De Paddock

De Paddock (http://www.depaddock.eu/forum/index.php)
-   Belcar Original (http://www.depaddock.eu/forum/forumdisplay.php?f=18)
-   -   Eerst foto's BRI Volvo S40 (http://www.depaddock.eu/forum/showthread.php?t=7020)

Driesco 25-01-2004 19:19

Eerst foto's BRI Volvo S40
 
http://users.pandora.be/driesco/Belg...39;sZweden.htm

Werner333 25-01-2004 19:30

Knap garageke. :)
Der staan wel een boel auto's in. Welke auto zit er onder die blauwe doek verborgen?
De Volvo ziet er goed uit, maar percies nog wel wat werk aan.

Sennake 25-01-2004 20:25

Jawadde, Theo Fabi zijn Benetton staat daar gewoon!

En de Volvo : sjiek machien! Stuur rechts, pas maar op in La Source dan eh Driesco :D

Sennake 25-01-2004 20:26

Ook wel ne plezante sticker op het kofferdeksel zie ik :D

Brecht 25-01-2004 20:30

Mooie wagen die Volvo. Alweer een aanwinst voor de Belcar

The Interceptor 25-01-2004 20:40

amai, daar staat wel een schoon collectie autokes bijeen, moet er daar zo eens geen meer van getest worden? :D

de Volvo is idd wel een sjiek machien, Belcar wordt echt de max dees jaar!!

TTke 25-01-2004 20:46

Ik verwacht ook een mooi deelnemersveld.

Er zou ook iets Seat-achtigs komen...!!

Sennake 25-01-2004 20:50

Maar we blijven in deze thread wel on-topic eh gasten :)

pipo 25-01-2004 22:37

Als die onderdelen op zijn??? Om dan nog iets te vinden of te laten maken? Ge moet maar durven om met zoiets de Belcar te rijden. Ik zou zeggen, profiteer ervan zolang het duurt, want niet iedereen krijgt de kans om met een echte fabrieksauto te rijden. Nu nog iemand vinden die die auto kan afstellen en die goede banden kan leveren en hij zou wel is hard kunnen gaan.

Pascal 25-01-2004 23:35

Die volvo staat in de kleuren van Raceprojects.......

C U

Scapa 26-01-2004 00:05

Quote:

Originally posted by pipo
Nu nog iemand vinden die die auto kan afstellen en die goede banden kan leveren en hij zou wel is hard kunnen gaan.
Als je bij Nieuws op de site gaat kijken kan je lezen dat daar al voor gezorgd is ;)

Het blijven prachtige auto's die Super Touring Cars. Alles tot in de details uitgewerkt en afgewerkt :)

En die reserve-stukken: hetgeen ze vroeger het meest nodig hadden daar zijn er nu nog het minst van over dus je kan maar hopen dat je die niet nodig hebt. Die ophangingsdriehoeken kan je al best beginnen verzamelen :D

Driesco 26-01-2004 00:22

Idd stijn, dat is de enige plaats waar iedereen kan volgen wat er echt gaande is binnen BRI. Alleen de informatie die je daar kan vinden is 100% juist.
Wat betreft dat blauwe laken, dat is de 1999 versie. Niet te onderhouden voor een prive team.
Voor de rest gaan we op leerschool naar Zweden, de moules voor alle stukken zijn daar en we gaan er dus een paar bijmaken. Vooral de triangels en de voorbumper kosten bijn ameer dan goud.
Wat betreft Werner zijn post : er is nog veel werk aan. Jullie zullen eens zien wat het resultaat is na 10 dagen bij Chris in de carrosserie :)
Qua techniek is er weinig of geen werk aan zoals ze er nu staan. Alleen de afstelling dient te gebeuren waarbij een goede handleiding en 2 Zweden wonderen kunnen doen.

PJ46 26-01-2004 00:36

:crazy:

Driesco 26-01-2004 08:12

Quote:

Originally posted by PJ46
:crazy:
En dit wil zeggen ?

wilmai 26-01-2004 09:58

Beste Driesco,
Het is een waar genoegen deze wagen te mogen zien in de BELCAR. Ik hoop maar één ding dat je budget toereikend is voor deze prachtige wagen een gans jaar en misschien nog meerdere jaren te laten rijden in de BELCAR.
We weten dat jij geen eendagsvlieg bent maar we weten wel al wat er met andere teams ooit gebeurd is.
En het zou een zonde zijn als zo'n knappe wagen iedereen onthouden werd, nu maar hopen dat je nog enkele tegenstanders vind in de TC klasse en dat dit dan ook de nodige aandacht krijgt in de media.
Zelf ben je er goed aan bezig want promotie en zelf reclame is een zeer belangrijk deel van het bespelen van de media. En een man gelijk RYDELL kunnen strikken en uitnodigen naar ons land moet je van de gelegenheid van gebruik maken om de media in dit uniek project te betrekken.

speedkicks 26-01-2004 13:56

Quote:

Originally posted by wilmai
... nu maar hopen dat je nog enkele tegenstanders vind in de TC klasse en dat dit dan ook de nodige aandacht krijgt in de media.
Zelf ben je er goed aan bezig want promotie en zelf reclame is een zeer belangrijk deel van het bespelen van de media. En een man gelijk RYDELL kunnen strikken en uitnodigen naar ons land moet je van de gelegenheid van gebruik maken om de media in dit uniek project te betrekken.

De wagen zou uitkomen in de Belcar niet in de TC. Maar inderdaad ik denk dat het uitnodigen van de media bij de tests van Rydell geen slecht idee is. Hopelijk heeft ene Peter Baert er oren naar.

flugel 26-01-2004 14:25

Quote:

Originally posted by speedkicks
De wagen zou uitkomen in de Belcar niet in de TC. Maar inderdaad ik denk dat het uitnodigen van de media bij de tests van Rydell geen slecht idee is. Hopelijk heeft ene Peter Baert er oren naar.
Ik denk dat hij doelde op de TC klasse in de Belcar ;)

wilmai 26-01-2004 15:08

even ter verduidelijking van mijn post het is wel degelijk de TC klasse de BELCAR en niet de Touring Cup.

Driesco 26-01-2004 19:23

Quote:

Originally posted by speedkicks
De wagen zou uitkomen in de Belcar niet in de TC. Maar inderdaad ik denk dat het uitnodigen van de media bij de tests van Rydell geen slecht idee is. Hopelijk heeft ene Peter Baert er oren naar.
Midden februari zal de complete pers een uitnodiging ontvangen wat betreft onze tests. Wat Peter betreft : we kunnen hem misschien eens naast Rydell zetten en dan enkele rondjes zelf laten rijden ! Is maar een voorstel hé.

marcel 26-01-2004 20:01

Quote:

Originally posted by Driesco
Midden februari zal de complete pers een uitnodiging ontvangen wat betreft onze tests. Wat Peter betreft : we kunnen hem misschien eens naast Rydell zetten en dan enkele rondjes zelf laten rijden ! Is maar een voorstel hé.
ge kunt het dan misschien beter aan hem voorstellen. en ik denk niet dat hij nee zal zeggen ;) (alle, da zou ik toch niet doen)

Scapa 26-01-2004 21:46

Elk merk had zo blijkbaar zijn trucjes om zich te onderscheiden van de andere. Er werd toen echt ver gegaan in het uitspitten van het reglement om toch maar iets sneller te zijn. De constructeurs gooiden er geld tegenaan dat het niet meer mooi was: budgetten van 200 miljoen per jaar voor twee auto's enzo :)

Driesco 26-01-2004 21:58

Volvo betaalde 15 mio euro voor de bouw en onderhoud van de 3 Volvo's 1997 aan TWR.
7 jaar later kunnen we ze voor iets minder kopen van piloot en zakenman Petterson. Deze rijke zakenman heeft een hart voor beginnende teams, daarom dat hij ons zo wil helpen. Geloof me, als zo iemand zijn schouders onder iets zet sla je in één klap 5 jaar leerschool over. Toen we daar zaten nam hij gewoon zijn gsm en belde de directeur van Dunlop op. Geef die mannen hier eens 25 sets dezelfde banden als deze die wij gebruiken in de BTCC. 60 seconden heeft dat gesprek geduurd, en de kous was af. Hoe lang zou driesken daar over doen om zoiets gedaan te krijgen ? Een jaarken of 10 ?

Mark 26-01-2004 22:00

Driesco,

Mocht je geen spare parts meer kunen krijgen, gewoon ff Jos Verstappen bellen. Die heeft naar het schijnt nog goede contacten met Tom Walkinshaw :D

Nu serieus, dit is project waarbij je gaat voor de "Dood of de Gladiolen" zoals die wielrenners dat weleens zeggen. Als ik zie wat je op een paar jaar hebt bereikt binnen de autosport dan zullen dat wel de gladiolen worden ;)

2004 zal een jaar worden met vallen en opstaan, je kiest niet de makkelijkste weg.....zoiets kan ik wel waarderen ;) Je gaat me weer foto rolletjes kosten :D

edit: "dood of de gladiolen" bij wielrenners betekend dat verliezen of winnen. De gladiolen staan voor winst ;)

RX-7 freakske 26-01-2004 22:26

KNAPPE wagen!!!! Weet je al iets over hoe de kleuren gaan zijn? Zefkde of andere? Of moete we afwachte op het resultaat.

Veel suc6 Dries

Driesco 26-01-2004 22:29

Beste Marchall,

We kennen elkaar nu al een tijdje en eigenlijk wil ik jullie even dit zeggen. BRI is een klein team, allemaal vrienden onder elkaar met het hart op de juiste plaats wat betreft autosport. 3 jaar geleden, toen het hier allemaal begon hadden we veel vrienden, supporters, sympathisanten. We hebben gedurende die 3 jaar heel veel berichten de wereld ingestuurd, de ene al zinvoller dan de andere. Eén ding wat men ons niet kan verwijten is dat we niet alle registers opengetrokken hebben om onzelf kenbaar te maken ( tot vervelens toe soms i know :) ). De inzet van enkelen onder ons heeft bewezen dat zelfs Jan met de Pet aan autosport kan doen. Tot op heden kan ik zeggen dat ikzelf 0 euro in BRI gestoken heb, en dat alle centen afkomstig zijn van mensen die in ons geloven. Natuurlijk schept dat heel wat jaloezie bij mensen die ons eerst steunden en die dan maar wat wilde verhalen de wereld instuurden. Remember : depaddock Clio, De Belkarting, De TC website, de TC Newsletter, enz... wij hebben er alles aan gedaan om ons kenbaar te maken en autosport in Vlaanderen nieuw leven in te blazen. Geloof me vrij, wij hebben heel veel te danken aan de verschillende fora, ook bedrijven volgen hier alles mee. Laat het nu net die bedrijven zijn die onze inzet waarderen en die ons de financiële middelen geven om te racen. Vorig jaar met de Clio, nu met de Volvo.
Eind november kwam reeds het verhaal van de Volvo, toen hadden we niks, geen wagen, geen centen, geen piloten, geen deftige structuur. Vandaag hebben we alles, dit alles ten koste van dag en nacht werken om alles rond te krijgen. Een vrouw die zaagt, een baby die ik amper gezien heb en een baas die maar al te graag zou hebben dat ik bij Volvo ging werken.

Om jullie maar even aan te geven dat wij niet alles cado krijgen, dat we er KEIHARD voor gewerkt hebben en dat je geen ..... euro's krijgt omdat je jan, piet of Rydy heet.

Kijk maar even onder mezzanine en catering. 6 dagen werk zitten erin om alle menu's klaar te stomen en aan onze partners aan te bieden. Is dat autosport, JA, zo geraak je aan centen en niet anders.

Parabel 7 hoodstuk Leanordo

airco 26-01-2004 22:32

Het minste wat je ervan kan zeggen is dat het een gewaagd project is .... Veel succes toegewenst aan het hele team ....

Wees echter niet te overmoedig zodat je na de eerste race al met een geplooide auto zit .... Laat 2004 een leerjaar op hoog niveau zijn voor BRI. Dan stapje per stapje doorbouwen naar de top ..... Knap werk tot hiertoe ....

kurtvaes 26-01-2004 22:33

Quote:

Originally posted by Driesco
Beste Marchall,

We kennen elkaar nu al een tijdje en eigenlijk wil ik jullie even dit zeggen. BRI is een klein team, allemaal vrienden onder elkaar met het hart op de juiste plaats wat betreft autosport. 3 jaar geleden, toen het hier allemaal begon hadden we veel vrienden, supporters, sympathisanten. We hebben gedurende die 3 jaar heel veel berichten de wereld ingestuurd, de ene al zinvoller dan de andere. Eén ding wat men ons niet kan verwijten is dat we niet alle registers opengetrokken hebben om onzelf kenbaar te maken ( tot vervelens toe soms i know :) ). De inzet van enkelen onder ons heeft bewezen dat zelfs Jan met de Pet aan autosport kan doen. Tot op heden kan ik zeggen dat ikzelf 0 euro in BRI gestoken heb, en dat alle centen afkomstig zijn van mensen die in ons geloven. Natuurlijk schept dat heel wat jaloezie bij mensen die ons eerst steunden en die dan maar wat wilde verhalen de wereld instuurden. Remember : depaddock Clio, De Belkarting, De TC website, de TC Newsletter, enz... wij hebben er alles aan gedaan om ons kenbaar te maken en autosport in Vlaanderen nieuw leven in te blazen. Geloof me vrij, wij hebben heel veel te danken aan de verschillende fora, ook bedrijven volgen hier alles mee. Laat het nu net die bedrijven zijn die onze inzet waarderen en die ons de financiële middelen geven om te racen. Vorig jaar met de Clio, nu met de Volvo.
Eind november kwam reeds het verhaal van de Volvo, toen hadden we niks, geen wagen, geen centen, geen piloten, geen deftige structuur. Vandaag hebben we alles, dit alles ten koste van dag en nacht werken om alles rond te krijgen. Een vrouw die zaagt, een baby die ik amper gezien heb en een baas die maar al te graag zou hebben dat ik bij Volvo ging werken.

Om jullie maar even aan te geven dat wij niet alles cado krijgen, dat we er KEIHARD voor gewerkt hebben en dat je geen ..... euro's krijgt omdat je jan, piet of Rydy heet.

Kijk maar even onder mezzanine en catering. 6 dagen werk zitten erin om alle menu's klaar te stomen en aan onze partners aan te bieden. Is dat autosport, JA, zo geraak je aan centen en niet anders.

Parabel 7 hoodstuk Leanordo

Groot gelijk !

Driesco 26-01-2004 23:09

Quote:

Originally posted by airco
Het minste wat je ervan kan zeggen is dat het een gewaagd project is .... Veel succes toegewenst aan het hele team ....
Thanks Airco

Quote:

Wees echter niet te overmoedig zodat je na de eerste race al met een geplooide auto zit .... Laat 2004 een leerjaar op hoog niveau zijn voor BRI. Dan stapje per stapje doorbouwen naar de top ..... Knap werk tot hiertoe .... [/B]
Wij gooien ons anker uit bij Anthony, als hij eraf gaat gaan we mee, kwestie van in beeld te komen he :):)

Guido 27-01-2004 11:09

eerst en vooral, en de mensen die mij ondertussen een beetje kennen, weten dat, vermeld ik even dat ik geen Belcar of TC kenner ben. Dus ik heb geen flauw idee, wie er in België waar rijdt, met welke auto enz. Dus nog groter dan ne leek kwa. ;)

Maar van wat ik hier zo heb kunnen volgen op De Paddock het laatste jaar, moet ik toch zeggen dat dit een schoolvoorbeeld is van hoe het moet en Driesco geeft dat zeer terecht aan. Velen outsiders denken dat het allemaal zo maar gaat, maar niets is minder waar natuurlijk. En als er dan de eerste resultaten zijn steekt jaloezie en afgunst de kop op. 'k zie veel analogie met mijn eigen werksituatie. ;)

Niets van aantrekken, hoofd tussen de schouders intrekken, streng kijken en gewoon verder doen. Jullie zijn goed bezig, zeker weten, en binnen enkele jaren zullen de meeste dan wel schoorvoetend terug komen. Succes, geld en vetrouwen krijg je niet, dat verdien je. En geluk heb je niet, dat forceer je.

Succes mannen, ik zal jullie eens in't oog komen houden op Zolder ;) ;)

ps. Deze foto moet ik tonen. Het doet me denken aan "I'll be Back!!" :D

http://users.pandora.be/driesco/Belg...20006batch.jpg

Bart.Vandecavey 27-01-2004 21:48

Is dat daar roest dat ik zie...

Werner333 27-01-2004 21:56

Eerder goudverf denk ik. :)

Scapa 27-01-2004 22:05

Quote:

Originally posted by Bart.Vandecavey
Is dat daar roest dat ik zie...
Bij een race-auto van 7 jaar oud kan dat al eens voorkomen eh ;) Zeker daar in het hoge noorden :)

Driesco 27-01-2004 22:13

Ik zie vooral vuile knieën van onder de auto te liggen :)

Scapa 27-01-2004 22:21

Quote:

Originally posted by Driesco
Ik zie vooral vuile knieën van onder de auto te liggen :)
Eem, ligde normaal niet op uw rug onder een auto ipv op uw knieën? :D Of is dat een speciale techniek die ik ook dringen moet leren :D

Driesco 27-01-2004 22:36

Extra nieuws aan de nieuws & foto's toegevoegd.

Guido 27-01-2004 22:37

Quote:

Originally posted by stijnconinx
Eem, ligde normaal niet op uw rug onder een auto ipv op uw knieën? :D Of is dat een speciale techniek die ik ook dringen moet leren :D
Coninx jong, ge gaat eerst op uw knieën liggen en draait u dan op uwe rug. Hebt gij misschien een speciale techniek om u op uwe rug te leggen zonder uw kniekes te gebruiken. 'n en halve 'flikflak' of zo :D :D :D

Hij kon toch moeilijk met zijne rug naar het stuur gaan zitten om te tonen dat zijn bloes vuil was van onder de'n auto te liggen :D :D :D

Effkes terug on-topic
Jammer dat er geen schaalmodel op 1/24ste van een S40 bestaat, zou anders nog eens een leuk projectje zijn om te doen.

Driesco 27-01-2004 22:42

1/24ste weet ik niet, maar ze bestaan wel, heb ze al tegengekomen op het net.

Scapa 27-01-2004 22:46

Quote:

Originally posted by Huudo
Coninx jong, ge gaat eerst op uw knieën liggen en draait u dan op uwe rug.
:crazy: Ge hebt uw eigen nog nooit onder een auto gelegd denk. Normaal gade eerst gewoon zitten en legde u van daaruit op uw rug en onder de auto zonder uw knietjes vuil te maken ;) Zo onder de auto duiken precies en dan draaien is niet de methode ze. Er bestaan ook van die handige karrekes om u op te leggen, dan wordt het rugske ook niet vuil :D


Terug on-topic: Bij Volvo hadden ze dus ook van die ultralichte koplampen net zoals bij BMW. Dat scheelt serieus in gewicht! Die in de hoogte regelbare voorbumper vind ik ook de max.

Guido 27-01-2004 22:52

Quote:

Originally posted by stijnconinx
:crazy: Ge hebt uw eigen nog nooit onder een auto gelegd denk.
Maar ik ben dan ook al een oud boerke dat zich eerst op één knie legt. :D :D

on-topic: :D

Quote:

Originally posted by Driesco
1/24ste weet ik niet, maar ze bestaan wel, heb ze al tegengekomen op het net.
'k zal eens op zoek gaan naar een S40 op 1/24ste zie. ;)

Scapa 27-01-2004 23:13

De eerste S40 die TWR heeft gemaakt:

http://members.aol.com/volvoman/s403.jpg

http://www.volvoclub.org.uk/graphics/twrs40b.jpg


All times are GMT +2. The time now is 08:55.

Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.