![]() |
Onkruid vergaat niet, Hezemans komt terug in 2005.....en hoe!
Het Carsport Pagani project van Toine Hezemans en partners is uitgelopen op een gigantische flop. Ill-engineering, bad management of door welke reden dan ook heeft de Pagani nooit het succes behaald waar het uiterlijk van die wagen recht op had ;)
De beurs van Nonkel Tonnie is niet leeg. Sterker nog de plannen voor 2005 zien er verdomd mooi uit. According to Autosport ;) is Hezemans in een vergevorderd stadium om een Chevrolette C5-R aan de start te brengen in het FIA GT kampioenschap. Een van de rijders is uiteraard zoon Mike, eventuele partner zou Kumpen kunnen zijn..........afhankelijk of de andere Kumpen ook meedoet. Hezemans is nu aan het wachten of de wagen daadwerkelijk wordt toegelaten tot het FIA GT kampioenschap. Of je met een C5-R volgend jaar iets kunt uitrichten in het FIA GT kampioenschap? Lijkt me stug............de komst van de Maserati en Lambo kunnen weleens roet in het eten gooien. De huidige Corvette hoeft niet onder te doen voor de Saleens en de 550/575's. Of komt men met de opvolger van de Corvette? De C6? Ik heb ergens gelezen dat men met de nieuwe Corvette wil deelnemen aan de ALMS in 2005. In datzelfde stukje van Autosport wordt gesproken dat Hezemans samen met Chevrolet Europe aan dit project bezig is......... Blijft een beetje koffiedik kijken maar ach een beetje gespeculeer is nooit weg. Wat betreft de Pagani, die mag van mij van start gegaan in nationale GT kampioenschappen.........125 minuten zal ie toch wel aankunnen? ;) |
Bitter..., Pagani..., en dan nu een Corvette...?
Driemaal is scheepsrecht, zeker? :D |
eneeuh welke versnellingsbak gaat hij in die corvette steken? heeft hij weer zelf iets bedacht ?
|
Nochtans wordt door Kumpen (A) zelf gezegd dat ze volgend jaar aan diverse kampioenschappen zullen meedoen ?
|
Kumpen is Hezemans niet he.
|
Re: Onkruid vergaat niet, Hezemans komt terug in 2005.....en hoe!
Quote:
Quote:
Quote:
De toelating van de Maserati GTP ;) is nog lang niet zeker. Quote:
Quote:
Quote:
|
Hezemans in een Corvette ? Man man man, miserie miserie. En nog eventjes @ Marshal, het is al zeker dat volgend jaar het project C6-R van start zal gaan. Ze gaan waarschijnlijk volgend jaar het hele ALMS kampioenschap rijden inclusief Le-Mans.
Greetzz.. Corvetteboy |
Re: Re: Onkruid vergaat niet, Hezemans komt terug in 2005.....en hoe!
Quote:
|
C5-R lijkt me onmogelijk, anders had die al lang gehomologeerd geweest. FIA heeft dacht ik de Corvette ooit geweigerd en de C6 komt eraan.
|
Als ze de Corvette mogen starten zou dat best wel eens een kanshebber kunnen zijn. Heb ergens gelezen dat GM de Corvettes die nu het ALMS domineren volgend jaar wil verkopen. Als Hezemans een van die wagens kan kopen, en die zonder al te veel wijzigingen mag laten rijden in het FIAGT; lijkt mij goede zaken doen. Die wagen is bloedje snel, zeer betrouwbaar en was altijd de enige wagen die enigzins fatsoenlijk met de Prodrive 550's kon vechten. Volgend jaar zullen we waarschijnlijk nog geen supersuccessen zien voor de Murcielago, denk dat die dan een jaar gaat krijgen als de 575's nu hebben. Aston Martin idem dito. Vergeet niet dat die wagens, ondanks de grote ontwikkelaars, nog altijd in ontwikkeling zijn. De Corvette is inmiddels zo goed als uitontwikkeld.
C5-R niet gehomologeerd: Klopt, maar de regels veranderen volgend jaar redelijk ingrijpend als ik me niet vergis, en misschien opent dat deuren voor de C5-R. Het is een feit dat de C6-R er aan komt, maar daarmee zullen ze zich waarschijnlijk eerst op het ALMS richten, en een ex-2004-GM-C5R lijkt mij een prettig stuk gereedschap om mee te rijden ;) Als Hezemans het voor gedaan krijgt, dicht ik hem een redelijke kans op successen toe. |
Re: Re: Onkruid vergaat niet, Hezemans komt terug in 2005.....en hoe!
Quote:
|
Ligt ook aan de rijders. Met alle respect voor Hezemans en Kumpen: ze zijn beiden bloedjesnel, maar de reden dat ze in 2003 geen enkele race hebben uitgereden met die Viper is grotendeels hun eigen schuld. Als je 3 uur lang met zo'n wagen kwalificatierondjes gaat rijden, rij je hem stuk. Ze deden gewoon aan "overdriven" met die wagen, zo hard trappen dat hij het gewoon begaf.
PS: Dit is niet zomaar uit de lucht gegrepen, dit is mij verteld door verschillende andere Viper-teams / Viper-coureurs uit de pitstraat. PPS: Pa Hezemans heeft ook goede dingen gedaan hoor ;) Probleem met de Viper in den beginne was dat die versnellingsbakken het telkens begaven. Toen heeft Toine contact gelegd met Hollinger, waarna die zijn gaan bouwen en hij de licensies had. Waardoor dus ieder team dat een Hollinger/Viperbak wou hebben (en dat wouden ze eigenlijk allemaal wel graag) bij hem moest aankloppen. Heeft hij erg slim aangepakt, en heeft hij ook aardig wat geld mee verdiend. |
Quote:
Ik had altijd het gevoel dat de Hezemans Vipers technisch tot de uiterste grens gingen en soms misschien wel er over, met als gevolg veel uitvallers door technische problemen. Ik bedoel overigens niet dat ze illegaal bezig waren. |
Quote:
Als ze de overhang kunnen veranderen, zou alvast geen probleem mogen zijn wat de voorkant betreft, dan komt deze wagen ook redelijk geevoluurd aan de start ... Jochen |
Ben benieuwd of die MC12 met aangepaste dimensies nog zo dominant is. Grootste voordeel van die wagen zat in z'n lange neus en achterwerk, wat aerodynamisch enorme voordelen bood. Als dat ingekort moet worden, denk ik dat hij misschien een fractie sneller zal zijn dan de 575.
|
Re: Re: Onkruid vergaat niet, Hezemans komt terug in 2005.....en hoe!
Quote:
Wat wel een succes was het "Hezemans-kitje", met de verbreding van de wagens e.d. was een Viper met Hezemans-kit sneller als de de laatste versies van Oreca. Het Hezemans-kitje was wel betrouwbaarder bij andere teams dan bij de eigen boodschappenwagen. Wat betreft C5 of C6, ik zie het nut er niet van in als Chevrolet Europe nog "promotioneel budget" gaat besteden aan een incourant model zoals de C5. Die C5-R zal best nog meekunnen in de (sub)top van het GT-veld.........e.e.a. is ook afhankelijk van de snelheid van de MC12 of Lambo. |
Bwa, we zullen wel zien waar het project landen zal... Succes of een NUL ? Wie zal het zeggen ?
Ik ben zelf absoluut geen "Hezemans-Fan", maar in elk geval kan het op poten staande project niet veel lager vallen dan alle kritiek die hier wordt geuit, wat dan ook de inhoud van dit topic en alle critici samenvat en specifieert...Ik spreek zeker voorgaande "mislukkingen van Hezemans" niet tegen, maar wie niet waagt, niet wint... Tenzij jullie het allemaal nog maar eens beter weten en nog maar eens een fabrieksauto aan de start willen zien... Ik daag jullie uit, doe het maar, zo'n auto bouwen of aanpassen naar de geldende normen... Zoniet : bekje toe en wachten tot je gefundeerde kritiek kan geven! Die kans komt misschien wel, en laat dan jullie kritiek maar de vrije loop... |
Quote:
Lang niet iedereen heeft hetzelfde kennisniveau, dus wil dat dan zeggen dat zij die er iets minder over weten, altijd "bekje toe" moeten doen? :confused: I don't think so. Ze kunnen er alleen maar van leren. En dat ons forum daar aan kan toebijdragen, zoveel te beter. ;) ps. Ieder vogeltje zingt zoals ie gebekt is. :D |
Ik volg mistery 100%.
Ik ben zeker geen hezemans fan, maar ieder project is iets nieuws. En zoals voorheen gezegd, niet alles is op een flop uitgedraaid. |
Het enige wat ik lees in deze thread zijn een aantal constateringen en vaststaande feiten over de race activiteiten van de Hezemansen. Nergens wordt er met smaad en laster gesproken over Hezemans en co.
Als we het dan toch over nivo hebben, jouw bericht getuigt van weinig respekt jegens de andere forummers. Volgens jouw heeft deze thread geen nivo maar je toont nergens aan wie waar in de fout gaat. De enige die in de fout gaat in deze thread ben je helaas zelf Mistery, weleens de FAQ doorgelezen? We verwachten het volgende van onze members die berichtjes willen posten: Quote:
Einde discussie over wel of geen nivo, het bericht is in ieder geval geen press release :+ Terug naar Hezemans, 2005.......en hopelijk die Corvette's. Als dat doorgaat krijgen we een mooie GT-cultuur in Nederland. Hezemans/Corvette , John Bosch/Ferrari 575 en Zwaans Racing met de nieuwe Lambo's. |
Helemaal met Marshal eens :) MBT de GT cultuur in NL: Ben ook benieuwd naar Jan Lammers z'n toekomst plannen. Zou hij doorgaan met de Proto's of zou hij ook het (goedkopere) GT avontuur induiken? Zal mij benieuwen!
|
Quote:
Quote:
|
Dat de financien ten bate van een voortzetting van het Dome avontuur ontbreken staat vast. Heeft Lammers zelf ook aangegeven. Daarom ben ik nou juist zo benieuwd wat hij gaat doen straks, of hij die grote vis kan binnen halen of dat hij (voor zijn gevoel waarschijnlijk) een stapje terug doet. En als hij dat stapje terug doet hoop ik dat hij dat in de GT's doet.
|
Of hij gaat zich concentreren op die DP's in Amerika :s
|
Quote:
|
Re: Re: Re: Onkruid vergaat niet, Hezemans komt terug in 2005.....en hoe!
Quote:
|
Gewoon antwoord? Ja da valt op....
|
Re: Re: Re: Re: Onkruid vergaat niet, Hezemans komt terug in 2005.....en hoe!
Quote:
Maar dit geldt niet specifiek voor Hezemans en Kumpen alleen, men ziet vaak auto's sneuvelen waar twee "toppiloten" mee rijden. Dat is een eigenschap van een racer, altijd sneller willen zijn dan anderen en vooral als eerste je teammaat verslaan. In Endurance racing is het beter met een stel gemiddelde piloten te rijden, die mekaar niet de loef willen afsteken. Kijk maar naar de 24 U van Francorchamps, de winnaars zijn een team van gematigde piloten die vooral bezorgd zijn om de wagen heelhuids uit hun stint te brengen en gans door te geven aan hun teammaat. Ik zag vorig jaar zowel Kumpen als Hezemans vaak over de schreef gaan en had maar één conclusie : sprintraces gaan rijden, jongens. |
Re: Re: Re: Re: Re: Onkruid vergaat niet, Hezemans komt terug in 2005.....en hoe!
Quote:
|
Quote:
|
Re: Re: Re: Re: Re: Onkruid vergaat niet, Hezemans komt terug in 2005.....en hoe!
Quote:
|
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Onkruid vergaat niet, Hezemans komt terug in 2005.....en hoe!
Quote:
En laten we wel wezen : ik durf een Kumpen of Hezemans helemaal niet op het niveau van deze mannen te zetten. Er is maar één Belg die ik naast deze heren wil zetten, Jacky Ickx. Onlangs nog een artikel gelezen in een duits motorsport weekblad over hem. Niks dan lovende kritieken van teamchefs, teammaten, e.d. Altijd snel, regelmatig, teamplayer, weinig brokken... Daar kunnen die jonkies nog heelwat van leren, maar zij hebben dan ook niet moeten vechten voor ieder stuur en iedere stap in hun loopbaan... |
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Onkruid vergaat niet, Hezemans komt terug in 2005.....en hoe!
Quote:
Quote:
Nog een vergelijking die toepasbaar is, vroeger met wielrennen reden ze veel voor weinig geld, nu rijden ze weinig voor veel geld. |
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Onkruid vergaat niet, Hezemans komt terug in 2005.....en hoe!
Quote:
|
Vergeet niet dat Mika Salo een bewezen testrijder is in de Formule 1, hij heeft zelfs een vol jaar getest met Toyota voordat zij aan races gingen deelnemen in de F1. Dit soort testwerk vereist ook gecontroleerd en consequent rijden teneinde de resultaten goed te kunnen analyseren.
|
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Onkruid vergaat niet, Hezemans komt terug in 2005.....en hoe!
Quote:
|
Even ter info, Hezemans/Kumpen kunnen wel degelijk behoudend rijden............ze mogen zich alletwee (meerdere malen) winnaar noemen van de 24 uur van Zolder. De GLPK Viper reeds destijds zeer behoudend, die twee kunnen het dus wel.
Aan de ene kant, als je weet dat je wagen het toch niet kan volhouden zoals destijds bij Carsport dan kun je in dat half uurtje net zo goed alles geven..........behoudend rijden heeft dan geen zin, de finish zie je toch niet. |
Quote:
Nuja, er is wel een degelijk verschil van niveau tussen belcar en FIA GT, hoewel de FIA GT dit jaar allesbehalve spannend is. (veel te weinig deelnemers) |
Quote:
|
Quote:
er heeft al een 550 gewonnen, een 575 en een saleen. En 1 keer bijna een Lamborghini. En dat noem jij niet spannend? :confused: |
All times are GMT +2. The time now is 21:33. |
Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.