![]() |
F1 Teampresentaties 2005
Afgelopen week zijn er toch al twee teampresentaties geweest, ik ben ongetwijfeld niet de enige die dit heeft opgemerkt.
8 januari: Toyota op verschillende sites zoals www.f1racing.nl staan er heel wat foto's van deze presentatie. Weinig verschillen met vorig jaar precies. Nog altijd dat saaie kleurenschema, enkel de overal werd lichtjes gewijzigd, door de mouwen wat grijs te maken :rolleyes: . 13 januari: Sauber De voorstelling van Sauber was reeds eergisteren gepland, in Maleisië, maar omwille van de Tsunami's werd die dus afgelast. Vandaag hebben ze dan gewoon een berichtje op hun site gezet met enkele (weinig, maar hi-res) foto's bij. (www.sauber.ch) Hier valt wel meer te zeggen dan bij Toyota vind ik. Kleurenschema is behalve aan de neus ook nauwelijks veranderd. Maar aan de vormgeving is wel te zien dat ze hard in hun nieuwe windtunnel gewerkt hebben. Kijk vooral naar deze foto . Verder zijn ze van Bridgestone naar Michelin overgeschakeld, en hebben ze terug zelf een versnellingsbak ontwikkeld, toch al héél wat minder Ferrari als vorig jaar he :) Maar wat me bij de Toyota nog niet meteen was opgevallen, is de nieuwe hoogte van de voorvleugel. Dat is echt geen zicht meer hoor :frusty: Andere reeds geplande teampresentaties: 16 Januari: BAR 31 Januari: Williams 1 Februari: Renault 7 Februari: Red Bull Racing |
Kijk eens naar de voorvleugel bij de Sauber: ook zo hoog bij de grond, het is dan ook een nieuw reglement om de bolides langzamer te maken.
|
Die hoogte van de voorvleugel is op esthetisch vlak inderdaad een miskleun van formaat.
De toyota blijft inderdaad een grijze muis. Dat ze nu de mouwen van de overals ook grijs hebben gemaat bevestigd alleen maar dit imago. Maar wat wil je nu ook met Rood-Wit als kleuren (Oneliner ;) ) |
http://users.pandora.be/HHugo/tijdelijk/sauberc24.jpg
Het lijkt wel alsof er haaienkieuwen zitten bovenop de zijpontons. Ook al omdat de motorkap zo nauw rond de uitlaten zit (terwijl daar gewoonlijk nog ruimte is om koellucht te laten passeren). |
Die haaienkieuwen had ferrari vorig jaaar ook al. Niets nieuws dus.
|
Iemand Montoya z'n nieuwe look al gezien? Op http://www.f1racing.nl staan de foto's. Ik vind dat ie er best wel stoer uitziet. Mooie overall. Je moet maar eens kijken. :)
|
Quote:
|
Quote:
Door die kleine pontons en die kieuwen lijkt het erop dat de radiatoren meer horizontaal dan verticaal geplaatst moeten zijn, want onderaan is bijna geen ruimte meer. (zoals bij de bodemeffectwagens van eind jaren '70) http://users.pandora.be/HHugo/tijdelijk/sauberc24b.jpg |
Ik heb de foto's nog eens zitten bezien, want ja de nieuwe Sauber bevalt me wel precies :).
Ik was net aan't denken dat de kleurschikking van de velgen wel goed bij de wagen past, en zie dan dat ze de 'wieldoppen' (of hoe noemt ge da?) links rood gekleurd hebben, terwijl ze rechts blauw zijn. Niet dat het de wagen sneller gaat maken :). En tegenwoordig staat op bijna elke F1-wagen achter de luchtinlaat nog zo'n horizontaal vleugeltje, mogen ze van mij ook direct afschaffen hoor, en zoals het er opstaat, lijkt het mij maar weinig efficiënt te zijn, maar ik zal wel mis zijn natuurlijk. |
Quote:
|
waarschijnlijk, mclaren reed zo vorig jaar tijdens de vrijdagtests met gekleurde vlekken op de banden
|
Vandaag rijdt de nieuwe Sauber voor het eerst rond, in Valencia met Massa achter het stuur. Op zich niet bijzonder natuurlijk, maar ze hebben daar wel een voorvleugel bij die op de presentatiefoto's nog niet te zien was.
Op f1racing.nl staat er een duidelijke foto van. Ik vind dit soort ideetjes wel leuk eigenlijk en 't lijkt me wel efficiënt ook, nu natuurlijk afwachten of het op de baan ook de verwachtte voordelen geeft. |
http://www.f1world.be/f1nieuws.php?id=8631_0_2_0_C nog foto's van de C24 tijdens de roll-out vanmorgen en vanmiddag
|
lijkt mij eigenlijk een high-downforce vleugeltje, speciaal voor de tragere circuits
|
Quote:
|
Quote:
|
Quote:
|
Quote:
Quote:
|
BAR heeft vandaag zijn BAR-007 voorgesteld. Wat meteen opvalt is de voorvleugel. Ze zijn daar bij BAR weer op de rand van het reglement bezig precies :)
Verder is de wagen achteraan ook grondig veranderd en het kleurenschema iets gewijzigd, maar persoonlijk vind ik die van vorig jaar (of de zwarte testversie ook wel) er beter uitzien dan deze :( En hopelijk is deze 007 even onoverwinnelijk als de gelijknamige geheim agent :D en dus eindelijk die eerste overwinning voor BAR en Jenson! Foto's heb ik nog niet veel gezien, enkele op www.f1racing.nl maar geen al te duidelijke eigenlijk. |
Veel speciale neuzen dit jaar.
http://images.f1racing.net/large/38719.jpg http://images.f1racing.net/large/38615.jpg |
Quote:
|
Quote:
jan |
Eens goed in de gaten houden: de verschillen tussen "aero-vormgeving" op de presentaties van de teams en bij de start van de eerste GP. Kan me moeilijk voorstellen dat die teams nu al het achterste van hun tong laten zien ;) Misschien zijn ze bewust zand in de oog aan het strooien van de rest.
|
ja, da zeiden ze vorig jaar ook allemaal van de williams-stofzuiger...
|
Quote:
|
De neus van McLaren MP4-20 is gigantisch.
http://images.f1racing.net/large/38911.jpg |
gigantisch? tegenover hun neus van vorig jaar misschien wel, maar voor de rest... lijkt me niet veel groter dan die van ferrari of zo ze...
|
Ferrari test vandaag met een nieuwe neus.
http://images.f1racing.net/large/39051.jpg Echt wel een speciaal geval. |
Die neus is lomp en lelijk. Da stukske voorvleugel onderaan lijkt toch mij nie helemaal koscher. Maar of da ze ga tegenhouden om weer alles te pakken da weet ik nog nie zo...
|
Quote:
http://images.f1racing.net/large/38719.jpg Andere wagens (zoals de McLaren en Renault) hebben toch ook een voorvleugel die in het midden een stuk lager is dan aan de uiteinden. http://images.f1racing.net/large/38939.jpg http://images.f1racing.net/large/38911.jpg |
idd, die ferrari-neus is gewoon de esthetisch onverantwoorde versie daarvan...
|
Waarschijnlijk zal deze neus gebruikt worden op een F2004 die omgebouwd is naar het nieuwe reglement. De F2005 zal (hopelijk) wel een andere neus hebben.
|
Zoals wat te verwachten was, wordt Heidfeld de 2de piloot bij BMW Williams.
|
eindelijk heeft die jongen is een goed zitje. Ik ben eens benieuwd. Ik denk wel dat hij aangenaam kan verrassen.
|
En de bijhorende neus :D
http://images.f1racing.net/large/39127.jpg |
Quote:
http://images.f1racing.net/large/39120.jpg |
Quote:
|
Quote:
Verder moet ik zeggen dat het met de F1 ieder jaar achteruit gaat qua looks. Ze zien er gewoon niet meer uit. :( Een trend die ingezet werd eind jaren '90. Ik weet het wel aero en stuff, maar goed, het lijkt helemaal nergens meer op. |
Huudo, ik deel dezelfde mening, van alle nieuwe F1 wagens en dat zijn er ondertussen toch al een aantal, zit er maar eentje tussen waar ik nog zeg, "awel dat vind ik nu nog ne schone auto se", en het gaat dan over de Sauber. Kwa uitstraling vind ik nog altijd de wagens van eind jaren '60 zo bangelijk :D
En Heidfeld tweede rijder, ik ben eens benieuwd. De verwachtte, en denk ik ook juiste keuze van Williams, al had ik Pizzonia dat zitje misschien nog meer gegund, die jongen verdiend ook een degelijk zitje! Maar ik weet nog niet goed wat we van Williams moeten verwachten dit jaar. Enerzijds denk ik dat hun wagen én motor zeker tot de besten van het veld gerekend mag worden. Maar over de piloten heb ik toch nog ietwat mijn twijfels. Ongetwijfeld allebei talenten, maar dan wel twee die het dit jaar moeten gaan bewijzen en dat zal niet simpel zijn, maar best nog wel interessant denk. Enja ik kan het ook niet onder stoelen of banken steken dat ik liever Jenson in deze wagen had gezien :frusty: |
de eerste renault van het jaar is plat
http://vrtnieuws.streampower.be/spor...2_alonso_b.jpg foto: sporza.be |
All times are GMT +2. The time now is 17:39. |
Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.