![]() |
clio cup 2005
Quote:
|
Aha, dan gaan we zeker kijken hé... :D
|
Maar vergeet niet hoe het hier in België in elkaar zit hé. Als je elkaar "ramt" dan kan je straftijd of zelfs een diskwalificatie oplopen.
Maar het zal er toch spannender aan toe gaan dan afgelopen jaar. Mvg |
Quote:
En terwijl een plaat van 'Ram'stein spelen :+ |
Ik dacht dat hier autoSPORT fans zaten.
|
Quote:
|
Quote:
ik zal het niet meer doen. :D |
Ok uwe avatar is veilig :p
|
Re: clio cup 2005
Quote:
Met een Verschuurtje of Bleekemolentje in het achteruitzicht van de binnenspiegel weet je zeker dat je schade in het vooruitzicht hebt :D Quote:
Wel een streep door de rekeing van Renault Bel-Lux, na het verdwijnen van de supermeetings was er toch sprake van dat Renault Bel-Lux en Nl samen gecombineerde wedstrijden ging organiseren. ? Quote:
|
Zeg Raceboy, ik ben een autosportfan, maar als er enkele heren graag de cowboy uithangen ga ik er eerder eens mee lachen dan te zeggen "amai, amai, amai, dit is toch géén werk meer huh..."
Mijn antwoord was dan ook ironisch bedoeld, begrijp je :) |
Re: clio cup 2005
Quote:
|
Voor dat geld rij je al met een DIKKE porsche in de Belcar!
|
die hele clio cup van jullie gaat niet door in 2005. ik zie niet dat er meer dan 15 B clios de baan opkomen, dus das niet om aan te zien. ik vrees aldus het ergste.
er is even sprake geweest van een benelux kamp. maar dat gaat niet lukken. NL heeft in 2005 weer gewoon zn eigen cup. onbegrijpelijk, gezien de recessie in beide landen vwb deelname in de diverse kampioenschappen. (belcar en dsc daargelaten) 2 landjes met ieder 2 mooie circuits en dan toch maar volharden in je eigen kamp. onbegrijpelijk anno 2005 en lekker belangrijk natuurlijk. NL en B zouden een vb moeten nemen aan de Beru top 10, maar het woord samenwerken tussen beide landen is een vies woord, en dat is jammer want zo blijven we tobben en wordt het pas weer wat als iedereen E 10.000 in de maand verdiend. resumerend hadden we dus in 2005 een prachtig beneluxkamp. kunnen hebben met zon 45 beneluxpiloten strijdend voor een grote prijs. dat zou me een spektakel gegeven hebben. maar het mag niet zo zijn, helaas. :mad: :fight: |
Gaan we echt een Europees kampioenschap van Renault, dat op Eurosport uitgebreid zal gecoverd worden, vergelijken met een Belgisch kampioenschap, dat op 1 Vlaamse zender uitgebreid wordt gecoverd en in 2005 misschien niet meer, omdat dat betrokken programma weer in zijn voortbestaan wordt bedreigd?
Appelen en peren. Uiteraard zal de Mégane Trophy niet goedkoop zijn (noem eens een goedkope autosport-formule). Maar dat kampioenschap wordt dan wel ingebed in de Renault Days die overal in Europa worden georganiseerd. Met alles erop en eraan, hospitality van hier tot ginder, enzovoort. Wie de Mégane Trophy gaat rijden, heeft andere ambities dan wie in Belcar komt meerijden. En als de winnaar van de Clio Cup 2005 geen zin heeft in die 75.000 euro en dus in die Mégane, dan moet hij het maar doorgeven aan de volgende ... Neem Renault weg, mijne heren, in Europa en bij ons, en bekijk dan het plaatje op circuit en in rally. |
Quote:
Quote:
Op international gebeid heeft Renault een goede zet gedaan om in de single-seater categorie door wat breek- en sloopwerkzaamheden toe te passen. Weg met de World Series Light en de FRenault V6 en verdergaan met de FRenault 2000 op Europees nivo en dan de World Series V6. Het "opkopen" van de F3000 en omvormen tot GP2 is (was?) een goede zet. De actuele vraag is of de gevraagde budgetten voor GP2 op termijn haalbaar zijn c.q. blijven. Dat kon wel eens een twijfel gevalletje worden. Volgens de traditie heeft Renault altijd een Europese Cup voor toerisme wagens, zoals de Renault 5, Clio's en V6. Dat men verder wil met Megane Throphy is niet meer dan logisch. Het idee is goed alleen rijst hier de vraag: Zet Renault niet te hoog in? Als we 10 wagens aan de start zien op 1 mei in Zolder dan wel, is de grid "uitverkocht" dan niet ;) Dus op internationaal gebied heeft Renault de zaakjes wel goed in orde. Echter het gepruts op lokaal gebied in België en Nederland kenmerkt zich door een houding van: We kijken niet verder dan onze neus lang is. De eerste blunder die beide landen hebben begaan is het verschil in keuze m.b.t. de formule wagens. Belgie gaat voor de 1600 cc wagen en Ollanda voor de 2000 cc wagen. Al lang geleden zijn we hier op De Paddock tot de conclusie gekomen dat de keuze voor 1600 cc de juiste was. Dan de Clio's, zowel in Belgie als in Nederland is er simpelweg niet goed gereageerd op de feiten die we allemaal hebben gezien op het circuit. De gevolgen waren logisch, dalende deelnemersaantallen en een smet op blazoen van de autosport. Iedere betrokken partij mag zich eens achter de oren krabben hoe het zover is kunnen komen. De beslissing van Renault NL om accuut te stoppen met de Clio's komt op mij zeer raar over. Ergens klopt er iets niet aan het verhaal. Dat men de "Nederlandse" budgetten aan iets anders wil besteden kan ik goed begrijpen. Echter zoiets weet men ook al in september en niet vlak voor het einde van het jaar. Denk toch dat menig team en coureur onaangenaam is verrast door deze beslissing van Renault NL. Voor 2005 zijn er dus nog minder deelnemers beschikbaar en toch gaan Renault Bel-Lux en de één of twee prive initiatieven in Nederland vrolijk verder op eigen houtje. Het voorbeeld dat aangeeft dat autosport nog steeds op een amateurische wijze wordt georganiseerd. Met logisch nadenken heeft dit weinig te maken, kortzichtigheid ten top. De ene blauwe blazer die niet onder wil doen voor de andere blauwe blazer. Wie is de dupe? De coureurs en de liefhebbers langs de kant. Van start gaan in een veld van 10 tot 15 wagens lijkt me geen uitdaging voor een coureur. De liefhebber langs de kant ziet het verhaal van de 10 kleine negertjes voorbij komen :D Op lokaal gebied verdienen Renault Bel-Lux en Renault NL een ferme tik op hun vingers vanwege de verkwisting van de budgetten. Bij samenwerking was het totale budget wellicht lager geweest dan de twee afzonderlijke budgetten bij elkaar opgeteld. Tevens hadden we betere autosport gehad voor de coureurs en de kijkers achter de buis of langs het circuit. Of die Cup in Nederland doorgaat? Eerst zien dan geloven..........we hebben al meerdere prive-initiatieven voorbij zien komen op Nederlands cupgebied, geen een daarvan is een succes geworden. Maar een ding moeten we niet vergeten: Renault doet tenminste iets voor de autosport, het zijn alleen de lokale cowboys die het af en toe niet snappen ;) |
Dat de Clio Cup niet meer zou doorgaan dat vinden jullie waarschijnlijk toch niet zo erg, hier op De Paddock is de Clio Cup week na week afgemaakt, er werd zelfs geroepen om de Clio Cup te stoppen!!
Als ik wat meer tijd vind zal ik de desbetreffende posts eens ophalen. Misschien zal de Megane Cup veel goedmaken maar wanneer de Clio Cups verdwijnen nationaal en internationaal zal er steeds een lege plek blijven in elk race-weekend. In Engeland blijft de Clio Cup een groot succes, misschien moeten de bevoegde heren hier in Belgie eens bekijken wat er beter kan hier... Bedankt Renault, jullie maken de sport! |
Ja eerst de yaris cup weg, dus de piloten opzoek naar een groter budget; Of voor de Mini challenge of de Clio cup, was voor sommige een zeer moeilijke beslissing! Nu de Mini duurder, en de Clio het laatste jaar!?? Waar gaan wij naar toe? Ja ik zit al heel lang in de auto-sport en het komt steeds maar weer, stapje hoger, stapje hoger,.........., Veel hoger, Oeps geen deelnemers meer!? Wat nu, weer vanop nul beginnen, misschien maar met groep N wagens,...... en weer waren ze vertrokken. De mensen leren nooit blijkbaar.
En waar zijn al die piloten naar toe? Yaris cup weg, Mini minder deelnemers, Clio cup veel minder in 2004, Touring was ook al minder,..... Het zal niet lang meer duren, of wij moeten weerom vanop nul beginnen. Oja en dan dit nog, in Spanje is 2005 het laatste jaar F.Renault 1600, en wanneer in Belgie? In Spanje gaan ze er waarschijnlijk Hyundai 1600 motoren in leggen. |
Quote:
Quote:
|
Quote:
Quote:
|
Totaal niet, ik vind het nog steeds de beste cup ondanks de weinige delnemers!
Zoals ik eerder zei, door steeds de Clio Cup negatief te beoordelen jaag je ook potentiele deelnemers weg, je zou je bijna schamen om nog deel te nemen in de Clio Cup!!! |
ik heb die discussies destijds niet gevolgd maar ik neem aan dat dat dan vooral ging over de rijstijl binnen de cup??
tja, dr gebeurd wel es wat. dat heb je in dergelijke races waar de boel dicht bij elkaar zit. soms gaat men te ver, zoals vorig jaar in NL. dan wordt er bestraft. uitbannen is onmogelijk natuurlijk, maar straffen helpt en is het enige wat je kunt doen. soms passeert er ook iets wat niet de bedoeling is maar toch grote gevolgen heeft (Jacobs/Groes). allemaal inherent aan het cupracen. is nooit anders geweest. denk maar es aan de perikelen in de jaren 70 tijdens de renault 5 cups. In GB vliegen de stukken dr ook af hoor! toch jammert men daar wat minder. kijk ook maar es hoe daar in het btcc wordt gekleund. en ach, waarom vinden we de klasse allemaal zo geweldig? juist, om het spektakel. beter toch dan een optocht van 20 autos die elkaar niet kunnen inhalen. ik zou het eeuwig jammer vinden als de cup verdwijnt. Renault moeten we niets kwalijk nemen. ze hebben (nog steeds) enorm veel voor de autosport betekent. alleen jammer dazze de NL cup pas afgelopen week afbliezen. maar je weet ook weer nooit wat er allemaal achter de schermen speelt natuurlijk. |
Quote:
Het zijn niet diegenen die de wantoestanden in de Clio-cup steeds aangeklaagd hebben, die moeten bekritiseerd worden. De echte schuldigen verdienen een draai rond hun oren. En dat zijn de verantwoordelijken voor de Clio-cup bij Renault, zowel in België als in Nederland. Al enkele jaren werd erop gewezen dat het met de Clio-cup de verkeerde kant uitging. In het seizoen 2003 was het hek helemaal van de dam. Een Clio-race leek meer op een demolition-derby waarbij alles toegelaten was dan op een autorace. Bij sommige races was je als rechtgeaarde autosportliefhebber beschaamd dat je er als toeschouwer op stond te kijken. En wat deed men bij Renault Sport? Ingrijpen? Ben je gek? Men deed er nog een schepje bovenop door het invoeren van stupiede en oncontroleerbare kermisattracties zoals "De Gemaskerde Racer" in België en "Mr. X" in Nederland. Ondertussen werd het sportbeleid er ook niet frisser op. Maatregelen en zelfs bedreigingen werden uitgevaardigd die in de praktijk toch nooit werden uitgevoerd. En overzichtelijker en eenvoudiger werd het ook niet. Wat de ene wedstrijd in Zolder toegelaten was, was een paar weken later in Francorchamps dan weer verboden, en omgekeerd. Absoluut toppunt van het vaudeville-theater dat door de verantwoordelijken van de Clio-cup werd opgevoerd is wel het ,zeer terecht, levenslang schorsen van een piloot nadat die het recht in eigen handen had genomen, zowel op als langs de piste; om diezelfde piloot dan enkele maanden later doodleuk opnieuw te laten meedoen alsof er nooit iets gebeurd was! Wiens schuld was het ook weer dat de Clio-cup steeds in een negatief daglicht werd gesteld? |
Re: Re: clio cup 2005
Quote:
De onweersbui met betrekking tot de Belgische cup zagen we hier op De Paddock al enige tijd hangen, de kans is groot dat die bui zal door zetten. Quote:
Geloof dat ik mijn paraplu maar eens ga opsteken, het begint al te druppelen ;) |
Heb hier zopas een mail gehad (van een betrouwbaar iemand)met wat meer info rond de Clio cup, het blijkt toch door te gaan. En dit door dat er een team is die vele Clio's zal inzetten. Hopelijk blijft het niet bij woorden, maar er is al een voorlopige kalender en dat is toch al iets.
Hopelijk komt het allemaal goed, want elke cup minder = een beetje auto-sport minder. En toch blijf ik mij afvragen; wanneer krijgen ze eens eindelijk hun verstand, waarom niet samen werken met de Nederlanders. Een Benelux cup is veel beter voor iedereen en zeker voor de sponsors. |
Quote:
|
normaliter zou ik persoonlijke mail niet op een forum plaatsen, maar aangezien alle partijen baat hebben bij plaatsing heb ik onderstaand de reactie geplaats welke ik vandaag van Geert Vermeer kreeg en als ik tussen de regels doorlees, dan gaan ze er over nadenken. Niets meer en niets minder.
Beste Joep, Vanwege een verblijf in het buitenland kan ik pas nu reageren. Zoals je inmiddels zult hebben begrepen heeft het Circuit Park Zandvoort een eventuele voortzetting van een Clio Cup op zich genomen en dat is een goede zaak. De suggestie om de Nederlandse en Belgische Clio's samen te laten rijden wordt in de opzet meegenomen en dan zal tevens blijken of e.e.a. inderdaad op die manier mogelijk is. Met vriendelijke groeten, Geert Vermeer |
Goed van Geert dat hij heel open is in dit soort dingen. uiteraard hangt er een hoop van geld af. sponsoren staan in Belgie niet in de rij met maar 2 optredens in eigen land. Andersom komen de Hollanders weer fin. in de knoei bij de eerste opzet uit het Belgische kamp.
Zo is dr altijd wat. De vraag is nu: hoe kunnen we het met zn allen zo aantrekkelijk mogelijk maken voor deelnemers in de cup??? voor het even: elke raceserie in de benelux! naar mijn weten zijn er auto's en potentieel belangstellenden genoeg. maar tja, altijd weer die torenhoge running costs. overigens bereikte mij uit vertrouwelijke bron ook dat de Belgische clio cup op eigen benen verder gaat. en dat er geronseld wordt onder Belgische piloten voor de NL Porsche cup in 2005! en net zoals het bericht dat Verstappen bij Minardi aan de bak gaat naast Albers in 2005! welnu, we gaan het zien. binnenkort in dit theater! |
Quote:
Quote:
|
ik voorspel een grote toeloop van clio coureurs naar de mooie klasse BRL-V6. En zo moet ook een raceauto gebouwd zijn: achterwielaandrijving, buizenchassis, dikke motor, ideale zitpositie. En wat de "over the hill" prijzen betreft; Met alle respect, maar om in een ondergemotoriseerde voorwielaangedreven would be raceauto te rijden voor dergelijke bedragen.....De kern van het probleem is dat, indien je als coureur niet vrij bent om een auto te kopen/ te bouwen waar je wilt, je teveel gaat betalen. Nee, dan liever de BRL-V6 als je op het circuit wilt racen. Mooie klasse, betaalbaar en power! Of een CAMSO V8 als je het op de Amerikaanse manier gaat doen. Daar ben je ook vrij om de auto en de onderdelen te kopen waar je wilt.
|
Quote:
Als ik me niet vergis is de "ondergemotoriseerde would-be raceauto" sneller over een rondje Zolder dan een BRL-V6 machine. |
Die wannabe-nascars trekken op geen kl*ten!
|
Quote:
Snelste Ronde in de race: Duncan Huisman 1:43.542 (gem. 138.274 km) De snelste kwalificatietijd in de training van de Nederlandse Clio's in dat weekend: Sebastiaan Bleekemolen, 1.48.071 Zitten toch wel enkele seconden tussen in het voordeel van die wannebe-Nascars ;) Hoe dan ook, een concept wat werkt.....gezien de verwachtingen voor 2005. |
Quote:
|
Quote:
|
Ben ik niet met je eens.
|
oei oei een ego gekrenkt, maar een clio lijkt op de booschappenwagen van mijn oma. Blijf aub objectief naar de BRL V6, want zoals jij ze nu omschrijft slaat kant noch wal. Een raceauto heeft achterwielaandrijving en de clio cup is m.i. overbetaald, maar wel een stukje historie. En de BRL V6 cup is value voor money. Meer raceauto, meer kwaliteit, normaal geprijsd en vooral veel veel meer echte coureurs. Sorry!
|
OF een raceauto nu achterwielaangedreven met zijn daar ebn ik het niet mee eens (joe je stoot nu heel erg tegen mij toerismewagenhart). Kijk maar naar het ETCC in 2002-2003. de BMW (een racewagen volgens jou) werd door een alfa (een niet racewagen om de oren gereden. Ik ben het wel met je eens dat de clio cup veel te duur is voor wat het is. BRL is een mooie serie, maar of er nu eer echte coureurs rondrijden daar. Wat is trouwens een echte coureur?
|
Quote:
|
Quote:
|
Ach kwestie van smaak. Ik zie liever een vol veld van de "wannabe-nascars" dan van Clio's. Begrijp me niet verkeerd ik heb niks tegen Clio's (rijdt zelf een Clio 1.2).
|
All times are GMT +2. The time now is 05:05. |
Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.