![]() |
ERAN RACING woensdag 14 juli
We hebben enkele weken geleden besloten om een extra datum op de ERAN kalender te zetten. Dit is woensdag 14 juli geworden. er kan gereden worden van 13 tot 17u en dit aan de normale tarieven.
er is geen cursus deze dag, enkel FREE DRIVING. Hopelijk tot dan... |
Ik zal er zijn met de Manta
(en hopelijk zonder opeenvolging van pannes deze keer) |
Wij zullen er zeker ook zijn, maar niet met de mini.
Ik ben op zoek naar wat anders om op korte termijn toch te kunnen rijden. En ondertussen de mini echt helemaal tiptop te maken. race en mini-groeten, Jo Smets |
Als ik vervoer kan versieren voor de mx5 ben ik ook terug van de partij !
|
ik zal er ook opnieuw zijn.
weer verlof vragen, de baas zal blij zijn :)) greets ps: niemand 15" velgskes nodig van een 205 GTI 1900? er liggen nog yokohama bandjes op A032, van de Yaris cup. ze slijten bijna niet, maar zijn wel nog maar goed voor 4 x een uur te rijden (schatting). er zijn nog originele banden bij ( 'Mabor' ) |
ik ga er ook weer bij zijn.
@rappe106: wat is de breedte van de velg en hoe groot is de ET waarde? Ik ben op zoek naar een setje velgen voor mijn opel corsa (15"x6J, ET 49) |
Ai. het is 6" breed. maar de ET is iets van 30. ik heb dat zelf moeten meten want het staat niet op de velg.
was die opel corsa een groene? laatste model. of was het die blauwe, oud model? greets |
@rappe106: laatste model corsa gsi, petrolblauw (sommige mensen zien er groen in... ;-) ).
|
@kurtvaes: is dat ne standaard manta, ik ben van plan om de 14e eens met ne opel manta GSI te komen, praktisch standaard, om eens te kijken hoe dat gaat op circuit...
|
de wagen van Kurt heeft een Manta 400 look maar ik weet niet met welke motor hij rijdt.
Een Manta kan heel goed gaan op circuit mits de nodige aanpassingen. Heb destijds zelf met een Manta gereden in de Touring Cup met 2 klasse titels en zelfs een3de plaats algemeen tijdens de 10 uren race als gevolg. |
Manta is lichtjes aangepast voor circuit gebruik:
interieur weg rolkooi polyester koetswerk met 400 look eigenbouw dashboard sportstuur sportpedalen sportzetels 6-punt gordels kunststof ruiten dempers en veren aangepast extra radiator voorste remmen aangepast sper differentieel anti-rolstang 55 liter tank (weet niet of dat origineel was) ... en ik zal nog wel iets vergeten zijn. ah ja: 3.0 liter 6 cylinder uit Senator |
Dag allemaal,
gisteren VAS Examen afgelegd voor de A2 licensie. Peace of cake. 16 op 16 en als commentaar op de praktijk... vlot gereden! En dat met onze nieuwe scheurbak, ne 106 XSI van 92, waar ik nog nooit mee gereden had. Dus, ik zal voortaan op donderdag ook wat meer aanwezig zijn. Verder nog wat leuke autos en motos kunnen bewonderen gisteren. zie : http://users.skynet.be/bk258442/PicsZolder20062004/ Race en Mini-groeten, Jo Smets |
@kurtvaes: hèhè, 3 liter senator motor...kleine aanpassing :D
das misschien die rode manta, die heb ik vorig jaar eens zien rijden? die had een 3 liter 24V. kben toch eens benieuwd naar het circuit-gedrag van een standaard manta :confused: , vooral de remmen zullen het niet lang uithouden denk ik, maar dat was bij de auto waar ik tot nu toe mee op circuit heb gereden ook eigenlijk (2 à 3 rondjes en fadinggggggg) |
Quote:
maar nu is hij geel. |
Ik kom ook nog eens langs, is weer van in april op Francorchamps geleden.
Morgen eens een halve dag verlof regelen ;) |
@pieterp,
reed jij niet met een corrado ? race-groeten, Jo Smets |
ik ben benieuwd naar wat 14 juli in petto heeft.
ik heb een rivaal nu. een peugeot 106 1360cc XSI (van jo) tegen de mijne een peugeot 106 1294 cc rallye. allebei hebben de wagen 100 pk alleen het gewicht is verschillend. just essential parts VS full option 106. jullie kunnen ons in het oog houden het vershil in 106 is erg opvallend de Rallye= rood met een geblutst dak en 2 miljoen krassen de XSI = zwart met grijse plekjes en ne serieuze bad look. groeten en tot 14 juli |
Quote:
|
even ter verdere info ivm de 106 Challenge :)
hier zijn de 2 autookes: 106XSI (dat ben ik) http://users.skynet.be/bk258442/Pics...s/DSCF0244.JPG 106Rallye (rappe106) http://www.smetsminiracing.com/smr/z...2004/Pivot.jpg PS we zijn geen rivalen maar colega's ;) Race-groeten, en tot volgende week. |
Quote:
Beetje last van wat lift off oversteer en te weinig vermogen op de wielen om me eruit te trekken (derde versnelling te laag in de toeren). Ben er met een geschaafde bumper en kapotte pinker vanaf gekomen, dus veel chance gehad. |
Hallo iedereen,
ik was gisteren (1/07) op zolder om wat rond te neuzen. Ik zag daar ne paars/blauwe corvette denk ik (ben bijna zeker). oud model. ik meen gezien te hebben dat die van Blue Martin Racing is maar ik kan hierover nergens iets terug vinden. Heeft iemand hier ne link, fotos of wat meer info van? Ik hoor het graag. @pieterp, ik had al over je gehoord als zijnde corrado kenner. Een kennis van mij had een tijdje geleden je hulp nodig, maar ik weet niet of hij je heeft kunnen bereiken. We zien elkaar volgende week. Spijtig van de schade. Race-groeten, Jo Smets |
Hallo iedereen,
ben donderdagmiddag op Zolder een uurtje gaan vrij rijden. Allez, rijden... bij het uitkomen van de chicane aan het hospitaal, heb ik de koppeling en de versnellingsbak van de xsi kapot gekregen. Huis van de versnellingsbak geschreurd en door de kanteling van de bak is het hart uit de koppelingsplaat gescheurd. Gelukkig geen schade aan het motorblok. Ik had dit soort schade nog nooit gezien. Dus nieuwe bak, koppeling, etc... Alles ligt klaar om terug te monteren behalve de koppeling en nieuwe dichtingen. Maar die heb ik natuurlijk eerst nodig :(. Ik hoop dat we het halen tegen woensdag. We gaan er in ieder geval wel voor. Race-groeten, en tot woensdag, Jo Smets |
Het is geleden van 6 februari maar ik ga ook nog eens een poging wagen.
In ieder geval moet de Peugeot eens serieus getest worden :) . |
Blijkbaar zijn de weergoden ons gunstig gezind. Voorlopig (!) zal het morgen droog blijven met een temperatuur van 21 graden. Perfect weertje om naar Zolder af te zakken. Tot morgen!
|
het is dus tot 16u00 droog gebleven. Spijtig dat de Manta er om 13u30 de brui aan heeft gegeven. Het is ons jaar niet :(
|
Quote:
Hun truck is ook wel grappig.<a href="http://users.pandora.be/pvrancken/Training18_05FEB2004.jpg">Foto van de truck</a>. |
Het was ( veel te ) lang geleden, maar ik heb me kostelijk geamuseerd.
Alleen spijtig van de regen - of juist niet, want dan komen de voorwielaandrijvers zoals de peugeot in het voordeel. Ik weet nog niet wat ik juist moet denken van de getunede motor. Alle wijzertjes op het instrumentenbord wezen op overhitting maar als we de motorkap opendeden konden we onze blote handen op de motor leggen ?? De groeten aan iedereen. De afwezigen hadden ongelijk :D |
[QUOTE]Originally posted by BODI
[B]Het was ( veel te ) lang geleden, maar ik heb me kostelijk geamuseerd. Bodi,Bedankt om even voor taxi te spelen op het circuit. Ook bij mij was en is het lang geleden dat ik nog eens op het circuit heb kunnen rijden.Ik heb tot gisterenavond nog steeds niets gehoord van de cilinderkop. :fight: Hopelijk ben ik er de volgende keer wel bij met de golf. Groeten gunther |
Dag allemaal.
eindelijk nog eens een volledig uur kunnen rijden gisteren. De peugeot was om 11u klaar gisteren morgen en om 14u waren we aan het scheuren met dat ding. Het heeft wel een beetje gespannen. Buiten het feit dat ik de versnellingspook weer in men handen had, is alles prima gegaan. Alleen een veel te lange eindoverbrenging wat me in 2e versnelling bij iets meer dan 6500 rpm op 110km/h bracht. Maarja, goed genoeg om me te amuseren he. Tot de volgende rit alweer, of tussentijds op een donderdag. Race-Groeten, Jo Smets |
Quote:
Dat lijkt me inderdaad iets te lang, zelfs als je kit-car niet zoveel weegt. 2de versnelling, 7000 rpm, +- 100km/h lijkt misschien beter. Als het maximum koppel van je motor rond de 5500-6000 rpm ligt lijkt me dit een interessante zone om in 3e uit de snelle bochten te kunnen acceleren. Bij mij ligt de snelheid daar tussen de 90 en de 110 km/h en alhoewel de GTI-6 meer vermogen heeft, is ie wel behoorlijk zwaarder. Spijtig dat we elkaars pad niet toevallig op het circuit gekruist hebben, het zou een interessante vergelijking kunnen zijn. :cool: Ik had ook mijn handen vol met een rode uitgeklede 205 GTI (compleet met rolbaren). Denk dat ik wel 5 ronden nodig had om 150m dicht te rijden. :D Wat was trouwens de motorisatie van die rood-witte Alfa 147? Die ging behoorlijk snel! :) B.R. Bodi. |
Dag BODI,
de Alfa's zijn volgens mij de 3.2 GTA versies. Tim Coronel, de nederlander is een van de rijders. Vrij bekend in die cup. Wat betreft de overbrenging is het idd interessanter met een kortere versie te rijden. Alleen deze zit erin door overmacht :) donderdag hebben we de bak en koppeling stuk gereden, en we hebben snel snel een std bak gezet ipv die van een xsi of rallye. De eindoverbrenging is daarom een stuk langer.17-64 ipv 14-59 of zoiets. Ik heb je wel gekruist op circuit denk ik, maar je ging een stuk sneller. Ik had nog wat problemen met de achterophanging (schuren) en de versnellingspook. Dus een schamele 2min17 was mijn toptijd gisteren. De auto loopt overigens wel lekker vlot door de versnellingen, ben er niet ontevreden over. En het is en blijft nog steeds om plezier te maken. Race-groeten, Jo Smets |
ik ben gisteren daar geweest en heb eens mogen proeven van de G1 1.8T
spijtig van het natte weer nu snel de cursus volgen dat ik de G60 ook eens op zolder kan zetten :p |
Ik heb rap rap weer een filmclipke ineen gestoken. :cool:
Voor degenen die effe virtueel willen meerijden: Click hierop om filmkes te zien Cheers, Bodi. :D |
cool filmke, kword al direct voorbijgestoken :(
in de nattigheid rijden was toch wel eens plezant zelfs in de snelle bochten ging het lampke van de tractiecontrole branden.... |
Komt mij bekend voor,alleen spijtig dat het stuk in de j.villeneuve er niet op staat ;-)
|
Quote:
|
Wat was trouwens de motorisatie van die rood-witte Alfa 147? Die ging behoorlijk snel! :)
B.R. Bodi. [/B][/QUOTE] hier het antwoord op je vraag Type Alfa 147 GTA Chassis Clio Renault Sport stalen monocoque Motor 4 cilinders in lijn, 16V Twin Spark, dwarsgeplaatst Cilinderinhoud 1970 cc Vermogen 220 pk Maximaal koppel 210 Nm Transmissie N Technology sequentiële zesversnellingsbak Wielen OZ Aluminium Voorremmen 305 mm, 4-zuiger remklauwen Achterremmen 251 mm, 1-zuiger remklauw Banden Michelin Gewicht 1000 kg |
ik was ook nog eens van plan om 2 uurtjes te rijden, maar het is toch bij 1 uurtje gebleven. ik had mijn regenbandjes wel mee, maar was de krik vergeten samen met mijn goesting. hopelijk mag augustus ons wat beter weer bieden.
heb ook last gehad van 2 dwarsgangers. de eerste, die me het meeste bang heeft gemaakt, was de witte formule (ford?) die na de blinde bocht stond na de eerste linkse. remmen in de bocht mag dus totaal niet met de 106, anders hing ik erop. ook de gele vlag was pas zichtbaar op het moment dat ik het meeste grip van mijn banden nodig had. (2 ronden na mekaar heb ik mij laten vangen ) de 2de keer stond er nog een jeep bij en liepen er mannekes rond de formule. de 2de die voor mij rondging was een grappige gele oldtimer formule sigaar, met grote wielen. ik had in de achteruitkijk spiegel nog net kunnen zien hoe makkelijk hij het had met keren in het grind. net een jeep. hij ging wel hard met die smalle bandjes. BODI? ik ben wel eens benieuwd wat voor tijden jij draait? ik ben je niet tegengekomen op het circuit maar heb je wel een aantal keer zien voorbij komen in de pitstraat. mijn tijd is 2 . 07 is jou 306 die met 172 pk en 6 versnellingen? groeten Yves |
[QUOTE]Originally posted by rappe106
[B] ik had mijn regenbandjes wel mee, maar was de krik vergeten samen met mijn goesting. (2 ronden na mekaar heb ik mij laten vangen ) de 2de keer stond er nog een jeep bij en liepen er mannekes rond de formule. Iemand anders zal nog wel een krik bijgehad hebben zeker. De goesting moet je zelf maar voor zorgen. Je twee ronden na elkaar laten vangen. :no: Als je weet dat je de ronde ervoor moeten minderen hebt door een schuiver van een collega, dan weet je dat je veel kans hebt dat je de ronde erna een interventiewagen op die plaats hebt. Enige voorzichtigheid is dus op zijn plaats, zeker voor de jongens (en geen mannekes :mad: : deze zorgen ervoor dat we kunnen rijden) die zorgen voor de interventie. Dus 2 ronden na elkaar op dezelfde plaats je laten vangen ... . Voor de rest: no hard feelings ;) , kon het gewoon effe niet laten. |
Quote:
Een Peugeot 306 GTI-6 heeft standaard 163 pk en 6 short ratio versnellingen. Mijn wagen is getuned en zou volgens de tuner 203 pk hebben, maar dat geloof ik pas als ik dit geverifieerd heb gezien door een onafhankelijke testbank. De wagen weegt leeg 1215 kg, ikzelf en Fons verhogen dit gewicht tot 1375 kg (ikzelf ben voor het grootste gedeelte verantwoordelijk maar ik laat hier wijselijk weg hoeveel.) Nog effe melden dat ik nog een laatste filmke online geplaatst heb: click here |
All times are GMT +2. The time now is 15:11. |
Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.