De Paddock

De Paddock (http://www.depaddock.eu/forum/index.php)
-   Belcar Original (http://www.depaddock.eu/forum/forumdisplay.php?f=18)
-   -   Belcar Master Trainingen (http://www.depaddock.eu/forum/showthread.php?t=6325)

mse 18-10-2003 14:49

Belcar Master Trainingen
 
De trainingen zijn net achter der rug. de viper van Kuismanen heeft de pole.
Onze BMW heeft de 3de plaats in de TB achter, vanbellingen en Dekeersmaeker.
Volledige stand via RIS of onze site

Cat-Seven 18-10-2003 14:56

De tijden van de Yaris en Mini Coopers zijn helemaal niet slecht vandaag ... komt dat door het droge, koude weer?

karld 18-10-2003 15:04

RTM RULES THE PORSCHES (http://www.rtm-racing.be)

Zaterdagmorgen: Qualif 1:
1 4 KUISMANEN P HASENBICHLER K Chrysler Viper GTA 1:31.689
2 31 PENDERS R GOOSSENS M Porsche 996GT3 GTB 1:32.110
3 14 Van SANDE L PALTTALA M Porsche 996 Bi GTA 1:32.376
4 2 DUPONT V BOUVY F Chrysler Viper GTA 1:33.310
5 5 SELLESLAGH P VANNNERUM M Corvette C5R GTA 1:34.717
6 19 de GROOT H van De HATERD T Marcos Mantis GTA 1:35.011
7 32 LAMOT F COUWBERGHS B Porsche 996GT3 GTB 1:35.307
8 20 VANIERSCHOT A VAN ROEY Porsche 993GT2 GTA 1:35.377
9 44 UGEUX S KUPPENS R Vertigo Streif GTB 1:35.771
10 18 VAN DONGEN D EUSER C Marcos Mantis GTA 1:36.558

Zaterdagmiddag Qualif 2:
1 4 KUISMANEN P HASENBICHLER K Chrysler Viper GTA 1:31.689 1:31.958
2 31 PENDERS R GOOSSENS M Porsche 996GT3 GTB 1:32.110 1:32.149
3 14 Van SANDE L PALTTALA M Porsche 996 Bi GTA 1:32.376 1:33.021
4 2 DUPONT V BOUVY F Chrysler Viper GTA 1:33.310 1:33.686
5 5 SELLESLAGH P VANNNERUM M Corvette C5R GTA 1:34.717 1:33.574
6 44 UGEUX S KUPPENS R Vertigo Streif GTB 1:35.771 1:33.594
7 18 VAN DONGEN D EUSER C Marcos Mantis GTA 1:36.558 1:34.602
8 19 de GROOT H van De HATERD T Marcos Mantis GTA 1:35.011 1:40.358
9 32 LAMOT F COUWBERGHS B Porsche 996GT3 GTB 1:35.307 1:35.637
10 20 VANIERSCHOT A VAN ROEY Porsche 993GT2 GTA 1:35.377 1:36.523
11 3 WAUTERS Ko WAUTERS Kr Porsche 996 Bi GTA 1:37.122 1:35.985
12 34 MENTEN J VERBERGT T Porsche 996 GT GTB 1:37.594 1:36.216
13 36 THIERS F THIERS H THIERS K Porsche 996GT3 GTB 1:37.050 1:37.614
14 40 LEFORT C LAMBERT Y Porsche 996GT3 GTB 1:38.282 1:37.633
15 92 RADERMECKER V MUYTJENS O Ford Mondeo SIL 1:39.242 1:37.716


1ste TB
16 72 VanBELLINGEN S LEYSSENS K BMW STW TB 1:39.605 1:39.376

1ste TA
19 51 THEUWS P DERDAELE P BMW E36 TA 1:41.749 1:40.584


timing bron RIS

fast freddy 18-10-2003 17:03

Quote:

Originally posted by Cat-Seven
De tijden van de Yaris en Mini Coopers zijn helemaal niet slecht vandaag ... komt dat door het droge, koude weer?
ik denk het wel...het weer is vandaag ideaal om te racen...koud weer (opitmale motor koeling).....koude piste...banden warmen minder snel op etc...

flugel 18-10-2003 17:25

Quote:

Originally posted by fast freddy
ik denk het wel...het weer is vandaag ideaal om te racen...koud weer (opitmale motor koeling).....koude piste...banden warmen minder snel op etc...
2 wagen van A+ die onder de 59 duiken in de yaris cup... goed geprepareerd blijkbaar

vertigo 18-10-2003 18:01

Ik heb alleen de 2de training van de Belcar vandaag kunnen meemaken en wat ik me dan afvraag is :
Waar is de Venturi , Mercedes CLK, Ford Mondeo Turbo, de Lamborghini Diablo en eventueel de Marcos LM600 van Euser.
Weet iemand meer hierover?

mse 18-10-2003 18:15

vertigo
Die Mondeo Turbo waarvan men spreek zou de onze (MSE)kunnen zijn. Wie het uitgebracht heeft dat wij gingen deelnemen was totaal verkeerd.
Wij zijn aan het proefdraaien op donderdagen om volgend jaar te starten in de Belcar. Van dit jaar is NOOIT sprake geweest

Wat de CLK betreft weet ik alleen dat deze op de donderdagtraing de motor heeft stuk gehad.

fast freddy 18-10-2003 18:16

joew...ik heb gelezen op de paddock (topic 50ste belcar race)
dat de clk de hele dag heeft binnen gestaan...zonder motor :frusty:
de venturi heeft wel deelgenomen aan de eerste qualify
stond voorlaatstes ofzo

van de rest...nix gezien of gehoord... :(

flugel 18-10-2003 18:30

eigenlijk wel ne goeie... schrijven ze dan iets in de krant over den belcar, lijkt 80% van hun berichtgeving volledig verkeerd te zijn! wie brengt dat eigenlijk allemaal naar buiten, als dit van de belcar organisatie uit is, tja niet verwonderlijk dat er dan zo weinig aandacht voor is...

PorscheGT 18-10-2003 18:39

euhm vandaag op zolder gezien= olivier de rijke van de zogenaamde tv-reeks in overall met helm vasthoudend... rijd hij dit weekend ergens mee ???

flugel 18-10-2003 18:47

Quote:

Originally posted by Marcosmeister
euhm vandaag op zolder gezien= olivier de rijke van de zogenaamde tv-reeks in overall met helm vasthoudend... rijd hij dit weekend ergens mee ???
met Lindsey zekers of hoe heette ze weer :D

PorscheGT 18-10-2003 18:51

:D :D of is hij gewoon ne mechanieker ofzo want ... ziedde toch nie elke dag eh .. weet iemand misschien hoe hij heet???

redje 18-10-2003 19:18

Quote:

Originally posted by Marcosmeister
euhm vandaag op zolder gezien= olivier de rijke van de zogenaamde tv-reeks in overall met helm vasthoudend... rijd hij dit weekend ergens mee ???
Seffes maken ze van de belcar en de promotiecups nog een hele show me BV's. :( :(

vertigo 18-10-2003 19:28

Merci voor de uitleg. Nu weet ik toch al wat meer van al die beloftes. Schandalig eigenlijk wel dat men zulke beloftes doet en dan niet nakomen. Maarja wie zijn fout is dit?

Steve 18-10-2003 19:48

Quote:

Originally posted by redje
Seffes maken ze van de belcar en de promotiecups nog een hele show me BV's. :( :(
Dat is toch al lang zo in de Belcar!

Als je ziet dat er zelfs ene gelijk frank molnar in meegereden heeft ..... zonde!!!

Dit is weeral eens een groot verschil met de Procar.

PorscheGT 18-10-2003 20:08

maar weet der nu uiteindelijk iemand wat die olivier daar in overall(lichtblauw met enkele "nieuwere" sponsers op) en helm kwam doen??

flugel 18-10-2003 20:49

Quote:

Originally posted by Marcosmeister
maar weet der nu uiteindelijk iemand wat die olivier daar in overall(lichtblauw met enkele "nieuwere" sponsers op) en helm kwam doen??
Manmanman... gij zijt echt wel geobsedeerd door dienen Olivier eh... diene kwam checken of het circuit geen nieuw wegdek nodig had, kwestie om er voor te zorgen dat em zelf nog werk heeft :)

PorscheGT 18-10-2003 21:42

zeer raar .. ziedde nie elke dag ne bv met ne overall en ne helm zonder zelf te rijden ...

Mark 18-10-2003 21:56

Enkele opmerlijke feiten uit de training:

- Van Roey / Vanierschot die in hun "oude 993 GT2" sneller zijn dan de RS en de Biturbo van AD.

- De Biturbo van het Sportspromo team die dik tien seconden trager is dan tijdens de 24U...............zie het al, andere rijders ;) Miste al die paarse Porsche :D

-Vandaag een geluidmeter meegenomen.....de 996 GT3 RS van Russell Racing en Ice Pol waren de toppers. Ice Pol zat op 102.6 db, plaats van de meting was aan de kanaalzijde ter hoogte van de houten schotten. Daar zitten nog heel wat metertjes zand tussen. Es kijken of we morgen dichterbij kunnen meten......

Bart.Vandecavey 18-10-2003 22:09

Quote:

Originally posted by Marshal

-Vandaag een geluidmeter meegenomen.....de 996 GT3 RS van Russell Racing en Ice Pol waren de toppers. Ice Pol zat op 102.6 db, plaats van de meting was aan de kanaalzijde ter hoogte van de houten schotten. Daar zitten nog heel wat metertjes zand tussen. Es kijken of we morgen dichterbij kunnen meten......

Dat is dan ook krak dezelfde auto hé...
(buiten enkele details)

A.J. 18-10-2003 22:49

Quote:

Originally posted by Steve
Dat is toch al lang zo in de Belcar!

Als je ziet dat er zelfs ene gelijk frank molnar in meegereden heeft ..... zonde!!!

Dit is weeral eens een groot verschil met de Procar.

Ja dat klopt : in de procar rijdt NIEMAND meer rond :D

Baron 19-10-2003 10:56

Quote:

Originally posted by vertigo
Ik heb alleen de 2de training van de Belcar vandaag kunnen meemaken en wat ik me dan afvraag is :
Waar is de Venturi , Mercedes CLK, Ford Mondeo Turbo, de Lamborghini Diablo en eventueel de Marcos LM600 van Euser.
Weet iemand meer hierover?

Ja, dat was ook voor mij een ontgoocheling. Van al die aangekondigde guests was er nauwelijks iets te zien.
De Venturi is er wel, maar heeft nauwelijks gereden. Cor Euser rijdt mee op een van de gele Nederlandse Marcossen en dus niet in zijn fluo LM 600. De Marcos van Buurman is zoals te verwachten, maar wel aangekondigd, niet aanwezig. De Lamborghini en Mondeo Turbo zijn er ook niet. De Stealth is vervangen door een Porsche. En bij de Deti-Mercedes is het "business as usual", dus een hoop geklungel en een wagen die wel mooi staat te blinken, maar niet rijdt.
Toch wel een serieuze onvoldoende voor de Belcar-organisatie! :no: Voor een jubileum-uitgave is dit wel een heel zwak beestje. Men had toch wel wat extra moeite mogen doen om een paar aantrekkelijke guests aan de start te krijgen.
Oh ja, er was wel een opvallende nieuwigheid. De Belcar-klunzen van 2003, Ceusters en Metior hebben hun beruchte blauwe 993 aan de kant gelaten en tuffen nu rond in de ex-Geboers GTA 996. :rolleyes: Ze maken zich nu nog meer belachelijk dan vroeger, want ze zijn nog steeds super-langzaam en met nog meer schrik in de broek dan voorheen rijden ze nog steeds dezelfde verkeerde lijnen. :mad:

Peter Baert 19-10-2003 12:29

Ik vind het jammer dat de boodschapper (zijnde "de pers") nu weer een beetje pispaal is, omdat een aantal "dikke bakken" dan toch niet van de partij zijn in Zolder.

Waar ontstaan die verhalen over deze of gene die misschien wel eventueel zal deelnemen, omdat hij ergens tijdens een training aan het werk is gezien?

Wel, die verhalen vind je meestal op een forum. :)
De ene heeft iets opgevangen/gehoord uit -meestal al- vierde hand, een tweede reageert, en we zijn vertrokken ...

En achteraf blijkt er niks van te kloppen.

Bovendien is er een groot verschil tussen een inschrijving en een effectieve deelname van een team/auto/rijder. Jaren geleden was dat ook al zo, maar gezien de "laag-drempeligheid" van internet worden dingen nu veel meer uitvergroot, met alle gevolgen vandien.

Dat geldt niet alleen voor Belcar Masters, dat is ook het geval met bvb. de Condroz-rally. Breng een bezoekje aan het forum van www.pitstop.tv en dan zul je merken dat zowat de halve rallywereld in het weekend van 15 en 16 november aan de start zal staan in Hoei. Tot de rally begint ...

Maar of dan "de pers" met de vinger moet gewezen worden ... ;)

Maarten 19-10-2003 13:08

Quote:

Originally posted by Marcosmeister
maar weet der nu uiteindelijk iemand wat die olivier daar in overall(lichtblauw met enkele "nieuwere" sponsers op) en helm kwam doen??
ik weet één ding en dat is dat olivier bertels deelgenomen heeft aan de laatste manche van de fun cup met een wagen van Van den Bossche uit Aartselaar! en ge moogt zeggen wat ge wilt, maar die kerel kan met een auto rijden zenne! In zijn eerste race met een fun cup ( ik weet niet of het zijn eerste race in zijn leven was maar soit) reed die kerel daar gewoon effe 3'08! Dat is een tijd waar ik een jaar over heb gedaan! En daarmee kan je vlot in de top 10 meedraaien bij ons! Zelfs David Croes kon bijna niet geloven wat hij zag! Dus over BV's kan gepalaverd worden, maar zoek hun achtergrond voor het BV-schap even op en dan kan je meer vertellen! Ik ben ook altijd skeptisch geweest tov van BV's in de autosport, maar olivier bertels/de rijcke heeft toch al iets gedaan in zijn leven in de autosport/karting of iets dergelijks! Hij had bv ook een chique gespoten helm mee, en dat heb je niet als je nog nooit iets in het milieu hebt gedaan!

Ik heb samen met olivier en jean louis meynart (heeft de pole gereden op 25u 2002 en 3de algemeen in 2003 miles) gereden in mijn laatste stint in het voorprogramma van de 2003 miles en ik wist toen nog niet dat hij die kerel was, maar amai mijn botten, ik heb er mijn handen mee volgehad! Jean lous en ik zijn in die laatste stint van de respectievelijk 17 en 18 plaats naar de 10 en 11de plaats gereden en olivier bertels (die volgens mij dezelfde is als de rijcke) reed de ganse tijd met ons mee! De kerel kan rijden, dat is mijn punt ...

Zoek tussen de deelnemers eens olivier bertels op en misschien vind je hem dan ...

greetz

maarten

Baron 19-10-2003 15:28

Quote:

Originally posted by Peter Baert
Ik vind het jammer dat de boodschapper (zijnde "de pers") nu weer een beetje pispaal is, omdat een aantal "dikke bakken" dan toch niet van de partij zijn in Zolder.


Beste Peter, ik denk dat in deze discussie niet zozeer op de pers dan wel op de organisatie van de Belcar wordt geschoten.
Zowel in de pers als op het internet waren er de voorbije week via voorbeschouwingen en entry-lists een aantal mooie extra's voor de Belcar-race beloofd. Als je als rechtgeaarde autosportliefhebber zaterdag in Zolder aankomt en daar dan vaststelt dat van al dat moois zo goed als niets blijkt te kloppen; dan is dat wel een serieuze ontgoocheling. Zeker omdat het een jubileum-wedstrijd was (50e Belcar-race).
Dit fenomeen, het aankondigen van dikke vedetten en dito wagens, is al jarenlang gekend in rallly en vooral rallycross; maar is wel nieuw voor circuitraces. Het spelletje is trouwens al enkele maanden bezig. Een kleine greep uit de gedane, maar niet nagekomen beloftes van 2003 : in de 24 Uren van Zolder zou er een Wieth-Ferrari en een fabrieks-TVR aan de start komen; Paul Belmondo Racing zou na het New Race Festival dit jaar zeker nog eens opnieuw deelnemen aan een wedstrijd; PSI zou dit jaar nog een come-back maken; Buurman zou na zijn crash met zijn Marcos voor het seizoeneinde opnieuw aan de start staan...........
Akkoord, niet al deze kwakkels staan op rekening van de organisatie, maar toch...
Veel leed zou verzacht kunnen worden als de organisatie de officiële website van de Belcar een beetje up to date zou houden.
Als er daar regelmatig en betrouwbaar wat nieuws zou worden meegedeeld, zouden al die verzinsels geen eigen leven gaan leiden. Maar ook hier is het huilen met de pet op. Soms valt er maanden aan een stuk niets nieuws te lezen op die officiële site.
Zoiets is toch wel een echte aanfluiting voor een professioneel en populair kampioenschap.
Iemand moet de Belcar-mensen in Zolder eens dringend gaan wakker schudden, want ze zijn momenteel duidelijk verkeerd bezig. Misschien is dat wel iets voor de pers, Peter?

Mark 19-10-2003 20:36

Het staat toch echt op de enige echte Belcarsite:

Quote:

Speciaal voor de 50ste koers zijn ook enkele gasten van de partij : Marc Neyens en Karl Jacobs rijden een schitterende Mercedes CLK voor. Er is een Ford Mondeo Turbo, de Lamborghini Diablo van Cédric Lorent en misschien de Marcos LM600 van Euser. Zolder belooft een feestelijk punt achter een boeiend seizoen te zetten. www.belcar.com
Ok, de LM600 onder voorbehoud maar de rest is toch zeker als ik de bovenstaande tekst lees. De Mondeo en de Diablo waren niet eens aanwezig. De CLK was er wel, helaas wegen technisch defect niet tot nauwelijks gereden.

Nee, communicatie van de Belcar organisatie naar de fans toe is nou niet bepaald optimaal te noemen. Organisatie, U heeft een winter lang om uw zonden te overdenken ;)


@ Peter Baert:

Peter, was jij de initiatiefnemer voor de film en/of tv opnamen op de late zaterdagmiddag na de laatste training? Er werden onboard opnamen gemaakt in een Mini met een Kanaal Twee logo op de deur.

R@ce@holiC 19-10-2003 22:00

Dat was de mini nr 2 van Mini belgium en Olivier Bertels reed daar mee (met iemand langs hem). Olivier was daar voor één of andere reportage over wat hij in het echte leven zoal doet.

Hij was nie de enige BV , ook Veronique de Kock was aanwezig en zij reed (in koers dan) met de mini nr4 oftwel de P-magazine mini :).

redje 19-10-2003 22:04

Quote:

Originally posted by R@ce@holiC
Hij was nie de enige BV , ook Veronique de Kock was aanwezig en zij reed (in koers dan) met de mini nr4 oftwel de P-magazine mini :).
Die ze op sierlijke wijze in de Chicane de bandenmuur in boorde en er precies niets mee inzat dat de wagen toch wel wat beschadigd was.

flugel 19-10-2003 22:11

Quote:

Originally posted by Peter Baert
Ik vind het jammer dat de boodschapper (zijnde "de pers") nu weer een beetje pispaal is, omdat een aantal "dikke bakken" dan toch niet van de partij zijn in Zolder.

Waar ontstaan die verhalen over deze of gene die misschien wel eventueel zal deelnemen, omdat hij ergens tijdens een training aan het werk is gezien?

Wel, die verhalen vind je meestal op een forum. :)
De ene heeft iets opgevangen/gehoord uit -meestal al- vierde hand, een tweede reageert, en we zijn vertrokken ...

En achteraf blijkt er niks van te kloppen.

Bovendien is er een groot verschil tussen een inschrijving en een effectieve deelname van een team/auto/rijder. Jaren geleden was dat ook al zo, maar gezien de "laag-drempeligheid" van internet worden dingen nu veel meer uitvergroot, met alle gevolgen vandien.

Dat geldt niet alleen voor Belcar Masters, dat is ook het geval met bvb. de Condroz-rally. Breng een bezoekje aan het forum van www.pitstop.tv en dan zul je merken dat zowat de halve rallywereld in het weekend van 15 en 16 november aan de start zal staan in Hoei. Tot de rally begint ...

Maar of dan "de pers" met de vinger moet gewezen worden ... ;)

Eigenlijk is het niet aan u om hier op te reageren, jij bent ongeveer "full time autosportjournalist" en weet wel waarover hij spreekt denk ik, ging hem bij mij enkel over het feit dat, als er dan al eens iets in de krant staat, het niet blijkt te kloppen. Ik vroeg mij enkel af wie hiervoor verantwoordelijk was, en ik het het antwoord gevonden in deze thread, de belcar organisatie dus :)

joost 19-10-2003 22:47

Quote:

Originally posted by Baron
Een kleine greep uit de gedane, maar niet nagekomen beloftes van 2003 : in de 24 Uren van Zolder zou er een Wieth-Ferrari en een fabrieks-TVR aan de start komen; Paul Belmondo Racing zou na het New Race Festival dit jaar zeker nog eens opnieuw deelnemen aan een wedstrijd; PSI zou dit jaar nog een come-back maken; Buurman zou na zijn crash met zijn Marcos voor het seizoeneinde opnieuw aan de start staan...........

Blijkbaar bent u bijzonder goed ingelicht, beter dan de pers en de organisatie zelf. Toch enkele opmerkingen, de Wieth Ferrari is een gerucht verspreid op internet waar Zolder niets mee te maken heeft, de TVR klopte volledig ware het niet dat TVR zelf op het laatste ogenblik en zonder te verwittigen zijn kat heeft gestuurd. De sponsor stond wel mooi te blinken in de paddock van Zolder, Belmondo heeft niets eens gereden op het NRF maar wel op de Nissan Open, alles draaide daarna rond budget, een euvel verbonden aan de huidige economische malaise, heeft de organisatie niets mee te maken. Dat Buurman zou terugkomen lijkt me onwaarschijnlijk gezien de wagen onmiddellijk is afgeschreven en dat is op de professionele pers ook gezegd (koop een abo) en het PSI gerucht kwam van een piloot zelf maar jammer genoeg heeft PSI beslist om enkel nog via klanten te rijden. Dit doen ze ook in Frankrijk waar ze, bij wijze van service zelfs een piloot leveren...
Geen van deze geruchten kwamen dus uit Zolder, toch even onderstrepen.
Bovendien zou ik bij deze Zolder willen feliciteren met een geslaagd jaar en een geslaagde meeting. In vele andere landen benijden ze ons omwille van de kwaliteit van het veld, dixit onze hoofdredacteur!
Tot op de 100ste wedstrijd,

Joost

ps. de beste stuurlui staan altijd (anoniem) aan de kant

Mark 20-10-2003 19:26

Quote:

Originally posted by joost
In vele andere landen benijden ze ons omwille van de kwaliteit van het veld, dixit onze hoofdredacteur!

Volledig mee eens, na het frans GT kampioenschap zou ik niet weten welk nationaal kamioenschap in Europa zo'n veld heeft.

Wat betreft al die spook-deelnemers, de roddels en tam-tam verhalen kunnen door de organisatie zeer eenvoudig de kop worden ingedrukt. Kwestie van een goede persverantwoordelijke........

Wat betreft al het lekkers van afgelopen weekend wat we niet te zien kregen (maar wel staat aangekondigd op belcar.com), jammer het zij zo..........maar communiceer dat dan op de juiste wijze naar buiten. Krijg je je ook niet al die verwijten en roddels.

Desalniettemin, het was een mooi Belcar 2003.

Baron 22-10-2003 23:28

Quote:

Originally posted by joost
Blijkbaar bent u bijzonder goed ingelicht, beter dan de pers en de organisatie zelf. .....en dat is op de professionele pers ook gezegd (koop een abo).....

ps. de beste stuurlui staan altijd (anoniem) aan de kant

........



Geachte Joost,

Sinds de vroege jaren '70 volg ik de Belgische touringcarracerij van zeer nabij. Bijna 25 jaar lang ben ik aktief medewerker geweest van verschillende teams; eerst in de nationale sprintraces, later ook in Rétro, ASAF, Notap, VAS, BBL Cup, Carglass Cup en Touring Cup. Begin jaren '90 heb ik zelf als piloot met een eigen team enkele jaren deelgenomen aan de Touring Cup. Wegens veel te drukke beroepsbezigheden heb ik de laatste jaren mijn autosportaktiviteiten, helaas, moeten stopzetten. Dat neemt niet weg dat ik nog zeer goede contacten onderhoud met ettelijke mensen uit de aktieve racerij en nog steeds frequent bezoeker ben van trainingen en races in Zolder en Francorchamps. Neem gerust van mij aan dat, waar het de Belgische races betreft, ik met kennis van zaken spreek. Ik heb heus geen abonnement op "dailysportscar" nodig (hoe professioneel die site ook is) om te weten wat er reilt en zeilt in de Belgische paddocks. Ik heb geen zin om hier een polemiek op te starten. Jij kent mij niet, ik ken jou niet. Wat ik je wilde vragen is dit: veroordeel alsjeblieft geen mensen die je niet kent!
Verder ben ik het volledig met je eens dat de Belcar een fantastisch kampioenschap is, dat ons ook in het buitenland (zelfs in Groot-Brittannië) benijd wordt.
Helaas worden er het laatste jaar te veel wilde verhalen over gast-deelnames aan de Belcar rondgestrooid. Zoals ik al zei is de organisatie niet verantwoordelijk voor alle onzin die er verteld wordt. Feit blijft echter wel dat die organisatie voor de laatste wedstijd, via de officiële Belcar-site, zelf een paar kwakkels de wereld heeft ingestuurd.
Het is duidelijk dat de Belcar-organisatie een probleem heeft met de communicatie en informatieverstrekking naar buitenuit. Je kan toch moeilijk zeggen dat de officiële site een toonbeeld van professionalisme is. Enige vorm van dynamisme zou hier wel op zijn plaats zijn. Beste voorbeeld is het wildste indianenverhaal van het seizoen 2003, de komst van de Wieth-Ferrari naar de 24 Uren. Via een kort en duidelijk communiqué op de Belcar-site had men dit onmiddellijk de kop kunnen indrukken. Nu doet men dat dus niet, Belcar.com zwijgt soms wekenlang in alle talen, en zo gaan die verzinsels een eigen leven leiden.
Ik zou hierbij dan ook een oproep willen doen aan iedereen die met het lot van de Belcar begaan is. Hou alsjeblieft op met vertellen van onzin. Als je iets nieuws te melden hebt, maar je bent er niet 100% zeker van, zeg dat dan ook. De Belcar is veel te mooi om door wilde cowboyverhalen te laten kapotmaken.

joost 23-10-2003 19:55

Beste,

ik wil helemaal geen gescheld, getier en geroep...
Ik heb enkel willen onderstrepen dat de Belcar-organisatie in haar communicatie steeds ter goeder trouw is geweest en dat zij nooit wat dan ook met opzet heeft rondgestrooid.
Ik zou hierbij nog enkele zaken willen verduidelijken:
Primo, het is als inrichtende macht, organisatie, bestuur... quasi onmogelijk om vandaag de dag nog allesrecht te zetten of zelfs te ontkennen wat de ronde doet via radio tam-tam, het internet of welk medium dan ook. Zoals overal loopt ook de VZW achter het Belcar-gebeuren niet over van het personeel en deze mensen hebben dan ook wat beters te doen dan heler dagen geruchten de kop in te drukken. Het ware beter dat diegene die deze onzin verzint, al dan niet ter goeder of kwader trouw, zich daarvan onthoudt.
Secundo, ook op deze site zijn al eens kwakkels verspreidt, laten we dus ook eens voor eigen deur vegen...
Tertio, www.belcar.com; hier kan ik je grotendeels volgen. Dit communicatiemiddel is nooit een topprioriteit geweest van de organisatie en is dus ook al jaren het zwakke(re) broertje. Blijkbaar maakt de site geen deel uit van de prioriteiten van de organisator. Ik vermoed dat de overeenkomst met de huidige 'beheerders' van de site gebaseerd is op een ruilovereenkomst, wat nooit echt een verstandige keuze is. Misschien moet men maar eens overwegen om dit tegen betaling uit te besteden. Dit hoeft geen fortuinen te kosten en kan je imago alleen maar ten goede komen. Maar goed, wie ben ik om hierover te oordelen...

Joost
En Baron, dailysportscar biedt je echt wel meer dan alleen Belgische autosport ;)

Mistery 23-10-2003 19:58

Als ik me niet vergis, dan was dit toch de topic over de Belcar Trainingen hé ? Of ben ik fout, want ik voel me echt niet helemaal meer thuis in deze topic...

joost 23-10-2003 19:59

Misschien kan één der beheerders een topic openen onder de noemer 'belcar communicatie' en alles ter zake verplaatsen?

Joost


All times are GMT +2. The time now is 03:18.

Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.