![]() |
73ste Rally Monte-Carlo - 20 tem 23 januari 2005
Vreemd, heel vreemd vind ik dat. De Monte is toch een rally met uitstraling, eentje die zowat iedereen kent en die ook altijd in het nieuws is.
Zat even te kijken op de officiële site: ACM.MC klik ik op de entrylist en wat blijkt? Slechts 35 voertuigen ingeschreven... :eek: Mooie reglementering hebben ze bij de FIA, geen enkele Gr.N :frusty: Geen wonder dat de organisatie denkt om volgend jaar de FIA reglementering naast zich neer te leggen, ook al zou dat dan betekenen dat de rallye van de FIA kalender zou verdwijnen. hmm, zegt me wel wat, zo'n beetje à la LeMans -> hors championat, is altijd leuk voor de entrylists. (zie artikel op turbomagazine.be ) Wordt ongetwijfeld vervolgd. Nu goed, de strijd aan de kop, zal er natuurlijk niet minder interessant om zijn. Ik tip nog steeds op Martin. :D De vernieuwde 307 ziet er best wel woest uit. http://www.peugeot.com/sport/sport_a.../photo_rub.jpg foto van peugeot sport Of zal het dan toch Loeb zijn, die de oudere Xsara met de nodige ervaring naar de overwinning zal sturen? Subaru gaf al eerder aan dat ze het kalm aan willen gaan doen, maar ik verwacht Sarrazin wel vooraan, tenzij die door de elementen verrast zal worden. Duval niet echt, omdat die de raad zal meekrijgen de eerste 2 à 3 rallies of safe te rijden om te wennen aan de Xsara. Van Rovanpera en die Mitsu's verwacht ik niets, net zomin als van de Skoda's. Wellicht dat de 206 van Auriol en de OMV Xsara het met de Mitsu's en Skoda's gaan uitvechten voor de punten. De Ford jongens zullen het gat dan wel opvullen tss Peugeot/Citroën/Subaru en de rest. En de al even traditionele vraag die bij deze al even tradtionele rally hoort: "Gaat het sneeuwen, vriezen of dooien?" :D |
Loeb begint SS1 al onmiddellijk met een knaltijd. Duval is 2de snelste en dan volgen de 2 Peugeots.
|
Volgens mij heeft Huudo een kristallen bol. Voor de eerste speciale dan toch...
|
Re: 73ste Rally Monte-Carlo - 20 tem 23 januari 2005
Quote:
Toch wel knap al 2 keer de 2e tijd! Op SS2 was hem in elke split de snelste, enkel in de laatste net teveel moeten toegeven op Grönholm Voorlopige top3 (na SS2): 1. Loeb 2. DUVAL +10.5 3. Grönholm +13.2 Van Sarrazin had ik meer verwacht eigenlijk, hij staat al op een goeie 45 sec. Straks toch een beetje online volgen denk :D |
De Swa gaat er tegenaan! Hij zal vrees ik toch op pech van Loeb moeten rekenen om van hem te winnen in de Monte.
|
Quote:
|
Duval houdt ook op SS3 Loeb goed bij! Toch tot aan Split 3... 2,5 secondjes is't verschil voorlopig, in't nadeel van de swa weliswaar, maar als je dan ziet dat al de rest op 10 seconden of meer volgt...
Straf van den Duval, in z'n eerste wedstrijd met deze auto al 'mee' met Loeb...!! Edit: Vanaf split 4 is't minder gegaan... gestrand op 12 seconden, misschien toch een foutje ergens. Maar wél mooi 2e, alwéér! :cool: |
SS3 zit er nu zo goed als op.
Loeb deelt al een ferme tik uit, Duval volgt maar op een afstandje, maar wordt op de hielen gezeten door Gardemeister. Panizzi draait er een 4de tijd :eek: op de voet gevolgd door Gronholm. Op 6 Sarrazin die net een tik sneller is dan Solberg. Martin op 8 (benieuwd of ze bij Peugeot nu ook gaan zeggen dat 'em te vroeg remt en te laat uitaccelereert) met Kresta op 9 en Schwarz die er de top 10 rond maakt. Wie is er niet te zien in de top10? Right, Rovanpera. ;) Misschien dat Auriol later nog iets kan forceren op SS3, maar daar mis ik de gegevens van. De top8 ziet er voorlopig als volgt uit: 1. Loeb 2. Duval 3. Gronholm 4. Gardemeister 5. Martin 6. Solberg 7. Panizzi 8. Sarrazin |
Lotuzzz, gij zijt ook goe aan't leren precies? :D
We kunnen toch wel stellen dat de Swa weer berensterk aan 't seizoen begonnen is!! Ik verwacht nog wel minstens ne scratch van hem, mss zelfs vandaag nog, want de SS4 is gewoon dezelfde als SS3! Ik vind anders ook dat Gardemeister goed meedraait voor zijn eerste rally in de Focus. |
Quote:
|
Gardemeister begint op dreef te komen met zijn nieuwe wagen en copiloot (in de eerste 2 specials reed hij nog niet voluit).
De Subarus hebben nog steeds remproblemen en Panizzi heeft veel last van het HANS systeem. Duval is gespind tijdens SS3; dit verklaart de vertraging. |
Je zou eerder denken dat Rovanpera last heeft van zijn HANS. Als je ziet hoe Panizzi op SS3 rijdt. Wat zou het dan geven moest hij er geen last van hebben? :D
|
De top 3 blijft hetzelfde op het einde van dag 1:
1. Loeb 2. Duval 3. Gronholm |
Is Duval weer gespind op SS4? Bij de eerste splits was hij de snelste, maar in de laatste 2 weer meer dan 10 sec verloren :(
Mja morge ... ge zult wel zien :p |
De remproblemen van Subaru vormen een misterie. Tijdens de service zou het opgelost zijn, maar halfweg SS3 kreeg Solberg er terug last van.
Duval en Loeb hebben veel geluk gehad tijdens SS3. Ze zijn toen alle twee gespind op sneeuw die door toeschouwers op de baan gegooid was :heh: |
De top15 dan na 4 specials.
1. Loeb/Elena - Citroën :D 2. Duval/Prevot - Citroën +32"7 :) 3. Gronholm/Rautianen - Peugeot +1'01"5 4. Solberg/Mils - Subaru +1'27"7 5. Gardemeister/Honkanen - Ford +1'30"3 :) 6. Martin/Park - Peugeot +1'39"1 7. Auriol/Giraudet - Peugeot 206 +2'01"9 :D 8. Panizzi/Panizzi - Mitsubishi +2'03"4 9. Sarrzin/Pivato - Subaru +2'15"1 :( 10. Kresta/Tomanek - Ford +2'41"2 :( 11. Rovanpera/Peitilainen - Mitsubishi +3'06"3 :( 12. Bengue/Escudero - Skoda +3'24"2 :( 13. Stohl/Minor - Kronos Xsara +4'05"3 14. Rossetti/Esposito - Peugeot 206 +4'26"1 15. Schwarz/Hiermer - Skoda +4'47"9 :( En verder nog Loeb meesterlijk, Duval volgt, maar ondertussen al op een halve minuut en Peugeot heeft de Pirelli's blijkbaar nog niet op punt. Gardemeister doet goed mee op die 5de stek, Martin valt wat tegen en Auriol die zoals gedacht voor de Mitsu's staat, maar Rovanpera en beide Skoda's zijn dé ontgoocheling van de eerste dag. Had ook ietsje meer van Stohl verwacht. Freddy had in die Xsara moeten zitten. |
Inderdaad mooi van Duval. Maar het lijkt inderdaad echt op een kermiskoers, zoals Stéphane Prévot het vooraf aankondigde. Slechts één opgever na de eerste dag, daaruit kan men concluderen dat het parcours totaal niet Monte Carlo waardig is.
|
Toch al een serieuze kloof in de tussenstand zo te zien. Het is dus overduidelijk dat Loeb er alles op zet om de eerste rally te winnen van het seizoen.
Het is heel knap wat François Duval hier doet. Als je weet dat hij nog nooit een rally heeft gereden met deze wagen is het wel prachtig dat hij na de eerste dag op de tweede plaats staat. En dit dan nog op iets meer dan een halve minuut. Pet af voor Duval. De Subaru's vallen me wel wat tegen de eerste dag maar ik denk wel aan beterschap voor de komende dagen. Peugeot vind morgen de perfecte banden en dan gaan ze ook meespelen voor 't podium. Hier ben ik zo goed als zeker van. Met vriendelijke groeten |
De analyse van Huudo was zeker niet slecht:
Martin gaat nog zo slecht niet voor zijn eerste rally met de 307 (nog wat wennen aan de auto en de omstandigheden); Gardemeister is in meesterlijke doen; Duval is super goed bezig (als hij het maar uithoudt tot zondag); en eerste Mitsu-piloot Rovanpera ligt al meer dan 1 minuut achter op zijn 2e man ... net hetgeen we er van hadden verwacht, zie. |
Quote:
Morgen wordt het leuk, dan gaan ze wat harder gaan en zullen de eerste 'grote' opgaves wel volgen. ;) |
Quote:
Wie wat meer risico's durfde nemen en daarbij nog wat geluk had zette goede tijden neer. Wachten wat dag 2 brengt... C U |
Ik heb diezelfde beelden op Eurosport ook gezien, maar het lag er toch wel minder glad bij dan voorgaande jaren. Voor vandaag voorspellen ze wat sneeuw, nu nog hopen dat dit gaat uitkomen ;)
|
SS 5 is ondertussen reeds afgelegd en weer was Loeb de snelste, maar Duval moet deze keer maar 5 seconden toegeven op zijn teammaat. Gardemeister zette de derde tijd neer op bijna 20 seconden van Loeb! Dan volgen Panizzi, Kresta, Solberg en Gronholm. Voorlopig kan niemand dus de Citroëns bedreigen, en ligt de hiërarchie binnen het Citroën-team ook zo'n beetje vast.
|
Loeb en Duval even snel op CP3 van SS6. Bengué slechts 0,3 trager op dat punt :eek:
Duurt wel lang eer de twee Citroëns aan het einde van de SS zijn... |
Duval is op een paal gereden in SS6.
Loeb is gestopt voor te helpen, Prevot zou gekwetst zijn aan het been. Bron: pitstop |
Quote:
Een anticlimax voor Citroën in elk geval... :( |
Doeme eh :frusty:
|
in SS7 was het dan de beurt aan Schwarz: er af gegaan en naar het hospitaal gevlogen volgens de site bij Mitsubishi.
|
Quote:
|
Gardemeister is blijkbaar ook een goeie 2 minuten verloren.
|
Quote:
Er is ook iets misgelopen met Sarrazin. Hij verliest 40 minuten tijdens SS6. |
Iedereen die na Martin aan CP5 passeert, lijkt tijd te verliezen?
|
Quote:
|
Loeb heeft voor SS6 dezelfde tijd als Bengue gekregen. Daar lijkt het althans op.
En alle JWRC rijders krijgen dezelfde tijd als Rovanpera. |
Sneeuw mischien?
|
De top 3 ziet er na SS7 voorlopig wel heel raar uit:
1. Martin 2. Panizzi 3. Auriol |
SS7 zal geneutraliseerd worden.
WRC - Chaos in Monte Carlo, rally ligt stil na crashes op KP 6 en 7 (pitstop.tv) |
De tijd van Solberg, Grönholm en Gardemeister voor SS7 is aangepast. Ze hebben dezelfde tijd als de scratch van Bengue gekregen.
De top 3 wordt daardoor voorlopig: 1. Grönholm 2. Gardemeister 3. Solberg Maar Loeb zal wel op 1 komen te staan uiteindelijk. |
En wat met Loeb voor SS7?
|
Dat is nog niet duidelijk. Aangezien Loeb nog steeds vast zit op KP6 heeft hij zelfs geen meter van KP7 kunnen rijden. Vermoedlijk wordt KP7 geannuleerd (is mijn persoonlijke appreciatie eh).
|
All times are GMT +2. The time now is 04:02. |
Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.