![]() |
MONDEO TURBO in de Belcar
Wie heeft er al iets gehoord of de ford mondeo volgend jaar in de belcar zou uitkomen
heeft er iemand specificatie van deze wagen |
ik weet dat M-S-E hem inzet met zeker en vast Peter Van Delm erop...
|
Is inderdaad een schitterende bak! Hopelijk heeft MSE er iets meer geluk mee...
|
Re: MONDEO TURBO in de Belcar
Quote:
De Paddock > Autosport > Belcar > TB klasse naar 3200CC quote: Originally posted by AlainH De Ford Mondeo van MSE is er zeker bij met Peter Van Delm ! Welk moteurke ligt er in de Mondeo? Hoeveel PK's/Nm? |
Ik dacht 550 PK maar ik kan mis zijn...
|
Re: Re: MONDEO TURBO in de Belcar
Quote:
Max vermogen 610 PK Max koppel 600 NM Afhankelijk van de situatie kunnen hierin aanpassingen gedaan worden. Een goede 550 zullen wel volstaan om in de tourisme klasse goed te kunnen scoren. |
Dat jullie de turbodruk maar niet TE hoog schroeven, want dat was de reden dat de auto zelden de finish haalde vroeger...
|
Vraagje : In hoeverre zijn de geruchten van een Jaguar V8 voor de Mondeo waar ?
|
wait en see, komende weken zullen belangrijk zijn
|
Quote:
|
Quote:
Wij hebben nu al een 10 tal uur getraind zonder de minste problemen (behalve de diff). Kleine aanpassingen zijn daarvan het gevolg. |
Quote:
feit 1: Tijdens het New Race Festival reed de Mondeo mee: hij is toen drie keer ofzo, met een enorme rookontwikkeling vanonder de motorkap binnengekomen. Er is toen in totaal 3 liter olie bijgekapt: lijkt mij toch een motorprobleem ;) Ik zeg niet dat hij ooit stuk is gegaan maar betrouwbaar is toch iets anders... feit 2: Bij testen van jullie op een donderdagnamiddag enkele weken geleden zijn jullie voortijdig moeten stoppen omdat... het diff stuk was |
Quote:
Volgend jaar zullen ze niet meer stuk gaan dat verzeker ik je |
Quote:
|
Quote:
een diff wordt bijna na elke race preventief vervangen. |
Quote:
|
Quote:
:no: Daar zou ik nog niet zo zeker van zijn. Als je kijkt naar de genaamde Vosse. Die geeft gas of geen gas. half gas geven bestaat niet. Mss zijn jullie slimmer? |
Wat was dan eigenlijk het probleem in Duitsland?
|
Quote:
MSE heeft deze wagen overgenomen van de vorige eigenaar. Wij gaan proberen om de wagen in optimale setup aan de start te krijgen. Wat er in het verleden gebeurt is en waarom weten wij ook niet allemaal. Feit is dat wij gaan zorgen dat de wagen volgend jaar scoort. Potentieel is er een ieder geval genoeg. Zeker is dat wij als MSE andere objectieven hebben voor 2004 dan dat de vorige eigenaar had. |
Jullie hebben natuurlijk al heel wat bewezen met de Marcos...
(SBP 2002) |
Quote:
|
Quote:
|
Jammer genoeg ongeveer 3 meter te racewaardig... (voor ons dan)
|
naar het schijnt kan die wagen 650PK produceren ??? waar gaat dat naartoe ?
|
Quote:
|
mondeo
Ik wil gewoon zeggen dat die mondeo een bom auto was en dat Patrick Selleslagh daar meesterlijk mee kon rijden en dat aan die auto niet zoveel moet aangepast worden, die is gewoon mega goed.
Ik vind het gewoon erg dat hij nooit een goede 2de piloot had, want als patrick reed ging die auto niet stuk. |
ha wie is er dan in het begin van de 24 uur een jaar of twee geleden nogal hard van de piste gevlogen met die Mondeo ? :)
|
Dat weet ik maar daar is een uitleg voor:
Patrick(4de algemeen toen) kwam binnen om zijn regenbanden intewisselen voor slicks , maar zijn centrale moeren zaten vast en daardoor viel hij terug tot de voorlaatse plaats in het klassement . Toen hij terug de baan opkwam begon het te regenen en Patrick was een klein beetje gefrustreerd en bogon daar door hard te rijden zeer hard, hij reed op slicks dezelfde tijd as de gebr. wauters(3de algemeen dat moment)op regenbanden. Het was natuurlijk een fout, maar mag ik er u ook op wijzen dat dit 1van de zeldzame crashes is van patrick selleslagh ;) Als we eerlijk mogen zijn denk ik toch dat deze man enorm hard kon rijden met de mondeo (ook met de corvette natuurlijk) ik denk niet dat er veel zijn die met een zelfgebouwde toerisme auto de porshes kunnen kloppen, want er is maar 1 mondeo zoals die dus hij heeft alles zelf moeten uitzoeken |
;) ;) GROOT gelijk Nils.....
|
Patrick is inderdaad een schitterend piloot
hadden ze naar mijn menig de wagen wat minder vermogen gegeven waren ze wel de kampioenen geweest |
ja waarschijnlijk zou hij dan wel blijven rijden ja.
Maar patrick wou de porsches kloppen hij wou laten zien dat hij daar ni voor onder moest doen.En iets minder hard rijden kende patrick ook ni die reed bijna altijd opt scherp van de snee maar soms hadden ze ook echt wel lullige pech: gaskabel stuk,brandenzo |
een paar leestekens gebruiken doet heus geen pijn Nils.
|
de wagen heelhuids binnenbrengen is ook een kunst en een must wil je een kampioenschap rijden. 1h hard gaan brengt naar de sponsors toe niets op.
patrick is en blijft natuurlijk een subliem piloot. |
All times are GMT +2. The time now is 19:44. |
Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.