De Paddock

De Paddock (http://www.depaddock.eu/forum/index.php)
-   Eenzitters (http://www.depaddock.eu/forum/forumdisplay.php?f=35)
-   -   Formule Renault 1600 in 2004 (http://www.depaddock.eu/forum/showthread.php?t=7179)

Pascal 13-02-2004 03:08

Formule Renault 1600 in 2004

Als je het mij vraagt is er nog waar weinig nieuws over de Formule Renault 1600 in 2004.

Vandaag gehoord in Zolder :

Zelfs de laureaten van de F1 Renault Academy 2004 zouden zonder stuur zitten. Astromega ziet af van de samenwerking met Renault en de RACB om de laureaten te begeleiden. Vervolgens zijn een drietal teams aangeschreven om dit project over te nemen. Sam Boyle (ex-Astromega) werd uitgekozen maar omdat hij wou uitkomen onder Engelse vlag, was dit niet mogelijk. Hij ging dan op zoek om op een of andere manier onder Belgische vlag uit te komen. Momenteel zou hij voet aan de grond hebben bij een niet nader genoemd Belgisch "team". Dit team is echter nog op zoek naar auto's en alle verdere infrastructuur.

Als dit verhaal waar zou zijn, is het toch heel anders dan vorig jaar toen Verdonck en Pulicnkx eind februari toch al heel wat kilometers hadden afgemaald op (onder andere) het Zolderse asfalt.

Momenteel zou er (officieel) nog niemand zijn ingeschreven in deze klasse.

Wie weet meer, of beter gezegd wie weet de echte toedracht van wat ik vandaag hoorde...

C U

team astromega 13-02-2004 18:13

Team Astromega zal volgende week een press release doen omtrend deze zaak.

Martin Meyers for Team Astromega Information

Mr.Dallara 13-02-2004 23:04

Is het niet zo dat de RACB laureaten in mogen kiezen tussen Astromega en TBR???

En voor mij lijkt de keuze dan simpel: TBR > omdat ze bijde Walen zij...

Of heb ik het verkeerd voor??

pascual 14-02-2004 11:00

Quote:

Originally posted by Mr.Dallara
Is het niet zo dat de RACB laureaten in mogen kiezen tussen Astromega en TBR???

En voor mij lijkt de keuze dan simpel: TBR > omdat ze bijde Walen zij...

Of heb ik het verkeerd voor??

Altijd dat vlaams en waals; kunnen we niet gewoon belgen zijn??? Is Belgie al niet klein genoeg??? :fight:

Mr.Dallara 14-02-2004 22:28

Ja, uiteraard kunnen we gewoon Belg zijn!

Mijn uitspraak hier boven is niet in die betekenis hoor!
Ik bedoelde er het volgende mee: Als je weet dat de gemiddelde leeftijd v/d FR1600 piloten 18 jaar is, spreekt het voor zich dat als ze kunne communiceren met een ingenieur die hun eigen (moeder) taal spreekt, betere prestaties zullen neerzetten.

Dit zeg ik, omdat ik vorig seizoen eens heb horen vertelen in de paddock van Zolder dat bv de communicatie tussen Damien Pulinx en z’n ingenieur bijzonder stroef verliep!
En dat is uiteraard geen nieuw gegeven hé: een waal die problemen heeft met z’n talen.

Daarom wilde ik alleen maar zeggen, dat ze daarom het best bij TBR zouden rijden, ten eerste ze zijn 100% franstalig, en ten tweede TBR is een topteam in de FR1600!

Verder ben ik alvast benieuwt wat Astromega volgende week gaat melden in z’n press release.

Mr.Dallara 14-02-2004 23:08

Net deze foto gevonden van de voorbije donderdag training op Zolder.
En zie een FR1600 in kleuren zoals ik nog nooit heb gezien!

Zijn dit de nieuwe kleuren van Speedlovers??

http://www.mykingdom.be/rj-online.be...20IM021055.jpg

pascual 14-02-2004 23:21

Quote:

Ja, uiteraard kunnen we gewoon Belg zijn!

Mijn uitspraak hier boven is niet in die betekenis hoor!
Ik bedoelde er het volgende mee: Als je weet dat de gemiddelde leeftijd v/d FR1600 piloten 18 jaar is, spreekt het voor zich dat als ze kunne communiceren met een ingenieur die hun eigen (moeder) taal spreekt, betere prestaties zullen neerzetten.

Dit zeg ik, omdat ik vorig seizoen eens heb horen vertelen in de paddock van Zolder dat bv de communicatie tussen Damien Pulinx en z’n ingenieur bijzonder stroef verliep!
En dat is uiteraard geen nieuw gegeven hé: een waal die problemen heeft met z’n talen.

Daarom wilde ik alleen maar zeggen, dat ze daarom het best bij TBR zouden rijden, ten eerste ze zijn 100% franstalig, en ten tweede TBR is een topteam in de FR1600!

Verder ben ik alvast benieuwt wat Astromega volgende week gaat melden in z’n press release.

Ja dat is waar, al die talen in Europa.

ik wacht het nieuws ook af van Astromega, ik denk dat het voor een groot team te moeilijk is om voordelig in deze cup te werken.

X-Treme Racer 15-02-2004 01:35

Ik dacht dat Astromega een 3-jarig contract had met de RACB :confused:

Scapa 15-02-2004 01:44

Quote:

Originally posted by team astromega
Team Astromega zal volgende week een press release doen omtrend deze zaak.

Martin Meyers for Team Astromega Information

Waar rook is, is vuur ;)

yannick88 20-02-2004 01:41

Niet Astromega en ook niet TBR , eveneens zal ook Speedlover niet instaan voor de laureaten van de RACB .

Er wordt een kompleet nieuw Team opgericht voor de begeleiding .

Namen volgen later aangezien de deal nog niet 100 % in orde is maar alles gaat de goeie richting uit .

Mr.Dallara 20-02-2004 20:21

Als het dan niet Astromega, TBR of Speedlover word die de laureaten vd RACB gaat "begeleiden", en er dan een nieuw FR1600 team gaat komen, is dat eigenlijk positief!

Op die manier zullen er dan waarschijnlijk meer deelnemers zijn in de FR1600 dit jaar in België.

Ik denk dit maar om het feit dat als er een team gaat bijkomen er dus 2 auto's meer zullen rijden dan vorig seizoen, althans als al de F-Reanaults die vorig jaar hebben gereden terug zullen gaan rijden.

Mr.Dallara 20-02-2004 20:29

Groot nieuws !!!

Marc Goossens runt voortaan RACB Formula Renault Academy :) :cool:

Net gelezen op autosport.be

Quote:

Marc Goossens runt voortaan RACB Formula Renault Academy!

Het gerucht circuleerde al een tijdje maar wordt thans ook officieel door Renault België bevestigd: Marc Goossens neemt de organisatie van de F.Renault Academy over van Team Astromega en bekommert zich dus om de sportieve en technische omkadering van beide laureaten van de recente Rookie-test.

Marc Goossens lijkt niet uit de actualiteit weg te branden. Het voorbije weekend nog mocht hij z'n eerste Daytona-deelname met een podiumplaats vieren en thans ziet de Gelenaar zich uit verscheidene kandidaten verkozen om de FRA te runnen.

"Aanvankelijk vroeg Renault me de job over te nemen die Thierry Tassin tot voor kort waarnam" aldus Marc aan autosport.be. "Tassin krijgt immers andere opdrachten binnen Renault België zodat hem niet voldoende tijd blijft om de rookies te begeleiden. Want daar ging het in eerste instantie om: coaching en consultancy van Christophe Mawet en Bertrand Baguette, de nieuwe laureaten van de F.R.Academy. Gezien een en ander compatibel bleek met een eventueel programma waarin de 24U van Le Mans, Sebring en Petit Le Mans centraal staan, heb ik mij daartoe geëngageerd. En meteen ook een tegenvoorstel gedaan dat er in bestond een eigen structuur ter beschikking te stellen. Beide F.Renault's zijn immers eigendom van Renault maar nu Astromega niet langer bij het opzet betrokken is diende tevens een nieuw team gezocht binnen hetwelk beide rookies en ikzelf aan de slag konden. Ik hoef dus enkel te investeren in een atelier en camion.

Oud-Astromega-teammanager Sam Boyle die nota bene zelf kandidaat was voor de job vervoegt me als partner binnen de BVBA Marc Goossens Motorsport. Sam heeft ervaring zat wat het runnen van een team betreft en zodoende kan ik mezelf volledig toeleggen op de sportieve en commerciële begeleiding "mijn" beide youngsters, zoals initiëel de bedoeling was."

Autosport.be: Een van de wrijvingspunten voor Mikke Van Hool was het met Renault bedongen kontrakt: dat gaf hem nauwelijks enige financiële armslag, of anders gezegd: hij kon er zo goed als niks aan verdienen.

"Dat is ook de reden waarom ik op een derde wagen heb aangedrongen. Die kan als guest car en als spare car dienst doen. De hele onderneming wordt pas echt rendabel indien ik zelf ook een vierde F.Renault kan inzetten. Daar wordt momenteel aan gewerkt.

Autosport.be: Is dit de eerste stap naar een omscholing?

"Het feit de RACB en Renault als partner te hebben is voor elk beginnend team vanzelfsprekend een ideale start en biedt me misschien ook als piloot nieuwe perspectieven. Want van de rijder Marc Goossens is men nog niet af. Ik begin dan wel aan mijn twintigste seizoen maar stoppen is nog lang niet aan de orde van de dag!" (HvO)
Dit is écht prachtig nieuws vind ik! Ik heb er al het vertrouwen in dat Marc dit tot een goed einde zal brengen. Meer zelfs, volgens mij gaat hij er voor zorgen dat de FR1600 écht gaat door breken, met gevolg dat we dan een degelijk deelnemersveld zullen krijgen!

X-Treme Racer 20-02-2004 21:01

Goed nieuws! :) :+

Bart.Vandecavey 20-02-2004 21:48

Die youngster kunnen zich geen betere leerkracht dromen :gas:

The Interceptor 21-02-2004 16:10

heb het ook net gelezen, maar wist het al langer :D Marc is idd een héél goed begeleider voor die jonge kerels!!!

Mr.Dallara 22-02-2004 21:01

Net gelezen op marcgoossens.com dat Marc Goossens Motorsport komend weekend (28 & 29 februari) al gaat testen!

Ze gaan 2 dagen proefdraaien op het Franse Croix-en-Ternois met hun twee piloten Christophe Mawet en Bertrand Baguette.

Mark 24-02-2004 00:16

Quote:

Oud-Astromega-teammanager Sam Boyle die nota bene zelf kandidaat was voor de job vervoegt me als partner binnen de BVBA Marc Goossens Motorsport. Sam heeft ervaring zat wat het runnen van een team betreft en zodoende kan ik mezelf volledig toeleggen op de sportieve en commerciële begeleiding "mijn" beide youngsters, zoals initiëel de bedoeling was."
Ok duidelijk, de taken van Boyle zijn duidelijk omschreven.

Lees ik echter in het PR-gereutel van ene Tielemans (FIA F3000 in 2004)het volgende:

Quote:

Ma-CON met Sam Boyle als teammanager testte vorige week vier rijders in Jerez: Tomas Enge, Tony Schmidt, Christopher Bruck en dus Tielemans, die zeker is van zijn zit bij Ma-CON voor 2004.
Wonderwel geen enkel weekend dat elkaar overlapt, die kerel zal niet veel thuis zijn in 2004:D

DamonHill 24-02-2004 00:20

Quote:

Originally posted by Marshal
Ok duidelijk, de taken van Boyle zijn duidelijk omschreven.

Lees ik echter in het PR-gereutel van ene Tielemans (FIA F3000 in 2004)het volgende:

Wonderwel geen enkel weekend dat elkaar overlapt, die kerel zal niet veel thuis zijn in 2004:D

Vorig seizoen deed hij toch ook F3000 en FR1600, zonder enig probleem :)
En toen ook al geen overlappingen (gelukkig :))

Peter Baert 24-02-2004 01:13

PR-gereutel van ene Tielemans??

Marshal?

Het bericht, waaruit je de betrokken quote neemt, is een artikel van www.pitstop.tv en is geen geval gelinkt met Tielemans of zijn vermeend PR-gereutel.

Laten we het erbij houden dat er wél sites bestaan die PR-gereutel van Jan en Klein Pierke klakkeloos overnemen en publiceren.

:)

Mark 24-02-2004 01:22

Quote:

Originally posted by Peter Baert

Het bericht, waaruit je de betrokken quote neemt, is een artikel van www.pitstop.tv en is geen geval gelinkt met Tielemans of zijn vermeend PR-gereutel.

Niet gelinkt met Tielemans? :confused: Het gaat toch over Tielemans..........

Maaruh, als we die beruchte pr-brabbel van Tielemans eens gaan doorlichten, waarop jij o.a. je bericht hebt gebaseerd ;) dan zitten daar toch wel enkele dijenkleters tussen :D

Dus Peter, dit is geen aanval op jouw.........maar wel op al te positieve PR-releases die ikzelf nooit online zou zetten. Op welke site dan ook ;)

Lezen we even kritisch tussen de regels mee ;)
Quote:

Woensdag heeft Olivier in de middagsessie opnieuw getest in de F3000-bolide en reed met hagelnieuwe banden maar liefst 2 seconden van zijn beste tijd af!
Wat is het nut van testen op hagelnieuwe banden? Anders gezegd, zonder die truuk was hij nog trager geweest............

Quote:

De auto doet precies wat ik wil.
Hmmmmmmm, gezien de tijden kan de wagen veel meer..........oftewel, de wagen heeft zich aangepast aan de coureur :D

Quote:

Naast Olivier Tielemans reden ook de Duitsers Tony Schmidt, Christopher Bruck en de Tsjech Tomas Enge voor het team uit Dortmund. Olivier stond zijn mannetje prima en was maar liefst 1.1 seconden sneller dan Bruck!
Tielemans was dus wel seconden trager als die andere twee...........het is maar hoe je iets verkoopt ;)

edit* Het beruchte PR-gereutel is te lezen via http://www.pittalk.nl/bericht.php?nieuwsid=733

Maar we zijn off-topic, svp terug naar de FRenault 1600!

Peter Baert 24-02-2004 01:40

Wij vermoeden bij onze lezers enige kritische zin, inzoverre dat ze dingen tussen de regels lezen.

Soms schieten we ter hulp en brengen we een referentiekader aan, met in het geval van O. Tielemans de besttijd van Lopez, 6 seconden sneller dan de jongen uit Maaseik.

:)

Rrubinio 24-02-2004 21:52

Quote:

Net deze foto gevonden (www.RJ-online.be) van de voorbije donderdag training op Zolder.
En zie een FR1600 in kleuren zoals ik nog nooit heb gezien!

Zijn dit de nieuwe kleuren van Speedlovers??

Dit zijn de kleuren van Speedlovers + Jonathan Thonet

http://www.mykingdom.be/rj-online.be...20IM021055.jpg

Mr.Dallara 25-02-2004 00:15

Net gelezen op autosport.be :)

Quote:

Alex De Bock zet aan in F.Renault 1600

Alweer nieuw jong talent op komst. Alex De bock, met z'n vijftien jaar de jongste van de vier RACB F.Renault Academy-finalisten, gaat dit jaar van start in het Formule Renault 1600-kampioenschap.

De Bock tekende bij het Speed Racing van Eddy Roosens, waarvoor hij in 2003 reeds meermaals met succes ging testen. De jongeman uit het Waverse reed de voorbije vier jaar een leukogend kartpalmares bij elkaar.

Of hij het Bas Leinders op autosportvlak nadoet dient afgewacht maar alvast één detail valt op: net als de Breeënaar schopte ook De Bock het op jeugdige leeftijd tot ... zwarte gordel karate!

Mr.Dallara 13-03-2004 11:30

Ik heb donderdag in Zolder vernomen dat de piloten van TBR voor 99% zeker Belmans en Soulet zullen zijn.

Belmans is bevestigd bij TBR, hij was vorig jaar Belgisch kampioen karting Formule A! (bron: Belmans himself ;) )

De deal Soulet / TBR zou ook bijna rond zijn vertelde Belmans me.

De jonge Waal Pignato die ook heeft gereden in een F-R1600 zal volgens mij wel de jongste van het veld worden, 15jaar!

Pierre Sevri heb ik donderdag ook opgemerkt in een F-R1600, ik ben alvast benieuwd dat we hem ook in het kampioenschap gaan zien...

Maandag zullen er op http://users.skynet.be/kbo-torfs foto's verschijnen van de F-Renault's 1600 die op zolder hebben gereden!

yannick88 13-03-2004 13:35

Inschrijvingen voor FR 1600 te bekijken op de site van Renault www.renault-sport.be link via Formule Renault 1600

Al de ingeschreven piloten staan op deze site wij zitten reeds aan 15 inschrijvingen , en er gaan er nog volgen .

Met sportieve groeten

FormulaV-JH495 13-03-2004 15:27

Hopelijk .. want 15 wagens is wel een klein startveld ... maar toch al groter dan die van vorig jaar.
Eigenlijk zou een 'Instap-klasse' een startveld moeten hebben van 25 à 30 man ... zie maar naar de FFord in GB en zelfs een klasse als de 750MC Formula Vee championship heeft een startveld van 25 à 30 wagens.
De prijs moet zakken als ze willen overleven.

yannick88 16-03-2004 02:34

Quote:

Originally posted by yannick88
Inschrijvingen voor FR 1600 te bekijken op de site van Renault www.renault-sport.be link via Formule Renault 1600

Al de ingeschreven piloten staan op deze site wij zitten reeds aan 15 inschrijvingen , en er gaan er nog volgen .

We zitten reeds aan 18 inschrijvingen

Met sportieve groeten

Mr.Dallara 20-03-2004 07:49

Wanneer is het de Renault test dag op Spa-Francorchamps ?? (is het niet volgende week?)

Dan kunnen we daar eindelijk zien met hoeveel ze juist gaan zijn, en vooral hoe ze presteren...

FormulaV-JH495 20-03-2004 07:58

Ik heb gisteren vvan André van Hoof gehoord dat er al 18 inschrijvingen zijn voor 2004.

Pascal 24-03-2004 16:53

Dit zouden ze voorlopig zijn.

Sougnez Ludovic --- DKR Engineering
Pignato Maurizio --- Speed Lover
Tonet Jonathan --- Speed Lover
Dillmann Tom --- Tom Team
Herck Michaël --- Junior Racing Team
Sevrin Pierre --- Delahaye Racing Team
Vanderstappen Nicolas --- Delahaye Racing Team
Hauser David --- Racing Experience
De Bock Alexandre --- Speed Racing
Roosens Eddy --- Speed Racing
Van den Heuvel Dave --- Marc Goossens Motorsport
Baguette Bertrand --- Marc Goossens Motorsport
Mawet Christophe --- Marc Goossens Motorsport
Beschir Khalil --- Marc Goossens Motorsport
Belmans Pieter --- Thierry Boutsen Racing
Marissal Alexandre --- Thierry Boutsen Racing
Soulet Maxime --- Thierry Boutsen Racing
Keranen Marko --- Unknown

C U

Brecht 24-03-2004 17:11

Toch al een beter startersveld dan veleden jaar, maar het kan nog beter natuurlijk

FormulaV-JH495 24-03-2004 22:08

moesten ze nu nog eens een onderverdeling hebben in Works teams en een scolarship klassement waar ze met een paar jaar oudere FR1600 rijden die dan ook wat goedkoper zijn ... da zou een groot kampioenschap kunnen worden ...

The Interceptor 25-03-2004 01:25

Ben eens benieuwd wat die Beschir Khalil ervan terecht gaat brengen, nog geen ervaring in de autosport, maar eentje die snel leert lijkt zo! en dan Marc als teambaas en begeleider, kan niet slecht zijn!

Pascal 25-03-2004 02:03

Quote:

Originally posted by The Interceptor
Ben eens benieuwd wat die Beschir Khalil ervan terecht gaat brengen, nog geen ervaring in de autosport, maar eentje die snel leert lijkt zo! en dan Marc als teambaas en begeleider, kan niet slecht zijn!
Heeft naar 't schijnt nog nooit elders competitie gereden. Tegen het einde van de dag draaide hij maandag in Spa rondjes 2'51 terwijl op dat moment bvb Van den Heuvel 2'49 draaide. Heb geen tijden gehoord van andere testers...

Mark 27-03-2004 16:51

Quote:

Originally posted by Pascal
Dit zouden ze voorlopig zijn.

Herck Michaël --- Junior Racing Team

Die Herck is al stiekem aan het oefenen in Spanje ;) ......en helemaal niet zo slecht, derde tijd in de kwalificatie in een redelijk vol veld

Pascal 04-04-2004 01:22

Uitslagen kwalificatie NRF.

Wat enorm opvalt is de enorm jonge gezichten in deze klasse. Als ik me niet vergis enkele 14-jarigen aan de start. Het is echt geen zicht als je het mij vraagt. Ben eens benieuwd hoe deze jonge wolven, waarvan sommigen morgen hun eerste race gaan rijden, zich gaan gedragen.

SOULET en TONET, "oud" gedienden steken er een beetje boven uit. De rest ligt kort samen.

1 SOULET Maxime 1:47.310
2 TONET Jonathan 1:47.665
3 BELMANS Pieter 1:48.132
4 ROOSENS Eddy 1:49.505
5 DE BOCK Alexandre 1:49.608
6 SEVRIN Pierre 1:49.661
7 VAN DEN HEUVEL Dave 1:49.735
8 BAGUETTE Bertrand 1:49.976
9 KERANEN Marko 1:50.654
10 BESCHIR Khalil 1:51.111
11 VANDERSTAPPEN Nicolas 1:51.162
12 MARISSAL Alexandre 1:51.683
13 DILLMANN Tom 1:51.985
14 PIGNATO Maurizio 1:52.305
15 HAUSER David 1:53.180
16 MAWET Christophe 1:56.454

C U

Brecht 04-04-2004 19:15

Over de Rookies lijkt Tom Dillmann mij de beste. hij werd in de 1ste race 6de en ook in de 2de race 6de. De andere youngster Maurizio Pignato werd in de 1ste race 9de en in de 2de race 7de.

Greetzz.. Corvetteboy

The Interceptor 04-04-2004 20:37

Bertrand Baguette heeft toch laten zien dat hij zen Academy waard is, in 1e race lang 3e gereden en in laatste ronde nog voorbijgestoken door Pieter Belmans (TBR).
In de 2e race door een prachtige start meteen aan de leiding, die hij op het einde voor een ronde kwijtspeelde aan Soulet, maar toch terug ervoorbij, en dus meteen zen eerste overwinning op zak!!
Mawet daarentegen, die heeft nog veel te leren, hij reed beide races gans achteraan het veld.

Wat mij wel opviel: der rijden daar twee gastjes van een jaar of 14 al mee, da vind ik toch echt nog te jong ze, als ge die zo zie, onvoorstelbaar gewoon

Mr.Dallara 07-04-2004 00:21

Wat we me wel érg opviel, dat die jonge (bonte) bende vd FR1600 piloot(jes) o.a. in de Villeneuve cicane constant de pas af sneden! als je in een race of kwali in de Villeuve stond, dan was er wel elke passage wel iemand die de grindbak volledig doorkruiste, een spin maakte, ....

Enkele voorbeelden van wat ze allemaal hebben vericht in de Villeneuve kan je bekijken op >>>users.skynet.be/kbo-torfs > autosport > belcar > FR1600

Maar toch vind ik het uiteraard heel mooi om te zien dat er dit seizoen er eindelijk een degelijk startveld is in deze klasse! Verder is het ook zo dat de race's mooi waren om naar te kijken, heel mooie duel's, zelfs voor een 8e plek! (zo moet het zijn!)

FormulaV-JH495 07-04-2004 00:50

das racen é ... bekijk de mannen in hun FF's maar .. die vliegen nog meer op en over elkaar :D ...

All times are GMT +2. The time now is 07:25.