De Paddock

De Paddock (http://www.depaddock.eu/forum/index.php)
-   Rally (http://www.depaddock.eu/forum/forumdisplay.php?f=5)
-   -   WRC 2005 - New Format, met of zonder Ford, welk teams zullen meedoen? (http://www.depaddock.eu/forum/showthread.php?t=8945)

Guido 31-08-2004 21:13

WRC plannen voor 2005 krijgen vorm.
 
Quote:

Bron - website FIA.com - PR-release vrij te downloaden

The World Rally Championship Commission and a number of other stakeholders involved in the World Rally Championship met in Paris today (August 27) to discuss proposals to be presented to the World Motor Sport Council on October 13, 2004.

The following proposals were unanimously approved:

Servicing

Servicing will be carried out by a fixed number of identified mechanics for each team.

Superally

A competitor, who fails to complete a stage, will be entitled to restart the next leg but with a 5 minute penalty per stage missed.

Safety

For the two last asphalt rallies of the 2004 Championship, all competitors will be allowed to send a safety car on the Rally route prior to its official closure.

In 2005 the manufacturers will collectively provide one car which will make last-minute safety information available to all competitors.

Calendar

The proposal for the 2005 World Rally Championship calendar is the following:

Monte Carlo January 20 – 23
Sweden February 10 – 13
Mexico March 10 – 13
New Zealand April 7 – 10
Italy April 28 – May 1
Cyprus May 12 – 15
Turkey May 26 – 29
Greece June 16 – 19
Argentina July 7 – 10
Finland August 4 – 7
Germany August 25 – 28
Great Britain September 15 – 18
Japan September 29 – October 2
France October 13 – 16
Spain October 27 – 30
Australia November 10 – 13


with the 2006 and 2007 calendars based on the same dates.

Other proposals

A number of detailed proposals on technical matters, tyres and rally schedules were also unanimously agreed.

Als ik dat goed begrijp is het systeem Superrally toch niet wat we er ons initieel bij voorgesteld hadden. Wat ik hieruit kan opmaken is bijv. het volgende scenario.

- 6 specials op dag 1 (leg1)
- Equipe valt uit op SS3
- Team repareert auto voor dag 2 (leg2)
- Equipe rijdt terug mee vanaf de 2de dag met een achterstand van 15min.

Lijkt me toch iets heel anders dan dagwinnaars enz. Enfin, een pak van mijn hart, want zo moet er aan het format van de prono niet te veel gesleuteld worden.

Verder, nu al markeren in de agenda van volgend jaar met dikke stift "25 tem 28 aug 2005". Want de Deutschland wil ik niet missen deze keer. :D

Sennake 31-08-2004 22:11

5 minuten per SS lijkt me niet zo echt veel eigenlijk. Ik bedoel : als je de laatste SS van de dag meer tijd zou verliezen door hem te rijden met een krakkemikkige wagen kan je verdorie beter passen, je wagen in orde zetten tegen 's anderendaags en 5 minuten pakken...

Voorop gesteld dat dat zou mogen natuurlijk. De geschiedenis leert ons echter dat gewiekste teamchefs altijd een voordeel kunnen halen uit een penalty als het hun beter uitkomt... Denk maar aan de Minardi's die hun kwalificatielap niet uitreden om zo toch nog de instellingen van hun wagen te kunnen aanpassen...

Guido 31-08-2004 22:28

als je de laatste kp in moeilijkheden raakt of past? 5 minuten is en blijft veel hoor, winnen kan je wel vergeten dan. Zeker als je er de eerste kp af gaat, zie Gronholm in Duitsland, dan ben je sowieso de pineut.

gwyllion 02-09-2004 13:18

Quote:

Originally posted by ICEMAN
Nog minder WRC's aan de start? Als ik mij niet vergis blijven er nog 10 over (als Skoda volgend jaar een gans jaar meedoet)? :eek:
Voorlopig zijn er maar 6 wagens zeker (Citroen, Peugeot en Subaru).

Lees berichtje op pitstop.tv: WRC - Overleeft WRC zonder Ford?

Ik vermoed wel dat Skoda volgend jaar opnieuw zal deelnemen, vooral dankzij de goede prestatie in Duitsland en Finland. Mitsubishi heeft er dit jaar niet veel van gebakken en ik kan moeilijk geloven dat ze het volgend plots een competitieve wagen zullen hebben.

Er zal toch wel dringend iets moeten gebeuren. Terug 3 wagens toelaten (maar zullen niet enkel Citroen en Peugeot hiervan gebruik maken?), wat enkel kan in combinatie met kostenbesparing. In de kalender van volgend jaar zijn weer zeer veel rallies gepland waaronder heel wat dure verplaatsingen buiten Europa.
Er moeten een aantal van deze overzeese rallies geschrapt worden en liefst nog in combinatie met kostenreductie (onderdelen die langer moeten meegaan, ...).

Guido 02-09-2004 14:16

zo'n vaart zal het wel niet lopen. Logisch dat Ford het moeilijk heeft. Welk merk draait er mee én in de F1 én in de WRC? Dat kost toch gewoon veel te veel geld en is uiteindelijk om problemen vragen, zeker als de verkoop tegenvalt.
Toch straf dat én Citroën én Peugeot - beiden uit dezelfde groep - er niet over klagen en dat ook Subaru - toch ook geen topper qua verkoop in Europa, wel in Japan en USA natuurlijk - blijft meedraaien.
De periode vlak na de GroupB's in 1987 en volgende, toen ging het ook gedaan zijn. Het is toen wat slapper geweest ja, maar ook daar zijn ze bovenop gekomen.

gwyllion 02-09-2004 17:17

De toekomst van WRC zou er inderdaad goed uit kunnen zien als alle merken die intenties hebben om deel te nemen die daadwerkelijk doen: Skoda en Mitsubishi, maar ook Hyundai en Suzuki en eventueel zelfs Renault/Dacia. Dit zijn natuurlijk allemaal maar intenties.

Peter Baert 02-09-2004 17:28

Een vergelijking met de jaren '80 loopt een beetje mank omdat de inzet en de investering van de merken nu veel groter is.

Het gaat om marketing en vooral om zendtijd op TV. Ik kan me voorstellen dat een tweede mager WK in 2005 niet echt aantrekkelijk meer is en dat zenders WRC links gaan laten liggen.

De merken-met-intenties werken aan WRC op lange termijn, vanaf 2006 of later. "Worst case" is dat Mitsu, Skoda en Ford er niet bij zijn in 2005.
Met dan vanaf 2006 eventueel de WRC-Suzuki. Hyundai? Misschien definitief terug in 2007?

Zwakke TV-return zal ook de andere merken doen nadenken en kan sneeuwbal-dingen veroorzaken.

Guido 02-09-2004 21:50

De enige vergelijking die ik wilde maken met eind jaren 80 is dat er ook niet veel constructeurs niet meer waren en dat alles goed gekomen is. Natuurlijk zijn de budgetten nu veel groter maar of alles valt of staat met TV rechten en kijkers is nog maar de vraag. Want ik denk wel dat, moest het worst case scenario uitkomen, Peugeot, Citroën en Subaru genoeg draagkracht hebben om de WRC door die periode te trekken. En er zullen altijd gegadigen zijn om de huidige WRC's als privé-team te gaan runnen/huren/leasen.

Rasse 02-09-2004 22:21

En toch richt ik mijn pijlen nog een keer op de FIA.
Eind vorig jaar hebben ze er een zootje van gemaakt met de derde auto. Dit jaar komen ze ook met voorstellen die ze even snel weer afvoeren. Echte besparingen worden er niet doorgevoerd.
Die instabiliteit maakt dat grote fabrikanten, soms in geldnood, eieren voor hun geld kiezen en alles op F1 zetten, waar de return per geinvesteerde dollar, yen of euro tot nog toe veel hoger is.
Hier zit een politiek achter, alles ten koste van F1. Dat is altijd zo geweest en het wordt alleen erger.
Ze, de BoBo's van de internationale autosport, zitten liever aan de vetpotten in een paddock dan ergens in het stof te moeten rondlopen.Heeft er iemand ooit Max Mosley al in een service park gezien?

David Richards had goede bedoelingen, ook al was het om veel centjes aan te verdienen, met de media en WRC. Tot hij bij het echt grote geld in F1 terecht kwam. En meteen was hij al het vorige vergeten.
Neem het voorbeeld van WRC-Radio. Afgevoerd omdat er geen middelen meer waren. Mijn oor , ja !!!
In F1 is er sprake geweest dat de constructeurs hun eigen serie gingen runnen. Toen heeft de Ecclestone-bende zich in alle bochten gewrongen om dat te voorkomen.
Men zou beter die stap zetten voor WRC en rally in het algemeen.
Er zal ongetwijfeld een heropleving komen, maar ik vrees dat we enkele magere jaren tegemoet gaan.

gwyllion 08-09-2004 18:17

Quote:

Originally posted by Peter Baert
De merken-met-intenties werken aan WRC op lange termijn, vanaf 2006 of later. "Worst case" is dat Mitsu, Skoda en Ford er niet bij zijn in 2005.
Met dan vanaf 2006 eventueel de WRC-Suzuki. Hyundai? Misschien definitief terug in 2007?

Als ik volgend bericht op wrc.com juist interpreteer, lijkt Suzuki de plan voor WRC deelname in 2006 te ontkennen.
Quote:

Suzuki unveils Swift road-car
08/09/2004 16:15:33

Suzuki has unveiled the road-going version of the new Swift, which is set to form the basis of its next Junior World Rally Championship challenger. The rallying version is likely to be unveiled at the Paris Motorshow later this month.

It had been thought that the Swift hatchback would form the basis of a step-up to the full World Rally Championship that Suzuki is understood to be planning for 2006, but this now appears to not be the case.

Suzuki is currently a frontrunner in the Junior WRC class for Super 1600 cars with its compact Ignis challenger. The company would need to use a bigger model than the Ignis, however, if it were to take on fellow Japanese firms Mitsubishi and Subaru with a fully-fledged WRC car.
Of klopt het gewoon niet dat ze de Swift willen gebruiken. Het is dubbelzinnig geformuleerd...

gwyllion 14-09-2004 14:52

Wilson probeert een gereduceerd (Europees) programma uit de wacht te slepen om een nieuwe wagen te kunnen ontwikkelen.

Quote:

Ford survival in the balance
14 Sep, 08:51

Ford rally team boss Malcolm Wilson is prepared to sacrifice a full World Championship campaign next year if doing so will allow his M-Sport team to develop a World Rally Car based on the new Focus.

Missing non-European rallies could ease the financial strain, but it would mean that Ford could not register for the World Championship and would make it near-impossible to attract leading drivers. The new WR Car is essential if Ford is to remain in the sport in the long term, as the current version will be replaced in Europe next year.

“My main priority is developing the new car with a long-term future. We might end up not doing the whole championship next year,” Wilson said.

No agreement on the rally programme’s future was reached at a meeting with Ford Europe’s senior management late last week, but attempts to piece together a programme continue.
bron: www.worldrallynews.com

gwyllion 14-09-2004 21:23

Een beetje "nieuws" over Mitsubishi: er is budget tot maart 2005 en zo goed als geen geld voor dit jaar (eventueel rally van Catalonie); de toekomst van Panizzi lijkt verzekerd.

Quote:

MMSP aims for Catalonia
14 Sep, 15:47

Mitsubishi’s board has approved a budget for its World Championship until the end of March 2005, but a spending squeeze could prevent any further test outings for the Lancer WRC04 this year.

Plans to appear on the Rally of Italy in Sardinia have already been shelved and the Catalonia Rally remains no more than a possibility. Mitsubishi Motorsports is keen to try the car in Spain following an encouraging recent test on asphalt.

MMSP chief Sven Quandt said that he was “more than pleased” with the test, adding: “That’s why I would like to go to Catalonia. Gilles [Panizzi] knows the track well and he is a good driver there.”

Panizzi’s place with MMSP looks assured, but at least one of his younger team-mates - Gigi Galli, Dani Sola or Kristian Sohlberg - is likely to be released within days.

gwyllion 22-09-2004 13:46

Quote:

Originally posted by gwyllion
Als ik volgend bericht op wrc.com juist interpreteer, lijkt Suzuki de plan voor WRC deelname in 2006 te ontkennen.
Suzuki zal enkel deelnemen aan WRC als hervormingen komen: het moet goedkoper en de wagens moeten minder geavanceerd zijn.

Quote:

Suzuki chief calls for reform

Suzuki is unlikely to launch a full-scale World Rally Championship assault with a four-wheel-drive car unless costs and technical sophistication are reduced.

Suzuki Sport Director Nobuhiro “Monster” Tajima said that World Rally Cars have become so advanced and so expensive that the current formula has become a deterrent to manufacturers thinking of getting involved. He expressed concern that a winning rally team needed too many engineers and too many “specialists” for a new manufacturer to hope to succeed. He welcomed the idea of banning semi-automatic gearchanges and restricting active differentials.

“If we continue, we are newcomer, so we need some simpler regulation. What do simpler regulations mean? It means a newcomer can win. Otherwise, for example all the others have lot of experience and they have many data and we don’t - newcomer is of course no experience. If you cannot get win, nobody can participate,” he told worldrallynews.com.
bron: www.worldrallynews.com

gwyllion 23-09-2004 23:41

Volgens pitstop.tv zal Mitsubishi volgend jaar een volledig WRC programma rijden.

Skoda waarschijnlijk ook...

gwyllion 30-09-2004 15:51

Quote:

Originally posted by gwyllion
Volgens pitstop.tv zal Mitsubishi volgend jaar een volledig WRC programma rijden.

Skoda waarschijnlijk ook...

Skoda officieel dus ook. Goed nieuws voor de rijders die nog op zoek zijn naar een zit: Schwarz heeft nog een contract tot 2005, maar dat van Gardemeister loopt eind dit jaar af; Kresta, Paasonen en Kopecky hebben dit jaar al eens met de 3de Fabia gereden. Loix zou ook al eens een gesprek met Skoda gehad hebben (aangezien Schwarz hem graag als teammaat zou hebben).

Dit brengt het totaal op 5 fabrieksteams die al toegezegd hebben.

Nu wachten op de beslissing van Ford. Een gedeeltelijk programma lijkt al een zekerheid...

Het kan volgend jaar dus toch nog interessant zijn.

gwyllion 30-09-2004 17:44

Ford wacht blijkbaar op de kostenbesparende maatregelingen van de FIA. Als die er komen, zal Ford engageren voor 4 jaar.

Het voorstel om de Super2000 regels (zoals bij ETCC, STCC, en binnenkort WTCC) lijken niet door alle teams/rijders enthousiast onthaald te worden; er wordt gevreesd dat een atmosferische 2 liter niet genoeg vermogen en vooral koppel zal produceren in vergelijking met een turbo motor (ter vergelijking: een ETCC wagen heeft ca 270 pk en 250 Nm en dit is een sprint wagen; een WRC 300 pk en bijna 600 Nm koppel). En Citroen is al begonnen met de ontwikkeling van de C4 WRC wagen. Suzuki daarentegen is enthousiast over Super2000, omdat het dan voor hen eenvoudiger/goedkoper is om een WRC wagen te ontwikkelen.

Alle teams zijn natuurlijk voor kostenreductie (bv. standaard versnellingsbakken, minder gebruik van exotische materialen (titanium, keramische materialen, magnesium, ..., zolang ze niet in de productie wagen gebruikt worden), minder complexe transmissie (dus passieve differentielen), ...

Guido 30-09-2004 19:40

bijna een maande geleden zie ik nog, het zal wel zo'n vaart niet lopen en zie daar. Straks hebben we nog meer fabriekspiloten aan de start volgend jaar dan dit jaar. Komt wel goed. 't zal druk worden op de transfermarkt.

FIRE 30-09-2004 19:57

Quote:

Originally posted by gwyllion
Ford wacht blijkbaar op de kostenbesparende maatregelingen van de FIA. Als die er komen, zal Ford engageren voor 4 jaar.

Het voorstel om de Super2000 regels (zoals bij ETCC, STCC, en binnenkort WTCC) lijken niet door alle teams/rijders enthousiast onthaald te worden; er wordt gevreesd dat een atmosferische 2 liter niet genoeg vermogen en vooral koppel zal produceren in vergelijking met een turbo motor (ter vergelijking: een ETCC wagen heeft ca 270 pk en 250 Nm en dit is een sprint wagen; een WRC 300 pk en bijna 600 Nm koppel). En Citroen is al begonnen met de ontwikkeling van de C4 WRC wagen. Suzuki daarentegen is enthousiast over Super2000, omdat het dan voor hen eenvoudiger/goedkoper is om een WRC wagen te ontwikkelen.

Alle teams zijn natuurlijk voor kostenreductie (bv. standaard versnellingsbakken, minder gebruik van exotische materialen (titanium, keramische materialen, magnesium, ..., zolang ze niet in de productie wagen gebruikt worden), minder complexe transmissie (dus passieve differentielen), ...

Volgens mij zorgt de turbo motor niet voor de hoogste kosten maar vooral die exotische electronica en materialen.
Waarom niet S2000 regels maar dan met turbo motor. Eventueel zou de turbo motor volgens Group N regelement kunnen zijn (of tussen Group N en WRC in).

gwyllion 01-10-2004 08:51

Mitsubishi heeft ondertussen ook officieel toegezegd voor 2005. Onze landgenoot Sven Quandt wordt echter vervangen door de Japaner Isao Torii (dit werd al gemeld op pitstop.tv).

In Catalonia in jaar nog zullen Panizzi en Daniel Sola deelnemen.

De wagen van 2005 zou volledig actieve differentielen en een "automatische" versnelllingsbak hebben.

Bart.Vandecavey 01-10-2004 09:00

Quote:

Originally posted by gwyllion
Mitsubishi heeft ondertussen ook officieel toegezegd voor 2005. Onze landgenoot Sven Quandt wordt echter vervangen door de Japaner Isao Torii (dit werd al gemeld op pitstop.tv).

In Catalonia in jaar nog zullen Panizzi en Daniel Sola deelnemen.

De wagen van 2005 zou volledig actieve differentielen en een "automatische" versnelllingsbak hebben.

Sven Quandt is volgens mij wel een Duitser, lid van de de clan Quandt die BMW in handen hebben...

gwyllion 01-10-2004 09:06

Quote:

Originally posted by Bart.Vandecavey
Sven Quandt is volgens mij wel een Duitser, lid van de de clan Quandt die BMW in handen hebben...
Whoeps, een beetje verward :rolleyes:

gwyllion 06-10-2004 13:13

Op pitstop.tv staat een lijstje van voor- en tegenstanders van S2000 reglement:
- voor: Ford (goedkoper om een rally wagen van de Focus II te maken en als ze ook aan WTCC deelnemen, hoeven ze maar 1 motor te ontwikkelen), Suzuki (goedkoper om overstap van JWRC naar WRC te maken), Subaru (omdat ze graag een 3de Japanse constructeur, Suzuki dus, zien komen)
- tegen: Skoda (VW stopt met WRC in 2005 als S2000 er komt; waarschijnlijk zouden ze het erg vinden dat al de investering in de Fabia WRC dan voor niks geweest zijn)
- onbeslist/onduidelijk: Peugeot en Citroen (Citroen is al begonnen aan ontwikkeling van de C4 WRC volgens het huidig reglement; dit zal ook wel meespelen)

gwyllion 08-10-2004 00:17

De FIA komt met een alternatief voorstel (in plaats van het niet-turbo Super2000 reglement).

Quote:

FIA: new technical shock
7 Oct, 16:11

FIA President Max Mosley has put forward drastic changes to the World Rally Car rules for the 2006 World Championship, blaming the manufacturers for failing to propose cost-cutting measures of their own.

A letter has been circulated to the manufacturers today in which Mosley has suggested that the World Championship faces steady decline if new rules appealing to a wider range of car makers are not introduced. The recommendations include a ban on hydraulics in the transmission and drivetrain, restricted or standardised ECUs, a ban on exotic materials, along the lines of the new F1 rules, standardised turbos and a list of permitted sensors, which would further restrict electronics. Component life would also be extended and further restrictions could also be placed.

The proposal appears to be an alternative to the non-turbo Super 2000 category suggested for the 2006 World Championship a fortnight ago.

Mosley has also described a request to reduce the number of World Championship rallies as “self-defeating,” on the basis that manufacturers’ fixed costs would remain the same with fewer rallies.
bron: worldrallynews.com

Ik denk dat alle fabrikanten hier akkoord mee kunnen gaan: kostenbesparing maar toch behoud van turbo motoren. Ford zal hierdoor wel moeten kiezen tussen WRC en WTCC.

gwyllion 19-10-2004 17:29

Volgens pitstop.tv zal Ford volgend jaar toch met een volledige programma deelnemen, wel slechts met 1 wagen. Ze zouden Duval hiervoor willen gebruiken. M-Sport zou ook de Fiesta S1600 (verder) ontwikkelen en een nieuwe WRC wagen op basis van de Focus II.

WRC - Ford blijft in WK rally

Zeer goed nieuws.

gwyllion 21-10-2004 14:22

Sainz stopt! (staat op autosport.com)

Go Duval :D :gas:

Thomaske 02-11-2004 17:14

Pitstop tv meldt juist dat Ford in de WRC blijft TOT 2008

Pitstop.tv

**** Edited by Huudo ****

gelieve de afspraken omtrent de bronvermelding en dito links te willen respecteren. ;)

Peter Baert 02-11-2004 17:59

Niet TOT, maar TOT EN MET 2008.

FastFons 02-11-2004 20:14

Quote:

Originally posted by Peter Baert
Niet TOT, maar TOT EN MET 2008.
Als we dan toch aant vitten zijn: Volgens de Van Dale betekent dat net hetzelfde :p:D
Het is in ieder geval goed nieuws!

FF

Guido 02-11-2004 20:19

Voorwaar goed nieuws. Ben eens benieuwd wie de zitjes gaat versieren.

FIRE 02-11-2004 20:31

Ik begrijp dat M-Sport de ontwikkeling van de JWRC wagen overneemt. Wie heeft dit voorheen gedaan?

Peter Baert 02-11-2004 20:35

Ford deed dat zelf met zijn Motorsport-afdeling in het nu gesloten Boreham.

Raceboy 03-11-2004 00:39

prototype van de nieuwe Focus WRC voor 2006:

http://motorsport.com/photos/wrc/200...en-tm-0179.jpg
http://motorsport.com/photos/wrc/200...en-tm-0181.jpg

en de nieuwe Fiesta JWRC:

http://motorsport.com/photos/wrc/200...en-tm-0185.jpg

vinnie 03-11-2004 09:03

Gelezen in AUTONEWS van -November-
 
Grönholm bij Citroën ?
Peugeot : Stopt ?
Volgens welingelichte bron zoe Peugeot Sport voortijdig een einde maken aan hun rallyprogramma met de 307 WRC, en dit nog vanaf het einde van dit seizoen! Indiscreties hebben laten blijken dat er een massief ontslag zou zijn bij Peugeot Sport.Als deze info zich bevestigd, dan zou Marcus Grönholm onderdak vinden bij Citroën, en zou Märtin en Duval bij Ford verder aan de slag kunnen.Binnenkort bevestiging.

Thomaske 03-11-2004 09:54

Zou 't toch raar vinden dat Peugeot zich zou laten kennen door een pech jaar hoor. En het is zo goed als zeker dat Duval naar Citroën ging dus daar zal er dan geen plaats meer zijn voor Marcus.

Mvg

Guido 03-11-2004 10:42

Quote:

Originally posted by Thomaske_GLPK
Zou 't toch raar vinden dat Peugeot zich zou laten kennen door een pech jaar hoor. En het is zo goed als zeker dat Duval naar Citroën ging dus daar zal er dan geen plaats meer zijn voor Marcus.

Mvg

Het is helemaal niet zeker dat Duval naar Citroën gaat, integendeel zelfs. Geruchten, geruchten...

Het zou best kunnen dat Peugeot zich terugtrekt en evt. naar circuit zou terugkeren, maar ook dat zijn veronderstellingen.

Brecht 03-11-2004 11:14

Hoop toch van nie, ik wil de Swa bij Citroën.

Greetzz.. Corvetteboy

Mark 03-11-2004 13:48

Quote:

Originally posted by Thomaske_GLPK
Zou 't toch raar vinden dat Peugeot zich zou laten kennen door een pech jaar hoor.
Je hoeft geen rally-kenner te zijn om in te kunnen schatten dat de situatie Peugeot / Citroen voor de PSA groep onhoudbaar is. Het ene merk zorgt ervoor dat het zustermerk op de laatste plaats komt in de stand, geen enkele fabrikant wil de nummer laatst zijn. Heeft niets met pech of rampspoed te maken, gewoon logisch "business denken".

FIRE 03-11-2004 13:50

Re: Gelezen in AUTONEWS van -November-
 
Quote:

Originally posted by vinnie
Grönholm bij Citroën ?
Peugeot : Stopt ?
Volgens welingelichte bron zoe Peugeot Sport voortijdig een einde maken aan hun rallyprogramma met de 307 WRC, en dit nog vanaf het einde van dit seizoen! Indiscreties hebben laten blijken dat er een massief ontslag zou zijn bij Peugeot Sport.Als deze info zich bevestigd, dan zou Marcus Grönholm onderdak vinden bij Citroën, en zou Märtin en Duval bij Ford verder aan de slag kunnen.Binnenkort bevestiging.

Een hele tijd terug heeft iemand van Peugeot gezegd dat ze misschien WTCC gaan doen.

gwyllion 04-11-2004 14:52

Volgens autosport.com stoppen zowel Citroen als Peugeot na 2005 met WRC :( :frusty: Zeer raar dat niet alleen Peugeot stopt :confused:

gwyllion 04-11-2004 15:22

Quote:

Originally posted by gwyllion
Volgens autosport.com stoppen zowel Citroen als Peugeot na 2005 met WRC :( :frusty: Zeer raar dat niet alleen Peugeot stopt :confused:
Ik heb hier een andere thread over gestart aangezien het nu overal te lezen staat :eek:


All times are GMT +2. The time now is 05:49.

Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.