De Paddock

De Paddock (http://www.depaddock.eu/forum/index.php)
-   Autosport algemeen (http://www.depaddock.eu/forum/forumdisplay.php?f=6)
-   -   Ben weer eens stout geweest.....oftewel, hoe wordt je circuitspeaker! (http://www.depaddock.eu/forum/showthread.php?t=7958)

Mark 02-05-2004 23:27

Ben weer eens stout geweest.....oftewel, hoe wordt je circuitspeaker!

Ja beste collega-paddockers..............ik heb me weer eens in de nesten gewerkt ;) :D

Ik zal het e.e.a. verklaren. Tijdens de afgelopen Paasrace op Circuitpark Zandvoort konden de fans in de buitengebieden van Nederland ;) genieten van de internet livestream. Aangezien ik in de enclave Limburg woon was dit voor mij de kans om eens een dagje Zanvoort mee te pikken.

Moet zeggen, ik heb me goed vermaakt aan de diverse races........mooie beelden en races. Vooral de FRenault 2000 race was een topper.

Een van de races was de Dutch Supercar Challenge die een sterke groei heeft meegemaakt in de winter 2003/2004. Een van de deelnemende wagens was een Panoz van de Duitser Micro Schultis. Over de smaak valt te twisten, dat vonden de heren circuitspeakers ook. Tot mijn verbijstering noemde een van de speakers deze wagen lelijk en langzaam...........ik viel zowat van verbijstering van mijn stoel.

Iets in me zei dat ik hierop moest reageren, iets wat ik heb gedaan via de site van de Dutch Super Car Challenge. Als speaker hoor je op dit gebied neutraal te zijn.........uitgebreide reactie is te lezen via onderstaande link.

Die reactie is hier te lezen

Nadat heel wat mensen hun reactie gaven kwamen de heren circuitspeakers ook met een reactie. Had ik eerlijk gezegd niet verwacht :D Onder het motto: de beste stuurlui staan wal daagde zij de forummers uit om het dan maar eens te komen voordoen.

Zoiets was niet tegen dovemansoren gezegd, na enkele mailcontacten zijn we nu zover dat ik tijdens de Zandvoort 500 op 30 oktober mijn debuut ga maken als circuitspeaker. Waarschijnlijk ga ik hard op mijn bek :D , maar wie niet waagt, wie niet wint ;)

Een dagje meelopen als wanna-be speaker kan nooit slecht zijn in mijn ontwikkeling als autosport liefhebber. Als die Zandvoorters een zachte G horen, zullen ze wel van verbazing uit hun stoel vallen.

Toch een mooi verhaal of niet soms?

Zal ik eens een Belcarcoureur uitdagen tot de uitspraak: De beste stuurlui aan wal? :D

Scapa 02-05-2004 23:34

Go Mark :D

Indien er live stream is zal ik zeker en vast luisteren en jouw commentaar nauwlettend in het 'oor' houden. Notitieboekje erbij om zeker niks te vergeten. :D

Guido 03-05-2004 08:55

Geweldig! Ik heb er al vaak over nagedacht waarom een speaker zus of zo, een commentator dit of dat, en kom dan toch telkens weer tot het besluit dat het wel verdomde moeilijk zal zijn. Alhoewel zelf ook niet op m' bekkie gevallen, is dit toch iets waar ik eerder terughoudend op zou reageren. Maar, zoals gezegd, doen man!

buruno 03-05-2004 10:33

Wel proficiat aan de nederlandse circuitspeaker!
Nu hoop ik dat er DRINGEND eens iemand de circuitspeaker van Zolder mag vervangen. Ik was gisteren op de TC in Zolder en het was er zo STIL, niet alleen vanwege de stillere auto's, maar omdat er tijdens TC races geen speaker is. Wat een opluchting!!
Een goeie speaker zou moeten weten dat het niet verplicht is om iedere seconde vol te lullen en dat misschien maar 5% van de mensen iets begrijpt van wat je zegt, de rest hoort alleen onverstaanbaar en irritant geraas door de luidsprekers.

Oef! Dat moest ik eens kunnen zeggen...

laurent 03-05-2004 11:18

Ik dacht dat door de decibelbeperking er gewoon niet de mogelijkheid is van een speaker te hebben?

Baron 03-05-2004 11:51

Ik heb al die reacties op Marshals berichtje op de site van Dutch Super Car Challenge eens gelezen.
Het blijven toch gekke jongens, die Nederlanders!
Elkaar eerst verrot schelden om tenslotte allemaal samen elkaar excuses aan te bieden.
Als je dat vergelijkt met onze discussies hier op De Paddock, dan zijn wij toch brave Belgskes. ;)

@ Marshal : Doen, zou ik zeggen, die kans mag je niet laten liggen!

Mark 03-05-2004 12:43

Quote:

Originally posted by Baron
Elkaar eerst verrot schelden om tenslotte allemaal samen elkaar excuses aan te bieden.

Zoiets noem je het "Poldermodel" :D

Der staan idd enkele fraaie namen tussen ;) Ikzelf ben nog de braafste :) Ach, het lijk me gewoon leuk om een dagje "stage" te lopen.

Guido 03-05-2004 13:38

Zeker, heb IRL ook al meegmaakt, discussies in en met Nederlanders. Gaat er hard aan toe soms, maar steeds met de beste bedoelingen. Eens je dat door hebt, is er niets aan. ;)

@ Marshal, wordt die verslaggeving dan ook 'uitgezonden' via het web? Zodanig dat diegene die niet naar Zandvoort kunnen, je alsnog kunnen beluisteren. ;)

ICEMAN 03-05-2004 13:46

Quote:

Originally posted by buruno
Nu hoop ik dat er DRINGEND eens iemand de circuitspeaker van Zolder mag vervangen.
Waarom zou hij vervangen moeten worden?

Mark 03-05-2004 18:00

Quote:

Originally posted by Huudo

@ Marshal, wordt die verslaggeving dan ook 'uitgezonden' via het web? Zodanig dat diegene die niet naar Zandvoort kunnen, je alsnog kunnen beluisteren. ;)

Lees ik hier in verkapte termen: Kan ik meegenieten hoe hard jij op je bek gaat? :D

Zal jullie op de hoogte houden van mijn "sjakie in de chocoladefabriek verhaal" ........livestream? geen idee....ik hou jullie up to date.

FIRE 03-05-2004 19:16

Ik wens je succes (en hoop dat ze weer live-stream hebben ;))

Werner333 04-05-2004 20:50

Quote:

Originally posted by FIRE
Ik wens je succes (en hoop dat ze weer live-stream hebben ;))
Same here. En maar hopen :D

Mark 29-10-2004 14:17

Duim voor me, ik ga nu vertrekken naar Zandvoort. Kon weleens een leuke race gaan worden met 66 deelnemers. Morgen mijn "Belgische VDHB-hemd" aantrekken en dan kloppen op de deur van Speaker-cabine :D

Baron 29-10-2004 19:12

Veel succes. Om het op zijn Hollands te zeggen : "Laat ze daar maar een poepje ruiken!"
Hopelijk maak je je niet al te belachelijk. :+

Thomaske 29-10-2004 21:27

Mark zich belachelijk maken is onmogelijk :D

Amuseer u daar maar hé.

FIRE 29-10-2004 22:07

Is er live stream?

(of trekt Mark daar eigenhandig de stekker uit) ;)

Mark 31-10-2004 20:33

Quote:

Originally posted by FIRE

(of trekt Mark daar eigenhandig de stekker uit) ;)

Uiteraard :D (Was er een live stream?)

Het was een prachtige belevenis, mijn stem heeft door de duinen geklonken............toch niet gek voor zo'n Limbo als ik :D

Zal een van deze dagen een "relaas" schrijven. De Zandvoort 500 was een prachtige race om te volgen in real life, vooral het eerste uur. Ben trouwens per direkt een fan geworden van het "code 60 systeem". Prachtig en doeltreffend.

Brecht 31-10-2004 21:35

Kun je me dat uitleggen Mark wat dat is het 'code 60 systeem'' want daar heb ik nog nooit van gehoord.

Greetzz.. Corvetteboy

Thomaske 31-10-2004 21:37

Ik kan het u ook zeggen als het mag. Code 60 is gewoon hetzelfde als gele vlag of SC. De deelnemers mogen dan niet sneller rijden dan 60km. Daarom code "60"

Mvg

Brecht 31-10-2004 21:40

Bedankt Thomas voor de uitleg. :)

Greetzz.. Corvetteboy

Mark 31-10-2004 21:54

Quote:

Originally posted by Thomaske_GLPK
Ik kan het u ook zeggen als het mag. Code 60 is gewoon hetzelfde als gele vlag of SC. De deelnemers mogen dan niet sneller rijden dan 60km. Daarom code "60"

Mvg

Nou niet helemaal. Als de wedstrijdleiding vindt dat om bepaalde redenen de snelheid uit de koers moet dan geeft men een "Code 60" Dat wil zeggen dat alle wagens met een snelheid van 60 KM/U over het circuit moeten..........heel makkelijk te controleren aan de rondetijden. Waarom een code 60? Om een oliespoor te bestrijden, een wagen van het circuit de halen door middel van een plateau wagen..................of iest anders waarvoor men normaal gesproken een safety-car zou inzetten.

Het systeem werkt vlugger als een safety-car en is vooral veel eerlijker t.o.v. de deelnemers en verminderd het gevaar na een herstart.

Als er in de TC of Belcar een safetycar is dan verliest de leider zijn voorsprong op de nummer twee. Met de code 60 zal deze zijn voorsprong, zo goed als ongewijzigd, behouden.

Het werkte gisteren perfect tijdens de werkzaamheden om een oliespoor te bestrijden op het rechte stuk. De mannen kunnen gerust aan het werk, iemand op 100 meter ervoor met een pijl die links of rechts aangeeft. Zeer veilig allemaal............

Brecht 31-10-2004 21:58

Bedankt voor de nog uitgebreidere uitleg Mark. Zou mooi zijn als ze dat systeem ook in de Belcar zouden invoeren, dan zou de Corvette nog eens gewonnen hebben.

Greetzz.. Corvetteboy

Mark 31-10-2004 22:09

Het bewijs dat ik op Zandvoort ben geweest :D

De zure bom achter de man in het brandweer-pak dat ben ik, let op de het Belgische VDHB-logo :D

Zure bom

Ottooke 31-10-2004 22:57

Quote:

Originally posted by Mark
Het bewijs dat ik op Zandvoort ben geweest :D

De zure bom achter de man in het brandweer-pak dat ben ik, let op de het Belgische VDHB-logo :D

:applaus:

Mark 31-10-2004 23:40

Quote:

Originally posted by Ottooke
:applaus:
In het hol van de leeuw :D

Zie zelfs dat een belgische site aandacht besteedt aan deze race...........op een fout meer of minder wordt niet gekeken ;)

Daar spreken ze vrolijk over een Alfa 75 Imsa terwijl ik toch echt een Alfa 155 STW voorbij zag komen. De rest van het verslag laat ook te wensen over (of is het een aangeleverde press-release ? Dat is me nooit duidelijk op die site) De afloop van die wedstrijd staat op die site toch wel heel raar beschreven, klopt van geen kanten!!!!! Puur gelul.

Dus aan de "verslaggever" van racingworld.be en/of de pr-verantwoordelijke van Jos Menten, schrijf a.u.b. een realistisch verslag of schrijf helemaal niks.

JV1 01-11-2004 00:30

Nou Mark ik moet zeggen dat ik het erg leuk vindt hoe positief je over de C60 procedure praat, wij werken er op Zandvoort al heel lang mee maar eigenlijk is het iets dat binnen de ZAC/ZAM bijna altijd wordt gebruikt zoals je zei is het veeeel beter dan de SC en ook veel betrouwbaarder en vooral het meest belangrijkste de veiligheid je kan ongestoord werkzaam heden aan de baan verrichten terwijl je collega Marshal een paar meter voor je met een bord en pijl staat.

Helaas heb ik Mark niet kunnen horen want ik stond in de buurt van de Toyota bocht en daar kan je nét niet de speakers horen....shame! maar goed de half Duitser heeft in ieder geval even een rondje Zandvoort gedaan en hij heeft nu een beetje een indruk hoe men aan het werk gaat bij CPZ... :D

Racingworld.be 01-11-2004 08:56

Quote:

In het hol van de leeuw :D

Zie zelfs dat een belgische site aandacht besteedt aan deze race...........op een fout meer of minder wordt niet gekeken ;)

Daar spreken ze vrolijk over een Alfa 75 Imsa terwijl ik toch echt een Alfa 155 STW voorbij zag komen. De rest van het verslag laat ook te wensen over (of is het een aangeleverde press-release ? Dat is me nooit duidelijk op die site) De afloop van die wedstrijd staat op die site toch wel heel raar beschreven, klopt van geen kanten!!!!! Puur gelul.

Dus aan de "verslaggever" van racingworld.be en/of de pr-verantwoordelijke van Jos Menten, schrijf a.u.b. een realistisch verslag of schrijf helemaal niks.

@ Mark:

Bedankt voor de opmerking.
Als speaker van dienst zal jij natuurlijk wel degelijk over de juiste gegevens beschikken. ;)
Racingworld.be was idd niet ter plaatse, aangezien we dit weekend een coverage van de BTCS wedstrijden deden. We hebben dus geen verslag uitgebracht over deze wedstrijd, doch enkel een aangeleverde press release geplaatst. Deze werd ons idd aangeleverd door de pr-verantwoordelijke van Jos Menten. Blijkbaar slopen daar enkele foutjes in.
De press release werd eventjes verwijderd, doch na het inwinnen van neutrale inlichtingen terug online geplaatst.
Jouw raad aan de pr-verantwoordelijke van Jos Menten hebben we hem laten weten.

Mvg,
Racingworld.be

Mark 01-11-2004 13:52

Quote:

Originally posted by Racingworld.be

De press release werd eventjes verwijderd, doch na het inwinnen van neutrale inlichtingen terug online geplaatst.

Zal wel zo zijn, ik lees nog steeds een hoop feiten-foutjes en onvolkomenheden. Die fouten zijn overigens makkelijk te controleren via andere sites.............daar hoef je niet voor in Zandvoort te zijn geweest om dat op te merken. Blijft een waardeloze press-release overigens..............

Stefan 01-11-2004 20:05

die Code 60, hoe word dit duidelijk gemaakt aan de coureurs?

Mark 01-11-2004 20:17

Quote:

Originally posted by alarma
die Code 60, hoe word dit duidelijk gemaakt aan de coureurs?
Door middel van een aparte paarse vlag die ze op iedere post laten zien. Voorbeeld

Thomaske 01-11-2004 20:37

Volgens mij werd Code 60 dit jaar ook gebruikt in Zolder toen deze jongens er op 1februari een wedstrijd kwamen meepikken. Klopt dit?

Mvg

ICEMAN 01-11-2004 20:43

Goed opgemerkt Thomas. Omdat het een nederlandse organisatie is.

meesterprutser 01-11-2004 23:02

Quote:

Door middel van een aparte paarse vlag die ze op iedere post laten zien. Voorbeeld
Leuke foto van mijn moeder hé??? :D

JV1 02-11-2004 01:22

Quote:

Originally posted by meesterprutser
Leuke foto van mijn moeder hé??? :D
hahaha van je moeder nog wel! nou dat is weer een nieuw wist u datje :eek:

joep #88 02-11-2004 17:33

weet wat je zegt! de vrouw met de paarse vlag is Ria Waterreus. En dat is een erg vriendelijke vrouw die enorm veel tijd en energie steekt voor de low budget racer nl. de coureurs welke actief zijn bij de Zomeravondcompetitie. En daar moeten we zuinig op zijn.

JV1 02-11-2004 18:04

Quote:

Originally posted by joep #88
weet wat je zegt! de vrouw met de paarse vlag is Ria Waterreus. En dat is een erg vriendelijke vrouw die enorm veel tijd en energie steekt voor de low budget racer nl. de coureurs welke actief zijn bij de Zomeravondcompetitie. En daar moeten we zuinig op zijn.
Zo bedoelde ik het ook niet, en ik wist al dat het Ria was

joep #88 02-11-2004 18:20

ok dan, ik dacht dat je haar belachelijk maakte.....

JV1 02-11-2004 18:22

Quote:

Originally posted by joep #88
ok dan, ik dacht dat je haar belachelijk maakte.....
Dat zou ik met Ria nooit doen!!

Mark 02-11-2004 18:26

Quote:

Originally posted by Racingworld.be

Jouw raad aan de pr-verantwoordelijke van Jos Menten hebben we hem laten weten.

Zal vanavond een mailtje sturen naar Flor ;)

@Joep #88

JV1 en Meesterprutser zijn twee mensen van de "harde kern" Z-A-C vrijwilligers. Twee echte insiders.

meesterprutser 02-11-2004 19:42

Quote:

Originally posted by JV1
Dat zou ik met Ria nooit doen!!
Ja JV1 denk er om, anders krijg je met haar zoon en klein dochter te maken en je weet die laatste is niet makkelijk!! :p

All times are GMT +2. The time now is 14:02.