![]() |
Welke wagen zouden jullie het liefst op het asfalt zien voor BRI ?
Niet dat het doorslaggevend zal zijn, maar deze liggen in de bovenste schuif voor 2004. De ene al meer dan de andere wat ons betreft, maar we horen graag ieders mening.
|
Die S4 zou ik het liefst zien rijden. Je ziet ze trouwens bitter weinig. Qua prestaties weet ik niet wat te denken, maar als je die nog wat op kietelt zal je toch met enige pk's kunnen uitpakken denk ik... :D
Zo een Mondeo kan ook bloedmooi zijn! Ik was er een goed jaar geleden niet echt goed van als de williams mondeo daar in meuzelen lag aan Bolderberg... :rolleyes: Probeer in elk geval om een knoert van een uitlaat à la "Moskovskaya" in het midden van de passagiersdeur te planten, het staat ongelofelijk cool op foto :D Succes! |
Mwah, geef mij maar een Nissan Primera.......die past goed bij de camping sfeer van Circuit Zolder;) :D
|
Ik heb de Mondeo gekozen,eigenlijk gewoon afgegaan op de ouderdom,die is van 2000 en dus recenter.
|
Ik ga voor de mondeo (h)
|
Is dat toevallig die Primera waarmee Bart Mampaey nog de 24U van Spa heeft gereden?? (4de achter 3 Peugeots, als ik me goed herinner)
|
Morgen zal ik hier de foto's plaatsen mannen, zowel van de body als de technische snufjes van de wagens.
Wat jullie niet weten is dat er prijsverschil tussen de 5 wagens varieert tussen de 37 en de 100.000 euro. Rara, wie kan ze in de juiste volgorde zetten. Klein wedstrijdje : winnaar ontvangt een Speedlovers halssleutelhanger :) Op het einde van het verhaal zal ik mijn mening eens geven over de 5 wagens. Nog nooit in mijn leven was de zoektocht naar een wagen zo een hel, wetende dat we einde eens over een sponsor beschikken. Iets origineel is de eerste vereiste voor ons, maar de prijs en de spare parts moeten natuurlijk een beschikbaar en betaal zijn he mannen, we moeten dus met verschillende factoren rekening houden. |
Quote:
|
hey! d'r rijdt al een Primera rond in het DutchSupercarChallenge. dus doe mij maar een mondeo... of jou dan...
|
Heb voor de Porsche 993 gestemd. Een Porsche blijft mijn voorkeur meedragen, een Porsche hééft net dat ietsje veel meer ziel. Ik zal het immer de mooiste sportkar vinden.
|
maar d'r rijden er al zoveel van! :kots smilie:
|
AUDI S4 ( bijna onmogelijk ) =>5
Porsche 993 =>4 Nissan Primera ( Ex BBTC 1997 ) =>3 Ford Mondeo ( Ex BTTC 2000 ) =>2 Volvo s 40 ( Ex BTTC 1997) =>1 Ik ga vollenbak voor de halssleutelhanger ;) |
1. Audi S4
2. Porsche 993 3. Nissan Primera (heb ik op gestemd) 4. Volvo S40 5. Ford Mondeo (ze doen zo'n acties bij Ford, die moet het goedkoopst zijn :D) |
doe mij maar zo een S4
|
Bwa pakt maar nen niet te dure, dan kunt ge met den overschot mijn zitje voor volgend jaar ook betalen :D
Nee ff serieus, doe mij ook maar een S4 (nieuw model liefst) en anders een porsche, de andere modellen zeggen met niet zoveel... FF |
Quote:
1) Audi S4 (indien volgens Fia-reglement) 2) Ford Mondeo 3) Volvo S40 4) Porsche 993 5) Nissan Primera Gokje :) |
nissan primera.
|
De enige wagen in dit lijstje die zal presteren in de TC is de Porsche. De andere wagens zijn sprint auto's waar weinig en enkel peperdure wisselstukken voor te vinden zijn. Ook wat betreft het geluid wordt het heel moeilijk om de Mondeo, S40 en Primera in orde te krijgen met een snelle motor.
De audi lijkt ook tof maar wordt moeilijk wegens geen steun dus schiet de Porsche enkel over om veel plezier te combineren met mooie resultaten. Zeker omdat jullie de ambitie hebben om verschillende 24u races te rijden. De 2004 miles mag je dan wel niet rijden maar ter vervanging kan je misschien de 24 uren van Bathurst gaan rijden :D |
Ik snap je redenering Andy, maar ze zijn zo mooi en we hebben massa's wisselstukken dus ik denk dat we het gaan proberen. DB is al geen probleem meer.
|
Ik heb voor de S40 gekozen en wel om volgende redenen:
- die S40-versie is nog steeds te koop (de nieuwe is wel onderweg), de nieuwe kop- en achterlichten erop en je hebt precies de versie die nu in de toonzalen staat - Volvo beschikt in andere modellen over geschikte motoren ( in de S60 bvb een 250 pk versie) - er loopt een Belg, genaamd Vincent R., die de nodige ervaring heeft met het afstellen van die auto ;) - de Mondeo en de Primera staan qua design heel ver af van hun huidige versies, Ford en Nissan zijn een heel andere weg ingeslagen Just my humble opinion :) De enige reden waarom ik hem niet zou kopen is dat de Ford 3 jaar jonger is... Misschien in Genk een kas gaan halen, kooi erin laten zetten en overbouwen ;) |
Mijn gokje voor de sleutelhanger..............beginnen met de duurste:Audi,Ford,Porsche,Volvo,Nissan.
Porsche is volgens mij wel de meest geschikte wagen om Tc te rijden als men geen grote veranderingen(dure) doet aan de wagen.Maar er rijden al zoveel Porsches in de uithouding...... In elk geval wacht ik vol ongeduld tot Driesco hier bevestigd welke wagen het nu word en wens ik hem veel succes toe voor volgend jaar.Greetz. |
De S4 zou ik graag willen zien rijden, gewoon voor de exclusiviteit alleen al. Maar indien onmogelijk misschien de Porsche??
Ik ken de reeds vernoemde Primera van RBM van héél dichtbij. Geen slechte auto's maar... waarmee haalde RBM altijd zijn beste prestaties in België??? Een auto die niet in het lijstje staat :confused: Waarom geen BMW Driesco? 320, 325, M3, Z3 M5,... keuze genoeg! In ieder geval zou ik kiezen voor een achterwielaandrijver. 2 wielen voor te sturen en 2 wielen voor aan te drijven vind ik nog altijd beter verdeeld dan 2 wielen die alles moeten doen en 2 wielen die de alleen de vooras moeten volgen. In ieder geval veel succes en plezier. |
Als ik zoals bij elkaar neem lijkt een 2000 of 2001 Alfa Romeo 156 de beste keuze. Een 2.5 V6 (standaard 192 pk) laten bewerken, gaat ook vooruit denk.
|
Uitgesloten die Alfa ! Conickx zit trouwens op het goede spoor qua denkwijze op zoek naar de BRI wagen ! Zo denk ik er ook over, maar ja wie ben ik he.
|
Driesco, jij kan er wat van...
wanneer gaan we eindelijk weten welke raket aan de start gaat brengen? |
Beetje spanning in houden hé, is voor ons trouwens ook geen eenvoudige klus. Maar ga er maar vanuit dat het een beauty zal worden. Laat ons afspreken dat jullie alles eind deze maand weten. Wat mij betreft ben ik er uit over welke wagen. Nu zijn we in de fase dat we op zoek zijn naar een 2de piloot, vandaar het oponthoud.
|
Ik heb op de mondeo gestemd
|
Quote:
|
Naar mijn mening is de enige realistische wagen de Porsche 993. De andere wagens vragen ofwel zelf ontwikkelingswerk (S4) wat meestal te duur of te ingewikkeld is, ofwel zijn ze zeer fragiel en niet echt op endurance getrimd. Waarom wordt er niet gedacht aan een Mosler of een TVR? Vooral de eerste wagen is relatief betaalbaar en betrouwbaar. Er staan er trouwens enkele te koop.
Joost |
Juist, en de onderdelen van die wagens geven ze weg voor een prikje :no: Trouwens heel veel mensen die aan deze wagens kunnen werken in België ken ik niet.
geef eens een prijsindicatie Joost |
Perspective Mosler For Sale
Pascal Bussy at Perspective Racing offers the team’s Mosler MT900R for sale, at €150,000, ready to go, with a lot of spare parts included. This is the GTS winner at Daytona this year, driven by Joao Barbosa, Andy Wallace, Michel Neugarten and Jerome Policand. The car’s most recent race was the Proximus 24 Hours at Spa, where the car qualified in 2:27.129. Contact Pascal Bussy - Technical manager of Perspective Racing pascalbussy@aol.com 033 6 14 424 424 (cell.) 0033 1 64 90 73 44 (fax) |
ORECA Viper - GTS-R Chassis No. C37
Wide tracked from Carsport Holland, Ricardo sequential Gearbox, Big Wing, Moton Dampers, DNA60 viscous differential, Pi telemetry, Engine 6 hours. £150,000.00 Sterling Also AvailAble Viper GTO car built from road chassis with Oreca parts, Tremac gearbox, DN60 Differential, Oreca body panels. Would break to make an ideal GT spares package. £65,000.00 Sterling Large Chrysler Viper spares package including engine, gearboxes, wheels, bodywork etc available at extra cost. Price & further details on application. More details & pictures on www.pointpreparation.fsnet.co.uk Telephone : +44 (0)1606-810800 Evenings : +44 (0)1606-301637 |
TVR Tuscan Challenge Car
1996 built car originally raced by Jamie Campbell-Walter, but totally re furbished in 2003. New bodywork all round, immaculate in signal black. PAS, floor mounted pedals, full STACK system, full 2003 Tuscan challenge spec, ready to race, nothing further to pay out for. Price subject to VAT. Price: £17,500 Contact: Rod Barrett (Surrey) Phone: +44 (0)1252 735185 Email: rod@hawthornsmotorsport.com Website: www.hawthornsmotorsport.com |
Vooral die Tuscan is toch leuk...zeker in de regen, dan je je amuseren Dries!
|
Joost,
Als autosport-liefhebber zou u toch moeten weten dat geen enkele van die wagens die je hier voorstelt in de Touring Cup mogelijk zijn omwille van de geluidsnorm. Ik zie dan ook geen enkele relevantie van de door u geposte wagens met de zoektocht van Driesco naar een wagen voor de Touring Cup. Afgezien van deze off-topic bijdrage wil ik ook nog opmerken dat 4 opeenvolgende posts binnen de 3 minuten best gegroepeerd kunnen worden in 1 post. Hierdoor kan vermeden worden dat weer een reeks paddockers aanvallen krijgen van acute hoofdpijn door uw opvallende oranje rechthoek. |
Quote:
|
Well Well,
Mister Custers looks to becoming a used race car dealer. Remember Bernard E. got going the same way and where is he now... As for Driesco's quest, I'm sorry to say, that some of you are right. A BTCC car in TC is not one of his best and brightest toughts. But then he seems to have a golden hand at finding a lot of money. He'll need it with those cars. Another question I have, and PLEASE DO NOT GET ME WRONG ! Is he prepared for the challenge from Clio Cup to Full Group A BTCC Challenger and this in a pack of let's say 50 other cars. There are other and better options out there, you just have to look for them !!! |
Die mondeo ... BTTC 2000 .. kunnen jullie geen simpele EX Works vauxhaul op de kop tikken ??? da zou wel ferm zijn
|
De kogel is door de kerk, wij hebben een wagen. Wel nog geen 2de piloot en de Clio is verkocht maar de koper wil dat wij hem servicen en verhuren naar andere TC teams.
Onze keuze, en gene zever over wel of niet kunnen besturen :) , duur of niet duur, het is de Volvo geworden. Technische info, foto's en alle info betreffende BRI zullen jullie morgen op onze nieuwe websitepagina kunnen vinden. Een goede keuze of niet, geloof me vrij, we hebben alle keuzes goed onder handen genomen en zeer punctueel te werk gegaan. We gaan de bestaande Volvo updaten voor endurance, zoals we destijds voor de clio deden. Pakweg 2 jaar gelden geloofde ook niemand in het ombouwen van een sprintclio naar een endurance Clio en ik denk dat we op 2 jaar de critcasters wel de mond gesnoerd hebben met onze resultaten. We hebben alls dubbel ( misschien wel nodig ), maar de kans dat er in onze box 2 volvo's gaan staan is dus niet ondenkbaar. Voila, ben blij dat deze zever van de baan is, nu op zoek naar een 2de piloot. Chris Voet zal derde piloot worden om ons bij te staan tijdens de 24h races die we rijden. Nu nog links leren schakelen, want de stoel staat rechts :) http://store4.yimg.com/I/autofanatics1_1767_16864886 Punt. |
Schone keuze.
|
All times are GMT +2. The time now is 13:24. |
Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.