![]() |
** ZTC Race 4 ***
We zitten halfweg seizoen 2004 en helaas, naar mijn mening is het kampioenschap steeds minder aan het worden.
Daarmee bedoel ik maar: het aantal deelnemers zakt steeds verder weg, het benodigde budget wordt steeds groter, het bezoekersaantal steeds kleiner. In ieder geval, wij zullen voor de volgende race mee aanwezig zijn en hopen toch opnieuw genoeg wagens te hebben dat er toch een klasse 3 zal zijn. sportieve groeten /* een aantal berichten zijn verplaatst naar een een aparte thread "touring cup en media aandacht" */ |
Jammergenoeg zal ik niet aanwezig kunnen zijn(vakantie) Ik vind het altijd een gezellige sfeer in de paddock en altijd een leuk startveld. Jammer natuurlijk wat er bij de vorige race is gebeurd, maar daarom is de ZTC niet minder leuk natuurlijk. Veel plezier daar !
|
Re: ** ZTC Race 4 ***
Quote:
|
Re: ** ZTC Race 4 ***
Quote:
|
Hallo,
wij zullen erbij zijn in klasse 3 met DTC BMW 2100 cc hopelijk nog meer volk Organisatie zou de ZTC meer moeten promoten sportieve groeten |
Re: Re: ** ZTC Race 4 ***
Quote:
Wij zijn er in ieder geval ook in klasse 3 weer bij met de M325 |
Re: Re: Re: ** ZTC Race 4 ***
Quote:
Natuurlijk is dit niet goed voor de stand in het algemene kampioenschap, maar ja reglement is reglement, ook in de TC. Als jullie er ook weer bij zijn is dit natuurlijk ook weer leuk: hoe meer zielen, hoe meer vreugde. Wij zullen er ook weer zijn, maar in klasse 4 met ons meganeke. Eventjes de stand eens gecheckt na 3 races: we staan 17 de algemeen en 5 de klasse 4. Wij beginnen stilaan te hopen op een resultaat net als vorig jaar. We hopen geen enkele wedstrijd uit te vallen en de rest komt dan wel vanzelf. Hopelijk blijft het geluk aan onze kant. We zullen wel zien... Tot op race 4 !!! ;) |
Re: Re: ** ZTC Race 4 ***
Quote:
We staan met de Marcos weer 100% klaar voor de volgende race. We hebben het één en ander goed te maken na de vorige race... :) |
Gij toch hé Bart, uw pa sprak over uw actie in de eerste linkse: " het zullen zijn jonge onbedwongen hormonen zijn", wat bedoelde hij daarmee? :)
|
Quote:
Tja... en wat dat maneuver betreft... 'k had volledig m'n rempunt gemist... en dat in combinatie met nog niet goed opgewarmde slicks op een nog vochtig circuit..., eigen schuld.. en ge kent de rest hé. 'k heb er wel een goeie les uit getrokken. Het was wel een slecht moment, want de Marcos ging supergoed... |
:gas: corsa racing zal de 14 de augustus ook deelnemen
|
***edit***
Deze post hoort hier niet thuis en dat weet je maar al te goed. Post hem nu zelf maar in het passende subforum. mvg, Scapa mod @ depaddock.eu |
Is 14 augustus toevallig geen ZATERDAG? ;)
|
Quote:
|
Voor alle duidelijkheid, hier is de timing:
ZOLDER TOURING CUP & SPRINTERS CUP ZOLDER 14 AUGUSTUS 2004 Projecttiming 1 d.d. 16/07/2004 ZTC : Zolder Touring Cup SC : Sprinters Cup Zolder ZATERDAG 14 AUGUSTUS 2004 Administratieve controle VAS (Welcome Center P69) Contrôle administratif VAS (Welcome Center P69) SC : 06u45 - 07u30 ZTC : 07u30 - 08u30 Technische controle (Technisch keuringsgebouw - zone 2) Contrôle technique (Centre Contrôle technique - zone 2) SC : 06u45 - 08u00 ZTC : 08u00 - 09u30 Oefening / Entraînement SC : 10u05 - 10u35 ZTC : 10u45 - 11u45 Briefing SC : 11u00 Race Control Center (briefingroom - paarse trap/escalier mauve) ZTC : 12u05 Club (rode trap/escalier rouge) Wedstrijd / Course SC : 13u00 - 13u25 12 ronden/tours ZTC : 13u50 - 17u50 max. 4 uren/heures Geluid / Limitation sonore gelimiteerd tot 95 dBa / limitation sonore 95 dBa Motorstilte / Silence moteur voor/avant 10u00, tussen/entre 12u00-13u00, na/après 18u00 Openingsuren / Welcome Center Toren Wedstrijdsecretariaat Heures d’ouverture 06u30-13u00 07u15-19u00 07u15-19u00 |
En, wie wil zich aan een weersvoorspelling wagen?
Broeierig heet, of doornat. |
Normaal zou het eind volgende week minder warm zijn en meer kans op regen, maar weermannen zijn weermannen: onvoorspelbaar zoals altijd ;)
|
Liever iets frisser, het is nogal warm in de auto :D
|
Na veel zwoegen zijn we er klaar voor om de vuurproef te ondergaan. Het Depaddock Racing Team zal met de Mégane deelnemen in de klasse 6 (Gast) aan de ZTC van 14/08/2004.
Hopelijk staan we niet te veel in het grind en kunnen we de 4 uur rondmaken. Dat zou al een hele prestatie zijn. C U |
Quote:
Moest het zijn dat jullie iets te nerveus zijn kunnen jullie altijd nog enkele duvelkes komen drinken bij mij voor de race, hé :D |
Quote:
|
Quote:
Na de race gaan we ons eens lekker laten gaan... C U |
Veel succes!
|
't Is voor ons ook een tijdje geleden, we zullen mekaar daar wel ergens tegenkomen he ;-)
|
Quote:
|
Zolder Touringcup 14 Augustus 2004
Podiumplaats voor JO De 4de wedstrijd van de ZTC heeft Peter Beckers en Marc Van Manshoven een mooie 3de plaats in de klasse opgelevert. Dit podium in klasse 2 wordt opgedragen aan wijle Johan Bullens. Het podium werd dan ook aangevuld met de zoon van Johan om het trio te vervolledigen. De ochtendtraining leverde voor Peter en Marc een mooie 7de plaats op die Peter bij start al vlug kon verbeteren naar de 5de plaats. Maar het tempo dat Peter aanvangkelijk zichzelf oplegde bleek iets teveel gevraagd voor de wagen. Ritme laten zakken was de enige oplossing om zonder problemen verder te kunnen. Na 1h20 werd Peter afgelost door Marc. Peter"... amaai jong warm warm, het is echt werken in de wagen en bij deze zinderende hitte is dat geen 2 uur vol te houden." Marc zat al vrij vlug in het goede ritme en de teamleiding besliste om op een 3 stop strategie over te gaan. Op karakter en doorzettingsvermogen brengt Marc de BMW over de finisch op een verdiende 3de plaats in hun klasse. Marc" ik ben zeer tevreden met dit resultaat. Het was afzien maar ter nagedachtenis van Johan is dit een prachtig resultaat. Jef en Bart Van Samang, penalisatie db, technische stop, "stop en go" voor het negeren gele vlag (al dan niet onterecht)en de wissel, totaal dus 4 stop die er voor zorgen dat een remonte van plaats 32 naar plaats 8 een resultaat is waar de Marcosboys tevreden mee moeten zijn. |
Ik vond het weer een heerlijke dag met boordevol mooie autosport. Spijtig dat ik nu zowat overal verbrand ben door de enorme hitte (en dan te bedenken dat ze slechts 22 graden hadden aangekondigd en veel bewolking).
|
Quote:
|
een bloedhete race...
Amai...! da's zowat het enige wat ik nog kon gezegd krijgen toen ik om 17.50u uit die rijdende sauna stapte...
Tijdens de trainingen hebben we ons in het begin wat rustig gehouden... om dan op het einde te proberen een snelle tijd neer te zetten... Maar we bleven niet van pech gespaard. In een poging een snelle tijd te zetten kregen we een verwittiging voor teveel dB's... en toen ik terug buitenreed lag er een oliespoor van aan de Rea tot aan de Jacky Ickx. We hebben dan verder geen risico genomen en hebben ons tevreden gesteld met de tijd die we in het begin van de training hadden neergezet, nl 1.50'. Dit resulteerde in een 11e startpositie. Na de training werd onze straf voor teveel dB's kwijtgescholden... we waren met 2 tegelijk langs de meetpost gepasseerd. Ik moest eraf en de andere wagen niet... Jef heeft de start genomen, en zoals altijd in het begin heel rustig, maar na enkele ronden komt hij in z'n ritme en komt heel snel terug naar voor. Maar dan... zwarte vlag teveel dB's... binnengekomen, supertrap bijgemonteerd en terug weg... Hiermee hebben we 3 ronden verloren en zijn we helemaal weggezakt in het klassement. Maar met het mes tussen de tanden begint Jef aan een ongelofelijke remonte. Intussen nog een zwarte vlag voor het negeren van de gele vlag... (was heel twijfelachtig, maar soit). Na twee uur geeft hij het stuur aan mij over op een 12e positie. Ik heb dan geprobeerd om een houdbaar tempo te vinden, in die verschrikkelijke hitte (60° - 70° in de cockpit), wat niet altijd makkelijk was. Dan heb ik een aanrijding gehad met de Dexters Supra, waardoor ik schade had aan de voorste splitter, met als gevolg een minder goede wegligging... De laatste drie kwartier waren heel zwaar... dit was puur op karakter en uithouding... en ik denk dat ik niet de enige was... Uiteindelijk zijn we nog gestrand op de 8e positie algemeen en een 6e plaats in klasse 1, op drie ronden achter het podium... dus het had er weeral kunnen inzitten. Uiteindelijk zijn we gezien de omstandigheden nog tevreden om binnen de top tien geraakt te zijn... Een dikke proficiat aan onze teammaats Peter en Marc, die met de BMW 3e werden in hun klasse. Ze hebben deze podiumplaats dan ook opgedragen aan onze overleden vriend Johan. |
heeft iemand het klassement van deze race? ik weet nog altijd niet wie gewonnen is bv....
|
|
Van warmte gesproken!
Vrijdagavond aangekomen, en beginnen opbouwen, tijdens de nacht veel regen, en 's morgens leek het of mijn auto geparkeerd stond aan de Radja river. Technische keuring zonder veel problemen, en tegen de trainingen was de baan al droog. Na de briefing besloten we dan voor een 3 stop strategie te gaan, gezien de warmte leek het achteraf ook de beste. Iets minder lange stints en je bent wat frisser tegen je 2e run. resultaat: 20e algemaan en 2e in klasse 6 iedereen tevreden :-)) |
Bij het lezen van enkele andere berichten voel ik me bijna schuldig te moeten melden dat wij (helaas) geen stukken hebben, en onze werkzaamheden zich beperken tot kuisen, kuisen en nog eens kuisen.
Ge kunt bijna niet geloven hoe vuil zo een auto is na een wedstrijd, dan onze beursstand wat opblinken, voor diegenen die niet weten waarheen, Zaterdag is er in Het industrieterein te heist op den Berg Avondmeeting bij Van Rompaey (auto elektriciteit) waar onze race car staat te blinken. De week nadien Slalom Te Erpe Mere, en dan: HELAAS, Geen Franchorchamps!!!!!!! Door in het onderwijs te stappen kan mijn co-rijder Kristof er op vrijdag al niet bij zijn, we bekijken nog enkele andere mogelijkheden. |
Quote:
Er is een mogelijkheid om toch deel te nemen aan Francorchamp . Indien je co niet kan rijden op vrijdag dien je die dag een verzoek in aan de sportkomissie met de reden van afwezigheid . Je mag dan wel deelnemen aan de wedstrijd doch dien achteraan te starten op de grid . Met sportieve groeten PS : B.V.S. heeft dit ook enkele jaren geleden voorgehad en is ook mogen na een verzoek aan de sportkommssie . |
Quote:
Best wel op voorhand effe navragen bij de organisatie van de TC, maar dit mag normaal geen probleem zijn denk ik... |
All times are GMT +2. The time now is 22:15. |
Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.