![]() |
Barcelona dag 4
Barcelona testing day 4:
Pos Driver Car Time Laps 1 Jenson Button (BAR-Honda) 1m14.607s 85 2 Michael Schumacher (Ferrari) 1m15.410s 95 3 Fernando Alonso (Renault) 1m15.505s 102 4 Ralf Schumacher (Williams-BMW) 1m15.736s 63 5 Luca Badoer (Ferrari) 1m15.767s 86 6 Marc Gene (Williams-BMW) 1m15.820s 46 7 Juan Pablo Montoya (Williams-BMW) 1m16.251s 97 8 Olivier Panis (Toyota) 1m16.507s 98 9 Giancarlo Fisichella (Sauber-Petronas) 1m16.529s 66 10 Takuma Sato (BAR-Honda) 1m16.560s 90 11 Mark Webber (Jaguar) 1m17.173s 144 12 Franck Montagny (Renault) 1m17.447s 130 13 Nick Heidfeld (Jordan-Ford) 1m17.530s 49 14 Christian Klien (Jaguar) 1m18.029s 46 15 Ryan Briscoe (Toyota) 1m18.106s 62 16 Timo Glock (Jordan-Ford) 1m18.236s 36 --------------------------------------------------------------------------- Ik weet dat het nog te vroeg is om conclusies te trekken maar dit is toch écht een KNALTIJD van Button. :eek: |
In autosport magazine vertelde Jenson ook dat hij dit jaar een GP zou gaan winnen !
|
En Coulthard vertelt al 7 jaar dat hij wereldkampioen wordt :D
|
Quote:
ik verwacht wel iets van Jenson & BAR dit jaar hoor, niet meteen een overwinning, maar dat eerste podium is nu wel een MUST!!! |
euh, ik herinner mij nog het tussenseizoen, toen een zeker Frans team met blauwe auto's met een Franse piloot aan het stuur, toen ook kanontijden draaiden, die zelfs heeel dicht in de buurt kwam van de toppers, en iedereen denken, dit jaar wordt de doorbraak. Eens het seizoen gestart was er niet veel van te merken.
Nu ben ik geen aero-specialist, dus ik kan niet beoordelen of de nieuwe achterspoiler invloed heeft op de tijden - ik denk van wel - maar op de foto zie je duidelijk dat het nog om een 2003 exemplaar gaat. http://f1.racing-live.com/photos/200.../diapo_195.jpg |
Quote:
|
Dat mindere goden in de buurt komen van de toppers zie je wel meer maar dat er iemand een seconde onder duikt... Niet vergeten dat ze met een Interim-auto (tijdelijk contract bij Adecco :D ) aan het rijden zijn met nogal wat onderdelen van de 2004 auto. Met de 2003 hebben ze die tijden nooit gehaald dus dit wil toch zeggen dat ze de goeie richting gevonden hebben.
|
maar button reed wel met dezelfde wagen. dus eigenlijk maakt het niet uit wie er op de foto staat, het gaat enkel om de wagen.
|
Quote:
wat een megabangelijke look zo in het zwart en dan nog zo vooruit gaan, laat ons hopen dat het zo voortduurt ... |
Inderdaad, was ook mijn eerste gedacht, schitterende look, en dan met die remschijven :D
FF |
Hij ziet er al snel uit in't zwart nu maar hopen dat hij ook snel is :)
|
En niet vergeten dat het circuit ten opzichte van vorig jaar 100m langer geworden is....
|
Het is precies of het is reeds een GP daar :D Het rollend materieel wordt allemaal even getest voor de start van het seizoen:
http://f1.racing-live.com/photos/200.../diapo_165.jpg Jenson Button in actie: http://f1.racing-live.com/photos/200.../diapo_152.jpg |
Quote:
http://f1.racing-live.com/photos/200.../diapo_172.jpg |
Op het eind van het rechte stuk dacht ik.
|
Heren F1-kenners, wordt eens allemaal wakker !!!
Het circuit was vorig jaar nog 100m langer dan heden, dus euh... dan is het nu 100m korter hé. Toch nie moeilijk hé mannekes... :confused: :confused: :confused: |
Het verhaal iets te snel gelezen blijkbaar. Tja, gene stress :)
|
Coninx, de weinige keren dat gij al stress had in uw leven, was toen ge vreesde da ge te laat op de koers zou zijn... :D :D :D
|
bij BAR hebben ze ook al gezegd (op de site: www.bar.net) dat Jenson in de voormiddag met weinig benzine aan het rondrijden was. Het is natuurlijk gissen naar de hoeveelheid benzine van de concurenten, maar een seconde is wel heel veel!! Benieuwd voor de tijden van vandaag, BAR zal testen van Button en Davidson
|
Nieuw:
F1wagen met afstandsbediening en gratis coureur/passagier ! http://f1.racing-live.com/photos/200.../diapo_194.jpg Werkt op batterijen ! (Valencia-McLaren test :D ) |
Quote:
|
Dat ziet niet zo leuk uit voor Jaguar. Vorig jaar heel wat progressie gemaakt tov het jaar 2002, dus zag het er niet zo slecht uit voor Jaguar als ze zo verder deden.
Ze hebben natuurlijk nog wat tijd, maar toch, trouwens die Red-Bull centen zullen ze nog zeer goed kunnen gebruiken nu. |
Quote:
|
Euhm, ze hebben messchien last van een slechte ontvangst in Barcelone :D
|
Quote:
|
De nieuwe antenne voor de NOKIA handsfree. :D :D :D
Kan ook dienen voor uwe helm aan te hangen. :cool: |
Quote:
|
Een pitot-buis dient inderdaad om luchtsnelheid te meten. Maar dit kan toch onmogelijk een pitot-buis zijn? Een pitot-buis staat loodrecht op de stroming van de lucht in een buis. En naargelang de snelheid van de lucht (of gelijk welk fluïdum dat door die buis stroomt) treedt er een drukverschil op in de pitot-buis waaruit men de snelheid van het fluïdum in de buis kan bepalen.
Deze antenne ondersteboven. De vloeistof om het drukverschil te meten zou gewoon uit de pitot-buis stromen. Daarenboven staat de antenne bovenop de camera gemonteerd. En veel lucht zal daar niet door stromen. De snelheid van een fluïdum is de snelheid van het fluïdum: als dit dan een turbulente stroming is of niet, maakt geen fluit uit. En als men de snelheid van de lucht wil meten buiten, zal men wel gebruik maken van anemometer dacht ik. |
Dat is zeker een pitot-buis: op deze link vind je een schematische voorstelling ervan. Er wordt altijd loodrecht op én in de richting van de stroming gemeten, om het correcte drukverschil te bekomen.
|
Inderdaad, ik verwarde met iets anders. Maar dan is mijn vraag wel: wat is het nut om de luchtsnelheid te meten boven de wagen? Mag ik trouwens opmerken dat je dan trouwens niet de absolute snelheid van de lucht meet, maar de snelheid van lucht boven de wagen, ten opzichte van de wagen. Wat is daar dan het nut van?
|
Quote:
|
Ja, maar waarom wordt dan de 'luchtsnelheid' gemeten een stuk boven de wagen? Die levert niet de downforce, maar lucht die over de wagen stroomt doet dat.
|
exacte snelheid bepalen ?
Als ze daarvoor de luchtsnelheid zouden meten vlak om de neus .... zouden ze een negatieve invloed hebben van de luchtstroom ten gevolge van aerodynamische snufjes die de wagen bezit. |
Zou dit ook niet zijn om het verschil tussen wind-mee en tegenwind te meten?
In Barcelona draait de wind namelijk meestal tussen de ochtend en de namiddag waardoor de topsnelheid tot 10 km/u kan verschillen. |
de pitotbuis wordt ook bij vliegtuigen gebruikt. Niet enkel om snelheid te meten maar ook druk. Tijdens testen wordt deze zo hoog geplaatst om een eikingspunt te hebben - zonder turbulenties of onstabiele lucht voor de wagen, vanaf waar dan verder gewerkt wordt. Tijdens races staat de pitotbuis altijd op de neus. Dit wil eigenlijk zeggen, dat ze nog op zoek zijn naar de juiste parameters, om te zien of de gegevens op circuit kloppen met die van in de tunnel. Dus niet alleen snelheid maar ook drukverschillen
Heb dit ook nog gezien tijdens testen in Silverstone op de Arrows van Verstappen toen der tijd. 'k zal eens in mijn foto's duiken en die posten. ;) |
Zoals beloofd een foto van Verstappen in de Arrows - is misschien een beetje off-topic hier - maar de foto past wel in de discussie over de pitot-tube op de luchtinlaat.
Nooit gedacht dat ik deze slechte foto ooit zou scannen, maar goed, de pitot is wel goed te zien. http://users.skynet.be/huudo/paddock/arrows_pitot.jpg |
All times are GMT +2. The time now is 06:02. |
Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.