![]() |
Rally Monte Carlo - vrijdag 23/1
Hier posten we alles wat op vrijdag gebeurt...
|
De 10 fabriekpiloten hebben een tijd gezet....op stage 2 (eerste stage gecancelled)
1 Gronholm 2 Martin +9.9 3 Loeb +11.2 4 Duval +19.5 5 Solberg +36.0 6 Sainz +38.7 7 Galli +44.8 8 Loix +58.5 9 Panizzi +1:17.7 10 Hirvonen +1:21.9 |
Loix lijkt me héél voorzichtig gestart. Want ondertussen staat onder andere Roman Kresta voor hem met een ... Hyundai WRC
|
Quote:
|
Blijkbaar niet alleen op De Paddock veel interesse voor de Monte, ook ter plaatse te veel volk op SS1 en dus afgelast. Juiste beslissing lijkt me.
|
Iedereen wil er bij zijn voor de eerste meters van het nieuwe seizoen hé...
|
Iets te voorzichtig gestart toch van Loix maar liever dat als in het decor vliegen in de eerste SS, ik denk dat hij rond is gegaan ofzo. Ook Sainz en Hirvonen doen het rustig aan. In de Monte is dat dikwijls geen slechte tactiek. Cols is nog steeds niet binnen.
|
Cols zette net een 31 tijd neer...11e tijd in JWRC
|
De Suzuki's gaan hard, goeie benzine van Shell denk :)
|
Quote:
|
Aan de tussentijden te zien, gaat Duval voor de beste tijd op stage 3 ;) Hij heeft samen met Sainz na drie intermediates 12" voorsprong op Solberg. Gronholm is daar 10" sneller dan de Noor. Loix startte net...
|
Waar volgen jullie de rally? Ik op rally-live.com
|
Quote:
Loix eummm, nog steeds voorzichtig... |
De nieuwe Pug is 'quick out of the box'. Als de betrouwbaarheid er is, ziet het er goed uit voor de rest van het seizoen.
'k denk dat Loix eerder super-gestresseerd is en benauwd is om toch maar geen fouten te maken. Of misschien dat de settings niet goed zijn van zijn 307. Na de eerste grote service zullen we meer weten. |
Duval (voorlopig) 4e na Martin, Gronholm en Sainz op SS3. Goe bezig de Swa :)
|
De nieuwe Mitsu met Panizzi krijgt 43 seconden aan de broek op SS3 :eek: Ziet er niet goed uit, zelfs na een sabbatsjaar. Moeten eens bij Peugeot wa les gaan volgen die jongens denk ik. :rolleyes:
Loix nu toch ruim 10 seconden sneller dan Solberg. 20 seconden opnieuw toegegeven op Martin en Gronholm |
wowwwwwwww die Galli :eek: 4e tijd op 2 sec van Martin :eek:
|
galli is ook een speer op kp 3
|
Quote:
|
Dan eens rall-live, dan eens op wrc.com.
|
Duval 5e op stage 4. Loix voorlopig 7e. Loix was daarstrax 58" trager dan Gronholm op deze stage...nu nog 18" trager...
|
Quote:
|
Eerste problemen voor Gronholm op SS4. Heeft de laatste kilometers in 3de versnelling moeten afleggen. Volgens wrc.com probeert ie zo hard dan de voorruit het begeven heeft.
3 stages gereden en al 3 keer een verschillende winnaar. Spannender dan dat kan niet. :D SS3 was voor Galli en de Mitsu blijkbaar een uitzondering. Op SS4 krijgen zowel Panizzi en Galli een pandoering, 1:24 en 0:59 respectievelijk aan de broek gesmeerd door Loeb. Loix doet het meer dan behoorlijk vind ik, alles in acht genomen: nieuwe wagen, nieuw team en een rally waarvan hij zegt dat het niet zijn lievelings is, dus, komt wel goed. ;) |
Wat die versnellingsbak betreft : Peugeot rijdt slecht met 4 versnellingen. Toch wel raar omdat de laatste jaren een 5 bak standaard geworden was en veel teams zelfs een 6-bak hebben.
|
Quote:
Dit omdat ze denken het potentieel van de motor beter te kunnen gebruiken op speciales waar er vele korte bochten zijn en waar de topsnelheid - lees 5de versnelling - niet vaak gebruikt wordt. De Monte is zo'n rally, dus het verwonderd me niet. Bijkomend voordeel is dat door de gewichtsbesparing van de 5de, ze de componenten in een 4bak dus sterker kunnen maken zonder zwaarder te worden. Althans, dat is hun uitleg. |
Cols reed in SS4 de 7de tijd en staat nu 8ste bij de JWRC's
|
Subaru is precies op de sukkel? Of zijn het gewoon foute bandenkeuzes geweest?
|
Quote:
|
Duval na split3 al 6 seconde sneller dan Loeb! :eek:
Van Märtin en Gronholm komen er momenteel geen tijden door... *** Edit*** en na split4 al 9 sec! |
Volgens mij wordt dit een kanontijd van Duval op SS5
|
En Freddy dik in de problemen op SS5
|
Quote:
Nog steeds geen nieuws over Gronholm, Märtin en Panizzi. Ze zijn toch niet.....? |
en Loix ? meer dan een minuut verloren na sector 4 ???
|
Märtin is binnen, op 0,2 sec van Loeb's voorlopig beste tijd! Oef. :)
Duval constant een paar seconden sneller. Kan ie het houden tot aan de finish van SS5? ******** Edit ********* Gronholm ook net binnen, met een voorlopig snelste. 1,8 rapper dan Loeb. |
Duval ook net binnen - 3,3 seconden achter Gronholm en daarmee voorlpoig 4de besttijd. Goe bezig de Swa!
|
Ik denk dat Gronholm eens zijne GPS moet laten nakijken
|
Duval is mega goed bezig. Freddy, mja moet en kan beter.
|
Pitstop quote:
Loix: "Vanmorgen was ik echt op de dool. Ik zat met onderstuur en raakte de bochten niet om, ik moest mijn handrem gebruiken. Op de proef probeerde ik de afstellingen te veranderen. Volgens mijn ingenieur zat er teveel druk in mijn voorste differentieel. Nu kan ik wel een bocht nemen, maar ik voel me nog niet goed in de auto." |
Het is momenteel nog niet echt gebeterd. Maar ... er zijn nog 2 dagen he
|
Hij heeft daar in het begin ergens een fout gemaakt waardoor hij 1 minuut verloren heeft. Daarna zijn z'n tijden bijna identiek als die van Solberg die uitkomt op 27s van Gronholm.
|
All times are GMT +2. The time now is 08:15. |