen ze wel tevreden zijn met de gang van zaken zeker? Hun afdeling van de wisselstukken heeft nog nooit zo'n goede omzet gehad als dit jaar :D
|
de grootste winnaar in de clio cup dit weekend is renault!
een kleine schatting: 6 nieuwe kassen 4 nieuwe motors ... = kassa kassa |
Marshal reken jij uit of moet ik rekenen, begint echt wel interesant te worden om te weten hoeveel je per "race kilometer" moet betalen :D
|
Na zondag ben ik er van overtuigd dat die hele Clio Cup een definitief verloren zaak is. De cowboys mogen gewoon hun gang blijven gaan; en van de "blauwe blazer"-garde van Renault en de RACB moet je ook geen heil verwachten. Ik vraag me af of die heren eigenlijk wel een race bekijken. Hangen ze niet liever in een mezzanine of VIP-tent aan de bar met een glas champagne in hun hand?
Moeten we sowieso nog woorden vuilmaken aan die Clio Cup? Met autosport heeft dat hele gedoe niet meer veel te maken. |
Wat nog geen mens gelukt is, is de nederlandse Clio Cup wel gelukt namelijk: Klonen :D
Op 3 jaar tijd zijn de belgische Clio's net zo erg gworden als de nederlandse. Groot verschil met de vroegere Megane's..........daar werd destijds wel redelijk netjes gereden........... |
Op www.racefotos.be staat een fotoreeks over het ongeval met Wim, die door Saelens het gras werd ingedrukt bij de start van race 1.
Nu snap ik wel meteen waarom die vent zo moet zoeken om nog ergens aan de bak te kunnen komen, als je dit soort kamikaze acties onderneemt :no: Moet zeggen dat ik voor dit incident Saelens als een goed piloot beschouwde maar nu is mijn respect voor hem wel tot zwaar onder nul gedaald :mad: |
Quote:
|
Quote:
Tussen haakjes, was dat wel Saelens die in de wagen zat, want blijkbaar toen Leinders gemaskerde racer was, was het ook Corthals die de kwali's en de eerste race had gereden he!!?? Helaas gaat hier niemand op kunnen antwoorden.... Allesinds: beneden peil!!!! Van Corthals zou k dit kunnen begrijpen, die weet niet beter, maar van Saelens zou k verschieten, zou die zijn reputatie ZO op het spel zetten. Andy Jaenen, als gij dit leest, zeg is wat gij denkt... |
Quote:
Ze zouden die jongens moeten laten rijden met oude R5-kes vanop het autokerkhof want deze wagens zijn te duur en te snel om botsautoke te spelen. Misschien een tip aan Renault : hou de finale dit weekend op HASSELT Kermis in plaats van tijdens de Masters. |
Quote:
|
Quote:
|
Quote:
|
Hello,
Fotookes es goed bekeken, afschuwelijk !!! dit is héél duidelijk opzet.....tenminste als het geen defecte stuurinrichting was.... (En zeggen dat ik bijna getekent had voor deelname aan Clio-cup!) (al es meegemaakt in een vorig leven in de fun-cup, is daarna nooit meer gebeurt met dit team wegens bepaalde reactie van ondergetekende...) :D. Doei Luc GM RACING |
All times are GMT +2. The time now is 02:36. |