![]() |
Grand-AM, Daytona Prototypes: Het succusnummer van 2004.....en ze worden nog mooi ook
Na een voorzichtige start in 2003 heeft deze klasse in 2004 een geweldige groei doorgemaakt. Er bestaan dus toch nog succes formules in de autosport. Een kampioenschap dat, in tegenstelling tot de ALMS, een gezonde toekomst tegenmoet gaat. Kwalitatief goede coureurs die meededen, de Famlie France die weet hoe ze de zaak moeten aanpakken.
Ik zal niet ontkennen dat ik meerdere malen heb geschreven dat die kisten foeilelijk waren. Een mens kan weleens zijn mening bijstellen ;) Volgens mij komt de eerste beauty er nu aan....... Voor 2005 heeft constructeur Picchio puik werk geleverd met hun nieuwe versie: Foto 1, voorkant Foto 2, achterkant Foto3, zijkant Model is nog in volle aanbouw maar als je door de "rommel" heen kijkt kon dit weleens iets moois gaan worden. |
Re: Grand-AM, Daytona Prototypes: Het succusnummer van 2004.....en ze worden nog mooi ook
Quote:
|
De achterkant lijkt op een Lambo. Bovendien lijkt de de cockpit lager te zijn.
|
Ik blijf het lelijke wagens vinden, puur vanwege de bodywork verhoudingen. Ziet er domweg belachelijk uit met die enorme cockpits :s
|
Volgens mij verschilt hij qua design toch sterk van het eerste Daytona Prototype model van Picchio. Linkje: http://www.picchio.com/auto/dp2.htm
|
Het blijven lelijke bakken, hoe dan ook. Kunnen me absoluut niet boeien.
|
Ik blijf het aartslelijke dingen vinden. Er klopt iets niet in de verhoudingen van de afmetingen bij die wagens. :rolleyes:
|
ben een fan van deze wagens. Als ze dit in Europa zouden promoten kunnen we een succesvol kampioenschap krijgen en niet zoals in de LMES 3 Audi's die vechten met 1 Zytek.
|
Quote:
|
Quote:
|
Lelijk of mooi, dat is eigenlijk niet eens een vraag meer. Kijk maar eens naar de namen die meerijden in Grand-AM, die zijn niet verkeerd. Volle velden, races waarbij er heel wat deelnemers in dezelfde ronde finishen. Dat kunnen we helaas niet van de ALMS / LMES zeggen.
Als je de berichten uit de States mag geloven dan mogen we in 2005 +/- 30 tot 35 DP-wagens bewonderen. Die groei zie ik niet bij andere series, daar gaan ze eerder achteruit (denk aan ALMS). Daytona 24 uur 2005 begint weer interresant te worden...... De snelheid zit er ook aardig in, in het begin van hun ontwikkeling hadden de DP's moeite om het tempo te volgen van een Porsche GT3-RS (denk aan het drama tijdens de Daytona 24 uren van 2003). Nu, na twee seizoenen zijn deze wagens flink wat secondes sneller dan een GT3-RS. De reglementen zullen daar wel een handje aan hebben geholpen ;) Maakt voor de show overigens niet veel uit, ik kijk liever naar 20 wagens die met elkaar racen als 2 Audi's die het opnemen tegen inferieur materiaal ;) |
Quote:
|
De volgende die om is ;)
Het team van Gabriele Rafanelli (voorheen Bigazzi) gaat de nieuwe Picchio inzetten voor het Grand-Am kampioenschap. 1 of 2 wagens? Daar zijn ze nog niet uit. E.e.a. volgens www.turbomagazine.be |
Quote:
|
Quote:
Bigazzi => Rafanelli...........op het einde van de BPR GT series, begin project Williams BMW LMP project is dit onstaan. Hoe, wat, waarom.........kan ik even niet voor de geest halen ;) |
Quote:
|
De volgende personen zijn ook gevallen voor de charmes van DP / Grand-Am
Matteo Bobbi en Fabrizio Gollin, actief voor BMS Scuderia Italia in het FIA GT 2004...............ook zij gaan richting DP. Meneer Ratel, uw FIA GT concept begint ernstige barsten te vertonen ;) Edit: Porsche gaat ondersteuning bieden aan de Brumos Porsches. Een van die Fabcar chassis is onderweg naar Weissach. E.e.a. om de bole wat sneller en competitiever te maken. Bron: autosport 16-12-04 |
Quote:
|
Quote:
Tja, we hebben het wel zien aankomen, lees hier maar eens Ben alleen maar de boodschapper, niet de veroorzaker ;) |
Hmm tja, dalende. T'is maar hoe je het bekijkt ;)
Het vertrek van BMS is een groot verlies in ieder geval. Daar staat tegenover dat de kwaliteit van het GT veld toch erg hoog was het afgelopen jaar (ook vergeleken met de voorgaande jaren), vind ik toch wel positief :). N-GT was erg karig vorig seizoen, en zal dat ook komend jaar zijn naar alle waarschijnlijkheid. Ook ik ben benieuwd hoe SR het alemaal gaat vormgeven voor de komende jaren en hoe succesvol dat zal blijken te zijn. |
Quote:
|
LMES is toch geen organisatie van Don Panoz?
maar ALMS is het grote slachtoffer van het succes van de DP, en da's idd spijtig :( |
Petit LeMans = ALMS, ELMS heeft nooit echt het succes gekend wat het verdiende, en LMES is van Ratel.
Ben het wel met je eens dat Panoz een steengoeie kerel is, echt iemand met het oog op de motorsport ipv de centjes. |
Don Panoz is misschien een goede kerel, ben zelf ook verzot op zijn bolides maar door steeds tegen de stroom in te varen (prototype met motor van voor enz...) heeft hij het zichzelf wel moeilijk gemaakt.
Wat ALMS betreft : wie maakte dit kampioenschap groot? De Europese teams! Nu er voor hun een alternatief is in Europa, met name de LMES gaan er steeds minder de grote verplaatsing maken. |
Quote:
Terug naar de DP's...............worden de wagens niet alleen mooier, ook de kleurenschema's gaan de goede kant op. Een nieuw team voor 2005 met een vertrouwd kleurenschema: Westernesse-Racing http://www.theracesite.com/images/news/8508_1_lg.jpg foto: www.theracesite.com |
Een DP in Gulf kleuren....heiligschennis...waar gaat het toch heen in de autosport wereld. :( ;)
|
Fabrieken die zich er mee bemoeien, enorm veel sponsorgeld, vele grote namen, topcoureurs, enorme startgrids, nou alleen nog mooie wagens.
|
Quote:
|
Quote:
|
Quote:
|
Na het "gerucht" van Turbomagazine op 14-12-04 over Picchio en Rafanelli is vandaag het hoge woord eruit gekomen. Middels een pressrelease lezen we het volgende:
Quote:
|
All times are GMT +2. The time now is 14:49. |
Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.