![]() |
Quote:
Ondertussen mag de *** wel alles en iedereen die in zijn buurt komt met geschifte manoeuvers van de baan rammen. Begrijpe wie begrijpe kan. Hopelijk komt Villeneuve volgend jaar terug en krijgt Montoya bij McLaren een iets beter vehikel dan wat ze dit jaar uit hun mouw hebben geschud ... [mod] edit: Dergelijk taalgebruik is niet gewenst, a.u.b. de FAQ doorlezen! [/mod] [mod2] lees vooraleer je post de regels van deze thread ff door http://forum.depaddock.eu/showthread...933#post101933 [/mod2] |
Nee ik zei niet specifiek dat Micheal Schumacher geen sanctie kon krijgen. Maar ja ik weet niet zo veel over die regels van sancties en dergelijke. Dus Laat die uitleg maar over aan iemand die het wel weet, 1 van de moderators misschien of wie dan ook :)
|
Eigenlijk kan ik niet anders dan mij aansluiten bij il dotore. Ook ik stoor mij daar al enkele jaren mateloos aan.
|
ik ook volledig, mijn schumi - haat is ontstaat in '94 toen hij Hill van de baan ramde in de laatste en beslissende race om de wereldtitel! Hij maakt daar een fout, komt dan toch zonder nadenken de baan terug op en stuurt tegen Hill op ...
Dan '97 met Villeneuve in Jerez, goed dat hij daar zelf eens in zen kuiltje gevallen was! en zulk een remmaneuver achter de safety car, is ook niet zijn eerste keer. In 2000 in Monza heeft hij dat nog gelapt, toen reed Button achter hem en die moest uitwijken tot in de gras en verloor zo enkele plekken! :frusty: |
The Interceptor, er is duidelijk een gebrek aan kennis bij jou inzake beide ongevallen ...
Hill gaf later toe dat hij beter had moeten wachten omdat MS niet meer kon sturen omdat zijn stuurinrichting kapot was. MS had sowieso moeten opgeven, maar Hill wilde absoluut MS inhalen in die bocht. Begrijpe wie begrijpe kan. Jacques Villeneuve blijkt uit telemetriegegevens (die collega in bezit heeft) 10 meter NA zijn rempunt te remmen. Hij had die bocht dus nooit gehaald. Zijn geluk was dat Michael de deur sloot en zijn rijlijn behield net zoals andere racers zouden doen, want anders was onze Canadees onherroepelijk van de baan gevlogen. Over het huidige incident, check the other topic. Ik ga niet zeggen dat MS GEEN schuld treft in de andere 2 incidenten, maar de anderen gaan ZEKER ook NIET vrijuit. |
Quote:
Of MS opzettelijk Hill uit de race ramde, dat weet ik niet en spreek ik me niet over uit, maar dat zou me niet verbazen. |
:Offtopic: :Offtopic:
We zitten hier weer te janken over dingen van 8 jaar geleden ... Deze dingen zijn voorbij .... IK zal de eerste zijn om toe te geven dat Schmacher in zijn carriere al een hele rits fouten heeft gemaakt (wie niet ?) .... Maar het heeft geen zin om daar tot in het eindeloze over door te bomen wie al dan niet medeschuldige was. ( linkje naar de FAQ betreft dit item ) Graag terug aansluiten bij de discussie die de topicstarter is begonnen |
Airco, is het niet mogelijk om dit af te splitsen naar een nieuw topic, waar we nog eens naar hartelust kunnen discussieren over deze soort van oude koeien. Dan krijgen anderen misschien eens een andere blik te zien, een blik die ze door de jaren heen nooit hebben gezien, of feiten waarvan ze nog nooit hadden gehoord?
Wie kan Schumcher stoppen? Dit stond ook op een ander forum en daar antwoordde ik reeds: JPM met daarachter: waarschijnlijk met één of ander ongeluk ... |
OK onder een aantal stricte voorwaarden:
[list=1][*]De hele discussie gebeurt met een verzorgd taalgebruik zonder scheldwoorden of pejoratieve benamingen[*]Bedoeling is om je stelling (voor of tegen) met zoveel mogelijk argumenten (beelden, foto's, verklaringen) te onderbouwen. Post die beelden/foto's er ook bij zodat een en ander verifieerbaar wordt. Aan meningen zonder argumentatie hebben we in deze thread niks.[/list=1] Vanaf dat deze thread dreigt te vervallen in een over en weer schelden gaat er onverbiddelijk een slotje op. |
Om meteen maar wat olie op het vuur te gooien :
ik herinner me nog een actie van dit heerschap in Canada een aantal jaren geleden. Hij kwam uit de pitstraat en rijdt Frentzen (die reed toen met zo'n rode Williams ; weet niet meer welk jaar dat was) doodleuk van de baan. Het alternatief was mogelijk kostbare seconden verliezen achter Heinz-Harald. "Niet gezien" was zijn laconieke commentaar. |
Jippie! Hier wacht ik al lang op maar ik durf er zelf nooit aan te beginnen.
Voor alle duidelijkheid: ik ben een neutraal toeschouwer. In de tien jaar dat ik de F1 volg (wat gezien mijn jeugdige leeftijd al lang is :) ) heb ik nog nooit een echte favoriet gehad. Schumacher heb ik echter nooit kunnen uitstaan. Ik heb geen vooroordelen tegen Duitsers of zo: ik heb wel vele goede redenen. Schumacher is een goed piloot, daar gaat het niet over. Mijn respect voor de <b>mens</b> Schumacher zit echter ver onder het vriespunt sinds 1 mei 1994. Eén van de eerste F1-momenten die ik me nog herinner, veruit het zwartste. Terwijl de hele wereld wist dat Ayrton Senna elk ogenblik ging overlijden stond de heer Schumacher op het podium te juichen. Omdat hij zijn derde GP op rij gewonnen had? Ik weet het niet... Door de jaren heen ben ik er steeds meer van overtuigd geraakt dat het was omdat hij van zijn belangrijkste concurrent verlost was. Hetzelfde jaar nog ging hij ook op sportief vlak over de schreef. Het Hill-incident was wat mij betreft een regelrechte aanslag: Schumacher was duidelijk in de fout gegaan, en moest voorrang verlenen. Drie jaar later deed hij hetzelfde nog eens over en werd (eindelijk) terecht bestraft, wat fans ook mogen beweren. Nog een mooie indicatie van Schumachers fair play kwam er in Canada '98. Schumacher kwam uit de pits, moest voorrang geven aan Frentzen, maar duwde die letterlijk de muur in. Zijn uitleg, "ik had hem niet gezien", klonk bekend in de oren. Het incident tijdens Monza '00 ging wat mij betreft ook iets verder dan het uitschakelen van een concurrent: het hele veld wist dat een Marshal op sterven lag, en meneer doet een noodstop die Jenson Button op enkele centimeters na een tweede slachtoffer doet maken. Een laatste indicatie van Schumachers toestand kwam er vorig jaar, toen hij op de dag dat zijn bloedeigen moeder stierf een GP reed en won alsof er niks gebeurd was. Ik denk dat mijn mening over de meest succesvolle piloot ooit het best samengevat werd door Damon Hill: "Michael Schumacher, dat is geen mens maar een machine." |
Quote:
Dit heerschap is duidelijk pejoratief laat het voor iedereen een waarschuwing wezen .... Verder nog deze opmerking (ook voor Nicki_Mks) De bedoeling is dat we een en ander weldegelijk gaan ondersteunen met foto's/beelden/getuigenverklaringen/.... Anders krijgen we een zoveelste over en weer gegooi met incidenten zonder veel inhoud. |
Ik zal maar in de verdediging van de Heer Schumacher zetelen.
Case One: Canada: MS kwam de pitstraat uit, zij aan zij met HHF. Als je dan in je spiegel kijkt, dan zie je niemand ... lijkt me logisch als de wagen er helemaal naastzit. Wat er toen in zijn hoofd omging weet ik niet, maar de schuld ligt volledig bij Schumacher. Hij ging daar in de fout, enkel was het volgens mij niet een bewuste fout. Case 2: Het Damon Hill verhaal. Al ooit proberen te sturen met een kapotte stuurinrichting? Werkt niet echt naar behoren lijkt me. Had Hill 1 bochtje zijn testosteron ingehouden, dan was hij wereldkampioen geworden. Hill gaf zelf toe dat hij had moeten wachten en dat MS op dat moment niet kon sturen. Quote:
Case 4: MS rijdt nadat zijn moeder stierf. Michael is wel de persoon die samen met zijn broer op het vliegtuig stapte na de kwalificatie om zijn zieke moeder te bezoeken. Maar het is niet zo makkelijk om als regerend wereldkampioen zomaar even te zeggen: ik rijd niet dit weekend. De fans wat je op dat moment een beetje in de steek laat -tuurlijk, ze hebben begrip voor de situatie, maar betalen ooohhh zoveel geld voor dat ticketje-. Hij zei na de race: mijn moeder zou gewild hebben dat ik zou racen, en dat ik zou winnen. Want tenslotte, wat willen de ouders liever als dat hun kinderen succes hebben? Had je gewild dat Michael thuis lag te huilen voor een foto? Welk verschil had het gemaakt? Hij bewees de wereld hoe mentaal sterk hij wel niet is, en dat hij even zijn emoties aan de kant kon zetten om de rest van zijn leven (dat bij Ferrari) niet in de steek te laten. Michael heeft een geweten, daar ben ik getuige van ... Hij heeft die race gewonnen voor zijn moeder, wees daar maar zeker van! Case 6: Quote:
|
Schumacher duwde Alonso vorig jaar op het gras in Silverstone tegen een gevaarlijk hoge snelheid ook...
|
ik hou mij voorlopig in heel de discussies nog ff afzijdig .... Toch al ff dit ....
Case 4: Is het daar aan ons om te oordelen of een piloot al dan niet mag rijden ??? Dat is een beslissing die je zelf neemt (eventueel in samenspraak met de stervende zelf). Bovendien is het zo dat het overgrote merendeel van de belgen nog gaat werken terwijl ouders/grootouders op sterven liggen .... Waarom ??? Omdat op sterven liggen iets is dat nu eenmaal lang kan duren ..... Kan op enkele uren duren .... Maar ook dagen/weken/maanden .... Ik ben ervan overtuigd dat je stervenden moet bijstaan (hebben zowel ralf als Michael zoveel mogelijk gedaan(oa na de kwalificaties)) .... Maar of dat betekend dat je alle verplichtingen moet laten liggen :rolleyes: |
@ airco: sorry, maar ik heb er enkel welbekende acties uitgekozen die iedereen wel kent. Bovendien vrees ik dat een verwijzing naar online F1-video's illegaal is.
@ Gilles: Canada: volledig akkoord, maar als je een heer in het (F1)verkeer bent, draai je desnoods je hoofd even opzij als je niet zeker bent. Hill: als Schumacher zijn stuurinrichting kapot was, dan had hij niet onmiddellijk terug het circuit moeten opkomen en zeker Hill niet afsnijden. Ik geef toe dat Hill onvoorzichtig en dom geweest is door te pushen, maar hij was zeker niet in fout. Monza: acceleren en remmen is zeker normaal, maar niet op een zodanige manier dat je een kettingbotsing veroorzaakt. Als je dat wil doen, rij je eerst traag, dan versnel je en rem je terug. Je gaat niet van 200 naar 100 op een vol recht stuk. Button valt niets te verwijten. Hij had de keuze tussen de muur en de achtervleugel van zijn voorganger. Nu Schumacher sinds zondag weet dat dit ook hemzelf zuur kan opbreken hoop ik dat hij geleerd is. Moeder: ik verwijt Schumacher hierover niets. Ik zei alleen dat dat aantoont hoe hij omgaat met gevoelens. Jerez: Quote:
2) Ik denk dat het feit dat Schumacher, die normaal niet al te veel last heeft van overijverige stewards, zeer zwaar gestraft werd duidelijk genoeg aantoont wie in fout was. |
Ik draai ook mijn hoofd in een F1 wagen met 200 per uur, das makkelijk hoor, met al die rijwind ...
Hill: Schumacher wist op het moment dat hij de muur in was gegaan ook niet dat zijn inrichting naar de klote was. Dat wist hij ook pas later. Lijkt me logisch dat je de baan trug opgaat, probeert voor je concurrent te blijven en dat je naar de pits wilt. Monza: Wij rijden niet in die wagens, dus weten we niet hoe ze reageren. Ik hoor wel soms enkele mensen vertellen over hoe hun auto reageert. Om alles op te warmen van je remmen doe je eigenlijk wel zo'n actie. Jenson had dit nooit verwacht, omdat hij deze spelletjes niet kende. Zoiets leer je ook niet in de andere klassen, enkel bij een Schumacher. Jerez: Dat verhaal is waar. Die collega van wie die quote is, heeft via de FIA toen nog de telemetriegegevens gekregen. Deze waren openbaar gemaakt en konden toen opgevraagd worden. Ik heb ze zelf gezien, maar dat is echt niet iets waarvoor ik met een fototoestel in de aanslag zit. Inderdaad, dat MS de deur dichtgooit is zijn verantwoordelijkheid. Maar Villeneuve is wel degelijk degene die MS als bumper gebruikt. Had MS Ville laten doorschuiven, dan had MS de titel gepakt. Ville moest TOEN handelen, want er kwamen toen wolken dreigen ... de baan zou kouder worden, en MS zou sneller worden op zijn Goodyears toen. Villeneuve had minder vleugel op als MS, dus als hij al voorbij het rempunt van MS zit, dan kon hij nooit die bocht gehaald hebben. Maar het blijft een feit dat MS de deur daar dichtgooide, wat hij beter niet had gedaan. In mijn ogen zat hij nog steeds op de rijlijn en was het de Canadees die een regelrechte aanval pleegde, in die omstandigheden wat aankwamen, eigenlijk een ultieme kamikaze, wat in zijn voordeel uitdraaide. |
Quote:
1) Waarom werd Schumacher zo zwaar gestraft? Als er effectief twijfel zou bestaan hebben was de straf toch veel lichter geweest. 2) De impact was duidelijk lateraal en Villeneuve kreeg hierdoor geen zijdelingse snelheid noch rotatie. Als hij zoveel te snel ging, waarom raakte hij dan de bocht door? 3) Tot een halve seconde voor de botsing zat Schumacher inderdaad op de ideale lijn. Hadden ze zo gebotst was het een racing incident, of zelfs de fout van Villeneuve. Op het laatste moment echter draait Schumacher vol naar rechts, veel meer dan nodig is om de bocht (zelfs op de ideale lijn) te nemen. Dit is duidelijk te zien op de on board video. Waarom deed hij dat? |
Waarom deed hij dat? Om te verkomen dat Villeneuve hem voorbij ging. Logisch, je probeert je af te schermen als iemand binnendoor komt. Maar iets waar je niet op kunt anticiperen is de snelheid waarmee je tegenstander op je komt ingebeukt in dit geval.
Waarom werd MS zo zwaar gestraft? Omdat hij daar in fout was om die deur daar dicht te gooien. Had hij dit niet gedaan was er niets aan de hand geweest en had hij waarschijnlijk nog de titel gepakt ook. Men moest iets ondernemen, dat was duidelijk. De FIA moest laten voelen dat ze nog steeds de baas waren ... Waarom hij door de bocht raakte? Hij maakte handig gebruik van MS als buffer om de overtollige snelheid om te vangen. Kamikaze manoeuvre dat in zijn voordeel uitdraaide uiteindelijk. |
Ach, laat maar zitten.
|
Quote:
vergeet niet dat schumi de week na de aanslagen op 9/11 enkel reed omdat ene Ecclestone gedreigd had iedereen die niet reed in Monza zijn tot dan toe behaalde punten af te nemen. |
dit vind ik allemaal wel zaar "raar" (zal ik het maar noemen),
ok de man heeft zo zijn fouten gemaakt, maar welke coureur niet ?.. ik vind het echt erg dat mensen Schumacher een beest,een machine of ('als het puntje bij paaltje komt') een hartloos mens noemen.. en Hill de #!é@& heeft op altijd alles wel zijn gepast comentaartje ! dit vind ik meer een " zoek de minpunten van een van de beste f1 piloten" speletje dan een discusie... en dan nog iets over Senna,meestal als hij in de voorbije jaren een record van Senna had gebroken of er in de beurt van kwam stond hij al met de tranen in de ogen... en dit ga je niet zomaar doen om te laten zien dat je om Senna gaf.. komaan hé de man wint gewoon graag zijn races gun hem het toch als hij het in zich heeft.. |
Quote:
|
Maar als er dan nog een incident zich voordoet, dan doet men alsof de derde wereldoorlog is uitgebroken. terwijl als er iets rond (om maar een voorbeeld te geven) montoya gebeurd het tegenwoordig al "normaal" is.
|
Quote:
maar iedereen heeft zijn eigen mening over de crashes enzo dus c-ya :bye: |
Ik ga aan de "case Schumacher" niet te veel tijd verspillen. Alle racers maken fouten, Rosberg, Mansell, Piquet, Prost, Senna, Villeneuve en dus ook Schumacher. Ik heb niet zo'n probleem met de acties die hij ten berde voert op het circuit. De andere moeten hun mannetje maar staan en 'terug vechten'.
Het enige wat ik doodjammer vind, en iedereen die me kent weet dat, is dat hij, samen met Willi Weber, alles per contract geregeld heeft en dus zijn zaakje afgedekt heeft langs alle kanten. Dat had ik al veel langer dan die bewuste zondag in Oostenrijk in de gaten. En wat écht jammer is, is dat we nooit zullen weten hoe goed of slecht hij wel zou geweest zijn indien hij een 'evenwaardige of superieure teammaat naast zich zou gehad hebben. Stom voor de sport, blijkbaar goed voor Schumacher. Ik kan het echter nog altijd niet hebben. :mad: |
Wat het podium van Imola 94 betreft : Daar stond niemand te juichen, ook MS niet. Het volkslied werd ingekort en MS wuifde 1 keer met zijn petje naar het publiek. That's it. Wat iedereen ook mag beweren. Net nog gecheckt. (video ervan op mijne PC staan). Er werd zelfs niet met champagne gespoten.
Wat het incident met hill betreft in Australië. Wel bekijkt volgend filmpje maar eens : Australië 1994 - Michael Schumacher Vs Damon Hill Ik snap echt niet dat men durft beweren dat MS zijn stuur beschadigd was, hij stuurt nog de bocht in, op de racelijn. En dat terwijl zijn wagen beschadigt is en hij de ruimte moest laten. |
Quote:
|
Iemand opzettelijk van de baan duwen zal hij niet doen. Maar het is eerder JPM die niet zal opgeven en die liever van de baan zal gaan, als zijn plek af te geven. Vb in Hongarije met Raikkonen, in Indianapolis met RS ... het valt gewoon wat op dat hij toch dikwijls bij zo'n incidenten betrokken is. Maar echt opzettelijk iemand van de baan duwen, dat denk ik niet.
|
Quote:
Wil je dan toch persé iemand iets verwijten, wie zei er in die persconferentie achteraf weer "this race was good fun..." Mika Hakkinen. (hij zal het niet geweten hebben) Jij hebt niet te oordelen over de gevoelens van piloten. Na de race: http://orbita.starmedia.com/~f1web/podio.JPG |
Quote:
Maar Rubens is niet constant en dat is een feit. Die enkele keren dat hij zijn kans had heeft hij inderdaad af moeten staan maar heeft er ook wel enkele terug gekregen. Rubens kan MS niet aan, enkel als MS een 'off-day' heeft. |
ik vind het wel moeilijk om over de mens schumacher iets te zeggen ... ik ken hem namelijk niet persoonlijk ;)
|
Awel, Maarten, dat is nu eens een zeer droge opmerking maar wel de spijker op de kop!
|
Quote:
Wat het Imola-incident betreft: misschien was ik met "juichen op het podium" niet duidelijk genoeg. Ik weet niet meer exact wat en wanneer hij gedaan heeft. Het is tenslotte al 10 jaar geleden en ik heb de beelden sindsdien nooit meer gezien. Ik weet echter nog goed genoeg dat ik toen zo geshockeerd was, dat het zeker over iets meer dan een petje ging. Als ik me niet vergis is het trouwens door zijn actie van toen dat men nu zeer voorzichtig is, en bij het minste de champagne schrapt (bv. Spa '01). En over Hakkinen: ik zeg zeker niet dat Schumacher de enige "Coldheart" is. Maar er is toch een verschil: kijk bvb. eens naar Senna: die heeft de dag voor zijn dood verdorie de safety-car gecarjacked om te gaan kijken hoe het met Ratzenberger was. En in de auto waain hij stierf had hij een Oostenrijkse vlag klaarliggen om zijn overwinning aan hem op te dragen. Zoiets zie ik Schumacher toch nog niet direct doen... |
Moet ik nu echt het podium van Imola '94 gaan 'cappen' op pc en je ongelijk bewijzen?
Ik kan geloven dat je MS niet graag hebt maar jezelf vastklampen aan valse feiten is niet de goede manier. |
Quote:
|
Kijk, als jullie twee zeggen dat er op die film niks te zien is, geloof ik jullie... Maar zeg nu zelf, waarom zou ik iets tegen de bekendste coureur ooit zou hebben moest ik daar geen reden toe hebben? Ik geef echter toe, ik kan niks bewijzen, dus zullen we er maar over zwijgen zeker.
Deze topic was pro en contra Schumacher: ik zou graag eens van de pro's horen hoe en waarom iemand nu Schumacherfan wordt (dit is niet sarcastisch bedoeld). |
Wat mij betreft .. De eerste jaren ..... vooral vanwege zijn sublieme regenkunsten
1995: * Spa-Francorchamps: Vanop de 16e plaats starten en toch nog winnen .... Terwijl quasi iedereen op regenbanden ging schumi rustig door op slicks. * Nürburgring: Op 14 ronden van het einde onverwacht moeten pitten. Van het team de opdracht gekregen om de 6 punten naar huis te brengen ... Schumi bracht iets meer naar huis door op 13 ronden de 20 seconden achterstand op Alesi (ook de reputatie van regenspecialist) tot 0 te herleiden, en Alesi ook te passeren 1997 * Spa Francorchamps: Op 11 ronden in de regen 50 seconden voorsprong bijeen rijden op iedereen Daarna (sinds 1996) ... heeft hij bij mij zowat de status van halfgod gekregen door een team wat al 20 jaar tegen de grond zat vanaf de grond terug opnieuw op te bouwen. Iets wat velen voor hem niet gelukt is ..... Hoewel dit niet alleen zijn verdienste is, heeft hij hier ontegensprekelijk een groot aandeel in .... Zelfs als het hopeloos slecht ging (nvdr eerste jaar bij Ferrari) bleef hij zijn team beschermen en intern werken aan oplossingen .... Dit bv in tegenstelling tot een Raikonnen die met motivatieproblemen kampt nu het bij McLaren minder loopt. Tot op heden plukt Ferrari hier nog steeds de vruchten van Als je dit vergelijkt met piloten die de beste teams uitzoeken (ipv ze zelf beter te maken) dan is de prestatie van Schumacher (natuurlijk in samenwerking met zijn team) veel groter. Verder is de gedrevenheid waarmee hij met zijn sport bezig is wel een grote inspiratie ..... dit in tegenstelling tot bv Coulthard en Irvine die meer met hun imago als Playboy bezig zijn .... ------------------------------------ Heeft Schumacher dan geen fouten gemaakt ??? Zeer zeker wel .... Maar die maakt iedereen regelmatig wel eens ... niet ? Als je zelf eens een regelmatig een karting-koerske rijdt ... Dan zal je ook al wel eens een actie hebben ingezet waarin je in de fout ging .... Maar zulke dingen gebeuren in het heetst van de strijd ... En alle piloten maken zulke fouten wel eens in hun carrière.... Ik sluit me wat dat betreft dan ook aan bij Huudo .... ------------------------------------ Grootste ontgoocheling ... De gebeurtenissen in Oostenrijk 2002 .... Alhoewel ik ervan overtuigd ben dat zoiets er vroeg of laat (met de steeds groter wordende belangen in de F1) van moest komen .... Je ziet overigens gelijkaardige taferelen in andere sporten (kijk eens naar wielrennen ....) Ferrari en Schumacher hebben hier terecht de boter voor gevreten .... Toch zijn er (bij andere teams) tal van situaties waarbij ook team-orders plaatsvinden (onder het mom van extra pitstop of wat dan ook). Ik ben er dan ook van overtuigd dat ALLE teams teamorders zullen toepassen als ze hierdoor meer kans maken op een titel .... Hetgeen ik Ferrari/Schumacher hier kwalijk neem is dat ze de illusie van een eerlijke sport hebben weggenomen |
Wat ik altijd zo frappant vind bij Schumacher verhalen is het altijd maar de ene kant die je hoort. Schumacher rijdt Hill er af in Adelaide enzo... Hoe kan iemand überhaupt iemand anders eraf rijden als hij voor die persoon rijdt? Hij kan hoogstens de deur toedoen! Wat MS danook prompt deed! In een bocht waar eigenlijk niet in te halen valt overigens, maar soit. MS fans en tegenstanders zullen het hier nooit over eens zijn! Maar ik dwaal af :)
Ok: adelaide '94... Iedere Niet-schumacher fan schermt daarmee. Maar waarom zeggen die lieve mensjes dan nooit eens iets over de acties van de Heer Hill in 1995? Tot tweemaal toe (!) ramt hij Schumacher overduidelijk van de baan (Monza en Silverstone)... Actie in '97: mja, fout van Schumacher in mijn ogen. Dus verdiende titel voor villeneuve en verdiende straf voor MS. Dus case closed wat mij betreft... En op de vraag: hoe wordt iemand Schumacherfan? MJa, iemand die na exact 1 jaar F1 al de GP van België wint, met eenmindere wagen dan Hill, toch tweemaal WK wordt, iemand die ieder jaar de spanning er in weet te houden (ook tegen de superieure McLarens in '98 en '99)... Tja :) En als je nog niet overtuigd bent, dan raad ik je absoluut de GP van Spanje 1996 aan. Op een doorregend circuit minimaal 6seconden sneller per ronde dan iedere andere coureur! Herhaalde dat kunstje ook in Monaco (ik dacht in 1998). Daar had hij na een drietal ronden al meer dan 20 seconden voorsprong op zijn naaste achtervolger. Komt daarbij dat de briljante tactiek van Brawn ook altijd werkt. En waarom werkt die, omdat Schumacher het doet! Je kan alles uitstekend plannen, maar als je rijder niet die drie-vier ronden voor zijn stop enkele foutloze ronden in kwalificatietijden kan neerzetten, dan faalt je tactiek (kijk maar naar monaco, waar hij, toen Trulli in de pits stond, zo heftig te keer ging dat hij zelfs zijn eigen kwalificatietijd klopte...) En ja, minpunten... Goed, die heeft iedereen. En hij heeft al fouten gemaakt, natuurlijk. Maar dat deden ook halfgoden als Senna (die ook niet vies was om het 'ik-duw-eens-mijn-naaste-concurrent-van-de-baan-want-dan-ben-ik-WK'-spelletje te spelen), Prost, Mansell, Lauda, G. Villeneuve en vermoedelijk ook mensen als Clark, G. Hill, Fangio, enzo meer |
Quote:
Bron: Thomson Art |
All times are GMT +2. The time now is 21:53. |
Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.