De Paddock

De Paddock (http://www.depaddock.eu/forum/index.php)
-   Rally (http://www.depaddock.eu/forum/forumdisplay.php?f=5)
-   -   73ste Rally Monte-Carlo - 20 tem 23 januari 2005 (http://www.depaddock.eu/forum/showthread.php?t=9824)

Guido 15-01-2005 00:59

73ste Rally Monte-Carlo - 20 tem 23 januari 2005
 
Vreemd, heel vreemd vind ik dat. De Monte is toch een rally met uitstraling, eentje die zowat iedereen kent en die ook altijd in het nieuws is.

Zat even te kijken op de officiële site: ACM.MC

klik ik op de entrylist en wat blijkt? Slechts 35 voertuigen ingeschreven... :eek: Mooie reglementering hebben ze bij de FIA, geen enkele Gr.N :frusty:

Geen wonder dat de organisatie denkt om volgend jaar de FIA reglementering naast zich neer te leggen, ook al zou dat dan betekenen dat de rallye van de FIA kalender zou verdwijnen. hmm, zegt me wel wat, zo'n beetje à la LeMans -> hors championat, is altijd leuk voor de entrylists. (zie artikel op turbomagazine.be ) Wordt ongetwijfeld vervolgd.


Nu goed, de strijd aan de kop, zal er natuurlijk niet minder interessant om zijn. Ik tip nog steeds op Martin. :D De vernieuwde 307 ziet er best wel woest uit.

http://www.peugeot.com/sport/sport_a.../photo_rub.jpg

foto van peugeot sport

Of zal het dan toch Loeb zijn, die de oudere Xsara met de nodige ervaring naar de overwinning zal sturen? Subaru gaf al eerder aan dat ze het kalm aan willen gaan doen, maar ik verwacht Sarrazin wel vooraan, tenzij die door de elementen verrast zal worden. Duval niet echt, omdat die de raad zal meekrijgen de eerste 2 à 3 rallies of safe te rijden om te wennen aan de Xsara. Van Rovanpera en die Mitsu's verwacht ik niets, net zomin als van de Skoda's. Wellicht dat de 206 van Auriol en de OMV Xsara het met de Mitsu's en Skoda's gaan uitvechten voor de punten. De Ford jongens zullen het gat dan wel opvullen tss Peugeot/Citroën/Subaru en de rest.

En de al even traditionele vraag die bij deze al even tradtionele rally hoort: "Gaat het sneeuwen, vriezen of dooien?" :D

gwyllion 21-01-2005 11:04

Loeb begint SS1 al onmiddellijk met een knaltijd. Duval is 2de snelste en dan volgen de 2 Peugeots.

Rasse 21-01-2005 11:05

Volgens mij heeft Huudo een kristallen bol. Voor de eerste speciale dan toch...

The Interceptor 21-01-2005 12:57

Re: 73ste Rally Monte-Carlo - 20 tem 23 januari 2005
 
Quote:

Originally posted by Huudo
Duval niet echt, omdat die de raad zal meekrijgen de eerste 2 à 3 rallies of safe te rijden om te wennen aan de Xsara.
Zo safe doet hem het toch ook niet precies, ofja SS1 mss :D
Toch wel knap al 2 keer de 2e tijd! Op SS2 was hem in elke split de snelste, enkel in de laatste net teveel moeten toegeven op Grönholm

Voorlopige top3 (na SS2):

1. Loeb
2. DUVAL +10.5
3. Grönholm +13.2

Van Sarrazin had ik meer verwacht eigenlijk, hij staat al op een goeie 45 sec.

Straks toch een beetje online volgen denk :D

Scapa 21-01-2005 13:01

De Swa gaat er tegenaan! Hij zal vrees ik toch op pech van Loeb moeten rekenen om van hem te winnen in de Monte.

Guido 21-01-2005 14:10

Quote:

Originally posted by Scapa
De Swa gaat er tegenaan! Hij zal vrees ik toch op pech van Loeb moeten rekenen om van hem te winnen in de Monte.
Of het draait uit op een heuse krachtmeeting. Zou wat zijn. :)

lotuzzz 21-01-2005 14:46

Duval houdt ook op SS3 Loeb goed bij! Toch tot aan Split 3... 2,5 secondjes is't verschil voorlopig, in't nadeel van de swa weliswaar, maar als je dan ziet dat al de rest op 10 seconden of meer volgt...
Straf van den Duval, in z'n eerste wedstrijd met deze auto al 'mee' met Loeb...!!

Edit: Vanaf split 4 is't minder gegaan... gestrand op 12 seconden, misschien toch een foutje ergens.
Maar wél mooi 2e, alwéér! :cool:

Guido 21-01-2005 15:16

SS3 zit er nu zo goed als op.

Loeb deelt al een ferme tik uit, Duval volgt maar op een afstandje, maar wordt op de hielen gezeten door Gardemeister. Panizzi draait er een 4de tijd :eek: op de voet gevolgd door Gronholm. Op 6 Sarrazin die net een tik sneller is dan Solberg. Martin op 8 (benieuwd of ze bij Peugeot nu ook gaan zeggen dat 'em te vroeg remt en te laat uitaccelereert) met Kresta op 9 en Schwarz die er de top 10 rond maakt. Wie is er niet te zien in de top10? Right, Rovanpera. ;)

Misschien dat Auriol later nog iets kan forceren op SS3, maar daar mis ik de gegevens van.

De top8 ziet er voorlopig als volgt uit:
1. Loeb
2. Duval
3. Gronholm
4. Gardemeister
5. Martin
6. Solberg
7. Panizzi
8. Sarrazin

The Interceptor 21-01-2005 15:30

Lotuzzz, gij zijt ook goe aan't leren precies? :D

We kunnen toch wel stellen dat de Swa weer berensterk aan 't seizoen begonnen is!! Ik verwacht nog wel minstens ne scratch van hem, mss zelfs vandaag nog, want de SS4 is gewoon dezelfde als SS3!
Ik vind anders ook dat Gardemeister goed meedraait voor zijn eerste rally in de Focus.

Sennake 21-01-2005 15:49

Quote:

Originally posted by Huudo
De top8 ziet er voorlopig als volgt uit:
1. Loeb
2. Duval
3. Gronholm
4. Gardemeister
5. Martin
6. Solberg
7. Panizzi
8. Sarrazin

Jawadde, als het zo blijft scoor ik maximaal met de prono... :D

gwyllion 21-01-2005 15:51

Gardemeister begint op dreef te komen met zijn nieuwe wagen en copiloot (in de eerste 2 specials reed hij nog niet voluit).

De Subarus hebben nog steeds remproblemen en Panizzi heeft veel last van het HANS systeem.

Duval is gespind tijdens SS3; dit verklaart de vertraging.

Guido 21-01-2005 15:55

Je zou eerder denken dat Rovanpera last heeft van zijn HANS. Als je ziet hoe Panizzi op SS3 rijdt. Wat zou het dan geven moest hij er geen last van hebben? :D

gwyllion 21-01-2005 18:52

De top 3 blijft hetzelfde op het einde van dag 1:
1. Loeb
2. Duval
3. Gronholm

The Interceptor 21-01-2005 18:53

Is Duval weer gespind op SS4? Bij de eerste splits was hij de snelste, maar in de laatste 2 weer meer dan 10 sec verloren :(

Mja morge ... ge zult wel zien :p

gwyllion 21-01-2005 19:08

De remproblemen van Subaru vormen een misterie. Tijdens de service zou het opgelost zijn, maar halfweg SS3 kreeg Solberg er terug last van.

Duval en Loeb hebben veel geluk gehad tijdens SS3. Ze zijn toen alle twee gespind op sneeuw die door toeschouwers op de baan gegooid was :heh:

Guido 21-01-2005 19:43

De top15 dan na 4 specials.

1. Loeb/Elena - Citroën :D
2. Duval/Prevot - Citroën +32"7 :)
3. Gronholm/Rautianen - Peugeot +1'01"5
4. Solberg/Mils - Subaru +1'27"7
5. Gardemeister/Honkanen - Ford +1'30"3 :)
6. Martin/Park - Peugeot +1'39"1
7. Auriol/Giraudet - Peugeot 206 +2'01"9 :D
8. Panizzi/Panizzi - Mitsubishi +2'03"4
9. Sarrzin/Pivato - Subaru +2'15"1 :(
10. Kresta/Tomanek - Ford +2'41"2 :(
11. Rovanpera/Peitilainen - Mitsubishi +3'06"3 :(
12. Bengue/Escudero - Skoda +3'24"2 :(
13. Stohl/Minor - Kronos Xsara +4'05"3
14. Rossetti/Esposito - Peugeot 206 +4'26"1
15. Schwarz/Hiermer - Skoda +4'47"9 :(
En verder nog


Loeb meesterlijk, Duval volgt, maar ondertussen al op een halve minuut en Peugeot heeft de Pirelli's blijkbaar nog niet op punt. Gardemeister doet goed mee op die 5de stek, Martin valt wat tegen en Auriol die zoals gedacht voor de Mitsu's staat, maar Rovanpera en beide Skoda's zijn dé ontgoocheling van de eerste dag. Had ook ietsje meer van Stohl verwacht. Freddy had in die Xsara moeten zitten.

Autofan 21-01-2005 20:21

Inderdaad mooi van Duval. Maar het lijkt inderdaad echt op een kermiskoers, zoals Stéphane Prévot het vooraf aankondigde. Slechts één opgever na de eerste dag, daaruit kan men concluderen dat het parcours totaal niet Monte Carlo waardig is.

Thomaske 21-01-2005 20:25

Toch al een serieuze kloof in de tussenstand zo te zien. Het is dus overduidelijk dat Loeb er alles op zet om de eerste rally te winnen van het seizoen.

Het is heel knap wat François Duval hier doet. Als je weet dat hij nog nooit een rally heeft gereden met deze wagen is het wel prachtig dat hij na de eerste dag op de tweede plaats staat. En dit dan nog op iets meer dan een halve minuut.
Pet af voor Duval.

De Subaru's vallen me wel wat tegen de eerste dag maar ik denk wel aan beterschap voor de komende dagen.

Peugeot vind morgen de perfecte banden en dan gaan ze ook meespelen voor 't podium. Hier ben ik zo goed als zeker van.

Met vriendelijke groeten

Dominique 21-01-2005 22:01

De analyse van Huudo was zeker niet slecht:

Martin gaat nog zo slecht niet voor zijn eerste rally met de 307 (nog wat wennen aan de auto en de omstandigheden);
Gardemeister is in meesterlijke doen;
Duval is super goed bezig (als hij het maar uithoudt tot zondag);
en eerste Mitsu-piloot Rovanpera ligt al meer dan 1 minuut achter op zijn 2e man ...

net hetgeen we er van hadden verwacht, zie.

Guido 21-01-2005 22:25

Quote:

Originally posted by Autofan
Inderdaad mooi van Duval. Maar het lijkt inderdaad echt op een kermiskoers, zoals Stéphane Prévot het vooraf aankondigde. Slechts één opgever na de eerste dag, daaruit kan men concluderen dat het parcours totaal niet Monte Carlo waardig is.
'k heb de commentaren zo'n beetje zitten lezen achteraf op diverse sites, en ik denk dat de meeste die wat achterop zitten, heeel voorzichtig hebben gereden op de eerste dag om er toch maar zeker niet af te gaan. Dus ik denk dat het niet zozeer aan de Monte licht maar eerder aan de terughoudendheid van de piloten. Er zijn er toch redelijk wat die in een nieuwe wagen onderweg zijn. De prestatie van Duval na de eerste dag is dan ook zeeer verdienstelijk te noemen en spreekt boekdelen over de ballen waarmee ie rondrijdt. :)

Morgen wordt het leuk, dan gaan ze wat harder gaan en zullen de eerste 'grote' opgaves wel volgen. ;)

Pascal 22-01-2005 01:17

Quote:

Originally posted by Huudo
'k heb de commentaren zo'n beetje zitten lezen achteraf op diverse sites, en ik denk dat de meeste die wat achterop zitten, heeel voorzichtig hebben gereden op de eerste dag om er toch maar zeker niet af te gaan. Dus ik denk dat het niet zozeer aan de Monte licht maar eerder aan de terughoudendheid van de piloten. Er zijn er toch redelijk wat die in een nieuwe wagen onderweg zijn. De prestatie van Duval na de eerste dag is dan ook zeeer verdienstelijk te noemen en spreekt boekdelen over de ballen waarmee ie rondrijdt. :)

Morgen wordt het leuk, dan gaan ze wat harder gaan en zullen de eerste 'grote' opgaves wel volgen. ;)

Idd voorzichtigheid was geboden. Heb zonet de beelden op Eurosport gezien. Man, man, man het was op sommige stukken echt veraderlijk. "Verry Slippery..."

Wie wat meer risico's durfde nemen en daarbij nog wat geluk had zette goede tijden neer.

Wachten wat dag 2 brengt...

C U

Autofan 22-01-2005 10:30

Ik heb diezelfde beelden op Eurosport ook gezien, maar het lag er toch wel minder glad bij dan voorgaande jaren. Voor vandaag voorspellen ze wat sneeuw, nu nog hopen dat dit gaat uitkomen ;)

Sennake 22-01-2005 11:19

SS 5 is ondertussen reeds afgelegd en weer was Loeb de snelste, maar Duval moet deze keer maar 5 seconden toegeven op zijn teammaat. Gardemeister zette de derde tijd neer op bijna 20 seconden van Loeb! Dan volgen Panizzi, Kresta, Solberg en Gronholm. Voorlopig kan niemand dus de Citroëns bedreigen, en ligt de hiërarchie binnen het Citroën-team ook zo'n beetje vast.

Scapa 22-01-2005 13:33

Loeb en Duval even snel op CP3 van SS6. Bengué slechts 0,3 trager op dat punt :eek:

Duurt wel lang eer de twee Citroëns aan het einde van de SS zijn...

kartboyke 22-01-2005 13:47

Duval is op een paal gereden in SS6.
Loeb is gestopt voor te helpen, Prevot zou gekwetst zijn aan het been.

Bron: pitstop

Sennake 22-01-2005 13:52

Quote:

Originally posted by kartboyke
Duval is op een paal gereden in SS6.
Loeb is gestopt voor te helpen, Prevot zou gekwetst zijn aan het been.

Bron: pitstop

Ik vreesde al zoiets, het duurde een eeuwigheid tegen dat de Citroëns hun split time verscheen. Hopelijk is Prevot niet te erg gewond...

Een anticlimax voor Citroën in elk geval... :(

Scapa 22-01-2005 13:55

Doeme eh :frusty:

Dominique 22-01-2005 13:58

in SS7 was het dan de beurt aan Schwarz: er af gegaan en naar het hospitaal gevlogen volgens de site bij Mitsubishi.

gwyllion 22-01-2005 14:00

Quote:

Originally posted by gwyllion
De remproblemen van Subaru vormen een misterie. Tijdens de service zou het opgelost zijn, maar halfweg SS3 kreeg Solberg er terug last van.
WRC - Cargo remmen voor Subaru :D (pitstop.tv)

sledge 22-01-2005 14:01

Gardemeister is blijkbaar ook een goeie 2 minuten verloren.

gwyllion 22-01-2005 14:04

Quote:

Originally posted by kartboyke
Duval is op een paal gereden in SS6.
Loeb is gestopt voor te helpen, Prevot zou gekwetst zijn aan het been.

Loeb kon ook niet verder omdat er die paal de weg verspert.

Er is ook iets misgelopen met Sarrazin. Hij verliest 40 minuten tijdens SS6.

sledge 22-01-2005 14:07

Iedereen die na Martin aan CP5 passeert, lijkt tijd te verliezen?

gwyllion 22-01-2005 14:09

Quote:

Originally posted by sledge
Iedereen die na Martin aan CP5 passeert, lijkt tijd te verliezen?
Raar, zou dat nog iets met de crash van Schwarz te maken hebben?

gwyllion 22-01-2005 14:11

Loeb heeft voor SS6 dezelfde tijd als Bengue gekregen. Daar lijkt het althans op.

En alle JWRC rijders krijgen dezelfde tijd als Rovanpera.

sledge 22-01-2005 14:11

Sneeuw mischien?

gwyllion 22-01-2005 14:15

De top 3 ziet er na SS7 voorlopig wel heel raar uit:
1. Martin
2. Panizzi
3. Auriol

gwyllion 22-01-2005 14:34

SS7 zal geneutraliseerd worden.
WRC - Chaos in Monte Carlo, rally ligt stil na crashes op KP 6 en 7 (pitstop.tv)

gwyllion 22-01-2005 14:38

De tijd van Solberg, Grönholm en Gardemeister voor SS7 is aangepast. Ze hebben dezelfde tijd als de scratch van Bengue gekregen.

De top 3 wordt daardoor voorlopig:
1. Grönholm
2. Gardemeister
3. Solberg

Maar Loeb zal wel op 1 komen te staan uiteindelijk.

sledge 22-01-2005 14:42

En wat met Loeb voor SS7?

Sennake 22-01-2005 14:46

Dat is nog niet duidelijk. Aangezien Loeb nog steeds vast zit op KP6 heeft hij zelfs geen meter van KP7 kunnen rijden. Vermoedlijk wordt KP7 geannuleerd (is mijn persoonlijke appreciatie eh).


All times are GMT +2. The time now is 04:02.

Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.