![]() |
FIA GT Valencia
We zijn ondertussen al aan het aftellen naar de FIA GT race in Valencia! Wordt het opnieuw een hegemonie van Ferrari of kunnen de Listers en Saleens daar een stokje voorsteken?
|
de Zwaans Viper ook niet vergeten he ;-) die ook wel eens de derde hond zijn! (zal wel ni, mja 6e plek in Monza was al heel knap! en er zit zeker meer in!!)
|
Ben benieuwd wat de Lamborghini gaat doen, kijken of ze al wat meer snelheid gevonden hebben.
|
De Viper zal niet winnen denk ik, ik zet mijn geld eerder op de BMS Scuderia
|
Ik denk dat Mike Hezemans wel voor wat spektakel zou kunnen zorgen. Zijn die 575 GTC's eigenlijk ook gebouwd door Prodrive, want de 550's van BMS blijven oppermachtig. Zelfs op het rechte stuk rijden ze weg van een Saleen. :eek:
|
de 575 is een eigen project van Ferrari, de eerste officiele GT van Ferrari na de Daytona volgens mij, de 550 was een project van Prodrive buiten Ferrari om.
|
Integra ik denk het niet want op vrijdag bij het NRF is hezemans bij ons in de tent geweest en heeft hij verteld over zijn Ferrari wat er allemaal aan scheelde. Een paar opsommingen:
- Die mannen kunnen de data nog niet tegoei uitlezen en opgezet krijgen - De carbon op de motorkap boven de wielen kon Hezemans er na een paar ronden gewoon uittrekken - Versnellingsbak is niet zo echt goed - Ze geven elk weekend 400 000euro uit alleen voor VIPs enzo Dit allemaal is gezegt door Hezemans zelf Greetz Thomaske_GLPK p.s.: van die 400 000€ geloof ik ook niet veel maarja |
Dan hoop ik dat de Saleen van Uwe Alzen en de gele Saleen van Walter Lechner Jr voor die Ferrari's uitrijden. Hoe zit het eigenlijk met de 575 van Giesse? (met Longin)
Is hij tevreden over het kunnen van de wagen? |
Yep Longin is zeer tevreden
|
Mooie preview te lezen op www.racingworld.be ;)
|
Quote:
Monza is een circuit waar topsnelheid zeer belangrijk bij is; daarom hebben ze vorig seizoen opgegeven na de vrije trainingen. |
Weer een mager deelnemersveld :(
|
Bij de GT's is het allemaal dik in orde, alleen we missen N-GT's :( Bij de Britten is het weer net andersom.
Het is toch niet zover van Groot Brittanie naar Valencia? ;) |
Quote:
Maar waar zijn de privateers gebleven :confused: Er zijn nog wel enkele teams te vinden, maar ik zie ook een aantal teams en rijders terug in diverse nationale GT-kampioenschappen. Welke teams uit het nationale hebben de overstap gemaakt naar het FIA GT of N-GT..........????????? De achterkant van het veld begint sterk uitdunnen, gevolg is dat nu ook de professionele teams op de laatste plaats terecht komen. Dat willen die gasten dus niet en geven uiteindelijk de pijp aan de bekende Maarten. Wat ik wel constateer dat verschillende nationale kampioenschappen bloeien, denk FFSA GT, Brits GT, Spaans GT en Belcar. Budgetvriendelijker, nog voldoende plaats voor de gentlemen-coureurs. Die laatste zijn overigens onontbeerlijk binnen de GT-racerij............ |
De kosten worden ook te hoog voor de privateers, de europese races zijn allemaal nog wel te doen, maar de laatste 2 races zal een probleem worden, het kost een vermogen om een compleet team naar Dubai of naar Zhuhai te laten reizen. die 2 races zijn toch 20% van het kampioenschap waardoor de teams die echt kampioenschaps aspiraties hebben wegblijven.
Kan er opzich wel bij: Quote:
|
Eerste conclusie wat ik hieruit kan trekken: in tegenstelling tot wat de startlijst van de FIA GT in Valencia laat uitschijnen komt Marc Goossens niet aan de start voor Zwaans en zal Hillebrand in zijn plaats rijden.
|
Quote:
Quote:
|
Quote:
|
Val Hillebrand is zelfs gecontracteerd voor het hele seizoen :confused: toch wel een onverwachtte wending bij Zwaans vind ik! Hij zal wel wat centen meegebracht hebben zeker, en natuurlijk ook een hoop talent, dat kan ik niet ontkennen!!! Eens benieuwd voor't weekend, hoe hem met die Viper overweg kan.
|
Geen Coronel dit weekend! Weer 1 Lister aan start...
|
Quote:
Deze namiddag was het circuit nat en de Lamborghini reed gewoon de snelste tijd :worship: |
De Lambo gedraagt zich blijkbaar goed op een natte omloop. Peter Kox voelt zich thuis achter het stuur van de zwarte bolide. Hij was het trouwens die gisteren voor de toptijd zorgde.
|
In de eerste kwalificatie toonden Lechner-Seiler zich uitermate snel met hun Konrad Saleen. Ook de Lambo presteerde weer sterk. Een verslag van de pas afgelopen sessie kunnen jullie lezen op onderstaande site.
|
Quote:
|
Vitaphone Saleen op pole positie in Valencia
Konrad Motorsport heeft de kwalificaties van vandaag beheerst. In de eerste sessie was de kanariegele Saleen van Lechner-Seiler de snelste. Sessie twee was voor de Vitaphone Saleen van Alzen-Bartels, tevens een wagen uit de Konrad ateliers.
In N-GT wordt de Freisinger hegemonie niet doorbroken. Maassen-Luhr veroverden de pole, in hun Freisinger Yukos Porsche 996 GT3-RSR. |
Hoop dat de Saleens dit keer wel heel blijven.
|
Een kwartier ver in de race en Bartels al out. Aan de leiding en uitval !
|
de Saleen van Goodwin/Ramos rijdt ook rond op +5 ronden ...
Longin staat op dit moment 12de. |
Voor de FIA GT fanaten : onderstaande site brengt trouwens tussentijdse rapporten over de race in Valencia.
|
Alles live en direct op www.fiagt.com
|
De uitslag:
POS NO NAME LAPS TIME/GAP SPEED BEST LAP LAST LAP 1 2 Cappellari/Goll 112 3:01:01.27 148.49 1:33.082 1:38.940 2 1 Bobbi/Gardel 112 + 23.820 148.16 1:33.408 1:39.719 3 29 Kox/Gavin 112 + 1:01.863 147.65 1:33.645 1:39.364 4 17 Wendlinger/Wolf 112 + 1:20.080 147.40 1:33.940 1:37.865 5 27 Campbell-Walter 111 + 1 LAP 146.04 1:34.031 1:37.337 6 7 Erdos/Newton 110 + 2 LAPS 145.93 1:33.127 1:43.249 7 99 Maassen/Luhr 110 + 2 LAPS 144.89 1:36.024 1:48.820 8 18 Longin/Khan/Ble 110 + 2 LAPS 144.74 1:35.825 1:41.266 9 19 Gosse/Garbagnat 108 + 4 LAPS 142.16 1:34.765 1:40.524 10 62 Pescatori/Simon 107 + 5 LAPS 141.85 1:36.705 1:42.653 11 10 Zwaan/Bouchut/H 106 + 6 LAPS 140.16 1:34.065 1:52.516 12 50 Ortelli/Collard 106 + 6 LAPS 140.07 1:36.433 1:38.650 13 77 Vasiliev/Fomenk 102 + 10 LAPS 134.91 1:37.907 2:06.863 14 8 Goodwin/Ramos 102 + 10 LAPS 134.55 1:33.733 1:45.172 15 69 Ried/Ried/Marci 102 + 10 LAPS 134.17 1:42.344 1:50.487 16 57 Vonka/Konopka 99 + 13 LAPS 130.89 1:44.265 1:48.411 17 4 Lechner/Seiler/ 94 + 18 LAPS 146.64 1:32.674 2:21.186 18 28 Villarroel/Rube 92 + 20 LAPS 121.77 1:33.473 1:38.697 19 9 Zwaan/Roos/Abbe 79 + 33 LAPS 136.03 1:35.572 1:51.829 20 11 Peter/Babini 66 + 46 LAPS 148.34 1:33.337 1:46.293 21 13 Naspetti/Hezema 59 + 53 LAPS 136.22 1:33.537 1:43.513 22 22 Kaufmann/Castro 58 + 54 LAPS 117.57 1:35.491 4:18.623 23 58 Vivancos/Reyes 45 + 67 LAPS 130.60 1:42.904 1:50.342 24 3 Livio/Calderari 33 + 79 LAPS 151.75 1:33.792 1:34.538 25 14 Knapfield/Pearc 28 + 84 LAPS 147.45 1:35.162 1:37.605 26 5 Bartels/Alzen 8 + 104 LAPS 152.50 1:32.241 1:36.969 Bron: www.fiagt.com |
Cappellari en Gollin lijken wel in een "geluksjaar" te zitten. Nadat ze in Monza de zege cadeau kregen door de communicatieproblemen bij Bobbi-Gardel, werd deze overwinning hen ook al in de schoot geworpen. Deze keer na een ellenlange pitstop van de Lamborghini, die een zeer opgemerkt debuut maakte en voor mij persoonlijk de rijzende ster van het FIA GT weekend was.
Weetje : de motor van de Lambo werd in de Belgische ateliers van Breuer ontworpen en klaargestoomd. ;) |
Dat van die Lambo motor is nieuw voor mij.
|
Die Lambo is nu al snel en betrouwbaar. Goed voor de rest van het siezoen. Als de Saleens nu eens een ganse wedstrijd snel konden zijn waren we goed op weg.
|
Ernst Breuer is reeds sinds 2003 bezig met de ontwikkeling van de motor voor deze Lambo. De man ontwikkelde ook de Mercedes motor voor de Pagani Zonda Gr, de 6 liter in 2003 en de 7 liter motor waarmee dit jaar aangetreden wordt.
|
Het is echt jammer dat die Saleens nog steeds niet betrouwbaar zijn......Kan me voorstellen dat die Saleen teams volgend jaar overstappen naar die Lambo.
|
Jammer dat de Lambo door een stom voorval in de pits de zege uit handen moet geven...
|
Quote:
In officiele persberichten vermeldt men altijd dat deze R-GT ontwikkeld is door Reiter en Audi Sport. Op de website van BTD staat inderdaad een foto van de Reiter Diablo. |
Quote:
Krohn-Barbour Racing heeft er al 2 besteld voor ALMS. En DAMS heeft er ook al besteld. |
Quote:
Eentje voor de Japan Lamborghini Owners Club en eentje voor een team geheten Amprex. |
All times are GMT +2. The time now is 09:07. |
Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.