![]() |
Wat de GLPK Viper in de pits presteerde met de Porsche van First, heeft nog iemand dit gezien? Porsche reed binnen, de Viper had net z'n stop gehad en kreeg het sein om door te rijden, kwam op de pitweg op het moment dat de Porsche eraan. Die moest naar links uitwijken en remmen om de Viper op een haar na te missen. :eek:
|
deed de Viper dat ?
eigenlijk had de Porsche er moeten opknallen. Niet dat ik anti-First ben, integendeel. Maar kon de Viper niet 5 sec wachten ? Op die seconden komt het nu ook weer niet aan he? |
We stonden er met onze neus op te kijken. De piloten op de GLPK Viper vertrekken altijd als halve gekken na een pitstop. Altijd half dwars, wielen spinnend. Niet gewoon maar dat kan er nog mee door blijkbaar. Omdat het nat lag duurde het even voor hij terug grip had (komt ervan als je zo vertrekt) en toen kwam de Porsche er natuurlijk al aan. Dit is blijkbaar aan de koersdirectie ontsnapt...
|
Idd, is mij ook al opgevallen dat ze nogal hevig op het gas gaan na een pitstop (zowel op de beelden van pitstop.tv als de wedstrijden die ik gezien heb). Maar er zal waarschijnlijk eerst een gewonde moeten vallen voor er ingegrepen wordt...
FF |
Ja dat heb ik ook gezien ik stond in de box van mse naast glpk denk ik. Niet slecht bedoeld maar Glpk wordt niet snel bestraft . Ze verwachten misschien dat iedereen stopt voor GLPK
|
*********** edited by Huudo ***************
deze thread is een afsplitsing uit de thread rond het incident Lamot-Palttala en behandelt andere kleinere incidenten tijdens de afgelopen Eifelrennen. Zo kan ook deze discussie hier in alle rust verder gevoerd worden. ;) **************************************** |
Quote:
|
Nee, ik heb uiteraard nog niet tijdens een race door de pitlane gereden en ik weet ook dat er in het reglement niks van staat, maar toch blijf ik bij mijn standpunt. Het kan best wel zijn dat er teveel volk in de pits loopt en van mij mogen ze hier ook tegen optreden, maar zoals het nu is vind ik het onverantwoord van de piloten van zulke risico's te nemen. Dat heeft enkel met gezond verstand te maken, niks met reglement.
En er zal ook pas iets gebeuren aan zowel het teveel aan volk als het rijgedrag van de moment dat er eens gewonden vallen. Als de piloten zich aan de situatie aanpassen en hun verstand gebruiken zal dit hopelijk echter niet nodig zijn. FF |
Het volk is wel een probleem, echte autosportfans weten dat je niet onder de voeten moet lopen bij pitstops enzo maar er zijn altijd beunhazen die denken dat ze er met hun neus opmoeten staan. binnenkort mag er niemand meer in de boxen
|
Ni alleen incidenten tijdens de race, maar op de terugweg van Nurburg richting E42 enkele belcar piloten tegen gekomen die reden als gekken, alsof ze nog vollop in de koers zaten.
|
Scapa: GLPK is niet het enige team dat met spinnende wielen en dwars vertrekt hoor. Heb je SRT en Moore al een bekeken? SRT weet ook iedereen en dat van Moore is me opgevallen tijdens Nurburgring.
Oke we hadden moeten wachten met vertrekken maar normaal waren we voor deze Porsche geweest maar door het niet vinden van grip is dat een beetje misgelopen. Hiervoor onze excuses. |
Weet er iemand wat er met de Jaguar en de BMW Compact (BelgiumRacing) is gebeurd want deze hadden ook stukken. De gele Porsche (denk Speedlovers) hing met de splitter op de grond, dit kwam omdat hij over de brokstukken van de motorkap van de Viper van Cook-Pelle is gereden.
|
Mss kan dit ook als race-incident beschouwd worden. De BMW Silhouette van KS Motorsport kwam al na de eerste ronde binnen dacht ik met een klapband linksachter
|
Was niet echt een incident te noemen...
Was waarschijnlijk het resultaat van brokstukken van het reeds vermelde incident bij de start... |
Om ff verder te gaan over zo vol gas te vertrekken bij een pitstop. Schnitzer is bij hun laatste pitstop ook zo bruusk vertrokken. Gevolg : 200 meter later in de eerste bocht stonden ze stil.
Ook is dat geel Porscheke dat op die motorkap is gereden ne keer rondgegaan in de Coca-Cola curve. |
Dat was pas een incident: De motorkap die loskwam van die oranje Viper en het lang wachten eer de safetycar en die rommel opgeruimd was....
En dan nog die Gele porsche die daar inderdaad recht oprijdt... |
Quote:
|
nu ik erover nadenk was inderdaad een rode...
Zat met de viper van Hart in mijn hoofd :-) |
En de S-Racing Seat die die motorkap op hun spiegel krijgt....
|
Quote:
|
bon zal maar toegeven dat ik kleurenblind ben :cool:
|
Hebben jullie al eens nagedacht waarom dat die piloten zo snel vertrekken vanuit een pitstop?
De eerste versnelling is zo lang dat ze kunnen kiezen: doorspinnen of stilvallen. Dan neem je toch het zekere voor het onzekere? en dan zijn ze ineens van het gladde rubber vanaf. Als er dan geen andere auto's naderen zou ik zeggen: gassen! |
Quote:
|
Ook wel spectaculair : de Viper van Cooke-Pelle die blijft doorrijden zonder zijn motorkap... Een raar zicht. Het moet trouwens niet makkelijk geweest zijn voor de piloot want hij kreeg extra spray op zijn voorruit van zijn eigen voorwielen...
Iemand enig idee of dit wel geoorloofd was ???? C U |
Quote:
Tijdens de race voor de Dutch Super Car Challenge op Zolder in de Super Prix 2003 is een Marcos destijds uit de koers gehaald met vergelijkbare "schade" http://www.supercarchallenge.nl/uplo...er2-vdkolk.jpg www.supercarchallenge.nl In het reglement van de Belcar is daar ook wel iets van terug te vinden: Quote:
|
Quote:
C U |
Conclusie: Die Engelsen hebben dus alle geluk van de wereld dat ze die 12 punten hebben gekregen. Scheelt maar een plaats of een 10 in het GT-klassement ;)
|
Dat is gewoon om hun te motiveren dat ze in 2005 het hele Belcar-kampioenschap zullen rijden ;).
|
maar een gevaarlijk precedent
|
Quote:
|
Welke uitzondering?
|
Dat ze nog mochten meedoen met hun auto die niet meer in de lijst van toegelaten wagens stond...
|
ik vind dat er in de belcar een regel zou moeten zijn, dat auto's die niet in de lijst staan mogen meerijden maar in een apparte klasse.dan zou de belcar toegankelijker zijn voor buitelandse teams met exclusieve(re) wagens (met exclusief bedoel ik geen prototypes, maar zeldzame wagens bv. koeningseg, pagani,...) een beetje zoals in de 24 uur van spa; de national klasse.
wat vinden de andere paddockers hiervan ?? |
hihi nog een incident...ik met mijn been tussen die quads....om de auto's van de belcar te laten passeren...
|
en toen huppelde Kelly plots op krukken rond :D
|
Quote:
|
Quote:
|
Quote:
En zoals hierboven vermeld staat dat letterlijk in het reglement. Wij zijn bvb uit koers gezet in Francorchamps omdat we het achterste deel van onze FunCup body kwijt waren nadat er eentje was komen duwen. Motivatie van de sportcommisie was gebaseerd op veiligheid. Begrijpelijk. |
All times are GMT +2. The time now is 17:16. |
Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.