![]() |
is er een Volvo S40 TWR te koop ?
Ik kreeg vandaag op het werk een email met als onderwerp :
te koop : Belcar Volvo TWR chassis 001 met een heel gedetailleerde beschrijving erbij betekent dit het einde van de volvo in de Belcar of word hij door een ander team ingezet ? Spijtig moest de auto uit belgie verdwijnen maar enkel Driesco weet waarom hij de auto te koop zet dus ga ik mij onthouden van alle insinuaties ontrent dit onderwerp. nog veel succes in de toekomst Dries met een andere( hopelijk exclusieve ) auto. |
Dat zou het einde van de (korte) periode van de Volvo in de Belcar betekenen indien het de wagen van BRI betreft... Eerst even wachten op bevestiging van Driesco maar het zou niet onlogisch zijn gezien de problemen met de boîte en koppeling.
|
had driesco al niet eens een thread geopend waarin hij op zoek ging naar een zitje voor de 24 uren?
|
Quote:
Voor de Eiffelrennen heeft Dries nog uitgelegd dat ze de bak helemaal gereviseerd hadden en dat ze eens gingen proberen om te ontkoppelen bij het schakelen. Dit was volgens hem een cruciale test met het oog op de 24 uur. Aangezien ze op Nürburgring uitgevallen zijn, veronderstel ik dat ze dit dus geen oplossing voor het probleem was. Ik veronderstel dat Driesco ten gepaste tijden tekst en uitleg zal verschaffen. |
Quote:
|
Het officiële persbericht van BRI aangaande de toekomst van de Volvo S40 is zopas verschenen. Jullie kunnen het vinden in de Media Corner.
|
Jammer, de Volvo was een mooie auto.
|
spijtig, maar als je elke keer hetzelfde onderdeel moet vervangen, is dit de beste oplossing volgens mij :(
wel spijtig dat we nu de nieuwe livery niet te zien zullen krijgen :( :( |
Quote:
|
Daarnet deze twee threads nog eens doorgenomen: :)
http://forum.depaddock.eu/showthread...5&pagenumber=1 http://forum.depaddock.eu/showthread...o&pagenumber=1 Het is een zeer mooie wagen maar ik had toch van in het begin al de nodige twijfels mbt de betrouwbaarheid tijdens een endurance race. Intrinsiek was het waarschijnlijk de snelste auto in TB maar daar koop je weinig mee. Driesco, zeg niet dat ik u niet gewaarschuwd heb eh ;) Op naar het volgende avontuur! |
Quote:
|
Quote:
|
Quote:
|
jammer dat de Volvo verdwijnt. Ondanks de problemen met de wagen zijn er toch mooie prestaties mee neergezet.
Driesco, ik zou zeggen op naar het volgende project |
Quote:
|
dries er moet toch een oplossing zijn om het probleem met die versnellingsbak en koppeling op te lossen .
Ander ontkoppelingsysteem ? niet mogelijk ? |
Quote:
|
Technisch is er maar 1 oplossing. Versnellingsbak onder de arm nemen richting X track en er eentje laten bouwen voor endurance. Ik bespaar jullie de kostprijs. Alle andere mogelijkheden zijn door diverse professionals bekeken en onmogelijk. De kas is rond de motor en versnellingsbak gebouwd waardoor andere oplossingen uitgesloten zijn.
|
Kas aanpassen en andere versnellingsbak ? Ik ga er persoonlijk van uit dat ALLES kan...
|
Ik vind het ontzettend jammer dat de Volvo uit de Belcar verdwijnt.
Toch nog een dikke proficiat voor het hele BRI-team. Ik heb het grootste respect voor mensen die hun nek durven uitsteken en zich op iets nieuws durven storten. De endurance-Volvo was een uniek project; en al is het dan op een mislukking uitgedraaid, voor de BRI ploeg heb ik nog steeds meer waardering dan voor een team dat een koffertje met geld op tafel gooit en met de 37e kant en klare Porsche naar het circuit afzakt. Voor 2005 alvast meer succes gewenst met jullie Silhouette-project! |
Quote:
|
Quote:
|
Quote:
|
@Driesco : wat is de ontwikkelingskost van een nieuwe versnellingsbak ?
|
Quote:
Een versnellingsbak zelf laten ontwikkelen is enkel weggelegd voor fabrieksteams. |
ver3 a 4 voudig dat bedragje maar...
|
Quote:
|
ontwikkeling ( materiaal zal zoveel niet kosten, maar alle odnerzoek en engineering ervoor :s)
|
Verbaast me wel dat die versnellingsbak het niet uithoudt. De volvo heeft toch ookk de bathurst 1000 gewonnen. Er moet dus toch een endurancebak bestaan.
|
was dat een TWR Volvo S40 voor BTCC?
|
dries nog eens niet bij Drent geweest in Nederland ?
of over zee zijn er ook verschillende die voor een 10.000 euro een bak zullen maken voor je |
Quote:
dat lijkt mij wel dezelfde te zijn ja. |
Ja, de Volvo S40 waarmee Driesco reed, was een ex-BTCC bolide uit 1997.
|
das ondertussen algemeen geweten, maar de vraag was of die van de bathurst 1000 een zelfde Volvo was...
@ raceboy, t is niet omdat het exterieur t zelfde is, dat motor/boite t zelfde is he.... |
Quote:
|
Quote:
Quote:
|
Quote:
|
Quote:
|
Als "stiefzusterteam" vinden we het ook niet plezant dat BRI er dit jaar niet meer zal bij zijn. Al was het maar om de stevige koffie 's morgens. :D
Wel weet ik dat Dries met enkele grootse plannen rondloopt waar ik naar uitkijk. En nee 't is geen Seat Silhouette. :+ |
Quote:
Quote:
Heel lang afwachten is de boodschap, niemand zal van iets weten tot de eerste testdag. Binnen ons team is een algemeen spreekverbod over alles wat maar iets met de wagen te maken heeft. Prioriteit nummer 1 is de Volvo. Eerst die verkopen en dan zien we wel. |
All times are GMT +2. The time now is 17:37. |
Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.