![]() |
Grand Prix F1 Siverstone
2004 British Grand Prix
resuslts practice 2 saturday 10 july Pos No Driver Team Laps Time/Retired Grid Points 1 6 Kimi Räikkönen McLaren-Mercedes 1:18.280 2 9 Jenson Button BAR-Honda 1:18.414 3 2 Rubens Barrichello Ferrari 1:18.623 4 7 Jarno Trulli Renault 1:18.694 5 4 Marc Gene Williams-BMW 1:18.832 6 3 Juan Pablo Montoya Williams-BMW 1:18.912 7 5 David Coulthard McLaren-Mercedes 1:18.919 8 1 Michael Schumacher Ferrari 1:18.951 9 8 Fernando Alonso Renault 1:19.169 10 11 Giancarlo Fisichella Sauber-Petronas 1:19.895 11 16 Cristiano da Matta Toyota 1:20.183 12 12 Felipe Massa Sauber-Petronas 1:20.281 13 14 Mark Webber Jaguar-Cosworth 1:20.310 14 17 Olivier Panis Toyota 1:20.531 15 18 Nick Heidfeld Jordan-Ford 1:20.749 16 10 Takuma Sato BAR-Honda 1:20.837 17 15 Christian Klien Jaguar-Cosworth 1:20.913 18 21 Zsolt Baumgartner Minardi-Cosworth 1:21.980 19 19 Giorgio Pantano Jordan-Ford 1:22.014 20 20 Gianmaria Bruni Minardi-Cosworth 1:23.941 even de timing van de laatste vrij training en nu de qualifying bezig is ben ik echt benieuwd wie hiet de pole gaat pakken |
Alan McNish vervangt Louise Goodman bij ITV om begrijpelijke redenen...
|
Raikkonen neemt de pole voor Barrichello. Thuisrijder Button start derde, naast de Brit start Schumacher op de 4de plaats. Nu hopen dat het morgen een spannende wedstrijd wordt met hopenlijk wat regen. :D
Greetzz.. Corvetteboy |
met veel regen, maakt het een keertje boeiend ;)
|
2004 British Grand Prix
Results Qualifying > Start Grid Pos No Driver Team Laps Time/Retired Grid Points 1 6 Kimi Räikkönen McLaren-Mercedes 1:18.233 2 2 Rubens Barrichello Ferrari 1:18.305 3 9 Jenson Button BAR-Honda 1:18.580 4 1 Michael Schumacher Ferrari 1:18.710 5 7 Jarno Trulli Renault 1:18.715 6 8 Fernando Alonso Renault 1:18.811 7 5 David Coulthard McLaren-Mercedes 1:19.148 8 3 Juan Pablo Montoya Williams-BMW 1:19.378 9 10 Takuma Sato BAR-Honda 1:19.688 10 14 Mark Webber Jaguar-Cosworth 1:20.004 11 12 Felipe Massa Sauber-Petronas 1:20.202 12 17 Olivier Panis Toyota 1:20.335 13 4 Marc Gene Williams-BMW 1:20.335 14 16 Cristiano da Matta Toyota 1:20.545 15 15 Christian Klien Jaguar-Cosworth 1:21.559 16 19 Giorgio Pantano Jordan-Ford 1:22.458 17 18 Nick Heidfeld Jordan-Ford 1:22.677 18 20 Gianmaria Bruni Minardi-Cosworth 1:23.437 19 21 Zsolt Baumgartner Minardi-Cosworth 1:24.117 20 11 Giancarlo Fisichella Sauber-Petronas hopend op een spannende start en race want we weten als schumi eens op kop rijd ...... mag de rest meedoen voor de troostprijzen...... way to go Kimi :applaus: |
Ik vond de kwalif nogal slaapverwekkend, maar dat lag aan mezelf (deze nacht niet geslapen :p)
Wel knappe prestatie van McLaren, eens benieuwd wat Kimi morgen in de race kan presteren, hopelijk geen pech voor hem deze keer. En Jenson zal morgen ook wel iets moois laten zien voor eigen publiek denk (lees: hoop) ik :D Jenson rijdt zelfs rond met een vernieuwd helmdesign, twee wekene geleden reed hij er al eens mee tijdens een test in Jerez, nochtans vorige GP toch met zen gekende design. Het zal dan een eemalig design zijn denk ik, het gekende design is gebaseerd op de Britse vlag, het design waar hij dit weekend mee rondrijdt, is gebaseerd op de Engelse vlak. Ik hoop ook dat het eenmalig is, want zoveel wit nu :eek: mag wel wel kleurijker. http://www.f1racing.nl/nl/photo.php/large/30524.jpg |
de tijden van Panis worden geschrapt. hij speelde in zijn uitloopronde rijdende chicane voor Massa, en wordt daarvoor (terecht) gestraft
|
die sticker van lucky strike is er wel maar op een amateuristische manier opgekleeft hoor ;)
|
Quote:
de B-spec Mclaren lijkt echt wel een verbetering. Morgen de bevestiging? |
deze foto is van tijdens de test op Jerez hoor, waar wel tabaksreclame mag en mij ziet er dat eerder uit als een stukje doorschijnende plastiek ter bevordering van de luchtstroom, waarover dan een stickertje gekleefd is.
Op Jenson's site staat te lezen dat het een eenmalige bedoening is, speciaal voor de Britse GP. http://www.jensonbutton.com/images/l.../3_helmets.jpg |
Quote:
|
Hopelijk kan Kimi dat eens afwerken met een overwinning, laat ons hopen.
Go Kimi :gas: My favorit |
de weersvoorspellingen zijn redelijk in silverstone, gaan we dan nog eens een "wet" race krijgen ?? want er is 20% kans op regen :D, hoe dan ook Kimi zal zeker staan blinken op de Pole en dat kunnen ze hem niet meer afpakken....
dus Kimi :gas: geven en rijen maar |
Mjah, ik hoop er ook voor. Maar voor de zoveelste keer al dit seizoen, het zal Schumacher wel weer worden...
|
of dat hij deze race gaat winnen, durf ik niet te zeggen, maar dit jaar zal ie nog wel eens op het hoogste trapje komen. :D
|
Panis zijn brandblusser is afgegaan vandaar dat hij zo raar uitviel, hij zag niks...
|
en jawel, Schumacher gaat weer winnen ;)
|
hmmm, het gaat dan toch nog spannend worden? ;)
*edit: toch niet, want Kimi moet nog binnenkomen :)* *edit2: SC buite, misschien toch nog spannend? * |
eindelijk nog eens een goede strijd tussen schumi en kimi.... mooi mooi mooi :D :D en dan nog trulli die er af ging..patat.. !!!
|
Na enige tijd nog eens een GP gezien, wat een vergissing bleek:
- cinema tijdens training op zaterdag is gewoon de spot drijven met de fans - in slaap gevallen tss ronde 10 en ongeval Trulli - er was een programma over zeekreeften op national geographic, J |
lol ;)
|
al bij al vond ik het toch nog best intressant, al kon het nog spannender geweest zijn. de wedstrijd is eigenlijk beslist door de minardi's
|
Quote:
Ofwel lig je een ronde voor ==> krijgen de minardi's blauwe vlag ... En verlies je hoogstens enkele tienden Ofwel lig je in dezelfde ronde ==> en dan heb je een kluns van een strateeg .... Als je na 10 ronden binnenkomt vraag je achter problemen in het verkeer. Er is geen enkele reden om hier schuld in de schoenen van Minardi te schuiven. Des te meer in de schoenen van de strateeg van McLaren. |
Lagen de minardi's toen al geen ronde achter?
Allé, ik weet het niet zeker hoor. :) |
niet alleen bij mclaren hadden ze last van de minardi's he... Massa en Button werden ook gehinderd. toen ze het infield ingingen hingen er al 6 wagens rond die minardi's...
en de minardi's lagen inderdaad al een ronde achter. op 10 ronden kan je als koploper al veilig een pitstop maken zonder posities te verliezen aan een minardi hoor ;) |
er was wel een verwarend ding op geen 1 auto was er tabak reclame maar naast de baan stond er een plakaat van marlboro :confused:
wel opvallend was Giancarlo Fisichella op plaats 6 wauw!! |
de plakaat was van MarlboroF1 ;)
|
dat van de Minardi's weet ik niet. Niet echt opgevallen.
In ieder geval heeft Schumi voor zijn eerste pitstop, de vrije baan optimaal gebruikt om het 5 of 6 sec. (of waren het er meer?) gaatje te overbruggen. Kimi kwam in trafiek terecht en verloor daardoor enkele seconden. Ferrari had sowieso de betere pitstop strategie. Als de PC er niet was geweest had ie met 20+ sec. voorsprong gewonnen. Swat de PC was er wel en dus Kimi vlak achter Schum, die tijdens de persconferentie wel toegaf dat ie blij was dat er 2 wagens tussen hem en Kimi zaten aangezien de Michelins beter presteren indien koud dan de Bridgestones. McLaren is terug, Kimi voor Bari en enkele malen Kimi vlak achter Schum, verder nog gevechtjes tss. Button en Bari, Fisico en JPM enfin, ik vond het aangenaam om naar te zien. Trulli geluk gehad. Diegene die in slaap vallen of liever naar natuurreportages kijken, moeten zich misschien eens afvragen of ze de F1 wel een warm hart toedragen. :D Nog iets, ik zou wel eens willen weten, welk team er nog in staat is dezelfde kromme situatie van McLaren in 1/2 seizoen recht te zetten. ....... idd. Op het begin van het seizoen zo goed als iedere motor kapot en nauwelijks in de top-10 bij de quali's. En nu... de reorganisatie heeft het beoogde effect gehad. Eindelijk. :D |
Quote:
|
ik vraag me ook al jaren af waarom dat bord wel kan, want dat staat daar echt al jaren hoor. Waarom doen dan geen andere merken dit :confused:
:applaus: voor McLaren, toch nog spannende races voor de boeg nu? ik hoop het. |
Het was voor mij toch wel een verademing om te zien dat McLaren zich toch 'herpakt' heeft... Schumi krijgt nu meer concurrentie en daardoor krijgen we toch weer meer actie te zien in de kopgroep...wat mijn kijkplezier toch verhoogt...
Hopelijk houdt McLaren het niet bij één GP, maar krijgen we van the Iceman toch nog wat meer te zien de komende maanden! Ook jammer dat Button geen podiumplaats kon veroveren in Great Britain... Ik had het hem zo gegund... |
iemand die toevallig beelden heeft van de crash van Trulli?
|
Quote:
|
Quote:
|
ah, dat zou zeeeeer lief zijn :)
het is namelijk voor mijn vader, die heeft de race niet volledig gezien omdat we bezoek hadden :) |
Quote:
|
Quote:
|
bwaa, de race was toch saai ;)
trouwes, we wisten op voorhand al wie er ging winnen. Maar de crash wou hij toch zien eigelijk :p |
Heb de, volgens mij overigens nietszeggende, beelden nog eens bekeken en blijf met de vraag zitten: wat is er daar nu met Trulli gebeurd? - 't Is eender hoe ge in de fout gaat, hoe presteert ge het van daar aan de binnenkant exit Bridge/buitenkant entry Priory in te slaan?
De logica lijkt te gebieden dat je zowel bij onderstuur als overstuur in Bridge de andere kant op gaat. Als het om een tweetakt zou gaan ipv. een F1 zou ik zeggen "vastloper", maar... :confused: En dat hij onmiddelijk het sein alles ok geeft.... niet te geloven. :eek: Jan. =--- |
Er zou een probleem met de ophanging van Trulli's Renault geweest zijn. Nogal logsich dat je dan er zwaar afgaat als je tegen goed 250km/u vol Bridge neemt.
Trouwens die veronderstellingen dat Kimi superlicht had gekwalificeerd slaan helemaal nergens op. Hij stond op dezelfde strategie als RB en was toch in staat om een deftig gat, een heel deftig gat te trekken in de eerste 10, 11 ronden. Omdat 'em superlicht stond misschien? Dacht van niet. Ik kijk al uit naar Hockenheim! Eén van de dingen die ze bij McLaren goed zullen analyseren is idd de strategie die je moet hanteren. En ze hebben voldoende grote benzinetanks om flexibel te zijn - in het verleden al bewezen. Schum wordt wereldkampioen - of course - maar wie gaat de spanning terug in de races brengen in de 2de helft? 't was nog maar de 2de race van de 19B ;) @yvdp, jij wist wie er op voorhand ging winnen? Ik niet hoor. Kan je hier tegen woensdagmiddag dan ook de lottogetallen even posten. :p |
All times are GMT +2. The time now is 02:36. |