![]() |
Formula X
Laat ons hier alles bundelen van de Formula X.
Want het lijkt me wel dat dit een goede race formule is om het vak te leren, en dan zo verder door te stoten naar de échte LMP's! www.fxracing.com is de officiële website van het kamioenschap. Voor diegene die het nog niet moesten weten, Eric Van de Poele is de man die dit kamioenschap heeft opgericht. Het fijt dat de wagens die men hier gebruikt kan ombouwen van een proto in een eenzitter vind ik wel prachtig! http://www.fxracing.com/images/big/big_endu10.jpg http://www.fxracing.com/images/big/big_sport8.jpg |
Hier alvast de kalender:
Race 1 Monza 8 May Race 2 Monza 9 May Race 3 Nurburgring 2 July Race 4 Nurburgring 3 July Race 5 Silverstone 14 August Race 6 Silverstone 15 August Race 7 Spa Francorchamps 11 September Race 8 Spa Francorchamps 12 September Voor alle duidelijkheid, zij rijden steeds in het voorprogramma van de LMES (1000km race's) |
Net gelezen op pitstop.tv
Quote:
|
Vanina Ickx werd tweede in de tweede wedstrijd in Monza. Lemeret crahste in de qualifs (zonder erg) en kon niet deelnemen aan de wedstrijd.
8 van de 16 auto's aan de finish. Heel wat autos hadden af te rekenen met technische defecten. Toch nog wat werk aan de winkel om deze bolides bedrijfszeker te maken... C U |
Het is inderdaad een mooie formule voor een relatief klein budget (36000 Euro per piloot per seizoen, 1000 Euro per uur extra training, maw ongeveer gelijk aan een seizoen Clio Cup).
Maar in het reglement staat dat een pitstop met pilotenwissel verplicht is. Dat houdt in dat er 2 piloten per auto zouden moeten zijn. In Monza was dat duidelijk niet zo. Weet iemand of dit deel van het reglement opgeschort is tot er genoeg deelnemers zijn, of hoe dit juist zit? |
in de eerste wagen op de eerste foto hierboven gepost, lijkt mij dat de helm van Fanny Duchateau te zijn, gevolgd door van de poele! Vandepoele dat is goed mogelijk, maar Fanny, dat lijkt me onwaarschijnlijk. Vergis ik mij van helm of wie is de eerste?
|
dit is echt stijl een formule wagen en sportscar in 1 .... wauw! :applaus:
lijkt me wel een leuk kampioenschapje vooral als je de prijs bekijkt iets van een 40.000 voor een full racing service pakage.. ik vind dit concept al zeker geslaagt !! :worship: |
Reeds op 20 december 2003 waren we op De Paddock bezig over dit unieke concept ;)
Door een gebrek aan onderdelen waren niet alle wagens gereed voor de eerste race. De coureurs die de intentie hebben (lees: betaald ;) ) om een heel jaar te rijden kregen dus voorrang bij de eerste race in Monza. Het concept om binnen een uurtje van een single seater naar een sportscar te gaan schijnt in de praktijk toch niet helemaal te werken. Trouwens over de kwaliteit van het veld kan men twisten, er zitten wel heel veel secondes per rondje tussen de nr. 1 en de nummer laatst. Desalniettemin, het zijn geinige karretjes......... |
Voor de mensen die aanwezig waren in Spa vorige week op de vrije testdagen heeft reeds deze rare dingen kunnen bewonderen.Ze waren toen nog alle motor's aan het roderen voor de eerste race. Naar eigen mening vind het er toch niet zo knap uitzien. Vooral in formule vorm kloppen de verhoudingen totaal niet. Wat niet wil zegge dat het niet vooruit gaat exacte tijden weet ik niet maar traag waren ze niet ;) Hier een paar foto's
http://users.pandora.be/eygmar/emot/x4.jpg http://users.pandora.be/eygmar/emot/x3.jpg http://users.pandora.be/eygmar/emot/x2.jpg http://users.pandora.be/eygmar/emot/x1.jpg |
Das wel sjiek da ge da zo kunt ombouwen van Formulewagen tot Sportscar...
Mss een domme vraag maar mogen de deelnemers kiezen in welke uitvoering ze racen? Of is het de ene dag van het weekend Sportscar en de andere dag Formulewagen |
je tweede optie twisted!
|
ik begrijp dus dat het 2 kampioenschappen met eigelijk dezelfde autos is, maar de rijders zullen toch wel verschillend zijn of niet ?
|
dat is misschien mogelijk, maar ik weet niet of dat nu echt de bedoeling is.
Ze rijden als ik het mij nog goed herinner twee races per weekend, één als formule wagen en de andere in de LMP look, dus het is perfect mogelijk dat ze één kampioenschap met één piloot per wagen hebben ook, al zal het waarschijnlijk wel mogelijk zijn om de kosten te delen met een tweede piloot |
Initieel was het de bedoeling om twee wedstrijden van een uur te rijden met twee piloten. In elke wedstrijd een pilotenwissel ten vroegste na 15 minuten.
Bijtanken en bandenwissel verboden... Zo was het eigenlijk bedoeld. Ik zie nu samen met jullie dat het niet helemaal zo is... C U |
Quote:
Misschien eens gaan kijken op de website... Daar kom je al heel wat meer te weten... C U |
Ik wil er zo eentje :D
|
Daar rijdt zelfs een zekere Blaton mee. Zoon van???
|
Ik heb de wagens (net zoals vele hier veronderstel ik) gezien het voorbije weekend in Spa.
Persoonlijk vind ik de wagens helemaal niet mooi... Maar toch vind ik het uniek dat je een éénzitter kan ombouwen naar een sportscar in enkele uren. Hier vind je twee foto's van afgelopen zaterdag in Spa. ;) |
We hebben ze op de Ring als eens aan het werk gezien. Ik kan me niet meer herinneren met hoeveel ze waren. Indruk hebben ze alleszins niet gemaakt.
In Silverstone, in het voorprogramma van de 1000 km, was de opkomst zo pover dat men de wedstrijd zelfs heeft afgelast. Voor de 1000 km van Spa, als we de organisatie van Formula X mogen geloven, zullen we een vol startveld te zien krijgen. Hoeveel er dat dan zijn, weet ik niet. Tijdens een testsessie in Spa zouden een 40-tal rijders hebben getest. Zullen volgens de organisatie onder andere deelnemen in Spa : Bouvy, Baguette, Saelens... C U |
Quote:
e.e.a. te lezen op racinglife.be |
En op racinglife staat nu te lezen dat ook Bruixola meedoet.
:) |
All times are GMT +2. The time now is 20:24. |
Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.