De Paddock

De Paddock (http://www.depaddock.eu/forum/index.php)
-   Belcar Original (http://www.depaddock.eu/forum/forumdisplay.php?f=18)
-   -   is er een Volvo S40 TWR te koop ? (http://www.depaddock.eu/forum/showthread.php?t=8570)

thrust ssc 12-07-2004 18:25

is er een Volvo S40 TWR te koop ?

Ik kreeg vandaag op het werk een email met als onderwerp :
te koop : Belcar Volvo TWR chassis 001 met een heel gedetailleerde beschrijving erbij
betekent dit het einde van de volvo in de Belcar of word hij door een ander team ingezet ?
Spijtig moest de auto uit belgie verdwijnen maar enkel Driesco weet waarom hij de auto te koop zet dus ga ik mij onthouden van alle insinuaties ontrent dit onderwerp.
nog veel succes in de toekomst Dries met een andere( hopelijk exclusieve ) auto.

Scapa 12-07-2004 18:52

Dat zou het einde van de (korte) periode van de Volvo in de Belcar betekenen indien het de wagen van BRI betreft... Eerst even wachten op bevestiging van Driesco maar het zou niet onlogisch zijn gezien de problemen met de boîte en koppeling.

marcel 13-07-2004 00:08

had driesco al niet eens een thread geopend waarin hij op zoek ging naar een zitje voor de 24 uren?

gwyllion 13-07-2004 09:48

Quote:

Originally posted by marcel
had driesco al niet eens een thread geopend waarin hij op zoek ging naar een zitje voor de 24 uren?
Ik had de indruk dat dit enkel was omdat het onmogelijk is om tegen de 24 uur een versie van de Volvo (versnellingsbak, koppeling en motor) te hebben die het 24 uur uithoudt.

Voor de Eiffelrennen heeft Dries nog uitgelegd dat ze de bak helemaal gereviseerd hadden en dat ze eens gingen proberen om te ontkoppelen bij het schakelen. Dit was volgens hem een cruciale test met het oog op de 24 uur. Aangezien ze op Nürburgring uitgevallen zijn, veronderstel ik dat ze dit dus geen oplossing voor het probleem was.

Ik veronderstel dat Driesco ten gepaste tijden tekst en uitleg zal verschaffen.

FIRE 13-07-2004 19:31

Quote:

Originally posted by gwyllion
Ik veronderstel dat Driesco ten gepaste tijden tekst en uitleg zal verschaffen.
Geef Driesco een hint in dit topic over de toekomst van BRI?

Mistery 13-07-2004 20:38

Het officiële persbericht van BRI aangaande de toekomst van de Volvo S40 is zopas verschenen. Jullie kunnen het vinden in de Media Corner.

FIRE 13-07-2004 21:03

Jammer, de Volvo was een mooie auto.

marcel 13-07-2004 21:19

spijtig, maar als je elke keer hetzelfde onderdeel moet vervangen, is dit de beste oplossing volgens mij :(

wel spijtig dat we nu de nieuwe livery niet te zien zullen krijgen :( :(

Driesco 13-07-2004 21:25

Quote:

Originally posted by marcel
wel spijtig dat we nu de nieuwe livery niet te zien zullen krijgen :( :(
Vast en zeker op de nieuwe wagen.

Scapa 13-07-2004 21:41

Daarnet deze twee threads nog eens doorgenomen: :)

http://forum.depaddock.eu/showthread...5&pagenumber=1

http://forum.depaddock.eu/showthread...o&pagenumber=1

Het is een zeer mooie wagen maar ik had toch van in het begin al de nodige twijfels mbt de betrouwbaarheid tijdens een endurance race. Intrinsiek was het waarschijnlijk de snelste auto in TB maar daar koop je weinig mee. Driesco, zeg niet dat ik u niet gewaarschuwd heb eh ;) Op naar het volgende avontuur!

Driesco 13-07-2004 21:58

Quote:

Originally posted by Scapa
Driesco, zeg niet dat ik u niet gewaarschuwd heb eh ;)
Neen, das waar. Heb net ook eens alles terug gelezen. Ik denk dat ik voor 2005 eens wat meer ga zwijgen voor we iets schrijven. Man, man, staan daar wat kemels in. :)

FIRE 13-07-2004 22:07

Quote:

Originally posted by Driesco
Neen, das waar. Heb net ook eens alles terug gelezen. Ik denk dat ik voor 2005 eens wat meer ga zwijgen voor we iets schrijven. Man, man, staan daar wat kemels in. :)
Zou toch wel weer leuk zijn zo'n poll.

Driesco 13-07-2004 22:08

Quote:

Originally posted by FIRE
Zou toch wel weer leuk zijn zo'n poll.
dan zal het toch van jullie moeten komen, ik waag me daar niet meer aan ;) Misschien ga ik in 2005 wel vissen.

A.J. 13-07-2004 23:26

jammer dat de Volvo verdwijnt. Ondanks de problemen met de wagen zijn er toch mooie prestaties mee neergezet.
Driesco, ik zou zeggen op naar het volgende project

FIRE 14-07-2004 16:26

Quote:

Misschien ga ik in 2005 wel vissen.
Ook mooi :D

kris28 14-07-2004 19:21

dries er moet toch een oplossing zijn om het probleem met die versnellingsbak en koppeling op te lossen .

Ander ontkoppelingsysteem ? niet mogelijk ?

FIRE 14-07-2004 19:39

Quote:

Originally posted by kris28
dries er moet toch een oplossing zijn om het probleem met die versnellingsbak en koppeling op te lossen .

Ander ontkoppelingsysteem ? niet mogelijk ?

Onderdelen van Muhlner Motorsport's Volvo S60?

Driesco 14-07-2004 20:45

Technisch is er maar 1 oplossing. Versnellingsbak onder de arm nemen richting X track en er eentje laten bouwen voor endurance. Ik bespaar jullie de kostprijs. Alle andere mogelijkheden zijn door diverse professionals bekeken en onmogelijk. De kas is rond de motor en versnellingsbak gebouwd waardoor andere oplossingen uitgesloten zijn.

AlainH 14-07-2004 21:05

Kas aanpassen en andere versnellingsbak ? Ik ga er persoonlijk van uit dat ALLES kan...

Baron 14-07-2004 21:18

Ik vind het ontzettend jammer dat de Volvo uit de Belcar verdwijnt.
Toch nog een dikke proficiat voor het hele BRI-team. Ik heb het grootste respect voor mensen die hun nek durven uitsteken en zich op iets nieuws durven storten. De endurance-Volvo was een uniek project; en al is het dan op een mislukking uitgedraaid, voor de BRI ploeg heb ik nog steeds meer waardering dan voor een team dat een koffertje met geld op tafel gooit en met de 37e kant en klare Porsche naar het circuit afzakt.
Voor 2005 alvast meer succes gewenst met jullie Silhouette-project!

Driesco 14-07-2004 21:46

Quote:

Originally posted by Baron
Voor alle duidelijkheid: de Silhouette is geen zekerheid hé, enkel een mogelijkheid.

FIRE 14-07-2004 21:53

Quote:

Ik vind het ontzettend jammer dat de Volvo uit de Belcar verdwijnt.
Toch nog een dikke proficiat voor het hele BRI-team. Ik heb het grootste respect voor mensen die hun nek durven uitsteken en zich op iets nieuws durven storten. De endurance-Volvo was een uniek project; en al is het dan op een mislukking uitgedraaid, voor de BRI ploeg heb ik nog steeds meer waardering dan voor een team dat een koffertje met geld op tafel gooit en met de 37e kant en klare Porsche naar het circuit afzakt.

Helemaal mee eens.

Speedgirl 14-07-2004 22:35

Quote:

Ik heb het grootste respect voor mensen die hun nek durven uitsteken en zich op iets nieuws durven storten.
Ik ook ! :applaus:

Volvotuning.be 15-07-2004 12:59

@Driesco : wat is de ontwikkelingskost van een nieuwe versnellingsbak ?

gwyllion 15-07-2004 13:35

Quote:

Originally posted by Volvotuning.be
@Driesco : wat is de ontwikkelingskost van een nieuwe versnellingsbak ?
Ik denk dat je dat niet wil weten. Een versnellingsbak kost, denk ik, gauw meer dan 15000 euro, en dan heb je iets wat ze standaard kunnen leveren.

Een versnellingsbak zelf laten ontwikkelen is enkel weggelegd voor fabrieksteams.

laurent 15-07-2004 13:57

ver3 a 4 voudig dat bedragje maar...

gwyllion 15-07-2004 14:01

Quote:

Originally posted by laurent
ver3 a 4 voudig dat bedragje maar...
Voor een versnellingsbak of voor de ontwikkeling ervan?

laurent 15-07-2004 14:04

ontwikkeling ( materiaal zal zoveel niet kosten, maar alle odnerzoek en engineering ervoor :s)

Raceboy 15-07-2004 14:39

Verbaast me wel dat die versnellingsbak het niet uithoudt. De volvo heeft toch ookk de bathurst 1000 gewonnen. Er moet dus toch een endurancebak bestaan.

laurent 15-07-2004 18:49

was dat een TWR Volvo S40 voor BTCC?

kris28 15-07-2004 21:29

dries nog eens niet bij Drent geweest in Nederland ?
of over zee zijn er ook verschillende die voor een 10.000 euro een bak zullen maken voor je

Raceboy 15-07-2004 21:53

Quote:

was dat een TWR Volvo S40 voor BTCC?
http://www.ecn.net.au/~amib/amp98/40-1.jpg

dat lijkt mij wel dezelfde te zijn ja.

Autofan 16-07-2004 12:00

Ja, de Volvo S40 waarmee Driesco reed, was een ex-BTCC bolide uit 1997.

laurent 16-07-2004 12:02

das ondertussen algemeen geweten, maar de vraag was of die van de bathurst 1000 een zelfde Volvo was...

@ raceboy, t is niet omdat het exterieur t zelfde is, dat motor/boite t zelfde is he....

Baron 16-07-2004 17:17

Quote:

@ raceboy, t is niet omdat het exterieur t zelfde is, dat motor/boite t zelfde is he....
Klopt, maar zoals raceboy al zei : als TWR en Volvo Bathurst kunnen winnen, moet er toch een endurancebak bestaan voor die S 40. Ergens (Engeland - Zweden - Australië ?) moet er toch een oplossing te vinden zijn voor de problemen van BRI.

FIRE 16-07-2004 17:54

Quote:

Klopt, maar zoals raceboy al zei : als TWR en Volvo Bathurst kunnen winnen, moet er toch een endurancebak bestaan voor die S 40. Ergens (Engeland - Zweden - Australië ?) moet er toch een oplossing te vinden zijn voor de problemen van BRI.
Driesco zegt ook niet dat het niet mogelijk is zo'n betere bak. Ik herhaal zijn posting van een paar dagen terug:

Quote:

Technisch is er maar 1 oplossing. Versnellingsbak onder de arm nemen richting X track en er eentje laten bouwen voor endurance. Ik bespaar jullie de kostprijs. Alle andere mogelijkheden zijn door diverse professionals bekeken en onmogelijk. De kas is rond de motor en versnellingsbak gebouwd waardoor andere oplossingen uitgesloten zijn.

pipo 16-07-2004 21:10

Quote:

Volgens mij zijn er wel degelijk oplossingen mogelijk voor de Volvo, men moet alleen de goede personen kenen. Een echte professional zal NOOIT zeggen dat iets onmogelijk is. Ze zullen waaarschijnlijk bedoelen dat die investering niet meer loont tegenover de ouderdom van de wagen en eventueele verdere evoluties.

Driesco 16-07-2004 23:26

Quote:

Originally posted by pipo
Volgens mij zijn er wel degelijk oplossingen mogelijk voor de Volvo, men moet alleen de goede personen kenen. Een echte professional zal NOOIT zeggen dat iets onmogelijk is. Ze zullen waaarschijnlijk bedoelen dat die investering niet meer loont tegenover de ouderdom van de wagen en eventueele verdere evoluties.
Dat is hem pipo, het enige echte antwoord. Iedereen zegt dat het mogelijk is, tot ze de wagen zien en ze de kostprijs horen, dan zeggen ze allemaal, jullie hebben de juiste keuze gemaakt.

Rasse 20-07-2004 10:26

Als "stiefzusterteam" vinden we het ook niet plezant dat BRI er dit jaar niet meer zal bij zijn. Al was het maar om de stevige koffie 's morgens. :D

Wel weet ik dat Dries met enkele grootse plannen rondloopt waar ik naar uitkijk.
En nee 't is geen Seat Silhouette. :+

Driesco 20-07-2004 10:38

Quote:

Als "stiefzusterteam" vinden we het ook niet plezant dat BRI er dit jaar niet meer zal bij zijn. Al was het maar om de stevige koffie 's morgens. :D
Graag gedaan, jullie waren een steun en toeverlaat in moeilijke momenten

Quote:

Wel weet ik dat Dries met enkele grootse plannen rondloopt waar ik naar uitkijk.

Beste Rasse, zoals we reeds besproken hebben zit alles nog in een beginstadium. De eerste gesprekken vinden volgende week plaats. Wij gaan alles minitieus voorbereiden in alle stilte, daarom spijtig van je post. Nu moet ik wel antwoorden. We gaan inderdaad een poging doen (lees poging) om met 2 grote namen de top van de belcar te bestrijden. Met wat we dat gaan doen weten we al, hoe we het moeten financieren nog niet. Momenteel zitten we zeer ver van ons doel, maar het lijkt een niet onhaalbare kaart.
Heel lang afwachten is de boodschap, niemand zal van iets weten tot de eerste testdag. Binnen ons team is een algemeen spreekverbod over alles wat maar iets met de wagen te maken heeft.

Prioriteit nummer 1 is de Volvo. Eerst die verkopen en dan zien we wel.

All times are GMT +2. The time now is 17:37.