De Paddock

De Paddock (http://www.depaddock.eu/forum/index.php)
-   Autosport algemeen (http://www.depaddock.eu/forum/forumdisplay.php?f=6)
-   -   Pitstop TV verdwijnt van de buis (http://www.depaddock.eu/forum/showthread.php?t=7305)

kulgan 27-02-2004 18:10

gedaan met pitstop

juist met grote verbazing het volgende gelzen:

Tenzij er ter elfder ure nog een oplossing komt, verdwijnt Pitstop TV van de buis. Het programma kan niet langer gefinancierd worden. Het autosportmagazine was een productie van Peter Baert en liep sinds 1996 op Kanaaltwee.

Slecht nieuws dus voor de vele duizenden autosportliefhebbers die nu andere zenders moeten opzoeken voor autosport.

Peter Baert: "Het is uiteraard bijzonder jammer dat het programma op Kanaaltwee verdwijnt. Maar het is niet anders. Men is er niet in geslaagd de TV-rechten te verwerven van WRC en er was bovendien geen financiële basis meer om het programma te produceren. Autosport was, is en zal nooit een prioriteit zijn voor een TV-station, zeker niet in Vlaanderen."
"Daarbij komt nog dat bedrijven die het programma zouden kunnen financieren, plotseling zeer communautair beginnen te denken. Het merk met de Waalse rijder in het WRC heeft ons doodleuk laten weten dat het geen interesse heeft voor Vlaanderen, maar dat er wel budget naar een Waalse TV-zender gaat ter financiering van WRC. Dat merk vindt dat WRC veel meer leeft in Wallonië. Begrijpe wie kan. De betrokkenen vergeten wellicht dat de vele duizenden Vlaamse autosportliefhebbers ook potentiële klanten zijn. Als ze nu ook eens met Vlaanderen rekening zouden houden, dan zouden er misschien wel minder of geen mensen moeten afgedankt worden."
"Pitstop TV was mijn kind gedurende vele jaren. Ik dank VTM en Kanaaltwee voor de steun de afgelopen jaren en ik dank vooral Eric Claeys, de vroegere baas van VTM voor zijn morele steun."
"Terwijl er op elke Waalse zender een regulier autosportmagazine loopt, lijkt dat niet meer mogelijk in Vlaanderen. Ik zeg wel "lijkt". Want ik blijf vechten en wie weet komt er snel een oplossing uit de bus."

heeeel spijtig...
Peter, alvast van mij merci en proficiat voor alle afleveringen..
Hopelijk volgt er een nieuw project

laurent 27-02-2004 18:27

ojee!
Ik hoop ook op snel een nieuw project! En inderdaad, bedankt voor de gemaakte afleveringen in al die jaren....

Mr.Dallara 27-02-2004 18:40

Amai, dit vind ik écht een verlies!

Ik snap écht niet hoe z'n programma kan verdwijnen... :confused: :frusty: :(

Laat ons dan maar hopen dat er een nieuw project zal ontstaan!

Misschien is dit de moment dat de VRT de autosport-fakel overneemt van KA2...

Thomaske 27-02-2004 18:58

Kunnen we niet beginnen met een petitie ofzo want een zaterdag zonder Pitstop tv is geen echte zaterdag meer voor mij en ook voor vele andere. Hopelijk kan de site wel blijven bestaan.

Pascal 27-02-2004 20:17

Zeer spijtig...

Bedankt Peter voor de mooie tijden.

Wat trouwens met turbo.tv ???

C U

Brecht 27-02-2004 20:43

Dat zo een informatief autosportprogramma wordt afgevoerd.
Erg jammer. Maar wordt de site pitstop.tv ook stop gezet ?

Greetzz.. Corvetteboy

B.V.S. 27-02-2004 20:46

dit is echt ongelofelijk spijtig... :(
was een tof programma... bedankt Peter...

Bart.Vandecavey 27-02-2004 21:22

Peter bedankt voor de mooie jaren die we met Pitstop mochten meemaken. Een echte afknapper is dit...

Werner333 27-02-2004 21:31

Onbegrijpelijk.

Lender 27-02-2004 22:39

:( :( :eek: :mad:

flugel 27-02-2004 23:22

Wat krijgen we in de plaats? Nog meer voetbal???

Triestig

Sennake 28-02-2004 00:09

Wat kan een mens hierop zeggen? Bedankt Peter voor de vele uren autosport die we dankzij jou te zien kregen :(

En hopelijk verrijst het programma vroeg of laat uit zijn as...

Scapa 28-02-2004 00:28

Zéér spijtige zaak voor de Belgische autosport! Ik keek er altijd naar uit Peter. Het (communotaire) reden van de stopzetting stemt tot nadenken. Autosport meer leven in Wallonië? YEAH RIGHT :confused: Een petitie haalt m.i. weinig uit... geld moet er zijn, jammer genoeg :(

JFL 28-02-2004 00:58

Als 'collega' journalist kan ik alleen maar vaststellen dat er de laatste 2-3 jaar ongelooflijk op korte termijn wordt gedacht, zowel door de media zelf als door bedrijven die de media voeden met advertenties en ander leuk spul. In dit geval doet bekrompenheid en het totaal ontkennen van een Vlaams autosportpubliek daar nog een goeie schep bovenop. Heel spijtige zaak is dat.

@Peter: Goeie wijn behoeft geen krans. Maar sommige mensen proeven het verschil niet met een fles van 100 frank. :(

Bedankt voor de fijne avonden & er komt vast wel wat nieuws!

R@ce@holiC 28-02-2004 01:30

Erg jammer :(. Peter , bedankt voor al de leuke autosport-beelden die je jaren lang in de huiskamers gebracht hebt...

Een groot verlies voor de belgische autosport...

Baron 28-02-2004 01:40

Man,man,man, wat een droevig nieuws!

Bedankt Peter Baert, voor al die mooie en degelijke reportages.

En wat gaat er nu volgen? Voor de Vlaamse autosportliefhebbers het grote, lege gat. Waarschijnlijk gaan we nu nog meer voetbal, nog meer wielrennen en nog meer tennis door onze strot geramd krijgen.

En wat te denken van de reactie van het merk met de blauwe ovaal. Niet genoeg autosportinteresse vanuit Vlaanderen??????
Volgens mij zijn er daar toch wel een paar rijp voor de psychiater! :crazy:

Thomaske 28-02-2004 09:57

Hartelijk bedankt Peter voor al de toffe zaterdagen maar niet alleen de zaterdagen maar ook nog andere. Nog meer voetbal of andere sporten? Doe me dat niet aan, liefst iets met snelheid en een motor erin ja!

Rouwende groeten
Thomaske_GLPK

Supra 28-02-2004 11:23

waarom starten we geen petitie ????
dit mogen wij autosportfanaten niet laten gebeuren

Thomaske 28-02-2004 11:41

Supra wat wil je dan ondernemen?

Oneliner 28-02-2004 12:45

Er is geld nodig en dat haal je nu eenmaal niet binnen met een petitie.
Toch bedankt peter voor al die leuke uitzendingen! :(

Driesco 28-02-2004 13:17

Zoals ik dus al enkele maanden zei: ga samenzitten met teams, die willen wel betalen om op TV te komen, ze hebben immers return nodig voor hun sponsors. Welk team zou geen euro's overhebben voor een beetje TV covering ?

Wel een verlies voor alle teams die via Pitstop toch konden rekenen op de broodnodige media-aandacht.

flugel 28-02-2004 13:20

Quote:

Originally posted by Driesco
Wel een verlies voor alle teams die via Pitstop toch konden rekenen op de broodnodige media-aandacht.
'k Vrees dat het dan nog moeilijker wordt om autosport verkocht te krijgen aan eventuele geldschieters :rolleyes:

speedkicks 28-02-2004 22:50

Waar kan de autosportliefhebber nog terecht?

Net gelezen op pitstop.tv !!!
Er is geen plaats noch budget voor het enige exclusieve autosport programma van Vlaanderen op Kanaal 2.
Dit zal niet alleen voor ons autosportliefhebbers maar vast en zeker ook voor de teams die hierdoor hun "gratis" reclame mislopen een harde dobber zijn.
:fight: Begijpen wie begrijpen kan :fight:

Peter ik denk dat alle paddockers met je meeleven en je in je strijd willen steunen. Als we iets kunnen doen om je in deze strijd te helpen, dan denk ik dat "De Paddock" je hierbij graag helpt.

Alvast bedankt voor de mooie jaren autosport die je op de buis hebt gebracht. Ik zal ondanks dat ik vond dat er meer aandacht aan het circuit race mocht geschonken worden Pitstop missen.

Speedkicks.

PorscheGT 28-02-2004 22:53

enorm spijtig dat pitstop ermee stopt.. vooral de belcar-filmpjes op de site waren mooi.. en ook altijd de zaterdag namiddag jagen om het eerste voor de tv te zitten voor pitstop... spijtig..

speedkicks 28-02-2004 23:00

Heb die topic nog niet gevonden, mocht die dan toch bestaan kunnen de admins dit misschien laten samenvoegen.

/* topic samengevoegd */

Steve 28-02-2004 23:54

Ze zijn goe bezig daar in Vilvoorde!

Tot nu toe konden ze de achteruitgang van hun commercieel televisiestation nog wat steken op de VRT, nu kunnen ze die blijvende trend van achteruitgang ook bij zichzelf zoeken!!!

Hopelijk heeft dit geen terugslag op de racerij in Belgie, want we moeten zeggen zoals het is, als er niks meer op tv getoond wordt zullen er zeker sponsors afhaken wegens geen publiciteit.

Eèn goede raad aan vtm, herpakt u want de mensen blijven deze zever niet slikken zoals jullie wel al gezien hebben aan jullie kijkcijfers!

schumivill 29-02-2004 03:13

Heb vorig jaar een videocasette van 4u volgezet met beelden van de promotiecups en de belcar,die ga ik mogen koesteren,als autosportliefhebber ben ik toch wel in het idiootst mogelijke land geboren.

kartmonster 29-02-2004 21:00

pitstop van de programmatie

Datum 27/02/2004

Tenzij er ter elfder ure nog een oplossing komt, verdwijnt Pitstop TV van de buis. Het programma kan niet langer gefinancierd worden. Het autosportmagazine was een productie van Peter Baert en liep sinds 1996 op Kanaaltwee.

Slecht nieuws dus voor de vele duizenden autosportliefhebbers die nu andere zenders moeten opzoeken voor autosport.

Peter Baert: "Het is uiteraard bijzonder jammer dat het programma op Kanaaltwee verdwijnt. Maar het is niet anders. Men is er niet in geslaagd de TV-rechten te verwerven van WRC en er was bovendien geen financiële basis meer om het programma te produceren. Autosport was, is en zal nooit een prioriteit zijn voor een TV-station, zeker niet in Vlaanderen."
"Daarbij komt nog dat bedrijven die het programma zouden kunnen financieren, plotseling zeer communautair beginnen te denken. Het merk met de Waalse rijder in het WRC heeft ons doodleuk laten weten dat het geen interesse heeft voor Vlaanderen, maar dat er wel budget naar een Waalse TV-zender gaat ter financiering van WRC. Dat merk vindt dat WRC veel meer leeft in Wallonië. Begrijpe wie kan. De betrokkenen vergeten wellicht dat de vele duizenden Vlaamse autosportliefhebbers ook potentiële klanten zijn. Als ze nu ook eens met Vlaanderen rekening zouden houden, dan zouden er misschien wel minder of geen mensen moeten afgedankt worden."
"Pitstop TV was mijn kind gedurende vele jaren. Ik dank VTM en Kanaaltwee voor de steun de afgelopen jaren en ik dank vooral Eric Claeys, de vroegere baas van VTM voor zijn morele steun."
"Terwijl er op elke Waalse zender een regulier autosportmagazine loopt, lijkt dat niet meer mogelijk in Vlaanderen. Ik zeg wel "lijkt". Want ik blijf vechten en wie weet komt er snel een oplossing uit de bus."

16:30

Daar gaat ons vlaams autosportuurtje op zaterdag. :(
Bij de VTM krijgen ze het precies hoog in hunne bol.

Niks tegen champion, want de beelden daar zijn ook prachtig.
Maar toch, ik kijk liever tv int vlaams zene

Guido 29-02-2004 21:21

Hetzelfde werd 2 dagen geleden als eens hier gepost, én in de juiste categorie...

TommySoprano 29-02-2004 21:43

Hopelijk zien bij de BELCAR en de importeurs die in het BK rally geïmpliceerd zijn de noodzaak van een Vlaams autosportprogramma wel in.
Toch vind ik het een opvallende en verontrustende trend dat er steeds minder en minder autosport in Vlaamse kranten staat. (Ook bladen zoals Humo, Sportmagazine en Knack vinden autosport blijkbaar vies).

Wordt het niet eens tijd dat we de media laten weten dat er wel veel Vlaamse autosportliefhebbers zijn?

Sennake 29-02-2004 21:44

Allee vooruit, weer maar eens "gemerged". Jongens, als je iets post, neem dan aub eerst eens even de moeite om te checken dat je informatie al niet door iemand anders gepost is...

Dank u voor uw begrip :)

laurent 29-02-2004 22:54

Quote:

Originally posted by TommySoprano
Hopelijk zien bij de BELCAR en de importeurs die in het BK rally geïmpliceerd zijn de noodzaak van een Vlaams autosportprogramma wel in.
Toch vind ik het een opvallende en verontrustende trend dat er steeds minder en minder autosport in Vlaamse kranten staat. (Ook bladen zoals Humo, Sportmagazine en Knack vinden autosport blijkbaar vies).

Wordt het niet eens tijd dat we de media laten weten dat er wel veel Vlaamse autosportliefhebbers zijn?

Sportmagazine tot daar toe, maar k zie ni goed in wa bvb Humo of Knack met een autosportcolumn zouden zijn.
P-magazine heeft die ook maar omdat ze sponsoren.

In alle geval moet er wel vervanging komen!

Viper Power 01-03-2004 10:36

pffffff, ik begin dat .... van die TV zenders beu te worden eerst F1 weg bij kanaal 2 en nu pitstop TV, waar gaat da toch naartoe. Ik kijk nu al van ellende naar F1 op RTL om dat die verslaggeving op TV1 op geen ... trekt. De enige echte en nog steeds de beste commentator blijft onze peter. (Gister nog in actie gezien in de wintercup)

Rallyloverke 01-03-2004 11:22

Dit is verdorie inderdaad weer jammer. Als Rallycross-liefhebber herinner me uiteraard ook nog de Rallycross-reportages van vorig jaar. Nu komt dat weeral niet meer op TV. Uiteraard ook de Belcar-verslaggeving niet vergeten, de rallybeelden ...

Wat is dat nu weer voor een regeling?

Ik zou zeggen : Peter, klop eens aan bij Canvas ...

Guido 01-03-2004 11:46

Ik denk, maar wie ben ik natuurlijk ;) , dat het een budgettaire beslissing is. VTM klimt uit een bugettair dipje en herschikt zijn prioriteiten. Het is een bedrijf zoals een ander en neemt beslissingen, ook net als een ander. Wij, als gepassioneerde autosportliefhebbers, blijven dus in de kou staan.

Even terzijde, las ik gisterenavond in RallyXS dat er dit jaar tijdens het volle seizoen, dus vanaf begin maart tot in november er 'wekelijks' Rally RTL wordt uitgezonden op de gelijknamige zender. Zij kunnen het dus wel. 't is natuurlijk wellicht allemaal veel ingewikkelder dan dat, maar onze Noorderburen zijn goed af dit jaar. ;)

Mark 01-03-2004 13:40

Quote:

Originally posted by Huudo

Even terzijde, las ik gisterenavond in RallyXS dat er dit jaar tijdens het volle seizoen, dus vanaf begin maart tot in november er 'wekelijks' Rally RTL wordt uitgezonden op de gelijknamige zender. Zij kunnen het dus wel. 't is natuurlijk wellicht allemaal veel ingewikkelder dan dat, maar onze Noorderburen zijn goed af dit jaar. ;)

Mwoah, de RTL groep heeft dit jaar genoeg budget voor die rally's..............ze zijn namelijk de F1 uitzendingen kwijtgeraakt aan de SBS / Veronica groep.

Wat betreft tv-coverage in Vlaanderen, of het gebrek daaraan...........de R(K?)ACB zou nu moeten opstaan als partij. Want minder TV, minder sponsoring.........uiteindelijk minder licenties!!

Viper Power 01-03-2004 13:59

Da zou eens iets zijn, dan zijn we ineenkeer van die duffe verslaggeving af bij F1 op canvas als peter zou verhuizen naar daar. Ja ik ben juist mijn rallyXS boekje gaan kopen zal dit jaar wel een pak beter frans kunnen heb ik zo mijn gedacht.

flugel 01-03-2004 14:10

Quote:

Originally posted by Marshal
Mwoah, de RTL groep heeft dit jaar genoeg budget voor die rally's..............ze zijn namelijk de F1 uitzendingen kwijtgeraakt aan de SBS / Veronica groep.

Wat betreft tv-coverage in Vlaanderen, of het gebrek daaraan...........de R(K?)ACB zou nu moeten opstaan als partij. Want minder TV, minder sponsoring.........uiteindelijk minder licenties!!

Mja Mark, in Nederland is het op dat gebied een stuk eenvoudiger hé... de RACB is een voornamelijk franstalige "club" en 'k denk niet dat vlaanderen prioriteit is voor hen. In Wallonië is er namelijk meer dan genoeg tv coverage voor de diverse takken uit de autosport.

Scapa 01-03-2004 14:28

Quote:

Originally posted by Viper Power
Da zou eens iets zijn, dan zijn we ineenkeer van die duffe verslaggeving af bij F1 op canvas als peter zou verhuizen naar daar.
:rolleyes: U zegt dus in uw twee posts op deze pagina, identiek hetzelfde. Ja, we weten nu wat uw gedacht is en laten we het daar bij houden. Precies of de commentaar van Peter in zijn eerste seizoen zo goed was. Wat was toen uw mening na de eerste GP op Kanaal 2? ;) Geef die mensen een kans om te groeien, alsjeblief seg.

Mark 01-03-2004 18:29

Quote:

Originally posted by flugel
Mja Mark, in Nederland is het op dat gebied een stuk eenvoudiger hé... de RACB is een voornamelijk franstalige "club" en 'k denk niet dat vlaanderen prioriteit is voor hen. In Wallonië is er namelijk meer dan genoeg tv coverage voor de diverse takken uit de autosport.
Dat is idd een "lokaal probleem" in de belgische racescene, maar dan zouden de (vlaamse) renstallen een blok moeten vormen en op die manier iets proberen te bewerkstelligen.

Ennuh, dat valt me nu pas in........het Benelux FFord kampioenschap heeft in 2002 naar ik meen +/- 100.000 euro betaald aan de RTL groep voor de samenvattingen op de nationale TV.

Van andere nederlandse klassen weet ik het ff niet, maar hier en daar zal er ook wel met geld geschoven worden ;)

All times are GMT +2. The time now is 21:51.