![]() |
Rally Zweden - vrijdag 06/02
Hier posten we alles wat op vrijdag gebeurt...
Gelieve de discussie in deze thread wel te beperken tot de uitgebreidere analyses, conclusies, standen, ..... De impulsieve minuut-op-minuut beleving verhuizen we naar het chat-kanaal van DePaddock. Dit kan je bereiken door bovenaan op de button chat te klikken. (meer info in deze thread ). Hoe meer zielen we daar vinden, hoe meer rallygenot. |
We dachten met dit initiatief tegemoet te komen aan de noden van onze Paddockers, zonder evenwel ons forum te overladen met korte emotionele uitroepen. Ik zal zelf het goede voorbeeld geven wat betekent dat je me zaterdag en zondag in het chatkanaal zal kunnen vinden. (Vandaag vrijdag zit ik op het werk en ga ik best wegblijven uit de chat, kwestie van hier nog wat werk gedaan te krijgen :) )
|
Dat is nog eens een goed idee. Kan die f4 knop toch nog even rusten.
|
Dat ziet er na de eerste SS niet zo goed uit voor onze Belgen. 9de en 10de tijd. Alleen Gilles was nog trager. Carlsson rapper, Tuohino dikke 6 sec rapper dan de Swa. Laat ons hopen dat er op SS2 beterschap is, anders heb ik voor niks verlof gepakt.
|
Sainz doet compleet wat ik verwacht had. Die heeft ondertussen al een aantal podiumplaatsen gehaald in Zweden. Loeb verrast me toch een beetje, in zijn plaats had ik meer Martin verwacht. Afin, 't is nog maar de eerste KP natuurlijk hé
|
Hoe moeten we de 11e plaats van Loix voorlopig inschatten? Als je ziet dat Duval en vooral Loeb met veel minder ervaring ervoor staan...Of is hij behoudend gestart om in de namiddag de pannen van het dak te rijden? :D
|
Stand na SS2:
1. M GRÖNHOLM 19:32.1 2. C SAINZ +3.3 3. M MÄRTIN +5.0 4. S LOEB +5.7 5. J TUOHINO +12.1 6. M HIRVONEN +18.3 7. P SOLBERG +18.6 8. D CARLSSON +22.2 9. F DUVAL +30.1 10. K KOLBERG +34.6 Loix pas op de 12de plaats overall op 37.9 sec. Da's natuurlijk al wel veel, maar 't zit toch nog redelijk op een zakdoek. Ik vermoed dat de eerste 3 - 4 de rest op een grote afstand gaan rijden. |
Als da chat-kanaal nu nog eens moest marcheren zou het goe zijn.
Aan de splits te zien wordt het ook hier geen opsteker voor ons. Doeme toch. Wanneer gaat alles nu eens in de plooi vallen. Freddy presteert waanzinnig met een mindere auto vorig jaar, en nu is er weer wat mis terwijl hij in een top-auto zit. |
Op dit eigenste ogenblik doet hij het alleszins niet slechter dan Duval, zelfs een ietsiepietsie beter.
jan |
Oeioeioei... De Swa meer dan ne second per km trager dan Martin
|
En Gronholm heeft problemen.
|
Ah, diene chat werkt bij anderen ook niet :D
btw, die tussentijden worden niet meer geupdate precies :( |
Het begint wat beter te vlotten voor Freddy: 10de plaats momenteel vlak achter Swa. Door een fout van Marcus komt het veld terug dichter bij elkaar. Freddy zit op 1m10 van de voorlopige leider: Martin.
|
Quote:
|
Freddy is nochtans verre van tevreden over zijn tijden. Hij rijdt zuiver zegt ie, maar als ie dan de tijden ziet, is ie bijzonder ontgoocheld. Hij klaagt ook wel over onderstuur en geen boost in de motor op de laatste stage (3).
|
Trouwens al opgemerkt dat Mattias Ekström meedoet? Ja, die rijdt normaal in de DTM, maar hij wil dit weekend de rally van Zweden in Groep N werken. Hij is blijkbaar goed bezig want hij zit voorlopig 10 seconden achter de eerste Groep N wagen.
|
Het chat-kanaal werkt bij mij anders perfect hoor :)
|
Ja, gewoon lang genoeg wachten ;)
|
Sorry mannen, ik geraak der echt ni in, ook ni na 15' wachten ;) Loix geeft weer veel tijd toe op het einde van de stage, net als daarstrax :(
|
Jawadde , Loix zijn tijden vallen me toch wel heel hard tegen momenteel ...
|
heeft Panizzi opgegeven? der staat nog steeds geen tijd bij zijn laatste split.
|
Peugeot had besloten om de 307 maar met 4 versnellingen uit te rusten voor deze rally, ondanks het redelijke hoge 'high-speed' gehalte. Misschien de verkeerde keuze voor Freddy?
Ze kunnen de overwinning wel vergeten, en dit al na 4 stages... Zie Marcus niet meer terug komen. Martin, Loix en Solberg lijken me het te gaan uitvechten. |
Quote:
|
Quote:
|
Quote:
|
Ziezo, op het einde van de eerste dag, toch nog even de tussenstand meegeven voor de volledigheid.
1. M MÄRTIN 1:11:25.9 2. S LOEB +23.3 3. P SOLBERG +26.9 4. C SAINZ +44.1 5. J TUOHINO +55.4 6. M GRÖNHOLM +58.7 7. M HIRVONEN +1:16.2 8. F DUVAL +1:27.6 9. D CARLSSON +1:38.1 10. F LOIX +1:41.3 Aantal Scratches: Martin 2, Gronholm 1, Sainz 1, Loeb 1 Martin en Loeb, de young guns dus, staan bovenaan de tabellen. Solberg blijkt goed mee te kunnen en Saniz moet precies de rol al een beetje lossen. Gronholm is wat teruggezakt nadat een losse schroef van het servo reservoir ervoor gezorgd had dat ie zonder Servostuur de laatste 20 km moest afleggen. Freddy mist vertrouwen in de wagen en zoekt nog naar de juiste settings, maar kon wel verbeteren, naarmate de dag vorderde. Duval staat ook redelijk solide op een 8ste plaats en rijdt voor de eerste keer met Prévot in Zweden, dus er is nog wat werk aan de nota's. Wat in ieder geval opviel, is dat de sneeuw is beginnen smelten :eek: - idd nu al - waardoor er aardig wat équipes met verkeerd schoeisel op de baan waren. Spijkerbanden op gravel zijn immers waardeloos. De verschillen zouden hierdoor morgen wel eens heel groot kunnen worden. Of net weer kleiner waardoor er equipes uit de 2de helft van de top-10 weer naar voor zouden kunnen schuiven. Beloofd een spannende dag te worden morgen!! |
Quote:
|
All times are GMT +2. The time now is 03:56. |
Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.