![]() |
Quote:
|
Quote:
BELCAR vs Dutch Supercar Challenge. |
DSC inmiddels 87 inschrijvingen...
Geen waardeoordeel gewoon een constatering van een Hollandse belcarfan (want die zijn er genoeg) |
Quote:
|
Quote:
Op dat gebied is er toch wel een enorm verschil tussen Belcar en DSC. Alsof je in het voetbal AC Milaan zou vergelijken met Cercle Brugge. |
Quote:
|
Quote:
misschien belcar en DSC samensmijten :p om een gelijkwaardig startveld als de fun cup te krijgen :D:D maar om eerlijk te zijn, 85 auto's is niet min, daar zal de magie van francorchamps wel voor iets tussenzitten zeker ;) |
ge zegt het al zelf, bijlange NOG niet. Wat niet is kan nog komen. :D
|
Heb van deze onzinnige discussie maar een aparte thread gemaakt, het heeft helemaal niets te maken met de 24 uur van Zolder.
Dan de vergelijking Belcar / Dutch Supercar Challenge..........een vergelijking die helemaal GEEN vergelijking is. Hoe kun je nu twee series met elkaar vergelijken die compleet verschillende reglementen gebruiken en die ook een andere insteek hebben in het doel dat ze willen of pogen te bereiken. Het is mij nog steeds niet gelukt om een appel met een peer te vergelijken.........beiden zijn net zo lekker maar compleet anders. De Belcar is in zijn opzet een prachtig endurance kampioenschap, de Dutch Supercarchallenge is in zijn opzet een steeds mooier wordende "sprint-endurance klasse". Het nivo ligt in de Belcar per wagen hoger.......het budget uiteraard ook. De DSC gaat voor een iets lager nivo, de Belgische budgetten zijn in Nederland nog niet haalbaar. De klasse past zich aan de markt aan, resultaat volle startvelden. Missie en opzet geslaagd! Ollanda is heel langzaam aan het veranderen van een cup-natie naar een toer- en gt samenleving. Een traag proces, je moet dan niet gaan vooruit lopen met een reglement dat voor weinige haalbaar is. Het is precies goed zoals het nu is. M.b.t. die 85 (of in de buurt daarvan) deelnemers, niet vergeten dat er ook 16 deelnemers tussenzitten uit de Vege-series. Dus vergelijkingen maken tussen Belcar en DSC zijn ten strengste verboden ;) |
Quote:
maarum, je hebt gelijk. budgetten zijn compleet anders. Ik kan me nog wel n race herinneren in het DSC waarbij een BELCAR porsche aan mee deed. Hij reedt iedereen om zn oren. Ook die gele bi-turbo deed het erg goed in het DSC. Dat soort auto's zijn eigenlijk wat te heftig/duur voor het DSC. Volgens mij rijden er in het DSC amper of geen prof coureurs rond terwijl dit in het BELCAR wel anders ligt dacht ik. Dat geeft ook al het niveau verschil in het budget aan. maarja, tblijft mooi om naar te kijken. :D |
DCS viel mij toch wel tegen tijdens de super prix in Zolder. Als je ziet wat Snel, Moro en anderen draaien met snelle Porsches dan zouden die heren wel tekort schieten in de Belcar. Maar het is wel belangrijk dat het een vol, kleurrijk veld is. Autosport met volle deelnemersvelden is altijd leuker dan een 15 tal wagens op de piste.
Dat van die VEGE wagens lijkt met wel een beetje problemen zoeken. Lijkt mij hetzelfde als dat ze hier een manche van de Clio cup laat rijden tijdens een Belcar race |
Dat zou wat geven!
|
wat zijn die VEGE wagens misschien?
|
Quote:
|
Dit is de officiële site: www.vege-series.nl :)
|
Quote:
als het dsc je tegenvalt heb je misschien te hoge verwachtingen ;) |
Die VeGe-series daartussen, dat komt niet goed. Daar gaan ongelukken van komen.
|
Quote:
|
Leo Van Sande (PSI) is daar een goed voorbeeld van.
|
Lefort heeft ook en bedrijf (iets met waterpompen dacht ik)
|
je kunt ze nu allemaal wel op gaan noemen, maar daar schiet je ook nix mee op....
feit blijft gewoon dat in het DSC geen/amper profcoureurs zijn.... |
Wie van de Belcar-rijders wordt echt betaald door een team om te rijden? M.a.w. wie is de echte prof-rijder in de Belcar?
Je brood verdienen met racen is het enige criterium om als "prof" gecatalogeerd te worden. :) |
dat is heel juist " Johnny Mini "
|
Quote:
FF |
Ik denk dat we ze in twee categorien kunnen opdelen :
de piloten die betaald worden, ik denk Marc Goossens, ik weet niet of er andere zijn de piloten die niet betaald worden maar ook niet moeten betalen om te rijden of zie ik dit verkeerd ? weet er iemand wie in welke categorie valt ? |
Quote:
Ik vind dit wel een leuke topic, want ik heb me al vaak afgevraagd wie er in de Belcar onder de catagorie "profpiloot" valt. Bijv, Jos Menten, is die ook geen profpiloot? En Bert Longin...of Markus Palttala... Maar die heeft ook nog een andere job daarnaast, daarom twijfel ik... En zo kunt ge doorgaan... |
Zegt DSC dat ze Belcar niveau zijn? Ze zien Belcar wel als groot voorbeeld.
|
Quote:
|
Idd, dat bedrijfje vind je ook terug op het Internet.
Ik vind dat wel slim van die mannen dat ze iets achter de hand houden, want de kost verdienen uit enkel autosportcontracten houdt toch een grote risico in vind ik... En onzekerheid naar de toekomst toe ook... |
Ik denk wel dat er een aantal zijn die door hun sponsor voor een stuk betaald worden, of waarvan een stuk van het budget dat ze binnenbrengen voor hen wordt uitbetaald als loon. Ik denk niet dat er zovelen zijn die in loondienst werken maar idd zelfstandig zijn naast hun raceactiviteiten, anders lijkt het mij zeer moeilijk om al die donderdagen te gaan testen en zoveel vrije tijd te krijgen om hun hobby uit te voeren, tenzij ze natuurlijk de perfecte job hebben waarin dit alles wel mogelijk is :D
|
Quote:
|
Jups, oa door CPL Trans en Michelin...
Dat is dus hetgeen ik mij afvraag, hoevelen er zijn die loon uitbetaald worden door sponsors, enz... |
Quote:
|
Onmogelijk om dat allemaal te achterhalen en het is ook niet nodig om dit te weten.
Back on-topic nu :) |
Groot verschil tussen Belcar en DSC piloten is de hoeveelheid (internationale) ervaring die ze hebben. In de Belcar rijden heel wat gasten mee die internationaal ook meerijden............dat is in het DSC nog niet het geval. Anders gezegd, veel Belcar piloten hebben meer uren achter het stuur doorgebracht dan DSC piloten........ook hier is gedeeltelijke verklaring te vinden voor het nivo-verschil.
|
Ik vind dat je de Belcar kunt aanzien als de ontspanning voor piloten van een groot kaliber...
|
Quote:
C U |
En de DSC als ontspanning voor de bedrijfsmens uit Nederland? :confused:
|
Met betrekking tot de DSC op Spa citeer ik organisator Dick van Elk:
"Racen op het schitterende circuit van Spa-Francorchamps blijkt een geweldige aantrekkingskracht te hebben. Dit jaar hebben we een record aantal inschrijvingen van 87. We hebben dus een luxe probleem omdat er maar 75 wagens gestart mogen worden voor de race. We hebben nog geprobeerd via de RACB en de heer Roland Bruynseraede het aantal te verhogen maar helaas laat de baanvergunning dit niet toe. In totaal zijn er 17 + 2 inschrijvers voor de GT Divisie, 26 voor de Supersport, 24 voor de Sport en er rijden 18 Vege Series mee. Het startveld zal er zeer indrukwekkend uit zien met 37 GT’s waaronder twee Vipers,twee Lotussen, een Mosler, een Saker, een Stealth en een hele vloot Marcossen en Porsches en dan natuurlijk een enorme variëteit aan toerwagens vanaf de ex Supertourers zoals de Honda, de Audi en de BMW tot aan de Clio V6". Onder de inschrijvers trouwens een oude bekende: Hans de Groot. De Belcar-Marcos van vorig jaar heeft een flinke verbouwing ondergaan. Was toch een verrassend goede deelnemer vorig jaar. |
Quote:
|
All times are GMT +2. The time now is 13:52. |
Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.