De Paddock

De Paddock (http://www.depaddock.eu/forum/index.php)
-   Rally (http://www.depaddock.eu/forum/forumdisplay.php?f=5)
-   -   Dakar 2005 - Marokko - rit 4 => 5 (http://www.depaddock.eu/forum/showthread.php?t=9730)

Bart 02-01-2005 20:30

Dakar 2005 - Marokko - rit 4 => 5

rit 4: Rabat > Agadir (maandag 3 januari)
verbinding: 122 km - special: 123 km - verbinding: 421 km

rit 5: Agadir > Smara (dinsdag 4 januari)
verbinding: 240 km - special: 381 km - verbinding: 33 km

gwyllion 03-01-2005 11:54

Op dakar.com valt momenteel niks te zien over de rit van vandaag, hoewel de motards reeds onderweg zouden moeten zijn op de klassementsproef :(

gwyllion 03-01-2005 12:34

Quote:

Originally posted by gwyllion
Op dakar.com valt momenteel niks te zien over de rit van vandaag, hoewel de motards reeds onderweg zouden moeten zijn op de klassementsproef :(
De special van vandaag is afgeschaft voor de motards wegens te veel mist (te gevaarlijk). De wagens en camions zullen wel gewoon van start gaan.

gwyllion 03-01-2005 14:42

De mensen die niet geloven in de kansen van Volkswagen moeten eens kijken naar de uitslag van de etappe van vandaag :eek:

1 317 GORDON / VON ZITZEWITZ VOLKSWAGEN 1h 14' 01" 00' 00"
2 306 PETERHANSEL / COTTRET MITSUBISHI 1h 14' 54" 00' 53"
3 307 SABY / PERIN VOLKSWAGEN 1h 15' 09" 01' 08"
4 312 ALPHAND / PICARD MITSUBISHI 1h 15' 25" 01' 24"
5 310 KLEINSCHMIDT / PONS VOLKSWAGEN 1h 16' 11" 02' 10"
6 313 KANKKUNEN / REPO VOLKSWAGEN 1h 16' 41" 02' 40"
7 321 DE MEVIUS / DUBOIS NISSAN 1h 16' 50" 02' 49"
8 314 DE VILLIERS / LURQUIN NISSAN 1h 16' 59" 02' 58"
9 311 VATANEN / SIVIERO NISSAN 1h 17' 32" 03' 31"
10 318 AL ATTIYAH / GUEHENNEC BMW 1h 17' 36" 03' 35"
11 308 MC RAE / THORNER NISSAN 1h 17' 48" 03' 47"
12 315 SOUSA / DELLI - ZOTTI NISSAN 1h 18' 35" 04' 34"
13 301 SERVIA / DEBRON SCHLES-FORD-RAID 1h 18' 39" 04' 38"
14 320 ROMA / MAGNE MITSUBISHI 1h 20' 33" 06' 32"
15 300 SCHLESSER / BORSOTTO SCHLES-FORD-RAID 1h 20' 40" 06' 39"
16 309 MASUOKA / SCHULZ MITSUBISHI 1h 21' 06" 07' 05"
17 316 MAYER / POLATO MITSUBISHI 1h 21' 08" 07' 07"

gwyllion 03-01-2005 14:46

De Amerikaanse wonderboy wint opnieuw :applaus: Straffe kerel blijkbaar :eek:

De Mevius blijft ook de officiele fabrieks Nissan voor :cool:

Mr.Dallara 03-01-2005 16:17

Die Gordon verbaast mij ook wel hoor! Dit is geen stunt meer, eerdel al een bevestiging... Maarja, het is Dakar zeker, dus zijn er veeeeeeel meer factoren nodig om te winnen dan alleen maar enkele rit winsten in de 1e week. ;)
De mecaniek van de wagen moet het uithouden, je mag bijna geen tijd verliezen met rond te dwalen, ...

Greg is idd zeer sterk bezig! :) een 7e plek voor de officiele Nissan's, is best wel mooi! Wetende dat Greg zij voor de start "Ik ga niet voor dagprestaties, ik ga 3 weken rijden voor een goede eind klassering" En hij zit dan al direct van de eerste dagen vanvoor goed mee ... :cool:

Henrar stelt wat teleur met "maar" een 25e plaats algemeen momenteel :mad:

Met Loomans is het nog erger, hij is nog maar 61e algemeen na de rit van vandaag! En dit terwijl er zoveel verwacht werd van deze wagen. :mad: Hij lijkt wel iedere dag een uitleg te hebben, eerst was het de banden druk dan de vering die te strak zou staan... wat zullen we strak weer te horen krijgen :rolleyes:

Wat me opvalt is dat momenteel Schlesser maar op een zwakke 16e plaats staat! Wetende dat hij een jaar of 3 nog met de top mee draaide... Vanaf dat hij gestopt is met Renault en gestart is Ford motoren, lijkt het wel bergaf te gaan...

En Euser?? hoe is met hem?? in de Belgische media hoor je er niets van.

gwyllion 03-01-2005 16:50

Quote:

Originally posted by Mr.Dallara
Die Gordon verbaast mij ook wel hoor! Dit is geen stunt meer, eerdel al een bevestiging... Maarja, het is Dakar zeker, dus zijn er veeeeeeel meer factoren nodig om te winnen dan alleen maar enkele rit winsten in de 1e week. ;)
De mecaniek van de wagen moet het uithouden, je mag bijna geen tijd verliezen met rond te dwalen, ...

Het zegt natuurlijk niks, behalve dat Gordon zeer rap kan rijden als het moet en dat de Volkswagen ook best snel kan (hoewel deze wagen niet minder vermogen heeft dan de Mitsubishi en Nissan). Gordon heeft natuurlijk veel ervaring met cross country wedstrijden (kortere sprint etappes). Benieuwd of hij in de langere marathon etappes ook een strak tempo kan blijven rijden.

Gordon was trouwens nog sneller geweest als hij niet opgehouden was door Vatanen; hij was er voordien wel in geslaagd om de Nissan van de Villiers in te halen, maar zat de laatste 20 km vast achter Vatanen.
Quote:

Greg is idd zeer sterk bezig! :) een 7e plek voor de officiele Nissan's, is best wel mooi! Wetende dat Greg zij voor de start "Ik ga niet voor dagprestaties, ik ga 3 weken rijden voor een goede eind klassering" En hij zit dan al direct van de eerste dagen vanvoor goed mee ... :cool:

Inderdaad goed bezig. Zijn rally ervaring zal vandaag ook wel goed geholpen hebben.
Quote:

Henrar stelt wat teleur met "maar" een 25e plaats algemeen momenteel :mad:

Een buggy is ideaal om duinen te vreten, niet voor een snelle sprint etappe tussen de bomen. En buggy is te breed voor al die snelle richtingsveranderingen.
Quote:

Met Loomans is het nog erger, hij is nog maar 61e algemeen na de rit van vandaag! En dit terwijl er zoveel verwacht werd van deze wagen. :mad: Hij lijkt wel iedere dag een uitleg te hebben, eerst was het de banden druk dan de vering die te strak zou staan... wat zullen we strak weer te horen krijgen :rolleyes:

Er is iets mis gelopen na CP2, denk ik. Bij dat check point realiseerde Loomans nog de 47ste tijd.

De Dakar is trouwens nog zeer lang (er zijn nog maar een mieserige 100 kms gereden van de meer dan 4300 km tegen de klok die op het programma staan). Loomans zegt trouwens dat Dakar voor hem pas woensdag begint (dan beginnen de lange zand ritten).
Quote:

Wat me opvalt is dat momenteel Schlesser maar op een zwakke 16e plaats staat! Wetende dat hij een jaar of 3 nog met de top mee draaide... Vanaf dat hij gestopt is met Renault en gestart is Ford motoren, lijkt het wel bergaf te gaan...

Schlesser heeft aangekondigd dat hij iedereen in de vernieling gaat rijden in de duinen van Mauretanie tijdens de 2 marathon etappes :D Schlesser heeft speciaal in zijn buggy een zwaardere Ford V8 gestoken om nog sneller de duinen te racen. De buggy van Servia is nog uitgerust met de Ford V6 van vorig jaar.
Quote:

Geen idee.

Bart 03-01-2005 17:53

tussenstand van de Belgen na de 4e rit:
6e De Villiers / Lurquin J.M. (n°314 - Nissan Pick Up) + 2'59"
8e De Mévius / Dubois (n°321 - Nissan Pick Up) + 3'28"
18e Magnaldi / Forthomme (n°305 - Honda) + 8'52"
19e Holowczyc / Fortin (n°365 - Mitsubishi Pajero) + 9'30"
25e Henrard / De Roissard (n°303 - Volkswagen) + 11'27"
53e Van Cauwenberge / Devos (n°404 - Toyota Land Cruiser) + 22'19"
62e Loomans / Vandecaveye (n°349 - Bowler) + 25'04"
87e Dhont / Geerts (n°416 - Honda Buggy) + 31'12"
88e Xu / Lurquin F. (n°366 - Nissan) + 31'20"
89e Van Den Broeck / Feryn (n°370 - Toyota RAV 4) + 32'02"
90e Michiels / De Coninck (n°351 - Bowler) + 32'10"
108e Beckers / Mons (n°405 - Toyota) + 37'30"
136e Kerkhove / Depourcq (n°460 - Toyota) + 52'28"

ritzeges:
2 Volkwagen (2 Gordon)
1 Nissan (McRae)

(Bron: www.dakar.com)

Hoewel Fabian (zoon van Jean-Marie) Lurquin als Fransman is ingeschreven, zal ik hem toch maar in het lijstje opnemen ;)

Autofan 03-01-2005 17:54

Quote:

Je vergeet blijkbaar dat Schlesser vorig jaar derde is geworden achter de twee onklopbare Mitsu's. Schlesser gaat trouwens altijd rustig van start om dan in de duinenetappes toe te slaan.

Euser staat 44ste in het algemeen klassement, dus dat is best goed.

gwyllion 03-01-2005 18:32

2 Belgen hadden vandaag problemen met hun ruitenwissers:
* Pascal Feryn is 5 keer moeten stoppen op zijn raam proper te vegen, want modder en kapotte ruitenwissers gaat blijkbaar niet goed samen.
* Op de wagen van Patrick Beckers begaf de ruitenwisser van de copiloot hebt, waardoor deze niks meer zag en bijgevolg misselijk werd. De mooie witte Toyota zag op het einde van de rit volledig bruin ;)

Raceboy 03-01-2005 18:54

Quote:

De mooie witte Toyota zag op het einde van de rit volledig bruin ;)
omdat de piloot misselijk was zag de wagen bruin? wat moet ik daaruit afleiden? :D ;)

gwyllion 03-01-2005 19:29

Er is een verklaring voor de minder prestatie van de Nissans: Mc Rae en de Villiers hadden een lekke band en Vatanen deed het rustig aan.

Het persbericht van Nissan staat natuurlijk vol goedpraterij: ze spelen het safe, doen het rustig aan om de auto te sparen, het echte werk begint pas in Mauretanie, enz. Hetzelfde geldt trouwens voor het persbericht van Mitsubishi :D

FIRE 03-01-2005 21:15

Quote:

Loomans rijdt toch met die BV'er? Ik zou zeggen als je echt wat wilt laten zien dan zou ik toch een ervaren navigator nemen.

Quote:

Volgens mij is met hem alles goed en is hij rustig van start gegaan om in het ritme te komen. Hij heeft in de proloog wat tijd verloren omdat die eend de weg blokkeerde. Verwacht in de komende etappes toch nog een keer een uitschieter naar boven, zeker ook ivm de ervaring van zijn navigator Gerard Jimmink (4e in '95 en 5e in '96 bij de motoren).

gwyllion 03-01-2005 21:20

Quote:

2 Belgen hadden vandaag problemen met hun ruitenwissers

Masuoka had ook problemen met zijn ruitenwissers. Dit verklaart de vertraging van vandaag.

Henrard had dan weer verkeerde banden gekozen en had schrik om te lek te rijden. Hij heeft iets te voorzichtig gereden.

FIRE 03-01-2005 21:26

Quote:

Originally posted by gwyllion Een buggy is ideaal om duinen te vreten, niet voor een snelle sprint etappe tussen de bomen. En buggy is te breed voor al die snelle richtingsveranderingen.

....

Schlesser heeft aangekondigd dat hij iedereen in de vernieling gaat rijden in de duinen van Mauretanie tijdens de 2 marathon etappes :D Schlesser heeft speciaal in zijn buggy een zwaardere Ford V8 gestoken om nog sneller de duinen te racen. De buggy van Servia is nog uitgerust met de Ford V6 van vorig jaar.

Zoals je zelf ook al zegt denk ik ook dat 2wd wagens niet echt geschikt zijn voor de rally proeven van de eerste dagen. Hij zal het inderdaad moeten hebben van de etappes in het duinzand.

Mark 03-01-2005 21:37

Quote:

Gordon heeft natuurlijk veel ervaring met cross country wedstrijden (kortere sprint etappes). Benieuwd of hij in de langere marathon etappes ook een strak tempo kan blijven rijden.

Nou, de Baja 1000 zou ik toch geen sprint durven te noemen. 1600 km in krap 16 uur......... Voor de freaks: Amerikaans woestijn racen: http://www.score-international.com/

FIRE 03-01-2005 21:45

Is inderdaad geen sprint maar volgens mij wel een race via een vast parcours. Bij Dakar heeft navigatie nog een dikke vinger in de pap.

gwyllion 03-01-2005 21:55

Ik lees het juist het korte interview met Gordon gelezen op dakar.com in het Frans :eek: (dat was niet simpel; het is nog niet vertaald in het Engels :mad: ). Echt wel straf.

Hij leert de wagen elke dag beter kennen (hij heeft de Touareg 1 keer getest voor de Dakar en ze waren zo onder de indruk dat ze het gewaagd hebben om hem deel te laten nemen). Het is de eerste keer dat hij met een 4x4 rijdt :confused: Hij heeft wel heel wat ervaring met buggies (hij heeft vroeger veel bajas gewonnen) en kan dus ook wel wat duinen nemen.

Vandaag is hij trouwens ook 2 keer een kruispunt voorbijgereden en moeten terugdraaien en werd hij ook nog wat opgehouden door de Nissans. Een rappe kerel.

Peter Baert 04-01-2005 00:59

Leuk om al die voorbarige conclusies te lezen. Toen ik in de Dakar zat, had ik daar geen tijd voor. Maar nu een zee van tijd.

:)

Misschien even de kaart erbij nemen. De Dakar begint woensdag echt met het eerste zand op weg naar Zouerat in Mauretanië.

En dan Loomans met die BV'er? Die BV'er heeft vandaag een fout gemaakt, die Loomans een minuut of 5 heeft gekost. Check www.skynet.be/pitstoptv .

Die BV'er maakte een fout zoals Dany Colebunders er een maakte. Dany is de professionele co van Jan De Rooij. Check ...

Misschien proberen het onderscheid te maken tussen persberichten van teams en rijders, en eigen berichtgeving van een medium.

:)

gwyllion 04-01-2005 12:29

Quote:

Originally posted by Mark
Nou, de Baja 1000 zou ik toch geen sprint durven te noemen. 1600 km in krap 16 uur......... Voor de freaks: Amerikaans woestijn racen: http://www.score-international.com/
Trouwens voor de geinteresseerden: http://www.robbygordonoffroad.com/

gwyllion 04-01-2005 18:02

De rit van vandaag zorgt voor een leuke verrassing: Mitsubishi wordt in de vernieling gereden.
* Peterhansel is vandaag bijna 25 minuten trager dan Mc Rae (gevolg van een aantal lekke banden).
* Masuoka heeft pech, want hij is nog maar net CP1 gepasseerd terwijl alle andere toppers al binnen zijn. Bij dit check point heeft hij al meer dan 2,5 uur verloren t.o.v. de eersten.
* Alleen Alphand kan vandaag mee, maar moet meer dan 7 minuten prijsgeven t.o.v. Mc Rae die over de proef gevlogen moet zijn.
* Roma is nog niet binnen, maar daar moeten we niet veel van verwachten.

Mc Rae pakt vandaag dus resoluut de leiding.

gwyllion 04-01-2005 18:43

Quote:

* Masuoka heeft pech, want hij is nog maar net CP1 gepasseerd terwijl alle andere toppers al binnen zijn. Bij dit check point heeft hij al meer dan 2,5 uur verloren t.o.v. de eersten.

Vermoedelijk heeft Masuoka op de assistent camion van Mitsubishi moeten wachten. Nu lijkt zijn defecte transmissie gerepareerd, want hij is CP2 gepasseerd.

airco 04-01-2005 18:50

Na de WRC-proefjes van de voorbije dagen is vandaag de dakar echt begonnen .... Bijna 400 km speciales

Zoals gwyllion al aangaf ... Dit belooft groot vuurwerk voor de rest van de dakar ... Mitsubishi heeft vandaag mokerslagen gekregen ...

Diegenen die de schade kunnen beperken
Alphand (verlies 7 minuten)

Piloten die al een stevige dreun hebben gekregen (nog op te halen mits goed attaqueren)
- PeterHansel
- Roma

Kansen op eindwinst waarschijnlijk weg
Masuoka

Volkswagen is best aardig ... Maar Nissan is outstanding voorlopig

gwyllion 04-01-2005 18:57

Mitsubishi kan de kat niet langer uit de boom kijken. Ze zullen eindelijk eens moeten aanvallen en laten zien wat ze waard zijn. Ze zijn trouwens het eerste topteam met ernstige mechanische problemen.

Het blijkt nog maar eens dat Nissan de snelste wagen heeft (dat was vorig jaar ook het geval), maar benieuwd of de betrouwbaarheid inderdaad 100% zal zijn.

De Volkswagen is waarschijnlijk niet de snelste wagen, maar ze blijven toch mooi enkele dag met de 4 wagens bovenaan de uitslag verschijnen.

FIRE 04-01-2005 19:24

Quote:

Mitsubishi kan de kat niet langer uit de boom kijken. Ze zullen eindelijk eens moeten aanvallen en laten zien wat ze waard zijn. Ze zijn trouwens het eerste topteam met ernstige mechanische problemen.

Het blijkt nog maar eens dat Nissan de snelste wagen heeft (dat was vorig jaar ook het geval), maar benieuwd of de betrouwbaarheid inderdaad 100% zal zijn.

De Volkswagen is waarschijnlijk niet de snelste wagen, maar ze blijven toch mooi enkele dag met de 4 wagens bovenaan de uitslag verschijnen.

Dit is voor de rally alleen maar goed. Nu de meeste Mitsubishi's al achterstand hebben opgelopen moeten ze wel aanvallen. De Nissan's zijn erg snel maar hebben ze ook de betrouwbaarheid? Over Volkswagen heb ik mijn twijffels, al doen ze het de eerste dagen erg goed. Maar misschien is VW wel de lachende derde door de problemen van beide Japanse merken.

gwyllion 04-01-2005 19:57

Quote:

Originally posted by FIRE
Dit is voor de rally alleen maar goed. Nu de meeste Mitsubishi's al achterstand hebben opgelopen moeten ze wel aanvallen.
Inderdaad. Dat belooft voor de volgende proeven. De Mitsubishi's waren vorig jaar "buitenaards" (woorden van Schlesser) in de duinen. In Mauretanie zullen ze wel hard terug vechten.
Quote:

De Nissan's zijn erg snel maar hebben ze ook de betrouwbaarheid?

Ze hebben er wel veel werk ingestoken. De wagen is niet echt veel sneller geworden (1 seconde per km volgens Mc Rae), maar zou veel betrouwbaarder moeten zijn.
Quote:

Over Volkswagen heb ik mijn twijffels, al doen ze het de eerste dagen erg goed. Maar misschien is VW wel de lachende derde door de problemen van beide Japanse merken.
Volkswagen gooit er veel geld tegen aan: 4 wagens met 4 toppiloten, waarvan 3 ex-Dakar winnaars en 1 joker :). Ze hadden aanvankelijk een 3 jaren plan, benieuwd of ze volgend jaar opieuw mee zullen doen.

Ze horen dit jaar misschien niet bij de favorieten, maar als ze nog een jaar investeren doen ze zeker mee voor de eindoverwinning.

FIRE 04-01-2005 20:18

Problemen voor Jan en Gerard de Rooij?

KP3: http://www.dakar.com/2005/us/checkpo...ategory=CAMION

En dan bij de finish:
http://www.dakar.com/2005/us/checkpo...ategory=CAMION

Daar mis ik ze ineens. :(

FIRE 04-01-2005 20:20

Quote:

Originally posted by FIRE
Problemen voor Jan en Gerard de Rooij?

KP3: http://www.dakar.com/2005/us/checkpo...ategory=CAMION

En dan bij de finish:
http://www.dakar.com/2005/us/checkpo...ategory=CAMION

Daar mis ik ze ineens. :(

Inderdaad problemen:
Van dakar.com:
19:12 Trucks – De Rooy crashes
In the last kilometres of the special, Gerard De Rooy (DAF – n°516) suffered a serious crash (at km 310) while he was comfortably leading the race. The truck ended on its side. The younger of the De Rooy family was waiting from some help from his father Jan (DAF – n°521) to put the truck back on its wheels and possibly carry on the stage.

:(:(:(

gwyllion 04-01-2005 20:30

Heel spijtig. Een mooie voorsprong opgebouwd tijdens de proef en dan crashen. Hopelijk kan hij verder.

Bij De Rooy hebben ze wel het voordeel dat ze een assistentietruck in de race hebben die ook zeer snel is (gisteren eindigde de assistentiewagen zelfs voor vader Jan :D ).

FIRE 04-01-2005 20:39

Jan de Rooij is inmiddels binnen:
1 515 TCHAGIN / YAKUBOV / SAVOSTIN KAMAZ 4h 34' 00" 00' 00"
2 518 DE AZEVEDO / MARTINEC / AZEVEDO TATRA 4h 35' 46" 01' 46"
3 519 LOPRAIS / GILAR / KALINA TATRA 4h 38' 26" 04' 26"
4 520 KABIROV / BELYAEV / MOKEEV KAMAZ 4h 39' 08" 05' 08"
5 521 DE ROOY / COLEBUNDERS / SMULDERS DAF 4h 43' 13" 09' 13"
6 524 BEKX / WILLEMS / MAESSEN DAF 4h 43' 15" 09' 15"
7 525 MARDEEV / KONOPKO / GOLUB KAMAZ 4h 44' 00" 10' 00"
8 555 STACEY / CHEVAILLIER / VAN GESTEL MAN 4h 57' 22" 23' 22"

Mr.Dallara 04-01-2005 21:37

Bij de motoren missen we ook Deprez met z'n yamaha quad. Vijf minuten geleden schreef men op La Deux dat hij nog maar enkel CP1 had gepasseerd :mad: , dat zit er dus zeer slecht uit volgens mij...

Op Dakar.com zie ik dan weer juist dat hij op CP3 is gepasseerd om 19.21u (9.36 min na z'n start uur), z'n positie is voorlopig 208ste bij de motoren...

Aangezien hij nu pas aan CP3 is gepasseerd, zal hij wel de finisch aan het naderen zijn.

Dan is het nog wel de vraag wat het probleem is en/of was, en dat het team het mogelijke euvel kan oplossen...

gwyllion 04-01-2005 21:42

Gerard De Rooy is nog niet binnen. Er zal wel wat kapot gegaan zijn bij de crash, want gewoon rechttrekken en verder rijden is niet mogelijk :( Hopelijk verliest hij niet te veel tijd. Als hij verder kan, zal hij nog wel wat etappes winnen, maar op het podium in Dakar zal niet eenvoudig worden (daar zal pa De Rooy voor moeten zorgen).

Mr.Dallara 04-01-2005 21:51

In het slechtse geval licht de truck deftig tegen de grond en is er serieus wat kapot... Laat ons alvast hopen van niet!

Maar als 8 ton (of hoeveel wegen die monsters ongeveer?) tegen 130 km/uur ergens crasht wil ik er liever niet in de buurt zijn...

De grote vraag is in feite wat Dakar.com verstaat onder "a serious crash", een crash en een crash is natuurlijk twee...

gwyllion 04-01-2005 22:02

Quote:

* Peterhansel is vandaag bijna 25 minuten trager dan Mc Rae (gevolg van een aantal lekke banden).
Peterhansel steekt de schuld op een lichte verkoudheid waardoor hij minder geconcentreerd was.

gwyllion 04-01-2005 22:07

Er staat wat meer info over Gerard De Rooy op pitstop.tv.

Door de laagstaande zon is Gerard waarschijnlijk verblind en veel te hard in een gat gereden. Jan De Rooy en de rus Mardeev hebben de DAF rechtgetrokken en dan zijn ze verder gereden. De assistentietruck van Hugo Duisters is erbij gebleven om de schade te repareren. Niemand is gewond geraakt.

gwyllion 04-01-2005 22:51

Quote:

Vatanen is 5 km voor het einde van de etappe zonder 4 wielaandrijving gevallen en is op het einde zwaar moeten vertragen om het einde van de rit te halen. Dan is er nog iets anders gebroken en moest de Pickup naar de bivak gesleept worden (met 30 minuten straftijd tot gevolg). De eerste tekenen van gebrekkige betrouwbaarheid?

gwyllion 04-01-2005 23:17

Quote:

Er staat wat meer info over Gerard De Rooy op pitstop.tv.

Op de site van De Rooy staat het hele verhaal te lezen: http://www.dakar-derooy.com/2005/nl/...2_articleid=32

Ze konden niet doorrijden om de brandstoffilter afgebroken is. Alles kan wel hersteld worden. Ze denken dat het 1,5 uur werk is.

edit: Ze zijn zo net aangekomen met 3,5 uur vertraging. Het wordt een nachtje sleutelen voor de mechaniekers van De Rooy.

gwyllion 05-01-2005 00:05

Ook Loomans had een mechanische probleem.

Quote:

"We waren als 71e vertrokken en aan het eerste checkpoint tikten we aan als 47e. We reden stevig door, maar tussen kilometer 100 en 150 hebben we een steekas vooraan gebroken zodat we alleen met achterwielaandrijving de rit verder moesten afwerken."

"Het was een zware rit en er zijn nogal wat slachtoffers. Zo ook Joost Van Cauwenberge, die in het begin van de rit aan de kant stond met een afgebroken voorbrug. Zijn assistentie is er naar toe, maar een goed klassement mag hij nu al vergeten."

gwyllion 05-01-2005 11:59

Joost Van Cauwenberge is uiteindelijk toch nog aangekomen, nadat hij op de proef zelf zijn wagen heeft moeten herstellen.

bron: www.alltrack.be

's Morgens aankomen in het bivak. Waarschijnlijk zo goed als niks slapen en dan terug vertrekken voor de proef van vandaag.

gwyllion 05-01-2005 12:52

Er werd gisteren nacht zwaar gesleuteld:
* In de eerste plaats werd aan de truck van Gerard De Rooy gewerkt tot in de vroege uurtjes. Het is nog onduidelijk of ze vandaag terug zullen kunnen starten.
* Op de Mitsubishi van Masuoka werd de beschadigde voorste transmissie vervangen. Het werkje duurde slechts 4 uur, dankzij de hulp van elke Mitsu mechaniekers die normaal aan de andere wagens werken.
* De Nissan van Vatanen werd aan een volledige checkup onderworpen omdat Ari klaagde over problemen met de transmissie.
* De Kamaz van Mardeev is volledig gecrasht nadat een mechanieker en een teamlid deze nacht een testritje maakte. De truck is volledig om zeep en de 2 inzittende zijn zwaar gewond.

Dit alles staat de lezen op dakar.com en is natuurlijk enkel nieuws over de topteams. Bij de amateurs zal er ook al wel heel wat schade/miserie zijn.

All times are GMT +2. The time now is 05:49.