De Paddock

De Paddock (http://www.depaddock.eu/forum/index.php)
-   Endurance (http://www.depaddock.eu/forum/forumdisplay.php?f=33)
-   -   FIA GT Valencia (http://www.depaddock.eu/forum/showthread.php?t=7787)

Gilles 12-04-2004 17:40

FIA GT Valencia
 
We zijn ondertussen al aan het aftellen naar de FIA GT race in Valencia! Wordt het opnieuw een hegemonie van Ferrari of kunnen de Listers en Saleens daar een stokje voorsteken?

The Interceptor 12-04-2004 23:19

de Zwaans Viper ook niet vergeten he ;-) die ook wel eens de derde hond zijn! (zal wel ni, mja 6e plek in Monza was al heel knap! en er zit zeker meer in!!)

Stefan 12-04-2004 23:33

Ben benieuwd wat de Lamborghini gaat doen, kijken of ze al wat meer snelheid gevonden hebben.

Gilles 13-04-2004 00:00

De Viper zal niet winnen denk ik, ik zet mijn geld eerder op de BMS Scuderia

Integra 13-04-2004 09:35

Ik denk dat Mike Hezemans wel voor wat spektakel zou kunnen zorgen. Zijn die 575 GTC's eigenlijk ook gebouwd door Prodrive, want de 550's van BMS blijven oppermachtig. Zelfs op het rechte stuk rijden ze weg van een Saleen. :eek:

Stefan 13-04-2004 09:46

de 575 is een eigen project van Ferrari, de eerste officiele GT van Ferrari na de Daytona volgens mij, de 550 was een project van Prodrive buiten Ferrari om.

Thomaske 13-04-2004 09:47

Integra ik denk het niet want op vrijdag bij het NRF is hezemans bij ons in de tent geweest en heeft hij verteld over zijn Ferrari wat er allemaal aan scheelde. Een paar opsommingen:
- Die mannen kunnen de data nog niet tegoei uitlezen en opgezet krijgen
- De carbon op de motorkap boven de wielen kon Hezemans er na een paar ronden gewoon uittrekken
- Versnellingsbak is niet zo echt goed
- Ze geven elk weekend 400 000euro uit alleen voor VIPs enzo
Dit allemaal is gezegt door Hezemans zelf

Greetz Thomaske_GLPK

p.s.: van die 400 000€ geloof ik ook niet veel maarja

Integra 13-04-2004 09:50

Dan hoop ik dat de Saleen van Uwe Alzen en de gele Saleen van Walter Lechner Jr voor die Ferrari's uitrijden. Hoe zit het eigenlijk met de 575 van Giesse? (met Longin)
Is hij tevreden over het kunnen van de wagen?

Thomaske 13-04-2004 10:25

Yep Longin is zeer tevreden

Scapa 13-04-2004 13:36

Mooie preview te lezen op www.racingworld.be ;)

gwyllion 13-04-2004 18:00

Quote:

Originally posted by alarma
Ben benieuwd wat de Lamborghini gaat doen, kijken of ze al wat meer snelheid gevonden hebben.
Ik ben ook zeer benieuwd. Ze zouden veel vooruitgang geboekt hebben en zeer competitieve rondetijden gereden hebben tijdens prive testsessies.

Monza is een circuit waar topsnelheid zeer belangrijk bij is; daarom hebben ze vorig seizoen opgegeven na de vrije trainingen.

Werner333 13-04-2004 22:13

Weer een mager deelnemersveld :(

Stefan 13-04-2004 22:42

Bij de GT's is het allemaal dik in orde, alleen we missen N-GT's :( Bij de Britten is het weer net andersom.
Het is toch niet zover van Groot Brittanie naar Valencia? ;)

Mark 13-04-2004 22:59

Quote:

Originally posted by alarma
Bij de GT's is het allemaal dik in orde, alleen we missen N-GT's :( Bij de Britten is het weer net andersom.
Het is toch niet zover van Groot Brittanie naar Valencia? ;)

Ik zal wel weer de doemdenker van het forum zijn, maar ik vind het een zorgwekkende ontwikkeling binnen het FIA GT. Over de voorkant van het veld hoor je me niet klagen, wat wil een mens nog meer............

Maar waar zijn de privateers gebleven :confused: Er zijn nog wel enkele teams te vinden, maar ik zie ook een aantal teams en rijders terug in diverse nationale GT-kampioenschappen. Welke teams uit het nationale hebben de overstap gemaakt naar het FIA GT of N-GT..........?????????

De achterkant van het veld begint sterk uitdunnen, gevolg is dat nu ook de professionele teams op de laatste plaats terecht komen. Dat willen die gasten dus niet en geven uiteindelijk de pijp aan de bekende Maarten.

Wat ik wel constateer dat verschillende nationale kampioenschappen bloeien, denk FFSA GT, Brits GT, Spaans GT en Belcar. Budgetvriendelijker, nog voldoende plaats voor de gentlemen-coureurs. Die laatste zijn overigens onontbeerlijk binnen de GT-racerij............

Stefan 13-04-2004 23:25

De kosten worden ook te hoog voor de privateers, de europese races zijn allemaal nog wel te doen, maar de laatste 2 races zal een probleem worden, het kost een vermogen om een compleet team naar Dubai of naar Zhuhai te laten reizen. die 2 races zijn toch 20% van het kampioenschap waardoor de teams die echt kampioenschaps aspiraties hebben wegblijven.

Kan er opzich wel bij:

Quote:

Zwaan’s GTR Racing contracteert Val Hillebrand [ 13-04-2004 ]


De jonge talentvolle Val Hillebrand (23) zal de rest van het seizoen uitkomen voor Zwaan’s GTR Racing. Het Nederlandse team en Val Hillebrand hebben een overeenkomst gesloten voor de resterende 10 races van het FIA GT kampioenschap. Dat betekent dat we de in België woonachtige Nederlander ook tijdens de 24 uur van Spa-Francorchamps in actie zullen zien in een Viper.

Voor Hillebrand zullen het de eerste serieuze races in een GT auto zijn. Na een start in de kart en de verschillende formule klasse’s werd Val Hillebrand ingelijfd bij het sportscar team van Jan Lammers. De jonge coureur wist daar opmerkelijke prestaties neer te zetten die hem o.a. de titel Rookie of the Year 2001 en de wereldtitel in het FIA Sportscar Championship 2002 opleverde.

Na een rustig 2003 zijn de pijlen van Hillebrand nu gericht op het FIA GT en Zwaan’s GTR Racing. Voor de tweede race van het seizoen op het circuit van Valencia, Spanje zal Val Hillebrand de nummer 10 Viper delen met Christophe Bouchut en Arjan van der Zwaan. De nummer 9 Viper van het team wordt net als tijdens de eerste race van het seizoen bestuurd door Rob van der Zwaan, Klaus Abbelen en Henrik Roos.

Val Hillebrand: “De kans die Zwaan’s GTR Racing me geeft om te laten zien wat ik in een GT auto kan waardeer ik ten zeerste. Ik heb er een goed gevoel bij ondanks dat ik even zal moeten wennen aan dit type auto. Top zes finishes moeten mogelijk zijn en gecombineerd met continuďteit zouden we goede zaken moeten kunnen doen voor het eind klassement. Met deze nieuwe dimensie in mijn carričre wil ik ervaring op doen die goed is voor de langere termijn.”

Arjan van der Zwaan: “We zijn blij dat Val Hillebrand deel is geworden van ons team. Gezien zijn leeftijd en staat van dienst is Val een waardevolle toevoeging. In combinatie met de ervaring van Christophe Bouchut en het betrouwbare karakter van de Viper hopen we in Valencia goede zaken te gaan doen. Het feit dat we Val hebben kunnen vastleggen voor de rest van het seizoen geeft rust en stabiliteit in het team.”

www.racefriends.com







Gilles 14-04-2004 00:05

Eerste conclusie wat ik hieruit kan trekken: in tegenstelling tot wat de startlijst van de FIA GT in Valencia laat uitschijnen komt Marc Goossens niet aan de start voor Zwaans en zal Hillebrand in zijn plaats rijden.

airco 14-04-2004 01:08

Quote:

Originally posted by Gilles
Eerste conclusie wat ik hieruit kan trekken: in tegenstelling tot wat de startlijst van de FIA GT in Valencia laat uitschijnen komt Marc Goossens niet aan de start voor Zwaans en zal Hillebrand in zijn plaats rijden.
nogal wiedes als het in het artikel duidelijk vermeld staat ;)

Quote:

Spanje zal Val Hillebrand de nummer 10 Viper delen met Christophe Bouchut en Arjan van der Zwaan. De nummer 9 Viper van het team wordt net als tijdens de eerste race van het seizoen bestuurd door Rob van der Zwaan, Klaus Abbelen en Henrik Roos.

Gilles 14-04-2004 02:10

Quote:

Originally posted by airco
nogal wiedes als het in het artikel duidelijk vermeld staat ;)
Tuurlijk airco, maar ik doelde eerder op't feit dat de inschrijvingslijst een fout bevatte ... :)

The Interceptor 14-04-2004 10:55

Val Hillebrand is zelfs gecontracteerd voor het hele seizoen :confused: toch wel een onverwachtte wending bij Zwaans vind ik! Hij zal wel wat centen meegebracht hebben zeker, en natuurlijk ook een hoop talent, dat kan ik niet ontkennen!!! Eens benieuwd voor't weekend, hoe hem met die Viper overweg kan.

vandijk 15-04-2004 16:23

Geen Coronel dit weekend! Weer 1 Lister aan start...

gwyllion 16-04-2004 17:29

Quote:

Originally posted by gwyllion
Ik ben ook zeer benieuwd. Ze zouden veel vooruitgang geboekt hebben en zeer competitieve rondetijden gereden hebben tijdens prive testsessies.

Monza is een circuit waar topsnelheid zeer belangrijk bij is; daarom hebben ze vorig seizoen opgegeven na de vrije trainingen.

Wow, tijdens de eerste testsessie reed de Lamborghini reeds de 5de tijd na slechts 6 rondjes gereden te hebben :applaus:

Deze namiddag was het circuit nat en de Lamborghini reed gewoon de snelste tijd :worship:

Mistery 17-04-2004 08:57

De Lambo gedraagt zich blijkbaar goed op een natte omloop. Peter Kox voelt zich thuis achter het stuur van de zwarte bolide. Hij was het trouwens die gisteren voor de toptijd zorgde.

Mistery 17-04-2004 11:34

In de eerste kwalificatie toonden Lechner-Seiler zich uitermate snel met hun Konrad Saleen. Ook de Lambo presteerde weer sterk. Een verslag van de pas afgelopen sessie kunnen jullie lezen op onderstaande site.

FIRE 17-04-2004 14:24

Quote:

Originally posted by Mistery
De Lambo gedraagt zich blijkbaar goed op een natte omloop. Peter Kox voelt zich thuis achter het stuur van de zwarte bolide. Hij was het trouwens die gisteren voor de toptijd zorgde.
Een paar jaar terug heeft Reiter Engineering (ook met Peter Kox) ook al eens in een paar wedstrijden een Lambo ingezet. Deze was toen ook zeer snel op een nat circuit.

Mistery 17-04-2004 15:54

Vitaphone Saleen op pole positie in Valencia
 
Konrad Motorsport heeft de kwalificaties van vandaag beheerst. In de eerste sessie was de kanariegele Saleen van Lechner-Seiler de snelste. Sessie twee was voor de Vitaphone Saleen van Alzen-Bartels, tevens een wagen uit de Konrad ateliers.

In N-GT wordt de Freisinger hegemonie niet doorbroken. Maassen-Luhr veroverden de pole, in hun Freisinger Yukos Porsche 996 GT3-RSR.

FIRE 17-04-2004 16:08

Hoop dat de Saleens dit keer wel heel blijven.

JPMontoya 18-04-2004 11:32

Een kwartier ver in de race en Bartels al out. Aan de leiding en uitval !

Gilles 18-04-2004 12:01

de Saleen van Goodwin/Ramos rijdt ook rond op +5 ronden ...
Longin staat op dit moment 12de.

Mistery 18-04-2004 13:28

Voor de FIA GT fanaten : onderstaande site brengt trouwens tussentijdse rapporten over de race in Valencia.

Werner333 18-04-2004 13:51

Alles live en direct op www.fiagt.com

Werner333 18-04-2004 14:18

De uitslag:
POS NO NAME LAPS TIME/GAP SPEED BEST LAP LAST LAP
1 2 Cappellari/Goll 112 3:01:01.27 148.49 1:33.082 1:38.940
2 1 Bobbi/Gardel 112 + 23.820 148.16 1:33.408 1:39.719
3 29 Kox/Gavin 112 + 1:01.863 147.65 1:33.645 1:39.364
4 17 Wendlinger/Wolf 112 + 1:20.080 147.40 1:33.940 1:37.865
5 27 Campbell-Walter 111 + 1 LAP 146.04 1:34.031 1:37.337
6 7 Erdos/Newton 110 + 2 LAPS 145.93 1:33.127 1:43.249
7 99 Maassen/Luhr 110 + 2 LAPS 144.89 1:36.024 1:48.820
8 18 Longin/Khan/Ble 110 + 2 LAPS 144.74 1:35.825 1:41.266
9 19 Gosse/Garbagnat 108 + 4 LAPS 142.16 1:34.765 1:40.524
10 62 Pescatori/Simon 107 + 5 LAPS 141.85 1:36.705 1:42.653
11 10 Zwaan/Bouchut/H 106 + 6 LAPS 140.16 1:34.065 1:52.516
12 50 Ortelli/Collard 106 + 6 LAPS 140.07 1:36.433 1:38.650
13 77 Vasiliev/Fomenk 102 + 10 LAPS 134.91 1:37.907 2:06.863
14 8 Goodwin/Ramos 102 + 10 LAPS 134.55 1:33.733 1:45.172
15 69 Ried/Ried/Marci 102 + 10 LAPS 134.17 1:42.344 1:50.487
16 57 Vonka/Konopka 99 + 13 LAPS 130.89 1:44.265 1:48.411
17 4 Lechner/Seiler/ 94 + 18 LAPS 146.64 1:32.674 2:21.186
18 28 Villarroel/Rube 92 + 20 LAPS 121.77 1:33.473 1:38.697
19 9 Zwaan/Roos/Abbe 79 + 33 LAPS 136.03 1:35.572 1:51.829
20 11 Peter/Babini 66 + 46 LAPS 148.34 1:33.337 1:46.293
21 13 Naspetti/Hezema 59 + 53 LAPS 136.22 1:33.537 1:43.513
22 22 Kaufmann/Castro 58 + 54 LAPS 117.57 1:35.491 4:18.623
23 58 Vivancos/Reyes 45 + 67 LAPS 130.60 1:42.904 1:50.342
24 3 Livio/Calderari 33 + 79 LAPS 151.75 1:33.792 1:34.538
25 14 Knapfield/Pearc 28 + 84 LAPS 147.45 1:35.162 1:37.605
26 5 Bartels/Alzen 8 + 104 LAPS 152.50 1:32.241 1:36.969
Bron: www.fiagt.com

Mistery 18-04-2004 14:47

Cappellari en Gollin lijken wel in een "geluksjaar" te zitten. Nadat ze in Monza de zege cadeau kregen door de communicatieproblemen bij Bobbi-Gardel, werd deze overwinning hen ook al in de schoot geworpen. Deze keer na een ellenlange pitstop van de Lamborghini, die een zeer opgemerkt debuut maakte en voor mij persoonlijk de rijzende ster van het FIA GT weekend was.

Weetje : de motor van de Lambo werd in de Belgische ateliers van Breuer ontworpen en klaargestoomd. ;)

FIRE 18-04-2004 17:36

Dat van die Lambo motor is nieuw voor mij.

Werner333 18-04-2004 17:39

Die Lambo is nu al snel en betrouwbaar. Goed voor de rest van het siezoen. Als de Saleens nu eens een ganse wedstrijd snel konden zijn waren we goed op weg.

Mistery 18-04-2004 17:40

Ernst Breuer is reeds sinds 2003 bezig met de ontwikkeling van de motor voor deze Lambo. De man ontwikkelde ook de Mercedes motor voor de Pagani Zonda Gr, de 6 liter in 2003 en de 7 liter motor waarmee dit jaar aangetreden wordt.

FIRE 18-04-2004 17:41

Het is echt jammer dat die Saleens nog steeds niet betrouwbaar zijn......Kan me voorstellen dat die Saleen teams volgend jaar overstappen naar die Lambo.

Scapa 18-04-2004 18:34

Jammer dat de Lambo door een stom voorval in de pits de zege uit handen moet geven...

gwyllion 18-04-2004 19:05

Quote:

Originally posted by FIRE
Dat van die Lambo motor is nieuw voor mij.
Inderdaad, in de winterperiode werd beweerd dat Joest Reiter zou helpen om wat meer vermogen uit die Lamborghini V12 te halen.

In officiele persberichten vermeldt men altijd dat deze R-GT ontwikkeld is door Reiter en Audi Sport.

Op de website van BTD staat inderdaad een foto van de Reiter Diablo.

gwyllion 18-04-2004 19:15

Quote:

Originally posted by FIRE
Het is echt jammer dat die Saleens nog steeds niet betrouwbaar zijn......Kan me voorstellen dat die Saleen teams volgend jaar overstappen naar die Lambo.
Inderdaad. Eindelijk een goed alternatief voor de Ferraris.

Krohn-Barbour Racing heeft er al 2 besteld voor ALMS. En DAMS heeft er ook al besteld.

Mark 18-04-2004 19:41

Quote:

Originally posted by gwyllion
Inderdaad. Eindelijk een goed alternatief voor de Ferraris.

Krohn-Barbour Racing heeft er al 2 besteld voor ALMS. En DAMS heeft er ook al besteld.

Er gaan er ook twee naar Japan............

Eentje voor de Japan Lamborghini Owners Club en eentje voor een team geheten Amprex.


All times are GMT +2. The time now is 09:07.

Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.