De Paddock

De Paddock (http://www.depaddock.eu/forum/index.php)
-   Belcar Original (http://www.depaddock.eu/forum/forumdisplay.php?f=18)
-   -   MONDEO TURBO in de Belcar (http://www.depaddock.eu/forum/showthread.php?t=6653)

ikke 12-12-2003 21:53

MONDEO TURBO in de Belcar
 
Wie heeft er al iets gehoord of de ford mondeo volgend jaar in de belcar zou uitkomen
heeft er iemand specificatie van deze wagen

AlainH 12-12-2003 22:39

ik weet dat M-S-E hem inzet met zeker en vast Peter Van Delm erop...

Bart.Vandecavey 12-12-2003 23:42

Is inderdaad een schitterende bak! Hopelijk heeft MSE er iets meer geluk mee...

RaceFan 13-12-2003 01:07

Re: MONDEO TURBO in de Belcar
 
Quote:

Originally posted by ikke
Wie heeft er al iets gehoord of de ford mondeo volgend jaar in de belcar zou uitkomen
heeft er iemand specificatie van deze wagen

Heb ik ook gevraagd in deze post. Blijkbaar weet niemand het:
De Paddock > Autosport > Belcar > TB klasse naar 3200CC

quote:
Originally posted by AlainH
De Ford Mondeo van MSE is er zeker bij met Peter Van Delm !

Welk moteurke ligt er in de Mondeo? Hoeveel PK's/Nm?

Bart.Vandecavey 13-12-2003 02:08

Ik dacht 550 PK maar ik kan mis zijn...

mse 13-12-2003 13:34

Re: Re: MONDEO TURBO in de Belcar
 
Quote:

Originally posted by RaceFan
Heb ik ook gevraagd in deze post. Blijkbaar weet niemand het:
De Paddock > Autosport > Belcar > TB klasse naar 3200CC

quote:
Originally posted by AlainH
De Ford Mondeo van MSE is er zeker bij met Peter Van Delm !

Welk moteurke ligt er in de Mondeo? Hoeveel PK's/Nm?

Ford Coswoth 2000 cc Turbo
Max vermogen 610 PK
Max koppel 600 NM

Afhankelijk van de situatie kunnen hierin aanpassingen gedaan worden. Een goede 550 zullen wel volstaan om in de tourisme klasse goed te kunnen scoren.

AlainH 13-12-2003 22:15

Dat jullie de turbodruk maar niet TE hoog schroeven, want dat was de reden dat de auto zelden de finish haalde vroeger...

AlainH 13-12-2003 22:15

Vraagje : In hoeverre zijn de geruchten van een Jaguar V8 voor de Mondeo waar ?

mse 13-12-2003 23:52

wait en see, komende weken zullen belangrijk zijn

Scapa 14-12-2003 12:32

Quote:

Originally posted by AlainH
Vraagje : In hoeverre zijn de geruchten van een Jaguar V8 voor de Mondeo waar ?
Lijkt me een logische oplossing. Die 2L turbo ging beestig vooruit maar betrouwbaar is die motor nooit geweest...

mse 14-12-2003 13:32

Quote:

Originally posted by stijnconinx
Lijkt me een logische oplossing. Die 2L turbo ging beestig vooruit maar betrouwbaar is die motor nooit geweest...
Even nuanceren, de motor is in het verleden nooit stuk gegaan. men had steeds problemen met het vermogen over te brengen zonder dat de steekassen en difs stuk gingen.
Wij hebben nu al een 10 tal uur getraind zonder de minste problemen (behalve de diff). Kleine aanpassingen zijn daarvan het gevolg.

Scapa 14-12-2003 13:55

Quote:

Originally posted by mse
Even nuanceren, de motor is in het verleden nooit stuk gegaan. men had steeds problemen met het vermogen over te brengen zonder dat de steekassen en difs stuk gingen.
Wij hebben nu al een 10 tal uur getraind zonder de minste problemen. Kleine aanpassingen zijn daarvan het gevolg.

Een kleine rechtzetting van mij dan:

feit 1:
Tijdens het New Race Festival reed de Mondeo mee: hij is toen drie keer ofzo, met een enorme rookontwikkeling vanonder de motorkap binnengekomen. Er is toen in totaal 3 liter olie bijgekapt: lijkt mij toch een motorprobleem ;) Ik zeg niet dat hij ooit stuk is gegaan maar betrouwbaar is toch iets anders...

feit 2:
Bij testen van jullie op een donderdagnamiddag enkele weken geleden zijn jullie voortijdig moeten stoppen omdat... het diff stuk was

mse 14-12-2003 14:44

Quote:

Originally posted by stijnconinx
Een kleine rechtzetting van mij dan:

feit 1:
Tijdens het New Race Festival reed de Mondeo mee: hij is toen drie keer ofzo, met een enorme rookontwikkeling vanonder de motorkap binnengekomen. Er is toen in totaal 3 liter olie bijgekapt: lijkt mij toch een motorprobleem ;) Ik zeg niet dat hij ooit stuk is gegaan maar betrouwbaar is toch iets anders...

feit 2:
Bij testen van jullie op een donderdagnamiddag enkele weken geleden zijn jullie voortijdig moeten stoppen omdat... het diff stuk was

Dat klopt het was wel een diff die al 20H gedraaid had.
Volgend jaar zullen ze niet meer stuk gaan dat verzeker ik je

Raceboy 14-12-2003 16:07

Quote:

Originally posted by mse
Dat klopt het was wel een diff die al 20H gedraaid had.

Wist je dat de 24 uren langer duren dan die 20 uren die de diff al gedraait heeft ? :D

ikke 14-12-2003 19:08

Quote:

Originally posted by raceboy
Wist je dat de 24 uren langer duren dan die 20 uren die de diff al gedraait heeft ? :D
wist jij dat een racetempo van een 24 een stuk lager is dan een sprintrace van 125 min.
een diff wordt bijna na elke race preventief vervangen.

kris28 14-12-2003 21:58

Quote:

Originally posted by stijnconinx
Lijkt me een logische oplossing. Die 2L turbo ging beestig vooruit maar betrouwbaar is die motor nooit geweest...
lijkt me wel een beetje normaal wanneer men het vermogen van de wagen bekijkt

Raceboy 15-12-2003 00:49

Quote:

Originally posted by ikke
wist jij dat een racetempo van een 24 een stuk lager is dan een sprintrace van 125 min.


:no:
Daar zou ik nog niet zo zeker van zijn. Als je kijkt naar de genaamde Vosse. Die geeft gas of geen gas. half gas geven bestaat niet. Mss zijn jullie slimmer?

Bart.Vandecavey 15-12-2003 20:53

Wat was dan eigenlijk het probleem in Duitsland?

mse 15-12-2003 21:02

Quote:

Originally posted by Bart.Vandecavey
Wat was dan eigenlijk het probleem in Duitsland?
Dat we het niet weten.

MSE heeft deze wagen overgenomen van de vorige eigenaar.
Wij gaan proberen om de wagen in optimale setup aan de start te krijgen.
Wat er in het verleden gebeurt is en waarom weten wij ook niet allemaal. Feit is dat wij gaan zorgen dat de wagen volgend jaar scoort.
Potentieel is er een ieder geval genoeg.

Zeker is dat wij als MSE andere objectieven hebben voor 2004 dan dat de vorige eigenaar had.

Bart.Vandecavey 15-12-2003 21:23

Jullie hebben natuurlijk al heel wat bewezen met de Marcos...
(SBP 2002)

mse 15-12-2003 21:36

Quote:

Originally posted by Bart.Vandecavey
Jullie hebben natuurlijk al heel wat bewezen met de Marcos...
(SBP 2002)

Ja bart, dat was toen echt spannend tot de laatste ronde.

ikke 17-12-2003 16:37

Quote:

Originally posted by mse
Ja bart, dat was toen echt spannend tot de laatste ronde.
en dat met eenwagen die vorige jaar niet gereden had zijn ze bij mse er vrij snel in geslaagd die wagen racewaardig te krijgen.

Bart.Vandecavey 17-12-2003 20:42

Jammer genoeg ongeveer 3 meter te racewaardig... (voor ons dan)

ikke 26-12-2003 23:10

naar het schijnt kan die wagen 650PK produceren ??? waar gaat dat naartoe ?

Scapa 27-12-2003 02:15

Quote:

Originally posted by ikke
naar het schijnt kan die wagen 650PK produceren ??? waar gaat dat naartoe ?
Als elke auto in de Belcar het aantal PK's heeft dat de motor zou kunnen halen... ;)

nils 27-12-2003 21:02

mondeo
 
Ik wil gewoon zeggen dat die mondeo een bom auto was en dat Patrick Selleslagh daar meesterlijk mee kon rijden en dat aan die auto niet zoveel moet aangepast worden, die is gewoon mega goed.
Ik vind het gewoon erg dat hij nooit een goede 2de piloot had, want als patrick reed ging die auto niet stuk.

AlainH 27-12-2003 22:35

ha wie is er dan in het begin van de 24 uur een jaar of twee geleden nogal hard van de piste gevlogen met die Mondeo ? :)

nils 27-12-2003 22:53

Dat weet ik maar daar is een uitleg voor:
Patrick(4de algemeen toen) kwam binnen om zijn regenbanden intewisselen voor slicks , maar zijn centrale moeren zaten vast en daardoor viel hij terug tot de voorlaatse plaats in het klassement .
Toen hij terug de baan opkwam begon het te regenen en Patrick was een klein beetje gefrustreerd en bogon daar door hard te rijden zeer hard, hij reed op slicks dezelfde tijd as de gebr. wauters(3de algemeen dat moment)op regenbanden.
Het was natuurlijk een fout, maar mag ik er u ook op wijzen dat dit 1van de zeldzame crashes is van patrick selleslagh ;)
Als we eerlijk mogen zijn denk ik toch dat deze man enorm hard kon rijden met de mondeo (ook met de corvette natuurlijk) ik denk niet dat er veel zijn die met een zelfgebouwde toerisme auto de porshes kunnen kloppen, want er is maar 1 mondeo zoals die dus hij heeft alles zelf moeten uitzoeken

Mika 2000 29-12-2003 08:45

;) ;) GROOT gelijk Nils.....

kris28 31-12-2003 20:17

Patrick is inderdaad een schitterend piloot

hadden ze naar mijn menig de wagen wat minder vermogen gegeven

waren ze wel de kampioenen geweest

nils 02-01-2004 12:33

ja waarschijnlijk zou hij dan wel blijven rijden ja.
Maar patrick wou de porsches kloppen hij wou laten zien dat hij daar ni voor onder moest doen.En iets minder hard rijden kende patrick ook ni die reed bijna altijd opt scherp van de snee
maar soms hadden ze ook echt wel lullige pech: gaskabel stuk,brandenzo

Raceboy 02-01-2004 14:13

een paar leestekens gebruiken doet heus geen pijn Nils.

ikke 05-01-2004 21:05

de wagen heelhuids binnenbrengen is ook een kunst en een must wil je een kampioenschap rijden. 1h hard gaan brengt naar de sponsors toe niets op.
patrick is en blijft natuurlijk een subliem piloot.


All times are GMT +2. The time now is 19:44.

Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.