De Paddock

De Paddock (http://www.depaddock.eu/forum/index.php)
-   Belcar Original (http://www.depaddock.eu/forum/forumdisplay.php?f=18)
-   -   Van Herck Mazda= Porsche GTB killer? (http://www.depaddock.eu/forum/showthread.php?t=8094)

Scapa 17-05-2004 15:23

Van Herck Mazda= Porsche GTB killer?

Afgaande op de tijd die de uit Amerika afkomstige Mazda vorige week op Zolder neerzette met een pont die waarschijnlijk zelf te lang is voor Spa-Francorchamps zou het wel eens kunnen. Vind de auto persoonlijk niet mooi maar dat doet er niet toe: weer wat meer diversiteit in de Belcar :)

JPMontoya 17-05-2004 15:36

Heeft iemand toevallig foto, wat meer info over die wagen ?

Is hij er al bij op de SER ?

Mr.Dallara 17-05-2004 16:01

Enkele foto's??

> Voilla:

http://www.rj-online.be/GALLERY/albu...20IM023845.jpg
http://www.rj-online.be/GALLERY/albu...20IM023791.jpg

Bron foto's: www.rj-online.be

Van de wagen zelf verwacht ik persoonlijk erg veel, maar van piloten :confused: wie word eigenlijk de pilot naast Van Herk zelf??

Thomaske 18-05-2004 18:17

Ik denk dat deze wagen wel mee kan met de GTB top maar over de rijders durf ik ook niet zoveel zeggen hoor.

Bart.Vandecavey 18-05-2004 20:17

Re: Van Herck Mazda= Porsche GTB killer?

Quote:

Originally posted by stijnconinx
Afgaande op de tijd die de uit Amerika afkomstige Mazda vorige week op Zolder neerzette met een pont die waarschijnlijk zelf te lang is voor Spa-Francorchamps zou het wel eens kunnen.
Euhm en welke tijd was dat?

Scapa 18-05-2004 20:30

Niet aan mij om die hier rond te gaan bazuinen.

A.J. 18-05-2004 20:38

Quote:

Originally posted by stijnconinx
Niet aan mij om die hier rond te gaan bazuinen.
Als je deze tread begint met : Afgaande op de tijd de deze ... donderdag neerzette...

als je A zegt moet je ook B zeggen :D

Raceboy 18-05-2004 20:43

Quote:

Originally posted by A.J.
Als je deze tread begint met : Afgaande op de tijd de deze ... donderdag neerzette...

als je A zegt moet je ook B zeggen :D

of J :+
rijders: Van herck/Van Herck zoals in de 'oude' belcardagen?

yannick88 19-05-2004 00:24

Re: Re: Van Herck Mazda= Porsche GTB killer?

Quote:

Originally posted by Bart.Vandecavey
Euhm en welke tijd was dat?

De tijden die wij hebben opgenomen lagen in de buurt van 1 m 40 per ronde .

Er zit nog veel progressie in de wagen .

Met sportieve groeten

ICEMAN 24-05-2004 14:52

Werner zei mij ook dat de wegligging nog lang niet optimaal was.

Vertigo Streiff 24-05-2004 16:36

1 40 is nu toch geen slechte tijd
wel een toffe wagen maar de wagen moet nog vorderen maw binnen een paar races zijn de piloten er meer mee vertrouwd en dan zullen de tijden waarschijnlijk onder de 1.40 liggen of niet?

Mazda RX-7

ICEMAN 24-05-2004 16:52

in Amerika hadden ze over de 600pk :cool:

En hij zal erbij zijn in Spa.

holy herck 28-05-2004 21:14

daar zit nu toch geen 600pk meer in voor in de belcar???
of wel???
in ieder geval had ik een bredere en agressievere kas verwacht, deze ziet er raar uit vind ik.
maarja het is wel eens iets anders dan een porsche of een bmw, hopen op meer van die dingen

RX-7 freakske 30-05-2004 22:53

Nu zou hij ongeveer 450pk hebben.

ydg 02-06-2004 20:28

Voor de Spa Euro Race zal Werner Van Herck op de Mazda RX7 bijgestaan worden door Belcar-nieuwkomer Joeri Smolderen. Joeri was vorig seizoen actief in de Formule Renault 1600 en dit jaar maakte hij een overstap naar de toerwagenracerij. Hij leverde schitterende prestaties in Touring Cup ( eerste wedstrijd - eerste podium - eerste plaats klasse 3 ) en het nationale BTCS ( tweede wedstrijd - tweede podium - derde plaats klasse D ) tijdens de 12 Uren van Francorchamps.
Nu debuteert hij dus in het Mediagroep Van Dijck - Belcarkampioenschap ter ondersteuning van Werner Van Herck die met de 450pk-sterke Mazda RX7, na een aanpas- en afstelperiode, op termijn een podiumplaats in de GTB'klasse ambieert. Wij duimen mee !

flugel 05-06-2004 13:25

Quote:

Originally posted by ydg
Voor de Spa Euro Race zal Werner Van Herck op de Mazda RX7 bijgestaan worden door Belcar-nieuwkomer Joeri Smolderen.
'k hoop dat ze wisselstukken genoeg hebben :D

yannick88 06-06-2004 00:37

Quote:

Originally posted by flugel
'k hoop dat ze wisselstukken genoeg hebben :D

Wat wil je daar mee zeggen ?

Met sportieve groeten

flugel 06-06-2004 10:22

Quote:

Originally posted by yannick88
Wat wil je daar mee zeggen ?

Met sportieve groeten

Omdat Smolderen er verleden jaar toch enkele keren in slaagde zijn F1600 niet echt heelhuids te houden ;)

yannick88 06-06-2004 10:27

Quote:

Originally posted by flugel
Omdat Smolderen er verleden jaar toch enkele keren in slaagde zijn F1600 niet echt heelhuids te houden ;)

Je vergelijkt appelen met peren .

Ik denk dat je het verschil niet kent tussen een sprintkoers ( waarin de verschillen zeer miniem zijn ) en een uithoudingswedstrijdt van vier uren .

Je zou het beter van nabij volgen vooraleer kommentaar te geven .

Met sportieve groeten

flugel 06-06-2004 10:29

Quote:

Ik denk dat je het verschil niet kent tussen een sprintkoers ( waarin de verschillen zeer miniem zijn ) en een uithoudingswedstrijdt van vier uren .

Met sportieve groeten

yup idd... ik volg autosport dan ook nog maar een maand :) Sorry meneer de kenner ;)

Mistery 06-06-2004 10:41

Quote:

Met sportieve groeten

Ik denk dat Flugel het al wel genoeg volgt hoor; Hij is trouwens een paar keer rechtstreeks tegenstander geweest van Joeri in een kartingkoers. Over het rampjaar 2003 voor Smolderen valt idd niet te discussiëren. Het leverde hem dan ook in de pitlane de bijnaam "Joeri Smodderen" op. En dat waren idd. sprintkoersen, in F-wagens. Blijkbaar vallen GT's en T's hem beter mee, 't is te zeggen: het aantal brokstukken is alvast minder...

En dan nu een verslagske van iemand die het gisteren "van nabij" heeft gevolgd :

De Mazda moet zowat het wereldrecord "aantal pitstops" hebben gebroken gisteren. Zelf bevond ik mij dus in een aanpalende box (nabij dus ;) ) en telde ik 18 pitstops. Enfin, dat zijn diegene die ik zelf heb gezien, ik heb er ook nog een aantal gemist. Wedstrijdfeiten zijn er over deze wagen en zijn piloten niet te melden. Natuurlijk, met 2.43 kan je op Spa moeilijk een "GTB-killer" genoemd worden...

laurent 06-06-2004 13:50

Op een gegeven moment hoorde ik dat de turbodruk te hoog opliep.
Kan iemand mij vertellen hoe die zelf kan oplopen? Dat is toch een vrij fixe instelling?
Verder vond ik ook dat de wagen iedere pitstop een ander lawaai begon te maken, minder "gezond", maar dat kan natuurlijk een persoonlijk iets zijn....

Marnik 06-06-2004 15:04

Foto

foto hier

POL 06-06-2004 15:12

je kan ook met de zoveelste fabrieksporsche, viper,... komen (niets tegen de teams of auto's, ben zelf porsche fanaat) maar als er eens een team komt met een niet alledaagse wagen vind ik dat dit team wel een schouderklopje verdiend, is dat niet hoe de belcar gegroeid is...
En het aantal wagens dat bij een eerste race in een goede positie aan de finish komen zullen ook niet zo dik gezaaid zijn he, er zijn nog wagens die de finish niet halen die al jaren meedoen. En er is nog zoiets als leren en evolueren ...
Van mij krijgen ze nog veel crediet... zo'n wagens (mazda, ultima's, mini,...) moesten er meer zijn.
En zo'n wankelmotor is echt wel een knap stukje techniek hoor...
Maar spijtig genoeg tellen voor sommige (wil ook niet iedereen over de zelfde kam scheren) alleen de stickers,spoilers en velgen...
Proficiat aan het team en volgende keer beter...

laurent 06-06-2004 16:08

Hier wordt toch nergens minachtend gedaan of zo?

kulgan 06-06-2004 22:21

Quote:

Originally posted by Mistery
?q=Mazda&v=56">Mazda</a> moet zowat het wereldrecord "aantal pitstops" hebben gebroken gisteren. Zelf bevond ik mij dus in een aanpalende box (nabij dus ;) ) en telde ik 18 pitstops. Enfin, dat zijn diegene die ik zelf heb gezien, ik heb er ook nog een aantal gemist. Wedstrijdfeiten zijn er over deze wagen en zijn piloten niet te melden. Natuurlijk, met 2.43 kan je op <a href="http://www.ntsearch.com/search.php?q=Spa&v=56">Spa</a> moeilijk een "GTB-killer" genoemd worden...
Wij zaten in de box ernaast en inderdaad was volgens mij ook een nieuw wereldrecord... Ik dacht dat ze nooit meer dan 6 ronden achter elkaar gereden hebben...

Bart.Vandecavey 06-06-2004 23:03

Quote:

Originally posted by kulgan
Wij zaten in de box ernaast en inderdaad was volgens mij ook een nieuw wereldrecord...
U vergist u de Venturi en de Clk deden nog beter maar dit terzijde, volgens mij zit er heel wat potentieel in die wagen net als beide hierbovenvermeld... Niet iedereen heet Eric Qvick en kan een wagen bouwen die vanaf de start rap en betrouwbaar is! een initiatief als de mazda kan je alleen maar aanmoedigen...

Pascal 06-06-2004 23:23

Vond het wel een beetje straf dat de speaker spreekt van de Mazda RX7 van Smolderen. Volgens mij is het deze van Van Herck.

Al bij al : succes toegewenst aan beide piloten en in het bijzonder aan de nieuwkomer de Mazda RX7. Of hij ooit een GTB-killer gaat worden, zal hij zelf moeten bewijzen. IMHO alvast een aanwinst in de Belcar...

C U

RX-7 freakske 06-06-2004 23:54

HEERLIJKE WAGEN!!!!! Met nog het nodige testwerk wordt het nog een zeer snelle GTB'er.(hoop ik)

joost 07-06-2004 00:10

Dubbel debuut op Spa Euro race

Van de FR 1600 over een BMW in de Touring Cup en BTCS tot de Mazda in Belcar. Dit is het parcours dat de jonge belofte Joeri Smolderen in amper een jaar tijd heeft afgelegd. Dit weekend maakte Joeri zijn debuut in de hoogste regionen van de Belgische autosport. Maar dit is niet de enige primeur voor dit weekend. Joeri stapt voor zijn debuut aan boord van een nagelnieuwe wagen, de Mazda RX7 van het team Van Herck.
De eerste vrije sessie eindigde al aan het einde van de pitlane; een administratief probleem zorgde voor een kink in de kabel... Maar het team liet zich niet ontmoedigen en vocht terug. De jonge Smolderen en Werner Van Herck klokten een 28ste tijd in de eerste, natte sessie en een 54ste chrono in de tweede sessie.
“ Al bij al ben ik zeker niet ontgoocheld,” vertelt Werner. “ De wagen is zo nieuw en er moet nog zoveel aan gebeuren dat we moeilijk meer kunnen verwachten. Een klein voorbeeld: de wagen reed in de Amerikaanse serie op profielbanden en in Belcar op slicks. Dit betekent dat we heel de set-up van de wagen moeten herzien. Bovendien hebben we een nieuwe motor moeten inbouwen daar de eerste motor aan revisie toe is.”
Joeri vervolgt het verhaal alsof hij al jaren in het team zit: “ Voor de race zitten we met een enorm nadeel tegenover de andere teams. We hebben een tank van slechts 85 liter wat zich vertaalt in een tankbeurt om de 40 minuten. Véél te vroeg dus... Maar ik heb er vertrouwen in en we moeten nog heel veel leren.”

Een eerste wedstrijd is nooit makkelijk en dus ook niet voor Werner en Joeri. Talloze kleine problemen weerhouden de piloten ervan om zich werkelijk op het racen te concentreren. En toch draaien ze beide behoorlijke chrono’s wat het geloof in het potentieel van de kleine Japanner allen maar kan aanscherpen.

“Ik kon me met moeite concentreren op de ideale lijnen door het vele snelle verkeer maar ook omdat ik voortdurend de turbodruk in het oog houden moest,” licht Werner Van Herck zijn wedstrijd toe. “Naar het einde van de wedstrijd toe ging er bovendien een dichting van de turbo stuk waardoor we moesten opgeven,” legt Joeri uit.

Voor beide piloten was het uiteindelijk een leerrijk weekend. Werner kan verder bouwen aan een mooie GTB en Joeri Smolderen heeft een nieuwe stap in zijn nog jonge carrière gezet en hoopt opnieuw aan te treden tijdens de volgende Belcar-wedstrijd op de Duitse Nürburgring.

Van Herck / Smolderen Pers

RX-7 freakske 07-06-2004 15:19

http://users.skynet.be/vbmkmarshalcl.../IMAGE0573.JPG http://users.skynet.be/vbmkmarshalcl.../IMAGE0540.JPG http://users.skynet.be/vbmkmarshalcl.../IMAGE0481.JPG http://users.skynet.be/vbmkmarshalcl.../IMAGE0476.JPG
Voila, hier zijn enkele foto's van de RX-7 te Spa.
Veel succes mannen bij de verdere ontwikkelingen vand e wagen.

flugel 07-06-2004 16:49

Quote:

Originally posted by laurent
Hier wordt toch nergens minachtend gedaan of zo?
Ik vind toch ook niks minachtend over de wagen :)

ydg 07-06-2004 17:52

17jarige Joeri heeft het ganse weekeinde op een erg volwassen en deskundige manier met de racerij omgesprongen. Hij reed nooit eerder met 450pk, moest in de gietende regen de Belcar-toelatingsproef afleggen, en tijdens de wedstrijd zeer strikte teamorders in verband met de veel te hoge turbodruk respecteren.

Zijn aanpak verdient alle lof, en zijn reputatie en jeugdzonden mogen hem zo stilaan wel vergeven worden.

Een team dat miljoenen investeerde en in zee durft te gaan met een jong talent verdient opbouwende woorden.

Joeri rijdt goed, de kritikasters hebben ongelijk !

marcel 07-06-2004 18:23

is die nog maar 17? straf dan dat hij al zover staat :eek:

The Interceptor 07-06-2004 18:32

Als ik hem vorig jaar in de paddock bezig zag, had ik net het gedacht dat het nog wat te vroeg was om in het harde racewereldje te stappen. Hij was tussendoor meer aan het 'spelen' dan met het racen zelf bezig te zijn, wel heel anders dus als bijvoorbeeld Nico Verdonck toen.

Over nu kan ik niet veel zeggen, want ik heb hem nog niet gezien. Ben eens benieuwd dan als ik hem bij de volgende races zie :)

Mr.Dallara 08-06-2004 17:17

Hier een fotootje van Joeri Smolderen ;) , die dus volgens enkelen een grote brokken maker is...

Ik heb hem volgend jaar niet zo echt gevolgd, en kan er dus niet over oordelen.
Maar ik heb hem in Spa bezig gezien (op de piste en in de box) en die kerel lijkt me zeer professionel en volwassen...

http://kbotorfs3.tripod.com/Documenten/HPIM1466.JPG

flugel 08-06-2004 18:17

Quote:

Originally posted by Mr.Dallara
Hier een fotootje van Joeri Smolderen ;) , die dus volgens enkelen een grote brokken maker is...

Mannekes alstemblief eh... als men verleden seizoen bezig was over in welken bocht (en niet ronde ;) ) hij zou uitvallen denk ik dat een beetje argwaan op zijn plaats is... Ik heb niks tegen hem persoonlijk, integendeel, verleden jaar heb ik zelfs tijdens de 24u karting van FKI iemand vervangen die in hetzelfde team als Joeri reed.

laurent 08-06-2004 18:54

ik zie der ook braaf uit op foto.... Ma ondertussen kennen er hier enkele mijn ware ik ook (eh Mistery ;-))

Baron 09-06-2004 01:05

Quote:

Originally posted by The Interceptor
Als ik hem vorig jaar in de paddock bezig zag, had ik net het gedacht dat het nog wat te vroeg was om in het harde racewereldje te stappen. Hij was tussendoor meer aan het 'spelen' dan met het racen zelf bezig te zijn, wel heel anders dus als bijvoorbeeld Nico Verdonck toen.

Dat was ook mijn idee van Smolderen. Als je hem in de paddock bezig zag; dat was een onvolwassen puber, een half kind dat beter nog een tijdje met autootjes zou spelen dan al met racewagens te rijden. De ernst van het racegebeuren leek helemaal niet aan hem besteed te zijn. Dat onvolwassen gedrag naast de piste vertaalde zich ook in zijn "prestaties" in de wagen.
Op die leeftijd kan je in een jaar tijd natuurlijk enorm veranderen. De Mazda kende het voorbije weekend in Francorchamps ook te veel problemen om de piloten te kunnen beoordelen. We zullen de rest van het seizoen moeten afwachten om Smolderen op zijn waarde te kunnen schatten. Als hij een Belcar-topper wil worden, zal hij in ieder geval de racerij een stuk ernstiger moeten benaderen dan vorig jaar.

Mistery 09-06-2004 07:10

Ik heb de indruk dat hij dat ook doet. Smolderen heeft op korte tijd heel wat aan maturiteit gewonnen, wat ook nodig was.

All times are GMT +2. The time now is 07:13.