De Paddock

De Paddock (http://www.depaddock.eu/forum/index.php)
-   Endurance (http://www.depaddock.eu/forum/forumdisplay.php?f=33)
-   -   FIA-GT: Dubaļ (http://www.depaddock.eu/forum/showthread.php?t=9192)

Scapa 06-10-2004 10:44

FIA-GT: Dubaļ
 
De tijden van de shake-down gisteren vind je hier


Maserati neemt het voortouw weeral. Ze zijn daar hard aan het werken aan een nieuwe homologatie maar die auto hoort gewoon niet thuis in de hedendaagse GT1 klasse. Overlaatst foto's gezien van de auto zonder bepaalde carrosserie-onderdelen. Deed me akelig veel denken aan de Mercedes CLK GT1 en co. ... :s Die korte achtervleugel is anders ook geen zicht.

gwyllion 06-10-2004 10:56

Re: FIA-GT: Dubaļ
 
Quote:

Originally posted by Scapa
De tijden van de shake-down gisteren vind je hier

Zo weinig tijden van N-GT?

Maserati hoort inderdaad niet thuis in FIA GT. De Saleen eigenlijk ook niet, maar die hebben gewoon een minder groot budget.

gwyllion 06-10-2004 11:05

Tijden van eerste practice sessie, voorlopig nog niet op FIA GT site, dus hier op MST Sport Timing.

Deze vette PDF heeft de gedetailleerde timing informatie.

Scapa 06-10-2004 11:17

Toch 10 N-GT's deze keer en in totaal 29 deelnemers. Niet slecht vind ik persoonlijk :)

gwyllion 06-10-2004 11:28

Quote:

Originally posted by Scapa
Toch 10 N-GT's deze keer en in totaal 29 deelnemers. Niet slecht vind ik persoonlijk :)
Ik bedoelde tijdens de shake down...

Scapa 06-10-2004 11:35

Quote:

Originally posted by gwyllion
Ik bedoelde tijdens de shake down...
Weet ik wel ;) Zullen toen misschien nog aan het uitpakken geweest zijn.

Raceboy 06-10-2004 11:36

ik denk eerder dat die test betalend geweest is. In Dubai volgen ze het Zolder principe ;)

gwyllion 06-10-2004 11:48

Quote:

Originally posted by raceboy
ik denk eerder dat die test betalend geweest is. In Dubai volgen ze het Zolder principe ;)
Op FIA GT website spraken ze inderdaad van een prive test.

Integra 06-10-2004 15:42

Re: Re: FIA-GT: Dubaļ
 
Quote:

Originally posted by gwyllion
Zo weinig tijden van N-GT?

Maserati hoort inderdaad niet thuis in FIA GT. De Saleen eigenlijk ook niet, maar die hebben gewoon een minder groot budget.

De Saleen hoort wel thuis in FIA GT.

laurent 06-10-2004 16:43

ONderbouw je post wat, en zeg is waarom wel dan?

gwyllion 06-10-2004 17:27

Re: Re: Re: FIA-GT: Dubaļ
 
Quote:

Originally posted by Integra
De Saleen hoort wel thuis in FIA GT.
Saleen is toch ook een straatwagen die ontworpen is met in het achterhoofd om als racewagen te gebruiken. Hoeveel straat Saleens zijn er eigenlijk verkocht? Komen ze gemakkelijk aan de verplichte 25 exemplaren?

Bij de Maserati is het natuurlijk een stuk extremer: eerst race wagen en dan snel even een straatversie maken om mee te mogen doen.

Integra 06-10-2004 18:37

Re: Re: Re: Re: FIA-GT: Dubaļ
 
Quote:

Originally posted by gwyllion
Bij de Maserati is het natuurlijk een stuk extremer: eerst race wagen en dan snel even een straatversie maken om mee te mogen doen.
Dat is de reden waarom ik vind dat een Saleen thuishoort in FIA GT. :)

Mark 06-10-2004 18:59

Lopen ze daar 48 uur voor op onze tijd :confused: Op de woensdag zijn ze al bezig met de trainingen voor de vrijdag, de race van de zondag is op vrijdag...............

Door de week hebben ze daar al weekend........en dan nog eens het weekend erachteraan. Ik ga emigreren :D

gwyllion 06-10-2004 22:10

Quote:

Originally posted by Marshal
Lopen ze daar 48 uur voor op onze tijd :confused: Op de woensdag zijn ze al bezig met de trainingen voor de vrijdag, de race van de zondag is op vrijdag...............

Door de week hebben ze daar al weekend........en dan nog eens het weekend erachteraan. Ik ga emigreren :D

Ik vind het ook raar. Misschien omdat dit weekend al F1 is... Ofwel religieuze redenen (bv. zondag complete rustdag)

Raceboy 06-10-2004 22:12

De vrijdag is de Islamitische "Helige dag"

Mark 06-10-2004 22:14

Quote:

Originally posted by gwyllion
Ik vind het ook raar. Misschien omdat dit weekend al F1 is... Ofwel religieuze redenen (bv. zondag complete rustdag)
In de moslimwereld is de vrijdag de heilige dag van de week, vergelijkbaar met onze zondag. Het "weekend" valt daar dus op andere dagen dan in onze westerse wereld.

speedkicks 07-10-2004 12:15

Quote:

Originally posted by Marshal
In de moslimwereld is de vrijdag de heilige dag van de week, vergelijkbaar met onze zondag. Het "weekend" valt daar dus op andere dagen dan in onze westerse wereld.
Klopt volledig.
De meeste bedrijven werken op donderdag een halve dag en zijn vrijdag vrij. Zaterdag begint hun week dus opnieuw. Zij hebben dus maar anderhalve dag vrij waar wij er 2 hebben.
Dit verschil in vrije dagen is best wel lastig om zaken te doen. het vertraagd alles enorm.

FIRE 07-10-2004 17:07

Daarom waren de tribunes zeker leeg tijdens de MotoGP race in Qator afgelopen zaterdag. Het was gewoon een werkdag voor die Qatarianen (?).

Ik dacht dat voor Joden en Moslims zaterdag hun "zondag" is.

speedkicks 08-10-2004 12:16

Yep. Wij autosportfanaten zijn dus slimmer.
De races in Dubai worden vandaag gereden.

Scapa 08-10-2004 14:12

Maserati momenteel 1 & 2...

marcel 08-10-2004 15:14

nu niet meer, Bertolini geeft op...

gwyllion 08-10-2004 15:30

Quote:

Originally posted by marcel
nu niet meer, Bertolini geeft op...
Motor heeft het blijkbaar begeven.

#1 BMS Ferrari 550 is momenteel eerste.

Scapa 08-10-2004 15:52

Quote:

Originally posted by gwyllion
Motor heeft het blijkbaar begeven.

#1 BMS Ferrari 550 is momenteel eerste.

BMS moet normaal nog een stop doen. Maserati 2 stops, BMS 3.

gwyllion 08-10-2004 16:04

Quote:

Originally posted by Scapa
BMS moet normaal nog een stop doen. Maserati 2 stops, BMS 3.
Inderdaad, na de laatste stop van BMS ligt de Maserati terug eerst, met slechts 16 sec voorsprong.

gwyllion 08-10-2004 16:19

Quote:

Originally posted by Scapa
BMS moet normaal nog een stop doen. Maserati 2 stops, BMS 3.
Raar, de Maserati moet helemaal op het einde (5 minuten voor zwart-wit geblokt) nog een pitstop maken en verliest hierdoor de leiding. Slijtage van banden verkeerd ingeschat?

Scapa 08-10-2004 16:29

Quote:

Originally posted by gwyllion
Raar, de Maserati moet helemaal op het einde (5 minuten voor zwart-wit geblokt) nog een pitstop maken en verliest hierdoor de leiding. Slijtage van banden verkeerd ingeschat?
Daarstraks vertelde Sato dat ze net voor de race nog van strategie veranderd zijn. Ze zijn vol vertrokken maar ze wisten niet wat het effect ging zijn met het extra gewicht enzo dat ze moeten meenemen. Blijkbaar toch iets misgelopen dan...

gwyllion 08-10-2004 17:15

Quote:

Originally posted by Scapa
Daarstraks vertelde Sato dat ze net voor de race nog van strategie veranderd zijn. Ze zijn vol vertrokken maar ze wisten niet wat het effect ging zijn met het extra gewicht enzo dat ze moeten meenemen. Blijkbaar toch iets misgelopen dan...
Salo ;)

Scapa 08-10-2004 17:45

Quote:

Originally posted by gwyllion
Salo ;)
:o

marcel 08-10-2004 20:02

Quote:

Originally posted by Scapa
Daarstraks vertelde Sato dat ze net voor de race nog van strategie veranderd zijn. Ze zijn vol vertrokken maar ze wisten niet wat het effect ging zijn met het extra gewicht enzo dat ze moeten meenemen. Blijkbaar toch iets misgelopen dan...
op eurosport.com vertelde Salo via de live-ticker dat ze de verkeerde bandenkeuze hadden gemaakt, en da ze andere hadden opgelegd... (maar da was wel nog voor Bertolini uitviel)


All times are GMT +2. The time now is 10:50.

Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.