![]() |
Belcar Master Trainingen
De trainingen zijn net achter der rug. de viper van Kuismanen heeft de pole.
Onze BMW heeft de 3de plaats in de TB achter, vanbellingen en Dekeersmaeker. Volledige stand via RIS of onze site |
De tijden van de Yaris en Mini Coopers zijn helemaal niet slecht vandaag ... komt dat door het droge, koude weer?
|
RTM RULES THE PORSCHES (http://www.rtm-racing.be)
Zaterdagmorgen: Qualif 1: 1 4 KUISMANEN P HASENBICHLER K Chrysler Viper GTA 1:31.689 2 31 PENDERS R GOOSSENS M Porsche 996GT3 GTB 1:32.110 3 14 Van SANDE L PALTTALA M Porsche 996 Bi GTA 1:32.376 4 2 DUPONT V BOUVY F Chrysler Viper GTA 1:33.310 5 5 SELLESLAGH P VANNNERUM M Corvette C5R GTA 1:34.717 6 19 de GROOT H van De HATERD T Marcos Mantis GTA 1:35.011 7 32 LAMOT F COUWBERGHS B Porsche 996GT3 GTB 1:35.307 8 20 VANIERSCHOT A VAN ROEY Porsche 993GT2 GTA 1:35.377 9 44 UGEUX S KUPPENS R Vertigo Streif GTB 1:35.771 10 18 VAN DONGEN D EUSER C Marcos Mantis GTA 1:36.558 Zaterdagmiddag Qualif 2: 1 4 KUISMANEN P HASENBICHLER K Chrysler Viper GTA 1:31.689 1:31.958 2 31 PENDERS R GOOSSENS M Porsche 996GT3 GTB 1:32.110 1:32.149 3 14 Van SANDE L PALTTALA M Porsche 996 Bi GTA 1:32.376 1:33.021 4 2 DUPONT V BOUVY F Chrysler Viper GTA 1:33.310 1:33.686 5 5 SELLESLAGH P VANNNERUM M Corvette C5R GTA 1:34.717 1:33.574 6 44 UGEUX S KUPPENS R Vertigo Streif GTB 1:35.771 1:33.594 7 18 VAN DONGEN D EUSER C Marcos Mantis GTA 1:36.558 1:34.602 8 19 de GROOT H van De HATERD T Marcos Mantis GTA 1:35.011 1:40.358 9 32 LAMOT F COUWBERGHS B Porsche 996GT3 GTB 1:35.307 1:35.637 10 20 VANIERSCHOT A VAN ROEY Porsche 993GT2 GTA 1:35.377 1:36.523 11 3 WAUTERS Ko WAUTERS Kr Porsche 996 Bi GTA 1:37.122 1:35.985 12 34 MENTEN J VERBERGT T Porsche 996 GT GTB 1:37.594 1:36.216 13 36 THIERS F THIERS H THIERS K Porsche 996GT3 GTB 1:37.050 1:37.614 14 40 LEFORT C LAMBERT Y Porsche 996GT3 GTB 1:38.282 1:37.633 15 92 RADERMECKER V MUYTJENS O Ford Mondeo SIL 1:39.242 1:37.716 1ste TB 16 72 VanBELLINGEN S LEYSSENS K BMW STW TB 1:39.605 1:39.376 1ste TA 19 51 THEUWS P DERDAELE P BMW E36 TA 1:41.749 1:40.584 timing bron RIS |
Quote:
|
Quote:
|
Ik heb alleen de 2de training van de Belcar vandaag kunnen meemaken en wat ik me dan afvraag is :
Waar is de Venturi , Mercedes CLK, Ford Mondeo Turbo, de Lamborghini Diablo en eventueel de Marcos LM600 van Euser. Weet iemand meer hierover? |
vertigo
Die Mondeo Turbo waarvan men spreek zou de onze (MSE)kunnen zijn. Wie het uitgebracht heeft dat wij gingen deelnemen was totaal verkeerd. Wij zijn aan het proefdraaien op donderdagen om volgend jaar te starten in de Belcar. Van dit jaar is NOOIT sprake geweest Wat de CLK betreft weet ik alleen dat deze op de donderdagtraing de motor heeft stuk gehad. |
joew...ik heb gelezen op de paddock (topic 50ste belcar race)
dat de clk de hele dag heeft binnen gestaan...zonder motor :frusty: de venturi heeft wel deelgenomen aan de eerste qualify stond voorlaatstes ofzo van de rest...nix gezien of gehoord... :( |
eigenlijk wel ne goeie... schrijven ze dan iets in de krant over den belcar, lijkt 80% van hun berichtgeving volledig verkeerd te zijn! wie brengt dat eigenlijk allemaal naar buiten, als dit van de belcar organisatie uit is, tja niet verwonderlijk dat er dan zo weinig aandacht voor is...
|
euhm vandaag op zolder gezien= olivier de rijke van de zogenaamde tv-reeks in overall met helm vasthoudend... rijd hij dit weekend ergens mee ???
|
Quote:
|
:D :D of is hij gewoon ne mechanieker ofzo want ... ziedde toch nie elke dag eh .. weet iemand misschien hoe hij heet???
|
Quote:
|
Merci voor de uitleg. Nu weet ik toch al wat meer van al die beloftes. Schandalig eigenlijk wel dat men zulke beloftes doet en dan niet nakomen. Maarja wie zijn fout is dit?
|
Quote:
Als je ziet dat er zelfs ene gelijk frank molnar in meegereden heeft ..... zonde!!! Dit is weeral eens een groot verschil met de Procar. |
maar weet der nu uiteindelijk iemand wat die olivier daar in overall(lichtblauw met enkele "nieuwere" sponsers op) en helm kwam doen??
|
Quote:
|
zeer raar .. ziedde nie elke dag ne bv met ne overall en ne helm zonder zelf te rijden ...
|
Enkele opmerlijke feiten uit de training:
- Van Roey / Vanierschot die in hun "oude 993 GT2" sneller zijn dan de RS en de Biturbo van AD. - De Biturbo van het Sportspromo team die dik tien seconden trager is dan tijdens de 24U...............zie het al, andere rijders ;) Miste al die paarse Porsche :D -Vandaag een geluidmeter meegenomen.....de 996 GT3 RS van Russell Racing en Ice Pol waren de toppers. Ice Pol zat op 102.6 db, plaats van de meting was aan de kanaalzijde ter hoogte van de houten schotten. Daar zitten nog heel wat metertjes zand tussen. Es kijken of we morgen dichterbij kunnen meten...... |
Quote:
(buiten enkele details) |
Quote:
|
Quote:
De Venturi is er wel, maar heeft nauwelijks gereden. Cor Euser rijdt mee op een van de gele Nederlandse Marcossen en dus niet in zijn fluo LM 600. De Marcos van Buurman is zoals te verwachten, maar wel aangekondigd, niet aanwezig. De Lamborghini en Mondeo Turbo zijn er ook niet. De Stealth is vervangen door een Porsche. En bij de Deti-Mercedes is het "business as usual", dus een hoop geklungel en een wagen die wel mooi staat te blinken, maar niet rijdt. Toch wel een serieuze onvoldoende voor de Belcar-organisatie! :no: Voor een jubileum-uitgave is dit wel een heel zwak beestje. Men had toch wel wat extra moeite mogen doen om een paar aantrekkelijke guests aan de start te krijgen. Oh ja, er was wel een opvallende nieuwigheid. De Belcar-klunzen van 2003, Ceusters en Metior hebben hun beruchte blauwe 993 aan de kant gelaten en tuffen nu rond in de ex-Geboers GTA 996. :rolleyes: Ze maken zich nu nog meer belachelijk dan vroeger, want ze zijn nog steeds super-langzaam en met nog meer schrik in de broek dan voorheen rijden ze nog steeds dezelfde verkeerde lijnen. :mad: |
Ik vind het jammer dat de boodschapper (zijnde "de pers") nu weer een beetje pispaal is, omdat een aantal "dikke bakken" dan toch niet van de partij zijn in Zolder.
Waar ontstaan die verhalen over deze of gene die misschien wel eventueel zal deelnemen, omdat hij ergens tijdens een training aan het werk is gezien? Wel, die verhalen vind je meestal op een forum. :) De ene heeft iets opgevangen/gehoord uit -meestal al- vierde hand, een tweede reageert, en we zijn vertrokken ... En achteraf blijkt er niks van te kloppen. Bovendien is er een groot verschil tussen een inschrijving en een effectieve deelname van een team/auto/rijder. Jaren geleden was dat ook al zo, maar gezien de "laag-drempeligheid" van internet worden dingen nu veel meer uitvergroot, met alle gevolgen vandien. Dat geldt niet alleen voor Belcar Masters, dat is ook het geval met bvb. de Condroz-rally. Breng een bezoekje aan het forum van www.pitstop.tv en dan zul je merken dat zowat de halve rallywereld in het weekend van 15 en 16 november aan de start zal staan in Hoei. Tot de rally begint ... Maar of dan "de pers" met de vinger moet gewezen worden ... ;) |
Quote:
Ik heb samen met olivier en jean louis meynart (heeft de pole gereden op 25u 2002 en 3de algemeen in 2003 miles) gereden in mijn laatste stint in het voorprogramma van de 2003 miles en ik wist toen nog niet dat hij die kerel was, maar amai mijn botten, ik heb er mijn handen mee volgehad! Jean lous en ik zijn in die laatste stint van de respectievelijk 17 en 18 plaats naar de 10 en 11de plaats gereden en olivier bertels (die volgens mij dezelfde is als de rijcke) reed de ganse tijd met ons mee! De kerel kan rijden, dat is mijn punt ... Zoek tussen de deelnemers eens olivier bertels op en misschien vind je hem dan ... greetz maarten |
Quote:
Zowel in de pers als op het internet waren er de voorbije week via voorbeschouwingen en entry-lists een aantal mooie extra's voor de Belcar-race beloofd. Als je als rechtgeaarde autosportliefhebber zaterdag in Zolder aankomt en daar dan vaststelt dat van al dat moois zo goed als niets blijkt te kloppen; dan is dat wel een serieuze ontgoocheling. Zeker omdat het een jubileum-wedstrijd was (50e Belcar-race). Dit fenomeen, het aankondigen van dikke vedetten en dito wagens, is al jarenlang gekend in rallly en vooral rallycross; maar is wel nieuw voor circuitraces. Het spelletje is trouwens al enkele maanden bezig. Een kleine greep uit de gedane, maar niet nagekomen beloftes van 2003 : in de 24 Uren van Zolder zou er een Wieth-Ferrari en een fabrieks-TVR aan de start komen; Paul Belmondo Racing zou na het New Race Festival dit jaar zeker nog eens opnieuw deelnemen aan een wedstrijd; PSI zou dit jaar nog een come-back maken; Buurman zou na zijn crash met zijn Marcos voor het seizoeneinde opnieuw aan de start staan........... Akkoord, niet al deze kwakkels staan op rekening van de organisatie, maar toch... Veel leed zou verzacht kunnen worden als de organisatie de officiële website van de Belcar een beetje up to date zou houden. Als er daar regelmatig en betrouwbaar wat nieuws zou worden meegedeeld, zouden al die verzinsels geen eigen leven gaan leiden. Maar ook hier is het huilen met de pet op. Soms valt er maanden aan een stuk niets nieuws te lezen op die officiële site. Zoiets is toch wel een echte aanfluiting voor een professioneel en populair kampioenschap. Iemand moet de Belcar-mensen in Zolder eens dringend gaan wakker schudden, want ze zijn momenteel duidelijk verkeerd bezig. Misschien is dat wel iets voor de pers, Peter? |
Het staat toch echt op de enige echte Belcarsite:
Quote:
Nee, communicatie van de Belcar organisatie naar de fans toe is nou niet bepaald optimaal te noemen. Organisatie, U heeft een winter lang om uw zonden te overdenken ;) @ Peter Baert: Peter, was jij de initiatiefnemer voor de film en/of tv opnamen op de late zaterdagmiddag na de laatste training? Er werden onboard opnamen gemaakt in een Mini met een Kanaal Twee logo op de deur. |
Dat was de mini nr 2 van Mini belgium en Olivier Bertels reed daar mee (met iemand langs hem). Olivier was daar voor één of andere reportage over wat hij in het echte leven zoal doet.
Hij was nie de enige BV , ook Veronique de Kock was aanwezig en zij reed (in koers dan) met de mini nr4 oftwel de P-magazine mini :). |
Quote:
|
Quote:
|
Quote:
Geen van deze geruchten kwamen dus uit Zolder, toch even onderstrepen. Bovendien zou ik bij deze Zolder willen feliciteren met een geslaagd jaar en een geslaagde meeting. In vele andere landen benijden ze ons omwille van de kwaliteit van het veld, dixit onze hoofdredacteur! Tot op de 100ste wedstrijd, Joost ps. de beste stuurlui staan altijd (anoniem) aan de kant |
Quote:
Wat betreft al die spook-deelnemers, de roddels en tam-tam verhalen kunnen door de organisatie zeer eenvoudig de kop worden ingedrukt. Kwestie van een goede persverantwoordelijke........ Wat betreft al het lekkers van afgelopen weekend wat we niet te zien kregen (maar wel staat aangekondigd op belcar.com), jammer het zij zo..........maar communiceer dat dan op de juiste wijze naar buiten. Krijg je je ook niet al die verwijten en roddels. Desalniettemin, het was een mooi Belcar 2003. |
Quote:
Geachte Joost, Sinds de vroege jaren '70 volg ik de Belgische touringcarracerij van zeer nabij. Bijna 25 jaar lang ben ik aktief medewerker geweest van verschillende teams; eerst in de nationale sprintraces, later ook in Rétro, ASAF, Notap, VAS, BBL Cup, Carglass Cup en Touring Cup. Begin jaren '90 heb ik zelf als piloot met een eigen team enkele jaren deelgenomen aan de Touring Cup. Wegens veel te drukke beroepsbezigheden heb ik de laatste jaren mijn autosportaktiviteiten, helaas, moeten stopzetten. Dat neemt niet weg dat ik nog zeer goede contacten onderhoud met ettelijke mensen uit de aktieve racerij en nog steeds frequent bezoeker ben van trainingen en races in Zolder en Francorchamps. Neem gerust van mij aan dat, waar het de Belgische races betreft, ik met kennis van zaken spreek. Ik heb heus geen abonnement op "dailysportscar" nodig (hoe professioneel die site ook is) om te weten wat er reilt en zeilt in de Belgische paddocks. Ik heb geen zin om hier een polemiek op te starten. Jij kent mij niet, ik ken jou niet. Wat ik je wilde vragen is dit: veroordeel alsjeblieft geen mensen die je niet kent! Verder ben ik het volledig met je eens dat de Belcar een fantastisch kampioenschap is, dat ons ook in het buitenland (zelfs in Groot-Brittannië) benijd wordt. Helaas worden er het laatste jaar te veel wilde verhalen over gast-deelnames aan de Belcar rondgestrooid. Zoals ik al zei is de organisatie niet verantwoordelijk voor alle onzin die er verteld wordt. Feit blijft echter wel dat die organisatie voor de laatste wedstijd, via de officiële Belcar-site, zelf een paar kwakkels de wereld heeft ingestuurd. Het is duidelijk dat de Belcar-organisatie een probleem heeft met de communicatie en informatieverstrekking naar buitenuit. Je kan toch moeilijk zeggen dat de officiële site een toonbeeld van professionalisme is. Enige vorm van dynamisme zou hier wel op zijn plaats zijn. Beste voorbeeld is het wildste indianenverhaal van het seizoen 2003, de komst van de Wieth-Ferrari naar de 24 Uren. Via een kort en duidelijk communiqué op de Belcar-site had men dit onmiddellijk de kop kunnen indrukken. Nu doet men dat dus niet, Belcar.com zwijgt soms wekenlang in alle talen, en zo gaan die verzinsels een eigen leven leiden. Ik zou hierbij dan ook een oproep willen doen aan iedereen die met het lot van de Belcar begaan is. Hou alsjeblieft op met vertellen van onzin. Als je iets nieuws te melden hebt, maar je bent er niet 100% zeker van, zeg dat dan ook. De Belcar is veel te mooi om door wilde cowboyverhalen te laten kapotmaken. |
Beste,
ik wil helemaal geen gescheld, getier en geroep... Ik heb enkel willen onderstrepen dat de Belcar-organisatie in haar communicatie steeds ter goeder trouw is geweest en dat zij nooit wat dan ook met opzet heeft rondgestrooid. Ik zou hierbij nog enkele zaken willen verduidelijken: Primo, het is als inrichtende macht, organisatie, bestuur... quasi onmogelijk om vandaag de dag nog allesrecht te zetten of zelfs te ontkennen wat de ronde doet via radio tam-tam, het internet of welk medium dan ook. Zoals overal loopt ook de VZW achter het Belcar-gebeuren niet over van het personeel en deze mensen hebben dan ook wat beters te doen dan heler dagen geruchten de kop in te drukken. Het ware beter dat diegene die deze onzin verzint, al dan niet ter goeder of kwader trouw, zich daarvan onthoudt. Secundo, ook op deze site zijn al eens kwakkels verspreidt, laten we dus ook eens voor eigen deur vegen... Tertio, www.belcar.com; hier kan ik je grotendeels volgen. Dit communicatiemiddel is nooit een topprioriteit geweest van de organisatie en is dus ook al jaren het zwakke(re) broertje. Blijkbaar maakt de site geen deel uit van de prioriteiten van de organisator. Ik vermoed dat de overeenkomst met de huidige 'beheerders' van de site gebaseerd is op een ruilovereenkomst, wat nooit echt een verstandige keuze is. Misschien moet men maar eens overwegen om dit tegen betaling uit te besteden. Dit hoeft geen fortuinen te kosten en kan je imago alleen maar ten goede komen. Maar goed, wie ben ik om hierover te oordelen... Joost En Baron, dailysportscar biedt je echt wel meer dan alleen Belgische autosport ;) |
Als ik me niet vergis, dan was dit toch de topic over de Belcar Trainingen hé ? Of ben ik fout, want ik voel me echt niet helemaal meer thuis in deze topic...
|
Misschien kan één der beheerders een topic openen onder de noemer 'belcar communicatie' en alles ter zake verplaatsen?
Joost |
All times are GMT +2. The time now is 03:18. |
Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.