![]() |
Duval wordt ontslagen op het einde van het jaar!
Quote:
meer info op: http://www.rally-action.com/news/2004/9/5542.shtml |
Ontslagen lijkt mij niet exact het juiste woord. M-Sport weet dat de toekomst van Ford in WRC onzeker is en aangezien ze Duval geen zekerheid kunnen geven voor volgend jaar, laten ze toe dat hij al op zoek gaat naar een ander team.
Alles zal er vanaf hangen of Sainz al dan niet stopt. Het ziet er dus sterk naar uit dat Ford volgend jaar stopt (en enkel mee gaat nemen aan F1 onder de naam Ford i.p.v. Jaguar), dat Martin naar Peugeot gaat (als 2de rijder naast Gronholm) en hopelijk wordt Duval ploeggenoot van Loeb. |
Inderdaad geen ontslag.
Hier is Duval aan hand. Zo te zien had hij een clausule in zijn contract dat Ford tegen eind augustus zekerheid moest geven over de toekomst. Niet dus. |
titel aangepast, aan het gene ontslag zijn. :)
|
Loeb en Duval in het zelfde team....
Laat ons hopen :D |
Ze geven hem de kans om andere horizonten te gaan verkennen vermits ze hem geen garantie kunnen bieden dat ze er volgend jaar nog bij zijn in WRC.
Märtin is einde contract en op zoek naar een andere werkgever en nu kan Duval ook beginnen. Tja, eerlijk gezegd, denk ik niet dat ze allebei schrik moeten hebben om een stuur vast te krijgen... |
Nog minder WRC's aan de start? Als ik mij niet vergis blijven er nog 10 over (als Skoda volgend jaar een gans jaar meedoet)? :eek:
|
Toch spijtig :(
Duval was iets moois aan het bouwen met Ford en Malcolm Wilson liet zich heel postief uit ..... Jcohen |
Quote:
Ford bouwt wel auto's die rallies kunnen winnen, maar geen kampioenen auto. Dus op zich, en gesteld dat hij een nieuw zitje vind bij een topper (Citroën of waarom niet Subaru - die Hirvonen is toch ook niet schitterend), hoeft het niet spijtig te zijn. |
Subaru is dit jaar ook niet alles.
|
Tja en peugeot en Belgische piloten dat komt ook niet altijd even goed...
|
Ze geven gewoon niet toe dat belgische piloten ook kunnen mee doen voor de titel. Moest Duval geen teamorders krijgen, dan kon hij meestrijden voor de titel.
|
Heb de thread hier even opgesplitst. Deze gaat over Duval die wordt "vrijgelaten" door Ford.
De discussie over welk merk al dan niet zal aantreden volgend jaar enz. kan hier verder gezet worden. ;) |
Meestrijden voor de titel denk ik nu nog niet...
Maar dan had hij in ieder geval al een eerste overwinning kunnen halen... |
Volgens pitstop.tv zou Ford volgende week wel eens kunnen aankondigen dat ze er mee stoppen. :frusty:
|
Op pistop.tv staat ook te lezen dat Martin al voor Peugeot getekend zou hebben (volgens Autosport).
Ford zou nog wel budget vrijmaken voor de ontwikkeling van een nieuwe Focus WRC en eventueel voor een beperkt (Europees) programma. |
Quote:
|
Wat voor een kampioenschap gaan we volgend jaar nog hebben?
|
Quote:
Voor de rest is het gewoon op het beste hopen: hopen dat Duval een team vindt waar hij alle wedstrijden kan vinden, hopen dat Skoda en Mitsubishi een volledig seizoen zullen rijden, hopen dat Ford toch tenminste een beperkt programma in Europa doet, hopen dat sommige piloten een 3de piloot zullen inzetten (misschien enkel in de Europese rallies), ... |
Quote:
Laat ons Belgen nu eens geluk hebben : Duval en/of Loix aan het stuur van een echte topwagen voor een volledig seizoen. Dat wens ik hen en ons toe... C U |
Was er geen sprake van dat Suzuki en Renault in de WRC-dans zouden stappen?
|
Quote:
Meer hier over staat in een andere thread: hier Suzuki lijkt al terug te krabbelen (of gaat het om een foute interpretatie van berichtgeving op wrc.com?) |
Op WRC.com staat dit:
Quote:
|
Alles hangt er gewoon vanaf wat Sainz beslist. Rijdt hij volgend jaar een volledig/gedeeltelijk seizoen in de Xsara of gaat hij enkel helpen bij de ontwikkeling van de C4 WRC?
|
Deze morgen tijdens Champion's werd een nieuwe piste voor Duval uitgestippeld waar ik nog niet aan gedacht had => Een (beperkt Europees?) programma voor Duval met de Citroën Xsara van Kronos. Misschien geen wagen om wedstrijden mee te winnen in 2005, maar misschien nog wel sneller dan Skoda of Mitsu? En met perspectieven voor 2006... ooit zal Sainz toch moeten stoppen ;)
Trouwens het interview van Paul Fraikin met Guy Frequelin (Citroën) en vooral met Corrado Provera (Peugeot) was weer schitterend! |
Quote:
|
Duval is niet te oud voor JWRC, verre van zelfs.
|
Ik zie hem toch liever in een 1 jaar oude WRC rijden dan in een JWRC hoor.
|
Als hij in Corsica zo voortdoet zal hij toch aan een goed WRC-zitje moeten geraken hé ...
|
|
Quote:
Dit opent inderdaad perspectieven voor Duval. Hij zou wel eens in het beste team (meest betrouwbare wagen) terecht komt :applaus: |
En met een piloot waar hij heel goed mee overeenkomt...
Enige nadeel is misschien dat die juist wereldkampioen is en dus onbetwistbaar eerste piloot is... |
Quote:
|
Iemand enig idee hoe het nu zit met onze Swa? De geruchtenmolen draait precies niemeer zo goed ....
|
Duval heeft een contract getekend bij Citroen voor 1 jaar, maar het lijkt erop dat Citroen na volgend jaar toch niet zal stoppen en dat is een leuk vooruitzicht voor Swa.
2 berichten op pitstop.tv hierover: WRC - Duval hoogstwaarschijnlijk naar Citroën WRC - Officieel: François Duval naar Citroën |
Da's goed nieuws! En ook de uitleg van "Citroën verder in de rally" klinkt logisch. Ze hebben enkel ervaring in Rallyraids, Rallycross en rally (WRC, Citroën cups allerhande enz.)
Bij Peugeot Sport daarentegen kennen ze hun wel op circuit. Benieuwd hoe de Swa het ervan gaat af brengen bij Citroën. |
En waarschijnlijk zal in 2005 de 1ste overwinning een feit zijn voor de Swa !!!
Greetzz.. Corvetteboy |
Ja met de Citroën zou dit wel moeten lukken.
Ik was daarstraks echt wel verwonderd toen ik las dat de Swa naar Citroën gaat, omdat Citroën er na 2005 mee ze stoppen, maar als ze er aan denken om toch door te gaan, vind ik het een verstandige keuze van Duval. Ford is natuurlijk ook een goede wagen, en hij zou er mss eerste rijder worden. Maar op de 2e wagen wsl een betalende rijder, niet eens een vaste ... ? Toch ook niet echt een geode basis om aan de top te komen. |
En het feit dat Duval bij Ford misschien geen contract meer voor 4 jaar kon tekenen. Als PSA stopt, komen er in principe volgend jaar enkele toprijders, voornamelijk Gronholm en Loeb, vrij.
|
en misschien wat zwart denkend, maar is het wel nog zeker dat er een WRC zal zijn na het verdwijnen van peugeot en citroen??
|
All times are GMT +2. The time now is 23:02. |