![]() |
FIA GT '05: Nieuwtjes en andere weetjes.
Op verschillende sites heb ik gelezen dat de Aston Martin in 2005 niet geleverd zou worden aan privateers. Zoiets moet je niet zeggen tegen Sjeik Al Maktoum :D
Dit oosters heerschap wil met alle middelen een tweetal DBR 9's inzetten in de tweede helft van het seizoen. Eentje voor hem zelf, samen met David Terrien. De andere? 2 Saleens S7-R en een drietal Ferrari 550's minder 2005........die ruilen we om tegen een 5-tal Maserati's MC12 ;) AB (Alzen Bartels) en Scuderia Italia zijn in een vergevorderd stadium. De kans dat we de MC12 aan het werk zien op Le Mans in 2005 word overigens steeds kleiner. De "narrow-track" versie zal niet klaar zijn voor de 12 uren van Sebring. Geen deelname aldaar verkleint de kans om toegelaten te worden tot Le Mans. Blijft toch een leuk blad, die Engelse Autosport (editie 18-11-04).......alleen is de lay-out veranderd (alweer) :fight: |
|
Er worden ook weer twee Corvettes C5-R vrijgegeven dacht ik? Deze zien we misschien (hopelijk) ook wel in de FIA GT rijden volgend jaar.
|
Quote:
-Creation autosportif -Mike Hezemans :) 'k heb eigenlijk een klein vraagske, gaan er volgend jaar dan nog eigenlijk prodrive 550's overblijven in het FIA GT kampioenschap? Ik zou het erg vinden als er geen meer zouden overblijven. Hoe zit het met de Saleens? Konrad Motorsport heeft de 2 RML Saleens overgekocht. |
Quote:
Hezemans schijnt aanwezig te zijn geweest bij de laatste testen van de C5-R in Florida. |
Staan idd 2 lister storms te koop. toegelaten tot belcar of niet? nee omdat hij ooit GT1 is geweest. Ja want hij is wel toegelaten tot FIA GT. Ik vind de lijst van toegelaten wagens nu echter efkes niet.
|
Quote:
|
Quote:
|
John Bosch gaat volgend jaar LMES rijden met 1 of 2 Prodrive 550's toch?
|
Quote:
Er wordt ook nog bij vermeld dat dit een zeer sterke combinatie zou kunnen zijn op voorwaarde dat er steun van GM is, en....dat vader Toine zelf niet gaat knutselen aan de wagen. :D |
Quote:
Hezemans zou ook nog een optie hebben op de tweede Corvette, maar dan zal hem eerst nog ergens centen moeten vinden. Ik ben alvast benieuwd wat ze met die wagen in FIA GT kunnen doen volgend jaar, ze zouden toch zeer competitief moeten kunnen zijn, en Mike en Anthony hebben ondertussen toch ook al voldoende ervaring in het GT-racen. |
Quote:
|
Yup, als je ziet wat ze deze C5-R's hebben gepresteerd in de ALMS. Alle wedstrijden gewonnen in hun klasse + dus ook de 24 uren van Le-Mans. En dan nogwel 70 % van de wedstrijden als 1 en 2 over de Finish gekomen. Zou dus eigelijk nix veranderen aan deze wagen. Misschien ooit wel eens een gastoptreden in de Belcar?
Greetzz.. Corvetteboy |
Inderdaad maar zoals hierboven ook al staat: als den Toine wat veel begint te prutsen... :D
|
"Fusie" in aantocht!!
Quote:
Waar o waar gaan die twee samenrijden? Kan ik mijn vlucht al boeken naar ginder? |
In 2005 zal het FIA GT een klasse erbij krijgen. Naast GT en N-GT krijgen we een GT3 klasse erbij. De namen van GT en N-GT gaan ook verdwijnen.
2004 GT => 2005 GT1 2004 N-GT => 2005 GT2 nieuw in 2005 => GT3 Wagens zoals de Mosler, Vertigo en TVR's kunnen we daar verwachten. Mooie ontwikkeling om de dalende deelnemers aantallen in 2004 een halt toe te roepen, relatief gezien goedkopere wagens om aan het rijden te houden. |
Hoe zit dat nu met Hezemans en de Corvette? Ik hoor berichten dat hij hem al lang zou hebben gekocht, maar ook andere berichten. Is hier nu al een duidelijk antwoord over?
|
Heb ergens horen vallen dat ze er volop aan aan 't werken zijn. Neenee niet wat bijknutselen maar gewoon helemaal kijken hoe 't precies in elkaar zit.
Maar klopt het wel? Mvg |
De conclusie dat de 575 in 2004 spec een misser is mag gerechtvaardigd worden. Zojuist op www.turbomagazine.be gelezen dat ze met een "Evolution 2" bezig zijn. Zowat elk punt van de wagen worden onder handen genomen.................maar of ze daarmee het vertrouwen van de klanten terugwinnen? De leider van het project is Jean-Jacques His, die zit (zat?) aardig hoog in de rangen van de F1 Ferrari afdeling.
|
Sinds hij bij Renault F1 is vertrokken (een jaar of twee terug)heeft hij zich zo ver ik weet bezig gehouden met de productie motoren van Ferrari.
|
Heb vandaag bevestiging gekregen dat Hezemans inmiddels in het bezit is van een Corvette C5R (weet niet of dit een 2004-spec is of een oudere) en deze door Mike Hezemans en Anthony Kumpen zal worden bestuurd in het FIAGT kampioenschap.
|
Afgelopen dagen is er op Estoril getest.
resultaten: Yesterday (16-12-2004) - Mika Salo (car #33) - 1'35''078 (97 laps) - Andrea Bertolini (car #34) - 1'35''235 (78 laps) - Fabio Babini (car #34) - 1'37"036 (40 laps) Today (17-12-2004) - Andrea Bertolini (car #34) - 1'34''966 (66 laps) - Mika Salo (car #33) - 1'35''678 (38 laps) - Fabio Babini (car #33) - 1'35"886 (72 laps) - Fabio Babini (car #34) - 1'35"982 (53 laps) |
Quote:
"Ja, de geruchten zijn er. En het is overduidelijk da we die piste bewandelen. Dat steken we ook niet onder stoelen of banken. Maar er is op dit ogenblik geen enkele zekerheid, niettegenstaande alle zgn 'zekerheden' die sommige personen of bepaalde sites ook mogen beweren. Voor de rest : geen verder commentaar, jullie vernemen het wel als alles (eventueel) rond zou zijn, maar dat is het momenteel niet. Aan een 'roddelkrant' doen wij niet mee, onze interesse gaat uit naar feiten, niet naar zaken die zomaar uit de lucht gegrepen worden. Overigens: alle insinuaties die in een Waalse krant worden gemaakt, als zou GLPK het MVD Belcar kampioenschap gaan boycotten, zijn verdraaide gegevens, waarbij de zgn 'bron' de woorden van de betreffende piloten verkeerd heeft verwoord." Dixit de heren zelf. Daarbij melden ze dat alle speculaties 'waarom' Mike Hezemans momenteel over de 'grote plas' verblijft, pure hersenspinselen zijn, en dat die erop duiden dat de personen die bepaalde 'waarheden' komen verklaren, helemaal niet op de hoogte zijn van de interne keuken, wat ze ook mogen beweren of insinueren. Dit alles via de betrokken personen zelf, die dus niet tegenspreken dat ze in onderhandeling zijn, doch het geheel staat (momenteel) verre van een akkoord. Verder nieuws volgt, hopelijk vrij snel. MVG, Dries De Smet PR & Press Anthony Kumpen |
Verre van een akkoord? Toch grappig dan dat Toine Hezemans op DailySportsCar bevestigd dat ze een C5R hebben besteld. Misschien is de deelname van Kumpen in het project dan nog onzeker, maar Toine heeft dus bevestigd dat ze een Corvette hebben besteld.
|
@ Bramzel..
Toch wel tof dat je niet alle eer bij die post voor jezelf neemt, maar nu toch ook de bron gaat vernoemen, zijnde DSC. Die kerels durven namelijk soms wel eens gaan twijfelen bij de oorsprong van nieuws, tot ze met hun neus op de feiten gedrukt worden. :D Als je echter goed gaat lezen (wat Hezemans zelf zegt), gaat het over een <b>bestelling</B>, niks meer, niks minder, en voor twee wagens zijn er momenteel 7 bestellingen. Dus er kan niet aan elke vraag worden voldaan. Ik weet het, DSC heeft dit nieuws op een zeer dubieuze manier gebracht, tenzij men woord voor woord gaat lezen. En leren lezen kan nooit kwaad, is ook al uit het verleden gebleken. ;) Vooral noorderburen lezen anders als wij Belgen :p . Zal wel aan on 'taaltje' liggen natuurlijk ;) Maar dus niet te vroeg conclusies trekken, wat men ook denkt te mogen weten of afleiden. Zoals de betrokkenen dus zelf lieten weten : alles is verre van zeker, wat men ook moge beweren! Dat men die gedachtengang volgt, is een feit, maar tot op heden bleven alle zekerheden uit. Misschien verandert dat alles binnen korte termijn (enkele uren, dagen ?), maar dan vernemen jullie het wel. |
Quote:
De wagens in klasse GT3 zullen qua snelheid gelijk worden gesteld aan de deelnemers in GT2. Door middel van gewichtformules en het spelen met de luchtoevoer voor de motoren moeten beide klassen evensnel worden. Anders gezegd, een Mosler, TVR of Vertigo moet net zo snel worden als de Porsche 996 GT3-RSR of Ferrari 360GTC. Daar zullen fabrieken als Porsche en Ferrari toch niet al te blij mee zijn. Een nog groter nadeel is dat de wagens in de GT3 eigenlijk voor de kat zijn viool meerijden. Ze kunnen geen punten verdienen voor het kampioenschap. Ze rijden voor spek en bonen mee.............maar kunnen eventueel de uitslag bepalen voor de deelnemers in de GT2 klasse. Denk bijvoorbeeld aan een race-incident tussen een GT3 wagen en een GT2 wagen. E.e.a. volgens de Autosport 16-12-04 |
Een C5R 2004 spec. is verkocht, die zien we niet terug in Europa maar in het ALMS. Mid America Motorworks is de gelukkige eigenaar geworden, de coureurs zijn de 18- en 19-jarige zonen van Pap en Mams Mid America Motorworks.
Bericht klik hier Bericht is gelezen door een Oosterbuur ;) |
Quote:
|
Ik had het ook al via een (dacht ik) vertrouwbaar persoon te horen gekregen.
Er werden toch 2 Corvette's C5R 2004 spec vrijgegeven? Eentje dus blijkbaar naar de ALMS, de andere naar ... Ik hoop altans dat Mike en Anthony het rondkrijgen. Met die wagen valt in FIA GT wel iets te winnen denk! |
Quote:
De chassis die richting MAM gaan zijn de 005 en de 006. Dit zijn de wagens die o.a. Le Mans 2002 hebben gereden. Beide chassis zouden inclusief 2004 spec. afgeleverd worden. Als ik de nummertjes goed tel zijn er in totaal 11 C5R's van Pratt&Miller. De 007 is in handen van SRT. Blijven er nog 4 stuks over..........geloof dat er eentje is afgeschreven wegens een brandje (met achter het stuur Dale Earnhard jr.) Heeft iemand een nieuwe link voor: http://palmeter.com/C5RInfoIndex.htm ?,werkt niet meer :fight: Wellicht worden er meer dan 2 verkocht? |
Kan goed zijn, Ik herinner me nog heel goed dat er in de ALMS dit jaar in 1 wedstrijd namelijk de Toronto Grand Prix of Mosport 3 C5-R's aan de start stonden, de derde Corvette toen bestuurd door onder meer Dale Earnhardt JR, die 3de Corvette die toen jammergenoeg bij de Warm up in de vlammen op ging. Ze zullen mss deze wagen terug opgebouwd hebben en nu verkopen.
Greetzz.. Corvetteboy |
da was infineon raceway.
|
Quote:
Greetzz.. Corvetteboy |
Op het einde van 2005 kunnen we weleens een nieuwe FIA GT wagen verwachten. Het komt uit Zweden en het is geen Volvo. Rara wat is dat?
De Koenigsegg CCR. Volgens Christian von Koenigsegg moet het eerste model eind 2005 op het circuit terug te vinden zijn om te testen. Dit met als doel een FIA GT deelname in 2006 en in een later stadium Le Mans. Koenigsegg gaat dit project uitvoeren met een nog nader te noemen team. Behalve een Zweeds project is er ook een Australisch team die een project in gang heeft gezet met het oog op het FIA GT kampioenschap. Dit model zou het daglicht al zien tijdens het F1 weekend in Melbourne a.s. maart. According to Autosport Issue 30-12-04 ;) (Heb dat blad vandaag al ontvangen :eek: ) |
Quote:
|
Waarom moet er afgestemd worden? Het gata gewoon niet samen, een silhouetteserie en echte wagens.
|
IDD raceboy. NO silhouetttes please.
|
Mja, het verschil tussen een FIA-GT GT1 auto en een JGTC is niet zo groot ze...
|
Dat zou ik zo niet zeggen. Met een ferrari 575 zit je nog steeds vast aan de beperkingen van het straatmodel. Zo een JGTC bestaat volledig uit composiet materialen, is vormgegeven in de windtunnen en weegt niets. Beetje ongelijke strijd niet?
|
De 575 heeft minstens evenveel uren in de windtunnel gestaan en heeft ook amper iets met het straatmodel te maken. Die bakken zitten eveneens vol met composietmaterialen.
|
All times are GMT +2. The time now is 00:57. |