![]() |
Ferrari op 1 en 2
Zoals verwacht staat ferrari op 1 en 2. Schumacher is maar even 3 sec. sneller dan vorig jaar (1.24.408). Ik denk dat het weer een jaar wordt als in 2002.
Mclaren staat wel zeer ver vindt ik :frusty: , en Button bevestigd zijn goede winter testen. Allé schumacher zal voor de 7de keer kampioen worden. :D :D :D (grapje) 1. 1 M.SCHUMACHER Ferrari B 1'24"408 226.173 Km/h 3 2. 2 BARRICHELLO Ferrari B 1'24"482 + 0'00"074 3 3. 3 MONTOYA Williams BMW M 1'24"998 + 0'00"590 3 4. 9 BUTTON BAR Honda M 1'24"998 + 0'00"590 3 5. 8 ALONSO Renault M 1'25"699 + 0'01"291 3 6. 14 WEBBER Jaguar Cosworth M 1'25"805 + 0'01"397 3 7. 10 SATO BAR Honda M 1'25"851 + 0'01"443 3 8. 4 R.SCHUMACHER Williams BMW M 1'25"925 + 0'01"517 3 9. 7 TRULLI Renault M 1'26"290 + 0'01"882 3 10. 6 RAIKKONEN McLaren Mercedes M 1'26"297 + 0'01"889 3 11. 12 MASSA Sauber Petronas B 1'27"065 + 0'02"657 3 12. 5 COULTHARD McLaren Mercedes M 1'27"294 + 0'02"886 3 13. 16 DA MATTA Toyota M 1'27"823 + 0'03"415 3 14. 11 FISICHELLA Sauber Petronas B 1'27"845 + 0'03"437 3 15. 18 HEIDFELD Jordan Ford B 1'28"178 + 0'03"770 3 16. 19 PANTANO Jordan Ford B 1'30"140 + 0'05"732 3 17. 21 BAUMGARTNER Minardi Cosw B 1'30"68 + 0'06"273 3 Bron F1-live |
Precies nogal wat problemen met de D's en de T's , Marc ?
Enfin, omtad hed zadertagochdent is, wort hed u vergeven ;) , bedankt voor de info in elk geval. |
Quote:
Ps kan jij mij verbeteren, dan leer ik ook eens iets :D :D |
Re: Ferrari op 1 en 2
Quote:
Mclaren staat wel zeer ver vinD ik :frusty: , en Button bevestigT zijn goede wintertesten. |
Re: Re: Ferrari op 1 en 2
Quote:
Ondertussen vraag 2 opgelost. |
inderdaad, indrukwekkende tijden van de Scuderia ... Bridgestone bewijst trouwens dat het niet volledig als outsider bekeken mag worden voor de bandenoorlog.
|
Amai, Button weeral goe gereden, had wel iets minder verwacht na de vrije trainingen van vandaag, mss andere strategie, dat zien we deze nacht wel :)
|
Ik denk dat B.A.R ook een beetje voor de Jaguar en Toyota strategie van vorig jaar heeft gekozen. Weinig benzine in de eerste stint en dan hopen zo min mogelijk terug te vallen.
|
Dit stond op planet-f1.com:
Quote:
Misschien leent de Ferrari zich voor 3 stops en traint de scuderia daar al heel de winter op? Korte sprints? Vergeet niet de snellere doorgang in de pits... Ach, we zijn natuurlijk geen Brawns of Todts - let's just see Sunday :D Als neutrale supporter (sinds het vertrek van Alesi) kan ik alleen maar hopen dat er een challenge is, en dat het geen ferrari-cup wordt... :no: |
De échte conclusies kunnen idd pas morgen getrokken worden, maar dit is nogmaals een triomf voor Ferrari. Een halve seconde is niet niks, (wel al een halve seconde minder dan tijdens de testritten) en een rode eerste startrij zien we waarschijnlijk nog meer dit seizoen.
Voor de rest nog een knappe prestatie van Button, en idd, die McLarens gaan een verdomd zwaar seizoen tegemoet. Benieuwd wat Montoya daar van denkt, volgend jaar zit hij in zo'n bak :) |
OK, hier de qualifying speed traps...
Speed traps Altijd interessant om uit te zoeken wie 2 of 3 stops heeft... Wat hier opvalt is Alonso en Trulli op 12 en 14 staan met een 8km/u minder, ondanks hun goede resultaten in qual. Renault is dus weeral een goed chassis met minder peformante motor of... ze starten met hoge fuel load? schumi & barri staan 2 en 3 in de tabel, de williams er vlak achter. |
Als je een vijftigtal ronden een halve seconde per ronde sneller kunt rijden als je naaste tegenstander dan is het mogelijk dat je een pistop meer eruit kan rijden ...
Renault start helemaal niet met een hogere fuel load als ik mag geloven wat er gefluisterd wordt. Renault is van start met de motor van vorig jaar (die toen al duidelijk een gebrek in paardenkrachten had) in een erg sterk chassis. Dus het verschil in topspeed mag in die verklaring gezocht worden. Renault wilt de eerste races (met redelijk uitzonderlijke omstandigheden - warm, vochtig, ...- uitrijden en punten pakken. Het team hoopt erop dat de andere teams te hoogmoedig waren door meteen alle nieuwe wagens in te zetten ... Morgen weten we meer. |
Jawadde .... Button en Montoya kunnen de schade nog een heel klein beetje beperken .....
Als zij effectief een stop minder hebben, dan hebben ze nog kleine winst-kansen voor morgen. Al de rest wordt gewoon vernedert Ralf op 1,5 seconden Raikonnen heeft er bijna 2 aan zijn been Coulthard ... Dat die maar oppast dat de jordan's hem niet voorbij snellen bij de start :p Natuurlijk zou het kunnen dat er een verschil is bij het aantal pitstop's. Toch vrees ik dat we dit seizoen een scenario zoals in 2002 gaan krijgen. |
Montoya staat dus op +0.590...Dit wist hij over z'n snelle ronde te vertellen:
Quote:
|
Ik hoop stiekem dat Alonso wat kan bakken dit seizoen... Hij laat me beetje aan een Alesi denken, zelfs een Mansell...
Rijders me groot hart en grote b*ll*n :-) |
Quote:
|
BAR doet het goed. Button 4de en Taku 7de, hopelijk kunnen ze dit in de race ook..
|
Quote:
Dus als JPM dat zegt zal hij wel gelijk hebben, maar alle andere piloten kunnen net hetzelfde zeggen natuurlijk. |
Heb daarstraks even de kwalificatie bekeken in uitgesteld verslag op la deux.
enkele puntjes: *Fisichella neemt de eerste bocht verkeerd en verknoeit daarmee zijn snel rondje. *Coulthard neemt de eerste bocht verkeerd en gaat op het rechte stuk start/Finish half van de baan (auto gaat zelfs even van de grond). Vandaar de seconde achterstand op Kimi. Heeft chance gehad dat hij niet in de muur ging. *Bruni vertrekt niet, Klien maakt een fout en keert terug de pits in, Panis niet gezien. *Montoya zat in de eerste sector +0.001 boven de snelste tijd van Schumacher. Tweede sector reeds +0.150, uiteindelijk dan +0.590. Dat lijkt dus nog niet ultra-dominant voor de Ferrari's, hé ! *Opmerkelijk: 2 Bridgestones in de top10, beide Ferrari's. Alle andere Bridgestones vinden we terug achter Coulthard. Michelin heeft dus volgens mij nog duidelijk een voordeel, enkel is de Ferrari dit jaar echt wel énorm snel (rekening gehouden met het feit dat Bridgestone bijna uitsluitend voor Ferrari werkt) Goede keuze van de BARs om voor Michelin te gaan, dit seizoen. *Het nieuwe kwalificatiesysteem is oersaai voor tv-toeschouwers, maar lokt waarschijnlijk wel meer toeschouwers op het circuit zelf. De eerste kwalificatiesessie is namelijk vervelend, de echte 'actie' komt pas in de laatste kwalificatie. |
Coulthard is al van de grong geweest. :D :D
Het is te hopen dat er niets is beschadigd van de ophanging, anders morgen problemen. :frusty: |
Ferrari zoals verwacht 1 en 2, maar toch met minder voorsprong als gisteren.
Schumacher noemt Williams en Renault als belangrijkste tegenstanders voor dit jaar, zonder McLaren te vernoemen. Dit wordt hier toch min of meer bevestigd. Als Button zo blijft voort doen, dan zal Villeneuve snel vergeten zijn bij BAR. Coulthard verknalt het weer in de kwalificaties, het wordt tijd dat ze hem op pensioen sturen. Het nieuwe kwalificatiesysteem lijkt toch weer nadeliger voor de kleine teams, die minder tijd krijgen tussen hun 2 runs dan de snellere teams. |
Het nieuwe kwalificatiesysteem, is idd voor de toeschouwer op de baan leuker, maar voor TV veel minder, ik heb niet altijd de tijd om 2 volledige uren te kijken...
|
Quote:
|
Ik heb zo'n raar voorgevoel dat Schumacher niet gaat winnen ... don't ask me why. I hope I'm wrong!
Ecclestone bijt zich trouwens in zijn gat omdat Ferrari zo snel is: "Het is een ramp. Dit hadden we niet verwacht. Ferrari werd niet verondersteld zo snel te zijn. Het doel was dat de motorkosten voor de kleinere teams zouden dalen, maar de neveneffecten zijn enkel negatief." Oei oei oei, Uncle Bernie ... Wie zijn gat verbrand moet op de blaren zitten. |
Ik ben es benieuwd. Ferrari lijkt de beste kaarten te hebben, maar Montoya ligt op de loer.
Het zal tussen die 3 gaan, de rest zal wel een spannende race voor P4 hebben denk ik :) |
Ik ben ook verschoten hoever sauber zat, ik had ze veel dichter bij de top verwacht.
|
Ik denk dat we Renault (vooral Alonso) niet mogen uitschakelen voor aan de kop...
Verder denk ik dat JPM dit maal wel kan winnen... |
nog een uurke en we zijn vertrokken!
kga maar ineens wakker blijven, sebiet begint de voorbeschouwing al op rtbf. tijdens de kwalificaties had ik al de indruk dat de beelden nu van de kwaliteit zijn van de digitale tv van 2 jaar terug, zoals de toerenteller. Ook de nieuwe infobalkjes onder zien er wel cool uit, alleen net iets te klein (voor op mijn klein tv-ke :) ) |
Nou, ik ben er ook klaar voor :)
Laat het maar rap beginnen, se ! |
nog enkele minuten , k'ben al in volle spanning aant afwachten naar de eerste start van het nieuwe seisoen F1 :) ;)
|
overwinning voor Ferrari ... had het helemaal niet verwacht!
|
tis WEER van dat.. ik kijk gewoon GP meer(behalve SPA) tot er iemand zegt dat schumacher is uitgevallen anders wint hij toch altijd :no: :( :mad: :frusty:
|
de vraag is in hoeverre je daar met een vermanend vingertje voor naar Schumacher moet wijzen .....
Als ik zie wat een gigant als McLaren (toch de steun van Mercedes, Siemens, ....) ervan bakt, dan zou ik eerder daar eens gaan klagen. |
mijn mening:
ik vond het ook een saaie race, maar dit wilt enkel 1 ding zeggen: FERRARI EN BRIDGESTONE HEBBEN HUN HUISWERK VOOR DE KOMENDE 4 MAANDEN AL GEMAAKT EN DE REST DACHT MET EEN PAAR TOPTIJDEN DE KLOK TE SLAAN ... Ferrari heeft nooit gezegd dat de F2004 zó goed ging zijn! ze zeiden enkel dat de resultaten voor zich gingen spreken ... chapeau voor die mannen om na 4 jaar nog steeds op kop te staan! |
Quote:
|
Zeker Toyota die, naar mijn mening, overal de personen die de sterke factor waren bij een team gingen weghalen (kijk maar naar Renault) door ze vet te betalen.
Ik weet nog heel goed dat hier enorm veel kritiek op was het jaar voor dat Toyota hun intrede deed in de F1. |
All times are GMT +2. The time now is 11:47. |
Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.