![]() |
ERAN RACING 5. mei
Hello guys,
last year I did the ERAN-circuit-experience in Zolder. I liked it a lot. Now I want to take part in the free driving at 5th may. Last year I didn't get any paper or confirmation that I took part in circuit-experience. Can I just appear at 5. may and drive - after paying of course;-) ? Thanks for helping! Juergen Voss |
Hello Juergen,
it should be no problem for you to drive on the free driving. If any questions are asked at all, they should be able to track if you followed one of these experience days. If you have some more questions, contact Andy Jaenen on : +32(0)475 41.92.76 Good luck and enjoy the free driving. See you there. Race Greetings Jo Smets |
Dit zal de eerste trackday zijn die ik mis sinds ik mijn cursus gedaan heb bij eranracing.
Ik moet de Corrado wat speren voor een meeting in de UK... Maar in juni zijn we er weer bij!! |
En ik hoop er te kunnen zijn met mijn nieuw speelgoed :D
Nu nog het transport naar Zolder regelen. Niemand met een remorque die van Leuven naar Zolder moet die dag? :rolleyes: http://users.skynet.be/mx5turbo/tmp/zestig.jpg |
knappe auto!!!!
succes ik zal er ook weer zijn ;) |
De aanmeldingen zijn volop aan het binnenkomen. De cursus zit weeral bijna vol. Er zijn nog enkele plaatsen.inschrijvingen zijn opnieuw in Wheels.
De namiddag zal ook weer de moeite worden. Vandaag zijn er trouwens opnamens geweest op circuit zolder voor het TV1 programma 1000 zonnen en garnalen. De eerste week van juni wordt deze reportage uitgezonden. Het gaat over een kerel die via ERAN RACING zijn eerste meters op circuit zolder mocht rijden en zo een droom zag werkelijkheid worden |
verdorie kan er weer bij zijn zit met een gescheurdepees in mijn been
|
Ik kan er weer eens niet bij zijn.Gisteren de kardan naar de knoppen gereden.Ik ga toch proberen zo eens te komen kijken
|
Quote:
|
ja da wel maar het is het verkeerde
|
oei, ik ga toch niet de eenige zijn hoop ik :)
Mijn eerste rondjes op Zolder en ik kijk er al naar uit! |
Wat zijn de weersvoorspellingen ??? regen ??? of zal het droog blijven ???
Bij ons aan zee kan ik het toch goed voorspellen maar bij jullie in de Limburg is het altijd wat anders hé :D ... |
Het Limburgse weer wordt morgen wisselvallig en fris. Regenbuien met enkele opklaringen ertussendoor :(
Goedenavond beste kijkers... euh... lezers |
Quote:
We hebben ruim 30 cursisten. Verder leggen rond 14u een 20-tal mensen hun examen af voor de KACB. De vrije rijders kunnen we nog niet inschatten. See you all in Zolder morgen p.s. ik ben er al :D |
wees gerust je bent er niet alleen,breng maar al je ogen mee je gaat ze nodig hebben
|
't Was droog ... en ben toch onder de 2 minuten geraakt .. en onder die klote' 95Dba gebleven ...
dus alles viel best mee. Heeft er iemand foto's getrokken ??? |
jij was toch niet die mono die zen spoiler aan gort reed?
er staan 2 mono's op men filmpje een oranje en een blauwe dacht ik ik heb gereden van 16.15 tot 18.00 |
nope ... toen stond mijn monopost al terug op de remorque ...
welke monopost heeft zijn spoiler eraf gereden ?? die rood oranje Lola FF2000 ??? of die Blauwe ... |
..het was die blauwe Renault monoposte..had al startproblemen en dan ook nog schade.....
Voor mij was dit overigens de topdag waar ik op zat te wachten :gas: |
Ik heb me gisteren nog eens even komen uitleven met mijn Z3 coupé. Daarbij de assistentie gekregen van Bart V.S. en ik moet zeggen dat ik er heelwat van geleerd heb. Ik ken het circuit natuurlijk wel, maar de waardevolle tips van een "pro" geven toch dat iets meer rijplezier. Verder wordt er vrij gedisciplineerd gereden en houdt iedereen rekening met elkaar (op een paar cowboys na). We mogen tenslotte niet vergeten dat we daar met ons eigen (zuurverdiend) bakje zitten rond te rijden.
Bedankt aan Andy, Bart en medewerkers, 't was weer af. Ik kom zeker terug. Frank |
Z3Cp .... niemand verplicht je om met je eigen "bakje" op circuit te komen rijden ...
maar ik kan je wel zeggen dat wanneer je alles uit je wagen wil krijgen, je af en toe eens in de grindbak zal zitten ... anders race je niet hé ... |
Oh ja ... iemand foto's genomen gisteren ???
|
Natuurlijk zijn er foto's maar niet van jou :)
www.smetsminiracing.com/smr/zolder05052004 is nog niet volledig, rest volgt later met race-groeten, Jo |
Het was weer een heerlijk dagje stampen met de RS1600i.
Geweldig!!! http://www.ford-world.nl/upload/gall...003/pic124.jpg |
Jo ... volgende keer terug van de partij ???
|
Was weer een toffe dag gisteren. Veel deelnemers bij het vrij rijden, een aantal mensen die hun Nationale licentie proef aflegden en ook een 30-tal cursisten die hun eerste stapjes op circuit zolder zetten.
Het weer was weer goed en ondanks de koude wind toch aangenaam. Tijdens de cursus was er een ongeval met een Donkervoort. Veel schade was er ook voor een Mini. Verder bleven we van ongevallen gespaard behalve dan een schuiver van een Subaru. Toch opmerkelijk gezien het grrot aantal wagens op de baan. Er was dan ook opnieuw veel discipline tussen de rijders. Ook met het geluid viel het mee. Slechts 3 wagens die eraf moesten. Mooi waren ook de drifters die zich uitleefden in de eerste linkse zoals de Sierra en vooral de Mitsubishi Evo 7. Bedankt aan al de deelnemers en de talrijke toeschouwers en tot de volgende Eran Dag op 16 juni |
Ik vraag mij altijd af hoe het mogelijk is om tijdens de cursus in de fout te gaan ... denken die gasten altijd dat ze onmiddellijk kunnen rijden ??
|
Quote:
Je kan niet spurten vooraleer je kan lopen, en dat vergeten sommigen... |
|
mooie Anglia ...
van plan om de Historics mee te rijden dit jaar ??? |
Bij het ongeval met de Donkervoort tijdens de "circuit experience" heb ik toch mijn bedenkingen. Deze cursus is toch bestemd voor mensen met weinig of geen ervaring op een circuit of voor mensen die nog nooit op zolder hebben gereden (ook al hebben ze ervaring)? In beide gevallen is de Donkervoort (285pk voor 500kg?) niet de geschikte wagen...
Met mijn Opel Corsa heb ik ongelooflijk veel plezier beleefd en enorm veel bijgeleerd dankzij de info van de instructeurs (later insturen, de volledige baan gebruiken, daar niet de curbs raken, ...). Het relatief laag vermogen gekoppeld met een meer dan standaard wegligging en remvermogen, geeft me een veilig gevoel en is ideaal om de juiste lijnen van het circuit te ontdekken. Daarvoor heb je die overschot aan paarden echt niet nodig. In ieder geval proficiat voor het team van Eran voor een geslaagde organisatie. |
Klopt helemaal Koen. Toch zijn er veel mensen die informeren om bij ons te komen rijden maar dan zeggen dat ze met hun "dieseltje" wel niet thuishoren op het circuit. Mijn persoonlijke ervaring is dat je beter met een langzame simpele wagen uw eerste stappen zet.
Telkens er zo'n ongeval gebeurt is dat tijdens de eerste rondjes van het vrij rijden. Jammer van de stukken maar het komt wel vaker voor. Het is wel een goede les voor de anderen. |
Was dus één van die 3 wagens die eraf moest wegens overschrijden van die f*****g 95 dB geluidslimiet :frusty: .
Toch frustrerend .... zeker omdat mijn wagen (Caterham) quasi standaard is ... heeft wel een SuperSport kit (o.a. sportluchtfilter) en een side exhaust, maar deze dingen zijn allemaal 'fabrieks items' die standaard op de meeste UK modellen zitten ! Wat voor zin om track days te organiseren als 'echte' track day cars niet toegelaten zijn ... tja ... this must be Belgium ?!? Nvdr. wil zeker geen kritiek geven op Eran want de organisatie was zoals altijd 100% in orde, ... maar wel op onze bekrompen anti-autosport overheid. Tja soms moet een mens toch eens even kunnen luchten hé ... |
Volgende keer een demper installeren of uitlaat achteraan naar buiten laten komen ;) . Of dit nu standaard is of niet doet niet terzake...
|
Toch vind ik het een beetje pervers dat een wagen die volledig 'roadlegal' is en onlangs zonder problemen door de technische keuring raakte niet op een circuit mag ... :rolleyes:
Ik versta dat er regels nodig zijn en dat geluidsoverlast niet leuk is voor de buurtbewoners (al zal het volgens mij niet op die 1,7 dB steken die ik erboven zat), ... maar misschien zou men beter wat meer aandacht geven aan de technische staat van de wagens ... (in het algemeen) ?! ... Tja, er zal dus niets anders opzitten dan een stillere demper te plaatsen wil ik niet nog eens hetzelfde tegenkomen ... spijtig dat de paashaas al weer vertrokken is :D |
de geluidsnorm is inderdaad een probleem.
Bij ons gaat het nog een beetje maar bv. bij de moto's is dat nog erger. De meeste standaard snelheidsmachines maken teveel lawaai. Wordt dringend tijd dat in Zolder dezelfde normen gelden als op de openbare weg. Of moeten we echt heiliger zijn dan de paus ??? Trouwens, als ik buiten in mijne hof sta 's avonds hoor ik de autosnelweg die 1 km van het circuit ligt ook. Daar mag je meer lawaai maken als op het circuit . Merci aan alle mensen die voor groen gekozen hebben in het verleden... toch moet ik zeggen dat de meeste van onze klanten puik werk leveren om geen twee dagen na mekaar "gepakt" te worden. Want als we op de zwarte lijst komen te staan met geluid dan zouden deze dagen wel eens kunnen verdwijnen... Dat mag niet gebeuren |
Quote:
Maar in de toekomst is een deelname aan een of ander race-evenement is niet uitgesloten. |
aan FormulaV-JH495,
Tuurlijk zijn we er weer bij volgende keer, alleen eerst nog wat km-tjes maken en een olielek oplossen. PS : alle foto's (die ik gemaakt heb) staan on-line http://www.smetsminiracing.com/smr/zolder05052004 En dan nog voor iedereen die met geluidsoverlast te maken heeft, succes met het aanpassen van de uitlaat. Ik heb denk ik een groter probleem, omdat ik bij het roderen woensdag (onder de 5000rpm) al aan 87db zit, wat gaat dat zijn bij 8000rpm volgas ?? race-groeten, Jo Smets |
Ik gebruik een kleine hoeveelheid staalwol die in mijn uitlaat stop om nog wat meer te dempen ... een oude truk geleerd van in de tijd dat mijn schoonpa formula junior en FFord reed.
en het helpt echt ... zonder dat ik verlies in "Performance" opmerk. Maar dat zegt ook niet veel hoor ... want ik ben nog altijd 3 sec. te traag naar mijn gedacht. |
ik heb toch mijn bedenkingen bij die geluidsmetingen bij de eerste sprinterscupheb ik er mensen weten afhalen die al 2a 3jaar met zelfde motor en uitlaat rijden plots niet meer voldeden aan de geluidsnorm
|
All times are GMT +2. The time now is 05:49. |
Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.