De Paddock

De Paddock (http://www.depaddock.eu/forum/index.php)
-   Endurance (http://www.depaddock.eu/forum/forumdisplay.php?f=33)
-   -   24 uur Spa 2004, heel wat exoten op de baan. (http://www.depaddock.eu/forum/showthread.php?t=7996)

Mark 06-05-2004 19:06

24 uur Spa 2004, heel wat exoten op de baan.

De 24 uur van Spa 2004 zijn een onderdeel van de FIA GT, op zich rijdt daar al heel wat lekkers mee. Weliswaar is het FIA GT dit jaar een beetje slappe hap qua aantallen........maar de wagens zijn niet mis.

Wat we in Spa mogen verwachten aan gasten en debutanten begint toch wel heel erg mooi te worden.

Reeds langere tijd bekend:
- Schnitzer / BMW met de befaamde M3 GTR

Indien op tijd klaar:
- De Maserati MC12 ........
- De Nissan 350 Z in de N-GT klasse, wellicht met Vincent Radermecker......

Rijdt wel al rond, maar komst is nog niet zeker:
- Seat Cupra GT
- De nieuwe generatie Viper van US Carworld.

AlainH 06-05-2004 21:07

2 Ultima's en een Chevrolet Corvette C5-R naar verluid ook... :)

JPMontoya 07-05-2004 15:29

dan kunnen we ook direct de Vertigo er bij voegen.

Scapa 07-05-2004 15:34

Ben eens benieuwd naar het 350 Z project van RJN. Ze waren eerst van plan een Primera ETCC in te zetten in het BTCC maar daar is ook niks van in huis gekomen...

Mark 09-05-2004 12:58

De nieuwe Maserti klinkt goed in ieder geval. Op de site van TF1 is een item te zien van de test die Alain Prost heeft gedaan met de nieuwe MC 12, klik hier voor de video

FIRE 09-05-2004 15:28

Quote:

Originally posted by stijnconinx
Ben eens benieuwd naar het 350 Z project van RJN. Ze waren eerst van plan een Primera ETCC in te zetten in het BTCC maar daar is ook niks van in huis gekomen...
Inderdaad RJN heeft aan het begin van dit seizoen een wagen (volgens Super2000 specs.) laten zien, echter bij gebrek aan geld of klanten is deze auto in de ijskast gezet.

Zit John Nielsen niet achter RJN (Racing John Nielsen)?

Ik kan me nog herinneren dat tijdens de Duitse Super toerwagen (STW) tijd er een tweetal Primera's zijn ingezet. Deze waren volgens mij gebouwd door Nissan Motorsport Europe (gevestigd in Duitsland?), bestaat dit bedrijf niet meer?

Mark 11-05-2004 23:55

Re: 24 uur Spa 2004, heel wat exoten op de baan.

Quote:

Originally posted by Marshal

Nissan België schijnt niet happy te zijn met dit project als ik het berichtje lees op www.racinglife.be en de Rademecker is een beetje radeloos.........

FIRE 12-05-2004 18:53

Re: Re: 24 uur Spa 2004, heel wat exoten op de baan.

Quote:

Nissan België schijnt niet happy te zijn met dit project als ik het berichtje lees op www.racinglife.be en de Rademecker is een beetje radeloos.........
Waarom is Nissan Belgie niet blij met dit project?
En waarom is Rademacker radeloos?
(sorry is spreek geen Frans)

Mark 12-05-2004 19:11

Re: Re: Re: 24 uur Spa 2004, heel wat exoten op de baan.

Quote:

Originally posted by FIRE
Waarom is Nissan Belgie niet blij met dit project?
En waarom is Rademacker radeloos?
(sorry is spreek geen Frans)

Als ik de tekst goed begrijpt heeft Nissan België nogal wat twijffels over het RJN team, ondanks dat er sprake is van "NISMO-support". Nissan België plaatst vraagtekens bij de haalbaarheid van dit project.

Wat betreft Radermecker, hij zal langzaam aan een keuze moeten maken met wie hij voor de 24U in zee gaat. Gezien de gerezen twijffels is dat geen makkelijke keuze.

Pedro 14-05-2004 17:30

Weet er iemand of er dit jaar, zoals vorig jaar, een testdag gaat zijn begin juli?

Groeten
Peter

Integra 20-05-2004 10:58

Quote:

Originally posted by Pedro
Weet er iemand of er dit jaar, zoals vorig jaar, een testdag gaat zijn begin juli?

Groeten
Peter

Die testdag is er normaal altijd dacht ik. Die is zeker ook verplicht?

Scapa 20-05-2004 11:23

Dams zou 2 Murciélago's inzetten! Iemand de livery al gezien: dat is precies RfH 2 :+

PorscheGT 20-05-2004 11:40

waar vind je deze livery? toch niet op hun website :confused:...

FIRE 20-05-2004 13:29

Quote:

Dams zou 2 Murciélago's inzetten! Iemand de livery al gezien: dat is precies RfH 2 :+
Nee Spyker.

Quote:

Originally posted by Marcosmeister
waar vind je deze livery? toch niet op hun website :confused:...
http://www.planetlemans.com

Mistery 21-05-2004 18:35

Quote:

Originally posted by Pedro

Groeten
Peter

De testdag gaat door op 6 juli. Dan wordt ook de officiële deelnemerslijst bekend gemaakt.

Stranger 25-05-2004 18:32

***verwijderd***

overbodig nieuws...autosport.nl was weer eens traag.

Mistery 25-05-2004 19:19

Effe iets vroeger gaan lezen, staat namelijk al sinds 21/05 op racingworld.be ;)

BMW E46 V8 25-05-2004 19:19

Quote:

De nieuwe Maserti klinkt goed in ieder geval. Op de site van TF1 is een item te zien van de test die Alain Prost heeft gedaan met de nieuwe MC 12, klik hier voor de video
Wel een mooie wagen die MC 12, carroserie uit carbon :eek:

JPMontoya 25-05-2004 19:37

http://www.proximus24hours.com/

De ticketverkoop is ondertussen ook van start gegaan. Niet echt goedkoop en de free tickets voor 24h zijn meestal schaars en je moet al betalen gewoon op vrijdag & donderdag. tsss

Raceboy 25-05-2004 19:45

donderdag en vrijdag zit bij in u weekend ticket. je moet enkel betalen voor donderdag en vrijdag als je enkel die dagen komt.

Integra 26-05-2004 14:51

Quote:

uhm, bedoelt ge niet Reiter engineering?

FIRE 26-05-2004 15:22

DAMS gaat in ieder geval 1 Lambo (met Piccini en Delatraz) inzetten in Fia GT.

http://www.planetlemans.com/index.ph...sk=view&id=225

EDIT: Dit is als reaktie op Integra bedoelt.

Scapa 26-05-2004 17:48

Quote:

Originally posted by Integra
uhm, bedoelt ge niet Reiter engineering?
Euhm neen, Reiter neemt vanaf nu normaal niet meer deel aan FIA-GT. Ze gaan gewoon de Lambo verder ontwikkelen en er zoveel mogelijk proberen te verkopen aan klanten.

Raceboy 26-05-2004 19:09

Quote:

. Ze gaan gewoon de Lambo verder ontwikkelen en er zoveel mogelijk proberen te verkopen aan klanten.
Er wordt niet meer ontwikkeld. Die race was de laatste test. Als het tegenviel gingen ze verderontwikkelen. Nu viel het mee en dit is de versie die aan klanten aangeboden wordt.

FIRE 26-05-2004 19:22

Wordt er helemaal niks meer aan die wagen ontwikkeld? Kan het me bijna niet voorstellen, wat is je bron?

Die deelname aan Fia Gt door Reiter was inderdaad bedoeld om klanten over de streep te trekken.

Mark 02-06-2004 18:46

Quote:

Indien op tijd klaar:
- De Maserati MC12 ........

Wel op tijd klaar...................maar we zien hem niet tijdens de 24u van Spa volgens de laatste berichten in de Engelse Autosport. Laat een ieder maar fijn geloven dat ze bezig zijn voor het FIA GT................het echte doel is Le Mans in 2005/2006, maar dat is mijn mening.

Mistery 02-06-2004 18:59

Volgens een bericht dat vandaag op www.pitstop.tv staat, zou de MC12 dit jaar debuteren in Imola op 5 september...

Il Dottore 02-06-2004 19:02

Maserati in 2005 of 2006 in Le Mans kan wel eens de moeite worden. Aston Martin zou dan ook komen met een DB9. Als de Corvettes en Ferrari's 575 dan nog meerijden ...

Mark 02-06-2004 19:06

Quote:

Originally posted by Mistery
Volgens een bericht dat vandaag op www.pitstop.tv staat, zou de MC12 dit jaar debuteren in Imola op 5 september...
Het artikel in de Autosport van vandaag is uitgebreider ;) :D

JPMontoya 02-06-2004 19:34

Il y aura 2 vertigos aux 24 heures de Francorchamps,c'est confirmé.
Il y aura un équipage avec Renaud Kuppens et un équipage avec Sébastien Ugeux
Il y a pour l'instant 5 pilotes confirmé et il reste une place pour un
pilote qui reste à confirmer.

plus d'info prochainement.

http://www.renaudkuppens.be

Mark 14-06-2004 19:54

Quote:

Indien op tijd klaar:

De kans dat we die gaan zien word steeds groter, het gerucht staat deze week wederom in de Autosport. RJN motorsport heeft al één rijder getekend voor deze wedstrijd namelijk: Chris Buncombe .......wie kent hem niet ;)

Geen exoot op de baan maar misschien wel de grootste tent in de paddock. Het Engelse DRM team komt aan de start met een Ferrari 360 cup...............een team om de komende jaren in de gaten te houden, http://www.drmracing.com/

Integra 14-06-2004 19:58

Quote:

Originally posted by JPMontoya
Il y aura 2 vertigos aux 24 heures de Francorchamps,c'est confirmé.
Il y aura un équipage avec Renaud Kuppens et un équipage avec Sébastien Ugeux
Il y a pour l'instant 5 pilotes confirmé et il reste une place pour un
pilote qui reste à confirmer.

plus d'info prochainement.

http://www.renaudkuppens.be

Da's prachtig nieuws he. Heeft Belgian racing dan toch nog wat geld gevonden om met 2 te racen?

Mark 14-06-2004 20:16

We zullen ook enkele 575 GTC's aan het werk zien maar daar hoeven we niets van te verwachten als we de woorden van Mike Hezemans goed vertalen uit de Duitse Motor Sport Aktuell. Volgens Hezemans junior is die wagen een drama, zoveel geld voor een wagen die zo weinig power heeft. Dat maakt die debuut overwinning van JMB afgelopen jaar des te merkwaardiger ;)

Vertigo Streiff 14-06-2004 20:19

nu maar hopen dat de vertigo's het uithouden en niet zoals bij de Spa Euro Race : in pan gevallen :(

FIRE 14-06-2004 20:48

Re: Re: 24 uur Spa 2004, heel wat exoten op de baan.

Quote:

De kans dat we die gaan zien word steeds groter, het gerucht staat deze week wederom in de Autosport. RJN motorsport heeft al één rijder getekend voor deze wedstrijd namelijk: Chris Buncombe .......wie kent hem niet ;)
Zijn er al foto's van deze wagen?

Quote:

Geen exoot op de baan maar misschien wel de grootste tent in de paddock. Het Engelse DRM team komt aan de start met een Ferrari 360 cup...............een team om de komende jaren in de gaten te houden, http://www.drmracing.com/
Inderdaad aardig tentje:
http://www.drmracing.com/structure.jpg

En maar 4 man personeel: http://www.drmracing.com/personel.htm

;)

Quote:

Volgens Hezemans junior is die wagen een drama, zoveel geld voor een wagen die zo weinig power heeft.
Vul in: Pagani Zonda ;)

Ik denk dat we Ferrari nog wat tijd moeten gunnen. De Prodrive Ferrari was in het begin ook geen winnaar.

Mark 14-06-2004 21:16

Quote:

Foto's van de Nissan 350Z? Niet gevonden.......wel van de JGTC versie, maar niet van de N-GT.

Barron Connor van Bosch heeft niets met Toine Hezemans te maken, Mike is gewoon een van de piloten ;)

[off-topic]
Trouwens in diezelfde Motor Sport Aktuell komt Toine zelf ook aan het woord. Na een ruzie met Horacio Pagani heeft de Argentijn een brief geschreven waarin deze verteld dat zijn Pagani in race-versie een gevaarlijk ding was. De brief is gestuurd naar de ACO en de FIA........................

Hezemans zegt ook dat het gehele project is afgeblazen, het bouwen van klantenversies e.d. gaat niet door. Het Oreca-concept is begraven.

Uiteraard moet Toine even vermelden dat het hele project hem persoonlijk 1.2 miljoen euro heeft gekost. Tja hoe realistisch dat getal is? Volgens mij was het hele project vele miljoenen duurder.....of iemand anders gaat zwaar de boot in of Toine is niet helemaal nauwkeurig met het genoemde bedrag ;)

Wel leuk is dat hij erbij zegt dat de mislukkingen met de Lotus Elise GT1 en de Bitter GT1 "peanuts" waren bij deze financiële flater. Na drie fiasco's moet toch langzaam het kwartje beginnen te vallen ;)
[off-topic]

Scapa 14-06-2004 21:24

1.2 miljoen euro is een beetje weinig eh... Ik heb toch ook al ander bedragen horen vallen. ;)

Project dus volledig in de vuilbak, jawadde.

Vertigo Streiff 14-06-2004 21:39

Quote:

Inderdaad aardig tentje:
http://www.drmracing.com/structure.jpg

En maar 4 man personeel: http://www.drmracing.com/personel.htm

;)

Ik denk dat we Ferrari nog wat tijd moeten gunnen. De Prodrive Ferrari was in het begin ook geen winnaar.

die mannen van DRM waren er ook bij de spa ferrari days
en ik moet zeggen dat die britten het goed doen
vooral dat ze foldertjes uitdelen om champagne te gaan drinken in de tent

hier de uitdeelsters van de foldertjes :D:p

FIRE 14-06-2004 21:45

Re: Re: Re: Re: 24 uur Spa 2004, heel wat exoten op de baan.

Quote:

Barron Connor van Bosch heeft niets met Toine Hezemans te maken, Mike is gewoon een van de piloten ;)

Dat weet ik.
Mike doelde met de uitspraak: "Volgens Hezemans junior is die wagen een drama, zoveel geld voor een wagen die zo weinig power heeft." op de Ferrari 575. Wat ik bedoelde is dat deze uitspraak ook op gaat voor de Zonda.

Quote:

[off-topic]
Trouwens in diezelfde Motor Sport Aktuell komt Toine zelf ook aan het woord. Na een ruzie met Horacio Pagani heeft de Argentijn een brief geschreven waarin deze verteld dat zijn Pagani in race-versie een gevaarlijk ding was. De brief is gestuurd naar de ACO en de FIA........................

Dit vind ik laag.

Quote:

Hezemans zegt ook dat het gehele project is afgeblazen, het bouwen van klantenversies e.d. gaat niet door. Het Oreca-concept is begraven.

Uiteraard moet Toine even vermelden dat het hele project hem persoonlijk 1.2 miljoen euro heeft gekost. Tja hoe realistisch dat getal is? Volgens mij was het hele project vele miljoenen duurder.....of iemand anders gaat zwaar de boot in of Toine is niet helemaal nauwkeurig met het genoemde bedrag ;)

Wel leuk is dat hij erbij zegt dat de mislukkingen met de Lotus Elise GT1 en de Bitter GT1 "peanuts" waren bij deze financiële flater. Na drie fiasco's moet toch langzaam het kwartje beginnen te vallen ;)
[off-topic]

Volgens mij is die Toin gewoon niet de man om zo'n project te leiden. Hij had beter een bedrijf zoals Prodrive in kunnen schakelen voor dit project (zoals Frederic Dor van Care racing heeft gedaan).

Jammer van het geld...Hij was goedkoper uit geweest als hij een gewoon met een Prodrive Ferrari had geraced (of nog liever een LMP).

FIRE 14-06-2004 21:47

Re: Re: Re: Re: 24 uur Spa 2004, heel wat exoten op de baan.

Quote:

Originally posted by Vertigo Streiff
die mannen van DRM waren er ook bij de spa ferrari days
en ik moet zeggen dat die britten het goed doen
vooral dat ze foldertjes uitdelen om champagne te gaan drinken in de tent

hier de uitdeelsters van de foldertjes :D:p

Ik zie geen folders? :D

All times are GMT +2. The time now is 00:08.