![]() |
nieuw FIA GT format in 2005
SRo heeft onlangs enkele vragen naar teams gestuurd m.b.t. een veranderd formaat van de races in 2005, maar vooral voor 2006). Ik dacht dat het wel is leuk zou zijn om te weten wat de paddockers ervan vinden. want wij zijn toch de fans en degene die geld in het laadje brengen.
|
ik zou het zelf graag europees houden. GT racen is niet al te populair en denk zelf dat, als het goed verpakt is in een programma, het nog wel aantrekkelijk is. Dus niet overzee en dus europees.
Touringcars en GT kunnen prima op het zelfde circuit rijden. Wel moet men uitkijken dat sommige circuits meer GT of juist TouringCar circuits zijn zoals oscherleben. Te bochtig en krap voor GT's. Dat is wel een nadeel. Maar een goed gevuld programma is aantrekkelijker dan 1 top race en 3 mindere races. |
waarom een goed lopend concept veranderen?
Ik vind het allemaal wel oke zoals het nu gaat |
Ik zou er ook niet teveel aan veranderen, en zeker geen superpole voor FIA GT hoor. Daar zouden ze nogal wat regels voor moeten maken ook: wie gaat die one lap rijden? erna nog bijtanken/banden wisselen? ....
En wat mij betreft houden ze de tourwagens ook beter hetzelfde weekend. |
Ik zou het zo laten zoals het nu is. Alleen die één motorregel per weekend vind ik niet zo'n goed idee, is het dan zo kostenbesparend? En zeker geen SuperPole, dat hoort bij de DTM.
|
Quote:
|
2 uurs races gaan niet door. Alle races (behalve spa) duren 3 uur of 500Km.
|
Komen er nu toch kortere GT races in 2006? Het plan is om de tweede WTCC koers van 50 naar 75 km te brengen. Dat kost natuurlijk wat meer tijd en waarschijnlijk zou die er bij de GT afgaan. E.e.a volgens de extra dikke autosport.
|
en ze komen er niet. Ratel heeft zijn verstand teruggevonden:
Quote:
|
Superpole
Quote:
Persoonlijk vind ik het hele Superpole idee maar niks, Endurance is niet One-Lap :crazy: Voor de rest moet er niet teveel veranderd worden aan het concept... :Offtopic: Misschien idee voor de toekomst : Laat de GT van de LMES samenrijden tijdens de 24 uren van Spa, om zo meer deelnemers te krijgen. Samenrijden, maar voor apart kampioenschap dus winnaar FIA GT, winnaar GT LMES en overal winnaar!!! |
Quote:
Quote:
|
Quote:
Quote:
|
Of misschien een race samen met de jgtc is ook wel vet
|
Quote:
|
Quote:
|
Ik denk dat de Super GT (of JGTC) wagens eerder als rijdende chicanes zullen beschouwd worden dan echte concurrenten??? Zijn die auto's niet veel trager dan onze pure GT's ???
Hoe zit het eigenlijk met de GT3 klasse, waar er sprake van was??? Een klasse speciaal voor Cupwagens. Zou aanvulling van het veld betekenen, Porsche 997, AM DBRS9, Mosler, Masarati,... |
Quote:
|
Waarom toch altijd die vergelijking Super GT (former JGTC) <=> FIA GT.
Dat is een belachelijke vergelijking vind ik. Super GT's zijn sneller omdat de reglementen anders zijn. Kan goed zijn dat ze onder dezelfde reglementen allemaal bij elkaar hangen ... |
Quote:
|
Quote:
|
Klopt (DTM zou een betere vergelijking zijn), maar gezien die link blijft het toch gebeuren.
|
Ik vind dat er niets moet veranderen, de races zijn nu aangenaam om naar te kijken.
|
Quote:
|
Zo veranderlijk als het weer is, zo veranderlijk is ook de visie van Ratel m.b.t. het FIA GT. Omdat het FIA GT zich niet wil plooien naar de wensen van Eurosport gaan FIA GT en WTCC ieder hun eigen weg.............alleen gaat FIA GT 3 verschillende wegen bewandelen !!!!! Ratel, heb je soms een pilletje nodig?
In de Autosport van 04-08-05 staat het als volgt beschreven: * We krijgen volgens de plannen 1 rondtrekkend FIA GT1 circus. 5 races in Europa en 5 ergens anders in de wereld. Aantal wagens geschat op 25 stuks.....aangevuld met lokale GT1's. * Daarnaast krijgen we een Pro-Am FIA GT2 veld. 10 races in Europa waarvan 5 samen met de GT1's. De terugval van de huidige GT2's is volgens de Ratel veroozaakt door (fabrieks)teams zoals Freisinger en Gruppe M. * Tevens gaat men werk maken van de GT3 klasse. GT3-Cups, 360 Modena's en AM DBRS 9 zijn de beoogde wagens voor deze klasse. De FIA gaat er streng op toezien dat de performance van de verschillende wagens gelijk is..... Waar en hoe de GT3's zullen meerijden is nog niet bekend. Samen met de GT2's? Of tijdens dezelfde weekends maar met gescheiden races.....??????? |
Quote:
bron: italiaspeed.com (die zich baseren op Autosport) |
Quote:
|
Quote:
|
Quote:
Ze hebben overigens nog een Murc R-Gt verkocht aan de Duitser Bernhard Muller (wie kent hem niet ;) ). De eerste sinds vorig seizoen. Naar het schijnt heeft Reiter ooit een order gekregen van Lamborghini (Audi) om er 12 te bouwen. Met deze erbij, op hoeveel stuks zitten we dan? 8? 9? |
2 x DAMS
2 x Krohn-Barbour 1 x Amprex 1 x JLOC (Japanese Lamborghini Owners Club) -> ik vermoed dat de 2de JLOC wagen in LMES Monza van Reiter zelf was 2(?) x Reiter (testwagens) Zouden DAMS en Krohn-Barbour terug genomen zijn door Reiter? Eigenlijk is Reiter Engineering maar een bende amateurs in vergelijking met Prodrive. Wel spijtig want de wagen heeft het potentieel om snel te zijn en de looks :( |
Quote:
PS: JLOC heeft 2 Murcs; voor zover ik weet waren beide wagens in Monza van Reiter, en bleven de officiele JLOC's thuis. JLOC heeft er een in GT500 en een in GT300 als ik me niet vergis. |
Quote:
Ergens vind ik het ook wel spijtig dat Oreca geen nieuwe Vipers bouwt. (of andere GT's die competitief rijden voor een beperkt bedrag) |
Quote:
Dus toch een goed idee van Ratel ;) |
Quote:
|
Quote:
|
25 GT1 auto's,
15-20 GT2 auto's (heb je toch minimaal nodig voor een leuke race) en nog aantal GT3 auto's Waar moet dit allemaal vandaan komen. Als er zoveel potentiele teams te vinden zijn, waarom doen die nu niet mee aan het FIA GT? |
Quote:
|
Quote:
|
Quote:
|
staat iets raars in het FIA GT reglement :
Quote:
Quote:
|
Quote:
|
All times are GMT +2. The time now is 18:52. |
Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.