De Paddock

De Paddock (http://www.depaddock.eu/forum/index.php)
-   Eenzitters (http://www.depaddock.eu/forum/forumdisplay.php?f=35)
-   -   World Series by Renault 2005, de verzamelthread. (http://www.depaddock.eu/forum/showthread.php?t=9440)

Mark 09-11-2004 01:02

World Series by Renault 2005, de verzamelthread.
 
Op de Italiaanse cowboysite italiaracing.net staan de teams vermeld die de intentie hebben om te gaan deelnemen aan de World Serie by Renault 2005.

Volgens die site dus 30 wagens..............geloof dat er niet meer dan 24 of 26 wagens bestaan ;) Trouwens alle teams komen uit de bestaande World Series of FRenault V6.

AFC - Italie
Avelon - Italie
Carlin – GB
Cram - Italie
DAMS - Frankrijk
Epsilon - Spanje
Eurointernational - Italie
GD Racing - Italie
Interwetten - Oostenrijk
Jenzer - Zwitserland
KTR - Belgie
Pons - Spanje
RC Motorsport - Italie
Saulnier - Frankrijk
Victory – Italie

Mr.Dallara 09-11-2004 17:14

Re: World Series by Renault 2005, de verzamelthread.
 
Quote:

Originally posted by Mark
Volgens die site dus 30 wagens..............geloof dat er niet meer dan 24 of 26 wagens bestaan ;) Trouwens alle teams komen uit de bestaande World Series of FRenault V6.
Dat klopt volledig dat er maar 24 Dallara's T02 op deze aardbol zijn, maar indien nodig kunnen er nog geproduceerd worden hoor en trouwens in Italie zullen er ook nog wel liggen hoor ;) .


Maar het is zeeeeeeer onwaarschijnlijk dat al deze 15 teams van de partij zullen zijn. Maar toch is dit DE serie met het meest indrukwekende start lijstje! :p

Maar toch zijn er nog steeds ook hier de aller grootste onzekerheden i.v.m. 2005. :mad: (net als bij al de andere 3 liter series...)

Raceboy 19-11-2004 21:54

Volgens autosport zijn ald eze teams geaccepteerd om deel te nemen aan de WS in 2005. Toch 30 autos dan?

Mr.Dallara 29-11-2004 20:44

Ondertussen is men weer aan het testen met de 2005 wagen, deze keer op Le Castellet in Frankrijk.
Weer zat Cochet achter het stuur, en volgens Jerome Mortal van Renault Sport is er heel wat progressie geboekt tijdens deze 290 gereden test kilometers.
In december is er nog een test(en) voorzien.

op italiaracing staan ook enkele foto's van de test:

http://www.italiaracing.net/public/dallaraWS04.jpeg.jpg

http://www.italiaracing.net/public/nuovav61.jpg

http://www.italiaracing.net/public/nuovav62.jpg

http://www.italiaracing.net/public/nuovav63.jpg

Mr.Dallara 29-11-2004 21:11

Op renault-sport.com zijn er nog wat meer en betere foto's te vinden van deze test op Le Castellet.

http://www.renault-sport.com/fr/Imag..._tcm2-6771.jpg

http://www.renault-sport.com/fr/Imag..._tcm2-6738.jpg

klik HIER voor meer foto's.

Mr.Dallara 30-11-2004 19:43

Zonet is op autosport.be bekend geraakt dat de jonge West-Vlaming Fred Vervisch een test zal doen in de KTR Dallara op Le Castellet.

De test zal doorgaan tijdens de driedaagse officiële testsessie op 16,17 en 18 december georganiseerd door Renault Sport.

Deze drie dagen, zijn dus de dagen waarin al de WS teams potentiële piloten voor 2005 kunnen aan de tand voelen. Deze testen zullen wel moeten gebeuren in de wagens van 2004, aangezien nog geen enkel team onderdelen heeft van de 2005 wagen's...

De ex WS by Nissan teams halen dus gewoonweg hun "oude" wagens van onder het stof voor deze testen. Maar wat de ex FR V6 teams gaan moeten doen tijdens deze testen.... ?? :confused: ?? Mogen zij rijden met hun "oude" wagens (dit zou alvast allemaal verloren moeite zijn denk ik, aangezien die wagen enorm verschilt van de WS 2005 wagen)
Of gaan de ex FR V6 teams -zoals al gezegt word- elk één wagen mogen "lenen" van een WS team, zodat de ex FR V6 teams op die manier al kunnen beginnen bouwen aan een standaard setup van de wagen... :confused:

Ik ben alvast benieuwd wat we qua piloten te zien gaan krijgen daar in Le Castellet.

Twee namen staan alvast gekoppeld aan een team voor 2005:

- Colin Fleming --> Jenzer
- Giovanni Tedeschi --> RC Motorsport
- .......
- ....
- ..

Mr.Dallara 07-12-2004 11:40

Daarnet een lijstje gevonden van piloten die volgende week naar Le Castellet zullen afrijzen om deeltenemen aan de World Series testen.

-RC Motorsport
Giovanni Tedeschi
Luca Filippi
Christian Montanari

-GD Racing
Damien Pasini
Matteo Meneghello

-Eurointernational
Giorgio Mondini
Patrick Pilet

-Epsilon
Robbie Kerr
Felix Porteiro
Christian Montanari
Robert Kubica

-Avelon
Alessandro Ciompi

-Saulnier
Sergio Hernandez

-KTR
Fred Vervisch

-Pons
Adrian Valles
Celso Miguez
Juan Cruz Alvarez

-AFC-Draco
Raffaele Giammaria
Fausto Ippoliti
Oliver Tielemans
Markus Winkelhock
Jonny Reid

-Cram
Matteo Meneghello (ook bij GD)

Bij Carlin, Victory, Jenzer en Interwetten zijn nog geen namen bekend.

Als je dit lijstje bekijkt, zit de intresse voor de WS -zoals door renault sport aangekondigd- mooi in de lift. :) Ongetwijfeld zal deze lijst nog aangroeien, en zullen het dus voor de meeste teams 3 drukke dagen worden...

Opvallend is dat de piloten in de lijst van het zeer jonge kaliber zijn -toch zeker voor een WS wagen van dikke 400pk-, hopelijk worden er daardoor niet teveel brokken gemaakt volgende week...

Verder is het ook zeker dat Jonathan Cochet er tijdens deze 3 daagse testen ook zal bij zijn met de nieuwe Dallara-Renault V6 3.5 om nogmaals de wagen verder te evalueren en verfijnen. De ideale moment dus om de "oude" en de nieuwe World Series wagens eens te vergelijken qua ronde tijd.

Mr.Dallara 11-12-2004 00:33

Intussen is er een update van het lijstje piloten dat komende week op Le Castellet actief zal zijn:

Kubica zal bij Epsilon rijden tijdens de testen, dit jaar eindigde de Monegask als 7e in de euro F3.

Bij Epsilon gaan ze het wel heeeeeel druk hebben! Op de drie dagen zullen er maarliefst 4 piloten rijden in de wagen van Epsilon:
- Adam Carroll
- Felix Porteiro
- Christian Montanari
- Robert Kubica

Mr.Dallara 14-12-2004 16:59

In het lijstje van piloten dat bij Epsilon zal rijden vanaf overmorgen op Le Castellet is er een kleine wijziging:

De 25 jarige Engelsman Robbie Kerr, die in 2002 kampioen werd in de Britse F3 zal bij Epsilon testen. Hij reed vorig jaar in de FRV6 en ook in de LMES.

Daarentegen zal Adam Carroll niet testen bij Epsilon van 16 tot 18 december.

Bij AFC Draco zullen Fausto Ippoliti, Oliver Tielemans, Markus Winkelhock en Jonny Reid; Raffaele Giammaria vervoegen als piloten tijdens de testen eind deze week.


De lijst enkele berichten hierboven is geupdate met de laatste nieuwe evoluties.

Mr.Dallara 17-12-2004 23:36

Gisteren zijn de WS testen op Le Castellet begonnen met het indrukwekkende lijstje van piloten.


Hier de test resultaten van dag 1 (donderdag):
1 - Tristan Gommendy - Saulnier - 1'18"056
2 - Will Power - AFC Draco - 1'18"206
3 - Alvaro Parente - Carlin - 1'18"301
4 - Celso Miguez - Pons - 1'18"673
5 - Luca Filippi - RC - 1'18"771
6 - Giorgio Mondini - Eurointernational - 1'18"871
7 - Ryan Sharp - KTR - 1'19"266
8 - Christian Montanari - Epsilon - 1'19"572
9 - Fausto Ippoliti - AFC Draco - 1'19"788
10 - Damien Pasini - GD - 1'19"921
11 - Matteo Meneghello - Cram - 1'20"089
12 - Didier Vervisch - KTR - 1'21"995
13 - Ivan Bellarosa - Avelon - 1'23"203

De resultaten van vandaag (vrijdag)
1 - Robert Kubica - Epsilon - 1'17"394
2 - Celso Miguez - Pons - 1'17"622
3 - Alvaro Parente - Carlin - 1'17"866
4 - Ryan Sharp - KTR - 1'18"378
5 - Giorgio Mondini - Eurointernational - 1'18"446
6 - Damien Pasini - GD - 1'18"689
7 - Giovanni Tedeschi - RC - 1'18"877
8 - Matteo Meneghello - Cram - 1'19"228
9 - Jonny Reid - AFC Draco - 1'19"335
10 - Harold Primat - Saulnier - 1'20"428
11 - Alessandro Ciompi - Avelon - 1'20"547
12 - Stefano Proetto - Interwetten - 1'21"960 (Tatuus)
13 - Patrick Pilet - Dams - 1'22"896 (Tatuus)

Uiteindelijk dan toch nog een top piloot naast Vervisch bij KTR :) . Uiteindelijk is het dus de 25 jarige Engelsman Ryan Sharp geworden, hij werd dit jaar mooi tweede in de FRV§!

Hij maakte vandaag al een mooie vordering van plaats 7 naar plaats 4, terwijl hij ook de gap verkleinde met de snelste ronde vd dag.

Vervish is vandaag niet meer in actie gekomen, mogelijk zien we hem morge terug?? Z'n debuut was toch wel niet opvallend te noemen, al was het wel z'n kennis making met een dergelijke PK rijke wagen...
De woorden van Kurt zeggen genoeg:
Quote:

"Indien Fred, een getalenteerde kerel die echter duidelijk technische bagage tekort komt, morgen met het zelfde tempo vooruitgang weet te boeken, acht ik hem snel genoeg om een seizoen in WS by Renault tot een goed einde te brengen."
Volgens de site van renault zou ook morgen Kotska nog gaan testen in een KTR Dallara.

Mr.Dallara 17-12-2004 23:37

Gisteren zijn de WS testen op Le Castellet begonnen met het indrukwekkende lijstje van piloten.

Hier de test resultaten van dag 1 (donderdag):
1 - Tristan Gommendy - Saulnier - 1'18"056
2 - Will Power - AFC Draco - 1'18"206
3 - Alvaro Parente - Carlin - 1'18"301
4 - Celso Miguez - Pons - 1'18"673
5 - Luca Filippi - RC - 1'18"771
6 - Giorgio Mondini - Eurointernational - 1'18"871
7 - Ryan Sharp - KTR - 1'19"266
8 - Christian Montanari - Epsilon - 1'19"572
9 - Fausto Ippoliti - AFC Draco - 1'19"788
10 - Damien Pasini - GD - 1'19"921
11 - Matteo Meneghello - Cram - 1'20"089
12 - Didier Vervisch - KTR - 1'21"995
13 - Ivan Bellarosa - Avelon - 1'23"203


De resultaten van vandaag (vrijdag)
1 - Robert Kubica - Epsilon - 1'17"394
2 - Celso Miguez - Pons - 1'17"622
3 - Alvaro Parente - Carlin - 1'17"866
4 - Ryan Sharp - KTR - 1'18"378
5 - Giorgio Mondini - Eurointernational - 1'18"446
6 - Damien Pasini - GD - 1'18"689
7 - Giovanni Tedeschi - RC - 1'18"877
8 - Matteo Meneghello - Cram - 1'19"228
9 - Jonny Reid - AFC Draco - 1'19"335
10 - Harold Primat - Saulnier - 1'20"428
11 - Alessandro Ciompi - Avelon - 1'20"547
12 - Stefano Proetto - Interwetten - 1'21"960 (Tatuus)
13 - Patrick Pilet - Dams - 1'22"896 (Tatuus)

Uiteindelijk dan toch nog een toppiloot naast Vervisch bij KTR :). Uiteindelijk is het dus de 25 jarige Engelsman Ryan Sharp geworden, hij werd dit jaar mooi tweede in de FRV6!

Hij maakte vandaag al een mooie vordering van plaats 7 naar plaats 4, terwijl hij ook de gap verkleinde met de snelste ronde vd dag.

Vervish is vandaag niet meer in actie gekomen, mogelijk zien we hem morgen terug?? Z'n debuut was toch wel niet opvallend te noemen, al was het wel z'n kennismaking met een dergelijke PK rijke wagen...
De woorden van Kurt zeggen genoeg:
Quote:

"Indien Fred, een getalenteerde kerel die echter duidelijk technische bagage tekort komt, morgen met het zelfde tempo vooruitgang weet te boeken, acht ik hem snel genoeg om een seizoen in WS by Renault tot een goed einde te brengen."
Volgens de site van renault zou ook morgen Kotska nog gaan testen in een KTR Dallara.

schumivill 18-12-2004 02:41

Didier is wel frederick,maar enfin,positieve test voor Fred,nog te onervaren om er meteen in te vliegen,deze test is een mooie ervaring,maar de britse F3 zou op dit moment een betere keuze zijn (volgens mij) na een mooi seizoen in de Coupe de France F3,maar de kans en het budget is gevonden voor de test dus waarom niet. Mentor Phillipe Adams stuurde hem door de Franse F3,kweet niet of Adams nog voor advies zorgt voor Fred op dit ogenblik.

http://www.autosport.be/show.image?i...size=3&style=2

Foto: www.autosport.be

Mr.Dallara 20-12-2004 21:03

Op de site van Renault Sport staat een prachtige foto met daarop de FRV6, WS anno 2004 en van de WS anno 2005.

Zo heb je een prachtig beeld van wat er samen smeld in wat.

http://www.renault-sport.com/fr/Imag..._tcm2-7191.jpg

Verder is er HIER ook een prachtig filmpje te bekijken over de productie en de roll out van de WS wagen.

Mr.Dallara 10-01-2005 22:07

Ondertussen valt er weer wat World Series nieuws te rapen:

- Colin Fleming (Red Bull driver) zal bij Jenzer gaan rijden dit seizoen.

- Het Italiaanse Avelon (ex FRV6 team) heeft personeel binnen gehaald van Vergani Formula (ex WS team, die stoppen in de WS), zeer waarschijnlijk zal Avelon dan wel heel de boel zoals de wagens van Vergani ook hebben overgekocht...

bron: italiaracing.net

Verder is het momenteel uitzonderlijk rustig op de WS by renault transfer markt. :mad:

Mark 12-01-2005 13:02

Draco richting de World Series:
Quote:

Reigning Euro 3000 champion Draco has revealed that it will contest the 'new' World Series by Renault in 2005, having apparently considered few other options.
www.crash.net , 11-01-05
Weer een kandidaat minder voor de Formula Superfund. Het meest succesvolle team van de afgelopen jaren in de Euro 3000 maakt de overstap.............volgens mij gaat het niet lekker bij de jongens van Superfund op dit moment ;)

Mr.Dallara 12-01-2005 19:30

Quote:

Originally posted by Mark
Draco richting de World Series:

:) Schitterend nieuws!!!
Draco is steeds in Italie de top geweest van de F3000 en heeft het kampioenschap ook steeds hooggehouden, als je dan weg gaat, dan stort de zaak daar wel helemaal elkaar... :mad: maar mss ook wel :)

Aangezien er dan mss eindelijk in 2005 of helemaal in 2006 een deftige herstructurering word doorgevoerd in de 3(,5) Liter éénzitter race kampioenschappen. En dat er dan zo 2 kampioenschappen (GP2 en WS) over blijven. En dat dan eindelijk eens al het onkruid (Italiaanse F3000, F Supperfund, A1 GP, ...) verdelgt word. ;)


De kalender die we maanden geleden al gezien hadden was nog niet defenitief, ondertussen staat er pas een gewijzigde kalender op de site van renault.

Deze kan je HIER zien.

Op italiaracing.net staat er dan weer sinds vandaag een bericht over (een andere ???) niewe kalender. Ze schrijven dan vooral over het fijt dat 5 WS weekends samen vallen met een F1 GP weekend.

Hopelijk word de kalender nog drastische veranderd, anders zal het nog een slechtere kalender zijn dan de voorbije jaren (en die waren al zo slecht ingedeeld...)!
Bv in juni geen enkele race, en dan in juli 3 racen op 3 weken tijd en dan daarna weer 2 maanden geen race... :rolleyes:

Dit is altijd een enorm zwak punt geweest van RPM, het onderhandelen met circuit's en het logische inplannen van de racen in een kalender. Blijkbaar doen ze dit nog steeds alleen, en "helpt" Renault Sport er niet echt veel bij, hopelijk in 2006 wel.

Raceboy 12-01-2005 19:44

Quote:

Originally posted by Mr.Dallara

Aangezien er dan mss eindelijk in 2005 of helemaal in 2006 een deftige herstructurering word doorgevoerd in de 3(,5) Liter éénzitter race kampioenschappen. En dat er dan zo 2 kampioenschappen (GP2 en WS) over blijven. En dat dan eindelijk eens al het onkruid (Italiaanse F3000, F Supperfund, A1 GP, ...) verdelgt word. ;)

Wie zegt dat de superfund het onkruid is? De GP2 is de rare eend in het lijstje. Duur en nog trager ook. A1GP kan je niet vergelijken dat heeft geen invloed op de eenzittermarkt. het concept is totaal anders en niet bedoeld om jongeren te laten doorstromen.

FIRE 12-01-2005 19:53

Als ik de diverse nieuwsberichten/fora bekijk dan krijg ik de indruk dat Superfund en GP2 allebei geen succes gaan worden.

Mark 14-01-2005 21:35

Quote:

Originally posted by Mark
Draco richting de World Series:

En wellicht met een Belg in de gelederen. In de Autosport van deze week lezen dat de keuze voor één zitje gaat tussen Nico Verdonck en de Italiaan Fausto Ippolitti. De keuze voor het andere zitje gaat tussen Jonny Reid en Will Power.........met dat laatste zitje gaat men voor de titel.

De oude F3000 wagens van Draco zullen ook in 2005 blijven rijden. De nr.2 van het Duitse F3 kampioenschap, Timo Lienemann, zal in 2005 voor Draco uitkomen in het Italiaans F3000 kampioenschap.

Mr.Dallara 16-01-2005 18:11

Gistereren heeft de 4e testsessie plaatsgevonden in het ontwikkelings programma van de World Series wagen voor 2005.

De test vond plaats op het Italiaanse Misano circuit, Renault had ook een Mégane Trophy meegebracht. De WS 3.5 realiseerde een 1'19"4 en de Mégane een 1'34"7, de tijd vd Mégane zou nu al in de buurt liggen van een N-GT wagen! :)

Op de Dallara Renault werden vele verschillende Michelin banden getest en werd de ophanging en de veren afstelling verder geperfectionaliseerd. Tijdens de test werden in totaal meer dan 1000km afgelegd zonder maar het minste mechanische probleempje. :)

Naast Jonathan Cochet in de WS 3.5 en Stéphane Ortelli in de Mégane Trophy heeft ook Benoit Treluyer gereden met de bijde wagens gisteren in Misano.

Jérôme Mortal (chief development) zij ook dat de wagen nog veel sneller is dan z'n voorganger in de bochten en dat het remvermogen ook is toegenomen.

Verder is er ook een technische fiche online gekomen op de site van Renault Sport

Mark 18-01-2005 13:43

Volgens italiaracing is een van de plekjes bij het Interwetten team ingepikt door Stefano Proetto. Dan ben ik toch zeer benieuwd waar we driftmeister Jaap van Lagen aan het werk gaan zien in 2005..........Van Lagen reed namelijk vorig jaar voor het Interwetten team.

JPMontoya 21-01-2005 14:32

Wat is nu de juiste kalender

deze ?

29 Avril/30 Mai - Zolder (B)
10/12 Juin - Valence (SP)
8/10 Juillet - Le Mans (F)
15/17 Juillet - Bilbao (SP)
5/7 Août - Oschersleben (D)
9/11 Septembre - Donington (GB)
30 Septembre/2 Octobre - Estoril (P)
21/23 octobre - Monza (I)

Of die op Renault-sport.fr ?

Mark 21-01-2005 23:14

Daar staat geen Monaco op...........kan dus niet kloppen.

Deze moet het dus zijn, waarschijnlijk ;)
Zolder (Belgique) 30 avril/1er mai
Monaco 21/22 mai*
Valencia (Espagne) 4/5 juin
Le Mans (France) 9/10 juillet
Bilbao (Espagne) 16/17 juillet
Oschersleben (Allemagne) 6/7 août
Donington (Grande-Bretagne) 10/11 septembre
Estoril (Portugal) 1er/2 octobre
Monza (Italie) 22/23 octobre

Zie deze kalender ook opduiken op diverse Italiaanse sites. Er zal dus vandaag wel een persmail de wereld ingestuurd zijn.

Mr.Dallara 23-01-2005 20:45

Volgens italiaracing.net zouden Danilo Dirani en Alvaro Parente bij het Engelse Carlin gaan rijden dit jaar in de World Series.

Mr.Dallara 24-01-2005 20:43

Ook volgens Italiaracing.net zouden bij Interwetten Daniel La Rosa en Stefano Proetto gaan rijden in de World Series by Renault in 2005.

Mr.Dallara 25-01-2005 20:13

Quote:

Originally posted by JPMontoya
Wat is nu de juiste kalender ?

Dit is de kalender die ik heb ontvangen uit Keerbergen:

WINTER TESTING: (2004 wagens)
19 - 20 februari PAUL RICARD (Frankrijk)
23 - 24 februari BARCELONA (Spanje)


PRE-SEASON TESTING (2005 wagens)
2 - 3 april LE MANS (Frankrijk)
8 - 9 april ESTORIL (Portugal)
12 - 13 april VALENCIA (Spanje)

SEIZOEN:
30 april - 1 mei ZOLDER (België)
21 - 22 mei MONACO (Monte Carlo)
4 - 5 juni VALENCIA (Spanje)
9 - 10 juli LE MANS (Frankrijk)
16 - 17 juli BILBAO (Spanje)
6 - 7 augustus OSCHERSLEBEN (Duitsland)
10 - 11 september DONINGTON (Groot Britanië)
1 - 2 oktober ESTORIL (Portugal)
22 - 23 oktober MONZA (Italië)


De test data zouden nog wel niet voor 100% vast liggen, wel al voor 90% zeker. Maar de organisator is RPM, dus reken maar op wijzigingen van onze Spaanse vrienden... ;)

De Kalender van het seizoen zelf licht nu écht defenitief vast, deze zal niet meer veranderen.

Net zoals in gans het seizoen (behalve Monaco) zullen ook de Megane's rijden tijdens de georganiseerde testings voor het seizoen.

EDIT: test data toegevoegd en aangepast

Autofan 25-01-2005 21:01

Dat zullen wel saaie weekends worden met alleen Renault competities :frusty:

Mr.Dallara 26-01-2005 21:10

Ondertussen heb ik ook de test data ontvangen van de collectieve testen met de nieuwe wagens. Deze zullen gaan plaatsvinden in april, zoals je kan zien gebeuren ze aan F1 tempo...

Rond 20 maart zouden al de teams één volledige 2005 wagen in bezit moeten hebben, en in het beste geval is de tweede wagen ook ontvangen voor de testen in Le Mans op 2 april. Maar dit is zeker geen garantie.

twee posts hierboven kan je de aangepaste kalender voor 2005 zien ;)

Mark 01-02-2005 20:23

Markus Winkelhock in de Worldseries voor Draco.

F3 Euroseries => DTM 2004 => World Series 2005 ..........apart ;)

according to italiaracing

Mark 03-02-2005 14:01

Jaap van Lagen bij KTR? Zou mooi zijn.

Quote:

Een iets positievere klok hoorden we toen we de KTR-baas polsten naar diens World Series by Renault-toekomst."Er is nog helemaal niks getekend maar de gesprekken met Nederlander Jaap van Lagen gaan de goede richting uit'' www.autosport.be

Mr.Dallara 08-02-2005 17:46

Gisteren, 8 februari is er weer getest met de WS 3.5 op Paul Ricard in Frankrijk. Deze keer was RDD piloot Kovalainen de man achter het stuur, hij heeft 58 ronden afgelegd met onderweg een 1.22.825 als snelste crono.
Heikki heeft nog wat testwerk voor Michelin gedaan en ook de defenitieve versie van de motor nogmaals getest.

Heikki z'n reactie na de test:
Quote:

Heikki Kovalainen (RDD driver and World Series by Nissan 2004 winner): « The car has improved a lot with the new aerodynamic shape and it’s got more ground effect, also is even faster in the corners. The pedal shift system is quite good. I guess you can always improve things but in comparison with the old World Series car I can tell there has been a good evolution ».
http://www.renault-sport.com/fr/Imag..._tcm2-7465.jpg

Vandaag zal vaste tester Jonathan Cochet het testwerk verder zetten op Paul Richard.


Binnen 10 dagen komen de collectieve testen er aan, op PAUL RICARD (19 en 20 feb) en op BARCELONA (23 en 24 feb), er zullen dan nog 4 (test)dagen met de oude wagens moeten gereden worden.
Ondertussen is er via italiaracing al een lijstje van wie waar getekend heeft:

(up-to-date anno 3-3-2005)

-- Avelon:
- Ciompi (?) / Vervisch (?)
- Bellarosa (?) / Pavlovic (?)

-- Carlin:
- Andreas Zuber
- Will Power

-- Cram:
- Damien Pasini
- Campaniço (?)

-- Dams:
- Pastor Maldonado
- Alx Danielsson

-- Draco:
- Markus Winkelhock
- Christian Montanari

-- Epsilon:
- Felix Porteiro
- Robert Kubica

-- Eurointernational:
- Giorgio Mondini
- Matteo Meneghello

-- GD Racing:
- Milos Pavlovic
- Giammaria (?)

-- Interwetten:
- Stefano Proetto
- La Rosa

-- Jenzer:
- Colin Fleming
- Patrick Pilet

-- KTR:
- Van Langen (?)
- Charles Zwolsman (?)

-- Pons:
- Adrian Valles
- Celso Miguez

-- RC Motorsport:
- Giovanni Tedeschi
- Antinucci (?)

-- Saulnier:
- Simon Pagenaud
- Salignon (?) / Primat (?)

-- Victory:
- Van der Merwe (?)
- Gommendy (?)

JPMontoya 10-02-2005 23:52

doe dat vraagteken achter de naam van Maldonado maar weg want volgens Renault-sport.fr is hij bevestigd bij DAMS.

Mr.Dallara 15-02-2005 10:48

De 20 jarige Franse rooky Simon Pagenaud heeft getekent voor een seizoen WS bij Saulnier Racing. Vorig seizoen was hij actief in de FR2000, in de Eurocup werd hij schitterend vice kampioen terwijl hij in het Franse kampioenschap (met een onvolledig programma) ook nog 6e werd.
Uiteraard zal hij nu zaterdag & zondag al actief zijn op Paul Ricard waar de eerste collectieve testen zullen plaatsvinden.


Volgens autosport.be zal Fred Vervisch komend weekend gaan testen bij Avalon . Blijkbaar heeft Vervisch de smaak (of de centen... ) te pakken in de WS, na z'n zwakke eerste test in december bij KTR.
Hij zou 350km mogen afmalen, hij zal dus maar één dag actief zijn op Paul Ricard bij het ex FR V6 team.
Ik ben alvast benieuwd hoe succesvol onze landgenoot z'n tweede test gaat afwerken, en hoe de reactie gaat zijn van z'n sponsors en dus van zijn plannen voor 2005...

(entry list van hierboven is up-to-date gehouden)

Mr.Dallara 18-02-2005 12:30

Ondertussen zijn we genaderd tot op één dag van de eerste collectieve testen morgen in Paul Richard. :)
Er zullen dan zaterdag en zondag 13 teams kilometers afmalen op de Franse HTTT track met hun al getekente en de mogelijke piloten voor 2005.

Het lijstje hierboven is nog steeds up-to-date met als laatste wijziging dat de Zweed Danielsson heeft getekend bij het Franse DAMS.

Bij KTR zullen dit weekend Nederlander Jaap van Langen en Amerikaan Payton Tapp Watkins worden getest. Meer info erover vind je hier (in een bericht op autosport.be).

Watkins lijkt wel de dubbelganger te zijn van een zekere Paul Edwards (remeber 2003). Hij had ook een Amerikaans paspoort, ook een groot sponsor budget, de centen kwamen ook van een drank gigant, had ook amper ervaring, ...
Ik ben benieuwd wat deze Amerikaan als (test)resultaat gaat achterlaten bij het team uit Keerbergen.

Ahja, Watkins drink dus geen Red Bull zoals z'n landgenoot Edwards. Wantkins Drinkt "X Drink", een drankje van Engelse makelijk met een minimum aan caloriën, meer info op www.drinkx.com.
Als je dan ff kijkt bij news, zie je direct vanwaar z'n centen komen, blijkbaar heeft X Drink in 2004 Bruni ook gesponsord bij Minardi.

Verder nog ff deze prachtige foto van de World Series wagen van 2005, letterlijk on-track genomen...
http://www.renault-sport.com/fr/Imag..._tcm2-7583.jpg

Onder de slogan "een nieuwe jaar, een nieuw logo" is dit het nieuwe logo van de World Series by Renault:

http://users.skynet.be/kbo-torfs/doc...es2005logo.jpg

Mark 18-02-2005 20:18

Gelezen in een press release van Tielemans die bezig is met een zitje in de World Series bij het team van Draco:

Quote:

Over Olivier Tielemans .........

Hij kiest niet voor de moordende concurrentiestrijd in de Formule 3, maar wacht af tot zich een kans aandient in de F3000. Uiteindelijk nodigt Team Astromega hem uit voor vier races in deze kweekvijver voor de Formule 1. Zijn prestaties vallen op bij het gerenommeerde Italiaanse opleidingsinstituut Draco Racing. Tijdens twee selectietests voor het Draco Junior Team laat Olivier Tielemans een zeer goede indruk achter op teameigenaar Adriano Morini

press release, o.a. te lezen op autosport.nl
Zelden zo'n grote partij onzin gelezen, hij viel inderdaad op.........omdat ie zo langzaam was en nergens anders om! Gokje: P22 voor de eerste race op Zolder ;)

FIRE 18-02-2005 20:28

Inderdaad een press release. :D

Mr.Dallara 19-02-2005 19:01

Quote:

Originally posted by Mr.Dallara
[B]Watkins lijkt wel de dubbelganger te zijn van een zekere Paul Edwards (remeber 2003). Hij had ook een Amerikaans paspoort, ook een groot sponsor budget, de centen kwamen ook van een drank gigant, had ook amper ervaring, ...
Ik ben benieuwd wat deze Amerikaan als (test)resultaat gaat achterlaten bij het team uit Keerbergen.

Ahja, Watkins drink dus geen Red Bull zoals z'n landgenoot Edwards. Wantkins Drinkt "X Drink", een drankje van Engelse makelijk met een minimum aan caloriën, meer info op www.drinkx.com.
Als je dan ff kijkt bij news, zie je direct vanwaar z'n centen komen, blijkbaar heeft X Drink in 2004 Bruni ook gesponsord bij Minardi.
M'n woorden waren gisteren nog niet koud of er is al onheil rond Payton Tapp Watkins!

Zoals te lezen valt in dit bericht op autosport.be heeft deze mafioze Amerikaan het Keerbergse KTR mooi in de val gelokt! Eerst wilen testen, dan zitje komen schuimen, voorang eisen aan anderen potentiele piloten, ... en dan z'n wantoestanden :fight:

Ik heb er maar één woord voor: ONAANVAARDBAAR!
Dat zoiets nog gebeurd anno 2005... :mad: De black list waarvoor Mollekens ijverd is nog niet z'n slecht idee denk ik.

Wat Jaap betreft, hou alvast z'n website in het oog. Eind volgende week zou er wel eens groot nieuws te vinden zijn...

Mr.Dallara 19-02-2005 20:42

De tijdens zijn binnen van dag 1 in Paul Richard: (bron: autosport.be)

1. Alx Danielsson (SUE) DAMS 1.17.090 69
2. Will Power (AUS) Carlin Motorsport 1.17.127 103
3. Simon Pagenaud (FRA) Saulnier Racing 1.17.680 98
4. Eric Salignon (FRA) Saulnier Racing 1.17.943 56
5. Olivier Thielemans (NED) Draco Multiracing USA 1.18.099 61
6. Robert Kubica (POL) Epsilon Euskadi 1.18.111 12
7. Patrick Pilet (FRA) Jenzer Motorsport 1.18.249 38
8. Damien Pasini(FRA) Cram Competition 1.18.373 89
10. Félix Porteiro (ESP) Epsilon Euskadi 1.18.426 58
11. Matteo Meneghello (ITA) Eurointernational 1.18.510 97
12. Jaap van Laagen (NED) KTR 1.18.517 72
13. Colin Fleming (USA) Jenzer Motorsport 1.18.911 65
14. Marko Winkelhock (AST) Draco Multiracing USA 1.19.120 49
15. Giovanni Tedeschi (ITA) RC Motorsport 1.19.159 98
16. Tomas Kostka (CZ) GD Racing 1.19.343 111
17. Stefano Proetto (ITA) Interwetten 1.19.376 39
18. Fred Vervisch (BEL) Avelon Racing 1.21.622 92

Ook al was Thielemans z'n Press Release zeer opjectief, moet ik wel zeggen dat ik versteld sta wat hij heeft gepresteerd vandaag.
Een 5e plaats op één seconde is niet slecht voor een kennismaking met een nieuwe wagen
Jaap steld mij dan weer teleur met een 12e tijd, terwijl Vervisch bevestigd beter niet in de WS te debuteren dit seizoen en beter nog een jaartje iets anders gaat rijden...

In het bericht op autosport.be is een reactie toegevoegd van Fred:
Quote:

"Een maat voor niks deze test" klonk het tegelijkertijd ontevreden en ontgoocheld. "Een hemelsbreed verschil met de KTR-auto die ik hier eind december testte en waarmee ik op niet eens nieuwe banden 1.19.90 lukte. Hier kreeg ik een wagen onder bips geschoven met nagenoeg geen basisgrip. Hoewel ik thans twee voorheen "lastige" bochten duidelijk beter doorkwam, verloor ik alles in de trage bochten. Niet zelden ging de auto zelfs aan het driften. Afgezien van 1.2" tijdswinst dankzij nieuwe rubbers, vond het team nooit een correcte basisafstelling. Ik bleef zo’n kleine twee seconden boven m’n chrono bij KTR, dan weet je het wel."

Vervisch en zijn omgeving hopen nu in Barcelona bij GD Racing of KTR te kunnen testen. Mbt. het team uit Keerbergen hangt dit ongetwijfeld af van de beslissing van Charles Zwolsman om al dan niet bij het Belgische team aan te treden.

Wel een ongesensureerde reactie van onze West-Vlaming! Ik ben alvast benieuwd waar hij woensdag en/of donderdag gaat rijden in Barcelona. En wat hij ervan dan gaat bakken...

Blijkbaar heeft hij met "Dark Dog" een goed sponsor, aangezien hij al de test in december bij KTR sponsorde en nu ook al in grote letters prijkt op de Avelon Bolide...

schumivill 20-02-2005 04:16

Niet neerbuigend doen over westvlamingen hé :D ,ik ken Fred goed,samen veel gekart tegen elkaar enzo,het is niet dat hij niet kan sturen,hij heeft alléén geen technische bagage,hij rijd gewoon met de wagen die ze hem geven,daarom lijkt me het ook beter nog wat te wachten,maar het zijn kansen die zich aandienen,waarvan hij zelf zegt,kan ik moeilijk laten schieten,waarom zou hij trouwens,maar idd,je mag jezelf niet voorbijlopen,want dan struikel je..

Mark 20-02-2005 16:14

Quote:

Mbt. het team uit Keerbergen hangt dit ongetwijfeld af van de beslissing van Charles Zwolsman om al dan niet bij het Belgische team aan te treden
www.autosport.be
Als Zwoslman voor KTR gaat rijden verwacht ik een hoop witte lijntjes als liverey op de wagen :D :D

Tja Tielemans, die heeft het volledig aan zichzelf te wijten dat ie door een hoop mensen niet serieus wordt genomen. Of het aan Olivier zelf ligt of zijn begeleiding weet ik niet maar een "fake-advertentie" over Tielemans in een van de Start-edities 2004 zei alles ;)

5de tijd? Running on fumes? Testen zeggen niet alles, weekend van 1 mei dan weten we meer.


All times are GMT +2. The time now is 22:44.

Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.