![]() |
Touring Cup 2005
Bij deze wil ik een Thread openen om alles over de Touring Cup van 2005 op voorhand al te weten te komen.
Lijst mogelijke deelnemers Touring Cup 2005 HRT-Racing / BMW Compakt 325i / De Neef Kristof - Van Edom Manuel - ... (1,2) BRI / Renault Clio / Bart Van den Broeck - Chris Voet - Dries Heyman (1,2,3) GM Racing / Renault Megane / Luc Vande Casteele - Louisette Lievens (1,2) European Formula Racing / BMW 325 DTC / ? - ? (1,2) European Formula Racing / BMW M3 / ? - ? (1,2) PDG Racing / Porsche 993 GT2 / Peter De Groote - Stefan De Cooman (1,2) JP Racing / Renault Clio / ? -? (1,2) JMDehaye Racing / Golf V / Jack Buytaert - Dirk Van Rompuy (3) First Motorsport / Porsche 993 / ? - ? (4) Surinx Racing / Honda Civic / ? - ? (4) PJA Corse en Lizard Racing / Alfa 156 / Jan Mertens-Peter Bens-Jan Wouters-Alfons Mathieu (2) PJA Corse en Lizard Racing / Alfa 156 / Serge De Beil-XXX-Alfons Mathieu/Jan Wouters/Peter Bens (beurtelings) (2) Bronvermeldingen: 1 De Paddock 2 Website en/of medewerker van het desbetreffende team 3 Racingworld.be 4 Autosport.be Wat is allemaal welkom in deze thread: - Welke teams en met welke wagens deelnemen - Hebben de teams van dit jaar een andere wagen voor 2005?- - Krijgen we ook nieuwe teams te zien in 2005? - ... Met vriendelijke groeten |
Voor ons staat deelname zowieso al vast, wagen BMW Compakt 325i (klasse3), Piloten: De Neef Kristof, Van Edom Manuel,....
Aantal wedstrijden die we gaan rijden zal afhankelijk zijn van budget. |
Wij doen mee, minstens met 1 Clio.
Piloten: Bart Van den Broeck - Chris Voet 2de Clio zijn we aan het bemannen. Clio V6 is EVENTUEEL de derde als we zeker zijn van Clio 2 Zowel TC als BTCS |
GM RACING doet ook verder voor een allerlaatste jaartje met wat anders dan ons "meganneke" welke uiteindelijk zijn vleugels gekregen heeft na al die jaren.
De piloten zijn : Luc Vande Casteele & Louisetteke Lievens, dus met 2 om zodoende een pitstop uit te sparen... willen we echt kans maken. Voor de rest ligt gans de wagen kompleet uit elkaar.....blote kas en afgeschuurd tot op bloot ijzer, wordt daarna opnieuw gespoten en terug van nul opgebouwt met nieuwe electriciteit bekabeling en zekeringen ( het was een warboeltje geworden door de 3 opeenvolgende tuners welke hun "lusten" hebben botgevierd op "den elentriek") We zullen zeker 1 kg winst hebben aan het weggooien van nutteloze bekabeling ! Daarna gaan we nog kilootjes afpitsen van de kas alhoewel we bijna aan de limiet zitten, ik schat hooguit nog 2 kg en daarna valt ie uit elkaar :) Ziezo dat betreft ons teamke, de mechaniekers blijven ook allemaal dezelfden en hebben hoge verwachtingen voor het nieuwe seizoen. Dus het zal deftig trainen worden voor Louisette welke nog enkele secondjes sneller moet kunnen........wat is er een betere training voor haar dan haar enkele malen te doen starten tussen de "zotte meute" ?? :D Doei Luc GM RACING |
European Formula Racing zal erbij zijn met volgende wagens :
BMW 325 DTC klasse 3 Piloten : Jorg Stehr en Roby Vissenbergh BMW M3 klasse 2 piloten : Christophe Pampel en Tim Joosen en in samenwerking met Johan Motorsport : BMW M3 klasse 3 |
Wij zullen volgend jaar ook terug de rangen vervoegen, maar met de Porsche.
We hopen van tegen 17 februari de eerste rondjes te kunnen draaien op Zolder, zodat onze jongens het karakter van de wagen wat kennen tegen de eerste wedstrijd... Vriendelijke groeten, Christophe |
|
Re: Touring Cup 2005
Quote:
Quote:
|
Ondertussen is het heel stil geworden omtrend de Touring Cup. Hopelijk komt het nieuws wat sneller binnen stromen.
Mvg |
Quote:
Je kan toch maar inschrijven als je weet wat het gaat kosten hé. Renault schrapt zijn Clio Cup terwijl er nog geen vaste data's waren, ik zou me als piloot ook niet ingeschreven hebben hoor. |
euhm, de kalender is toch al bekend?
|
Kan je de kalander voor de Clio Cup 2005 dan even posten aub, ik heb hem niet daarmee.
|
Quote:
Wat mij tot deze (off-topic) vraag brengt: wat kan een sprint-piloot nog doen in België? |
Quote:
|
Quote:
Zowel Belgisch, Europees, Brits, Italiaans als Spaans, en misschiens zelfs Duits en Pools volgend jaar... Jaja, met bakken die moeilijk kapot te krijgen zijn ... echte wagens voor het volk ... De slimmerikken hebben het allang door ... Ondergetekende heeft er al wel wat ervaring in ... Lekker rond de pot aan het draaien ... de fun cup idd :D |
Wat is nu de kostprijs van zo een seizoen Maarten? Jij bent de geschikte persoon om ons wat prijzen te geven want de bedragen die ik hoor liggen zeer ver uit elkaar.
|
ik zal het in een nieuwe thread doen om deze niet té veel te bezoedelen
coming up... |
Seizoen TC in een Renault Clio 2.0 ALL IN kost tussen de 13.500 en 15.000 euro afhankelijk van het aantal trainingsdagen. Dit even ter info voor zij die er nog willen aan beginnen.
|
Autosport.be meldt dat First Motorsport terug komt met een Porsche 993 en bij de zoekertjes is te zien dat Surinx Racing piloten zoekt voor de Honda Civic. Dus twee teams bij in mijn lijstje.
Mvg |
De drijvende krachten bij Raceprojects plannen wel enkele uitstapjes naar de TC. De wagen waarmee zal worden gereden zal bepaald worden naargelang de opborrelende goesting.
We mogen onszelf ook nog wat plezier gunnen. :gas::gas::gas: |
Thanks Lemans voor deze info. Want alle info is welkom maar het komt maar magertjes binnen.
Mvg |
PJA Corse en Lizard Racing slaan voor 2005 de handen in elkaar en brengen 2 Alfa's 156 aan de start van de TC 2005.
Piloten op wagen 1: Jan Mertens-Peter Bens-Jan Wouters-Alfons Mathieu Piloten op wagen 2: Serge De Beil-XXX-Alfons Mathieu/Jan Wouters/Peter Bens (beurtelings) |
Hoe meer Alfa's hoe meer vreugd ;)
|
Quote:
|
Vertel eens Driesco.
Mvg |
Betaal 5 euro en kom kijken naar de eerste TC wedstrijd hé ;) ;) :)
|
Ik ben er altijd. Maar misschien moet ik de eerste race missen omdat ik dan met examens zit.
Mvg |
Quote:
|
Quote:
|
Dat zijn echt wel knappe tijden. Hopen dat ze 't 4 en 10 uur uithouden.
Mvg |
@ Driesco
Enig idee over welke 3.Ol motoren dat gaat? GTA (weg)versie is een 3.2. Dus die basis is het al niet. Misschien wel de 3.0 V6 Alfa motor uit de Vertigo :-) |
Ik weet het niet. Kan er ook niet zo goed aan uit wat betreft die Alfa motoren allemaal. De ene breekt blijkbaar sneller dan de andere, das al wat ik weet. Ik denk dat de man die er gaat mee rijden, en hier ook op Depaddock zit misschien meer tekst en uitleg kan geven. De 3de Alfa zal een 2.0 zijn maar veel meer is er nog niet van geweten. Zij zoeken momenteel een manier om de VW Golf van Buytaert - Van Rompuy van de overwinningen te houden in klasse 4
|
Weet iemand welk team de Golf VW van Buytaert - Van Rompuy inzet?
Mvg |
Quote:
|
Quote:
Ik dacht dat de 2.5 V6 (uit oa de 156), de 3.0 en de 3.2 allemaal uit dezelfde basismotor bestaan. Er is zelfs nog ruimte over om verder op te boren naar een 3.7 (Autodelta doet deze big bore conversion). Dus een redelijk stevig blokje. |
V6 is inderdaad een betrouwbaar ding en't gaat allemaal over dezelfde basis ooit gelanceerd in de Alfa 6 in '80 (nog met 2 triple dell'orto carbu's nb...mjam) . Je zet wel niet rap effe de V6 in een 2.0 ts z'n plaats : bak is anders (zelfde basis als in de jtd's dus tegen pakken meer koppel bestand ook) . We hebben het gedaan met onze PJA-156 maar het heeft meer (beperkte vrije) tijd opgeslorpt dan we hoopten vandaar dat we pas einde 2004 weer in ZTC aangepikt hebben . 2.0 ts van voor 2001 zijn betrouwbaar, daarna is er iets structureel veranderd waardoor't ineens allemaal oliezuipers zijn geworden . De 156 Challenge spec. zijn allemaal van voor die datum dus no problem temeer daar tuning daar beperkt is . Wij hebben echter 3 jaar verknoeid met een tuning naar 147cup spec. en da's doffe ellende geweest ; ging wel snel (kapot) 1.54'9 (zelfs 1.52'3 ErAn) terwijl we'r tot in '99 na o.a. 2x 24u voll. Belcar en ZTC-seizoen na 17.000 racekm. met een nieuwe koppakking vanaf waren ! We hebben spijt dat we niet rapper die V6(+6 bak) of 156-challenge spec. geopteerd hebben een jtd is anders ook wel OK ...2006 1.9jtd16v Twinturbo 200 std.pk en 400nm in de 157 .
We weten intussen wel waar ge moet op letten bij ons Alfakes op't gebied van remmen en ophanging staan wij heel ver nu nog motor en bak (met broodnodige sper) en ze mogen nog meer rekening met ons gaan houden . 't werd tijd dat ik er me ook eens mee ging bemoeien hè Sergeke ? |
Welkom op ons forum stadsgenoot. Hopelijk bevalt het je hier. ;)
|
Hiejelegaans mè m'n gusting Scapa . Da verstaode gij wel hè . Ik had alliejen mo da schots vlaggeske in't oog .
Wiendakikzenheddeweldeuzekers ? Kennekikaajal ? |
Quote:
Nu in het A.N. zodat iedereen het hier wat begrijpt :+ Ik weet wel wie de Jan Wouters is, die z'n ouderlijk huis staat naast dat van mijn moeder daarmee. Af en toe zag/zie ik wel eens een bestickerde race Alfa 156 in de buurt van de watertoren ;) Ben zelf meer thuis in de Belcar als in Touring Cup daarmee dat ik jullie prestaties van de laatste jaren niet echt ken. Jullie hebben Belcar gereden in het verleden (moet rond 1998 ofzo geweest zijn denk ik?). Ben ook nog maar een jong gastje ook dusja :D |
@ Bugalfa
Eindelijk op het forum. Hoe meer (Alfa) zielen, hoe meer vreugd!!! Zie of hoor je komende week wel. |
All times are GMT +2. The time now is 22:24. |
Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.