De Paddock

De Paddock (http://www.depaddock.eu/forum/index.php)
-   Belcar Original (http://www.depaddock.eu/forum/forumdisplay.php?f=18)
-   -   Schnitzer M3 GTR...minimaal één Belcar race in 2004 (http://www.depaddock.eu/forum/showthread.php?t=6640)

Mark 10-12-2003 19:02

Schnitzer M3 GTR...minimaal één Belcar race in 2004

Vers van de pers, in de Autosport van 11-12-03 staat het goede nieuws te lezen dat de Schnitzer M3-GTR's minimaal één race moeten rijden in de Belcar, dit om in aanmerking te komen voor de national class van de 24 Uur van Spa.

Ach, u hoort mij niet klagen......................

E.e.a. zou betekenen dat ik die bakjes komend jaar minimaal 3 keer zie, 24U Nurburgring & Spa en dan de Belcar. :) Le Mans 2004 slaan we maar eens over............

Moet zeggen, dat online bladeren in de Autosport is een welkome aanvulling.

Scapa 10-12-2003 19:19

Wij gaan de uitdaging aan :D

Prachtig, ongeloofelijk, woorden schieten te kort moest het kloppen. Vermoed dat het dan de 4u-race wordt in Juni, valt tussen de twee 24u races en is in Spa.

joost 10-12-2003 19:34

Even de advocaat van de duivel spelen; stel de M3 komt naar een willekeurige Belcar wedstrijd, schrijft zich in en valt volgense de huidige reglementen in de (Guest) Touring klasse. Volstaat zoiets dan om in de 24 uren van Spa startgerechtigd te zijn? Kies je dan veiligheidshalve niet voor de Spaanse GT races of het Britse kampioenschap? Kijk ik hier iets over het hoofd? mag ik een redeneerfout?
En vergeet vooral niet, het blijven eigenlijk geruchten. Laten we dit niet voor 100% waar aannemen.

Joost

R@ce@holiC 10-12-2003 19:46

Zou prachtig zijn !!! Ik zie het eerder nog niet rap voorvallen :(. Zou perfect zijn om het niveau te vergelijken :)

Pascal 10-12-2003 19:49

Quote:

Originally posted by joost
Even de advocaat van de duivel spelen; stel de M3 komt naar een willekeurige Belcar wedstrijd, schrijft zich in en valt volgense de huidige reglementen in de (Guest) Touring klasse. Volstaat zoiets dan om in de 24 uren van Spa startgerechtigd te zijn? Kies je dan veiligheidshalve niet voor de Spaanse GT races of het Britse kampioenschap? Kijk ik hier iets over het hoofd? mag ik een redeneerfout?
En vergeet vooral niet, het blijven eigenlijk geruchten. Laten we dit niet voor 100% waar aannemen.

Joost

En dan mijn redenering. Testen in Spa kan iets meer opleveren wat voorbereiding op de 24Hr van Spa dan op één of ander Spaans of Brits circuit.

Wat dacht je daarvan ?

C U

Scapa 10-12-2003 19:58

Testen in Spa doen ze sowieso denk ik. Vorig jaar hebben ze er zelf al getest... Joost heeft wel een punt: ik denk niet dat het volstaat om 1 race mee te rijden in de Belcar om te mogen starten in Spa. In het Spaans GT-kampioenschap volstaat dit wel dacht ik.

Mark 10-12-2003 20:21

Quote:

Originally posted by stijnconinx
Testen in Spa doen ze sowieso denk ik. Vorig jaar hebben ze er zelf al getest............
Wat heet testen, een van de Mullers heeft er zelfs een M3-GTR finaal afgeschreven! Niet meer voor herstelwerkzaamheden geschikt dat chassis!

Of het een gerucht is? Weet niet, het stukje was niet in die trant geschreven.........kwam redelijk zeker over. Zal kijken of ik het bewuste stukje (later vanavond) kan onderwerpen aan een "sleur & pleur" actie :D

pipo 10-12-2003 20:31

Het was niet Muller maar Boris Said. De sessie heeft 2 uur stilgelegen toen. Maar, als ze meedoen in de Belcar voor 1 race in touring, en dan de 24 uren van spa, wilt dat ook zeggen dat ELKE touring auto kan meedoen in Spa, ongeacht de of het een GT of Touring auto is. En in de Belcar, inschrijven als guest GT of Touring? Stof tot nadenken.

R@ce@holiC 10-12-2003 20:44

Is er een onderscheid tussen guest GT en guest Touring? ik dacht dat dat gewoon 1 "Guest" klasse was :)

Werner333 10-12-2003 21:37

Quote:

Originally posted by pipo
Maar, als ze meedoen in de Belcar voor 1 race in touring,
:no: :no: :no:
Deze wagen is een GT, geen touringcar.

Raceboy 10-12-2003 21:44

Quote:

Originally posted by Werner333

Het belcar reglement zegt anders.

Werner333 10-12-2003 21:48

Details details ....... :D :D :D

Giovanni 10-12-2003 21:52

Quote:

Originally posted by Werner333

Dat zal van de organisatie afhangen !
Waarom trouwens speculeren over een "guest" deelname ?
Ik denk niet dat Schnitzer er van wakker zal liggen om een vaste inschrijving te doen en dan maar 1 race te rijden.
Die kerels geven dat inschrijvingsgeld uit aan borrelnootjes tijdens een race week-end !!!
En, dan de klasse nog.
Als ze een GT zijn zet dit de deur open naar andere GT deelnames.
G&A, Carlier, RaceProjects en zelfs Deti kunnen in die geest ook aan de GT races deelnemen ...

Mark 10-12-2003 23:56

Quote:

BMW to enter M3s for Spa

BMW WILL enter two V8-powered M3 GTRs in the 2004 Spa 24 Hours.

The Munich marque will dovetail an attackon the Belgian race, a round of the FIA GT Championship, with a repeat assault on the Nürburgring 24 Hours. Works team Schnitzer will again run the campaign.

BMW sports boss Mario Theissen said: “The Spa 24 Hours is up there with the Nürburgring race as one of the traditional long-distance events in Europe. It makes sense for us.”

The M3 GTRs will be entered for Spa in the invitational class and it is expected Schnitzer will take in at least one round of the Belgian Belcar GT series to qualify.
FIA GT boss Stephane Ratel confirmed the M3 GTR, which won the ’01 American Le Mans Series, could compete at Spa.
“We want diversity,” he said. “That’s why we have the invitational class. BMW will be good for the race.” Ratel said he expected an FIA GT-spec car to win. “The BMW is between one of our GTcars and an N-GT, so unless all the GT teams shoot themselves in the foot, one of them should win,” he said. Autosport issue 11-12-03

Scapa 11-12-2003 01:41

Mijn vermoedens komen dus uit. BMW beschikt over de nodige garanties, ze komen niet als ze niet vooraan kunnen rijden. De eerste stap richting homologatie van de M3 als N-GT in 2004 of 2005? ;)

Baron 11-12-2003 09:28

Quote:

Mijn vermoedens komen dus uit. BMW beschikt over de nodige garanties, ze komen niet als ze niet vooraan kunnen rijden. De eerste stap richting homologatie van de M3 als N-GT in 2004 of 2005? ;)
Ik hoop dat je gelijk hebt, maar ik vrees ervoor.
Lees de woorden van Ratel nog eens. Tussen de lijnen door kan je toch verstaan dat hij er vanuit gaat dat een FIA-GT moet winnen.

Bart.Vandecavey 11-12-2003 21:33

Quote:

Bij hen staat dat dan voor Not a GT :)

Mark 11-01-2004 20:26

Hmmmmmmm, zou Seat dezelfde truuk doen?

Quote:

Seat Motorsport zal in 2004 met 2 Seat Cupra GT's aan de start verschijnen van de FIA GT 24 uur van Spa-Franchochamps, zo meldt het team aan de vooravond van het nieuwe jaar.

http://www.racefriends.com/nl/fiagt/...ges/gt_new.jpg

Hiermee bevestigd het team de geruchten die al enkele weken de ronde deden en laat de Spaanse constructeur eens te meer zien dat het zich serieus wil profileren als een sportief merk.

De auto, die vooralsnog nog niet als straatversie te koop is, heeft veel interesse gekweekt in de diverse nationale kampioenschappen. De Cupra GT mag echter niet aan het FIA GT kampioenschap deelnemen omdat hiervoor een straatversie gebouwd moet worden, en in een beperkte oplage worden verkocht. Hierdoor is het team dus genoodzaakt zich in te schrijven onder de Nationale GT categorie, waarin ook de twee fabrieks BMW's zich bevinden, evenals een aantal andere interessante auto's.

Hoe dan ook, met de inschrijving van de twee Seat's, waarvoor nog geen rijders
benoemd zijn, lijkt de 24 uur van Spa weer een toprace te gaan worden.
http://www.racefriends.com/
Nationale klasse, dan moeten ze dus ergens race rijden in een nationaal GT Kampioenschap. Nu lijkt het Spaans GT kampioenschap mij de meest logische keuze...............maar die rijden geen 4 uur aan 1 stuk ;)

Mark 11-03-2004 21:10

Quote:

Even de advocaat van de duivel spelen; stel de M3 komt naar een willekeurige Belcar wedstrijd, schrijft zich in en valt volgense de huidige reglementen in de (Guest) Touring klasse. Volstaat zoiets dan om in de 24 uren van Spa startgerechtigd te zijn? Joost
Ja dus

Quote:

Kies je dan veiligheidshalve niet voor de Spaanse GT races of het Britse kampioenschap? Kijk ik hier iets over het hoofd? mag ik een redeneerfout?
Joost

Blijkbaar..............

Quote:

Joost

Geen kwakkel dus, er zijn van die bronnen die redelijk betrouwbaar zijn, blaadje bestaat pas vijftig jaar ;)

Snelle Japie 11-03-2004 23:20

Dit staat op de site van pitstop.tv
BMW Motorsport heeft zich ingeschreven voor de Belcar 2004. BMW gaat niet het volledige kampioenschap afwerken, de constructeur ziet de Belcar als een voorbereiding voor de M3 GTR op de 24 Uren van Francorchamps.

BMW Motorsport prijkt dus op de voorlopige lijst van inschrijvingen voor de Belcar 2004, die vanmiddag tijdens een persconferentie in Zolder is vrijgegeven. BMW heeft 2 exemplaren van de M3 GTR ingeschreven voor Jörg en Dirk Müller. De twee tweede rijders zijn nog niet bekend.

Vermoedelijk komt BMW testen tijdens de Spa Euro Race over 4 uur en de Eiffelrennen op de Nürburgring.

Scapa 15-03-2004 21:26

Quote:

Originally posted by Snelle Japie
Vermoedelijk komt BMW testen tijdens de Spa Euro Race over 4 uur en de Eiffelrennen op de Nürburgring.
Ben eens benieuwd. Wat die tweede race betreft heeft iemand anders op Depaddock hier andere geruchten opgevangen ;) In ieder geval: gewoon prachtig dat ze de Belcar uitkiezen om te rijden, we're so lucky!

FIRE 15-03-2004 21:45

Quote:

Ben eens benieuwd. Wat die tweede race betreft heeft iemand anders op Depaddock hier andere geruchten opgevangen ;) In ieder geval: gewoon prachtig dat ze de Belcar uitkiezen om te rijden, we're so lucky!
Dat ze Spa Euro Race gaan rijden is natuurlijk vrij logisch, het is immers een goede voorbereiding op de 24 uren. Voor de Eiffelrennen zou je hetzelfde kunnen zeggen. Maar nietemin het is natuurlijk zeer mooi voor Belcar om 2 van die BMW's in je startveld te hebben.

laurent 16-03-2004 12:53

Is er iemand naar Spa voor die testen?

Scapa 16-03-2004 13:25

Ik niet in ieder geval. Om dat met het fietske te doen is het mij iets te ver en met het openbaar vervoer :rolleyes: Zou anders wel graag gaan :frusty:

moore 16-03-2004 16:40

Quote:

Originally posted by laurent
Is er iemand naar Spa voor die testen?
ik ben donderdag in spa :)

Scapa 16-03-2004 18:59

Quote:

BMW unveils Nurburgring plans

BMW Motorsport has confirmed its driver line-up for the two M3 GTRs it will campaign in this year's Nurburgring 24 Hour race, which takes place on June 12/13.

The German manufacturer suffered ignominy at the start of last year's event when both its cars suffered gearbox failures on the first lap. Both cars returned to the race and set the pace but crashed out during the night. Now BMW plans to make up for its defeat to eventual winners Opel last year with an all-star driver line-up.

BMW Deutschland ETCC drivers Dirk Muller and Jorg Muller will team up alongside veteran ace Hans Stuck in one of the Schnitzer Motorsport-run developments of the 2001 ALMS GT championship-winning car, while NASCAR super-sub, and former ALMS PTG BMW driver Boris Said will partner ex-F1 driver Pedro Lamy and Dutchman Duncan Huisman in the other.

“We are delighted to be fielding such a strong squad,” said BMW Motorsport director Mario Theissen. “The two Mullers and Stuck were our firm number one choices.

“Huisman was selected on the basis of his persuasive performance in the ETCC, and with Lamy we have on board another two-times winner of this marathon event next to Stuck. Said has for years been racing successfully for BMW in sprint and endurance events in the US.”

Despite winning this event no less than 16 times overall, BMW faces stiff competition in 2004 not only from Opel's converted DTM Astras but also from Audi which is developing an endurance version of its DTM TT-R for the race.

bron: www.autosport.com

Benieuwd wat de line-up in de Belcarraces gaat zijn. Jammer genoeg geen Belg maar we zijn al content dat ze naar hier komen :)

laurent 16-03-2004 19:46

Fotootjes zijn te zien op www.laurentonline.com/schnitzer/

:-)

het verhaal volgt later :D

FIRE 16-03-2004 20:03

Quote:

Fotootjes zijn te zien op www.laurentonline.com/schnitzer/

:-)

het verhaal volgt later :D

Zijn die foto's van die niet-BMW's ook vandaag gemaakt?

Bedankt voor de foto's.

PorscheGT 16-03-2004 20:05

heerlijke bakjes .. :p die race in de balcar zou ik voor geen geld willen missen :D

Scapa 16-03-2004 20:09

Netjes ;)

In de pits geraakt?

Mark 16-03-2004 20:17

Quote:

Hmmmmm, Peter zit ook op de paddock:

Quote:

Belcar-vertegenwoordiger Marc Martens kwam langs voor een gesprek met de Schnitzer-top over het inzetten van de GTR in de Belcar. De Spa Euro Race lijkt vast te staan, en vermoedelijk wordt daar de race op de Nürburgring aan toegevoegd. Er zou bovendien gepraat worden over een deelname aan de Belgian Masters op Zolder. www.pitstoptv.be
;) Ik zie iets met het heilige getal 3

AlainH 16-03-2004 20:39

Wie reed er vandaag ?
Ik ga morgen eens gaan kijken... :)

laurent 17-03-2004 01:23

Quote:

Originally posted by FIRE
Zijn die foto's van die niet-BMW's ook vandaag gemaakt?

Bedankt voor de foto's.

alles wat erop staat zijn BMW's hoor :D

marcel 17-03-2004 01:25

Quote:

alles wat erop staat zijn BMW's hoor :D
behalve die 5 Dome's dan ;)

laurent 17-03-2004 01:32

Enkele referentietijden :
Priaulx : 02.35.60 (RBM)
Zanardi : 02.36.87 (Ravaglia-320i )
M3 GTR : 02.24.52 (Schnitzer - Duncan Huisman, Hans Stuck, Jörg Müller, Dirk Müller)
Sportscar : 02.02.45

laurent 17-03-2004 01:32

Zal wel iets BMW inzitten he (denk k :s)

laurent 17-03-2004 01:34

Quote:

Netjes ;)

In de pits geraakt?

Nope... controle aan de ingang was nogal strikt.. k heb veel mooie woorden gegeven, ma er was geen doorkomen aan. Rond t circuit stonden wel een serieus aantal poorten los, maar iets hield me tegen. (ben ni zo'n stouterik als velen denken ;-))

Peter Baert 17-03-2004 11:15

Er is een download-video beschikbaar over de eerste testdag gisteren op www.pitstop.tv .

Het was rustig werken in de pits. :)

Scapa 17-03-2004 12:37

Leuk en mooi verslag. Gaan we zoiets vanaf nu meer op de site vinden? Ik hoop in ieder geval van wel!

En dat geluid van die ETCC's: kippenvel krijg ik ervan, doet me terugdenken aan de Belgian Procar '95-'97 :)

Die M3-GTR is buiten categorie: die is gewoon op alle vlakken af.

laurent 17-03-2004 15:16

Quote:

Originally posted by marcel
behalve die 5 Dome's dan ;)
Idd Dome S101 van Kondo Racing :-)
(ge ziet hoe goed k op de hoogte ben he ;-))

All times are GMT +2. The time now is 06:00.