![]() |
FIA GT 2004 - Teams & Piloten
Om het toch een beetje overzichtelijk te houden, stel ik voor dat we de "zekerheden" aangaande de deelnemers van dit kampioenschap in deze thread centraliseren. Echt zeker van de inschrijvingslijst zijn we natuurlijk pas op het einde van deze maand, aangezien de inschrijvingen sluiten op 28 februari.
Dus als jullie nieuws hebben, centraliseer het dan maar hier, ik zal dan in deze eerste post een overzicht maken van GT en N-GT... GT Lister - Coronel/Knapfield - Lister Storm GT Lister - Pearce/Wolff - Lister Storm GT Ray Mallock LTD - Erdos/Newton - Saleen S7 R Ray Mallock LTD - Ramos/Goodwinn - Saleen S7 R JMB Racing - Kuteman/ ? - Ferrari 575 JMB Racing - LONGIN / ? - Ferrari 575 JMB Racing - ? / ? - Ferrari 575 BMS Scuderia Italia - Gollin/Cappellari - Ferrari 550 BMS Scuderia Italia - Bobbi/Gardel - Ferrari 550 Care Racing - Bryner/Calderari/Livio - Ferrari 550 GPC Squadra Course - Babini/Peter - Ferrari 575 GPC Squadra Course - Camathias/Naspetti - Ferrari 575 Wieth Racing - Kaufmann/ ? - Ferrari 550 Cavalino Racing - ? / ? - Ferrari 575 Zwaan's Racing - R. Vd Zwaan/A. Vd Zwaan - Chrysler Viper GTS-R Zwaan's Racing - ? / ? - Chrysler Viper GTS-R Graham Nash Racing - Ruberti/Villaroel - Saleen S7 R Konrad Motorsport - Seiler/Lechner - Saleen S7 R Vitaphone Racing - Alzen/Bartels - Saleen S7 R Creation Autosportif - ? / ? - Lister Storm GT Dams - ? / ? - Lamborghini Murcièlago Maserati Corse - ? / ? - Maserati MC Maserati Corse - ? / ? - Maserati MC N-GT Zakspeed Racing - ? / ? - Ferrari 360 Zakspeed Racing - ? / ? - Ferrari 360 Yukos Freisinger Motorsport - Ortelli/Collard - Porsche GT3 RS(R) Yukos Freisinger Motorsport - Maassen/Luhr - Porsche GT3 RS(R) Yukos Freisinger Motorsport - Fomenko/Vasiliev - Porsche GT3 RS(R) Proton Competition - ? / ? - Porsche GT3 RS GPC Sport - ? / ? - Ferrari 360 Cavalinio Racing - ? / ? - Ferrari 360 |
zwaan's racing, lijkt mij rob en arjan van der zwaan. zij zijn de eigenaren ;)
|
bij de scuderia italia mag er nog een naam ingevuld worden. hij is volledig met het team rond, maar heeft het nog niet gepubliceerd. daarom weet ik ook niet of'k het mag verklappen ...
|
Quote:
|
Op de site van Jerôme Mugnier staat het volgende:
...deux ex-pilotes de F1, également passés par la case Ferrari, sont annoncés en GT-FIA. En l'occurence René Arnoux, accompagné de Patrick Tambay. On devrait retrouver la paire de pilotes français sur une F575 GTC alignée par la Scuderia Cavallino en GT-FIA. L'équipe espagnole engagera également une seconde 575 ainsi que d'une F360 GTC. |
Quote:
Het gaat over iemand anders hoor :p |
In N-GT zijn uiteindelijk toch wat namen bekend geraakt...
|
Na het artikel in Het Nieuwsblad is ook Bert Longin toegevoegd bij JMB (Ferrari 575)
|
Bert aan het stuur van echte wagen. :D
Dat gaat wat geven. |
Matteo Bobbi blijft bij Scuderia Italia, maar is nog niet officieel bekend gemaakt.
|
Bij het lijstje van deelnemers voor de FIA GT 2004 mag je ook Kurt Mollekens toevoegen! Hij gaan een half seizoen met een Lister Storm rijden!!!
|
Op http://www.fiagt.com staat het volgende:
Quote:
|
geen nieuws van De lamborghini Murciélago R-GT :confused: :(
zededen toch zo groots over hun FIA GT plannen ? |
Quote:
|
Quote:
|
Quote:
Quote:
|
-Gardel zal samen met Mateo Bobbi een 550 van BMS bemannen. (Gardel zou ook Siemens sponsoring hebben...)
- JCW zou niet bij Lister rijden :confused: - De kleuren van de Maserati die z'n race-debuut maakt in de 24u van Spa! De rijders: Andrea Bertolini, Nicola Larini en Fabio Babini. foto: www.lmsr.net http://www.lmsr.net/mccgeneva.jpg |
Quote:
En niemand minder danb Colin McRea zou Le Mans rijden met een 550. Bron:dsc. |
Quote:
Maar nogmaals ik weet het écht niet met zekerheid, van zodra ik meer weet zal ik het jullie via deze weg zeker laten weten! Het toeval wilt dat er net vandaag op pitstop.tv een bericht is verschenen met wat meer uitleg over het Lister verhaal. Quote:
Iemand anders wel....? Toch is het in iedergeval weer prachtig wat Kurt Mollekens heeft gerealiseerd de voorbije wintermaanden! Belcar met een Bi-turbo, FIA GT met een Lister en ETCC met een BMW! En vooral en niet te vergeten: KTR, z'n team waar hij een toppiloot van formaat heeft binnengehaald, nl. Bruce Jouanny! |
JCW zou niet bij Lister rijden
Klopt :( Tom Coronel is 1ste coureur bij Lister in het Fia GT, bron: www.listercars.co.uk |
Na de eerste trainingsdag in Monza (gisteren, 4 maart) kunnen de deelnemerslijst al weer wat completer maken. Misschien worden er vandaag, tijdens de tweede trainingsdag, nog wat meer namen bekend...
|
GPC Squadra Course - Bambini/Peter - Ferrari 575
JMB Racing - Bambini/Peter - Ferrari 575 k denk da er een foutje in de lijst sta |
Thanks Lorre ! ;)
Eind volgende week zulle we al een pak "wijzer" zijn. Dan is de betalingstermijn voor de inschrijvingsgelden afgesloten en zal de FIA de officiële deelnemerslijst bekend maken. |
Bambini ken ik niet ze, Babini daarentegen wel :D
Opvallende auto op de tests (rijders:Tomlinson-Greensall): http://www.fiagt.com/system/_showimg...ey=1032&size=3 De Alzen-Bartels Saleen staat al in de kleuren van de vertrouwde sponsor van de ex van Steffi Graff (de spoiler was de spuiter even vergeten blijkbaar): http://www.fiagt.com/system/_showimg...ey=1016&size=3 De GPC 575's zijn ook al voorzien van een laagje verf: http://www.fiagt.com/system/_showimg...ey=1018&size=3 foto's: www.fiagt.com |
Quote:
De Saleens waren de snelste wagens in Monza van kort bij gevolgd door de 550 van Scuderia Italia en de Lister van Coronel. |
ik denk dat coronel moet zitten waar die nu zit... het is n goede rijder maar zeker geen F1 rijder. Geef hem maar n dakje boven zn kop, dan gaat ie n stuk beter.... (nu maar hopen dat ie zn arrogantie n beetje naar beneden schroeft...)
hij mag dit jaar nog wel 1 dag testen met minardi... maarja, dat stel natuurlijk nix voor... wel leuk voor hem... en wilux.... |
JCW gaat naar Création Autosportif waar hij met de DBA Zytek zal rijden en misschien zien we hem soms wel eens in een........Lister Storm.
Er zijn geen zekerheden meer :rolleyes: jan bron: dsc en planetlemans |
Verrassing.................Zakspeed komt eraan in de N-GT klasse met een tweetal 360's. Het was idd afwachten wat Zakspeed ging doen na het verdwijnen van de V8Stars.
DTM met Toyota is (nog) niks geworden ;) |
Quote:
|
Quote:
|
Quote:
|
Opvallend: enkel Dams ingeschreven met een Lambo, het zou wel eens stil kunnen worden rond deze auto...
|
Ik denk dat dat wel mee gaat vallen, als die wagen bewezen heeft dat ie snel en betrouwbaar is dan weet ik zeker dat er voldoende teams zijn die interesse hebben. Maar van de andere kant zijn er natuurlijk nu wel veel teams die een 550 of 575 aan hebben geschaft om de komende paar seizoenen mee te rijden.
|
Quote:
|
Quote:
De Murcielago heeft natuurlijk nog niks laten zien. Als ze erin geslaagd zijn om meer vermogen uit de motor te halen, zal hij wel competitief zijn. Ik heb wel de indruk dat ze bij Lamborghini niet de grote budgetten gebruiken om een competitiewagen te ontwikkelen. |
Dit is de officiële lijst :
2004 FIA GT CHAMPIONSHIP GT CATEGORY N° TEAM NAT. CAR 1 BMS SCUDERIA ITALIA I Ferrari 550 Maranello 2 BMS SCUDERIA ITALIA I Ferrari 550 Maranello 3 CARE RACING DEVELOPMENT GB Ferrari 550 Maranello 4 KONRAD MOTORSPORT D Saleen S7-R 5 VITAPHONE RACING TEAM D Saleen S7-R 7 RAY MALLOCK LIMITED GB Saleen S7-R 8 RAY MALLOCK LIMITED GB Saleen S7-R 9 ZWAANS GTR RACING TEAM NL Chrysler Viper GTS-R 10 ZWAANS GTR RACING TEAM* NL Chrysler Viper GTS-R 11 G.P.C GIESSE SQUADRA CORSE I Ferrari 575 M Maranello 13 G.P.C GIESSE SQUADRA CORSE I Ferrari 575 M Maranello 14 LISTER CARS GB Lister Storm 15 LISTER CARS GB Lister Storm 17 JMB RACING F Ferrari 575 M Maranello 18 JMB RACING F Ferrari 575 M Maranello 19 JMB F Ferrari 575 M Maranello 20 MASERATI CORSE** I Maserati MC*** 21 MASERATI CORSE** I Maserati MC*** 22 WIETH RACING D Ferrari 550 Maranello 24 DAMS F Lamborghini Murciélago 25 SCUDERIA CAVALLINO* E Ferrari 575 M Maranello 27 CREATION AUTOSPORTIF GB Lister Storm 28 GRAHAM NASH MOTORSPORT* GB Saleen S7-R In accordance with Article 45 of the 2004 GT Sporting Regulations, drivers may be nominated up until the end of scrutineering of each event. * subject to confirmation **subject to confirmation by the World Motor Sport Council *** subject to the homologation of the car N-GT CATEGORY N° TEAM NAT. CAR 50 YUKOS FREISINGER MOTORSPORT D Porsche 996 GT3-RSR 51 ZAKSPEED RACING* D Ferrari 360 Modena 52 ZAKSPEED RACING* D Ferrari 360 Modena 55 SCUDERIA CAVALLINO* E Ferrari 360 Modena 62 GPC SPORT I Ferrari 360 Modena 69 PROTON COMPETITION D Porsche 996 GT3-RS 77 YUKOS FREISINGER MOTORSPORT D Porsche 996 GT3-RSR 99 FREISINGER MOTORSPORT D Porsche 996 GT3-RSR In accordance with Article 45 of the 2004 GT Sporting Regulations, drivers may be nominated up until the end of scrutineering of each event. * subject to confirmation Bron : Press Release FIA GT Championship De openingspost van deze topic werd aangepast aan deze lijst. Doch, wat we in deze topic reeds hadden, bleek een zeer waarheidsgetrouwe weergave te zijn... |
Dat is dezelfde lijst als die van Marshal die ook afkomstig was van de FIA...
|
De lijst van de inschrijvingen voor de eerste FIA GT wedstrijd in Monza:
http://www.fiagt.com/results.php?event=1&season=2004 Het deelnemersveld in de GT klasse is dik in orde, in de N-GT is het daarentegen gene vette. |
Quote:
9 van de 19 wagens in GT zijn Ferraris. |
Hezemans dan toch FIA GT. Ik dacht dat hij alleen ELMS ging rijden.
Weinig belgen? Geen Kumpen, Duez, ..... :confused: |
All times are GMT +2. The time now is 02:35. |