De Paddock

De Paddock (http://www.depaddock.eu/forum/index.php)
-   Endurance (http://www.depaddock.eu/forum/forumdisplay.php?f=33)
-   -   Grand-AM, Daytona Prototypes: Het succusnummer van 2004.....en ze worden nog mooi ook (http://www.depaddock.eu/forum/showthread.php?t=9497)

Mark 19-11-2004 20:31

Grand-AM, Daytona Prototypes: Het succusnummer van 2004.....en ze worden nog mooi ook
 
Na een voorzichtige start in 2003 heeft deze klasse in 2004 een geweldige groei doorgemaakt. Er bestaan dus toch nog succes formules in de autosport. Een kampioenschap dat, in tegenstelling tot de ALMS, een gezonde toekomst tegenmoet gaat. Kwalitatief goede coureurs die meededen, de Famlie France die weet hoe ze de zaak moeten aanpakken.

Ik zal niet ontkennen dat ik meerdere malen heb geschreven dat die kisten foeilelijk waren. Een mens kan weleens zijn mening bijstellen ;) Volgens mij komt de eerste beauty er nu aan.......

Voor 2005 heeft constructeur Picchio puik werk geleverd met hun nieuwe versie:

Foto 1, voorkant

Foto 2, achterkant

Foto3, zijkant

Model is nog in volle aanbouw maar als je door de "rommel" heen kijkt kon dit weleens iets moois gaan worden.

Integra 19-11-2004 20:36

Re: Grand-AM, Daytona Prototypes: Het succusnummer van 2004.....en ze worden nog mooi ook
 
Quote:

Originally posted by Mark
Na een voorzichtige start in 2003 heeft deze klasse in 2004 een geweldige groei doorgemaakt. Er bestaan dus toch nog succes formules in de autosport. Een kampioenschap dat, in tegenstelling tot de ALMS, een gezonde toekomst tegenmoet gaat. Kwalitatief goede coureurs die meededen, de Famlie France die weet hoe ze de zaak moeten aanpakken.

Ik zal niet ontkennen dat ik meerdere malen heb geschreven dat die kisten foeilelijk waren. Een mens kan weleens zijn mening bijstellen ;) Volgens mij komt de eerste beauty er nu aan.......

Voor 2005 heeft constructeur Picchio puik werk geleverd met hun nieuwe versie:

Foto 1, voorkant

Foto 2, achterkant

Foto3, zijkant

Model is nog in volle aanbouw maar als je door de "rommel" heen kijkt kon dit weleens iets moois gaan worden.

Als ik eerlijk mag zijn, deze Picchio lijkt verschrikkelijk fel op die van vorig jaar. (of is het 2 jaar geleden?)

FIRE 19-11-2004 21:10

De achterkant lijkt op een Lambo. Bovendien lijkt de de cockpit lager te zijn.

Buzzbomb 19-11-2004 21:18

Ik blijf het lelijke wagens vinden, puur vanwege de bodywork verhoudingen. Ziet er domweg belachelijk uit met die enorme cockpits :s

Mark 19-11-2004 21:38

Volgens mij verschilt hij qua design toch sterk van het eerste Daytona Prototype model van Picchio. Linkje: http://www.picchio.com/auto/dp2.htm

Bramzel 19-11-2004 21:52

Het blijven lelijke bakken, hoe dan ook. Kunnen me absoluut niet boeien.

Baron 20-11-2004 01:38

Ik blijf het aartslelijke dingen vinden. Er klopt iets niet in de verhoudingen van de afmetingen bij die wagens. :rolleyes:

A.J. 20-11-2004 03:23

ben een fan van deze wagens. Als ze dit in Europa zouden promoten kunnen we een succesvol kampioenschap krijgen en niet zoals in de LMES 3 Audi's die vechten met 1 Zytek.

Integra 20-11-2004 13:07

Quote:

Originally posted by A.J.
ben een fan van deze wagens. Als ze dit in Europa zouden promoten kunnen we een succesvol kampioenschap krijgen en niet zoals in de LMES 3 Audi's die vechten met 1 Zytek.
Volgend jaar waarschijnlijk geen Audi's meer. :(

FIRE 20-11-2004 14:55

Quote:

Originally posted by Integra
Volgend jaar waarschijnlijk geen Audi's meer. :(
:)

Mark 21-11-2004 21:46

Lelijk of mooi, dat is eigenlijk niet eens een vraag meer. Kijk maar eens naar de namen die meerijden in Grand-AM, die zijn niet verkeerd. Volle velden, races waarbij er heel wat deelnemers in dezelfde ronde finishen. Dat kunnen we helaas niet van de ALMS / LMES zeggen.

Als je de berichten uit de States mag geloven dan mogen we in 2005 +/- 30 tot 35 DP-wagens bewonderen. Die groei zie ik niet bij andere series, daar gaan ze eerder achteruit (denk aan ALMS). Daytona 24 uur 2005 begint weer interresant te worden......

De snelheid zit er ook aardig in, in het begin van hun ontwikkeling hadden de DP's moeite om het tempo te volgen van een Porsche GT3-RS (denk aan het drama tijdens de Daytona 24 uren van 2003). Nu, na twee seizoenen zijn deze wagens flink wat secondes sneller dan een GT3-RS. De reglementen zullen daar wel een handje aan hebben geholpen ;) Maakt voor de show overigens niet veel uit, ik kijk liever naar 20 wagens die met elkaar racen als 2 Audi's die het opnemen tegen inferieur materiaal ;)

Integra 22-11-2004 18:11

Quote:

Originally posted by Mark
Maakt voor de show overigens niet veel uit, ik kijk liever naar 20 wagens die met elkaar racen als 2 Audi's die het opnemen tegen inferieur materiaal ;)
Is een Zytek inferieur materiaal? I don't think so. Als de betrouwbaarheid er is, zullen ze die R8's van de kaart vegen. :)

Mark 14-12-2004 20:43

De volgende die om is ;)

Het team van Gabriele Rafanelli (voorheen Bigazzi) gaat de nieuwe Picchio inzetten voor het Grand-Am kampioenschap. 1 of 2 wagens? Daar zijn ze nog niet uit. E.e.a. volgens www.turbomagazine.be

FIRE 14-12-2004 21:20

Quote:

Originally posted by Mark
Het team van Gabriele Rafanelli (voorheen Bigazzi)
Was hij eigenaar van Team Bigazzi? Dat wist ik niet.

Mark 15-12-2004 00:09

Quote:

Originally posted by FIRE
Was hij eigenaar van Team Bigazzi? Dat wist ik niet.
Prachtig hoe internet werkt :D Ik post het hier...........even later post jij het bericht op het forum van ten-tenths............en ja hoor even later zien we het terug op op het message board van www.grandamerican.com

Bigazzi => Rafanelli...........op het einde van de BPR GT series, begin project Williams BMW LMP project is dit onstaan. Hoe, wat, waarom.........kan ik even niet voor de geest halen ;)

FIRE 15-12-2004 19:48

Quote:

Originally posted by Mark
Prachtig hoe internet werkt :D Ik post het hier...........even later post jij het bericht op het forum van ten-tenths............en ja hoor even later zien we het terug op op het message board van www.grandamerican.com

Internet brings the world together... :D

Mark 16-12-2004 02:20

De volgende personen zijn ook gevallen voor de charmes van DP / Grand-Am

Matteo Bobbi en Fabrizio Gollin, actief voor BMS Scuderia Italia in het FIA GT 2004...............ook zij gaan richting DP. Meneer Ratel, uw FIA GT concept begint ernstige barsten te vertonen ;)

Edit: Porsche gaat ondersteuning bieden aan de Brumos Porsches. Een van die Fabcar chassis is onderweg naar Weissach. E.e.a. om de bole wat sneller en competitiever te maken. Bron: autosport 16-12-04


Buzzbomb 16-12-2004 02:45

Quote:

Originally posted by Mark
. Meneer Ratel, uw FIA GT concept begint ernstige barsten te vertonen ;)
Je hebt er wel plezier mee Fia Gt bij elke gelegenheid negatief te belichten.

Mark 16-12-2004 02:54

Quote:

Originally posted by Buzzbomb
Je hebt er wel plezier mee Fia Gt bij elke gelegenheid negatief te belichten.
Nee, ik beleef hier echt geen plezier aan. Het is alleen een feit (weliswaar negatief) dat de tendens voor het FIA GT dalende is. Controleer maar eens het aantal inschrijvingen over de periode 2002-2005 ;)

Tja, we hebben het wel zien aankomen, lees hier maar eens

Ben alleen maar de boodschapper, niet de veroorzaker ;)

Buzzbomb 16-12-2004 03:04

Hmm tja, dalende. T'is maar hoe je het bekijkt ;)

Het vertrek van BMS is een groot verlies in ieder geval. Daar staat tegenover dat de kwaliteit van het GT veld toch erg hoog was het afgelopen jaar (ook vergeleken met de voorgaande jaren), vind ik toch wel positief :). N-GT was erg karig vorig seizoen, en zal dat ook komend jaar zijn naar alle waarschijnlijkheid.

Ook ik ben benieuwd hoe SR het alemaal gaat vormgeven voor de komende jaren en hoe succesvol dat zal blijken te zijn.

Baron 20-12-2004 14:30

Quote:

Originally posted by Mark
Het ALMS van Don Panoz steekt daar wat magertjes bij af in 2005. Dat heeft die kerel ook niet verdiend.
Inderdaad niet. Als er zich iemand de laatste jaren heeft ingezet voor de sportwagenracerij dan is het Don Panoz wel. Denk maar aan Petit Le Mans, ALMS, ELMS, LMES.

marcel 20-12-2004 15:13

LMES is toch geen organisatie van Don Panoz?

maar ALMS is het grote slachtoffer van het succes van de DP, en da's idd spijtig :(

Bramzel 21-12-2004 00:24

Petit LeMans = ALMS, ELMS heeft nooit echt het succes gekend wat het verdiende, en LMES is van Ratel.

Ben het wel met je eens dat Panoz een steengoeie kerel is, echt iemand met het oog op de motorsport ipv de centjes.

A.J. 21-12-2004 11:51

Don Panoz is misschien een goede kerel, ben zelf ook verzot op zijn bolides maar door steeds tegen de stroom in te varen (prototype met motor van voor enz...) heeft hij het zichzelf wel moeilijk gemaakt.
Wat ALMS betreft : wie maakte dit kampioenschap groot? De Europese teams! Nu er voor hun een alternatief is in Europa, met name de LMES gaan er steeds minder de grote verplaatsing maken.

Mark 21-12-2004 22:27

Quote:

Originally posted by Bramzel

Ben het wel met je eens dat Panoz een steengoeie kerel is, echt iemand met het oog op de motorsport ipv de centjes.

De centjes, daar heeft Panoz nog wel genoeg van maar niet meer zoveel als voorheen. Je hebt niet alleen crashes op het circuit :D Dat zal ook wel een rol spelen in de dalende deelnemersaantallen. De eerste jaren van de ALMS waren verdomd goed te noemen op het gebied van Proto's. BMW, Audi, Caddilac, Panoz en nog een hele roedel Privateers. Wellicht ietwat te laat opgemerkt dat "Racen" goedkoper moet worden.

Terug naar de DP's...............worden de wagens niet alleen mooier, ook de kleurenschema's gaan de goede kant op. Een nieuw team voor 2005 met een vertrouwd kleurenschema:

Westernesse-Racing
http://www.theracesite.com/images/news/8508_1_lg.jpg
foto: www.theracesite.com

FIRE 21-12-2004 22:44

Een DP in Gulf kleuren....heiligschennis...waar gaat het toch heen in de autosport wereld. :( ;)

Bramzel 22-12-2004 20:08

Fabrieken die zich er mee bemoeien, enorm veel sponsorgeld, vele grote namen, topcoureurs, enorme startgrids, nou alleen nog mooie wagens.

Raceboy 22-12-2004 21:10

Quote:

Originally posted by Bramzel
Fabrieken die zich er mee bemoeien, enorm veel sponsorgeld, vele grote namen, topcoureurs,
Het begin van het einde is dus weer in zicht.

Mark 22-12-2004 21:14

Quote:

Originally posted by raceboy
Het begin van het einde is dus weer in zicht.
Normaal gesproken wel :D ................echter met de familie France als roergangers ben ik daar niet bang voor. Jij als NASCAR-freak moet dat toch weten ;)

Raceboy 22-12-2004 21:15

Quote:

Originally posted by Mark
Normaal gesproken wel :D ................echter met de familie France als roergangers ben ik daar niet bang voor. Jij als NASCAR-freak moet dat toch weten ;)
Ok ze zullen de wagens nog wat korter maken en nog lelijker. Zal goedkoper uitkomen :D

Mark 04-01-2005 18:03

Na het "gerucht" van Turbomagazine op 14-12-04 over Picchio en Rafanelli is vandaag het hoge woord eruit gekomen. Middels een pressrelease lezen we het volgende:

Quote:

Picchio and Rafanelli concluded an agreement to take part to some competitions of the American series Grand-Am. The car that will hit the track is the evolution of the Daytona Prototype DP2, on whose project several interventions and improvements have been made by the engineering team . Volledige pressrelease hier
Over een deelname aan de 24 uur van Daytona wordt (nog) niet gesproken.


All times are GMT +2. The time now is 14:49.

Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.