![]() |
DTM Round 2 Estoril
1 Attachment(s)
DTM ESTORIL TIMING
Friday, 30. April 10.00 - 10.15 DTM Roll out 11.00 - 12.30 DTM 1. Test 15.00 - 15.30 DTM 2. Test Saturday, 1. Mai 10.00 - 11.00 DTM Free Training (LIVE op WDR ) 13.00 - 13.25 DTM Qualifying 13.30 - 14.00 DTM Super Pole Sunday, 2. Mai 08.30 - 09.00 DTM Warm-up (Live op ZDF Sport Extra ) 13.45 - 16.10 DTM RACE |
Verwacht weer een zeer mooie wedstrijd. Overwinning is weer weggelegd voor Mercedes maar ze krijgen meer tegenstand van Audi en Opel dan in Hockenheim vorige race.
Laten we zondag live zien op ZDF van 13.45 tot 15.10 |
Oeps foutje, :o
uiteraard Zondag 02 Mei 04 Live op ZDF van 13.45 hr tot 15.10 Hr en dan ....... :gas: |
bij ons live op MOTORS TV
|
Quote:
|
vermits ze de race wellicht niet zullen uitzenden in Namen tijdens ' de Wallonie' zal de video er aan te pas komen, vrees ik. :D
|
Quote:
|
Quote:
|
Estoril is een heel bochtig circuit. De Audis zullen dus minder last hebben van het gebrek van hun minder vermogen.
En Kristensen heeft tijdens de DTM testdagen de snelste tijd neergezet. |
tijden van de eerste test in estoril
Pl. Fahrer Fahrzeug Zeit 1. T. Kristensen Audi 1.34,770 2. B. Schneider Mercedes 1.35,248 3. M. Ekström Audi 1.35,262 4. C. Abt Audi 1.35,273 5. M. Tomczyk Audi 1.35,378 6. P. Dumbreck Opel 1.35,416 7. H. Frentzen Opel 1.35,505 8. L. Aiello Opel 1.35,605 9. C. Albers Mercedes 1.35,619 10. T. Scheider Opel 1.35,725 11. F. Biela Audi 1.35,835 12. M. Fässler Opel 1.35,840 13. M. Reuter Opel 1.35,990 14. E. Pirro Audi 1.36,135 15. J. Bleekemolen Opel 1.36,173 16. G. Paffett Mercedes 1.36,236 17. J. Alesi Mercedes 1.36,315 18. J. Janis Mercedes 1.36,432 19. S. Mücke Mercedes 1.36,818 20. M. Winkelhock Mercedes 1.36,914 21. B. Mayländer Mercedes 1.38,034 |
en de tweede vrijdag test
Pl. Fahrer Fahrzeug Zeit 1. C. Albers Mercedes 1.35,064 2. B. Schneider Mercedes 1.35,112 3. T. Kristensen Audi 1.35,286 4. L. Aiello Opel 1.35,315 5. T. Scheider Opel 1.35,331 6. M. Ekström Audi 1.35,340 7. H. Frentzen Opel 1.35,368 8. G. Paffett Mercedes 1.35,425 9. J. Alesi Mercedes 1.35,442 10. P. Dumbreck Opel 1.35,477 11. E. Pirro Audi 1.35,632 12. M. Fässler Opel 1.35,754 13. F. Biela Audi 1.35,782 14. B. Mayländer Mercedes 1.35,789 15. M. Tomczyk Audi 1.35,826 16. M. Reuter Opel 1.35,992 17. J. Janis Mercedes 1.36,076 18. C. Abt Audi 1.36,125 19. M. Winkelhock Mercedes 1.36,482 20. J. Bleekemolen Opel 1.36,544 21. S. Mücke Mercedes 1.36,651 |
Binnen 5 minuten begint de kwalif, te volgen op WDR (zoals te lezen in de eerste post) !
|
1. M. Ekström Audi 1.34,039
2. G. Paffett Mercedes 1.34,261 3. T. Scheider Opel 1.34,512 4. M. Tomczyk Audi 1.34,621 5. T. Kristensen Audi 1.34,677 6. C. Albers Mercedes 1.34,700 7. B. Schneider Mercedes 1.34,745 8. H. Frentzen Opel 1.34,873 9. J. Alesi Mercedes 1.34,907 10. C. Abt Audi 1.35,097 |
3 verschillende merken op de eerste 3 plaatsen :)
Zo willen we het zien zie :) |
Super pole Estoril 01/05/04
Billijke verdeling van de startplaatsen, Audi sportchef h.j. Abt was voor de superpole "het vel van de beer al aan't verkopen" maar dat was toch een beetje te vroeg victorie kraaien, want al staat Ekström mooi op plaats 1, heeft toch Mercedes met Paffett de 2é stek genomen en Opel met Scheider de 3é stek genomen in het startveld. B. Schneider een beetje teleurstellend met zijn 7é plaats, en HH Frentzen begint "zijn draai" te vinden met een 8é plaats. Dumbreck de pech vogel van hockenheim (crash) is nog nipt uit de puperpole gewipt maar start vanop de 11é stek, en daar ben ik eens benieuwd naar of hij zijn prachtprestatie kan overdoen, (in hockenheim 21é gestart en 6é geëindigd) Morgen zullen we zien wie de bloemeke's mee naar huis mag nemen. ;) |
Quote:
De prestatie van Team Joost valt mij toch wel tegen. Ze vinden blijkbaar veel moeilijker de juiste afstelling voor de A4 dan Team Abt. |
Quote:
Misschien de beste benchmark tussen de merken: 4 Mercedes en Audis in de super pole, slechts 2 Opels. |
Quote:
Frank Biela: "There are no ifs and buts in DTM: My result is simply bad, things have to get better. I did not correctly heat up the first set of tyres. With the second set, we tried different tyre pressure, which did not work. The third set was okay, but unfortunately I made a mistake." Emanuele Pirro: "The weekend has been very disappointing for me so far. I simply can't find any grip. I feel really sorry for the team that works so hard. I fear, at the moment we lack experience. We have still a lot of work to do." Ralf Jüttner: "I am pleased for Audi, for our team, however, qualifying was disappointing. We simply do not manage to use the grip of the new tyres. We hoped to get at least one car into Super Pole. Unfortunately, now we stand there where we've been also at Hockenheim. And there everybody could see what can happen when you start so far from the back. Nevertheless we will attempt to make the best from this situation." |
WARM UP 02 Mei / Race LIVE op ZDF 13.45 hr
Pl. Fahrer Fahrzeug Zeit 1. M. Ekström Audi 1.34,818 2. T. Scheider Opel 1.35,269 3. T. Kristensen Audi 1.35,282 4. C. Albers Mercedes 1.35,319 5. M. Fässler Opel 1.35,502 6. H. Frentzen Opel 1.35,569 7. B. Schneider Mercedes 1.35,719 8. G. Paffett Mercedes 1.35,809 9. C. Abt Audi 1.35,854 10. P. Dumbreck Opel 1.35,888 11. E. Pirro Audi 1.35,897 12. M. Tomczyk Audi 1.35,992 13. L. Aiello Opel 1.36,029 14. M. Reuter Opel 1.36,035 15. F. Biela Audi 1.36,080 16. J. Alesi Mercedes 1.36,195 17. J. Janis Mercedes 1.36,224 18. M. Winkelhock Mercedes 1.36,334 19. J. Bleekemolen Opel 1.36,479 20. S. Mücke Mercedes 1.36,479 21. B. Mayländer Mercedes 1.36,640 |
Wat een inhaalmanoeuvre... schitterend...
|
Race uitslag:
Pos. Nr. Fahrer Rnd. Zeit Rückst. 1. 2 Albers/NED 37 1:00:22.163 1:00:22.163 2. 5 Ekström/SWE 37 1:00:22.815 00.652 3. 6 Tomczyk/GER 37 1:00:26.061 03.898 4. 12 Kristensen/DEN 37 1:00:27.264 05.101 5. 1 Schneider/GER 37 1:00:28.199 06.036 6. 15 Scheider/GER 37 1:00:31.630 09.467 7. 8 Alesi/FRA 37 1:00:32.195 10.032 8. 4 Aiello/FRA 37 1:00:56.148 33.985 9. 14 Dumbreck/GBR 37 1:00:58.444 36.281 10. 11 Abt/GER 37 1:01:08.211 46.048 11. 44 Pirro/ITA 37 1:01:09.144 46.981 12. 9 Frentzen/GER 37 1:01:14.307 52.144 13. 7 Paffett/GBR 37 1:01:17.675 55.512 14. 18 Mücke/GER 37 1:01:20.362 58.199 15. 45 Biela/GER 37 1:01:22.253 1:00.090 16. 10 Reuter/GER 37 1:01:22.985 1:00.822 17. 17 Winkelhock/GER 37 1:01:27.895 1:05.732 18. 21 Mayländer/GER 37 1:01:38.333 1:16.170 19. 16 Bleekemolen/NED 37 1:01:57.370 1:35.207 20. 3 Fässler/SUI 31 51:09.445 6 Runden 21. 20 Janis/CZE 9 16:31.356 28 Runden |
Quote:
:) |
Prachtprestatie voor Mercedes en Audi. :applaus:
Van het geklungel bij Opel zullen we maar zwijgen, 3é plaats weggeven, meer de ballerina uithangen dan koersrijden, ge houd het niet voor mogelijk, die gasten kunnen echt niet met de race stress overweg . |
DULU, kun je ook eens een positieve reply geven op iets??? Als ik ze zo eens doorlees straal je gewoon negatieviteit uit man!!
Als je Opel 2004 vergelijkt met in 2003 of eerdere jaren gaat het nu heilig met ze...toch mooi een 3e plaats op de startgrid. Enne het blijft een mechanische sport he,waarbij van alles kan misgaan of minder kan gaan. In zo'n compact veld is 1 fout genoeg om heel wat plaatsen kwijt te raken. Enne die inhaal actie van Albers..FENOMENAAL....zo zie je ze niet bij de treintjesrace die F1 heet. Nee geef mij maar de DTM, dat is tenminste racen mt de piloot in de hoofdrol ipv het geld.... |
Even op de DTM site gekeken DULU en daar staat: "Lange Zeit lag Opel-Pilot Timo Scheider auf dem dritten Platz, doch ein technisches Problem warf ihn zwölf Runden vor Schluss auf den sechsten Platz zurück". Ik hoop wel dat je wat Duits kunt lezen, het had dus helemaal NIKS met stress te maken zoals jij ons wijs wou maken....lees eerst eens ergens de feiten , dan sla je niet zo'n blunder net als met deze reply.......en dan kun je wat ook zinnigs schrijven.
|
machtige race, chapeau voor mercedes om die audi's achter zich te houden
mijn 'slechte' woorden van Albers neem ik nu zeker terug, die inhaalactie in de eerste bocht :eek: , niet normaal ik ben dus compleet pro mercedes maar om objectief te blijven, de inhaalactie van Jean op Heinz-Harald was dus verre van legitiem. ZO'N smerig manoeuvre :mad: :no: en is het mijn verbeelding maar die pitstops leken allemaal VEEL sneller dan vorige race |
De rest van de fabrieks-Mercedessen vielen me tegen. Waarom is Paffet zover teruggevallen? Had hij technische problemen?
|
Quote:
|
Iedereen die de race gezien heeft, heeft kunnen vaststellen dat:
- Albers vanuit 3de positie op het einde van het rechte stuk, al slipstreamend - dat was nog eens een leuk close treintje met 3 - wild uitkwam, dwars ging, recupereerde en zowel Pfaffet als Ekström ee flinke neus zette. Albers naar de 1ste plaats. - Pfaffet bij datzelfde manoeuvre zich verslikte, hard in de ankers ging, wielen dusdanig blokkeerde, dat ie een extra stop moest doen voor vers rubber. - Alesi na lang aandringen, Frentzen mooi opzij zette. - de startgrid positie van supergroot belang is. Bernd Schneider zat heel de race zo'n beetje gevangen. - De drie merken nog nooit zo dicht op elkaar zaten als vandaag - dat ook kleppers als Biela en Pirro, zich nog wat moeten aanpassen. 0.3 sec. te traag is te veel in de DTM van vandaag. Zo close is het. - Albers het op het einde moeilijk kreeg met Ekström, waren de zijn banden erdoor?, bij momenten naar alle kanten schoof, maar zich op het bochtige gedeelte in sector 3, telkens breed genoeg kon maken om Ekström er niet door te laten. In Sector 1 nam ie dan weer 0,1s en hield zo Ekström keurig achter zich. En verder nog: - ZDF levert zeer mooie pitstop beelden - camera's zowat op alles en nog wat gemonteerd: luchtdrukpistolen (mooie chroom velgen bij Opel :D ) tankmonden enz. Levert mooie beelden op - Datzelfde ZDF een paar keer naar een pitstop ging van achterliggers terwijl er vooraan interessante dingen gebeurde. Maar goed, niet gezeurd! Ondanks dat ik wegens een zware verkoudheid de Wallonie heb moeten laten schieten, toch nog een leuke namiddag achter de buis gezeten. :D |
De coverage van ZDF is echt om duimen en vingers van af te likken. Als je zoiets kan aanbieden aan de constructeurs...
|
Als ZDF de DTM live uitgeeft is het gewoon genieten van de beelden. Zoals Huudo al zei over staan camera's op gemonteerd en dat maakt 't juist zeer mooi. Ik zou zeggen laat ze maar verder doen.
|
Wat mij betreft heb ik er nog het volgende aan toe te voegen :
Het inhaal manoeuver van Alesi op Frentzen was in mijn ogen een race-incident en dus geen vuiltje aan de lucht, en : de beelden van ZDF zijn TOP, nu de commentaar nog. Hoeveel ronden dat die mannen nodig hadden om te merken dat Paffett weg was van de leiders? Niet normaal... Maar goed, genoeg gezeurd, algemeen gezien een prachtige wedstrijd met oneindig veel meer spektakel en spanning als de F1. Ik blijf een trouwe kijker :) |
Quote:
|
Ik vond toch dat de regisseur er een handje van weg had om op cruciale momenten weg te schakelen naar een pitstop of een Haug-shot aan de pitmuur.
Het was vooral pijnlijk toen Albers zowel Ekström als Paffett te grazen nam. De regisseur vond op dat moment een pitstop van weet-ik-veel-wie belangrijker ... En commentaar geven is blijkbaar niet makkelijk. :) |
Quote:
De regisseur heeft dat 2x geflikt - eerst met de Albers actie, en daarna nog eens - weeral de pitstop van Mücke - toen Albers de pits uitging en ei zo na door Ekström van de eerste plaats werd verdrongen. 5 bochten verder waren we opnieuw bij de aktie vooraan, maar de eerste 4 hebben we moeten missen. :( Toch vond ik 'Smoking Joe' beter als 'King Klaus' in de co-commentator post. Klaus is vaak nogal scherp in zijn bewoordingen, terwijl Jo toch vaak tekst en uitleg verschafte. Ik denk dat de tandem die nu de commentaar leverde, niet de standaard commentatoren zijn, met oa Klaus Ludwig. Alhoewel Klaus gisteren wel de quali's mee becommentatieert heeft. ;) Nu ja goed, makkelijk is zoiets zeker niet. Vooral niet omdat je als commentator continu bezig bent met het maken van zinnen en terwijl ook nog eens de aktie in het oog moet houden. Wij - in ozne luie zetel - zeggen niets en kunnen dus onze volledige aandacht spitsen op de race. Allez, denk ik he. ;) |
Quote:
Quote:
Wanneer iemand iets totaals onzinnigs zou posten, kan daar nog altijd op een correcte manier op gereageerd worden. Zijnde, met de juiste argumentatie de tegenpartij doen inzien dat hij zich misschien vergist. En dat ik het geen 2 keer moet zeggen. ;) |
Specialisten genoeg daar bij ZDF :) Klaus Niedzwiedz mag voor de race z'n ding doen. Ellen Lohr, Jockel, Klaus,...
|
Die (ietwat ongeplande) actie van Albers was Wunderbar :)
Die mag wat mij betreft in het rijtje bij Zanardi tijdens een Cart wedstrijd in Laguna Seca in de Cork Screw (1996?) Nu maar hopen dat Albers geen F1 droom gaat ontwikkelen, in DTM weten ze tenminste wat racen is :) |
Quote:
Formula 1, eat your heart out! ;) |
Quote:
-fassler : had een rot weekend -aiello : jammer van de spin nog met geluk in de punten -hhf : :frusty: hij moet het gewoon worden dat hij wat meer kan duwen -reuter : WAT was dat nu op het laatste hij kwam binnen en er was niemand :confused: -dumbreck : ook een rot weekend jammer genoeg net buiten de punten - scheider : hat wilt hem niet lukken om op het podium te komen.. -bleekemolen : geef deze jonge toch een vecctra !!!!! :frusty: dit jaar zit het gewoon nog niet goed bij opel jamer, maar zelfs een opel fan kan dit niet verbergen.... |
All times are GMT +2. The time now is 19:25. |
Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.