![]() |
A+RacePilot
Aan iedereen op dit forum graag 200% aandacht!!!!
Ik sta in voor de organisatie A+RacePilot, dit project wil mensen zoals jullie de kans geven toe te treden in de racerij!! Via een selectieprocedure van 5 ronden gaan we op zoek naar 2 winnaars. De eerste 3 ronden zijn tegen betaling, de laatste 2 gratis. De 2 winnaars zullen in 2005 het stuur delen in de MINI COOPER CHALLENGE, dit met de volledige ondersteuning en bijstand van het A+ Racing Team!! Op woensdag 28 april organiseren we hiervoor een kartingdag bij JPR In Sint-Niklaas. Tegen het normale tarief van 15 euro per sessie kunnen jullie komen rijden. Diegene met de snelste dagtijd krijgt een gratis deelname aan de eerste ronde!! Wie interesse heeft in het project en om op 28 april mee te dingen naar de snelste dagtijd, graag een seintje op info@racepilot.be, jullie komen bij mij terecht dan. Het project is toegankelijk voor iedereen vanaf 16 jaar! Check even op www.racepilot.be Ik hoor en zie jullie graag verschijnen!! Groetjes, Kelly |
Mooi initiatief, maar op een woensdag? Das nu niet meteen de makkelijkste dag voor werkende mensen hé ;)
|
En waarom weer de snelste? Hebt ge graag een pluimgewicht in die mini?
|
Woensdag avond, de karting is open tot 0u00...
gewoon de snelste dagtijd, da leek mij het redelijkste... we zullen ervoor zorgen dat er niemand bevoordeeld is, beloofd! En, jullie kunnen rijden zoveel ge wilt, al rijdt ge 10 keer, da mag... |
hmm, klinkt wel interessant, ik had het foldertje al bekeken, maar zo 300 € per ronde, das ook al ni niks he.
die kartingdag, kzal proberen, maar is ook voor mij niet de meest geschikte dag, voor een Leuvense student :D |
Zeer interessant !
Als ik op die dag geen andere race heb, kom ik wel af denk ik :), JPR is voor mij toch al sowieso een tijdje geleden. |
Ge moet dat anders bekijken.
300 euro per ronde is inderdaad niet weinig. Het gaat een maximume INVESTERING van 900 euro zijn. Maar kijk ne keer wat er aan vast kan hangen. Een seizoen mini met alles erop en eraan!! Wij betalen voor een donderdagtraining van 4 uren 210 euro voor een ticket. Dan heb je nog geen naft, banden, remmen... Eigenlijk is de investering dus toch niet zo groot he.. En zeg nu zelf, waar ge je deze kans nog krijgen... Kom gewoon gezellig af op dienen woensdagavond, kart ne keer, drink een pint, trakteer mij ene.... |
Quote:
't gaat daar een gezellige boel worden dus!! als ge het zo bekijkt is dat idd niet duur, maar toch ..., eens een sponsor zoeken :) |
zo wil ik het horen!!
tot den 28ste dan zeker?? ps ne cola is goed want ik drink geen alcohol.. |
En is er al een datum voor de tweede en de derde ronde .
Kelly kan je mij het reglement even doormailen , wat betreft de leeftijd dien 16 j te zijn vanaf wanneer ? 2005 of nu reeds met preselecties ( ik word 16 in oktober ) . Met sportieve groeten |
Je moet 16 zijn in januari 2005 dus het is geen probleem qua leeftijd.
Let wel, de karting is niet de eerste ronde!! Via de karting geven we een WILD CARD weg voor de eerste ronde. Exact datums liggen nog niet vast, zodra deze vastliggen geef ik ze meteen door. |
Het klinkt wel leuk, maar ik ga zeker niet meedoen. Ik maak namelijk absoluut geen kans met mijn 95kg :(
|
niet geschoten is altijd mis!!
just give it a chance!! kom ne keer karten en dan kunt ge nog zien he... en moet het u dan echt interesseren dan kunt ge achteraf nog altijd zo inschrijven. Tot de 28ste dan?? hihi... K ga nogal wa colakes mogen drinken... |
De baan is beschikbaar vanaf 14u00 tot 0u00!!!
|
Quote:
|
He Kelly,
Om het zo eerlijk mogelijk te maken die karting dag op de woensdag zou ik gewoon ervoor zorgen dat iedereen minimaal 70 KG moet wegen, dan heb je pas een goede vergelijking! De DIKC waarin ik mee doe dit jaar is dit ook het gewicht 70 KG dat iedereen minimaal moet wegen!!!! Ik denk dat je aan zoiets moet denken? |
Probleem met minimum gewichten is altijd op wat je de grens moet leggen. Zo zit er bv. met mijn 95kg nog altijd 25kg boven, wat toch een verschil is van bijna een seconde per ronde. En wat ga je dan doen met piloten die eronder zitten? Weigeren of gewicht bijleggen? Het eerste is nogal cru en het laatste is soms moeilijk realiseerbaar. Je moet dan al veel lood meenemen. En als je dan bv. de grens verhoogt tot bv 80kg (wat dan eerlijker is voor de iets zwaardere piloten), dan moet je nog meer lood meenemen wat ook weer moeilijk is.
Ik denk dus dat het praktisch moeilijk haalbaar is, alhoewel ik het wel heel fijn zou vinden moest het toch toegepast worden (lood of bv omrekenfactor). |
Het is de enigste manier om het een beetje eerlijk te maken voor de mensen die wat zwaarder zijn
Of het minimum dan 70 of 80 KG wordt dat moet de organisatie beslissen (Kelly :cool: ) |
Quote:
|
Quote:
|
Kelly,
is er een vast aantal dat telkens doorstoot naar de volgende ronde? Als er nog redelijk wat naar ronde 2 mogen doorstoten, wil ik mss men kansje wel wagen :+ |
in ronde 1 valt er 20% af.
|
dat valt nog wel mee precies :D
|
5 rondes telkens 20 %, da s het meest logische zekers...??
|
Is de snelste zijn altijd den beste?
Ik vind dat je andere rijders ook een kans moet geven. Gewich is bij karten toch wel een serieuze handicap (niet dat ik er last van heb met men 62 kg op met 30ste, :D ) maar ik vind goede lijnen, vloeiend en fair rijden wel even belangrijk. Tuurlijk moet je snelheid tonen maar dit is niet alles in mijn oogpunt hoor. Wel een prachtig initiatief. Thumbs up. :worship: |
tuurlijk beoordelen we niet de snelste tijd tijdens het concept A+RacePilot.
De karting is gewoon een initiatief om een Wild Card weg te geven voor de eerste ronde. Tijdens de kartingdag zal er voor iedereen een minimum gewicht bepaald worden om het zo fair mogelijk te houden. Ondertussen ligt ook onze tweede Wild Card Karting Day vast: Dinsdag 11 mei in Machelen bij FKI vanaf 16u tot sluiting. Remember: woensdag de 28ste april is de karting dag bij JPR. |
Ik heb een 3tal jaar competitie 2 takt gereden en daar moest ik ook gewicht bijsteken...
Maar das toch nog altijd een voordeel ze... Nu kunt ge kiezen waar ge uw extra gewicht bevestigd he... Vb voor de beginnen al aan het stoeltje aan de andere kant van de motor om het gewicht al te verdelen, en dan kun je nog zien of ge onder of overstuur hebt en het dan zo proberen opvangen !! Maar terug ontopic... ;) |
Quote:
|
ja hallo zal wel zijn .. dat van die cola he :p :no:
|
welkom welkom welkom op het beste autosport forum in belgie Yardeen!!
k had het wel verwacht u hier 1 van de dagen tegen te komen... |
Quote:
Ik denk niet dat ze gaan lachen als ge vooraan een gat boort in het bodemplaatje om uw lood te bevestigen :p |
Quote:
Ik herinner me dat Driesco een jaar of twee geleden eens hetzelfde heeft georganiseerd. Hij deelde de mensen in in 4 gewichtsklassen. Per klasse werd bij de snelste rondetijd respectievelijk 3'' , 6" of 9" bijgeteld naargelang het verschil in gewicht. Eerlijk gezegd geen slecht opzet, ik weeg zelf 85kg en kon me toch al beter in de buurt werken van degenen die slechts 65kg wogen, maar tegelijkertijd moest ik nog verdomd mijn best doen om een piloot van ongeveer 100kg achter me te houden qua tijd. Het zou misschien geen slecht idee zijn om hetzelfde principe te volgen? |
iedereen die dag komt gaat rijdt automatisch mee voor die wild card.
mooi meegenomen als je gewoon komt karten, je weet niets van het project af en toevallig maak je ineens kans op een Wild Card. ondertussen liggen er al meer data's en kartings vast, de kalender volgt zodra hij volledig is. |
een tip voor als nog nie alle kartings zouden vastliggen; vergeet zeker bilzer karting nie, daar gaan de karts goe vooruit, is een baan waar je duidelijk talent kunt onderscheiden en is een vrij gladde baan waar gewicht niet zo veel rol speelt als op de meeste banen ! :D ;)
|
En vergeet ook zeker Mol niet, want dat is ook een leuke baan, goei parcours met weinig verschil op de karts,... en euh eigenlijk is dat mijn thuisbasis :D ;)
|
Quote:
Het zou alleen jammer zijn dat het weer enkel voor de jonge lichtgewichten zou zijn. Hoe je het ook draait of keert, iemand van +85kg moet zich geen illusies maken dat hij/zij het gaat halen van iemand die amper 65kg weegt... tenzij die niet weet wat karten is. Een minimumgewicht lijkt mij geen overbodige luxe als je het dan toch zo groots wil aanpakken. Elke piloot met lood op 75kg brengen is meer dan voldoende en is zeker haalbaar. Bladlood kost iets van een 9 euro per 2,5kg in de Gamma ;) Mensen die meer wegen hebben letterlijk eigenlijk pech maar mogen al niet klagen met deze maatregel. Lichtere piloten mogen ook niet klagen, kwaliteit komt altijd boven drijven, of je nu met 20 kilo meer rijdt of niet, dan moet je nog de snelste kunnen zijn als iedereen minstens evenveel moet wegen. Maar ik vrees dat men het niet zover zal drijven voor dit project, of wel? |
We gaan met lood werken, op de ene karting zal dit in de stoel bevestigd worden op de andere karting wordt het verdeeld over de zijbakken.
iedereen zal de weegschaal moeten passeren onder mijn toezient oog... |
Quote:
|
Quote:
|
Quote:
|
All times are GMT +2. The time now is 15:15. |
Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.