De Paddock

De Paddock (http://www.depaddock.eu/forum/index.php)
-   Formule 1 (http://www.depaddock.eu/forum/forumdisplay.php?f=2)
-   -   Piloten bij Jordan 2004 (http://www.depaddock.eu/forum/showthread.php?t=7144)

Flitser 08-02-2004 21:15

Piloten bij Jordan 2004
 
Giorgio Pantano bij Jordan in 2004?

Kan iemand dit bevestigen of gaat het om een zoveelste gerucht?

Mr.Dallara 08-02-2004 21:22

Dit staat te lezen op:www.autosport.be

en ook op:
hier

Maar op deze twee websites word er dus (momenteel) alleen nog maar gezegd dat ze kortbij een contract zouden staan.

Maar dus nog niet de bevestiging.

Hopelijk krijgen we snel duidelijkheid!

marcel 08-02-2004 21:47

en wie giorgio Pantano nu weer?

Mr.Dallara 08-02-2004 22:00

Die heeft 3 jaren in de F3000 gereden, en heeft er vorig jaar constant in de top3 rond gereden.

Kan wel een beetje rijden dus, maar vooral z'n centen (die van een bedrijf uit Monaco zouden komen) zouden wel eens van belang kunne zijn...

Flitser 08-02-2004 22:34

Quote:

Originally posted by marcel
en wie giorgio Pantano nu weer?
Pantano heeft tot op heden het baanrecord op het circuit van Genk en was in zijn kartperiode goed voor 3 Europese titels en 2 wereldtitels.

FormulaV-JH495 09-02-2004 11:04

Pantano brengt ook veel geld mee naar Jordan ... en hij had vorig jaar een heel goed jaar in de F3000 vergeleken met de 2 vorige jaren waar hij meer iemand in de grindbak terecht kwam dan op de baan bleef .. hey .. een 2e T.SATO

Mr.Dallara 10-02-2004 20:02

Blijkbaar is Pantano z'n contract al bijna rond...

Quote:

F1 - Eerste test van Pantano bij Jordan

Giorgio Pantano heeft er zijn testdag met zijn vermoedelijk nieuwe team Jordan opzitten. Pantano testte naast Nick Heidfeld in Jerez en zette de minst goeie tijd neer. De beste chrono was voor Jenson Button in de BAR-Honda.

Pantano reed slechts 16 ronden in de nieuwe EJ14 Jordan-Honda, met 1.23.156 als zijn toptijd. Daarmee zat Pantano slechts 2 tiende boven de chrono van Heidfeld, die 42 ronden kon afwerken.

Met zijn 1.22.976 zat Heidfeld meer dan 5 seconden boven de beste tijd van Button, die opnieuw helemaal in de spits zat aan het stuur van de BAR006. Button klopte Jarno Trulli in de Renault R24 met 1 tiende van een seconde. Takuma Sato, ook aan het stuur van de BAR006, tikte als derde aan op 3 tiende.

Ferrari stuurde Luca Badoer de baan op met de F2003-GA. Badoer testte met 2 exemplaren van de 2003-Ferrari voor banden en nieuwe onderdelen voor de F2004. Voor de middag moest Badoer wel even aan de kant met een probleem.

McLaren was aan het werk met David Coulthard en Alexander Wurz. Wurz klokte de vijfde tijd, Coulthard de zesde. De Schot viel na 22 ronden al uit.

De tijden:
1. Button - BAR006 1.17.712 (80)
2. Trulli - Renault R24 1.17.864 (64)
3. Sato - BAR006 1.18.037 (84)
4. Badoer - F2003-GA 1.18.268 (87)
5. Wurz - McLaren MP4/19 1.18.442 (69)
6. Coulthard - McLaren MP4/19 1.18.558 (22)
7. Montagny - Renault R23 1.18.630 (89)
8. Klien - Jaguar R5 1.19.279 (82)
9. Fisichella - Sauber C23 1.19.294 (74)
10. Massa - Sauber C23 1.19.462 (94)
11. Heidfeld - Jordan EJ14 1.22.976 (42)
12. Pantano - Jordan EJ14 1.23.156 (16

Finish 10-02-2004 20:09

verontrustende tijden voor die nieuwe Jordan, anders. dikke 3 seconden achter de Sauber....

Volgens mij wordt dit jaar de doodsteek voor Eddie.

Scapa 10-02-2004 20:13

De BAR gaat weer lekker hard :) Ze hebben allebei ook heel wat rondjes afgelegd: samen 164 ronden.

yvdp 10-02-2004 20:26

Mjah, bij Jordan moet er toch dringend iets gaan gebeuren hoor. :s
Ze zouden beter een ietwat ervaren piloot binnenhalen, ook iemand die er nog enkele jaren kan blijven. Ze hebben Heidfeld nu al, maar ik zou er toch nog zo iemand naastzetten. En dan denk ik niet meteen richting Pantano, ...

marcel 10-02-2004 21:52

Quote:

Originally posted by Finish

Volgens mij wordt dit jaar de doodsteek voor Eddie.

volgend jaar maar 18 auto's aan de start? of nog erger: 16 :eek:
der moet toch rap iets gebeuren ze

Martijn 10-02-2004 22:26

Ik denk niet echt dat er nog een team failliet gaat gaan, Jordan heeft het niet simpel, amar wat bezielt hen om dan de 10 miljoen van verstappen naast zich neer te leggen(ok ik weet dat er nog andere factoren spelen, maar EJ is niet van de domste eh ;-)).

Minardi heeft, naar mijn mening, eens steeds betere sponsorbasis(zolang de sponsors betal natuurlijk :rolleyes: ). MM zei een tijdje terug, geloof ik, zelfs dat men voor 2005-2006 nieuwe prive-teams verwacht. De 1-motorenregel per weekend zal volgens mij niet direct zo erg veel kosten drukken voor de grote teams, maar wel voor teams zoals jordan, minardi, ... die hun motor niet zelf ontwikkelen.

Maar om terug ontopic te gaan: Pantano rijdt volgens mij in 2004 voor Jordan :p

Bart.Vandecavey 10-02-2004 22:52

Quote:

Originally posted by stijnconinx
De BAR gaat weer lekker hard :) Ze hebben allebei ook heel wat rondjes afgelegd: samen 164 ronden.
Die zijn volgens mij wel een "Prost" aan het trekken om Honda te overtuigen om in de F1 te blijven...

airco 10-02-2004 23:37

Quote:

Originally posted by Bart.Vandecavey
Die zijn volgens mij wel een "Prost" aan het trekken om Honda te overtuigen om in de F1 te blijven...
Mogelijk .... anderzijds zou het behoorlijk dom zijn om hun hele testprogramma met ondergewicht te rijden .... Dit hypothekeert hun seizoen door geen relevante testresultaten.
Bij Honda zullen ze hopelijk wel zo slim zijn om naar resultaten van races te kijken ipv de relatief "onbeduidende" tests

The Interceptor 11-02-2004 03:42

Zou heel stom zijn, in zo'n geval gaan de resultaten zeker tegenvallen en dan is Honda zeker weg ... ik geloof wel niet dat BAR het te kloppen team wordt :D, maar kijk er toch maar voor uit hoor ... ;) die gaan een schoon seizoen tegemoed!!

Gilles 11-02-2004 13:55

Giorgio wist vrijdag al officieus te melden dat hij gisteren mocht testen en dat een ondertekening van een contract de komende week (deze dus) zou gebeuren ... afwachten of hij de waarheid vertelde.

gwyllion 11-02-2004 14:09

Allan McNish wist blijkbaar ook dat hij geen kans heeft. Daarom heeft hij voor Audi getekend. Dus zal het Pantano wel worden.

The Interceptor 12-02-2004 13:36

dit staat sinds vandaag te lezen op pitstop.tv

wordt het dan toch nog Verstappen :confused:

Quote:

Wie haalt het in de eindspurt voor het laatste beschikbare F1-stuur voor 2004 bij Jordan? Giorgio Pantano of Jos Verstappen? Zoals gisteren hier al gemeld, zijn Verstappen en Eddie Jordan weer on speaking terms. Volgens het Nederlandse Algemeen Dagblad is het hernieuwde contact er gekomen op initiatief van Jordan.

Het zou Pantano worden, met de steun van een sponsor uit Monaco en met geld uit de Italiaanse modewereld, vermoedelijk Benetton. Maandagavond had het contract rond moeten zijn, maar er moesten nog enkele 'details' geregeld worden.
Het leek helemaal voor de bakker met Pantano, toen bleek dat de Italiaan eergisteren begon te testen, in afwachting van de 'details'.
Alles koek en ei, tot gistermiddag. Ondanks verklaringen in de Italiaanse pers dat "alles voor 99% in orde was". Bleef dat ene procentje, zijnde de bankgarantie van Pantano en co, die 5 miljoen dollar zouden inbrengen.
Toen die garantie er niet op tijd was, is Pantano uit de Jordan gezet. Gedaan met testen en wellicht is zijn kans op het Jordan-zitje verkeken.

Jordan heeft door de perikelen met Pantano weer contact gezocht met het management van Verstappen. Er ligt een aangepast voorstel op tafel, met ondermeer betere salaris-voorwaarden voor de rijder.

Vermoedelijk raakt Verstappen dan toch nog in de tweede Jordan.

Mark 12-02-2004 13:55

Pfffffffff, wat een soap is dit aan worden.............Verstappen geeft het begrip "Heintje Davids" een compleet nieuwe dimensie...........


Quote:

De toenadering van Jordan komt nadat het team had onderhandeld met de Italiaanse coureur Giorgio Pantano. Die zei dat hij 5 miljoen dollar van sponsors mee kon krijgen, maar kon voor de gestelde deadline van woensdagmiddag tegen twaalven niet met een bankgarantie komen. Toen bleek dat de betalingstermijn niet werd gehaald, kon de 25-jarige coureur meteen vertrekken van de baan waar hij samen met Jordancoureur Nick Heidfeld aan het testen was. www.fokzine.com
Maar wel weer positief nieuws voor de zorginstellingen in Nederland, 30.000 zwakkeren uit onze samenleving die weer een jaar geen zorg nodig hebben :D :D

JPMontoya 12-02-2004 14:19

Wat ik al eerder zei: Jordan is gewoon een dikke geldwolf !

gwyllion 12-02-2004 15:14

Quote:

Originally posted by JPMontoya
Wat ik al eerder zei: Jordan is gewoon een dikke geldwolf !
In plaats van heel die soap rond die piloten zouden ze beter hun auto eens wat meer ontwikkelen en wat meer testen.

Hoe veel jaar kan Eddie dit nog volhouden? Tot hij overgenomen wordt door een groot merk, zoals VW of GM?

yvdp 12-02-2004 18:15

bedoelt ge ni MG? ;)
Ben het ook echt beu aant het worden. Kan die man nu niet gewoon beslissen of hoe zit dat nu? :s

The Interceptor 12-02-2004 21:22

GM = General Motors he ;) mja die zitten nu natuurlijk via Mercedes bij McLaren

Bart.Vandecavey 12-02-2004 21:26

Quote:

Originally posted by The Interceptor
GM = General Motors he ;) mja die zitten nu natuurlijk via Mercedes bij McLaren
GM is volgens mij wel de grote concurrent van Daimler-Chrysler hoor

GM is Holden, Opel, Vauxhall,...

Gilles 12-02-2004 22:50

Jos rijdt niet in 2004 ... bron ... stilte ...
Giorgio zal het wel van hem halen ...

gwyllion 12-02-2004 23:14

Quote:

Originally posted by Bart.Vandecavey
GM is volgens mij wel de grote concurrent van Daimler-Chrysler hoor

GM is Holden, Opel, Vauxhall,...

Inderdaad, General Motors dus. Volkswagen en GM zijn de enige 2 grote merken die niet in de F1 zitten.

De 5 grootste merken zijn GM, Ford, Toyota, Daimler-Chrysler en Volkswagen; 3 daarvan zitten in F1:
Ford met Jaguar (en Jordan)
Daimler-Chrysler met Mercedes
Toyota met Toyota

marcel 12-02-2004 23:45

Quote:

Originally posted by gwyllion
Inderdaad, General Motors dus. Volkswagen en GM zijn de enige 2 grote merken die niet in de F1 zitten.

De 5 grootste merken zijn GM, Ford, Toyota, Daimler-Chrysler en Volkswagen; 3 daarvan zitten in F1:
Ford met Jaguar (en Jordan)
Daimler-Chrysler met Mercedes
Toyota met Toyota

rijdt minardi ook niet met ford? of reed...

Mr.Dallara 13-02-2004 19:59

En het is dus Pantano geworden, die het laatste zitje in de F1 heeft kunnen bemachtiggen!

Quote:

F1 - Pantano tekent bij Jordan


Giorgio Pantano is er dan toch in geslaagd het tweede stuur bij Jordan te veroveren, het laatste beschikbare F1-zitje voor 2004. In de eindspurt klopte Pantano de Nederlander Jos Verstappen, die de afgelopen dagen weer in de running was gekomen.

Pantano, die er 25 is, wordt dus teammaat van Nick Heidfeld. Het was van de week nog zweten voor Pantano en zijn entourage. Naar verluidt bleef de bankgarantie lang uit en kwam de Italiaan daardoor nog in nauwe schoentjes. Waarop Jordan weer contact zou hebben genomen met het management van Verstappen, maar duidelijk nog altijd met een voorkeur voor Pantano.

Nu de deal eindelijk rond is, blijkt Italië dit jaar in de F1 het best vertegenwoordigd met 4 rijders: Jarno Trulli (Renault), Giancarlo Fisichella (Sauber), Gianmaria Bruni (Minardi) en Giorgio Pantano (Jordan). Zo haalt Italië het van Duitsland en Brazilië, die elk 3 vertegenwoordigers hebben.

Pantano, die de afgelopen 2 jaar aan de top stond in de F3000, deed F1-ervaring op als testrijder bij Benetton, Williams en McLaren.

Voor Jos Verstappen wordt het nu wachten op een vacature bij een van de 10 teams. Als testrijder op vrijdag komt Verstappen niet in aanmerking. Enkel rijders die de afgelopen 2 jaar niet meer dan 6 Grote Prijzen hebben gereden, mogen aangetrokken worden als vrijdag-tester.

Martijn 13-02-2004 20:04

Quote:

Originally posted by marcel
rijdt minardi ook niet met ford? of reed...
Minardi rijdt inderdaad met cosworth (ford dus), maar is geen fabrieksteam eh(gelukkig).

Mr.Dallara 13-02-2004 20:05

Pffffffffffffffffffff, bij deze is dan eindelijk de storry gedaan i.v.m. Jos dit, en Jos dat, en Jos dan, en Jos.....

Bij deze kan dan weer de rust gaan keren op alle Nederlandse websites over "hun idool", want het is er wat geweest hé!
Ze verzinden gewoon allemaal de gekste dingen om toch maar iets te kunne schrijven over hun Jos! :fight:
En dan nu dit! :D

Bovendien is volgens mij de carriere van Jos Verstappen in de F1 nu écht wel voorbij hoor!
Zeg nu zelf, wie gaat hem nu nog ooit tewerk stellen???? :rolleyes

yvdp 13-02-2004 20:05

eindelijk is de line-up rond. En dat de modders nu al maar beginnen aan een nieuwe f1C mod

Verstappen niet in de f1 en hopelijk is het nu gedaan met die soap :)

Mark 13-02-2004 20:16

Quote:

Originally posted by Mr.Dallara
Bovendien is volgens mij de carriere van Jos Verstappen in de F1 nu écht wel voorbij hoor!
Zeg nu zelf, wie gaat hem nu nog ooit tewerk stellen???? :rolleyes

Ach als velgenpoetser of als truckie kan ie nog prima worden ingezet ;) :D

Raceboy 13-02-2004 21:08

Quote:

Originally posted by Marshal
Ach als velgenpoetser of als truckie kan ie nog prima worden ingezet ;) :D
Heeft hij wel de benodigde eigenschappen? (lees: tatoeages) :D

Bart.Vandecavey 13-02-2004 21:14

Hij kan misschien beter zandbakken aanleggen met een buldozer...

Megane 13-02-2004 22:24

Kan zijn zogezegde vriend MS niets regelen. chauffeur van het shuttle busje voor de genodigden, dan kan hij misschien iets terug doen voor ene M. Perr.....

Sorry hé jongens maar het is toch wel een spelleke geweest.
Als men dat had gefilmd het was straffer geweest dan de Pfaffs. :D :D

Finish 14-02-2004 18:34

Dag Jos !
Tot daar jouw mislukte F1-carrière...

The Interceptor 19-02-2004 14:36

Bas toch geen 3e rijder bij Jordan precies, op f1racing.nl staat te lezen dat Timo Glock bevestigd is als 3e rijder bij Jordan.

Gilles 19-02-2004 18:46

Inderdaad ... heb trouwens ook al meteen reactie van bas binnen en hij wilt nog steeds gaan voor het race-zitje voor GP Belgie

The Interceptor 19-02-2004 20:18

heb ik ook al op pitstop.tv gelezen, Bas is niet ontgoocheld, "ook dit is autosport" zei hij. Glock kwam gewoon met veel meer geld aan bij Jordan, dat is ongetwijfeld de reden waarom Timo 3e rijder is


All times are GMT +2. The time now is 16:44.

Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.