De Paddock

De Paddock (http://www.depaddock.eu/forum/index.php)
-   Belcar Original (http://www.depaddock.eu/forum/forumdisplay.php?f=18)
-   -   De (onmogelijke) vergelijking Belcar / Dutch Supercar Challenge (http://www.depaddock.eu/forum/showthread.php?t=8946)

Buzzbomb 28-08-2004 12:56

Quote:

Originally posted by Dirtdevil
Tenslotte die hollanders ... :-D kzou zeggen: "laat ze hun supercarchallenge er maar is tussensteken!!" :-D Worden ze mss binnenkort allemaal gesponsord door "PAMPERS" ;-)
Zo kan ie wel weer, beetje kinderachtig allemaal :no:

ICEMAN 01-09-2004 18:36

Quote:

Originally posted by Dirtdevil
Tenslotte die hollanders ... :-D kzou zeggen: "laat ze hun supercarchallenge er maar is tussensteken!!" :-D Worden ze mss binnenkort allemaal gesponsord door "PAMPERS" ;-)
Dat zullen we binnenkort merken tijdens het Racing Festival.
BELCAR vs Dutch Supercar Challenge.

wiljo 02-09-2004 12:22

DSC inmiddels 87 inschrijvingen...

Geen waardeoordeel gewoon een constatering van een Hollandse belcarfan (want die zijn er genoeg)

ICEMAN 02-09-2004 13:05

Quote:

Originally posted by wiljo
DSC inmiddels 87 inschrijvingen...
:eek: Dat lijkt bijna op het startveld van de 25 Uren Fun Cup.

Baron 02-09-2004 13:27

Quote:

Originally posted by wiljo
DSC inmiddels 87 inschrijvingen...

Geen waardeoordeel gewoon een constatering van een Hollandse belcarfan (want die zijn er genoeg)

Het aantal inschrijvingen zegt niets over de kwaliteit.
Op dat gebied is er toch wel een enorm verschil tussen Belcar en DSC.
Alsof je in het voetbal AC Milaan zou vergelijken met Cercle Brugge.

Integra 02-09-2004 16:50

Quote:

Originally posted by Baron
Het aantal inschrijvingen zegt niets over de kwaliteit.
Op dat gebied is er toch wel een enorm verschil tussen Belcar en DSC.
Alsof je in het voetbal AC Milaan zou vergelijken met Cercle Brugge.

En daarom zegt hij erbij:"Geen waardeoordeel gewoon een constatering van een Hollandse belcarfan (want die zijn er genoeg)"

Maarten 02-09-2004 18:09

Quote:

Originally posted by ICEMAN
:eek: Dat lijkt bijna op het startveld van de 25 Uren Fun Cup.
excuseer maar ge zit nog bijlange niet aan 135 :D

misschien belcar en DSC samensmijten :p om een gelijkwaardig startveld als de fun cup te krijgen :D:D


maar om eerlijk te zijn, 85 auto's is niet min, daar zal de magie van francorchamps wel voor iets tussenzitten zeker ;)

ICEMAN 02-09-2004 18:19

ge zegt het al zelf, bijlange NOG niet. Wat niet is kan nog komen. :D

Mark 02-09-2004 19:17

Heb van deze onzinnige discussie maar een aparte thread gemaakt, het heeft helemaal niets te maken met de 24 uur van Zolder.

Dan de vergelijking Belcar / Dutch Supercar Challenge..........een vergelijking die helemaal GEEN vergelijking is. Hoe kun je nu twee series met elkaar vergelijken die compleet verschillende reglementen gebruiken en die ook een andere insteek hebben in het doel dat ze willen of pogen te bereiken. Het is mij nog steeds niet gelukt om een appel met een peer te vergelijken.........beiden zijn net zo lekker maar compleet anders.

De Belcar is in zijn opzet een prachtig endurance kampioenschap, de Dutch Supercarchallenge is in zijn opzet een steeds mooier wordende "sprint-endurance klasse". Het nivo ligt in de Belcar per wagen hoger.......het budget uiteraard ook. De DSC gaat voor een iets lager nivo, de Belgische budgetten zijn in Nederland nog niet haalbaar. De klasse past zich aan de markt aan, resultaat volle startvelden. Missie en opzet geslaagd! Ollanda is heel langzaam aan het veranderen van een cup-natie naar een toer- en gt samenleving. Een traag proces, je moet dan niet gaan vooruit lopen met een reglement dat voor weinige haalbaar is. Het is precies goed zoals het nu is.

M.b.t. die 85 (of in de buurt daarvan) deelnemers, niet vergeten dat er ook 16 deelnemers tussenzitten uit de Vege-series.

Dus vergelijkingen maken tussen Belcar en DSC zijn ten strengste verboden ;)

TYRI F1 02-09-2004 22:46

Quote:

Originally posted by Marshal
Het is mij nog steeds niet gelukt om een appel met een peer te vergelijken.........beiden zijn net zo lekker maar compleet anders.
euhm, ik vind een appel lekkerder....

maarum, je hebt gelijk. budgetten zijn compleet anders. Ik kan me nog wel n race herinneren in het DSC waarbij een BELCAR porsche aan mee deed. Hij reedt iedereen om zn oren. Ook die gele bi-turbo deed het erg goed in het DSC. Dat soort auto's zijn eigenlijk wat te heftig/duur voor het DSC.
Volgens mij rijden er in het DSC amper of geen prof coureurs rond terwijl dit in het BELCAR wel anders ligt dacht ik. Dat geeft ook al het niveau verschil in het budget aan.

maarja, tblijft mooi om naar te kijken. :D

A.J. 02-09-2004 23:05

DCS viel mij toch wel tegen tijdens de super prix in Zolder. Als je ziet wat Snel, Moro en anderen draaien met snelle Porsches dan zouden die heren wel tekort schieten in de Belcar. Maar het is wel belangrijk dat het een vol, kleurrijk veld is. Autosport met volle deelnemersvelden is altijd leuker dan een 15 tal wagens op de piste.
Dat van die VEGE wagens lijkt met wel een beetje problemen zoeken. Lijkt mij hetzelfde als dat ze hier een manche van de Clio cup laat rijden tijdens een Belcar race

ICEMAN 02-09-2004 23:27

Dat zou wat geven!

marcel 03-09-2004 14:49

wat zijn die VEGE wagens misschien?

A.J. 03-09-2004 15:09

Quote:

Originally posted by marcel
wat zijn die VEGE wagens misschien?
een soort silhouet met ik denk een 2 liter motor. Gaan niet echt snel maar leveren meestal wel mooie races. Het is geen brede sihouet zoals we die kennen in Frankrijk of in de BELCAR

Autofan 03-09-2004 15:20

Dit is de officiële site: www.vege-series.nl :)

TYRI F1 03-09-2004 18:58

Quote:

Originally posted by A.J.
DCS viel mij toch wel tegen tijdens de super prix in Zolder. Als je ziet wat Snel, Moro en anderen draaien met snelle Porsches dan zouden die heren wel tekort schieten in de Belcar.
das wak bedoel met wat ik zij over dat er in het dsc amper profcoureurs zijn... snel heeft een golfkarton fabriek of groothandel en raced in zijn vrije tijd. gewoon een lolletje voor um, zo zijn er nog veel meer....

als het dsc je tegenvalt heb je misschien te hoge verwachtingen ;)

ICEMAN 03-09-2004 19:18

Die VeGe-series daartussen, dat komt niet goed. Daar gaan ongelukken van komen.

A.J. 03-09-2004 20:02

Quote:

Originally posted by TYRI F1
das wak bedoel met wat ik zij over dat er in het dsc amper profcoureurs zijn... snel heeft een golfkarton fabriek of groothandel en raced in zijn vrije tijd. gewoon een lolletje voor um, zo zijn er nog veel meer....

als het dsc je tegenvalt heb je misschien te hoge verwachtingen ;)

bijna alle Porsche rijders in de BELCAR zijn ook gewoon zaakvoerder en zeker geen prof.

ICEMAN 03-09-2004 20:19

Leo Van Sande (PSI) is daar een goed voorbeeld van.

Bart.Vandecavey 04-09-2004 20:32

Lefort heeft ook en bedrijf (iets met waterpompen dacht ik)

TYRI F1 05-09-2004 00:25

je kunt ze nu allemaal wel op gaan noemen, maar daar schiet je ook nix mee op....
feit blijft gewoon dat in het DSC geen/amper profcoureurs zijn....

Peter Baert 05-09-2004 08:58

Wie van de Belcar-rijders wordt echt betaald door een team om te rijden? M.a.w. wie is de echte prof-rijder in de Belcar?
Je brood verdienen met racen is het enige criterium om als "prof" gecatalogeerd te worden.

:)

kris28 05-09-2004 12:29

dat is heel juist " Johnny Mini "

FastFons 05-09-2004 13:43

Quote:

Originally posted by Peter Baert
Wie van de Belcar-rijders wordt echt betaald door een team om te rijden? M.a.w. wie is de echte prof-rijder in de Belcar?
Je brood verdienen met racen is het enige criterium om als "prof" gecatalogeerd te worden.

:)

Groot gelijk Peter, ik was het ook net aan het denken. Piloten mogen al blij zijn als ze voor niks mogen rijden volgens mij. En als pa voor uw budget zorgt zijt ge ook nog geen prof eh :)

FF

NGT Racing 05-09-2004 13:52

Ik denk dat we ze in twee categorien kunnen opdelen :

de piloten die betaald worden, ik denk Marc Goossens, ik weet niet of er andere zijn

de piloten die niet betaald worden maar ook niet moeten betalen om te rijden

of zie ik dit verkeerd ?

weet er iemand wie in welke categorie valt ?

Belle 05-09-2004 14:00

Quote:

de piloten die betaald worden, ik denk Marc Goossens, ik weet niet of er andere zijn
Idd, Marc wordt ervoor betaald... ;)

Ik vind dit wel een leuke topic, want ik heb me al vaak afgevraagd wie er in de Belcar onder de catagorie "profpiloot" valt.

Bijv, Jos Menten, is die ook geen profpiloot? En Bert Longin...of Markus Palttala... Maar die heeft ook nog een andere job daarnaast, daarom twijfel ik...
En zo kunt ge doorgaan...

FIRE 05-09-2004 14:10

Zegt DSC dat ze Belcar niveau zijn? Ze zien Belcar wel als groot voorbeeld.

Integra 05-09-2004 14:28

Quote:

Originally posted by Belle
Idd, Marc wordt ervoor betaald... ;)

Ik vind dit wel een leuke topic, want ik heb me al vaak afgevraagd wie er in de Belcar onder de catagorie "profpiloot" valt.

Bijv, Jos Menten, is die ook geen profpiloot? En Bert Longin...of Markus Palttala... Maar die heeft ook nog een andere job daarnaast, daarom twijfel ik...
En zo kunt ge doorgaan...

Bert Longin heeft ook een eigen bedrijfje. (vorig jaar een heel artikel over hem gelezen, hij had het bedrijf van zijn baas overgekocht en zo is hij zijn geld beginnen te verdienen en dan als "ontspanning" in de autosport gestart)

Belle 05-09-2004 14:52

Idd, dat bedrijfje vind je ook terug op het Internet.

Ik vind dat wel slim van die mannen dat ze iets achter de hand houden, want de kost verdienen uit enkel autosportcontracten houdt toch een grote risico in vind ik... En onzekerheid naar de toekomst toe ook...

Maarten 05-09-2004 14:57

Ik denk wel dat er een aantal zijn die door hun sponsor voor een stuk betaald worden, of waarvan een stuk van het budget dat ze binnenbrengen voor hen wordt uitbetaald als loon. Ik denk niet dat er zovelen zijn die in loondienst werken maar idd zelfstandig zijn naast hun raceactiviteiten, anders lijkt het mij zeer moeilijk om al die donderdagen te gaan testen en zoveel vrije tijd te krijgen om hun hobby uit te voeren, tenzij ze natuurlijk de perfecte job hebben waarin dit alles wel mogelijk is :D

Scapa 05-09-2004 15:02

Quote:

Originally posted by Maarten
Ik denk wel dat er een aantal zijn die door hun sponsor voor een stuk betaald worden, of waarvan een stuk van het budget dat ze binnenbrengen voor hen wordt uitbetaald als loon.
Voilà, Marc wordt niet betaal door SRT zelf maar door een sponsor die hij meebrengt. Toch wel een verschil.

Belle 05-09-2004 15:06

Jups, oa door CPL Trans en Michelin...

Dat is dus hetgeen ik mij afvraag, hoevelen er zijn die loon uitbetaald worden door sponsors, enz...

Mark 05-09-2004 15:11

Quote:

Originally posted by Belle
Bijv, Jos Menten, is die ook geen profpiloot?
Profpiloot? Mwoah, kijk maar eens naar de stickers op de witte AD Porsche................die zijn allemaal te traceren richting Haelen, Nederlands Limburg ;)

Scapa 05-09-2004 15:11

Onmogelijk om dat allemaal te achterhalen en het is ook niet nodig om dit te weten.

Back on-topic nu :)

Mark 05-09-2004 15:14

Groot verschil tussen Belcar en DSC piloten is de hoeveelheid (internationale) ervaring die ze hebben. In de Belcar rijden heel wat gasten mee die internationaal ook meerijden............dat is in het DSC nog niet het geval. Anders gezegd, veel Belcar piloten hebben meer uren achter het stuur doorgebracht dan DSC piloten........ook hier is gedeeltelijke verklaring te vinden voor het nivo-verschil.

Bart.Vandecavey 05-09-2004 21:08

Ik vind dat je de Belcar kunt aanzien als de ontspanning voor piloten van een groot kaliber...

Pascal 05-09-2004 21:19

Quote:

Originally posted by Integra
Bert Longin ... als "ontspanning" in de autosport gestart)
Niet vergeten dat hij voordien op een behoorlijk niveau motorcross heeft gedaan. Zelfs enkele malen Europees Kampioen als ik me niet vergis...

C U

ICEMAN 05-09-2004 21:19

En de DSC als ontspanning voor de bedrijfsmens uit Nederland? :confused:

wiljo 07-09-2004 19:23

Met betrekking tot de DSC op Spa citeer ik organisator Dick van Elk:

"Racen op het schitterende circuit van Spa-Francorchamps blijkt een geweldige aantrekkingskracht te hebben. Dit jaar hebben we een record aantal inschrijvingen van 87. We hebben dus een luxe probleem omdat er maar 75 wagens gestart mogen worden voor de race.
We hebben nog geprobeerd via de RACB en de heer Roland Bruynseraede het aantal te verhogen maar helaas laat de baanvergunning dit niet toe.
In totaal zijn er 17 + 2 inschrijvers voor de GT Divisie, 26 voor de
Supersport, 24 voor de Sport en er rijden 18 Vege Series mee.
Het startveld zal er zeer indrukwekkend uit zien met 37 GT’s waaronder twee Vipers,twee Lotussen, een Mosler, een Saker, een Stealth en een hele vloot Marcossen en Porsches en dan natuurlijk een enorme variëteit aan toerwagens vanaf de ex Supertourers zoals de Honda, de Audi en de BMW tot aan de Clio
V6".

Onder de inschrijvers trouwens een oude bekende: Hans de Groot. De Belcar-Marcos van vorig jaar heeft een flinke verbouwing ondergaan. Was toch een verrassend goede deelnemer vorig jaar.

Raceboy 07-09-2004 19:37

Quote:

Originally posted by wiljo
M. We hebben dus een luxe probleem omdat er maar 75 wagens gestart mogen worden voor de race.
We hebben nog geprobeerd via de RACB en de heer Roland Bruynseraede het aantal te verhogen maar helaas laat de baanvergunning dit niet toe.

probleem voor de belcar+britcar race van volgend jaar? en hoe doen ze dat dan met de funcup?


All times are GMT +2. The time now is 13:52.

Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.