![]() |
12uren van Francorchamps BTCS
kwalificaties BTCS
1 052 THIRY J DERMONT D HORION G Jaguar XType 07 2:29.506 2:35.205 167.279 2 055 DEFOURNY D MATHIEU P VOETS JC Porsche SuperC 06 2:31.014 2:35.861 165.608 3 005 DELCOUR S LOIX D DEMAN L BMW Silhouette 07 2:33.911 2:31.861 164.685 4 002 LEMERET S NEF L BOUCHE O Porsche SuperC 06 2:32.856 2:35.078 163.613 5 009 LUPANT M CORBISIER A SLAUS P BMW Silhouette 07 2:34.541 2:33.090 163.363 6 006 VOSSE V BOUVY F QUESTER D BMW M3 05 2:33.092 163.361 7 001 HEMROULLE JF VERBERGT T DUBOIS F Audi A4 Silhou 07 2:37.464 158.825 8 033 VAN DEN HOVE A D'ANSEMBOURG C DE PAUW C Porsche 996 GT 06 2:39.039 2:42.731 157.252 9 003 ANDRE J VERBIST F ANDRE B Porsche 993RSR 06 2:39.508 156.790 10 096 DE SORDI L DEBLAUWE P Porsche 996GT3 06 2:40.873 2:39.719 156.583 11 051 THEUWS P QVICK E DERDAELE P BMW E36 05 2:39.837 156.467 12 023 TURCO F FRANCHI R Porsche SuperC 06 2:42.366 2:40.574 155.749 13 022 CHAILLET P COENEN R Porsche 996 GT 06 2:41.575 2:41.046 155.292 14 024 COLMAN G EMPSEN VERHOEVEN S BMW E36 05 2:42.409 2:56.037 153.989 15 060 RADERMECKER V JAMAR E LASASSAIGNE A Volvo S60 04 2:45.480 2:42.598 153.810 16 081 LINNERTZ S MORLET FUMAL A BMW M3 05 2:44.922 2:43.721 152.755 17 004 MENAGE P CLOSE J Lotus Elise 03 2:45.352 2:44.998 151.573 18 056 PHILIPS P VAN DELM P MOONENS W Porsche 993 RS 06 2:48.896 2:47.924 148.932 19 075 HECK C VANNERUM JP HADDOUCHE S BMW M3 05 2:52.363 2:48.503 148.420 20 010 DIVOY M ASNONG P LEFEBVRE A Renault Megane 03 2:49.190 2:53.296 147.817 21 017 DECOENE D REYNAERTS P BOULANGER JL BMW Z3 05 2:51.301 2:51.323 145.996 22 111 VERBANCK D HYEMAN D MICHIELS R Honda IntegraR 08 2:54.199 2:51.326 145.974 23 015 PESTIAUX D LASSINE R DE CREM P Renault Clio 03 2:56.237 2:51.381 145.927 24 034 BAUGNEE E LIEGEOIS L ZURSTRASSEN T BMW 328i 05 2:51.428 2:51.503 145.887 25 011 GALAND B BEULEN B STERCKX D Renault Clio 03 2:51.496 2:55.550 145.830 26 073 DELANNOY R ADRIAENSSENS H LEYNS S VW Golf IV 03 2:55.006 2:52.640 144.863 27 053 SLOSSE N VOUSSURE M Renault Megane 03 2:59.361 2:52.646 144.858 28 032 PHILIPPART F DECLERCK N DEVOS S VW Golf GTI 03 3:01.948 2:53.333 144.284 29 082 VAN BELLINGEN LEYSENS K SMOLDEREN J BMW M3 04 2:55.624 2:53.372 144.252 30 007 DUCHATEAU F DUNESME P MOSSELMAN O Renault Megane 03 2:56.483 2:55.409 142.576 31 200 LANNAUX P PECORARO L RICHARD L Nissan 200SXR 04 3:02.016 2:56.035 142.069 32 027 BONDUEL G DOMS S Honda Prelude 03 2:56.236 141.907 33 028 VD STRATEN R FRANCK M BOONEN F BMW M3 05 2:56.656 2:56.729 141.570 34 068 DELPORTE S DELPORTE V BAIWY G VW Golf G60 05 3:03.353 2:58.521 140.091 35 026 ROUSSEAU E DECONNICK A DECONNICK L Renault Clio 03 3:12.641 2:59.001 139.715 36 049 JORDENS J CONINX C WEYENS M Ford Mondeo 04 3:11.161 2:59.206 139.556 37 008 VAN DAMME P VAN BILLOEN P BRASSEUR M Suzuki Baleno 03 3:01.905 3:01.172 138.041 38 091 MEUNIER T VANDERSCHRICK DESAEGER D Renault Clio 08 3:04.400 3:03.639 136.187 39 042 QUARTIER J de BARGIGLI R BMW 325 04 3:06.031 3:03.799 136.068 40 069 DERIDDER C THIEBAULT A NORRIS K Peugeot 106 02 3:06.921 3:04.308 135.692 41 039 MARIN R REICHER F DELVAUX J Renault Clio 03 3:08.907 3:06.096 134.389 42 086 WINTER B NELISSEN GRADE VAN HOOF M VW Polo 02 3:11.435 3:06.861 133.839 43 072 PILETTE J MORSA A MEGEOUL B Citroen AX GTI 01 3:13.251 3:13.751 129.413 44 016 HULOT L HULOT D BUFFET D Rover 114GTI 01 3:15.722 3:15.704 127.791 45 035 PINCKERS M DEJARDIN E BLAISE JP Toyota Celica 05 3:22.075 123.762 mijn excuses maar ik had geen zin om het allemaal mooi onder mekaar te zetten, voor een meer overzichtelijke versie verwijs ik naar de link hieronder bron: http://users.skynet.be/ris/2004/fc/index.htm |
mijn excuses, maar ik had geen zin om het allemaal mooi op zijn plaats te zetten
live broadcasting op www.hibn.com start is zaterdag om 14u |
Slechte start voor Audi, al na 1 ronde een probleem met S. Delcour in Blanchimont. :fight:
|
Ze zijn allebei in de pits geraakt,nogal geplooid,de race is volgens mij naar de vaantjes voor beide ploegen,vraag mij af wat er gebeurd is in Blanchimont,we kunnen toch spreken van twee ervaren piloten,misschien een misverstand...
|
Omdat de Jaguar Silhouette, onder de door de organisatie gestelde limiet van 2'30 is gegaan, moesten ze vandaag starten met een extra ballast van 50 kilogram.
Zien of ze daar echt last van hebben ? C U |
blijkbaar niet want na twee uur wedstrijd deze stand
1. Thiry J --- Jaguar 2. Mattheiu P. --- Porsche 996C 3. Turco F. --- Porsche 996C live timing marcheert langs geen kanten,hopelijk hebben ze dit snel door bij HIBN |
na 3u wedstrijd:
1. Thiry J --- Jaguar 2. Mattheiu P. --- Porsche 996C 3. Theuws, Derdaele, Qvick ---- BMW E36 Mooie prestatie voor Belgium Racing, hopelijk kunnen ze dit houden tot het einde. |
na 3u wedstrijd:
1) THIRY J - DERMONT D - HORION G --- Jaguar XType 2) DEFOURNY D - MATHIEU P - VOETS JC --- Porsche SuperC 3) THEUWS P - QVICK E - DERDAELE P --- BMW E36 4) PHILIPS P - VAN DELM P - MOONENS W --- Porsche 993 RS 5) DE SORDI L - DEBLAUWE P --- Porsche 996GT3 6) TURCO F - FRANCHI R --- Porsche SuperC 7)MENAGE P - CLOSE J --- Lotus Elise 8)HECK C - VANNERUM JP - HADDOUCHE S --- BMW M3 9)LUPANT M - CORBISIER A - SLAUS P --- BMW Silhouette 10)LEMERET S - NEF L - BOUCHE O --- Porsche SuperC |
de punten na 3u zijn verdeeld zoals hierboven aangegeven
kleine anecdote: de volvo S60 is gisteren door de mensen van publiaplic op 1u tijd bestickerd! zeer sterk moet ik toegeven! -kleine aanrijding van de Suzuki Baleno, komt binnen en vliegt in brand ?? -de Renault Megane van Fanny Duchateau-Mosselmans-Brouwers is binnengekomen met een afgebroken wiel op een plateauwagen toch tof om die commentatoren even te volgen nu de live broadcasting op hibn.tv weer opnieuw werkt ;) Porsche 993 GT3 (96) De Sordi- De Blauwe in 2de positie nu de BMW M3 (51) Thews-Derdaele-Qvick een pitstop heeft gemaakt de jaguar is nog steeds de snelste wagen in koers lemeret met zijn porsche heeft een serieuze remonte gemaakt na problemen in het eerste deel van de wedstrijd, en draait nu de snelste tijden achter de jaguar silhouette |
wat is er met vosse en bouvy gebeurt?? :(
|
Terug van de 12 uren..............mijn persoonlijke mening is dat het deelnemersveld nogal een flop was. De voorkant van het veld is leuk en mooi te noemen, nivo "subtop Belcar" ;)
De achterkant van het veld is ook leuk en de wagens er tussenin ook, alleen de samenhang is totaal zoek. Vooraan een (afgeknepen) silhouette die zo rond de 2.30/2.35 zit.................en achteraan een Rover 114 op 3.25 bij wijze van spreken. Sommige wagens waren qua leeftijd en snelheid beter op zijn plaats in een of andere youngtimer serie. Over de capaciteiten van sommige piloten zullen we het maar niet hebben, volgens mij gingen die met dicht geknepen billen door Rivage :D Wat me ook tegenviel was het gebruik van de safety car, die inzetten om gestrande wagens terug te brengen naar de pits voor herstelwerkzaamheden :rolleyes: Weet niet of dat de bedoeling is van endurance racen, vind ik eerlijk gezegd niet passen binnen een kampioenschap met nationale status. Pluspunt, de publieke belangstelling.......sjonge wat een volk zeg voor een race die gemiddeld genomen niet aan het nivo Touring Cup kan voldoen. Op een Racing Festival of Eurorace kun je normaal met geweer schieten zonder iemand te raken, dat was vandaag toch even anders. Zelfs die "afzetters-parkings bij de bewoners achterom" voor de Source stonden goed vol, ff doorrijden en je kan parkeren tegen 0 Euro :D |
De teambaas van de Suzuki Baleno is zelfs een nieuwe motor gaan zoeken in Ukkel en is daar terug mee onderweg naar Francorchamps.
Theuws, Derdaele en Qvick zijn ver terug geslagen door problemen met de koppeling. Spijtig na zo een goede plaatsing na 3,5u lagen ze nog in 2de stelling. Met veel reclame en vrijkaarten krijg je met mooi weer wel wat volk op de been, dat zag je wel met de Belcar & World Series. |
weet er niemand wat er met vosse / bouvy is gebeurt?? :confused:
|
na 8u wedstrijd:
1) THIRY J - DERMONT D - HORION G --- Jaguar XType 2) LEMERET S - NEF L - BOUCHE O --- Porsche SuperC 3) TURCO F - FRANCHI R --- Porsche SuperC De leider nr 52 staat in de pits met problemen aan een achterwiel en verliest zijn voorsprong zienderogen, op het moment van binnenkomst had hij 6 ronden voorsprong op Lemeret. |
BTCS : 12u van Spa
Toen het licht om 14.00u deze middag op groen ging, stonden 44 wagens op de startgrid, een eentje in de pitlane. Er was een pak volk naar Spa afgezakt voor deze btcs wedstrijd, die in de aanvangsfase werd gekenmerkt door de opgaves en problemen van vele favorieten. De twee BMW's van Euromaster verdwenen van het strijdtoneel, twee GPR Porsches die ver werden teruggeslagen, een Volvo S60 die tot opgave gedwongen werd, een Audi Silhouette die een lange herstelling te verwerken kreeg, de Düller BMW die moest binnengesleept worden... Kortom, een woelige start! Meer over de eerste wedstrijdhelft op onderstaande website.
|
Quote:
|
het kwaad is blijkbaar geschied voor de jaguar
we hebben een nieuwe nummero uno, met name de Porsche van Lemeret, gevolgd door de jaguar, en daarachter de porsche van Turco-Franchi BMW nr. 6 , die van Duller Motorsport blijkbaar nog steeds in koers, fred bouvy heeft net het stuur genomen voor wat de laatste relais van de race moet worden |
De Duller Motorsport M3 heeft zonet opgegeven om 0h50 om precies te zijn, na verscheidene binnenkomsten op korte termijn
Stephane Lemeret neemt op deze moment het stuur over van de leidende porsche nr 2 voor de laatste relais Dit geeft de Jaguar weer de mogelijkheid om weer iets dichter te sluipen. Jaguar heeft nog 2min12 achterstand op lemeret Grote strijd voor de 3de plaats tussen de Pino Porsches van Turco-Franchi en De Blauwe-De Sordi. Matthieu neemt het stuur voor de laatste relais op de laatste pino porsche op de 9de plaats. Close rijdt met zijn Elise op de 7de plaats |
Jaguar nog 44seconden achter, laatste ronde 2'32 voor de jag!
Horion jaagt op Lemeret Schitterend einde van de race is in zicht, maar de jaguar moet nog één keer binnenkomen, want jerome thiry staat klaar om het stuur over te nemen afwachten wat dit dus gaat geven in het laatste uur van de race |
De vraag is natuurlijk hoe heeft Driesco het gedaan?
|
Voila, net wakker, was zo rond 5.30 thuis deze morgen en ik moet zeggen dat ik men beste race ooit gereden heb op Francorchamps. We hebben gewonnen in divisie 2, ik dacht 15 de algemeen, en mij de laatste ronde in de source laten pakken door Theeuws Derdaele met hunnen BMW.
Over de sfeer en de organisatie kan ik zeer kort zijn, een gezellige boel, goede organisatie, allemaal vriendelijke mensen, ik ben er compleet weg van. De gigantische snelheidsverschillen op Francorchamps in het donker blijven gevaarlijk. Zoals Bouvy mij in de dubbele linkse langs rechts kwam inhalen, nie te doen. Ikzelf heb 2 x 1.5H gereden en de Honda ging zeer goed. Wat betreft de safetycars kan ik Marchall gelijk geven, deze waren overbodig. Alles samengevat, op vrijdagmorgen gebeld, 's middags chrono's en ' s nachts een koersken, meer moet da niet zijn, het was super!!! |
Een mooie uitslag ook voor het ks motorsport 5de algemeen en 1ste in de klasse met de e36 en met de e30 28ste algemeen en derde in de klasse. :applaus: :applaus:
|
Quote:
Een beetje zoals de stormloop tijdens de World Series door al die gratis inkomkaarten... Groetjes, Belle |
Ik ben dus ook geweest met mijn vrouw en kids door (inderdaad) de gratis kaarten. Was best een gezellige boel ginder. hebben dan het ganse parcours afgewandeld (langs de binnenkant) en wat me wel stoorde was die gasten (zogezegde marchals waarschijnlijk maar zonder officiele kledij aan) die langs de binnenwegeltjes van het circuit scheurden met hun brommertjes,quads,auto's waardoor de mensen telkens in de berm moesten springen. ook viel me op dat alhoewel ze op verschillende plaatsen frieten, drank, worsten enz verkochten er nergens vuilnisbakken te bespeuren waren zodat het beekje lags de wandelwegen en de bermen er uitzagen als een pmd en vuilnisbelt. Persoonlijk vond ik de kartingraces die bezig waren spannender dan de 12u zelf. Ook viel me het grote verschil op tussen de teams: de ene hadden een proffecionele tankinstal. mee met alles van service derop en deraan terwijl de anderen (minderen) zaten te zeulen met bidons naft. Best grappig. Conclussie: het was een leuke (goedkope) dag, mooi weer, veel volk, maar Spa is dringend nodig aan een opknap/kuis beurt.
groeten, Laska |
Staan er al ergens foto's online??
|
[QUOTE]Originally posted by Marshal
[B]Terug van de 12 uren.... Wat me ook tegenviel was het gebruik van de safety car, die inzetten om gestrande wagens terug te brengen naar de pits voor herstelwerkzaamheden :rolleyes: Weet niet of dat de bedoeling is van endurance racen, vind ik eerlijk gezegd niet passen binnen een kampioenschap met nationale status. Ik was zaterdag op de Nurburgring waar een race op de Nordschleife was voor de Langstreckenpokal. Op een bepaald moment komt er een M3 langzaam toe aan de veiligheidspost waar ik stond. Na overleg met de marshals werd het hek geopend, de wagen buiten het circuit geduwd en na een kwartiertje stopt er een busje met daarin 4 mechanics. Die herstellen de wagen en na een halfuurtje wordt het hek terug geopend en onder gejuich rijdt de M3 monter door tot de finishvlag. Op mijn vraag aan de teamchef antwoord die me dat dit zonder probleem wordt toegestaan, want men investeert toch veel geld om mee te doen en voor zo'n prul (gaskabel) geeft men niet op. Tenslotte wees hij mij op het feit dat er louter amateurs meedoen, die de ganse week hard werken en recht hebben op een dagje racen. En verder vroeg hij mij of er in Belgie ergens een race bestond waar er rond de 150 wagens starten. Point taken! Volgens mij kunnen de Belgische endurance-organistoren beter een kijkje gaan nemen in Duitsland. Men zou er wel wat kunnen van leren. |
:( Hoe kun je nu Duitsland vergelijken met Belgie. Hier mogen nergens geen 150 deelnemers starten. Dit kan alleen maar omdat de Nordschleife zo lang is. Niet vergeten dat ze in duitsland maar 1 endurance kampioenschap hebben voor amateurs dat ze dan nog niet kunnen winnen omdat er fabrieksteams meedoen.
|
[QUOTE]Originally posted by Z3Cp
[B] Quote:
Kom je wel in die buurt van de 150 wagens misschien een gedacht. De nordschleife afhuren voor al de Belgische endurance kampioenschappen samen... |
zou nice zijn....
Maar misschien een te groot verschil in deelnemers om een gezamelijke uitslag te hebben. Zou wel knap zijn, een belcar, TC en BTCS race tegelijk. 4uren of zo |
Quote:
In Belgie kan je dan evt. in twee wedstrijden rijden : Pro's samen en amateurs in een nevenwedstrijd (op dezelfde dag). Of je kan 1 Gt en 1 toerisme wedstrijd maken, dan heb je meteen ook minder problemen met de verschillen in snelheid. En waarom dan niet eens 1 grote gezamelijke wedstrijd op de Nordschleife, om de mannen van de jongetjes te scheiden... Dan kunnen we die Duitsers meteen laten zien wat een kwaliteit er in Belgie rijdt. |
Quote:
En wat geeft het nou dat er fabrieksteams meerijden : Je kan op die dag als amateurteam ook je graantje meepikken van de publiciteit. De fabrieksteams doen al een paar jaar enkele voorbereidingswedstrijden en de 24 uurs race. De rest van het kampioenschap laten ze aan "amateurteams" als Manthey racing, Scheid motorsport, J. Alzen racing... Trouwens : buiten een aantal "pro" teams zijn er in de Belcar ook een hoop amateurs die zonder enige kans van zege meerijden. |
Ben ook geweest naar de 12u, op laatste moment zelf nog vip tickets gekregen, moest jammergenoeg al door om 20u.
Zijn er mensen die zijn gaan kijken in de F1 boxen? Voor de zondag race stonden er een hele diversiteit aan auto's van een oude corsa tot zelfs 2 vipers waaronder die van kuismanen, corvette callaway, 2 Biturbo's en tal van GT3's |
Dat verklaard de aanwezigheid van Ollie dan :)
|
Quote:
Bij de walen is de appreciatie van de organisatoren even groot als je met een Super wagen deelneemt of als je met een rover 114 deelneemt. Ze kijken niet neer op je omdat je maar met een klein budget komt racen !! Hier is het nog om de sport te doen , en als je wint krijgt ge ook maar een beker zoals in TC of BC. Ik ben zeker niet waals gezind , maar voel me daar goed . Verleden maand toen ik en Kristof met de "camionette en remorque " terug keerden van Dijon , dan kwamen de rijkere piloten voorbij met hun prive wagen , dikke Porsche's en BMW's en al die mannen tuuten en zwaaien en knipperen met hun lichten als ze camionetje voorbijstekenop de snelweg. Da vond ik nu eens echt sportief . Nee de BTCS is zeker van een lager niveau dan de BC , maar is zeker van een hoger niveau wanneer het over spotiviteit en collegialiteit gaat . We racen er allemaal naar ons vermogen en kunnen en hebben er verdomd veel "LEUTE" :+ :+ |
Quote:
Maar tussen het pompeuze taalgebruik in de press releases van de PRC groep en de werkelijkheid zit altijd een groot verschil. Dat steekt soms een beetje.........een beetje minder zou geen kwaad kunnen. |
Persoonlijk verkies ik de sfeer van BTCS/Belgian Procar boven de "sfeer" in de Belcar hoor. Wat een hemelsbreed verschil. Op gebied van niveau/professionalisme is het natuurlijk een hele andere zaak.
|
De laatste editie van de 24u van Francorchamps voor Toeringwagens in 2001 waren er ook een 100-tal wagens aan de start. Na 3 ronden werd de laatste al gedubbeld door de koplopers, en dan waren het bijna allemaal wagens van het zelfde caliber. Verschil in rondetijden zal je met elke race hebben.
Met de 24u van Zolder een aantal jaren geleden reed Pauls en Jakobowski met hun Opel ook geen enkele ronde onder de 2 minuten en werden nog 12 algemeen of iets in die richting. In een uithoudingsrace is het belangrijkste dat je zo weinig mogelijk brokken en pitstops maakt. De Jaguar X-type lag 6 ronden voor toen ze bij een pitstop het achterwiel niet loskregen en verloren hiermee de wedstrijd en zij reden rondjes van 2.35... |
Quote:
Dit zouden we nu nog kunnen doen in de BTCS, maar in de Belcar wordt het snelheidsverschil nu echt te groot. En voor de rijders ook niet meer plezant, men kijkt meer in zijn spiegels dan dat men racet. |
Quote:
|
Quote:
|
All times are GMT +2. The time now is 07:50. |
Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.